Yeterlilik Kodu | TR0030033168 | |
Yeterlilik Adı | Havacılık ve Uzay Mühendisliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İzmir Ekonomi Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Fevzi Çakmak, Sakarya Cd. No:156, 35330 Balçova/İzmir | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.ieu.edu.tr/tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Motorlu taşıtlar, gemiler ve uçaklar | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Havacılık ve Uzay Mühendisliğinin amacı hava veya uzay araçlarının tasarlanması, üretilmesi ve bakımı gibi konularda ulusal veya uluslararası firmalarda çalışabilecek, girişimci olabilecek havacılık ve uzay sektöründeki teknolojik gelişmeleri takip eden ve bu alanda ARGE faaliyetlerinde görev alabilen, mühendislik alanlarında lisansüstü eğitim alarak mesleki ve akademik gelişimlerini sağlayabilen mühendisler yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede katılım, ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde derste bulunan tüm öğrenciler dikkate alınarak başarı notları hesaplanır ve harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır. Ölçme ve değerlendirmede aşağıda verilen İzmir Ekonomi Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 24 uygulanır. MADDE 24 – (1) Dersin başarısının tespitinde dikkate alınacak dönem içi ve dönem sonu sınav, ödev, uygulama ve benzeri değerlendirme ölçütleri ile bu ölçütlerin ağırlıkları, dersi veren öğretim üyeleri/öğretim görevlileri tarafından belirlenir. Değerlendirme ölçütleri ve ağırlıkları, Üniversitenin web sitesinde yayınlanan AKTS Kataloğunda, dersin tanıtım sayfasında öğrencilere duyurulur. (2) Öğrencilerin herhangi bir dersteki başarısı, değerlendirme ölçütleri göz önüne alınarak, dersi veren öğretim elemanınca harf notlarından birisi ile belirlenir. Harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, dönem sonu sınavı, dönem içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. a)(Değişik:RG-17/8/2015-29448) Not ortalaması hesaplarına katılan harf notlarının katsayı, puan ve statüsü aşağıda belirtilmiştir: Puan Dönem Ders Notu Katsayı Statü 90-100 AA 4,00 Başarılı 85-89 BA 3,50 Başarılı 80-84 BB 3,00 Başarılı 75-79 CB 2,50 Geçer 70-74 CC 2,00 Geçer 65-69 DC 1,50 Koşullu Geçer 60-64 DD 1,00 Koşullu Geçer 50-59 FD 0,50 Başarısız- Kalır 49 ve aşağısı FF 0,00 Başarısız - Kalır b)(Değişik:RG-17/8/2015-29448) NA (Devamsız) notu, derse devam yükümlülüklerini sağlamayan ve/veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmeyen öğrencilere dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur. Not ortalamaları hesabında NA notunun katsayısı 0,00 (sıfır) olarak işlem görür. (3) Ortalamalara katılmayan notlar aşağıda belirtilmiştir: a) S (yeterli) notu, kredisiz derslerde başarılı olan öğrencilere verilir. b) U (yetersiz) notu, kredisiz derslerde başarısız olan öğrencilere verilir. c) EX (muaf) notu, müfredatlarda yer alan bazı derslerden muaf olan öğrencilere verilir. ç) I (eksik) notu, dersi veren öğretim elemanının kabul edeceği geçerli bir nedenle ders için gerekli koşulları dönem veya yaz okulu sonunda tamamlayamayan öğrencilere verilir. I notunun, dönem veya yaz okulu notlarının son veriliş tarihinden itibaren bir hafta içinde harf notuna çevrilmesi gerekir. Ancak, özel durumlarda bu süreyi aşan harf notuna çevrilme işlemlerinin bir sonraki dönemin ders kayıtlarının başlama tarihinden en az iki hafta öncesine kadar yapılması gerekir. Özel durumlardaki bu işlemler dersin verildiği bölüm başkanlığının önerisi üzerine ve o bölümün bağlı bulunduğu birimin yönetim kurulu kararı ile gerçekleştirilir. Süresi içinde harf notuna çevrilmeyen I notu kendiliğinden FF veya U notuna dönüşür. d) (Değişik cümle:RG-14/7/2017- 30124) W (çekilmiş) notu, danışmanının önerisi ve dersi veren öğretim üyesinin izni ile çekilmesine izin verilen bir ders için kullanılır. (Ek cümle:RG-14/7/2017- 30124) Dersten çekilme, akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılır. Bir öğrenci; ön lisans/lisans programının ilk iki dönemindeki zorunlu derslerden, yükseltmek üzere aldığı derslerden, tekrarlamak zorunda olduğu, daha önce W notu aldığı ve not ortalamasına katılmayan derslerden çekilemez. Lisans birinci sınıf öğrencileri sadece; planlarında seçmeli ders niteliğinde yer alan serbest genel eğitim derslerinden çekilebilir. Bir öğrenciye bir dönemde çift ana dal, yan dal veya sertifika programı dersleri dâhil en çok bir ders olmak üzere; bütün ön lisans öğrenimi boyunca en çok iki dersten, bütün lisans öğrenimi boyunca en çok altı dersten danışmanın önerisi ve öğretim üyesinin izniyle çekilme izni verilebilir. Üniversite ile yurt dışındaki eğitim kurumları veya resmi kuruluşlar arasında imzalanmış olan protokoller kapsamında Üniversitede öğrenim gören değişim öğrencilerinin dersten çekilme işlemi Uluslararası İlişkiler Ofisi Müdürlüğünün önerisi ve öğretim üyesinin izni ile yapılabilir. Bu durumdaki öğrenciler için W notuna ilişkin kurallar uygulanmaz. e) (Ek:RG-28/8/2013-28749) NI (not ortalamasına katılmayan notu), öğrencinin kayıtlı olduğu program veya programların not ortalamasına katılmamak koşuluyla aldığı dersleri tanımlamak üzere verilir. Bu not, öğrencinin ilgili dersten aldığı harf notu ile birlikte öğrencinin not belgesinde gösterilir. Bu statüdeki dersler öğrencinin kayıtlı olduğu programın derslerine sayılmaz. f) (Ek:RG-22/1/2014-28890) P (Başarılı devam) notu, not ortalamalarına katılmayan ve süresi bir dönemden fazla olan derslerde, ilgili dönemde yapılması beklenen akademik çalışmaları düzenli bir şekilde yerine getiren öğrencilere verilir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Bölümler ayrıca, BOLOGNA kriterleri, EUR-ACE ve MÜDEK akreditasyon kuralları gereğince gerekli olan tüm çalışmaları yaparlar. Bununla birlikte her öğrenci ve her ders bireysel olarak program yeterliliklerine uygun olarak takip edilir ve her bir öğrencinin programın gerektirdiği tüm yeterlilikleri kazandığı ispat edilir. | |
Giriş Şartı | İzmir Ekonomi Üniversitesi lise ve dengi okullardan mezun olan TC uyruklu öğrencileri Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi giriş sınavı ile kabul etmektedir. Lise ve dengi okullardan mezun olan uluslararası öğrenciler kabul kriterlerini sağladıkları takdirde İzmir Ekonomi Üniversitesi’ne doğrudan başvurma hakkı elde ederler. Kabul kriterleri uluslararası tanınırlığı olan sınavların (örn., SAT, GCE, IB) ya da bazı ülkelerin (örn. Syria, Iran, China) üniversite giriş sınavlarının puanlarını kapsamaktadır. Lisans programlarına başvuru ve kabul süreci ile ilgili detaylı bilgiye ulaşmak için aşağıda verilen web sayfası ziyaret edilebilir. https://www.ieu.edu.tr/tr/bylaws/type/read/id/72 | |
Başarma Şartları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; Öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden en az DD/S notu alarak minimum 240 AKTS kredisinden başarılı olmaları, 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. Ayrıca MÜDEK/EUR-ACE akreditasyonları gereği programa özgü program yeterliliklerinin kazanmaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mühendisler, gerçek yaşam problemlerine her zaman pratik ve uygulanabilir çözümler ortaya koymaya çalışmışlardır. Tasarım, Mühendislikte önemli bir adımdır. Havacılık ve Uzay Mühendisleri, yeni hava ve uzay araçlarının tasarım aşamasında diğer mühendislerle birlikte çalışırlar. Tasarım aşamasını; üretim, test, sistem entegrasyonu, montaj, işlem ve bakım takip eder. Öğrenciler seçtikleri seçmeli derslerle çalışma alanlarını şekillendirirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030033168
ISCO 08
ISCO 08
Havacılık ve Uzay Mühendisliğinin amacı hava veya uzay araçlarının tasarlanması, üretilmesi ve bakımı gibi konularda ulusal veya uluslararası firmalarda çalışabilecek, girişimci olabilecek havacılık ve uzay sektöründeki teknolojik gelişmeleri takip eden ve bu alanda ARGE faaliyetlerinde görev alabilen, mühendislik alanlarında lisansüstü eğitim alarak mesleki ve akademik gelişimlerini sağlayabilen mühendisler yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Matematik, Fen Bilimleri ile Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
- Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanındaki problemleri saptar, analiz eder ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözer ve yorumlar.
- Karmaşık bir sistemi, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini uygulayarak tasarlar.
- Havacılık ve Uzay Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır.
- Havacılık ve Uzay Mühendisliği ile ilgili araştırma konuları için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar ve sonuçları analiz eder, yorumlar.
- Çok disiplinli takımlarda iletişim kurabilme ve çalışma yeteneğini geliştirir.
- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.
- Havacılık ve Uzay Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir. Havacılık ve Uzay Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır.
- Mesleki etik bilince sahiptir, mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir.
- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir, girişimcilik ve yenilikçilik hakkında bilinçlidir, sürdürebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
- Bir yabancı dili kullanarak Havacılık ve Uzay Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (‘‘Avrupa Dil Portföyü Küresel Ölçeği’’, B1 seviyesi).
- İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede katılım, ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde derste bulunan tüm öğrenciler dikkate alınarak başarı notları hesaplanır ve harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır.
Ölçme ve değerlendirmede aşağıda verilen İzmir Ekonomi Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 24 uygulanır.
MADDE 24 – (1) Dersin başarısının tespitinde dikkate alınacak dönem içi ve dönem sonu sınav, ödev, uygulama ve benzeri değerlendirme ölçütleri ile bu ölçütlerin ağırlıkları, dersi veren öğretim üyeleri/öğretim görevlileri tarafından belirlenir. Değerlendirme ölçütleri ve ağırlıkları, Üniversitenin web sitesinde yayınlanan AKTS Kataloğunda, dersin tanıtım sayfasında öğrencilere duyurulur.
(2) Öğrencilerin herhangi bir dersteki başarısı, değerlendirme ölçütleri göz önüne alınarak, dersi veren öğretim elemanınca harf notlarından birisi ile belirlenir. Harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, dönem sonu sınavı, dönem içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur.
a)(Değişik:RG-17/8/2015-29448) Not ortalaması hesaplarına katılan harf notlarının katsayı, puan ve statüsü aşağıda belirtilmiştir:
Puan Dönem Ders Notu Katsayı Statü
90-100 AA 4,00 Başarılı
85-89 BA 3,50 Başarılı
80-84 BB 3,00 Başarılı
75-79 CB 2,50 Geçer
70-74 CC 2,00 Geçer
65-69 DC 1,50 Koşullu Geçer
60-64 DD 1,00 Koşullu Geçer
50-59 FD 0,50 Başarısız- Kalır
49 ve aşağısı FF 0,00 Başarısız - Kalır
b)(Değişik:RG-17/8/2015-29448) NA (Devamsız) notu, derse devam yükümlülüklerini sağlamayan ve/veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmeyen öğrencilere dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur. Not ortalamaları hesabında NA notunun katsayısı 0,00 (sıfır) olarak işlem görür.
(3) Ortalamalara katılmayan notlar aşağıda belirtilmiştir:
a) S (yeterli) notu, kredisiz derslerde başarılı olan öğrencilere verilir.
b) U (yetersiz) notu, kredisiz derslerde başarısız olan öğrencilere verilir.
c) EX (muaf) notu, müfredatlarda yer alan bazı derslerden muaf olan öğrencilere verilir.
ç) I (eksik) notu, dersi veren öğretim elemanının kabul edeceği geçerli bir nedenle ders için gerekli koşulları dönem veya yaz okulu sonunda tamamlayamayan öğrencilere verilir. I notunun, dönem veya yaz okulu notlarının son veriliş tarihinden itibaren bir hafta içinde harf notuna çevrilmesi gerekir. Ancak, özel durumlarda bu süreyi aşan harf notuna çevrilme işlemlerinin bir sonraki dönemin ders kayıtlarının başlama tarihinden en az iki hafta öncesine kadar yapılması gerekir. Özel durumlardaki bu işlemler dersin verildiği bölüm başkanlığının önerisi üzerine ve o bölümün bağlı bulunduğu birimin yönetim kurulu kararı ile gerçekleştirilir. Süresi içinde harf notuna çevrilmeyen I notu kendiliğinden FF veya U notuna dönüşür.
d) (Değişik cümle:RG-14/7/2017- 30124) W (çekilmiş) notu, danışmanının önerisi ve dersi veren öğretim üyesinin izni ile çekilmesine izin verilen bir ders için kullanılır. (Ek cümle:RG-14/7/2017- 30124) Dersten çekilme, akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılır. Bir öğrenci; ön lisans/lisans programının ilk iki dönemindeki zorunlu derslerden, yükseltmek üzere aldığı derslerden, tekrarlamak zorunda olduğu, daha önce W notu aldığı ve not ortalamasına katılmayan derslerden çekilemez. Lisans birinci sınıf öğrencileri sadece; planlarında seçmeli ders niteliğinde yer alan serbest genel eğitim derslerinden çekilebilir. Bir öğrenciye bir dönemde çift ana dal, yan dal veya sertifika programı dersleri dâhil en çok bir ders olmak üzere; bütün ön lisans öğrenimi boyunca en çok iki dersten, bütün lisans öğrenimi boyunca en çok altı dersten danışmanın önerisi ve öğretim üyesinin izniyle çekilme izni verilebilir. Üniversite ile yurt dışındaki eğitim kurumları veya resmi kuruluşlar arasında imzalanmış olan protokoller kapsamında Üniversitede öğrenim gören değişim öğrencilerinin dersten çekilme işlemi Uluslararası İlişkiler Ofisi Müdürlüğünün önerisi ve öğretim üyesinin izni ile yapılabilir. Bu durumdaki öğrenciler için W notuna ilişkin kurallar uygulanmaz.
e) (Ek:RG-28/8/2013-28749) NI (not ortalamasına katılmayan notu), öğrencinin kayıtlı olduğu program veya programların not ortalamasına katılmamak koşuluyla aldığı dersleri tanımlamak üzere verilir. Bu not, öğrencinin ilgili dersten aldığı harf notu ile birlikte öğrencinin not belgesinde gösterilir. Bu statüdeki dersler öğrencinin kayıtlı olduğu programın derslerine sayılmaz.
f) (Ek:RG-22/1/2014-28890) P (Başarılı devam) notu, not ortalamalarına katılmayan ve süresi bir dönemden fazla olan derslerde, ilgili dönemde yapılması beklenen akademik çalışmaları düzenli bir şekilde yerine getiren öğrencilere verilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bölümler ayrıca, BOLOGNA kriterleri, EUR-ACE ve MÜDEK akreditasyon kuralları gereğince gerekli olan tüm çalışmaları yaparlar. Bununla birlikte her öğrenci ve her ders bireysel olarak program yeterliliklerine uygun olarak takip edilir ve her bir öğrencinin programın gerektirdiği tüm yeterlilikleri kazandığı ispat edilir.
İzmir Ekonomi Üniversitesi lise ve dengi okullardan mezun olan TC uyruklu öğrencileri Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi giriş sınavı ile kabul etmektedir.
Lise ve dengi okullardan mezun olan uluslararası öğrenciler kabul kriterlerini sağladıkları takdirde İzmir Ekonomi Üniversitesi’ne doğrudan başvurma hakkı elde ederler. Kabul kriterleri uluslararası tanınırlığı olan sınavların (örn., SAT, GCE, IB) ya da bazı ülkelerin (örn. Syria, Iran, China) üniversite giriş sınavlarının puanlarını kapsamaktadır.
Lisans programlarına başvuru ve kabul süreci ile ilgili detaylı bilgiye ulaşmak için aşağıda verilen web sayfası ziyaret edilebilir.
https://www.ieu.edu.tr/tr/bylaws/type/read/id/72
Mühendisler, gerçek yaşam problemlerine her zaman pratik ve uygulanabilir çözümler ortaya koymaya çalışmışlardır. Tasarım, Mühendislikte önemli bir adımdır. Havacılık ve Uzay Mühendisleri, yeni hava ve uzay araçlarının tasarım aşamasında diğer mühendislerle birlikte çalışırlar. Tasarım aşamasını; üretim, test, sistem entegrasyonu, montaj, işlem ve bakım takip eder. Öğrenciler seçtikleri seçmeli derslerle çalışma alanlarını şekillendirirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030033168 | |
Qualification Title | Bachelor of Science in Aerospace Engineering | |
Awarding Body | İzmir University of Economics | |
Awarding Body Contact | Fevzi Çakmak, Sakarya Cd. No:156, 35330 Balçova/İzmir | |
Awarding Body Url | http://www.ieu.edu.tr/tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Motor vehicles, ships and aircraft | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The aim of Aerospace Engineering Program is to provide students with the ability to work in national or international companies in fields such as the design, production and maintenance of air or space vehicles, to be entrepreneurs, to follow technological developments in the aviation and space sector and to take part in R&D activities in these fields, and to ensure their professional and academic development by receiving postgraduate education in different engineering fields. | |
Learning Environments | Education and teaching are conducted in formal, open, or distance learning formats. Additionally, practical training is provided as internships or workplace training in laboratories, workshops within higher education institutions, or in industry, healthcare institutions, and workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies | Key Competencies: Possesses advanced-level proficiency in the key competencies listed below.
| |
Further Info | The assessment and evaluation methods; types of exams and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by the Council of Higher Education (YÖK). Various methods such as participation, assignments, projects, applications, midterm exams, and final exams are used in assessment and evaluation. In evaluating student success, grades are calculated taking into account all students present in the class, and systems based on letters or grades are used. The Izmir University of Economics Associate and Undergraduate Education-Teaching and Examination Regulation Article 24 given below is applied in assessment and evaluation. ARTICLE 24 – (1) The grading criteria, such as semester and end of semester exams, assignments, applications, and etc.to be taken into consideration in determining the success of the course, and their percentages are determined by the faculty members/lecturers that teach the courses. The grading criteria and their percentages are announced to the students on the University web page for ECTS Catalogue. (2) Students’ success for any course is determined by the instructor that teaches the course with a letter grade by taking the grading criteria into consideration. In the appraisal of the letter grade, students’ performance in the mid-term, end of semester exam, and semester studies, and his/her attendance to courses and applications are taken into consideration. a) (Change:OG-17.08.2015/29448)The coefficients, points, and status for the letter grades included in calculating the grade averages are stated below: Points Grades Coefficient Status
b) (Change OG 28.08.2013/28749) (Change:OG-17.08.2015/29448) Grade of NA (non-attendance) is issued by the instructor for students, who fail to fulfill the attendance and/or requirements of the course. Grade of NA is considered as 0, 00 (zero) in in calculating the grade averages.
(3) The grades that are not included in the averages are specified below: a) Grade of S (Satisfactory) is given to students who are successful in non-credited courses. b) Grade of U (Unsatisfactory) is given to students who are unsuccessful in non-credited courses. c) Grade of EX (Exempt), is given to students who are exempt from some of the courses in the curriculum. ç) Grade of I (Incomplete), is given to students who are not able to meet all the course requirements at the end of the semester or summer school due to a valid justification accepted by the instructor. Students who receive a letter grade “I” must complete their missing course requirements and receive a letter grade within one week following the date the end of semester or summer school grades submitted. However, in the event of special cases, this period can be extended until two weeks before the beginning of registration for the next semester, upon the recommendation of the respective department head and the decision of the respective administrative board. Otherwise, grade of “I” will automatically become grade of “FF” or grade of “U”. d) (Change:OG-17.08.2015/29448) (Change OG 01.06.2016/29729) Grade of W (Withdrawal) is used for courses the student withdraws from upon the recommendation of the advisor and the permission of the instructor that teaches the course. (Add OG-14/7/2017- 30124) Student can withdraw on the dates specified in the academic calendar. A student is not allowed to withdraw from compulsory courses, courses taken to increase the grades, courses he/she has to repeat, and received grade “W” before, which are not included in the grade average, during the first two semesters of his/ her associate/undergraduate degree program. Freshmen of undergraduate programs can only withdraw from general education courses that may be considered as elective courses in their instruction plans. A student is allowed to withdraw from one course, including double major, minor, or certificate program courses, at the most in one semester, and two courses at the most during his/ her associate degree study, and six courses during his/her undergraduate study upon the recommendation of the advisor and the permission of the instructor that teaches the course. In accordance with the protocols made between Izmir University of Economics and educational institutions or official authorities abroad, the exchange program students studying at Izmir University of Economics may withdraw from courses upon the recommendation of Office of International Relations Directorate and the permission of the instructor. In this case, the rules concerning the grade of “W” will not be applied to these students. e) (Add OG 28.08.2013/28749) Grade of NI (Not included) is issued to identify the courses taken by the student which are not included in the GPA of the student. This grade is reported in the students’ transcripts with the respective letter grade. Such courses are not counted as the courses in the program that the student is registered to. f) (Add OG 22.01.2014/28890) Grade of P (Successful Progress) is given to students, who continue to the courses that are not included in the GPA that has a period exceeding one semester, and regularly performs the academic studies for the respective semester. | |
Quality Assurance | For the preservation of the quality of higher education programs: YÖK (Council of Higher Education) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, teaching, and other activities carried out in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" belonging to higher education institutions are published annually in accordance with the criteria determined by YÖK. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions prepared based on these reports, are shared with the public by YÖK. "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Formation and Approval of Educational Programs: 1.1 YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2 The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and what learning outcomes each program will provide to the students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK. 1.3 After the curriculum of National Core Education Programs is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of learning outcomes to be achieved by each undergraduate program will be conducted is carried out by higher education institutions according to the education, teaching, and examination regulations prepared in accordance with the basic principles determined by YÖK. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions enter "Institutional Self-Assessment Reports" for the previous year prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) into the Information System at the beginning of each year within the context of continuous monitoring. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of programs has been ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation. | |
Access Requirements | In order to study in an associate (2-year, short cycle) or undergraduate program (4-year, first cycle) in a higher education institution in Turkey, students have to take a university entrance exam administered by Student Selection and Placement Center (ÖSYM) and the students are placed by the same exam administering center (ÖSYM) to the universities according to the score they get from this examination. Foreign nationals, who graduated from schools that are equivalent to secondary education (high school) institutions in Turkey and meet the requirements specified by the University, can apply for foreign student quota to study at undergraduate (4-year) programs offered at Izmir University of Economics. | |
Conditions for Success | Students, who successfully completed all the anticipated courses and successfully performed internship, who completed a total of 240 ECTS credits in four year undergraduate programs who have a cumulative grade point average of minimum of 2.00, and who met all the requirements, are issued a diploma for the program, and a diploma supplement that allows the student’s academic and professional competencies to be recognized internationally. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Engineers have always strived to propose practical and applicable solutions to real-life problems. Design is a crucial step in engineering. Aerospace engineers collaborate with other engineers during the design phase of new aerospace vehicles. The design phase is followed by production, testing, system integration, assembly, operation, and maintenance. Students shape their areas of study with the elective courses they choose. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The competence is continuously valid. | |
Url | Open Address |
TR0030033168
ISCO 08
ISCO 08
The aim of Aerospace Engineering Program is to provide students with the ability to work in national or international companies in fields such as the design, production and maintenance of air or space vehicles, to be entrepreneurs, to follow technological developments in the aviation and space sector and to take part in R&D activities in these fields, and to ensure their professional and academic development by receiving postgraduate education in different engineering fields.
Education and teaching are conducted in formal, open, or distance learning formats. Additionally, practical training is provided as internships or workplace training in laboratories, workshops within higher education institutions, or in industry, healthcare institutions, and workplaces.
- To have theoretical and practical knowledge that have been acquired in the area of Mathematics, Natural Sciences, and Aerospace Engineering.
- To be able to assess, analyze and solve problems by using the scientific methods in the area of Aerospace Engineering.
- To be able to design a complex system, process or product under realistic limitations and requirements by using modern design techniques.
- To be able to develop, select and use novel tools and techniques required in the area of Aerospace Engineering.
- To be able to design and conduct experiments, gather data, analyze and interpret results in the area of Aerospace Engineering.
- To be able to develop communication skills, ad working ability in multidisciplinary teams.
- To be able to communicate effectively in verbal and written Turkish; writing and understanding reports, preparing design and production reports, making effective presentations, giving and receiving clear and understandable instructions.
- To have knowledge about global and social impact of engineering practices on health, environment, and safety; to have knowledge about contemporary issues as they pertain to engineering; to be aware of the legal ramifications of Aerospace Engineering solutions.
- To be aware of professional and ethical responsibility; to have knowledge about standards utilized in engineering applications.
- To have knowledge about industrial practices such as project management, risk management, and change management; to have awareness of entrepreneurship and innovation; to have knowledge about sustainable development.
- To be able to collect data in the area of Aerospace Engineering, and to be able to communicate with colleagues in a foreign language (‘‘European Language Portfolio Global Scale’’, Level B1).
- To be able to speak a second foreign language at a medium level of fluency efficiently.
- To recognize the need for lifelong learning; to be able to access information, to be able to stay current with developments in science and technology; to be able to relate the knowledge accumulated throughout the human history to Aerospace Engineering.
Key Competencies: Possesses advanced-level proficiency in the key competencies listed below.
- Literacy skills
- Multilingual skills
- Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
- Digital competence
- Personal, social, and learning-to-learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expression competence
The assessment and evaluation methods; types of exams and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by the Council of Higher Education (YÖK). Various methods such as participation, assignments, projects, applications, midterm exams, and final exams are used in assessment and evaluation. In evaluating student success, grades are calculated taking into account all students present in the class, and systems based on letters or grades are used. The Izmir University of Economics Associate and Undergraduate Education-Teaching and Examination Regulation Article 24 given below is applied in assessment and evaluation.
ARTICLE 24 – (1) The grading criteria, such as semester and end of semester exams, assignments, applications, and etc.to be taken into consideration in determining the success of the course, and their percentages are determined by the faculty members/lecturers that teach the courses. The grading criteria and their percentages are announced to the students on the University web page for ECTS Catalogue.
(2) Students’ success for any course is determined by the instructor that teaches the course with a letter grade by taking the grading criteria into consideration. In the appraisal of the letter grade, students’ performance in the mid-term, end of semester exam, and semester studies, and his/her attendance to courses and applications are taken into consideration.
a) (Change:OG-17.08.2015/29448)The coefficients, points, and status for the letter grades included in calculating the grade averages are stated below:
Points Grades Coefficient Status
- 90-100 AA 4.00 Successful
- 85-89 BA 3.50 Successful
- 80-84 BB 3.00 Successful
- 75-79 CB 2.50 Pass
- 70-74 CC 2.00 Pass
- 65-69 DC 1.50 Conditional Pass
- 60-64 DD 1.00 Conditional Pass
- 50-59 FD 0.50 Unsuccessful- Fail
- 49 and below FF 0.00 Unsuccessful– Fail
b) (Change OG 28.08.2013/28749) (Change:OG-17.08.2015/29448) Grade of NA (non-attendance) is issued by the instructor for students, who fail to fulfill the attendance and/or requirements of the course. Grade of NA is considered as 0, 00 (zero) in in calculating the grade averages.
(3) The grades that are not included in the averages are specified below:
a) Grade of S (Satisfactory) is given to students who are successful in non-credited courses.
b) Grade of U (Unsatisfactory) is given to students who are unsuccessful in non-credited courses.
c) Grade of EX (Exempt), is given to students who are exempt from some of the courses in the curriculum.
ç) Grade of I (Incomplete), is given to students who are not able to meet all the course requirements at the end of the semester or summer school due to a valid justification accepted by the instructor. Students who receive a letter grade “I” must complete their missing course requirements and receive a letter grade within one week following the date the end of semester or summer school grades submitted. However, in the event of special cases, this period can be extended until two weeks before the beginning of registration for the next semester, upon the recommendation of the respective department head and the decision of the respective administrative board. Otherwise, grade of “I” will automatically become grade of “FF” or grade of “U”.
d) (Change:OG-17.08.2015/29448) (Change OG 01.06.2016/29729) Grade of W (Withdrawal) is used for courses the student withdraws from upon the recommendation of the advisor and the permission of the instructor that teaches the course. (Add OG-14/7/2017- 30124) Student can withdraw on the dates specified in the academic calendar. A student is not allowed to withdraw from compulsory courses, courses taken to increase the grades, courses he/she has to repeat, and received grade “W” before, which are not included in the grade average, during the first two semesters of his/ her associate/undergraduate degree program. Freshmen of undergraduate programs can only withdraw from general education courses that may be considered as elective courses in their instruction plans. A student is allowed to withdraw from one course, including double major, minor, or certificate program courses, at the most in one semester, and two courses at the most during his/ her associate degree study, and six courses during his/her undergraduate study upon the recommendation of the advisor and the permission of the instructor that teaches the course. In accordance with the protocols made between Izmir University of Economics and educational institutions or official authorities abroad, the exchange program students studying at Izmir University of Economics may withdraw from courses upon the recommendation of Office of International Relations Directorate and the permission of the instructor. In this case, the rules concerning the grade of “W” will not be applied to these students.
e) (Add OG 28.08.2013/28749) Grade of NI (Not included) is issued to identify the courses taken by the student which are not included in the GPA of the student. This grade is reported in the students’ transcripts with the respective letter grade. Such courses are not counted as the courses in the program that the student is registered to.
f) (Add OG 22.01.2014/28890) Grade of P (Successful Progress) is given to students, who continue to the courses that are not included in the GPA that has a period exceeding one semester, and regularly performs the academic studies for the respective semester.
For the preservation of the quality of higher education programs:
YÖK (Council of Higher Education) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, teaching, and other activities carried out in higher education institutions.
"University Monitoring and Evaluation Reports" belonging to higher education institutions are published annually in accordance with the criteria determined by YÖK. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions prepared based on these reports, are shared with the public by YÖK.
"Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Formation and Approval of Educational Programs:
1.1 YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2 The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and what learning outcomes each program will provide to the students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK.
1.3 After the curriculum of National Core Education Programs is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of learning outcomes to be achieved by each undergraduate program will be conducted is carried out by higher education institutions according to the education, teaching, and examination regulations prepared in accordance with the basic principles determined by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions enter "Institutional Self-Assessment Reports" for the previous year prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) into the Information System at the beginning of each year within the context of continuous monitoring. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of programs has been ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation.
In order to study in an associate (2-year, short cycle) or undergraduate program (4-year, first cycle) in a higher education institution in Turkey, students have to take a university entrance exam administered by Student Selection and Placement Center (ÖSYM) and the students are placed by the same exam administering center (ÖSYM) to the universities according to the score they get from this examination. Foreign nationals, who graduated from schools that are equivalent to secondary education (high school) institutions in Turkey and meet the requirements specified by the University, can apply for foreign student quota to study at undergraduate (4-year) programs offered at Izmir University of Economics.
Engineers have always strived to propose practical and applicable solutions to real-life problems. Design is a crucial step in engineering. Aerospace engineers collaborate with other engineers during the design phase of new aerospace vehicles. The design phase is followed by production, testing, system integration, assembly, operation, and maintenance. Students shape their areas of study with the elective courses they choose.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The competence is continuously valid.