Yeterlilik Kodu | TR0030032545 | |
Yeterlilik Adı | Hemşirelik Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Manisa Celâl Bayar Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Şehit Prof. Dr. İlhan Varank Yerleşkesi 45140 - Yunusemre - MANİSA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.mcbu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Hemşirelik ve ebelik | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Hemşirelik programının amacı, sağlıklı ya da hasta birey/aile/toplumun sağlık gereksinimlerini, risk faktörlerini belirleyen, bunların nedenlerini araştıran, uygun hemşirelik girişimlerini (bakım, eğitim, danışmanlık vb) yapan hemşireler yetiştirmektir. Bu amaç doğrultusunda programda zorunlu dersler ve seçmeli dersler tanımlanmıştır. | |
Öğrenme Ortamları | Bölümümüz Türkçe eğitim vermektedir. Öğrencilerin kullanımına açık bilgisayar ve simulasyon destekli hemşirelik beceri laboratuvarları bulunmaktadır. Öğrencilerin laboratuvar uygulamaları için bir beceri laboratuvarı vardır. Simülasyon destekli beceri laboratuvarında temel hemşirelik uygulamalarına (damar yolu açma, enjeksiyon yapma, vücut boşluklarına katater ve tüp uygulama vb.) imkan veren iki adet yetişkin maket, bir adet yüksek gerçeklikli simülasyon maketi, enjeksiyon maketleri, üriner sistem uygulama maketleri, nazogastrik sonda maketi, taşınabilir aspirasyon cihazları, hasta yatakları, kalp ve solunum masajı yapılabilen kardiyopulmoner resüsitasyon maketi, anatomi maketi, iskelet, epizyotomi maketi, bimanuel muayene maketleri, yeni doğan bakım ve çocuk CPR ve uygulama maketleri, doğum maketleri, mikroskop, simülasyon maketi, kan basıncını ölçme aletleri, vücut sıcaklığı dereceleri, baskül vb. araç-gereçler bulunmaktadır. Hemşirelik bölümü öğrencilerinin yararlanabileceği, 80 kişilik, öğrencilere araştırma ve öğrenme imkanı sunan bilgisayar laboratuvarları, kütüphane, spor salonu, 85 kişilik konferans salonu, kafeterya ve kafeterya içinde tenis masaları bulunmaktadır. Öğrenciler, Erasmus, Farabi ve Mevlana programları çerçevesinde en fazla iki dönem anlaşmalı üniversitelere gidebilmektedirler. Bölümümüzde; 5 profesör, 8 doçent, 16 doktor öğretim üyesi ve 9 araştırma görevlisi görev yapmaktadır | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | Program Çıktıları
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için en az bir ara sınav yapılmaktadır. Öğrencilerin aldıkları derslerden başarılı olup olmadıkları bir ara sınav, bir dönem sonu sınavı olmak üzere iki aşamada değerlendirmeye tabi tutulmaktadır. Ara sınavlar dışında kısa sınavlar, projeler ve öğretim elemanının uygun gördüğü diğer faaliyetler yapılabilir. Bu faaliyetlerin sayısı ve başarı notuna katkısı öğretim elemanı tarafından ders planında belirtilir. Geçme notu tespit edilirken, ara sınav %40, dönem sonu sınavı da %60 oranında etkili olmaktadır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilmektedir. Öğrencinin başarı notu hesaplanırken aldığı not bağıl sistemde harf notuna dönüştürülmektedir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağladığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Hemşirelik eğitim programlarının akreditasyonu Hemşirelik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (HEPDAK) standartlarına göre yapılır. | |
Giriş Şartı | Adayların Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan Lisans Yerleştirme Sınavından İlgili alandan (MF-3) yeterli puanı alarak ilgili bölüme yerleştirilmiş olduğunu gösteren sonuç belgesi gerekir. Yabancı Öğrenci Sınavı (YOS) adı verilen merkezi bir sınav sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinden yabancı uyruklu öğrenci de kabul edilmektedir. | |
Başarma Şartları | Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız ulusal ve uluslararası düzeyde akademik kariyer olanaklarına sahip olmalarının yanı sıra Sağlık Bakanlığı’na bağlı kamu kuruluşlarında, özel hastane ve sağlık merkezlerinde, sağlık çalışanlarına gereksinim duyulan her alanda; okul, kreş, fabrika, oteller gibi istihdam edilebilirler. | |
Yasal Dayanağı | 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği Manisa Celal Bayar Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği. Resmî Gazete Tarihi: 12.02.2018 Resmî Gazete Sayısı: 30330 | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030032545
ISCO:08
ISCO:08
Hemşirelik programının amacı, sağlıklı ya da hasta birey/aile/toplumun sağlık gereksinimlerini, risk faktörlerini belirleyen, bunların nedenlerini araştıran, uygun hemşirelik girişimlerini (bakım, eğitim, danışmanlık vb) yapan hemşireler yetiştirmektir. Bu amaç doğrultusunda programda zorunlu dersler ve seçmeli dersler tanımlanmıştır.
Bölümümüz Türkçe eğitim vermektedir. Öğrencilerin kullanımına açık bilgisayar ve simulasyon destekli hemşirelik beceri laboratuvarları bulunmaktadır. Öğrencilerin laboratuvar uygulamaları için bir beceri laboratuvarı vardır. Simülasyon destekli beceri laboratuvarında temel hemşirelik uygulamalarına (damar yolu açma, enjeksiyon yapma, vücut boşluklarına katater ve tüp uygulama vb.) imkan veren iki adet yetişkin maket, bir adet yüksek gerçeklikli simülasyon maketi, enjeksiyon maketleri, üriner sistem uygulama maketleri, nazogastrik sonda maketi, taşınabilir aspirasyon cihazları, hasta yatakları, kalp ve solunum masajı yapılabilen kardiyopulmoner resüsitasyon maketi, anatomi maketi, iskelet, epizyotomi maketi, bimanuel muayene maketleri, yeni doğan bakım ve çocuk CPR ve uygulama maketleri, doğum maketleri, mikroskop, simülasyon maketi, kan basıncını ölçme aletleri, vücut sıcaklığı dereceleri, baskül vb. araç-gereçler bulunmaktadır.
Hemşirelik bölümü öğrencilerinin yararlanabileceği, 80 kişilik, öğrencilere araştırma ve öğrenme imkanı sunan bilgisayar laboratuvarları, kütüphane, spor salonu, 85 kişilik konferans salonu, kafeterya ve kafeterya içinde tenis masaları bulunmaktadır. Öğrenciler, Erasmus, Farabi ve Mevlana programları çerçevesinde en fazla iki dönem anlaşmalı üniversitelere gidebilmektedirler. Bölümümüzde; 5 profesör, 8 doçent, 16 doktor öğretim üyesi ve 9 araştırma görevlisi görev yapmaktadır
Program Çıktıları
- Hemşirelik eğitimi alan öğrenci, birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında mesleki rol ve işlevleriyle ilgili temel bilgi, tutum ve beceriye sahiptir.
- Hemşirelik eğitimi alan öğrenci, hemşirelik alanındaki bilimsel ve güncel bilgilere ulaşır ve kanıta dayalı olarak hemşirelik bakımı basamaklarını bilir.
- Hemşirelik eğitimi alan öğrenci, mesleki rol, yetki ve sorumluluklarını çevre bilinci, hasta güvenliği ve bakım kalitesine önem vererek etik ilkelere, ilgili yasal düzenlemelere uygun gerçekleştirir.
- Hemşirelik eğitimi alan öğrenci, yaşam boyu öğrenme ve girişimcilik bilinci ile mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirirken bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.
- Hemşirelik eğitimi alan öğrenci, birey, aile, toplum ve sağlık profesyonelleri ile etkili iletişim kurar ve işbirliği içinde çalışır.
- Hemşirelik eğitimi alan öğrenci birey, aile ve toplumun eğitim, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini hemşirelik süreci doğrultusunda bütüncül bir yaklaşımla karşılar.
- Hemşirelik eğitimi alan öğrenci, profesyonel gelişimine ve hemşirelik alanına katkıda bulunacak etkinliklerde yer alır (bilimsel toplantılar, araştırma, sosyal sorumluluk projeleri, kültürel ve entelektüel etkinlikler vb.).
- Hemşirelik eğitimi alan öğrenci, hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünme, liderlik ve problem çözme becerilerini kullanır.
- Hemşirelik eğitimi alan öğrenci, alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır.
- Hemşirelik eğitimi alan öğrenci, dezavantajlı gruplara (engelliler, mülteci, sığınmacı, göçmenler, afetzedeler, yoksullar, şiddete maruz kalan kadın, çocuklar ve yaşlılar vb) duyarlı olup bu grupların gereksinimlerinin farkında olur.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her ders için en az bir ara sınav yapılmaktadır. Öğrencilerin aldıkları derslerden başarılı olup olmadıkları bir ara sınav, bir dönem sonu sınavı olmak üzere iki aşamada değerlendirmeye tabi tutulmaktadır. Ara sınavlar dışında kısa sınavlar, projeler ve öğretim elemanının uygun gördüğü diğer faaliyetler yapılabilir. Bu faaliyetlerin sayısı ve başarı notuna katkısı öğretim elemanı tarafından ders planında belirtilir. Geçme notu tespit edilirken, ara sınav %40, dönem sonu sınavı da %60 oranında etkili olmaktadır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilmektedir. Öğrencinin başarı notu hesaplanırken aldığı not bağıl sistemde harf notuna dönüştürülmektedir.
Öğrencinin, bir dersten başarılı sayılabilmesi için en az harf notu olarak (CC) alması gerekir. GANO'su en az 2.00 olan öğrenciler (DC) ve (DD) notu aldıkları derslerden de başarı sayılır. Başarısız dersi olmayan, fakat GANO'su 2.00'ın altında olan öğrenciler, mezun olabilmek için öncelikle (DC) ve (DD) olan derslerini yeniden alarak GANO’larını 2.00‘ın üzerine çıkarmak zorundadır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağladığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Hemşirelik eğitim programlarının akreditasyonu Hemşirelik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (HEPDAK) standartlarına göre yapılır.
Adayların Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan Lisans Yerleştirme Sınavından İlgili alandan (MF-3) yeterli puanı alarak ilgili bölüme yerleştirilmiş olduğunu gösteren sonuç belgesi gerekir. Yabancı Öğrenci Sınavı (YOS) adı verilen merkezi bir sınav sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinden yabancı uyruklu öğrenci de kabul edilmektedir.
Mezunlarımız ulusal ve uluslararası düzeyde akademik kariyer olanaklarına sahip olmalarının yanı sıra Sağlık Bakanlığı’na bağlı kamu kuruluşlarında, özel hastane ve sağlık merkezlerinde, sağlık çalışanlarına gereksinim duyulan her alanda; okul, kreş, fabrika, oteller gibi istihdam edilebilirler.
2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Manisa Celal Bayar Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim
ve Öğretim Yönetmeliği. Resmî Gazete Tarihi: 12.02.2018 Resmî Gazete Sayısı: 30330
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030032545 | |
Qualification Title | Nursing | |
Awarding Body | Manisa Celal Bayar University | |
Awarding Body Contact | Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Üniversiteler Mah. 1600. Cad. No:10, 06800 Bilkent, Çankaya/Ankara Phone: 0850 470 0 965 | |
Awarding Body Url | https://en.mcbu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Nursing and midwifery | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The aim of the nursing program is to train nurses who identify the health needs and risk factors of healthy or ill individuals/families/communities, investigate their causes, and implement appropriate nursing interventions (care, education, counseling, etc.). In line with this aim, compulsory and elective courses are defined in the program. | |
Learning Environments | Our department provides education in Turkish. There are computer and simulation-supported nursing skill laboratories available for student use. There is a skill laboratory for student laboratory practices. The simulation-supported nursing skill laboratory include two adult mannequins for basic nursing practices (such as intravenous access, injections, catheter and tube applications to body cavities), one high-reality simulation model, injection models, urinary system application models, nasogastric tube model, portable aspiration devices, patient beds, a cardiopulmonary resuscitation mannequin for heart and respiratory massage, an anatomy mannequin, a skeleton, an episiotomy mannequin, bimanual examination mannequins, newborn care and child CPR and practice mannequins, birth mannequins, microscopes, simulation mannequins, blood pressure measurement devices, thermometers, weight measuring instrument and other equipment. Nursing students can benefit from computer laboratories with a capacity of 80 students, a library, a sports hall, an 85-seat conference hall, a cafeteria, and table tennis tables within the cafeteria. Students can attend partner universities for up to two semesters within the framework of Erasmus, Farabi, and Mevlana programs. Our department has 5 professors, 8 associate professors, 16 assistant professors, and, 9 research asistance. | |
Description | Program Outcomes
| |
Key Competencies | Possesses advanced competencies in the following key areas:
At least one midterm exam is conducted for each course. Students' success in the courses they take is evaluated in two stages: a midterm exam and a final exam. In addition to midterm exams, quizzes, projects, and other activities deemed appropriate by the instructor may be conducted. The number of these activities and their contribution to the success grade are specified in the course plan by the instructor. When determining the passing grade, the midterm exam has a 40% impact, and the final exam has a 60% impact. All exams are evaluated out of 100 points. When calculating the student's success grade, the score is converted to a letter grade in the relative system. To be considered successful in a course, a student must receive at least a (CC) letter grade. Students with a GPA of at least 2.00 are also considered successful in courses where they receive (DC) and (DD) grades. Students who do not have any failed courses but have a GPA below 2.00 must retake their (DC) and (DD) courses to raise their GPA above 2.00 in order to graduate. | |
Further Info | To ensure the quality of higher education programs: • YÖK (Council of Higher Education) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the education, teaching, and other activities carried out in higher education institutions. • "University Monitoring and Evaluation Reports" prepared annually for higher education institutions based on criteria determined by YÖK are published. Quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions prepared according to these reports are shared with the public by YÖK. • "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. | |
Quality Assurance | The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
The accreditation of nursing education programs is carried out according to the standards of the Nursing Education Programs Evaluation and Accreditation Association (HEPDAK). | |
Access Requirements | Candidates need to present a result document showing that they have been placed in the relevant department by obtaining a sufficient score from the relevant field (MF-3) in the Undergraduate Placement Exam conducted by the Measurement, Selection, and Placement Center. Foreign students are also accepted within a certain quota based on the results of a central exam called the Foreign Student Exam (YOS). | |
Conditions for Success | To successfully complete the program, it is necessary to pass all the courses in the program (equivalent to 240 ECTS) and achieve a minimum weighted grade point average of 2.0 out of 4.00. Our graduates have opportunities for academic careers at national and international levels, and they can be employed in public institutions affiliated with the Ministry of Health, private hospitals and health centers, and in any field where healthcare workers are needed, such as schools, nurseries, factories, and hotels. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates have opportunities for academic careers at national and international levels, and they can be employed in public institutions affiliated with the Ministry of Health, private hospitals and health centers, and in any field where healthcare workers are needed, such as schools, nurseries, factories, and hotels. | |
Legal Basis | 2547 on Higher Education Law Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions for Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Manisa Celal Bayar University Associate and Undergraduate Education and Training Regulation. Official Gazette Date: 12.02.2018 Official Gazette Number: 30330 | |
Validity Period (If Any) | The qualification is permanently valid. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030032545
The aim of the nursing program is to train nurses who identify the health needs and risk factors of healthy or ill individuals/families/communities, investigate their causes, and implement appropriate nursing interventions (care, education, counseling, etc.). In line with this aim, compulsory and elective courses are defined in the program.
Our department provides education in Turkish. There are computer and simulation-supported nursing skill laboratories available for student use. There is a skill laboratory for student laboratory practices. The simulation-supported nursing skill laboratory include two adult mannequins for basic nursing practices (such as intravenous access, injections, catheter and tube applications to body cavities), one high-reality simulation model, injection models, urinary system application models, nasogastric tube model, portable aspiration devices, patient beds, a cardiopulmonary resuscitation mannequin for heart and respiratory massage, an anatomy mannequin, a skeleton, an episiotomy mannequin, bimanual examination mannequins, newborn care and child CPR and practice mannequins, birth mannequins, microscopes, simulation mannequins, blood pressure measurement devices, thermometers, weight measuring instrument and other equipment.
Nursing students can benefit from computer laboratories with a capacity of 80 students, a library, a sports hall, an 85-seat conference hall, a cafeteria, and table tennis tables within the cafeteria. Students can attend partner universities for up to two semesters within the framework of Erasmus, Farabi, and Mevlana programs. Our department has 5 professors, 8 associate professors, 16 assistant professors, and, 9 research asistance.
Program Outcomes
- Student who gets nursing education has basic knowledge, attitudes and skills related to their professional role and functions in meeting the health care needs of the individual, family and society.
- Student who gets nursing education, reaches scientific and up- to- date information in the field of nursing and knows steps of evidence-based nursing care.
- Student who gets nursing education performs his/her professional roles, authorities and responsibilities in accordance with ethical principles and relevant legal regulations by giving importance to environmental awareness, patient safety and quality of care.
- Student who gets nursing education uses information and care technologies while fulfilling professional roles and responsibilities with lifelong learning and entrepreneurship awareness.
- Student who gets nursing education communicates effectively with individual, family, community and health professionals and works in collaboration with them.
- Student who gets nursing education meets the education, counseling and care needs of individual, family and society with a holistic approach in line with the nursing process.
- Student who gets nursing education takes part in activities that will contribute to their professional development and the field of nursing (scientific meetings, research, social responsibility projects, cultural and intellectual activities, etc.).
- Student who gets nursing education uses critical thinking, leadership and problem solving skills in nursing practice.
- Student who gets nursing education uses at least one foreign language at a level to reach scientific knowledge about the field.
- Student who gets nursing education is sensitive to disadvantaged groups (disabled people, refugees, asylum seekers, immigrants, disaster victims, poor people, women, children and the elderly exposed to violence, etc.) and is aware of the needs of these groups.
Possesses advanced competencies in the following key areas:
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
- Digital competence
- Personal, social, and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expression competence
At least one midterm exam is conducted for each course. Students' success in the courses they take is evaluated in two stages: a midterm exam and a final exam. In addition to midterm exams, quizzes, projects, and other activities deemed appropriate by the instructor may be conducted. The number of these activities and their contribution to the success grade are specified in the course plan by the instructor. When determining the passing grade, the midterm exam has a 40% impact, and the final exam has a 60% impact. All exams are evaluated out of 100 points. When calculating the student's success grade, the score is converted to a letter grade in the relative system.
To be considered successful in a course, a student must receive at least a (CC) letter grade. Students with a GPA of at least 2.00 are also considered successful in courses where they receive (DC) and (DD) grades. Students who do not have any failed courses but have a GPA below 2.00 must retake their (DC) and (DD) courses to raise their GPA above 2.00 in order to graduate.
To ensure the quality of higher education programs:
• YÖK (Council of Higher Education) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the education, teaching, and other activities carried out in higher education institutions.
• "University Monitoring and Evaluation Reports" prepared annually for higher education institutions based on criteria determined by YÖK are published. Quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions prepared according to these reports are shared with the public by YÖK.
• "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
- Creation and Approval of Teaching Programs: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions after being approved by YÖK following acceptance by the relevant Deans' Council.
- Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students are carried out according to the education, teaching, and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
- Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
- Self-Evaluation and External Evaluation: Higher education institutions enter the "Institutional Self-Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year in the context of continuous monitoring. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions given by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK indicate that the quality assurance of the program's qualifications is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by the legislation.
The accreditation of nursing education programs is carried out according to the standards of the Nursing Education Programs Evaluation and Accreditation Association (HEPDAK).
Candidates need to present a result document showing that they have been placed in the relevant department by obtaining a sufficient score from the relevant field (MF-3) in the Undergraduate Placement Exam conducted by the Measurement, Selection, and Placement Center. Foreign students are also accepted within a certain quota based on the results of a central exam called the Foreign Student Exam (YOS).
Our graduates have opportunities for academic careers at national and international levels, and they can be employed in public institutions affiliated with the Ministry of Health, private hospitals and health centers, and in any field where healthcare workers are needed, such as schools, nurseries, factories, and hotels.
2547 on Higher Education Law
Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions for Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Manisa Celal Bayar University Associate and Undergraduate Education and Training Regulation. Official Gazette Date: 12.02.2018 Official Gazette Number: 30330
The qualification is permanently valid.
