Yeterlilik Kodu | TR0030221513 | |
Yeterlilik Adı | Harita ve Kadastro Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bingöl Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bingöl Üniversitesi Selahaddin-i Eyyubi Mah, Üniversite Caddesi No:1, 12000 Merkez/Bingöl | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.bingol.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Kamuya sağlanan hizmetler | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Konusuyla ilgili kavram ve ilkeleri özümsemiş, geniş alanlarda harita ve kadastro ile ilgili yeterli bilgi ve beceriye sahip olup bunları kullanabilen ve uygulayabilen, iş hazırlama, tasarım, üretim birimlerinde görev alabilecek vasıflarda teknik elemanlar yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Programda eğitim süresi boyunca her bir ders için en az bir ara değerlendirme, bir dönem sonu sınavı, dersin içeriğine göre ödevler verilerek başarı durumu belirlenir. Ara değerlendirmenin %40 ile dönem sonu sınavının %60nın toplamı dersin başarı notunu verir. Genel not ortalamasının 100 üzerinden en az 60 olması, asgari 120 AKTS kredisi tamamlanmış olmalıdır. Zorunlu stajın yapılmış olması gerekir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Liselerden mezun olan/olacaklar ise Öğrenci Seçme Yerleştirme Merkezi Başkanlığı (ÖSYM) tarafından yapılan Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı’nın ilgili TYT puan türünden yeterli puan almaları halinde Harita ve Kadastro Ön Lisans Programına yerleştirilirler. | |
Başarma Şartları | Genel not ortalamasının 100 üzerinden en az 60 olması, asgari 120 AKTS kredisi tamamlanmış olmalıdır. Zorunlu stajın yapılmış olması gerekir. Programda verilen derslerin tümünü (toplam 120 AKTS) başarıyla tamamlayan ve 100 üzerinden en az 60 not ortalaması elde eden ve mesleki stajını tamamlayan öğrenciler mezun olur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programını bitirenler; Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü, İller Bankası Genel Müdürlüğü, Karayolları Genel Müdürlüğü Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, Çevre Orman ve Şehircilik Bakanlığı, İl Özel İdareleri, Belediyeler, Türkiye Kömür İşletmeleri, Maden Teknik Arama, Toprak ve Tarım Reformu Genel Müdürlüğü, GAP, DLH, DDY, DHM vb. kamu kurumları ile özel sektör kuruluşları (Harita Şirketleri, İnşaat Şirketleri, Maden Şirketleri vb.)' nda çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030221513
ISCO 08
ISCO 08
Konusuyla ilgili kavram ve ilkeleri özümsemiş, geniş alanlarda harita ve kadastro ile ilgili yeterli bilgi ve beceriye sahip olup bunları kullanabilen ve uygulayabilen, iş hazırlama, tasarım, üretim birimlerinde görev alabilecek vasıflarda teknik elemanlar yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Temel matematik ve fen bilimleri ile temel teknik konularda yeterli altyapıya sahip olarak, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri meslek alanlarındaki problemlerin çözümleri için beraber kullanabilir.
- Harita ve kadastro teknikerliği konusu olan problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaca uygun yöntemler ve teknikleri seçme ve uygulama becerisine sahiptir.
- Harita ve kadastro uygulamalarında gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren bazı mesleki paket programları etkin kullanabilir.
- Temel mühendislik konularında deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlayarak sonuca varma becerisine sahiptir.
- Yapı işletmesi, şantiye yönetimi ve benzeri uygulama süreçlerini bilir.
- İş hayatında, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir ve öğrenme felsefesinin gereğini yerine getirir.
- Verilen bir konu hakkında toplum önünde fikirlerini savunacak özgüven ve mesleki donanıma sahiptir. Ayrıca İngilizce ile kendini ifade eder.
- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yaparak, bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptir.
- Temel bilgisayar kullanımının yanı sıra mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilir.
- Harita ve kadastro ile ilgili proje ve uygulamaları ilgili kişilere açık ve etkili bir biçimde anlatabilir ve takım çalışması yapabilir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade
Programda eğitim süresi boyunca her bir ders için en az bir ara değerlendirme, bir dönem sonu sınavı, dersin içeriğine göre ödevler verilerek başarı durumu belirlenir. Ara değerlendirmenin %40 ile dönem sonu sınavının %60nın toplamı dersin başarı notunu verir. Genel not ortalamasının 100 üzerinden en az 60 olması, asgari 120 AKTS kredisi tamamlanmış olmalıdır. Zorunlu stajın yapılmış olması gerekir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Liselerden mezun olan/olacaklar ise Öğrenci Seçme Yerleştirme Merkezi Başkanlığı (ÖSYM) tarafından yapılan Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı’nın ilgili TYT puan türünden yeterli puan almaları halinde Harita ve Kadastro Ön Lisans Programına yerleştirilirler.
Programını bitirenler; Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü, İller Bankası Genel Müdürlüğü, Karayolları Genel Müdürlüğü Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, Çevre Orman ve Şehircilik Bakanlığı, İl Özel İdareleri, Belediyeler, Türkiye Kömür İşletmeleri, Maden Teknik Arama, Toprak ve Tarım Reformu Genel Müdürlüğü, GAP, DLH, DDY, DHM vb. kamu kurumları ile özel sektör kuruluşları (Harita Şirketleri, İnşaat Şirketleri, Maden Şirketleri vb.)' nda çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030221513 | |
Qualification Title | Harita ve Kadastro Associate Degree | |
Awarding Body | BİNGÖL UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.bingol.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Domestic services | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Basic math and science as having adequate infrastructure and basic technical issues, theoretical and practical knowledge in this field to find solutions for the problems in the areas of professional use. Construction technician problems that are subject to identify, formulate, and solve engineering problems with methods and techniques suitable for this purpose has the ability to select and apply The modern techniques of construction applications and tools with the ability to select and use information technology and specialized software packages that require some professional to effectively use Basic engineering subjects experiment design, experiment, experiment, analyze the results and has the ability to interpret and draw conclusions. Construction management, construction management and similar applications, knows the process. In business, has a professional and ethical responsibility and fulfills the requirements of the learning philosophy. Ideas about a given topic will defend it before the public has confidence and professional equipment. It also expresses itself in English. To access information and resources for this purpose by doing research, has the ability to use resources. Basic computer use as well as the use of software and hardware required by the profession. Construction-related projects and applications open to the person concerned and can effectively and teamwork can tell. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | In this program, at least 1 mid-term exam and 1 final exam is done for each lesson. Assignments may be given to assist the educational programs. The overall grade and pass/fail situation of the student is determined by adding together 40% of mid-term examination results and 60% of final exam result. A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum CGPA of 60/100 and no failing grade. Compulsory internship must be made. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Those who graduate from high school will be placed in the Map and Cadastre Associate Degree Program if the Higher Education Transition Exam conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) takes sufficient points from the related YGS-1 point type. | |
Conditions for Success | A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum CGPA of 60/100 and no failing grade. Compulsory internship must be made. Students who have successfully completed all the courses given in the program (total 120 ECTS) and have achieved at least 60 grand point avarage out of 100 and completed their professional internship will graduate. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The graduates of the program; Land Registry and Cadastre General Directorate of Bank of Provinces General Directorate of Highways General Directorate of State Hydraulic Works General Directorate of Environment and Forestry and the Ministry of Urbanism, Special Provincial Administrations, Municipalities, Turkey Coal Mines, Mining Technical Exploration, Soil and Agricultural Reform Directorate-General, GAP, DLH , FDI, etc. DHM. public institutions and private sector organizations (Map Companies, Construction Companies, Mining Companies, etc..) s can work. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030221513
Basic math and science as having adequate infrastructure and basic technical issues, theoretical and practical knowledge in this field to find solutions for the problems in the areas of professional use. Construction technician problems that are subject to identify, formulate, and solve engineering problems with methods and techniques suitable for this purpose has the ability to select and apply The modern techniques of construction applications and tools with the ability to select and use information technology and specialized software packages that require some professional to effectively use Basic engineering subjects experiment design, experiment, experiment, analyze the results and has the ability to interpret and draw conclusions. Construction management, construction management and similar applications, knows the process. In business, has a professional and ethical responsibility and fulfills the requirements of the learning philosophy. Ideas about a given topic will defend it before the public has confidence and professional equipment. It also expresses itself in English. To access information and resources for this purpose by doing research, has the ability to use resources. Basic computer use as well as the use of software and hardware required by the profession. Construction-related projects and applications open to the person concerned and can effectively and teamwork can tell.
In this program, at least 1 mid-term exam and 1 final exam is done for each lesson. Assignments may be given to assist the educational programs. The overall grade and pass/fail situation of the student is determined by adding together 40% of mid-term examination results and 60% of final exam result. A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum CGPA of 60/100 and no failing grade. Compulsory internship must be made.
Those who graduate from high school will be placed in the Map and Cadastre Associate Degree Program if the Higher Education Transition Exam conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) takes sufficient points from the related YGS-1 point type.
The graduates of the program; Land Registry and Cadastre General Directorate of Bank of Provinces General Directorate of Highways General Directorate of State Hydraulic Works General Directorate of Environment and Forestry and the Ministry of Urbanism, Special Provincial Administrations, Municipalities, Turkey Coal Mines, Mining Technical Exploration, Soil and Agricultural Reform Directorate-General, GAP, DLH , FDI, etc. DHM. public institutions and private sector organizations (Map Companies, Construction Companies, Mining Companies, etc..) s can work.
Qualification is continuous