Yeterlilik Kodu | TR0030220483 | |
Yeterlilik Adı | Hemşirelik Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sinop Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Korucuk Mah. Trafo Sok. 15 Temmuz Yerleşkesi No:36 Rektörlük Binası 57000 – SİNOP | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.sinop.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Hemşirelik ve ebelik | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Hemşirelik birey-aile-toplumla ilgilenen bir programdır. Sağlıklı ya da hasta birey-aile-toplumun sağlık gereksinimlerini, risk faktörlerini belirler, bunların nedenlerini araştırır, uygun hemşirelik girişimlerini (bakım, eğitim, danışmanlık vb) yapar, yaptığı girişimlerin sonuçlarını değerlendirir. Koruyucu, tedavi - bakım ve rehabilitasyon süreçlerinde hemşirelik hizmetleri verir. Öğretim programı, profesyonel hemşireliğin temellerini vermek üzere hazırlanmıştır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümümüzde sınavlar, ara sınavlar, yarıyıl sonu sınavları, mazeret sınavları ve tek ders sınavlarından oluşmaktadır. Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin yarıyıl içinde gösterdiği başarı (ara sınavlar, ödevler, uygulamalı çalışmalar ve benzeri) ve yarıyıl sonu sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Sinop Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğii esas alınır. Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Programa öğrenci kabulü, ÖSYM tarafından yapılan TYT ve ardından AYT sayısal sınavı sonrası puan ile olmaktadır. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. Toplam en az 240 AKTS karşılığı olan derslerin tümünü başarıyla tamamlamak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu program ile ülkenin sağlık bakımı gereksinimlerini çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda değerlendirebilen araştırıcı, eğitimci, uygulayıcı, yönetici ve lider hemşireler yetiştirilmek amaçlanmaktadır. Mezunlarımız koruyucu sağlık hizmetleri, tedavi edici sağlık hizmetleri ve rehabilitasyon hizmetleri kapsamında her alanda çalışabilmektedirler. Bu doğrultuda hemşireler Okul Hemşireliği, İşyeri Hemşireliği, Danışman Hemşirelik, Rehabilitasyon ve Özel Bakım Hemşireliği, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Diyabet Hemşireliği, Nefroloji, Diyaliz ve Transplantasyon Hemşireliği, Nöroşirürji Hemşireliği, Onkoloji Hemşireliği, Psikiyatri Hemşireliği, Ameliyathane Hemşireliği, Üroloji Hemşireliği, Yara-Ostomi-İnkontinans Hemşireliği, Yoğun Bakım Hemşireliği, Adli Hemşirelik, Diyaliz Hemşireliği, Acil Bakım Hemşireliği, Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği, Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği, Eğitim Hemşireliği, Enfeksiyon Kontrol Hemşireliği, Evde Bakım Hemşireliği, Halk Sağlığı Hemşireliği, Hastalıkları Hemşireliği, Servis Hemşireliği, Aferez Hemşireliği, Sterilizasyon Hemşireliği, Yeni Doğan Yoğun Bakım Hemşireliği, İlaç Firmalarında olmak üzere bir çok alanlarda çalışabilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220483
ISCO:08
ISCO:08
Hemşirelik birey-aile-toplumla ilgilenen bir programdır. Sağlıklı ya da hasta birey-aile-toplumun sağlık gereksinimlerini, risk faktörlerini belirler, bunların nedenlerini araştırır, uygun hemşirelik girişimlerini (bakım, eğitim, danışmanlık vb) yapar, yaptığı girişimlerin sonuçlarını değerlendirir. Koruyucu, tedavi - bakım ve rehabilitasyon süreçlerinde hemşirelik hizmetleri verir. Öğretim programı, profesyonel hemşireliğin temellerini vermek üzere hazırlanmıştır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği bilgi, beceri ve tutuma sahip olur, kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu her ortamda kullanır
- Yaşamın her döneminde, sağlıklı ve hasta bireylerin özelliklerini ve gereksinimlerini bilimsel temellere dayalı olarak tanılar ve çözüm önerileri üretir
- Sağlıktan sapma durumunda (kronik hastalık, özürlülük vb.) tedavi, bakım ve rehabilitasyonda rol alır
- Mesleki gereklilik ve uygulamaların hukuksal değerleri hakkında bilinçlidir
- Hemşirelik uygulamaları için gerekli olan modern teknik araçları kullanır ve bu araçları seçme becerisine sahiptir
- Çevre güvenliği hakkında bilgi sahibidir ve çevre sorunlarının çözümü konusunda ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliği yaparak problemin çözümünde rol alır
- Mesleki ve toplumsal alanda değişim ve gelişimin planlanması ve sağlanmasında liderlik eder
- Sosyokültürel, sosyoekonomik ve politik yapıları bir bütün olarak değerlendirir ve koruyucu sağlık hizmetlerinin planlanmasında rol alır
- Birey, aile ve toplumun gereksinimlerini mesleki standartlar düzeyinde karşılar, sorunlarının çözümünde bilimsel problem çözme sürecini kullanır
- Hemşirelik hizmetlerinin yürütülmesinde, yenilikler ve 27910 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan Hemşirelik Yönetmeliği’nde belirtilen görevleri doğrultusunda kurumlarda aktif rol alır
- Yaşam boyu öğrenme ve gelişim sorumluluğunu sürdürür, eleştirel düşünür ve etkili iletişim becerisine sahip olur
- Mesleği ile ilgili etik değerleri bilir ve hemşirelik bakımını bu değerler doğrultusunda verir
- Ekip anlayışının önemini bilir ve bu ekip anlayışı içerisinde bakım yönetiminin liderliğini yapar
- Bilgi sistemleri yönetiminin bir parçası olan bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak kayıt sistemi ve arşivlemeye katkı sağlar
- En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar
- Bireyin öz bakım gücünün arttırılmasına katkıda bulunur
- Terminal dönemdeki hasta ve ailesine destek olur
- Gerek bireyler gerekse toplumun diğer kesimleriyle, mevcut olanakları kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar
- Hasta ve çalışan güvenliği için, mesleki, hukuki ve cezai sorumluluklarının bilincinde ilaç uygulamalarını gerçekleştirir
- Kriz yönetiminde risk değerlendirmesi yaparak uygun yaklaşımlarda bulunur, danışmanlık yapar
- İhmal ve istismar olgularını tanır, şüpheli hallerde ilgili kurum ve kuruluşlarla iletişime geçer
- Adli olgularda doğru delil toplama ve raporlama ile hukuksal sürece katkı sağlar
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümümüzde sınavlar, ara sınavlar, yarıyıl sonu sınavları, mazeret sınavları ve tek ders sınavlarından oluşmaktadır. Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin yarıyıl içinde gösterdiği başarı (ara sınavlar, ödevler, uygulamalı çalışmalar ve benzeri) ve yarıyıl sonu sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Sinop Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğii esas alınır. Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Programa öğrenci kabulü, ÖSYM tarafından yapılan TYT ve ardından AYT sayısal sınavı sonrası puan ile olmaktadır.
Bu program ile ülkenin sağlık bakımı gereksinimlerini çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda değerlendirebilen araştırıcı, eğitimci, uygulayıcı, yönetici ve lider hemşireler yetiştirilmek amaçlanmaktadır. Mezunlarımız koruyucu sağlık hizmetleri, tedavi edici sağlık hizmetleri ve rehabilitasyon hizmetleri kapsamında her alanda çalışabilmektedirler. Bu doğrultuda hemşireler Okul Hemşireliği, İşyeri Hemşireliği, Danışman Hemşirelik, Rehabilitasyon ve Özel Bakım Hemşireliği, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Diyabet Hemşireliği, Nefroloji, Diyaliz ve Transplantasyon Hemşireliği, Nöroşirürji Hemşireliği, Onkoloji Hemşireliği, Psikiyatri Hemşireliği, Ameliyathane Hemşireliği, Üroloji Hemşireliği, Yara-Ostomi-İnkontinans Hemşireliği, Yoğun Bakım Hemşireliği, Adli Hemşirelik, Diyaliz Hemşireliği, Acil Bakım Hemşireliği, Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği, Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği, Eğitim Hemşireliği, Enfeksiyon Kontrol Hemşireliği, Evde Bakım Hemşireliği, Halk Sağlığı Hemşireliği, Hastalıkları Hemşireliği, Servis Hemşireliği, Aferez Hemşireliği, Sterilizasyon Hemşireliği, Yeni Doğan Yoğun Bakım Hemşireliği, İlaç Firmalarında olmak üzere bir çok alanlarda çalışabilmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220483 | |
Qualification Title | HEMŞİRELİK Bachelor´s | |
Awarding Body | Sinop University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | www.sinop.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Nursing and midwifery | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Have knowledge, skill, and attitude that are required by the nursing professions, and use gained knowledge, skill, and attitudes in every ambient. In every period of life, diagnose to base on scientific foundation characteristics and requirement of healthy and sick indivuduals. Take part in treatment, care, and rehabilitation in case of aberration from health. Are conscious about professional necessity and practices’ legal values. Use modern technical materials that need for nursing practices, and have selection skill about this materials. Have knowledge about environment safety, and make a significant contribution to solution of problem interoperating with relevant institute and organisations about solution of environment problems. Lead to provide and plan of change and development in professional and social field. Holistically evaluate socioculturel, socioeconomic and politic structure, and feature in planning of preventive health services. Provide individual, family and society’s requirements at a level of occupational standards, use the process of scientific problem solving during self problems’solution Take part in organizations innovations on maintaining of nursing services in line with the duty determine in “Nursing Regulations” was promulgate official gazette in numbered 27910 Carry on learning and development responsibility for lifetime, critical think, and have effective communication skill. Know ethical values about occupation, and give nursing care in this direction. Know importance of team mentality and take the lead of care management in this team mentality. Contribute to report system and archiving using informatic and communication technologies that are part of information systems. Communicate with colleague and follow information in field using minimal one foreign language. Contribute to the strengthening of individual’s self care. Go solid for patient and his/her family who are in terminal term. Communicate verbal and written using present conditions both individuals and the rest of society. For patient and employee safety, perform drug applications cognizantly of professional, legal, and criminal liabilities. Are compatible approach by doing the risk assessment and consult to crisis management. Notice neglect and abuse cases, reach out with relevant institutions and organizations at suspected cases. Contribute to legal process with the correct collection evidence and reporting. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Our nursing departments exams consist midterms exams, final exams, excuse exams and single course exams. The success of a course determine by the course achievement score. Course achievement score obtains by the determining final exam and the success of student in semestre together. The program based on the regulation of Sinop University Undergraduate education and examination. Conditions for qualification in order to graduate is to successfully complete all compulsory courses of the programme with 240 ECTS credits To achieve a CGPA of at least 2.00 out of 4.00. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Student admission to the program is made by the TYT made by ÖSYM and then the score after the AYT numerical exam. | |
Conditions for Success | Conditions for qualification in order to graduate is to successfully complete all compulsory courses of the programme with 240 ECTS credits To achieve a CGPA of at least 2.00 out of 4.00. To complete with succses all the courses to reach 240 ECTS. | |
Progression Paths (Relationship Type) | This program is in line with modern approaches to assess the countrys health care needs of researchers, educators, practitioners, managers and leaders is to become trained nurses. Our graduates preventive health services as part of therapeutic health services and rehabilitation services can work in all areas. In this context nurses may work as, Nursing Office, Supervisor of Nursing, Rehabilitation and Special Care Nursing, Child Health Nursing, Occupational Health Nursing, Nephrology, Dialysis and Transplantation Nursing, Neurosurgery, Nursing, Oncology Nursing, Psychiatric Nursing, Occupational Health Nursing, Urology Nursing, Wound -ostomy-Incontinence Nursing, Intensive Care Nursing, Forensic Nursing, Dialysis Nursing, Emergency Care Nursing, Surgical Nursing, Labor and Womens Health Nursing, Education, Infection Control Nursing, Home Health Care Nursing, Public Health Nursing, Nursing Service , Apheresis Nursing, Sterilization Nursing, Neonatal Intensive Care Nursing, Pharmaceutical Firms in many areas. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220483
Have knowledge, skill, and attitude that are required by the nursing professions, and use gained knowledge, skill, and attitudes in every ambient. In every period of life, diagnose to base on scientific foundation characteristics and requirement of healthy and sick indivuduals. Take part in treatment, care, and rehabilitation in case of aberration from health. Are conscious about professional necessity and practices’ legal values. Use modern technical materials that need for nursing practices, and have selection skill about this materials. Have knowledge about environment safety, and make a significant contribution to solution of problem interoperating with relevant institute and organisations about solution of environment problems. Lead to provide and plan of change and development in professional and social field. Holistically evaluate socioculturel, socioeconomic and politic structure, and feature in planning of preventive health services. Provide individual, family and society’s requirements at a level of occupational standards, use the process of scientific problem solving during self problems’solution Take part in organizations innovations on maintaining of nursing services in line with the duty determine in “Nursing Regulations” was promulgate official gazette in numbered 27910 Carry on learning and development responsibility for lifetime, critical think, and have effective communication skill. Know ethical values about occupation, and give nursing care in this direction. Know importance of team mentality and take the lead of care management in this team mentality. Contribute to report system and archiving using informatic and communication technologies that are part of information systems. Communicate with colleague and follow information in field using minimal one foreign language. Contribute to the strengthening of individual’s self care. Go solid for patient and his/her family who are in terminal term. Communicate verbal and written using present conditions both individuals and the rest of society. For patient and employee safety, perform drug applications cognizantly of professional, legal, and criminal liabilities. Are compatible approach by doing the risk assessment and consult to crisis management. Notice neglect and abuse cases, reach out with relevant institutions and organizations at suspected cases. Contribute to legal process with the correct collection evidence and reporting.
Our nursing departments exams consist midterms exams, final exams, excuse exams and single course exams. The success of a course determine by the course achievement score. Course achievement score obtains by the determining final exam and the success of student in semestre together. The program based on the regulation of Sinop University Undergraduate education and examination. Conditions for qualification in order to graduate is to successfully complete all compulsory courses of the programme with 240 ECTS credits To achieve a CGPA of at least 2.00 out of 4.00.
Student admission to the program is made by the TYT made by ÖSYM and then the score after the AYT numerical exam.
This program is in line with modern approaches to assess the countrys health care needs of researchers, educators, practitioners, managers and leaders is to become trained nurses. Our graduates preventive health services as part of therapeutic health services and rehabilitation services can work in all areas. In this context nurses may work as, Nursing Office, Supervisor of Nursing, Rehabilitation and Special Care Nursing, Child Health Nursing, Occupational Health Nursing, Nephrology, Dialysis and Transplantation Nursing, Neurosurgery, Nursing, Oncology Nursing, Psychiatric Nursing, Occupational Health Nursing, Urology Nursing, Wound -ostomy-Incontinence Nursing, Intensive Care Nursing, Forensic Nursing, Dialysis Nursing, Emergency Care Nursing, Surgical Nursing, Labor and Womens Health Nursing, Education, Infection Control Nursing, Home Health Care Nursing, Public Health Nursing, Nursing Service , Apheresis Nursing, Sterilization Nursing, Neonatal Intensive Care Nursing, Pharmaceutical Firms in many areas.
Qualification is continuous