Yeterlilik Kodu

TR0030012371

Yeterlilik Adı
Hemşirelik Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumErzincan Binali Yıldırım Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiErzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Rektörlüğü, Yalnızbağ Yerleşkesi, 24002 / ERZİNCAN
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ebyu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Hemşirelik ve ebelik
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık taramasını yapar ve sorunları çözümlemede edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini kullanır.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda ulusal, uluslararası yasal ve kültürel unsurları dikkate alır ve etkili iletişim tekniklerini kullanarak holistik bakım uygular.
  • Kendi alanından ve farklı disiplinlerden edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir.
  • Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle iletişim sağlar ve işbirliği kurar.
  • Alanında bilimsel araştırma yapabilmek için yeterli düzeyde araştırma metodoloji bilgisine sahip olur ve istatistik yöntemleri kullanma yeteneği kazanır.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme ve yeterli düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur.
  • Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlığının korunmasını ve yükseltilmesinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek eğitim ve danışmanlık hizmeti verir.
  • Alanında kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları geliştirerek, karmaşık ve özel durumlara uygular.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. (En az bir dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar)
  • Alanındaki güncel gelişmelere, sözlü, yazılı ve görsel olarak sistemli biçimde analiz eder.
  • Hemşireliğe yönelik uygulamalarda karşılaşılan ve ön görülmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmede sorumluluk alır.
  • Uzmanlık alanı ile ilgili kavramları profesyonel hemşirelik kavramları ile bağdaştırarak tartışır.
  • Etik ilkeler çerçevesinde bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişir, bilgiyi değerlendirir ve yorumlama yeteneği kazanır.
  • Alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını belirleyen mevzuata uygun davranır ve düzenlemelerin içinde yer almaya çalışır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenci, bir yarıyıl süren dersler için en az bir arasınav ve bir yarıyıl sonu, iki yarıyıl devam eden dersler için en az iki arasınav bir yıl sonu sınavı ve gerekirse bir bütünleme sınavına girer. Başarı notu 65'tir. Ancak, öğrenci yarıyıl sonu sınavından 100 tam not üzerinden en az 65, almak zorundadır. Öğrenci, "Seminer" dersinde bir seminer hazırlayarak sunar. Öğrenci tezini jüri üyeleri önünde savunur.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

İlan edilen kontenjanlara başvuruda bulunmak isteyen adaylar; ilanda belirtilen başvuru süresi içerisinde, enstitünün belirleyeceği diğer belgelerle birlikte lisansüstü eğitim yapmak istedikleri bilim dalını da belirten bir dilekçe ile Enstitü Müdürlüğüne başvuruda bulunurlar. Adayların işlemleri Enstitü Müdürlüğü tarafından düzenlenir ve yürütülür.

(2) Yüksek lisans programlarına başvurabilmek için adayların;

a) Lisans diplomasına sahip olmaları, ALES’den en az 55.00 eşit ağırlıklı puan almaları gerekir.

b) Adayın başvurduğu programa yerleşebilmesi için; ALES puanının (eşit ağırlık) %60’ı yüzlük sisteme göre hesaplanan lisans mezuniyet not ortalamasının %40’ının toplamının 55.00’den az olmaması gerekir.

c) Yüksek lisans giriş puanı 55.00 ve daha fazla olan adaylar, anabilim dallarınca ilan edilen kontenjan sayısı kadar puan sıralamasına göre sıralanarak programlara kabul edilir. Her anabilim dalı için puan sıralamasına göre yedek aday belirlenir.

(3) Doktora programlarına başvurabilmek için adayların;

a) Temel tıp bilimleri dışındaki bir doktora programına başvurabilmek için bir lisans veya yüksek lisans diplomasına, hazırlık sınıfları hariç en az on yarıyıl süreli Tıp, Diş Hekimliği ve Veteriner fakülteleri diplomasına, Eczacılık, Fen-Edebiyat fakülteleri (fen kesimi) mezunlarının lisans veya yüksek lisans derecesine veya Sağlık Bakanlığınca düzenlenen esaslara göre bir laboratuar dalında kazanılan uzmanlık yetkisine sahip olmaları ve ALES’den en az 55, lisans diploması ile başvuranlar için en az 85 sayısal puan almış olmaları gerekir.

b) Temel tıp bilimlerinde doktora programlarına başvurabilmek için; Tıp Fakültesi mezunlarının lisans diplomasına sahip olmaları ve temel tıp puanından en az 50 puan veya ALES sayısal kısmından en az 55 puan almış olmaları; Tıp Fakültesi mezunu olmayanların ise yüksek lisans diplomasına, Diş Hekimliği ve Veteriner Fakültesi mezunlarının lisans derecesine sahip olmaları ve ALES’den en az 55 sayısal, lisans diploması ile başvuranların ise en az 85 sayısal puan almış olmaları gerekir. Temel tıp puanı; Tıpta Uzmanlık Sınavının (TUS) temel tıp bilimleri testi I inci bölümünden elde edilen standart puanın 0.7, temel tıp bilimleri testi II nci bölümünden elde edilen standart puanın 0.3 ile çarpılarak toplanması ile elde edilir.

c) Ayrıca tüm doktora programına öğrenci kabulünde ÜDS’den en az 55.00 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer bir puan, yabancı uyruklu öğrenciler için ana dilleri dışında İngilizce, Fransızca ve Almanca dillerinden birinden ÜDS’den en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer bir puan alınmış olması gerekir.

ç) Adayın başvurduğu programa yerleşebilmesi için; Tıp, Diş Hekimliği ve Veteriner Fakültesi mezunlarının mezuniyet not ortalamasının % 40’ı ve ALES sayısal puanının % 60’ının toplamı başarı notu olarak kabul edilir. Başarı notunun en az 65 puan olması gerekir. Lisans diploması ile başvuranların ise, ALES’den alması gereken en az 85 sayısal puanının % 60’ı ile yüzlük sisteme göre hesaplanan lisans mezuniyet not ortalamasının %40’ının toplamının en az 90 puan olması gerekir. Diğer fakülte veya yüksekokul mezunlarından yüksek lisans derecesine sahip olanların ise; lisans mezuniyet not ortalamasının %30’u ve yüksek lisans mezuniyet not ortalamasının %10’u ile ALES sınavından aldığı notun %60’ı başarı notu olarak belirlenir. Başarı notunun en az 65 olması gerekir. Bu sonuçlara göre adaylar anabilim dallarınca ilan edilen kontenjan sayısı kadar puan sıralamasına göre sıralanarak programlara kabul edilir. Her anabilim dalı için puan sıralamasına göre yedek aday belirlenir.

(4) Değerlendirilen sonuçlar en geç üç gün içinde Enstitü Müdürlüğünce ilan edilir. Kesin kayıtlar Enstitü Müdürlüğü tarafından yapılır. Belirtilen süre içerisinde kayıt yaptırmayan asil adayların yerine listedeki yedek adaylara puan sıralamasına göre kayıt hakkı tanınır. Puanların eşitliği halinde ALES puanı yüksek olan aday tercih edilir.

Başarma ŞartlarıProgram toplam 21 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Yüksek lisans öğrenim programı zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Her yarıyılda okutulacak derslerin adları ve sorumluları, anabilim dalı kurul kararı ile birlikte anabilim dalı başkanlığınca enstitüye bildirilir. Okutulacak dersler ve sorumluları Enstitü Kurulunda görüşüldükten sonra Senatonun onayına sunulur ve Senatoca karara bağlanır. Bir lisansüstü dersin yarıyıl kredi değeri, bir yarıyıl devam eden dersin haftalık teorik ders saatinin tamamı ile haftalık uygulama veya laboratuar saati sayısının yarısının toplamı kadardır. Lisansüstü dersler; ilgili anabilim dalı başkanlığının önerisi, Enstitü Yönetim Kurulunun onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan dersler arasından da seçilebilir. Ancak, diğer yükseköğretim kurumlarında alınan ders kredilerinden, zorunlu toplam kredinin 1/3’ü kadar kısmı dikkate alınır. Yüksek lisans öğrencileri, kredileri toplamı altıdan fazla olmaması ve lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması koşuluyla, lisans dersleri arasından en fazla iki ders seçebilir. Öğrenciler öğrenimleri süresince danışmanları tarafından açılacak olan uzmanlık alan dersini alır. Uzmanlık alan dersi yarıyıl ve yaz tatillerinde de devam eder. Bu dersten üst üste iki kez veya aralıklı olarak üç kez başarısız olan öğrencinin Enstitü ile ilişiği kesilir. Seminer dersi ve uzmanlık alan dersi kredisiz olup, başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrenci bir yarıyılda aldığı derslerin sınavına ilan edilen gün ve saatte girmek zorundadır. Belirtilen gün ve saatte sınava katılmayan öğrenci katılmadığı derslerden başarısız sayılır. Bir yarıyıl süren dersler için en az bir vize ve bir yarıyıl sonu, iki yarıyıl devam eden dersler için en az iki vize bir yıl sonu sınavı yapılır. Bir dersin eğitim-öğretimi ile ilgili olarak araştırma-inceleme ödevleri de ayrı bir ara sınav olarak değerlendirilir. Öğrencinin başarılı sayılabilmesi için; ara sınav not ortalamasının %30’u ile yarıyıl sonu sınav notunun %70’inin toplamının yüksek lisansta en az 65, doktorada en az 75 olması gerekir. Ancak, öğrenci yarıyıl sonu sınavından yüksek lisansta 100 tam not üzerinden en az 65, doktorada en az 75 almak zorundadır. Yarıyıl sonu sınavında başarısız olan öğrenciye bütünleme hakkı verilir. Öğrenci başarısız olduğu dersleri, takip eden eğitim-öğretim yılında en çok iki yarıyıllık ek sürede başarmak zorundadır. Bir ders en fazla bir kere tekrarlanabilir. Tekrarlanan derslerden başarısız olan öğrencinin Enstitü ile ilişiği kesilir. Zorunlu hallerde anabilim dalı başkanı ve danışmanın ortak teklifi ve Enstitü Yönetim Kurulunun onayı ile öğrenci, aynı program içinde başarısız olduğu bir tek dersin yerine, aynı krediye sahip bir başka ders alabilir. Yeni dersin bir defada başarılması zorunludur. Yüksek lisans programındaki bir öğrenci, elde ettiği sonuçları Enstitü tarafından belirlenen yazım kurallarına uygun biçimde yazmak ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunmak zorundadır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Hemşirelik Anabilim Dalında yüksek lisansını tamamlayan mezunlar hastanelerde "hemşire" ,"klinik sorumlusu", "eğitim hemşiresi" veya "yönetici hemşire"olarak, ayrıca Sağlık Bilimleri Fakültelerinde, Hemşirelik Fakültelerinde ve Sağlık Yüksek okullarında "Araştırma Görevlisi" veya "Öğretim Görevlisi " Sağlık Meslek Liselerinde "meslek dersleri öğretmeni"olarak çalışabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030012371


Yeterlilik Adı
Hemşirelik Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Rektörlüğü, Yalnızbağ Yerleşkesi, 24002 / ERZİNCAN

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık taramasını yapar ve sorunları çözümlemede edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini kullanır.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda ulusal, uluslararası yasal ve kültürel unsurları dikkate alır ve etkili iletişim tekniklerini kullanarak holistik bakım uygular.
  • Kendi alanından ve farklı disiplinlerden edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir.
  • Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle iletişim sağlar ve işbirliği kurar.
  • Alanında bilimsel araştırma yapabilmek için yeterli düzeyde araştırma metodoloji bilgisine sahip olur ve istatistik yöntemleri kullanma yeteneği kazanır.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme ve yeterli düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur.
  • Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlığının korunmasını ve yükseltilmesinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek eğitim ve danışmanlık hizmeti verir.
  • Alanında kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları geliştirerek, karmaşık ve özel durumlara uygular.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. (En az bir dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar)
  • Alanındaki güncel gelişmelere, sözlü, yazılı ve görsel olarak sistemli biçimde analiz eder.
  • Hemşireliğe yönelik uygulamalarda karşılaşılan ve ön görülmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmede sorumluluk alır.
  • Uzmanlık alanı ile ilgili kavramları profesyonel hemşirelik kavramları ile bağdaştırarak tartışır.
  • Etik ilkeler çerçevesinde bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişir, bilgiyi değerlendirir ve yorumlama yeteneği kazanır.
  • Alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını belirleyen mevzuata uygun davranır ve düzenlemelerin içinde yer almaya çalışır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenci, bir yarıyıl süren dersler için en az bir arasınav ve bir yarıyıl sonu, iki yarıyıl devam eden dersler için en az iki arasınav bir yıl sonu sınavı ve gerekirse bir bütünleme sınavına girer. Başarı notu 65'tir. Ancak, öğrenci yarıyıl sonu sınavından 100 tam not üzerinden en az 65, almak zorundadır. Öğrenci, "Seminer" dersinde bir seminer hazırlayarak sunar. Öğrenci tezini jüri üyeleri önünde savunur.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

İlan edilen kontenjanlara başvuruda bulunmak isteyen adaylar; ilanda belirtilen başvuru süresi içerisinde, enstitünün belirleyeceği diğer belgelerle birlikte lisansüstü eğitim yapmak istedikleri bilim dalını da belirten bir dilekçe ile Enstitü Müdürlüğüne başvuruda bulunurlar. Adayların işlemleri Enstitü Müdürlüğü tarafından düzenlenir ve yürütülür.

(2) Yüksek lisans programlarına başvurabilmek için adayların;

a) Lisans diplomasına sahip olmaları, ALES’den en az 55.00 eşit ağırlıklı puan almaları gerekir.

b) Adayın başvurduğu programa yerleşebilmesi için; ALES puanının (eşit ağırlık) %60’ı yüzlük sisteme göre hesaplanan lisans mezuniyet not ortalamasının %40’ının toplamının 55.00’den az olmaması gerekir.

c) Yüksek lisans giriş puanı 55.00 ve daha fazla olan adaylar, anabilim dallarınca ilan edilen kontenjan sayısı kadar puan sıralamasına göre sıralanarak programlara kabul edilir. Her anabilim dalı için puan sıralamasına göre yedek aday belirlenir.

(3) Doktora programlarına başvurabilmek için adayların;

a) Temel tıp bilimleri dışındaki bir doktora programına başvurabilmek için bir lisans veya yüksek lisans diplomasına, hazırlık sınıfları hariç en az on yarıyıl süreli Tıp, Diş Hekimliği ve Veteriner fakülteleri diplomasına, Eczacılık, Fen-Edebiyat fakülteleri (fen kesimi) mezunlarının lisans veya yüksek lisans derecesine veya Sağlık Bakanlığınca düzenlenen esaslara göre bir laboratuar dalında kazanılan uzmanlık yetkisine sahip olmaları ve ALES’den en az 55, lisans diploması ile başvuranlar için en az 85 sayısal puan almış olmaları gerekir.

b) Temel tıp bilimlerinde doktora programlarına başvurabilmek için; Tıp Fakültesi mezunlarının lisans diplomasına sahip olmaları ve temel tıp puanından en az 50 puan veya ALES sayısal kısmından en az 55 puan almış olmaları; Tıp Fakültesi mezunu olmayanların ise yüksek lisans diplomasına, Diş Hekimliği ve Veteriner Fakültesi mezunlarının lisans derecesine sahip olmaları ve ALES’den en az 55 sayısal, lisans diploması ile başvuranların ise en az 85 sayısal puan almış olmaları gerekir. Temel tıp puanı; Tıpta Uzmanlık Sınavının (TUS) temel tıp bilimleri testi I inci bölümünden elde edilen standart puanın 0.7, temel tıp bilimleri testi II nci bölümünden elde edilen standart puanın 0.3 ile çarpılarak toplanması ile elde edilir.

c) Ayrıca tüm doktora programına öğrenci kabulünde ÜDS’den en az 55.00 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer bir puan, yabancı uyruklu öğrenciler için ana dilleri dışında İngilizce, Fransızca ve Almanca dillerinden birinden ÜDS’den en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer bir puan alınmış olması gerekir.

ç) Adayın başvurduğu programa yerleşebilmesi için; Tıp, Diş Hekimliği ve Veteriner Fakültesi mezunlarının mezuniyet not ortalamasının % 40’ı ve ALES sayısal puanının % 60’ının toplamı başarı notu olarak kabul edilir. Başarı notunun en az 65 puan olması gerekir. Lisans diploması ile başvuranların ise, ALES’den alması gereken en az 85 sayısal puanının % 60’ı ile yüzlük sisteme göre hesaplanan lisans mezuniyet not ortalamasının %40’ının toplamının en az 90 puan olması gerekir. Diğer fakülte veya yüksekokul mezunlarından yüksek lisans derecesine sahip olanların ise; lisans mezuniyet not ortalamasının %30’u ve yüksek lisans mezuniyet not ortalamasının %10’u ile ALES sınavından aldığı notun %60’ı başarı notu olarak belirlenir. Başarı notunun en az 65 olması gerekir. Bu sonuçlara göre adaylar anabilim dallarınca ilan edilen kontenjan sayısı kadar puan sıralamasına göre sıralanarak programlara kabul edilir. Her anabilim dalı için puan sıralamasına göre yedek aday belirlenir.

(4) Değerlendirilen sonuçlar en geç üç gün içinde Enstitü Müdürlüğünce ilan edilir. Kesin kayıtlar Enstitü Müdürlüğü tarafından yapılır. Belirtilen süre içerisinde kayıt yaptırmayan asil adayların yerine listedeki yedek adaylara puan sıralamasına göre kayıt hakkı tanınır. Puanların eşitliği halinde ALES puanı yüksek olan aday tercih edilir.


Başarma Şartları
Program toplam 21 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Yüksek lisans öğrenim programı zorunlu ve seçmeli derslerden oluşur. Her yarıyılda okutulacak derslerin adları ve sorumluları, anabilim dalı kurul kararı ile birlikte anabilim dalı başkanlığınca enstitüye bildirilir. Okutulacak dersler ve sorumluları Enstitü Kurulunda görüşüldükten sonra Senatonun onayına sunulur ve Senatoca karara bağlanır. Bir lisansüstü dersin yarıyıl kredi değeri, bir yarıyıl devam eden dersin haftalık teorik ders saatinin tamamı ile haftalık uygulama veya laboratuar saati sayısının yarısının toplamı kadardır. Lisansüstü dersler; ilgili anabilim dalı başkanlığının önerisi, Enstitü Yönetim Kurulunun onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan dersler arasından da seçilebilir. Ancak, diğer yükseköğretim kurumlarında alınan ders kredilerinden, zorunlu toplam kredinin 1/3’ü kadar kısmı dikkate alınır. Yüksek lisans öğrencileri, kredileri toplamı altıdan fazla olmaması ve lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması koşuluyla, lisans dersleri arasından en fazla iki ders seçebilir. Öğrenciler öğrenimleri süresince danışmanları tarafından açılacak olan uzmanlık alan dersini alır. Uzmanlık alan dersi yarıyıl ve yaz tatillerinde de devam eder. Bu dersten üst üste iki kez veya aralıklı olarak üç kez başarısız olan öğrencinin Enstitü ile ilişiği kesilir. Seminer dersi ve uzmanlık alan dersi kredisiz olup, başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Öğrenci bir yarıyılda aldığı derslerin sınavına ilan edilen gün ve saatte girmek zorundadır. Belirtilen gün ve saatte sınava katılmayan öğrenci katılmadığı derslerden başarısız sayılır. Bir yarıyıl süren dersler için en az bir vize ve bir yarıyıl sonu, iki yarıyıl devam eden dersler için en az iki vize bir yıl sonu sınavı yapılır. Bir dersin eğitim-öğretimi ile ilgili olarak araştırma-inceleme ödevleri de ayrı bir ara sınav olarak değerlendirilir. Öğrencinin başarılı sayılabilmesi için; ara sınav not ortalamasının %30’u ile yarıyıl sonu sınav notunun %70’inin toplamının yüksek lisansta en az 65, doktorada en az 75 olması gerekir. Ancak, öğrenci yarıyıl sonu sınavından yüksek lisansta 100 tam not üzerinden en az 65, doktorada en az 75 almak zorundadır. Yarıyıl sonu sınavında başarısız olan öğrenciye bütünleme hakkı verilir. Öğrenci başarısız olduğu dersleri, takip eden eğitim-öğretim yılında en çok iki yarıyıllık ek sürede başarmak zorundadır. Bir ders en fazla bir kere tekrarlanabilir. Tekrarlanan derslerden başarısız olan öğrencinin Enstitü ile ilişiği kesilir. Zorunlu hallerde anabilim dalı başkanı ve danışmanın ortak teklifi ve Enstitü Yönetim Kurulunun onayı ile öğrenci, aynı program içinde başarısız olduğu bir tek dersin yerine, aynı krediye sahip bir başka ders alabilir. Yeni dersin bir defada başarılması zorunludur. Yüksek lisans programındaki bir öğrenci, elde ettiği sonuçları Enstitü tarafından belirlenen yazım kurallarına uygun biçimde yazmak ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunmak zorundadır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Hemşirelik Anabilim Dalında yüksek lisansını tamamlayan mezunlar hastanelerde "hemşire" ,"klinik sorumlusu", "eğitim hemşiresi" veya "yönetici hemşire"olarak, ayrıca Sağlık Bilimleri Fakültelerinde, Hemşirelik Fakültelerinde ve Sağlık Yüksek okullarında "Araştırma Görevlisi" veya "Öğretim Görevlisi " Sağlık Meslek Liselerinde "meslek dersleri öğretmeni"olarak çalışabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030012371

Qualification Title
Master's Degree with Thesis
Awarding BodyErzincan Binali Yildirim University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.ebyu.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasNursing and midwifery
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Carries out health screening of healthy individuals/patients, families and community screening and uses his/her professional knowledge and skills to solve the problems.
  • Considers national, international legal and cultural elements in field related practices and applies holistic care using effective communication techniques.
  • Uses the basic information obtained from his/her field and different disciplines and evaluates the service he/she provides.
  • Communicates and collaborates with disciplines related with the field.
  • Acquires adequate knowledge of research methodology and ability to use statistical methods to make scientific research in the field.
  • Acquires the skills to use advanced information and communication technologies at the level required by the field and acquires adequate knowledge of computer software.
  • Provides training and counseling services in consideration of the social, scientific, cultural and ethical values in the protection and promotion of the health of the patients/healthy individuals, families and the society.
  • Develops evidence-based nursing practices in the field and applies them to complex and specific situations.
  • Can communicate verbally and in writing using a foreign language at European Language Portfolio B2 level at least. (Communicate verbal and written on at least one foreign language)
  • Analyzes current developments in his/her field in verbal, written and visual forms systematically.
  • Assumes responsibility for developing new strategic approaches to the resolution of complex and unforeseen problems encountered in nursing practice.
  • Discusses the concepts related to the field of specialization withing the context of professional nursing.
  • Acquires and assesses information through scientific research within the framework of ethical principles, and gain the ability to interpret information.
  • Behaves in accordance with the legislation that determines the duties, rights and responsibilities of the field and attempts to take part in the regulations.
Key Competencies-
Further Info

Student take at least one midterm exam and one final exam for one semester-long courses and one and at least two midterm exams and one final exam for two semester-long courses, and take makeup exam when necessary. Passing Grade is 65%. However, students must take at least 65 out of 100 full marks in the final exam. The student prepares and presents a seminar in the "Seminar" course. Student defend his/her thesis in front of jury members.

Quality Assurance-
Access Requirements

Candidates who want to apply for the announced programs apply to the Directorate of the Graduate School with a petition stating the department they wish to enroll as a postgraduate student, along with other documents to be determined by the institute within the specified application period. The procedures of the applicants are regulated and carried out by the Institute Directorate.

(2) In order to apply for the graduate programs, the candidates

a) Must have a bachelor's degree and must have a score equal to or greater than 55.00 in ALES. b) In order for the candidate to apply for the program, the sum of the 60% of the ALES score (equal weight) and 40% of the graduation GPA score, normalized to 100 points, must not be less than 55.00

c) The candidates with a graduate entrance score of 55.00 or more are ranked according to the number of quotas announced by the department, and accepted into the programs accordingly. For each department, reserve candidates are assigned according to their rankings.

(3) In order to apply for Ph.D. programs, the candidates

a) In order to apply for doctorate programs outside the medical sciences, candidates should have a bachelor's or master's degree, or should have a diploma of ten-semester Medicine, Dentistry and Veterinary Faculties excluding preparatory classes, bachelor's degree or master's degree from Faculty of Pharmacy or Faculty Arts and Science (science), or should have a specialty attained in the laboratory branch in accordance with the rudiments set by Ministry of Health and should take 55 points or more in the science section of ALES, and those who applied with bachelor's degree should take at least 85 science points in the ALES.

b) In order to be able to apply to doctoral programs in medical sciences, graduates of Faculty of Medicine must have a bachelor's degree and have a minimum score of 50 points from the basic medical score or at least 55 points from the numerical part of ALES. Those who are not graduated from the Faculty of Medicine must have a master's degree, Dentistry and Veterinary Faculty graduates must have a bachelor's degree and should have at least 55 numerical scores from ALES and those who apply with a bachelor's degree must have a score of at least 85. The basic medical score is obtained by the sum of the standard score obtained from Part I of the Basic Medical Sciences Test of the Examination for Specialty in Medicine multiplied by 0.7 and the standard score obtained from Part II of the basic medical science test multiplied by 0.3.

c) In addition, candidates should take at least 55.00 points from the University Language Exam or an equivalent score from an exam deemed equivalent by the inter-university council. And, foreign students should take at least 55 points from the University Language Exam in one of the English, French and German languages, apart from their native language, or a score equivalent to this score must be obtained from an examination accepted by the Inter-University Council.

d) In order to be accepted to the selected program, the sum of 40% of the graduation grade average of graduates of Medical, Dentistry and Veterinary Faculty and 60% of ALES numerical score is accepted as the total success score. Passing grades must be at least 65 points. Those who apply with a BS degree must have a score of at least 90 points, which is the sum of 60% of the minimum 85 points required from ALES and 40% of the graduate GPA, normalized to maximum of 100 points. And, for those who have graduate degrees from other faculties or higher schools the success grade is calculated by the sum of 30% of the graduation GPA and 10% of the graduation grade average and 60% of the ALES exam grade. Passing grades must be at least 65. Based on these results, the candidates are ranked according to the number of quotas announced by their departments and accepted into the programs. For each department, reserve candidates are assigned according to their rankings.

(4) The results are announced within three days at the latest by the Institute Directorate. Enrollment is done by the Institute Directorate. In place of the nominal candidates who do not register within the specified time period are given, the right to register is granted to the reserve candidates according to their rankings. If the scores are equal, the candidate with the highest ALES score is selected.

Conditions for SuccessThe program consists of at least seven courses, a seminar course and a thesis study, provided that it is not less than a total of 21 credits. The graduate program consists of compulsory and elective courses. Instructors and names of the courses to be opened each semester are announced to the institute by the department directorate with the decision of the board. Lectures and instructors will be presented to the Senate for approval after consultation with the Institute Board, and the final decision is made by the Senate. A semester credit value for a graduate course is the sum of the complete weekly hours of a theoretical course which lasts a semester and half of the hours for weekly practice or laboratory hours. The graduate courses may be selected from the courses offered at other higher education institutions by the recommendation of the relevant department of education and approval of the Graduate School Administrative Board. However, from the course credits taken at other higher education institutions, 1/3 of the total required credits are taken into account. Graduate students may choose not more than two undergraduate courses, provided that the sum of the credits is not more than six and not taken during the undergraduate education. Students receive a specialization course that will be opened by their supervisor during their education. Specialization field course continues during semester and summer holidays. Students who have failed consecutive two times or intermittently three times in this course are dismissed from the Institute. Seminar courses and specialization courses are non-credit and evaluated as pass/fail. Students have to take the exams of the courses on the day and the time announced. Students who do not attend the exams on the specified day and time will be considered failed in the respective courses. At least one midterm exam and one final exam are required for one semester-long courses and at least two midterm exams and one final exam are required for two semester courses. Research and examination assignments of a course are also considered as a separate midterm exam. In order for the student to be successful, the sum of 30% of the midterm examination grade and 70% of final exam grade must be at least 65 in graduate school and 75 in Ph.D. However, student must take at least 65 out of 100 in the final exam in the graduate and 75 in the doctorate.Students who fail the final exam are granted a makeup exam. Students have to pass the courses they failed in the following academic year, in the two semesters at most. A course can be repeated at most once. Students who fail in the repeated courses are dismissed from the Institute. In cases of necessity, with the joint proposal of the head of the department and the supervisor and approval of the Graduate School Administrative Board, the student may take another course with the same credits instead of a single course that he/she failed in the same program. It is imperative that the new course be passed in one time. A student in graduate program must write his/her thesis in accordance with the writing rules set by the Institute and defend his thesis orally in front of the jury.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates who have completed their master's degree in Nursing Department can be employed as "nurse", "clinical officer", "training nurse" or "nurse manager" in hospitals as well as "Research Assistant" or "Instructor" in Nursing Faculties, Nursing Schools and Health Schools, and as "vocational course teachers" in Vocational High Schools of Health.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030012371


Qualification Title
Master's Degree with Thesis

Awarding Body
Erzincan Binali Yildirim University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Carries out health screening of healthy individuals/patients, families and community screening and uses his/her professional knowledge and skills to solve the problems.
  • Considers national, international legal and cultural elements in field related practices and applies holistic care using effective communication techniques.
  • Uses the basic information obtained from his/her field and different disciplines and evaluates the service he/she provides.
  • Communicates and collaborates with disciplines related with the field.
  • Acquires adequate knowledge of research methodology and ability to use statistical methods to make scientific research in the field.
  • Acquires the skills to use advanced information and communication technologies at the level required by the field and acquires adequate knowledge of computer software.
  • Provides training and counseling services in consideration of the social, scientific, cultural and ethical values in the protection and promotion of the health of the patients/healthy individuals, families and the society.
  • Develops evidence-based nursing practices in the field and applies them to complex and specific situations.
  • Can communicate verbally and in writing using a foreign language at European Language Portfolio B2 level at least. (Communicate verbal and written on at least one foreign language)
  • Analyzes current developments in his/her field in verbal, written and visual forms systematically.
  • Assumes responsibility for developing new strategic approaches to the resolution of complex and unforeseen problems encountered in nursing practice.
  • Discusses the concepts related to the field of specialization withing the context of professional nursing.
  • Acquires and assesses information through scientific research within the framework of ethical principles, and gain the ability to interpret information.
  • Behaves in accordance with the legislation that determines the duties, rights and responsibilities of the field and attempts to take part in the regulations.

Key Competencies
-

Further Info

Student take at least one midterm exam and one final exam for one semester-long courses and one and at least two midterm exams and one final exam for two semester-long courses, and take makeup exam when necessary. Passing Grade is 65%. However, students must take at least 65 out of 100 full marks in the final exam. The student prepares and presents a seminar in the "Seminar" course. Student defend his/her thesis in front of jury members.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Candidates who want to apply for the announced programs apply to the Directorate of the Graduate School with a petition stating the department they wish to enroll as a postgraduate student, along with other documents to be determined by the institute within the specified application period. The procedures of the applicants are regulated and carried out by the Institute Directorate.

(2) In order to apply for the graduate programs, the candidates

a) Must have a bachelor's degree and must have a score equal to or greater than 55.00 in ALES. b) In order for the candidate to apply for the program, the sum of the 60% of the ALES score (equal weight) and 40% of the graduation GPA score, normalized to 100 points, must not be less than 55.00

c) The candidates with a graduate entrance score of 55.00 or more are ranked according to the number of quotas announced by the department, and accepted into the programs accordingly. For each department, reserve candidates are assigned according to their rankings.

(3) In order to apply for Ph.D. programs, the candidates

a) In order to apply for doctorate programs outside the medical sciences, candidates should have a bachelor's or master's degree, or should have a diploma of ten-semester Medicine, Dentistry and Veterinary Faculties excluding preparatory classes, bachelor's degree or master's degree from Faculty of Pharmacy or Faculty Arts and Science (science), or should have a specialty attained in the laboratory branch in accordance with the rudiments set by Ministry of Health and should take 55 points or more in the science section of ALES, and those who applied with bachelor's degree should take at least 85 science points in the ALES.

b) In order to be able to apply to doctoral programs in medical sciences, graduates of Faculty of Medicine must have a bachelor's degree and have a minimum score of 50 points from the basic medical score or at least 55 points from the numerical part of ALES. Those who are not graduated from the Faculty of Medicine must have a master's degree, Dentistry and Veterinary Faculty graduates must have a bachelor's degree and should have at least 55 numerical scores from ALES and those who apply with a bachelor's degree must have a score of at least 85. The basic medical score is obtained by the sum of the standard score obtained from Part I of the Basic Medical Sciences Test of the Examination for Specialty in Medicine multiplied by 0.7 and the standard score obtained from Part II of the basic medical science test multiplied by 0.3.

c) In addition, candidates should take at least 55.00 points from the University Language Exam or an equivalent score from an exam deemed equivalent by the inter-university council. And, foreign students should take at least 55 points from the University Language Exam in one of the English, French and German languages, apart from their native language, or a score equivalent to this score must be obtained from an examination accepted by the Inter-University Council.

d) In order to be accepted to the selected program, the sum of 40% of the graduation grade average of graduates of Medical, Dentistry and Veterinary Faculty and 60% of ALES numerical score is accepted as the total success score. Passing grades must be at least 65 points. Those who apply with a BS degree must have a score of at least 90 points, which is the sum of 60% of the minimum 85 points required from ALES and 40% of the graduate GPA, normalized to maximum of 100 points. And, for those who have graduate degrees from other faculties or higher schools the success grade is calculated by the sum of 30% of the graduation GPA and 10% of the graduation grade average and 60% of the ALES exam grade. Passing grades must be at least 65. Based on these results, the candidates are ranked according to the number of quotas announced by their departments and accepted into the programs. For each department, reserve candidates are assigned according to their rankings.

(4) The results are announced within three days at the latest by the Institute Directorate. Enrollment is done by the Institute Directorate. In place of the nominal candidates who do not register within the specified time period are given, the right to register is granted to the reserve candidates according to their rankings. If the scores are equal, the candidate with the highest ALES score is selected.


Conditions for Success
The program consists of at least seven courses, a seminar course and a thesis study, provided that it is not less than a total of 21 credits. The graduate program consists of compulsory and elective courses. Instructors and names of the courses to be opened each semester are announced to the institute by the department directorate with the decision of the board. Lectures and instructors will be presented to the Senate for approval after consultation with the Institute Board, and the final decision is made by the Senate. A semester credit value for a graduate course is the sum of the complete weekly hours of a theoretical course which lasts a semester and half of the hours for weekly practice or laboratory hours. The graduate courses may be selected from the courses offered at other higher education institutions by the recommendation of the relevant department of education and approval of the Graduate School Administrative Board. However, from the course credits taken at other higher education institutions, 1/3 of the total required credits are taken into account. Graduate students may choose not more than two undergraduate courses, provided that the sum of the credits is not more than six and not taken during the undergraduate education. Students receive a specialization course that will be opened by their supervisor during their education. Specialization field course continues during semester and summer holidays. Students who have failed consecutive two times or intermittently three times in this course are dismissed from the Institute. Seminar courses and specialization courses are non-credit and evaluated as pass/fail. Students have to take the exams of the courses on the day and the time announced. Students who do not attend the exams on the specified day and time will be considered failed in the respective courses. At least one midterm exam and one final exam are required for one semester-long courses and at least two midterm exams and one final exam are required for two semester courses. Research and examination assignments of a course are also considered as a separate midterm exam. In order for the student to be successful, the sum of 30% of the midterm examination grade and 70% of final exam grade must be at least 65 in graduate school and 75 in Ph.D. However, student must take at least 65 out of 100 in the final exam in the graduate and 75 in the doctorate.Students who fail the final exam are granted a makeup exam. Students have to pass the courses they failed in the following academic year, in the two semesters at most. A course can be repeated at most once. Students who fail in the repeated courses are dismissed from the Institute. In cases of necessity, with the joint proposal of the head of the department and the supervisor and approval of the Graduate School Administrative Board, the student may take another course with the same credits instead of a single course that he/she failed in the same program. It is imperative that the new course be passed in one time. A student in graduate program must write his/her thesis in accordance with the writing rules set by the Institute and defend his thesis orally in front of the jury.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates who have completed their master's degree in Nursing Department can be employed as "nurse", "clinical officer", "training nurse" or "nurse manager" in hospitals as well as "Research Assistant" or "Instructor" in Nursing Faculties, Nursing Schools and Health Schools, and as "vocational course teachers" in Vocational High Schools of Health.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address