Yeterlilik Kodu | TR0030027669 | |
Yeterlilik Adı | Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Barbaros, 17100 Kepez/Çanakkale Merkez/Çanakkale | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.comu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Pazarlama ve reklamcılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ders sınav not ortalaması; Arasınav (Vize): %40 Yılsonu Sınavı (Final): %60 alınacak şekilde bulunur. Not ortalaması; 90-100 arasında ise; AA 85-89 arasında ise; BA 80-84 arasında ise; BB 70-79 arasında ise; CB 60-69 arasında ise; CC 55-59 arasında ise; DC 50-54 arasında ise; DD 40-49 arasında ise; FD 0-39 arasında ise; FF'dir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; Öğretim programlarındaki tüm derslerden 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve 120 AKTS kredisi almaları zorunludur. stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir (Genel not ortalaması yerel krediye göre hesaplanmaktadır.) | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programdan mezun olan öğrenciler, kamu yönetimi veya özel işletmelerin tanıtım birimlerinde, halkla ilişkiler departmanlarında, pazarlama ve satış departmanlarında müşteri ilişkileri sorumlusu olarak çalışabilirler.Program, reklam ve tanıtım faaliyetlerini organize edebilecek, pazarlama bölümüne destek verebilecek, teknik becerisi yüksek ve donanımlı nitelikli halkla ilişkiler insan kaynağını yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Özel ve kamu sektörde çalıştığı kurumun tanıtımı, kurum etkinliklerinin duyurulması, kurumla ilgili çeşitli ilişkilerin kurulması, toplantı, konferans vb. etkinliklerin düzenlenmesi gibi faaliyetlerde görev üstlenecek nitelikli insan kaynağının yetiştirilmesine hizmet edilecektir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030027669
- Kurum ve kuruluşların imajını oluşturma ve güçlendirmek.
- Halkla ilişkiler faaliyetlerine yönelik etkenlik ve verimlilik ölçütlerini saptamak ve temel ekonomik göstergeleri analiz etmek.
- İletişim problemlerinin çözümüne yönelik alternatif stratejiler geliştirerek bu problemleri çözmek.
- Halkla İlişkiler faaliyetlerinin önemini kavramak, sorumluluklarını değerlendirmek, bu faaliyetlerin planlanmasını, organize edilmesini, kodrolanmasını, yöneltilmesini ve denetlenmesini en etkin ve etkili bir şekilde yerine getirmek ve halkla ilişkilerin organizasyondaki yerini belirlemek.
- İnternet ortamında iletişim kurmak ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanındaki yeni teknolojileri kullanmak.
- Türkçeyi en etkin ve etkili kullanarak iletişim türlerini en etkin ve etkili olarak kullanmak.
- Etik ve Ahlak kavramlarını tanıyarak halkla ilişkiler ve tanıtım alanındaki meslek ahlakına uymak.
- Tüketici davranışlarını analiz ederek tüketici memnuniyetini arttırmak ve müşteri ilişkileri yönetimini en etkin ve etkili bir şekilde yapmak.
- Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki araştırmalar için bilgi toplama yöntem ve tekniklerini belirleme, bilgi toplamak ve bunun sonucunda araştırma raporunu hazırlamak, sunmak ve çıkan sonuçları değerlendirmek.
- Halkla ilişkiler faaliyetleri, sorumlulukları ve yönetimi hakkında bilgi edinmek
Ders sınav not ortalaması; Arasınav (Vize): %40 Yılsonu Sınavı (Final): %60 alınacak şekilde bulunur. Not ortalaması; 90-100 arasında ise; AA 85-89 arasında ise; BA 80-84 arasında ise; BB 70-79 arasında ise; CB 60-69 arasında ise; CC 55-59 arasında ise; DC 50-54 arasında ise; DD 40-49 arasında ise; FD 0-39 arasında ise; FF'dir.
Bu programdan mezun olan öğrenciler, kamu yönetimi veya özel işletmelerin tanıtım birimlerinde, halkla ilişkiler departmanlarında, pazarlama ve satış departmanlarında müşteri ilişkileri sorumlusu olarak çalışabilirler.Program, reklam ve tanıtım faaliyetlerini organize edebilecek, pazarlama bölümüne destek verebilecek, teknik becerisi yüksek ve donanımlı nitelikli halkla ilişkiler insan kaynağını yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Özel ve kamu sektörde çalıştığı kurumun tanıtımı, kurum etkinliklerinin duyurulması, kurumla ilgili çeşitli ilişkilerin kurulması, toplantı, konferans vb. etkinliklerin düzenlenmesi gibi faaliyetlerde görev üstlenecek nitelikli insan kaynağının yetiştirilmesine hizmet edilecektir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030027669 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Canakkale Onsekiz Mart University | |
Awarding Body Contact | Canakkale Onsekiz Mart University, Terzioğlu Campus, Canakkale, Phone +90 0286 2180018 ECTS Coordinator: Asst.Prof.Hande KANDUR ASLAN | |
Awarding Body Url | https://global.comu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Marketing and advertising | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |