Yeterlilik Kodu | TR0030218737 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Havacılık Yönetimi Lisans Diploması | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | İstanbul Medipol Üniversitesi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kavacık Mah. Ekinciler Cad. No: 19, Kavacık Kavşağı, 34810 Beykoz, İstanbul | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.medipol.edu.tr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Havacılık sektörünün ihtiyaç duyduğu tüm faaliyet alanlarında çalışabilecek eleman ve yönetici ihtiyaçlarını karşılamaktır. Hava taşımacılığı yapan işletmelerin pazarlama, muhasebe, finansman, uçuş operasyon, kalite ve emniyet yönetimi gibi havacılık sektörünün alt yapısında çalışabilecek nitelikte insan yetiştirmeyi hedefler. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Tüm dersler için geçerli olmak üzere, genel sınavdan en az 50 puan alamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda en az 60 puan veya 2,27 başarı kat sayısına sahip olmak gerekir.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Öğrencilerin liselerden (veya denk okullardan) başarıyla mezun olması gereklidir. Öğrenci yerleştirmeleri, Türkiye genelinde yapılan, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme sınavından (YKS) alınan puanlara ilişkili olarak EA puan türü ile Türk Yükseköğretim Kurulu'nun (YÖK) kurallarına göre yapılır. Öğrencilerimiz, rektörlüğümüz tarafından ilan edilen günlerde kazandıkları proğrama kayıt yaptırmak için beraberinde lise veya dengi bir diploma ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme sınavında aldıkları puan ve proğramı gösterir belgeler ile gelmelidirler. Başvuru kabülleri, YÖK kurulu tarafından belirlenen kurallara göre ve alınan yeterli puanlara göre yapılır. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Programda öngörülen tüm dersleri, uygulamaları ve stajları başarı ile tamamlayan ve toplam en az 240 AKTS kredisi almış olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar, özel havacılık işletmeleri, hava alanları, hava ulaştırma yolcu hizmetleri, kargo hizmetleri, hava alanı planlaması, uçuş pazarlaması ve uçuş operasyon planlaması bölümlerinde görev yapabilirler. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik süresi geçerlidir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030218737
ISCO 08
ISCO 08
Havacılık sektörünün ihtiyaç duyduğu tüm faaliyet alanlarında çalışabilecek eleman ve yönetici ihtiyaçlarını karşılamaktır. Hava taşımacılığı yapan işletmelerin pazarlama, muhasebe, finansman, uçuş operasyon, kalite ve emniyet yönetimi gibi havacılık sektörünün alt yapısında çalışabilecek nitelikte insan yetiştirmeyi hedefler.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Havacılık yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
- Havacılık yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
- Havacılık yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır.
- Havacılık yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
- Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
- Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle Havacılık yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
- Havacılık yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
- En az A2 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar.
- Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
- Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
- Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
- Havacılık yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Tüm dersler için geçerli olmak üzere, genel sınavdan en az 50 puan alamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır. Dersten başarılı olmak için dönem sonunda en az 60 puan veya 2,27 başarı kat sayısına sahip olmak gerekir.
AKTS Notu | Puanlar | Başarı Katsayısı | Harfli Başarı Notu | Derecesi |
---|---|---|---|---|
A | 95-100 | 3,77-4,0 | A | Pekiyi |
90-94 | 3,55-3,76 | A- | Pekiyi | |
85-89 | 3,34-3,54 | B+ | Pekiyi | |
B | 80-84 | 3,13-3,33 | B | İyi |
C | 75-79 | 2,91-3,12 | B- | İyi |
70-74 | 2,70-2,90 | C+ | İyi | |
D | 65-69 | 2,48-2,69 | C | Orta |
E | 60-64 | 2,27-2,47 | C- | Orta |
F,Fx | 0-59 | (F1-F2 ) | F | Geçmez |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğrencilerin liselerden (veya denk okullardan) başarıyla mezun olması gereklidir. Öğrenci yerleştirmeleri, Türkiye genelinde yapılan, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme sınavından (YKS) alınan puanlara ilişkili olarak EA puan türü ile Türk Yükseköğretim Kurulu'nun (YÖK) kurallarına göre yapılır. Öğrencilerimiz, rektörlüğümüz tarafından ilan edilen günlerde kazandıkları proğrama kayıt yaptırmak için beraberinde lise veya dengi bir diploma ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme sınavında aldıkları puan ve proğramı gösterir belgeler ile gelmelidirler. Başvuru kabülleri, YÖK kurulu tarafından belirlenen kurallara göre ve alınan yeterli puanlara göre yapılır. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir.
Mezunlar, özel havacılık işletmeleri, hava alanları, hava ulaştırma yolcu hizmetleri, kargo hizmetleri, hava alanı planlaması, uçuş pazarlaması ve uçuş operasyon planlaması bölümlerinde görev yapabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik süresi geçerlidir.

Qualification Code | TR0030218737 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Aviation Management | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Istanbul Medipol University | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Kavacik Mah. Ekinciler St. No: 19, Kavacik Junction, 34810 Beykoz, Istanbul | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.medipol.edu.tr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Management and administration | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | It aims to meet the needs of personnel and managers who can work in all areas of activity required by the aviation sector. It aims to train people who can work in the infrastructure of the aviation sector such as marketing, accounting, financing, flight operations, quality and safety management of air transportation companies. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Has advanced level of the following key competencies:
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | The success of a course is determined by the course grade. The course grade is obtained by evaluating the student's achievement in the semester and the general examination together with the midterm exams, applied studies, group work and similar studies. Students who fail to obtain a minimum score of 50 from the general examination will be considered as failures for all courses. Student must have at least 60 points (2.27) at the end of the term to be successfull form a course.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. 1. Creation and Approval of Curriculum: The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by the Council of Higher Education. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council. 2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | Students must have successfully graduated from high schools (or equals). The placements are done following the rules of Turkish Higher Education Council (YÖK) respect to the scores obtained from the nation-wide Student Selection and Placement (YKS). Student register to programmes on the days declared by the Rectorship Students should have earned a high school or an equivalent diploma and sufficient score on nation-wide Student Selection and Placement (YKS). Admission is based on the scores, according to the rules determined by Higher Education Council. For international students who will be accepted according to the National or International Exams, Quota and conditions are announced on our University’s website. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | Students must successfully finish all courses and internships set by the program taking at least 240 ECTS credits in total, to be granted with the Bachelor's degree. Graduation eligibility is determined by academic average score. For this purpose, the sum of the weighted scores of all courses taken throughout the education is divided by the sum of ECTS values. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates could work in private aviation companies, airports, air transport passenger services, cargo services, airport planning, flight marketing and flight operation planning. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification period is valid. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030218737
It aims to meet the needs of personnel and managers who can work in all areas of activity required by the aviation sector. It aims to train people who can work in the infrastructure of the aviation sector such as marketing, accounting, financing, flight operations, quality and safety management of air transportation companies.
Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.
- Define the theoretical knowledge in the field of aviation management.
- Explain the necessary of mathematical and statistical methods in the field of aviation management.
- Uses at least one computer program required in the field of aviation management.
- Demonstrates proficiency in foreign language proficiency required in the field of aviation management.
- Prepares projects about his field and manages team works.
- It critically evaluates the knowledge and skills that it constantly renews and acquires by following the developments in the field of Aviation management with the awareness of lifelong learning in the professional field,
- Uses theoretical and practical information in the field of aviation management.
- Follows up to date technologies and communicates verbally/writing using a foreign language at least A2 level.
- Adopts and uses organizational / corporate, business and social ethical values.
- It adopts social responsibility principles and takes initiative when necessary, within the framework of public service sensitivity.
- In order to carry out interdisciplinary studies, analyze basic information and data in different disciplines and use them in the field.
- It offers appropriate suggestions in both micro and macro frameworks in the face of problems in the aviation management sectors.
Has advanced level of the following key competencies:
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
The success of a course is determined by the course grade. The course grade is obtained by evaluating the student's achievement in the semester and the general examination together with the midterm exams, applied studies, group work and similar studies. Students who fail to obtain a minimum score of 50 from the general examination will be considered as failures for all courses. Student must have at least 60 points (2.27) at the end of the term to be successfull form a course.
ECTS Grade | Points | Coefficient of Success | Letter Grade | Degree |
---|---|---|---|---|
A | 95-100 | 3,77-4,0 | A | Very Good |
90-94 | 3,55-3,76 | A- | Very Good | |
85-89 | 3,34-3,54 | B+ | Very Good | |
B | 80-84 | 3,13-3,33 | B | Good |
C | 75-79 | 2,91-3,12 | B- | Good |
70-74 | 2,70-2,90 | C+ | Good | |
D | 65-69 | 2,48-2,69 | C | Avarage |
E | 60-64 | 2,27-2,47 | C- | Avarage |
F,Fx | 0-59 | (F1-F2 ) | F | Fail |
In order to monitor the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. Reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
“Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum: The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by the Council of Higher Education.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council.
2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Students must have successfully graduated from high schools (or equals). The placements are done following the rules of Turkish Higher Education Council (YÖK) respect to the scores obtained from the nation-wide Student Selection and Placement (YKS). Student register to programmes on the days declared by the Rectorship Students should have earned a high school or an equivalent diploma and sufficient score on nation-wide Student Selection and Placement (YKS). Admission is based on the scores, according to the rules determined by Higher Education Council. For international students who will be accepted according to the National or International Exams, Quota and conditions are announced on our University’s website.
Graduates could work in private aviation companies, airports, air transport passenger services, cargo services, airport planning, flight marketing and flight operation planning.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification period is valid.
