Yeterlilik Kodu

TR0030219071

Yeterlilik Adı
Hemşirelik Esasları Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumGazi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gazi.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Hemşirelik ve ebelik
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Lisans yeterliliklerine dayalı, öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Uzmanlık alanı ile ilgili temel bilgi edinebilme. Hemşireliğin mesleki ve etik değerlerini kavrayabilme.
  • Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz edebilme.
  • Alanında sahip olduğu bilgileri kanıta dayalı uygulayabilme.
  • Hemşirelik uygulamalarında eleştirel, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme.
  • Temel düzeyde istatistik bilgisi edinebilme.
  • Hemşirelik uygulamalarında diğer disiplinlerle işbirliği yapabilme.
  • Hemşirelik uygulamalarında bakım verdiği bireyi çevresiyle birlikte ele alabilme.
  • Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapabilme.
  • Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilme.
  • Bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojiyi kullanabilme.
  • Toplumun sağlık düzeyini yükseltmeye yönelik uygulama yapabilme.
  • Alanı ile ilgili ortaya koyduğu çalışmayı ulusal makale/bildiri olarak yayınlayabilme.
  • Sağlık strateji ve politikalarını yorumlayabilme.
  • Yaşam boyu öğrenme faaliyetlerine katılmaya istekli olma Mesleki ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik liderlik yapabilme.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  •  Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarına ek olarak dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Sınav takvimi, ilgili ana bilim/bilim dalı başkanlığı tarafından ağ sayfasında ilan edilir.
  •  Öğrencinin başarısı, ilgili dersin dönem başında ilan edilen ders tanımlama formunda belirtilen değerlendirme yöntemi ve başarı kriterleri ile değerlendirilir.
  •  Öğrenci zorunlu derslerini başarmakla yükümlüdür. Başarısız olduğu seçmeli bir dersi tekrar alabilir, yerine başka bir dersi seçebilir.
  • Ara sınavlar ve/veya dönem içi çalışmalar, dönem sonu sınavı ve/veya dönem sonu proje çalışması 100 ham puan üzerinden değerlendirilir. Seminer, tez çalışması, dönem projesi dersleri ve yeterlik sınavı için 100 ham puan üzerinden başarı harf notu takdir edilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için yüksek lisansta başarı harf notu en az CC; doktora ve lisans sonrası doktora programlarında başarı harf notu en az CB olmak zorundadır.
  •  Ham başarı puanı 25,00ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız sayılır. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.
  • Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: a) Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) (a) bendindeki notlar dışındaki notlar şunlardır: 1) D: Devamsız, 2) G: Girmedi, 3) E: Eksik, (Dönem sonu/yılsonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)ye dönüştürülür.)
  • AGNO, öğrencinin öğrenimi süresince bütün derslerdeki son notları esas alınarak hesaplanan ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Elde edilen AGNO, virgülden sonra iki hane olmak üzere gösterilir.
  • Gerek ağırlıklı yarıyıl, gerek AGNOnun hesaplanmasında, (AA)dan (FF)ye kadar verilen notlar esas alınır. (G) ve (D) notları (FF) notu işlemi görür.
  • Bütün notlar, öğrencinin not izleme belgesine geçirilir.
  • Mezuniyet için AGNOnun; tezli/tezsiz yüksek lisans programlarında en az 2,50/4,00, yüksek lisans/lisans derecesiyle doktora programlarında en az 3,00/4,00 olması gerekir. Toplam kredisini tamamladığı halde mezuniyet şartını sağlayamamış olan öğrenciler yeni ders/dersler alarak bu şartı sağlarlar.
  • Derse devam yükümlülüklerini ya da ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için dönem sonu sınavına girme hakkını elde edemeyen öğrenciler devamsız (D) sayılır.

Alana Özgü Yetkinlik

  •  Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri yorumlayabilme.
  • Hemşirelik alanına yönelik yaptığı çalışmalarda kullanması gereken istatistiksel yöntemleri yorumlayabilme.
  • Hemşirelik alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı bilimsel sürece uygun olarak geliştirebilme.
  • Hemşirelik alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak üretebilme
  • Hemşirelik alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik araç - gereç ve programları kullanabilme
  • Özgün olarak ortaya koyduğu çalışmayı uluslararası makale/bildiri olarak yayınlayabilme.
  • Hemşirelik alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümünde mesleki etik ilke ve değerleri kullanabilme.
  • Yaşam boyu öğrenme süreci ve ilkelerini mesleki uygulamalarına uyarlayabilme.
  • Mesleki ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik liderlik yapabilme.
  • Mesleki uygulamalarında yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanabilme
  • Farklı kültürel yapılara uygun hemşirelik hizmeti sunabilme.
  • - Etkili iletişim becerilerini kullanabilme
  • Gerekli durumlarda diğer disiplinlerle işbirliği yapabilme.
  • Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesine yönelik toplumu aydınlatabilme
  • Alanına uygun kullanabileceği hemşirelik model ve kuramlarını belirleyebilme
  • Sağlık strateji ve politikalarını yorumlayabilme.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Türk Vatandaşları için;

  • Lisans Diploması,
  • Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Sınavı (ALES) puanı veya YÖK tarafından tanınan GRE, GMAT vb. lisansüstü düzeydeki programlar için eşdeğer uluslararası sınav puanları,
  • YDS, YÖKDİL veya YÖK tarafından tanınan eşdeğer sınavlardan alınan dil puanı. Adaylar, ALES puanları, dil puanları ve lisans diploma not ortalamalarından oluşan bileşik puanlarına göre programlara erişim kazanırlar. Uluslararası Öğrenciler için: YÖK tarafından tanınan üniversitelerden alınan Lisans Diploması. Adaylar, lisans derecelerine göre lisans not ortalamalarına göre programlara giriş hakkı kazanırlar.
Başarma ŞartlarıAlana Özgü Yetkinlik Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri yorumlayabilme. Hemşirelik alanına yönelik yaptığı çalışmalarda kullanması gereken istatistiksel yöntemleri yorumlayabilme. Hemşirelik alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı bilimsel sürece uygun olarak geliştirebilme. Hemşirelik alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak üretebilme Hemşirelik alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik araç - gereç ve programları kullanabilme Özgün olarak ortaya koyduğu çalışmayı uluslararası makale/bildiri olarak yayınlayabilme. Hemşirelik alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümünde mesleki etik ilke ve değerleri kullanabilme. Yaşam boyu öğrenme süreci ve ilkelerini mesleki uygulamalarına uyarlayabilme. Mesleki ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik liderlik yapabilme. Mesleki uygulamalarında yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanabilme Farklı kültürel yapılara uygun hemşirelik hizmeti sunabilme. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme Gerekli durumlarda diğer disiplinlerle işbirliği yapabilme. Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesine yönelik toplumu aydınlatabilme Alanına uygun kullanabileceği hemşirelik model ve kuramlarını belirleyebilme Sağlık strateji ve politikalarını yorumlayabilme. En az program dersleri içerisinde zorunlu ve seçmeli derslerden en az 24 krediyi (60 AKTS değerinden az olmamak koşuluyla) ve bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu derece akademik odaklı bir derecedir ve mezunun mesleğini veya ilgili bir çalışma ve / veya araştırmasını alanında uygulamasını sağlar.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030219071


Yeterlilik Adı
Hemşirelik Esasları Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gazi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Lisans yeterliliklerine dayalı, öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Uzmanlık alanı ile ilgili temel bilgi edinebilme. Hemşireliğin mesleki ve etik değerlerini kavrayabilme.
  • Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz edebilme.
  • Alanında sahip olduğu bilgileri kanıta dayalı uygulayabilme.
  • Hemşirelik uygulamalarında eleştirel, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme.
  • Temel düzeyde istatistik bilgisi edinebilme.
  • Hemşirelik uygulamalarında diğer disiplinlerle işbirliği yapabilme.
  • Hemşirelik uygulamalarında bakım verdiği bireyi çevresiyle birlikte ele alabilme.
  • Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapabilme.
  • Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilme.
  • Bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojiyi kullanabilme.
  • Toplumun sağlık düzeyini yükseltmeye yönelik uygulama yapabilme.
  • Alanı ile ilgili ortaya koyduğu çalışmayı ulusal makale/bildiri olarak yayınlayabilme.
  • Sağlık strateji ve politikalarını yorumlayabilme.
  • Yaşam boyu öğrenme faaliyetlerine katılmaya istekli olma Mesleki ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik liderlik yapabilme.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  •  Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarına ek olarak dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Sınav takvimi, ilgili ana bilim/bilim dalı başkanlığı tarafından ağ sayfasında ilan edilir.
  •  Öğrencinin başarısı, ilgili dersin dönem başında ilan edilen ders tanımlama formunda belirtilen değerlendirme yöntemi ve başarı kriterleri ile değerlendirilir.
  •  Öğrenci zorunlu derslerini başarmakla yükümlüdür. Başarısız olduğu seçmeli bir dersi tekrar alabilir, yerine başka bir dersi seçebilir.
  • Ara sınavlar ve/veya dönem içi çalışmalar, dönem sonu sınavı ve/veya dönem sonu proje çalışması 100 ham puan üzerinden değerlendirilir. Seminer, tez çalışması, dönem projesi dersleri ve yeterlik sınavı için 100 ham puan üzerinden başarı harf notu takdir edilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için yüksek lisansta başarı harf notu en az CC; doktora ve lisans sonrası doktora programlarında başarı harf notu en az CB olmak zorundadır.
  •  Ham başarı puanı 25,00ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız sayılır. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.
  • Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: a) Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) (a) bendindeki notlar dışındaki notlar şunlardır: 1) D: Devamsız, 2) G: Girmedi, 3) E: Eksik, (Dönem sonu/yılsonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)ye dönüştürülür.)
  • AGNO, öğrencinin öğrenimi süresince bütün derslerdeki son notları esas alınarak hesaplanan ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Elde edilen AGNO, virgülden sonra iki hane olmak üzere gösterilir.
  • Gerek ağırlıklı yarıyıl, gerek AGNOnun hesaplanmasında, (AA)dan (FF)ye kadar verilen notlar esas alınır. (G) ve (D) notları (FF) notu işlemi görür.
  • Bütün notlar, öğrencinin not izleme belgesine geçirilir.
  • Mezuniyet için AGNOnun; tezli/tezsiz yüksek lisans programlarında en az 2,50/4,00, yüksek lisans/lisans derecesiyle doktora programlarında en az 3,00/4,00 olması gerekir. Toplam kredisini tamamladığı halde mezuniyet şartını sağlayamamış olan öğrenciler yeni ders/dersler alarak bu şartı sağlarlar.
  • Derse devam yükümlülüklerini ya da ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için dönem sonu sınavına girme hakkını elde edemeyen öğrenciler devamsız (D) sayılır.

Alana Özgü Yetkinlik

  •  Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri yorumlayabilme.
  • Hemşirelik alanına yönelik yaptığı çalışmalarda kullanması gereken istatistiksel yöntemleri yorumlayabilme.
  • Hemşirelik alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı bilimsel sürece uygun olarak geliştirebilme.
  • Hemşirelik alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak üretebilme
  • Hemşirelik alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik araç - gereç ve programları kullanabilme
  • Özgün olarak ortaya koyduğu çalışmayı uluslararası makale/bildiri olarak yayınlayabilme.
  • Hemşirelik alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümünde mesleki etik ilke ve değerleri kullanabilme.
  • Yaşam boyu öğrenme süreci ve ilkelerini mesleki uygulamalarına uyarlayabilme.
  • Mesleki ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik liderlik yapabilme.
  • Mesleki uygulamalarında yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanabilme
  • Farklı kültürel yapılara uygun hemşirelik hizmeti sunabilme.
  • - Etkili iletişim becerilerini kullanabilme
  • Gerekli durumlarda diğer disiplinlerle işbirliği yapabilme.
  • Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesine yönelik toplumu aydınlatabilme
  • Alanına uygun kullanabileceği hemşirelik model ve kuramlarını belirleyebilme
  • Sağlık strateji ve politikalarını yorumlayabilme.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Türk Vatandaşları için;

  • Lisans Diploması,
  • Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Sınavı (ALES) puanı veya YÖK tarafından tanınan GRE, GMAT vb. lisansüstü düzeydeki programlar için eşdeğer uluslararası sınav puanları,
  • YDS, YÖKDİL veya YÖK tarafından tanınan eşdeğer sınavlardan alınan dil puanı. Adaylar, ALES puanları, dil puanları ve lisans diploma not ortalamalarından oluşan bileşik puanlarına göre programlara erişim kazanırlar. Uluslararası Öğrenciler için: YÖK tarafından tanınan üniversitelerden alınan Lisans Diploması. Adaylar, lisans derecelerine göre lisans not ortalamalarına göre programlara giriş hakkı kazanırlar.

Başarma Şartları
Alana Özgü Yetkinlik Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri yorumlayabilme. Hemşirelik alanına yönelik yaptığı çalışmalarda kullanması gereken istatistiksel yöntemleri yorumlayabilme. Hemşirelik alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı bilimsel sürece uygun olarak geliştirebilme. Hemşirelik alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak üretebilme Hemşirelik alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik araç - gereç ve programları kullanabilme Özgün olarak ortaya koyduğu çalışmayı uluslararası makale/bildiri olarak yayınlayabilme. Hemşirelik alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümünde mesleki etik ilke ve değerleri kullanabilme. Yaşam boyu öğrenme süreci ve ilkelerini mesleki uygulamalarına uyarlayabilme. Mesleki ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik liderlik yapabilme. Mesleki uygulamalarında yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanabilme Farklı kültürel yapılara uygun hemşirelik hizmeti sunabilme. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme Gerekli durumlarda diğer disiplinlerle işbirliği yapabilme. Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesine yönelik toplumu aydınlatabilme Alanına uygun kullanabileceği hemşirelik model ve kuramlarını belirleyebilme Sağlık strateji ve politikalarını yorumlayabilme. En az program dersleri içerisinde zorunlu ve seçmeli derslerden en az 24 krediyi (60 AKTS değerinden az olmamak koşuluyla) ve bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu derece akademik odaklı bir derecedir ve mezunun mesleğini veya ilgili bir çalışma ve / veya araştırmasını alanında uygulamasını sağlar.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030219071

Qualification Title
HEMŞİRELİK ESASLARI (YL) Masters Degree
Awarding BodyGazi University
Awarding Body ContactGazi University
Awarding Body Urlhttp://www.gazi.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasNursing and midwifery
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info

Measurement and Evaluation (1) Students take the final exam and/or the final project in addition to the mid-term exams and/or mid-term studies. Examination calendar is published on the website of the related academic department. (2) The success of the students is evaluated with the methods and criteria which are stated on the course description forms that are declared at the beginning of semester. (3) Students are obliged to succeed in must courses. They can reselect a failed elective course or select another elective instead. (4) Mid-term exams and/or mid-term studies and final exam and/or the final project are evaluated over 100 raw points. Letter success grades over 100 raw points are given for seminars, thesis studies, term project courses and proficiency exams. To succeed in courses, the minimum letter success grades must be CC for master?s degree and CB for doctorate and integrated (post bachelor) doctorate. (5) A student whose raw point is under 25 fails the course by receiving an (FF) grade directly. The success grade of a student whose raw point is 25 or above is evaluated with the grades of which coefficients and definitions are stated below considering the general status of the class, average points and statistical range. After this evaluation, it is possible for the letter success grade equivalents of raw points that are 25 and above to be (FF). (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Absent 2) G: Not attended 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) (7) The CumGPA is calculated via dividing the final grades of all of the courses throughout a student?s study period by the total number of credits. The obtained CumGPA is shown with two decimals after the point. (8) While calculating both the GPAs of semesters/years and the CumGPA, the letters grades from AA to FF are based on. G and D grades are processed as FF. (9) All grades are included in the transcripts of students. (10) For graduation, the CumGPA must be 2,50/4,00 minimum for master?s degree with or without thesis; 3,00/4,00 minimum for doctorate or integrated (post bachelor) doctorate programmes. Despite completing all the credits, students who cannot provide the graduation conditions take new courses to do so. (11) Students who do not provide the attendance conditions or other course requirements cannot take the final exam of the course and are regarded as absent (D). Field-Specific Competence - To be able to interpret current and advanced knowledge in the field based on masters qualifications. - To be able to interpret the statistical methods that should be used in his studies on nursing. - To be able to develop a new idea, method, design and / or application that brings innovation to the field of nursing in accordance with the scientific process. - Being able to independently produce an original work that brings innovation to the field of nursing and develops a new idea, method, design and / or application - To be able to use technological equipment and programs at the level required by the field of nursing - Being able to publish the original work as an international article / declaration. - To be able to use professional ethical principles and values ??in the solution of social, scientific, cultural and ethical problems encountered in the field of nursing. - Being able to adapt the lifelong learning process and principles to professional practices. - Being able to lead the solution of professional and social problems. - Ability to use high-level mental processes such as creative and critical thinking, problem solving and decision making in professional practice - To be able to provide nursing services suitable for different cultural structures. - To be able to use effective communication skills - Collaborating with other disciplines when necessary. - Being able to enlighten the society for the protection and improvement of public health - To be able to determine the nursing models and theories that can be used in accordance with the field - To be able to interpret health strategies and policies.

Quality Assurance-
Access Requirements

For Turkish Citizens; First Cycle (Bachelors) Degree diploma, (2) A minimum score of ?.. in the Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK, (3) (3) A minimum score of ?. in accepted foreign language proficiency exams. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on ALES, foreign language exam and first cycle degree grade point averages. For International Students: First Cycle Degree diploma obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages.

Conditions for SuccessField-Specific Competence - To be able to interpret current and advanced knowledge in the field based on masters qualifications. - To be able to interpret the statistical methods that should be used in his studies on nursing. - To be able to develop a new idea, method, design and / or application that brings innovation to the field of nursing in accordance with the scientific process. - Being able to independently produce an original work that brings innovation to the field of nursing and develops a new idea, method, design and / or application - To be able to use technological equipment and programs at the level required by the field of nursing - Being able to publish the original work as an international article / declaration. - To be able to use professional ethical principles and values ??in the solution of social, scientific, cultural and ethical problems encountered in the field of nursing. - Being able to adapt the lifelong learning process and principles to professional practices. - Being able to lead the solution of professional and social problems. - Ability to use high-level mental processes such as creative and critical thinking, problem solving and decision making in professional practice - To be able to provide nursing services suitable for different cultural structures. - To be able to use effective communication skills - Collaborating with other disciplines when necessary. - Being able to enlighten the society for the protection and improvement of public health - To be able to determine the nursing models and theories that can be used in accordance with the field - To be able to interpret health strategies and policies. A student is required to successfully complete 24 credit (not less than 60 ECTS) of compulsory and elective courses and carry out a thesis.
Progression Paths (Relationship Type)

This degree is an academically oriented degree and enables the graduate to exercise his/her profession in or a related field of study and/or in research.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030219071


Qualification Title
HEMŞİRELİK ESASLARI (YL) Masters Degree

Awarding Body
Gazi University

Awarding Body Contact
Gazi University

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info

Measurement and Evaluation (1) Students take the final exam and/or the final project in addition to the mid-term exams and/or mid-term studies. Examination calendar is published on the website of the related academic department. (2) The success of the students is evaluated with the methods and criteria which are stated on the course description forms that are declared at the beginning of semester. (3) Students are obliged to succeed in must courses. They can reselect a failed elective course or select another elective instead. (4) Mid-term exams and/or mid-term studies and final exam and/or the final project are evaluated over 100 raw points. Letter success grades over 100 raw points are given for seminars, thesis studies, term project courses and proficiency exams. To succeed in courses, the minimum letter success grades must be CC for master?s degree and CB for doctorate and integrated (post bachelor) doctorate. (5) A student whose raw point is under 25 fails the course by receiving an (FF) grade directly. The success grade of a student whose raw point is 25 or above is evaluated with the grades of which coefficients and definitions are stated below considering the general status of the class, average points and statistical range. After this evaluation, it is possible for the letter success grade equivalents of raw points that are 25 and above to be (FF). (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Absent 2) G: Not attended 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) (7) The CumGPA is calculated via dividing the final grades of all of the courses throughout a student?s study period by the total number of credits. The obtained CumGPA is shown with two decimals after the point. (8) While calculating both the GPAs of semesters/years and the CumGPA, the letters grades from AA to FF are based on. G and D grades are processed as FF. (9) All grades are included in the transcripts of students. (10) For graduation, the CumGPA must be 2,50/4,00 minimum for master?s degree with or without thesis; 3,00/4,00 minimum for doctorate or integrated (post bachelor) doctorate programmes. Despite completing all the credits, students who cannot provide the graduation conditions take new courses to do so. (11) Students who do not provide the attendance conditions or other course requirements cannot take the final exam of the course and are regarded as absent (D). Field-Specific Competence - To be able to interpret current and advanced knowledge in the field based on masters qualifications. - To be able to interpret the statistical methods that should be used in his studies on nursing. - To be able to develop a new idea, method, design and / or application that brings innovation to the field of nursing in accordance with the scientific process. - Being able to independently produce an original work that brings innovation to the field of nursing and develops a new idea, method, design and / or application - To be able to use technological equipment and programs at the level required by the field of nursing - Being able to publish the original work as an international article / declaration. - To be able to use professional ethical principles and values ??in the solution of social, scientific, cultural and ethical problems encountered in the field of nursing. - Being able to adapt the lifelong learning process and principles to professional practices. - Being able to lead the solution of professional and social problems. - Ability to use high-level mental processes such as creative and critical thinking, problem solving and decision making in professional practice - To be able to provide nursing services suitable for different cultural structures. - To be able to use effective communication skills - Collaborating with other disciplines when necessary. - Being able to enlighten the society for the protection and improvement of public health - To be able to determine the nursing models and theories that can be used in accordance with the field - To be able to interpret health strategies and policies.


Quality Assurance
-

Access Requirements

For Turkish Citizens; First Cycle (Bachelors) Degree diploma, (2) A minimum score of ?.. in the Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK, (3) (3) A minimum score of ?. in accepted foreign language proficiency exams. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on ALES, foreign language exam and first cycle degree grade point averages. For International Students: First Cycle Degree diploma obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages.


Conditions for Success
Field-Specific Competence - To be able to interpret current and advanced knowledge in the field based on masters qualifications. - To be able to interpret the statistical methods that should be used in his studies on nursing. - To be able to develop a new idea, method, design and / or application that brings innovation to the field of nursing in accordance with the scientific process. - Being able to independently produce an original work that brings innovation to the field of nursing and develops a new idea, method, design and / or application - To be able to use technological equipment and programs at the level required by the field of nursing - Being able to publish the original work as an international article / declaration. - To be able to use professional ethical principles and values ??in the solution of social, scientific, cultural and ethical problems encountered in the field of nursing. - Being able to adapt the lifelong learning process and principles to professional practices. - Being able to lead the solution of professional and social problems. - Ability to use high-level mental processes such as creative and critical thinking, problem solving and decision making in professional practice - To be able to provide nursing services suitable for different cultural structures. - To be able to use effective communication skills - Collaborating with other disciplines when necessary. - Being able to enlighten the society for the protection and improvement of public health - To be able to determine the nursing models and theories that can be used in accordance with the field - To be able to interpret health strategies and policies. A student is required to successfully complete 24 credit (not less than 60 ECTS) of compulsory and elective courses and carry out a thesis.

Progression Paths (Relationship Type)

This degree is an academically oriented degree and enables the graduate to exercise his/her profession in or a related field of study and/or in research.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address