Yeterlilik Kodu

TR0030019803

Yeterlilik Adı
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnkara Hacı Bayram Veli Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiYücetepe Mahallesi 85.Cadde No:8 06570 Çankaya/ANKARA
Sorumlu Kurum URLhttps://hacibayram.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İletişim biliminin disiplinlerarası doğasının farkına varır.
  • Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili temel sorunları ve bunların neden-sonuç ilişkilerini tanımlar.
  • Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde kuramsal, metodolojik ve pratik bilgiyi değerlendirir.
  • Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuramları, nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile birleştirerek ileri düzeyde kullanır.
  • Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili bilgileri analitik ve sistematik şekilde oluşturur.
  • Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı yürütür.
  • Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki bir sorunu tespit eder.
  • Araştırma sorunuyla ilgili verileri toplar.
  • Elde ettiği verilerden sonuçlar çıkarır.
  • Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili temel yaklaşım ve yöntemleri ayırt eder.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: Notlar Katsayılar AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FD 0.50 FF 0.00 B: Kredisiz dersler için başarılı, K: Kredisiz dersler için kalır, D: Devamsız, G: Girmedi, M: Muaf , S: Süren çalışma, E: Eksik (takip eden dönemin ders kayıt tarihine kadar düzeltilmeyen (E) notu (FF)’ye dönüştürülür). Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Ayrıca, bir yarıyıla/yıla ait not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler o yarıyıl/yıl (DC) notu aldıkları derslerden de başarılı sayılırlar. Bu sonuç, (DC+) olarak ifade edilir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Başarma ŞartlarıMezuniyet için genel not ortalamasının; tezsiz/tezli yüksek lisansta en az 2,50/4,00; doktora ve sanatta yeterlikte ise en az 3,00/4,00 olması gerekir. Toplam kredisini tamamladığı halde mezuniyet şartını sağlayamamış olan öğrenciler yeni ders/dersler alarak bu şartı sağlarlar.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tezli yüksek lisansprogramını bitiren öğrenciler, hem kamu kurumlarında hem özel sektörde hem de akademik alanlarda istihdam edilebilmektedirler. Buna göre, öğrencinin hedef ve amaçları doğrultusunda farklı faaliyet alanlarında çalışabilmeleri mümkün iken,özellikle yüksek lisans derecesine sahip olan öğrencilere çalıştıkları mevcut kurum ve kuruluşlarda yükselme imkanları da sunulmaktadır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030019803


Yeterlilik Adı
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Yücetepe Mahallesi 85.Cadde No:8 06570 Çankaya/ANKARA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İletişim biliminin disiplinlerarası doğasının farkına varır.
  • Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili temel sorunları ve bunların neden-sonuç ilişkilerini tanımlar.
  • Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde kuramsal, metodolojik ve pratik bilgiyi değerlendirir.
  • Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili kuramları, nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile birleştirerek ileri düzeyde kullanır.
  • Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili bilgileri analitik ve sistematik şekilde oluşturur.
  • Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı yürütür.
  • Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki bir sorunu tespit eder.
  • Araştırma sorunuyla ilgili verileri toplar.
  • Elde ettiği verilerden sonuçlar çıkarır.
  • Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanıyla ilgili temel yaklaşım ve yöntemleri ayırt eder.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: Notlar Katsayılar AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FD 0.50 FF 0.00 B: Kredisiz dersler için başarılı, K: Kredisiz dersler için kalır, D: Devamsız, G: Girmedi, M: Muaf , S: Süren çalışma, E: Eksik (takip eden dönemin ders kayıt tarihine kadar düzeltilmeyen (E) notu (FF)’ye dönüştürülür). Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Ayrıca, bir yarıyıla/yıla ait not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler o yarıyıl/yıl (DC) notu aldıkları derslerden de başarılı sayılırlar. Bu sonuç, (DC+) olarak ifade edilir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.


Başarma Şartları
Mezuniyet için genel not ortalamasının; tezsiz/tezli yüksek lisansta en az 2,50/4,00; doktora ve sanatta yeterlikte ise en az 3,00/4,00 olması gerekir. Toplam kredisini tamamladığı halde mezuniyet şartını sağlayamamış olan öğrenciler yeni ders/dersler alarak bu şartı sağlarlar.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tezli yüksek lisansprogramını bitiren öğrenciler, hem kamu kurumlarında hem özel sektörde hem de akademik alanlarda istihdam edilebilmektedirler. Buna göre, öğrencinin hedef ve amaçları doğrultusunda farklı faaliyet alanlarında çalışabilmeleri mümkün iken,özellikle yüksek lisans derecesine sahip olan öğrencilere çalıştıkları mevcut kurum ve kuruluşlarda yükselme imkanları da sunulmaktadır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030019803

Qualification Title
Public Relations and Advertising Masters Degree Diploma
Awarding BodyAnkara Haci Bayram Veli University
Awarding Body ContactYücetepe Neighborhood 85th Street No:8 06570 Çankaya/ANKARA
Awarding Body Urlhttps://hacibayram.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Realises the interdisciplinary nature of communication science.
  • Defines fundamental issues related to the field of Public Relations and their cause-effect relationships.
  • Evaluates the expertise level theoretical, methodological and practical knowledge in the field of Public Relations.
  • Uses theory in the field of Public Relations, combining with quantitative and qualitative research methods, in advanced level.
  • Forms information about the field of journalism analytically and systematically.
  • Conducts a scientific study in the field of Public Relations, by taking responsibility individually and in-group.
  • Determines a problem in the field of Public Relations.
  • Collects data about the research problem.
  • Draw conclusions from the data obtained.
  • Distinguishs basic approaches and methods in the field of Public Relations.
Key Competencies-
Further Info

The evaluation is implemented based on the principles set forth in Gazi University Statute of Instruction and Examination. Grading principles for courses with special evaluation are announced by faculty member(s) to the students and the department in the beginning of the semester. 100 is the full point in the assessment of exams. The relative weights of midterm examinations and final examination are submitted to the Registrars Office. Based on grades and associated weights, final points are determined by the course instructor. As featured in the table below, considering the average and statistical distribution of the final points and general class performance, final grades are given. A grade of (E) is given to a student who provides supporting evidence through genuine and valid documentation of illness or other reason which has prevented her/him from completing the necessary course work. E grades are finalized as FF, unless revised until the beginning of the following semester. A student who holds either of the grades (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) is considered successful in that course. Grades below CC (i.e. DC, DD, FD and FF) are considered to be unsuccessful. The grades of B, K, and M are not included in the calculation of GPA. Attendance to the final examination is mandatory for successful completion of a course. The grade M is granted for courses that a transfer student has taken earlier and the courses equivalency with the programme is approved by the Faculty Executive Board upon the request of the department. Grade Point Averages: The students standing is calculated in the form of a GPA and CGPA (Cumulative Grade Point Average), and announced at the end of each semester by the Registrars Office. The total credit points for a course are obtained by multiplying the grade point of the final grade by the credit hours. In order to obtain the GPA for any given semester, the total credit points earned in that semester are divided by the total credit hours. The CGPA is calculated by taking into account all the courses taken by a student from the first semester to the last semester and those are recognized as valid by the department in which she/he is registered. The criterion for degree classification is: - Başarılı (Satisfactory) 3.00 - 4.00 .

Quality Assurance-
Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.

Conditions for SuccessStudents must complete 120 ECTS requirement of the program (60 for course period & 60 forthesis period). Courses must be completed successfully. The students are also required to reach 2.00 CGPA for master program in order to be successful. The general conditions for graduation is defined in Ankara Hacı Bayram Veli University Guide of Graduate Education and Examination Rules.
Progression Paths (Relationship Type)

Students who complete the masters degree program, may have the opportunity to work in both private sector and public services, they can also carry on their carriers in academic areas. Students can work in different proffessional areas related with their interests and specialities, especially students with master degree could also have a higher chance of promoting in corporations they already work for.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030019803


Qualification Title
Public Relations and Advertising Masters Degree Diploma

Awarding Body
Ankara Haci Bayram Veli University

Awarding Body Contact
Yücetepe Neighborhood 85th Street No:8 06570 Çankaya/ANKARA

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Realises the interdisciplinary nature of communication science.
  • Defines fundamental issues related to the field of Public Relations and their cause-effect relationships.
  • Evaluates the expertise level theoretical, methodological and practical knowledge in the field of Public Relations.
  • Uses theory in the field of Public Relations, combining with quantitative and qualitative research methods, in advanced level.
  • Forms information about the field of journalism analytically and systematically.
  • Conducts a scientific study in the field of Public Relations, by taking responsibility individually and in-group.
  • Determines a problem in the field of Public Relations.
  • Collects data about the research problem.
  • Draw conclusions from the data obtained.
  • Distinguishs basic approaches and methods in the field of Public Relations.

Key Competencies
-

Further Info

The evaluation is implemented based on the principles set forth in Gazi University Statute of Instruction and Examination. Grading principles for courses with special evaluation are announced by faculty member(s) to the students and the department in the beginning of the semester. 100 is the full point in the assessment of exams. The relative weights of midterm examinations and final examination are submitted to the Registrars Office. Based on grades and associated weights, final points are determined by the course instructor. As featured in the table below, considering the average and statistical distribution of the final points and general class performance, final grades are given. A grade of (E) is given to a student who provides supporting evidence through genuine and valid documentation of illness or other reason which has prevented her/him from completing the necessary course work. E grades are finalized as FF, unless revised until the beginning of the following semester. A student who holds either of the grades (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) is considered successful in that course. Grades below CC (i.e. DC, DD, FD and FF) are considered to be unsuccessful. The grades of B, K, and M are not included in the calculation of GPA. Attendance to the final examination is mandatory for successful completion of a course. The grade M is granted for courses that a transfer student has taken earlier and the courses equivalency with the programme is approved by the Faculty Executive Board upon the request of the department. Grade Point Averages: The students standing is calculated in the form of a GPA and CGPA (Cumulative Grade Point Average), and announced at the end of each semester by the Registrars Office. The total credit points for a course are obtained by multiplying the grade point of the final grade by the credit hours. In order to obtain the GPA for any given semester, the total credit points earned in that semester are divided by the total credit hours. The CGPA is calculated by taking into account all the courses taken by a student from the first semester to the last semester and those are recognized as valid by the department in which she/he is registered. The criterion for degree classification is: - Başarılı (Satisfactory) 3.00 - 4.00 .


Quality Assurance
-

Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.


Conditions for Success
Students must complete 120 ECTS requirement of the program (60 for course period & 60 forthesis period). Courses must be completed successfully. The students are also required to reach 2.00 CGPA for master program in order to be successful. The general conditions for graduation is defined in Ankara Hacı Bayram Veli University Guide of Graduate Education and Examination Rules.

Progression Paths (Relationship Type)

Students who complete the masters degree program, may have the opportunity to work in both private sector and public services, they can also carry on their carriers in academic areas. Students can work in different proffessional areas related with their interests and specialities, especially students with master degree could also have a higher chance of promoting in corporations they already work for.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address