Yeterlilik Kodu

TR0030027669

Yeterlilik Adı
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBarbaros, 17100 Kepez/Çanakkale Merkez/Çanakkale
Sorumlu Kurum URLhttps://www.comu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Kurum ve kuruluşların imajını oluşturma ve güçlendirmek.
  • Halkla ilişkiler faaliyetlerine yönelik etkenlik ve verimlilik ölçütlerini saptamak ve temel ekonomik göstergeleri analiz etmek.
  • İletişim problemlerinin çözümüne yönelik alternatif stratejiler geliştirerek bu problemleri çözmek.
  • Halkla İlişkiler faaliyetlerinin önemini kavramak, sorumluluklarını değerlendirmek, bu faaliyetlerin planlanmasını, organize edilmesini, kodrolanmasını, yöneltilmesini ve denetlenmesini en etkin ve etkili bir şekilde yerine getirmek ve halkla ilişkilerin organizasyondaki yerini belirlemek.
  • İnternet ortamında iletişim kurmak ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanındaki yeni teknolojileri kullanmak.
  • Türkçeyi en etkin ve etkili kullanarak iletişim türlerini en etkin ve etkili olarak kullanmak.
  • Etik ve Ahlak kavramlarını tanıyarak halkla ilişkiler ve tanıtım alanındaki meslek ahlakına uymak.
  • Tüketici davranışlarını analiz ederek tüketici memnuniyetini arttırmak ve müşteri ilişkileri yönetimini en etkin ve etkili bir şekilde yapmak.
  • Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki araştırmalar için bilgi toplama yöntem ve tekniklerini belirleme, bilgi toplamak ve bunun sonucunda araştırma raporunu hazırlamak, sunmak ve çıkan sonuçları değerlendirmek.
  • Halkla ilişkiler faaliyetleri, sorumlulukları ve yönetimi hakkında bilgi edinmek
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ders sınav not ortalaması; Arasınav (Vize): %40 Yılsonu Sınavı (Final): %60 alınacak şekilde bulunur. Not ortalaması; 90-100 arasında ise; AA 85-89 arasında ise; BA 80-84 arasında ise; BB 70-79 arasında ise; CB 60-69 arasında ise; CC 55-59 arasında ise; DC 50-54 arasında ise; DD 40-49 arasında ise; FD 0-39 arasında ise; FF'dir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıBu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; Öğretim programlarındaki tüm derslerden 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve 120 AKTS kredisi almaları zorunludur. stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir (Genel not ortalaması yerel krediye göre hesaplanmaktadır.)
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan öğrenciler, kamu yönetimi veya özel işletmelerin tanıtım birimlerinde, halkla ilişkiler departmanlarında, pazarlama ve satış departmanlarında müşteri ilişkileri sorumlusu olarak çalışabilirler.Program, reklam ve tanıtım faaliyetlerini organize edebilecek, pazarlama bölümüne destek verebilecek, teknik becerisi yüksek ve donanımlı nitelikli halkla ilişkiler insan kaynağını yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Özel ve kamu sektörde çalıştığı kurumun tanıtımı, kurum etkinliklerinin duyurulması, kurumla ilgili çeşitli ilişkilerin kurulması, toplantı, konferans vb. etkinliklerin düzenlenmesi gibi faaliyetlerde görev üstlenecek nitelikli insan kaynağının yetiştirilmesine hizmet edilecektir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030027669


Yeterlilik Adı
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Barbaros, 17100 Kepez/Çanakkale Merkez/Çanakkale

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Kurum ve kuruluşların imajını oluşturma ve güçlendirmek.
  • Halkla ilişkiler faaliyetlerine yönelik etkenlik ve verimlilik ölçütlerini saptamak ve temel ekonomik göstergeleri analiz etmek.
  • İletişim problemlerinin çözümüne yönelik alternatif stratejiler geliştirerek bu problemleri çözmek.
  • Halkla İlişkiler faaliyetlerinin önemini kavramak, sorumluluklarını değerlendirmek, bu faaliyetlerin planlanmasını, organize edilmesini, kodrolanmasını, yöneltilmesini ve denetlenmesini en etkin ve etkili bir şekilde yerine getirmek ve halkla ilişkilerin organizasyondaki yerini belirlemek.
  • İnternet ortamında iletişim kurmak ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanındaki yeni teknolojileri kullanmak.
  • Türkçeyi en etkin ve etkili kullanarak iletişim türlerini en etkin ve etkili olarak kullanmak.
  • Etik ve Ahlak kavramlarını tanıyarak halkla ilişkiler ve tanıtım alanındaki meslek ahlakına uymak.
  • Tüketici davranışlarını analiz ederek tüketici memnuniyetini arttırmak ve müşteri ilişkileri yönetimini en etkin ve etkili bir şekilde yapmak.
  • Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki araştırmalar için bilgi toplama yöntem ve tekniklerini belirleme, bilgi toplamak ve bunun sonucunda araştırma raporunu hazırlamak, sunmak ve çıkan sonuçları değerlendirmek.
  • Halkla ilişkiler faaliyetleri, sorumlulukları ve yönetimi hakkında bilgi edinmek

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ders sınav not ortalaması; Arasınav (Vize): %40 Yılsonu Sınavı (Final): %60 alınacak şekilde bulunur. Not ortalaması; 90-100 arasında ise; AA 85-89 arasında ise; BA 80-84 arasında ise; BB 70-79 arasında ise; CB 60-69 arasında ise; CC 55-59 arasında ise; DC 50-54 arasında ise; DD 40-49 arasında ise; FD 0-39 arasında ise; FF'dir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; Öğretim programlarındaki tüm derslerden 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve 120 AKTS kredisi almaları zorunludur. stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir (Genel not ortalaması yerel krediye göre hesaplanmaktadır.)

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan öğrenciler, kamu yönetimi veya özel işletmelerin tanıtım birimlerinde, halkla ilişkiler departmanlarında, pazarlama ve satış departmanlarında müşteri ilişkileri sorumlusu olarak çalışabilirler.Program, reklam ve tanıtım faaliyetlerini organize edebilecek, pazarlama bölümüne destek verebilecek, teknik becerisi yüksek ve donanımlı nitelikli halkla ilişkiler insan kaynağını yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Özel ve kamu sektörde çalıştığı kurumun tanıtımı, kurum etkinliklerinin duyurulması, kurumla ilgili çeşitli ilişkilerin kurulması, toplantı, konferans vb. etkinliklerin düzenlenmesi gibi faaliyetlerde görev üstlenecek nitelikli insan kaynağının yetiştirilmesine hizmet edilecektir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030027669

Qualification Title
Awarding BodyCanakkale Onsekiz Mart University
Awarding Body ContactCanakkale Onsekiz Mart University, Terzioğlu Campus, Canakkale, Phone +90 0286 2180018 ECTS Coordinator: Asst.Prof.Hande KANDUR ASLAN
Awarding Body Urlhttps://global.comu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030027669


Qualification Title

Awarding Body
Canakkale Onsekiz Mart University

Awarding Body Contact
Canakkale Onsekiz Mart University, Terzioğlu Campus, Canakkale, Phone +90 0286 2180018 ECTS Coordinator: Asst.Prof.Hande KANDUR ASLAN

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address