Yeterlilik Kodu

TR0030020610

Yeterlilik Adı
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumAydın Adnan Menderes Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAdnan Menderes Üniversitesi Merkez Kampüsü, Kepez Mevkii Efeler / AYDIN
Sorumlu Kurum URLhttp://www.adu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Genel olarak İletişim, özel olarak Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin formasyona sahip olup, alanın tarihsel gelişim ve değişim süreçlerini öğrenerek kuramsal ve uygulamalı yetkinlik gösterebilir.
  • İletişimin disiplinlerarası zenginliğine dayanarak ilgili alanlara ilişkin genel ve güncel sorunları tespit etmek ve çözüm için yöntem belirleyebilir.
  • Disiplinlerarası bilgi birikimini İletişim ve Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına taşıyabilir ve bu çerçevede sorunları alanda çözümleyebilir.
  • Alanıyla ilgili etik ve hukuk kurallarını bilir, özümser ve uygulayabilir.
  • Alanda geçerli bir yabancı dili kullanarak alan bilgisini derinleştirme ve gerekli diğer uluslararası paydaşlarla iletişim kurabilir.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
  • Bir örgütsel yapı için Halkla İlişkiler, reklâm ve pazarlama programı kampanyaları ve süreçlerine hâkim olabilir ve hazırlayabilir.
  • Araştırma yöntemlerine hâkim olarak iletişim alanında haber, reklâm, vb. metinleri çözümleyebilir ve yaratıcı ve eleştirel metinler üretebilir.
  • Mesleğini icra ederken özümsemiş olduğu etik ve hukuk kurallarını uygulayabilir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

 

 

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıProgramda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 100 üzerinden en az 60 (C2) ağırlıklı not ortalaması elde eden ve 30 iş günü olarak tanımlanmış mesleki stajını tamamlayarak hazırladığı staj raporundan geçer not alan öğrenciler ön lisans mezunu olmaya hak kazanırlar.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)-
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)-
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030020610


Yeterlilik Adı
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Adnan Menderes Üniversitesi Merkez Kampüsü, Kepez Mevkii Efeler / AYDIN

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Genel olarak İletişim, özel olarak Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına ilişkin formasyona sahip olup, alanın tarihsel gelişim ve değişim süreçlerini öğrenerek kuramsal ve uygulamalı yetkinlik gösterebilir.
  • İletişimin disiplinlerarası zenginliğine dayanarak ilgili alanlara ilişkin genel ve güncel sorunları tespit etmek ve çözüm için yöntem belirleyebilir.
  • Disiplinlerarası bilgi birikimini İletişim ve Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanına taşıyabilir ve bu çerçevede sorunları alanda çözümleyebilir.
  • Alanıyla ilgili etik ve hukuk kurallarını bilir, özümser ve uygulayabilir.
  • Alanda geçerli bir yabancı dili kullanarak alan bilgisini derinleştirme ve gerekli diğer uluslararası paydaşlarla iletişim kurabilir.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
  • Bir örgütsel yapı için Halkla İlişkiler, reklâm ve pazarlama programı kampanyaları ve süreçlerine hâkim olabilir ve hazırlayabilir.
  • Araştırma yöntemlerine hâkim olarak iletişim alanında haber, reklâm, vb. metinleri çözümleyebilir ve yaratıcı ve eleştirel metinler üretebilir.
  • Mesleğini icra ederken özümsemiş olduğu etik ve hukuk kurallarını uygulayabilir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

 

 


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 100 üzerinden en az 60 (C2) ağırlıklı not ortalaması elde eden ve 30 iş günü olarak tanımlanmış mesleki stajını tamamlayarak hazırladığı staj raporundan geçer not alan öğrenciler ön lisans mezunu olmaya hak kazanırlar.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
-

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
-

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030020610

Qualification Title
Public Relations and Publicity Associate's Degree Diploma
Awarding BodyAydın Adnan Menderes University
Awarding Body ContactAydın Adnan Menderes University was established in 1992 on acceptance of the amendment of Law No. 41 of Decision No: 3837 dated 03.07.1992 concerning the Governance of Higher Education Institutions along with the amendment of Decisions 78 and 190 of Law No. 2809. Our University was founded with 5 faculties (the Faculty of Arts and Science, Nazilli Faculty of Economics and Administrative Sciences, Faculty of Medicine, Faculty of Veterinary Medicine and the Faculty of Agriculture), 3 Graduate Schools; the School of Tourism and Hotel Management and Söke Vocational School. Our University has become a Higher Education Institute which gives education in a total of 71 different academic units: in 18 Faculties, 3 Graduate Schools, 1 State Conservatory, 5 Schools, 18 Vocational Schools and 26 Research and Application Centres.
Awarding Body Urlhttp://www.adu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • To be able to possess theoretical and practical competence on formation in communication field in general and in Public Relations and Advertising field in particular while learning the historical and transformative process about the field.
  • To be able to own an ability to determine the contemporary problems about the field and to solve these problems by using the richness of the interdisiplinary property of the communication field.
  • To be able to possess a competence to carry the accumulation of the interdisiplinary knowlenge to the Public Relations and Advertising field and in this context to solve the problems in the field.
  • To be able to possess a knowledge on ethical and legal rules about the field and to have an ability to apply these rules.
  • To be able to widen the knowledge about the field by using the foreign language and to have an ability to communicate with international stake holders.
  • To be able to use competence on computer softwares about the field and on the other communication technologies.
  • To be able to prepare programmes/campaings and process on public relations, advertising and marketing for an organization.
  • To be able to analyse the contents of the news, advertising, etc. and to prepare innovative and critical contents in the field.
  • To be able to apply the ethical and legal rules that students learned while exercising the occupation.
Key Competencies-
Further Info

This program also provides training in secondary education.

The students each semester, 1 midterm exam, 1 final exam and 1 make-up exams are entitled to one. In order to be successful in a course, 40% of midterm exam points with 60% of final exam or make-up exam points is collected. This should be at least 50 (D1) of total. In addition, final exam or make-up exam must score at least 50 (D1).

Quality Assurance-
Access Requirements

Admission and registration requirements for this program are within the scope of the Turkish Higher Education Law. According to the Higher Education Entrance Examination is empty quotas placed on a standard high school graduates. Placement is made by OSYM. The recording conditions are the same as Entry System for Higher Education.

Conditions for SuccessThe program is available (for a total of 120 ECTS) successfully complete all courses, must be at least 60 (C2) points from 100 diploma grade and students who successfully complete the professional internship in 30 working days to be entitled to preliminary degree.
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Lifelong

Url Open Address
Qualification Code

TR0030020610


Qualification Title
Public Relations and Publicity Associate's Degree Diploma

Awarding Body
Aydın Adnan Menderes University

Awarding Body Contact
Aydın Adnan Menderes University was established in 1992 on acceptance of the amendment of Law No. 41 of Decision No: 3837 dated 03.07.1992 concerning the Governance of Higher Education Institutions along with the amendment of Decisions 78 and 190 of Law No. 2809. Our University was founded with 5 faculties (the Faculty of Arts and Science, Nazilli Faculty of Economics and Administrative Sciences, Faculty of Medicine, Faculty of Veterinary Medicine and the Faculty of Agriculture), 3 Graduate Schools; the School of Tourism and Hotel Management and Söke Vocational School. Our University has become a Higher Education Institute which gives education in a total of 71 different academic units: in 18 Faculties, 3 Graduate Schools, 1 State Conservatory, 5 Schools, 18 Vocational Schools and 26 Research and Application Centres.

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • To be able to possess theoretical and practical competence on formation in communication field in general and in Public Relations and Advertising field in particular while learning the historical and transformative process about the field.
  • To be able to own an ability to determine the contemporary problems about the field and to solve these problems by using the richness of the interdisiplinary property of the communication field.
  • To be able to possess a competence to carry the accumulation of the interdisiplinary knowlenge to the Public Relations and Advertising field and in this context to solve the problems in the field.
  • To be able to possess a knowledge on ethical and legal rules about the field and to have an ability to apply these rules.
  • To be able to widen the knowledge about the field by using the foreign language and to have an ability to communicate with international stake holders.
  • To be able to use competence on computer softwares about the field and on the other communication technologies.
  • To be able to prepare programmes/campaings and process on public relations, advertising and marketing for an organization.
  • To be able to analyse the contents of the news, advertising, etc. and to prepare innovative and critical contents in the field.
  • To be able to apply the ethical and legal rules that students learned while exercising the occupation.

Key Competencies
-

Further Info

This program also provides training in secondary education.

The students each semester, 1 midterm exam, 1 final exam and 1 make-up exams are entitled to one. In order to be successful in a course, 40% of midterm exam points with 60% of final exam or make-up exam points is collected. This should be at least 50 (D1) of total. In addition, final exam or make-up exam must score at least 50 (D1).


Quality Assurance
-

Access Requirements

Admission and registration requirements for this program are within the scope of the Turkish Higher Education Law. According to the Higher Education Entrance Examination is empty quotas placed on a standard high school graduates. Placement is made by OSYM. The recording conditions are the same as Entry System for Higher Education.


Conditions for Success
The program is available (for a total of 120 ECTS) successfully complete all courses, must be at least 60 (C2) points from 100 diploma grade and students who successfully complete the professional internship in 30 working days to be entitled to preliminary degree.

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Lifelong


Url
Open Address