Yeterlilik Kodu | TR0030218428 | |
Yeterlilik Adı | Hemşirelik Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Medipol Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kavacık Mah. Ekinciler Cad. No: 19, Kavacık Kavşağı, 34810 Beykoz, İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.medipol.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Hemşirelik ve ebelik | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Evrensel değerler ülke gerçekleri ve gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlığını koruyan, sürdüren, geliştiren ve bozulduğu durumlarda hemşirelik hizmeti veren, yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, hemşirelik mesleğinin gelişimine katkıda bulunacak eğitim, yönetim ve bilimsel araştırma becerilerine sahip uzman hemşireler yetiştirmek programımızın amacıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme değerlendirme yazılı sınav, sözlü sınav ve bir makalenin yada bir konunun öğrenciler tarafından anlatımı şeklinde yapılır. Yüksek lisans programında geçerli not minimum 65'tir. Toplam 100 puan üzerinden ara sınavın başarıya oranı %50, genel sınavın başarıya oranı %50'dir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Lisans Diploması, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı ( ALES ) sonucu, İngilizce Yeterlilik Sertifikası | |
Başarma Şartları | 90 ile 120 AKTS almış olup, derslerini başarı ile geçen, bir seminere katılmış ve tezini vermiş öğrenciler diploma almaya hak kazanır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programı başarıyla tamamlayanlar çeşitli araştırmalarda görev alabilir, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı ( ALES ) ve Yabancı Dil Sınavlarında başarılı olmak şartıyla, üniversitelerde araştırma görevlisi veya öğretim görevlisi kadrolarına atanabilir, doktoraya devam edebilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030218428
Evrensel değerler ülke gerçekleri ve gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlığını koruyan, sürdüren, geliştiren ve bozulduğu durumlarda hemşirelik hizmeti veren, yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, hemşirelik mesleğinin gelişimine katkıda bulunacak eğitim, yönetim ve bilimsel araştırma becerilerine sahip uzman hemşireler yetiştirmek programımızın amacıdır.
Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.
- Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, hemşireliğin özel alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
- Uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. Hemşirelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
- Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahiptir.
- Hemşirelik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
- Mesleki uygulamalarını, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre yapılandırır.
- Hemşirelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
- Hemşirelik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
- Hemşirelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
- Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
- Hemşirelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
- Hemşirelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
- Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
- Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
- Hemşirelikte uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir.
- Hemşirelik hizmetinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonunda bireysel ve ekip üyesi olarak lisansüstü eğitiminde edindiği bilgilerle yönetim aktivitelerinde sorumluluk alır, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme değerlendirme yazılı sınav, sözlü sınav ve bir makalenin yada bir konunun öğrenciler tarafından anlatımı şeklinde yapılır. Yüksek lisans programında geçerli not minimum 65'tir. Toplam 100 puan üzerinden ara sınavın başarıya oranı %50, genel sınavın başarıya oranı %50'dir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Lisans Diploması, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı ( ALES ) sonucu, İngilizce Yeterlilik Sertifikası
Programı başarıyla tamamlayanlar çeşitli araştırmalarda görev alabilir, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı ( ALES ) ve Yabancı Dil Sınavlarında başarılı olmak şartıyla, üniversitelerde araştırma görevlisi veya öğretim görevlisi kadrolarına atanabilir, doktoraya devam edebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030218428 | |
Qualification Title | Nursing M.S | |
Awarding Body | Istanbul Medipol University | |
Awarding Body Contact | Kavacik Mah. Ekinciler St. No: 19, Kavacik Junction, 34810 Beykoz, Istanbul | |
Awarding Body Url | https://www.medipol.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Nursing and midwifery | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | 1. Has knowledge for develop and deepen to their information in particular fields of nursing as based on nursing graduate degree level qualifications 2. Comprehend to interdisciplinary interaction associated with the area of expertise. Has proper knowledge of nursing practices and related regulations. 3.Has projection ability to research and practice to theoretical knowledge acquired in the field of Nursing. 4.Can interpret knowledge that integrating information from different disciplines to knowledge acquired in the field of nursing and create new knowledge. 5.Configures professional practices according to scientific research in healthcare, developing technology and current health policies. 6.Carry out a study that required special competence in the field of nursing, with the light of acquired knowledge and skills. 7.Has the abilities that required proficiency in nursing as to assesment a problem, to determine a method for solution of problem, to collect data, to analyze, and responsibility. 8.Makes leadership for solving of expected or not problems related to nursing profession 9. Develops a behavior that open to development in health care that changing information constantly and adopt with lifelong learning 10.Follow national and international professional literature that up to date in the field of nursing and transfer to results of scientific studies and systematic 11. Uses English in sufficient level (at least B2 level of European Language Portfolio) to reach international literature in nursing field and to contribute. 12. Takes role in research, projects and events in cooperation with medical team and other disciplines with a decent awareness of social accountability. 13. Takes an active role in the work of professional organizations 14.Be able to data collection, interpretation, implementation and control introduction of social, scientific, cultural and ethical values in expertise field of nursing and teach these values. 15.Take responsibility for planning, organization, implementation, evaluation, and coordination of nursing services as individual and a team member in management activities based on post-graduate education information, evaluates the results within the framework of quality processes. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Assessment and grading done with writing exams, verbal exams and a presentation of an article or a topic by students. The minimum score to success in postgraduate degree program is 65. Percentage of midterm exams are %50 and, the final exams percentage are %50 with a total score of 100. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Bachelor's Degree Diploma, Academic Personnel and Graduate Education Exam (ALES) Result, Certificate of English Proficiency | |
Conditions for Success | Students who have succesfully complete all of the courses,a seminar and a thesis who have taken the 90 to 120 ECTS have a right to receive a diploma. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who completed the program successfully can participate in various studies, can work in the universities as research assistants or lecturers or continue with their doctorate programmes on condition that they succeed in their Academic Personnel and Postgraduate Education Entrance Exam (ALES) and Foreign Language exams. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030218428
1. Has knowledge for develop and deepen to their information in particular fields of nursing as based on nursing graduate degree level qualifications 2. Comprehend to interdisciplinary interaction associated with the area of expertise. Has proper knowledge of nursing practices and related regulations. 3.Has projection ability to research and practice to theoretical knowledge acquired in the field of Nursing. 4.Can interpret knowledge that integrating information from different disciplines to knowledge acquired in the field of nursing and create new knowledge. 5.Configures professional practices according to scientific research in healthcare, developing technology and current health policies. 6.Carry out a study that required special competence in the field of nursing, with the light of acquired knowledge and skills. 7.Has the abilities that required proficiency in nursing as to assesment a problem, to determine a method for solution of problem, to collect data, to analyze, and responsibility. 8.Makes leadership for solving of expected or not problems related to nursing profession 9. Develops a behavior that open to development in health care that changing information constantly and adopt with lifelong learning 10.Follow national and international professional literature that up to date in the field of nursing and transfer to results of scientific studies and systematic 11. Uses English in sufficient level (at least B2 level of European Language Portfolio) to reach international literature in nursing field and to contribute. 12. Takes role in research, projects and events in cooperation with medical team and other disciplines with a decent awareness of social accountability. 13. Takes an active role in the work of professional organizations 14.Be able to data collection, interpretation, implementation and control introduction of social, scientific, cultural and ethical values in expertise field of nursing and teach these values. 15.Take responsibility for planning, organization, implementation, evaluation, and coordination of nursing services as individual and a team member in management activities based on post-graduate education information, evaluates the results within the framework of quality processes.
Assessment and grading done with writing exams, verbal exams and a presentation of an article or a topic by students. The minimum score to success in postgraduate degree program is 65. Percentage of midterm exams are %50 and, the final exams percentage are %50 with a total score of 100.
Bachelor's Degree Diploma, Academic Personnel and Graduate Education Exam (ALES) Result, Certificate of English Proficiency
Students who completed the program successfully can participate in various studies, can work in the universities as research assistants or lecturers or continue with their doctorate programmes on condition that they succeed in their Academic Personnel and Postgraduate Education Entrance Exam (ALES) and Foreign Language exams.