Yeterlilik Kodu | TR0030024102 | |
Yeterlilik Adı | Halkla İlişkiler ve Tanıtım Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kocaeli Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kocaeli Üniversitesi / Umuttepe Yerleşkesi 41001, İzmit/KOCAELİ | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kocaeli.edu.tr | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Pazarlama ve reklamcılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | Program Anahtar Öğrenim Kazanımları
Ortak Anahtar Öğrenim Kazanımları
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar, ölçme ve değerlendirme 'Kocaeli Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği' esas alınarak yürütülür. Sunulan dersin içeriğine göre ve ilgili öğretim elemanı tarafından bilgi formunda belirtilmek koşulu ile ara sınav, final, kısa sınav, sunum, ödev, proje, portfolyo, uygulama gibi değişik ölçme araçları bu sürece dâhil edilebilir. Bu araçların başarıya etkisi %30 ile %70 arasında değişebilir. Bir öğrencinin final sınavına girebilmesi için teorik derslerde %70, pratik derslerde ise %80 devam zorunluluğunu yerine getirmiş olması önkoşulu aranmaktadır. Başarı notu, yarıyıl içi çalışmaları ve final notu esas alınarak saptanır. Devam zorunluluğunu bir kez yerine getiren öğrencinin o dersten kalması durumunda tekrar devam zorunluluğu aranmaz. Yüksekokulun ilgili kurulu tarafından kabul edilen geçerli bir mazereti olan öğrenciler için mazeret sınavı uygulanır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Lisansüstü Eğitim Sınavından (ALES) Eşit Ağırlık ortalaması en az 55 almış olmak. Sosyal Bilimler Enstitüsü’ne bağlı olan ilgili ana bilim dalının yapacağı Bilim Sınavı’nda başarılı olmak. | |
Başarma Şartları | Öğretim planında yer alan zorunlu ve seçmeli dersleri başarı ile tamamlayıp, 120 AKTS krediyi tamamlayarak bir danışman yönetiminde alanda tez çalışması yaparak bilim jürisi önünde savunmak ve başarılı kabul edilmek. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız; halkla ilişkiler şirketlerinde, reklam ajanslarında, siyasi partilerde, sivil toplum örgütlerinde, kamu kuruluşlarında ve birçok ticari işletmede halkla ilişkiler uzmanı, marka yöneticisi ve insan kaynakları yetkilisi olarak çalışmaktadır. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik süresiz olarak geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030024102
ISCO 08
ISCO 08
Program Anahtar Öğrenim Kazanımları
- Meslek Alan Bilgisi edinmek
- Yönetime rehberlik etmek
- Halkla İlişkiler teknikleri kullanmak
- Stratejik İletişim programı oluşturmak
- Programı yürütmek ve denetlemek
- İletişim Teknolojisi kullanmak
- Mesleki gelişim eğitimlerini sürdürme
- Toplumsal Yapı ve Değişimini Analiz edebilmek
- Mesleğin Çeşitli Alanlarında Uzmanlaşma
Ortak Anahtar Öğrenim Kazanımları
- Alanıyla ilgili kazanımları disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
- Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek sistemli biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme.
- Alanıyla ilgili konularda bilimsel araştırma bilgi ve becerisini kullanabilme.
- Alanıyla ilgili bir araştırmada verileri analiz edebilmek için gerekli istatistik işlemlerini bilme.
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyinde bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
- Alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız yürütebilme.
- Alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı yönlendirebilme ve yönetebilme.
- Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
- Alanıyla ilgili konularda bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
- Alanıyla ilgili konularda toplumsal ve kültürel değerleri gözetebilme.
- Bilimsel etik kuralları benimseme ve uyma.
Sınavlar, ölçme ve değerlendirme 'Kocaeli Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği' esas alınarak yürütülür. Sunulan dersin içeriğine göre ve ilgili öğretim elemanı tarafından bilgi formunda belirtilmek koşulu ile ara sınav, final, kısa sınav, sunum, ödev, proje, portfolyo, uygulama gibi değişik ölçme araçları bu sürece dâhil edilebilir. Bu araçların başarıya etkisi %30 ile %70 arasında değişebilir. Bir öğrencinin final sınavına girebilmesi için teorik derslerde %70, pratik derslerde ise %80 devam zorunluluğunu yerine getirmiş olması önkoşulu aranmaktadır. Başarı notu, yarıyıl içi çalışmaları ve final notu esas alınarak saptanır. Devam zorunluluğunu bir kez yerine getiren öğrencinin o dersten kalması durumunda tekrar devam zorunluluğu aranmaz. Yüksekokulun ilgili kurulu tarafından kabul edilen geçerli bir mazereti olan öğrenciler için mazeret sınavı uygulanır.
Lisansüstü Eğitim Sınavından (ALES) Eşit Ağırlık ortalaması en az 55 almış olmak. Sosyal Bilimler Enstitüsü’ne bağlı olan ilgili ana bilim dalının yapacağı Bilim Sınavı’nda başarılı olmak.
Mezunlarımız; halkla ilişkiler şirketlerinde, reklam ajanslarında, siyasi partilerde, sivil toplum örgütlerinde, kamu kuruluşlarında ve birçok ticari işletmede halkla ilişkiler uzmanı, marka yöneticisi ve insan kaynakları yetkilisi olarak çalışmaktadır.
Yeterlilik süresiz olarak geçerlidir.
Qualification Code | TR0030024102 | |
Qualification Title | Public Relations and Publicity Master's Degree Diploma With Thesis | |
Awarding Body | Kocaeli University | |
Awarding Body Contact | Kocaeli University Faculty of Engineering, Department of Chemical Engineering, Umuttepe Campus 41001, İzmit/KOCAELİ 0262 303 3542 | |
Awarding Body Url | http://www.kocaeli.edu.tr | |
Orientation | - | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Marketing and advertising | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Program Specific Learning Out Comes
Common Learning Outcomes
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Examination, assessment and grading procedure is mainly based on Kocaeli University Education and Training Regulations for Associate and Undergraduate Degrees Depending on the nature of the course various instruments such as midterms, final exams, short exams, presentations, assignments, projects, portfolios and applications may be involved in the assessment process of a semester on condition that students are informed about their weights upon registry. Contribution of these activities to final grading range between 30% -70% and So as to be eligible to take the final exam, a student has to fulfill the attendance requirement of 70% for theoretical and 80 % for practical courses. Once this requirement is fulfilled, attendance is not required again in case of a failure and retaking that course. Final grading of a course is determined on the basis of semester studies and final exam. Those with certified and officially approved excuses are also given a makeup exam. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | So as to be admitted to the program, candidates should have a bachelor’s degree from relevant faculties. The bachelor’s degrees granted from universities other than Turkey shall be approved by the Council of Higher Education. Applicants must get a minimum score of 55 from the related test parts of ALES (Examination for Academic Personnel and Postgraduate Education) and The applicants who fulfill the requirements above are conducted a field exam by the institute. The admission quato is specified at the beginning of each semester by the Institute of Social Sciences. | |
Conditions for Success | Successful completion of the compulsory and elective courses in the curriculum, completing 120 ACT credits and defending it in front of the scientific jury by conducting a thesis study in the field of a supervisor. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates work as PR specialists, brand specialists and human resources supervisors for public relations companies, advertisement agencies, political parties, non-govermental organizations and for various commercial enterprises. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinitely | |
Url | Open Address |
TR0030024102
ISCO 08
ISCO 08
Program Specific Learning Out Comes
- Acquire profession knowledge
- Guide the administration
- Use Public Relations technics effectively
- Create a strategic communication program
- Execute and supervise the program
- Use Communication technologies
- Continue professional development studies
- Be able to analyse Social Structure and its changes
- Master certain areas of the profession
Common Learning Outcomes
- Integrating field specific gains in interdisciplinary studies
- Conveying field specific opions and ideas in verbal, written and visual ways systematically by supporting them with quantitative and qualitative data
- Using scientific research skills and knowledge related to the field of study
- Conducting required statistics operations in field specific data processing
- Evaluating field specific advanced knowledge and skills with a critical eye
- Conducting an independent study requiring expertise in the field
- Directing and managing a work requiring expertise in the field
- Using field specific information and communication technologies at an advanced level
- Using a foreign langugage to communicate in field specific subjects
- Considering social and cultural values on field specific issues
- Internalizing and complying with the rules of scientific ethics
Examination, assessment and grading procedure is mainly based on Kocaeli University Education and Training Regulations for Associate and Undergraduate Degrees Depending on the nature of the course various instruments such as midterms, final exams, short exams, presentations, assignments, projects, portfolios and applications may be involved in the assessment process of a semester on condition that students are informed about their weights upon registry. Contribution of these activities to final grading range between 30% -70% and So as to be eligible to take the final exam, a student has to fulfill the attendance requirement of 70% for theoretical and 80 % for practical courses. Once this requirement is fulfilled, attendance is not required again in case of a failure and retaking that course. Final grading of a course is determined on the basis of semester studies and final exam. Those with certified and officially approved excuses are also given a makeup exam.
So as to be admitted to the program, candidates should have a bachelor’s degree from relevant faculties. The bachelor’s degrees granted from universities other than Turkey shall be approved by the Council of Higher Education. Applicants must get a minimum score of 55 from the related test parts of ALES (Examination for Academic Personnel and Postgraduate Education) and The applicants who fulfill the requirements above are conducted a field exam by the institute. The admission quato is specified at the beginning of each semester by the Institute of Social Sciences.
Our graduates work as PR specialists, brand specialists and human resources supervisors for public relations companies, advertisement agencies, political parties, non-govermental organizations and for various commercial enterprises.
Qualification is valid indefinitely