Yeterlilik Kodu

TR0030023658

Yeterlilik Adı
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnkara Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ankara.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Halkla ilişkiler ve tanıtım lisans program yeterliklerine dayalı olarak iletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanında uzmanlık düzeyinde teorik ve pratik bilgi birikimine sahip olur ve birikimini geliştirebilir.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Yerel, ulusal ve ulus-ötesi düzeyde siyasi, ekonomik, kültürel ve toplumsal işleyişi açıklayacak disiplinlerarası bilgiyi geliştirebilir.
  • İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanının sosyoloji, antropoloji, felsefe, ekonomi, siyaset bilimi, tarih ve dilbilim alanları ile etkileşimi hakkında bilgi sahibi olur.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili literatür hakkında bilgi sahibi olur.
  • İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili yöntem bilgisine sahip olur.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanının tarih ve bağlam bilgisini teorik ve pratik düzeyde kullanabilir.
  • İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilir.
  • İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili temel sorunları ve nedenlerini görebilme ve tanımlayabilme becerisine sahip olur.
  • İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili nicel ve nitel araştırma yöntemlerini ileri düzeyde kullanabilir.
  • İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanındaki bir sorunu tespit eder, çözüm üretebilir, çözüme işlerlik kazandırabilir, sonuçları değerlendirebilir ve gerektiğinde uygulayabilir.
  • İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanındaki çalışmalarını bağımsız ve ekip üyesi olarak yürütebilir.
  • İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir.
  • İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanına ilişkin gelişimini yönlendirebilir.
  • İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili güncel gelişmeleri değerlendirir, kendi çalışmalarını nicel ve nitel veriler ile destekleyerek yazılı,sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve yönlendirebilir.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
  • İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir.
  • İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel, estetik ve etik değerleri gözeterek bu değerleri yaygınlaştırabilir.
  • İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulamaları yorumlayabilir, geliştirebilir ve elde edilen sonuçları hedefler doğrultusunda değerlendirebilir.
  • İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanında özümsediği bilgi ve problem çözme yeteneğini disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Halkla ilişkiler ve tanıtım Yüksek Lisans yeterliklerine dayalı olarak iletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanındaki teorik ve pratik bilgileri, araştırma ve uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve özgün düşünce üretebilir. İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanının ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar; yeni ve karmaşık fikirlerin analizinde, sentezlemede ve değerlendirmede uzmanlık bilgisini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
  • Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Yüksek Lisans derecesi kazanırlar.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir: a) Bir lisans diplomasına sahip olmaları, yabancı ülkelerdeki lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan alacakları denklik belgesine de sahip olmaları gerekir ve lisans not ortalamasının, ikinci öğretimde yürütülen tezsiz yüksek lisans programları için de geçerli olmak üzere, 4.00 katsayı üzerinden en az 2.00 olması gerekir. b) ALES’ten başvurdukları programın puan türünde en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Uluslararası geçerliği olan lisansüstü giriş sınavı sonuçları bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre değerlendirilebilir. En az 55 ALES puanı sağlayarak lisansüstü eğitime başlamış ancak, herhangi bir anabilim dalı lisansüstü programından ilişiği kesilerek veya bir lisansüstü programı tamamlayarak yeniden başka bir programa başlamak isteyen öğrencilerden en fazla bir yarıyıl ara vererek başvuranlar için ALES koşulu aranmaz. c) YDS’den en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen ve bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine göre ulusal veya uluslararası bir sınavdan eşdeğeri puan almak zorundadırlar. Tezsiz yüksek lisans programlarında yabancı dil sınav puanı zorunlu değildir; ancak tezsiz yüksek lisans programına öğrenci kabulünde ilgili anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile yabancı dil koşulu da aranabilir. ç) Adaylar mülakatta 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Mülakatta, talep edilmişse, adayın sunduğu referans mektubu ve neden yüksek lisans yapmak istediğini, hedeflerini belirten kompozisyonu dikkate alınarak sözlü değerlendirme yapılır. d) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede ALES puanının % 50'si, lisans not ortalamasının % 20'si ve mülakat sonucunun % 30'u dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır. e) ALES puanı koşulu aranmayan tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede lisans not ortalamasının % 50'si ve mülakat sonucunun % 50'si dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır. f) Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuvarı anabilim/anasanat dallarına öğrenci kabulünde ALES puan koşulu aranmaz. Öğrenci kabulünde bu maddenin birinci fıkrasının (e) bendi hükümleri uygulanır.

Başarma ŞartlarıTezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Özel sektör ve kamuda medya ve halkla ilişkiler uzmanlığı yapabilir. İletişim Fakültesi halkla ilişkiler ve tanıtım lisans programlarından mezun olan öğrencilerin istihdam alanlarında çalışabilir. Üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik çalışmalar yürütebilir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030023658


Yeterlilik Adı
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ankara Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Halkla ilişkiler ve tanıtım lisans program yeterliklerine dayalı olarak iletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanında uzmanlık düzeyinde teorik ve pratik bilgi birikimine sahip olur ve birikimini geliştirebilir.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Yerel, ulusal ve ulus-ötesi düzeyde siyasi, ekonomik, kültürel ve toplumsal işleyişi açıklayacak disiplinlerarası bilgiyi geliştirebilir.
  • İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanının sosyoloji, antropoloji, felsefe, ekonomi, siyaset bilimi, tarih ve dilbilim alanları ile etkileşimi hakkında bilgi sahibi olur.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili literatür hakkında bilgi sahibi olur.
  • İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili yöntem bilgisine sahip olur.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanının tarih ve bağlam bilgisini teorik ve pratik düzeyde kullanabilir.
  • İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilir.
  • İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili temel sorunları ve nedenlerini görebilme ve tanımlayabilme becerisine sahip olur.
  • İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili nicel ve nitel araştırma yöntemlerini ileri düzeyde kullanabilir.
  • İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanındaki bir sorunu tespit eder, çözüm üretebilir, çözüme işlerlik kazandırabilir, sonuçları değerlendirebilir ve gerektiğinde uygulayabilir.
  • İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanındaki çalışmalarını bağımsız ve ekip üyesi olarak yürütebilir.
  • İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir.
  • İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanına ilişkin gelişimini yönlendirebilir.
  • İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili güncel gelişmeleri değerlendirir, kendi çalışmalarını nicel ve nitel veriler ile destekleyerek yazılı,sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve yönlendirebilir.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
  • İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir.
  • İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel, estetik ve etik değerleri gözeterek bu değerleri yaygınlaştırabilir.
  • İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulamaları yorumlayabilir, geliştirebilir ve elde edilen sonuçları hedefler doğrultusunda değerlendirebilir.
  • İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanında özümsediği bilgi ve problem çözme yeteneğini disiplinler arası çalışmalarda kullanır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Halkla ilişkiler ve tanıtım Yüksek Lisans yeterliklerine dayalı olarak iletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanındaki teorik ve pratik bilgileri, araştırma ve uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve özgün düşünce üretebilir. İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanının ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar; yeni ve karmaşık fikirlerin analizinde, sentezlemede ve değerlendirmede uzmanlık bilgisini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
  • Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Yüksek Lisans derecesi kazanırlar.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir: a) Bir lisans diplomasına sahip olmaları, yabancı ülkelerdeki lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan alacakları denklik belgesine de sahip olmaları gerekir ve lisans not ortalamasının, ikinci öğretimde yürütülen tezsiz yüksek lisans programları için de geçerli olmak üzere, 4.00 katsayı üzerinden en az 2.00 olması gerekir. b) ALES’ten başvurdukları programın puan türünde en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Uluslararası geçerliği olan lisansüstü giriş sınavı sonuçları bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre değerlendirilebilir. En az 55 ALES puanı sağlayarak lisansüstü eğitime başlamış ancak, herhangi bir anabilim dalı lisansüstü programından ilişiği kesilerek veya bir lisansüstü programı tamamlayarak yeniden başka bir programa başlamak isteyen öğrencilerden en fazla bir yarıyıl ara vererek başvuranlar için ALES koşulu aranmaz. c) YDS’den en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen ve bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine göre ulusal veya uluslararası bir sınavdan eşdeğeri puan almak zorundadırlar. Tezsiz yüksek lisans programlarında yabancı dil sınav puanı zorunlu değildir; ancak tezsiz yüksek lisans programına öğrenci kabulünde ilgili anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile yabancı dil koşulu da aranabilir. ç) Adaylar mülakatta 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Mülakatta, talep edilmişse, adayın sunduğu referans mektubu ve neden yüksek lisans yapmak istediğini, hedeflerini belirten kompozisyonu dikkate alınarak sözlü değerlendirme yapılır. d) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede ALES puanının % 50'si, lisans not ortalamasının % 20'si ve mülakat sonucunun % 30'u dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır. e) ALES puanı koşulu aranmayan tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede lisans not ortalamasının % 50'si ve mülakat sonucunun % 50'si dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır. f) Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuvarı anabilim/anasanat dallarına öğrenci kabulünde ALES puan koşulu aranmaz. Öğrenci kabulünde bu maddenin birinci fıkrasının (e) bendi hükümleri uygulanır.


Başarma Şartları
Tezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Özel sektör ve kamuda medya ve halkla ilişkiler uzmanlığı yapabilir. İletişim Fakültesi halkla ilişkiler ve tanıtım lisans programlarından mezun olan öğrencilerin istihdam alanlarında çalışabilir. Üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik çalışmalar yürütebilir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030023658

Qualification Title
Awarding BodyAnkara University
Awarding Body ContactAnkara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.ankara.edu.tr/en
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030023658


Qualification Title

Awarding Body
Ankara University

Awarding Body Contact
Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address