Yeterlilik Kodu

TR0030006259

Yeterlilik Adı
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumKırşehir Ahi Evran Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBağbaşı, Şht. Sahir Kurutluoğlu Cd. No: 100, 40100 Kırşehir Merkez/Kırşehir
Sorumlu Kurum URLhttps://oidb.ahievran.edu.tr
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Sosyoloji ve kültürel çalışmalar
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Halkla İlişkiler ve tanıtım konusu ile ilgili süreçlerin bilgisine sahip olur, bu süreçleri araştırır, planlar, uygular ve denetler.
  • Halkla ilişkiler alanına yönelik stratejiler oluşturur, kişileri ve kurumları bu stratejiler doğrultusunda yönlendirir.
  • Halkla ilişkiler, iletişim ve pazarlama ile ilgili kuram, araştırma yöntemleri ve teknik bilgiyi bilir, etkin olarak kullanır.
  • Reklam ile ilgili yaratıcı fikirler oluşturur, reklam araçlarının seçimini yapar.
  • Görsel, işitsel ve yazılı medya araçlarının planlamasını yapar.
  • Halkla ilişkiler ve tanıtım alanında sosyal, kültürel ve bilimsel etkinlikleri düzenler.
  • Halkla ilişkiler sürecinin durum analizini ölçer (swot, pest, pert, ….), amaçlarını belirler, bütçeleme ve değerlendirme yapar.
  • İşletme yönetimi, pazarlama, sosyoloji, örgütsel davranış, ekonomi, siyaset bilimi, hukuk, bilimsel araştırma ve kültürel çalışmalar vb. alanlara ait bilgileri halkla ilişkiler ve tanıtım disiplini içinde kullanır.
  • İletişim alanına ilişkin yönetmelik, yasa ve mevzuat bilgisine sahiptir.
  • Ulusal ve uluslararası halkla ilişkiler etiğine uygun davranır.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ve ifade özgürlüğü konularında yeterli bilince sahiptir.
  • Bu bilinçle sosyal sorumluluk projeleri yapar. Yazılı, görsel ve işitsel medya araçları üzerinden yaptığı çalışmalarda ve sunumlarda, Türkçeyi diksiyon kurallarına uygun olarak kullanır. Bir yabancı dili (İngilizce) genel düzeyde bilir.
  • Halkla ilişkiler ve tanıtım alanındaki gelişmeleri takip eder. Bilişim teknolojilerini kullanır.
  • Proje ve ödev sunumları hazırlar.10 parmak klavye (F klavye) kullanır.
  • Kriz ve stresin tanımı, aşamaları ve yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
  • Krizi tanımlar, stratejiler belirler, kriz ve stresi yönetir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin akademik takvimdeki önceden belirlenmiş tarihlerde kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavlarına girebilmesi için ise derslerin en az % 70’ine uygulamaların ise en az %80’ine devam etmiş olması gerekmektedir.

Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ve bütünleme sınavına tabi tutulurlar.

Başarı notuna, ara sınavları katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir.

Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.

Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.

Ön lisans programından mezun olarak bu alanda yeterlilik kazanabilmek için; Ders planındaki 120 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarması, 2) 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olması, • 30 iş günü (08 AKTS kredisi) boyunca yaz stajının tamamlanması gerekir.

Detaylı bilgi için Ahi Evran Üniversitesi Önlisans - Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Ülkemizde, üniversitelere giriş için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınavda başarılı olmak gereklidir. Program 2018-2019 Eğitim Öğretim yılında ÖSYM TYT puan türünde 60 kontenjan sayısı kadar öğrenci alacaktır.Öğrenciler sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri program tercihlerini düzenleyerek, tercih formlarını Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezine gönderirler. ÖSYM tüm başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birisine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı uyruklu öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonucuna göre belirli bir kontenjan dahilinde mümkündür. Kayıt için gerekli belgeler; 1- Lise veya dengi okul diploması, 2- ÖSYM’ ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi.

Başarma ŞartlarıÖn lisans programından mezun olarak bu alanda yeterlilik kazanabilmek için; Ders planındaki 120 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarması, 2) 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olması, • 30 iş günü (08 AKTS kredisi) boyunca yaz stajının tamamlanması gerekir. Detaylı bilgi için Ahi Evran Üniversitesi Önlisans - Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği.Programı başarıyla tamamlamak için mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek, hiçbir dersten FF ve FD notu almamış olmak ve zorunlu stajı başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümünden mezun olan öğrenciler, hem kamu kurumlarında hem de özel sektörde farklı faaliyet alanlarında istihdam edilebilmektedirler. Buna göre bölüm mezunları başta kurumların basın ve halkla ilişkiler birimleri olmak üzere, kurumsal iletişim,pazarlama, reklam ve satış bölümlerinde halkla ilişkiler uzmanı, tanıtım sorumlusu, stratejik iletişim koordinatörü, basın danışmanı, müşteri temsilcisi, medya planlamacısı, reklam metni yazarı,ürün/marka sorumlusu, marka danışmanı olarak çalışabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030006259


Yeterlilik Adı
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bağbaşı, Şht. Sahir Kurutluoğlu Cd. No: 100, 40100 Kırşehir Merkez/Kırşehir

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Halkla İlişkiler ve tanıtım konusu ile ilgili süreçlerin bilgisine sahip olur, bu süreçleri araştırır, planlar, uygular ve denetler.
  • Halkla ilişkiler alanına yönelik stratejiler oluşturur, kişileri ve kurumları bu stratejiler doğrultusunda yönlendirir.
  • Halkla ilişkiler, iletişim ve pazarlama ile ilgili kuram, araştırma yöntemleri ve teknik bilgiyi bilir, etkin olarak kullanır.
  • Reklam ile ilgili yaratıcı fikirler oluşturur, reklam araçlarının seçimini yapar.
  • Görsel, işitsel ve yazılı medya araçlarının planlamasını yapar.
  • Halkla ilişkiler ve tanıtım alanında sosyal, kültürel ve bilimsel etkinlikleri düzenler.
  • Halkla ilişkiler sürecinin durum analizini ölçer (swot, pest, pert, ….), amaçlarını belirler, bütçeleme ve değerlendirme yapar.
  • İşletme yönetimi, pazarlama, sosyoloji, örgütsel davranış, ekonomi, siyaset bilimi, hukuk, bilimsel araştırma ve kültürel çalışmalar vb. alanlara ait bilgileri halkla ilişkiler ve tanıtım disiplini içinde kullanır.
  • İletişim alanına ilişkin yönetmelik, yasa ve mevzuat bilgisine sahiptir.
  • Ulusal ve uluslararası halkla ilişkiler etiğine uygun davranır.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ve ifade özgürlüğü konularında yeterli bilince sahiptir.
  • Bu bilinçle sosyal sorumluluk projeleri yapar. Yazılı, görsel ve işitsel medya araçları üzerinden yaptığı çalışmalarda ve sunumlarda, Türkçeyi diksiyon kurallarına uygun olarak kullanır. Bir yabancı dili (İngilizce) genel düzeyde bilir.
  • Halkla ilişkiler ve tanıtım alanındaki gelişmeleri takip eder. Bilişim teknolojilerini kullanır.
  • Proje ve ödev sunumları hazırlar.10 parmak klavye (F klavye) kullanır.
  • Kriz ve stresin tanımı, aşamaları ve yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
  • Krizi tanımlar, stratejiler belirler, kriz ve stresi yönetir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin akademik takvimdeki önceden belirlenmiş tarihlerde kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavlarına girebilmesi için ise derslerin en az % 70’ine uygulamaların ise en az %80’ine devam etmiş olması gerekmektedir.

Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ve bütünleme sınavına tabi tutulurlar.

Başarı notuna, ara sınavları katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir.

Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.

Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.

Ön lisans programından mezun olarak bu alanda yeterlilik kazanabilmek için; Ders planındaki 120 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarması, 2) 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olması, • 30 iş günü (08 AKTS kredisi) boyunca yaz stajının tamamlanması gerekir.

Detaylı bilgi için Ahi Evran Üniversitesi Önlisans - Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Ülkemizde, üniversitelere giriş için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınavda başarılı olmak gereklidir. Program 2018-2019 Eğitim Öğretim yılında ÖSYM TYT puan türünde 60 kontenjan sayısı kadar öğrenci alacaktır.Öğrenciler sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri program tercihlerini düzenleyerek, tercih formlarını Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezine gönderirler. ÖSYM tüm başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birisine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı uyruklu öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonucuna göre belirli bir kontenjan dahilinde mümkündür. Kayıt için gerekli belgeler; 1- Lise veya dengi okul diploması, 2- ÖSYM’ ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi.


Başarma Şartları
Ön lisans programından mezun olarak bu alanda yeterlilik kazanabilmek için; Ders planındaki 120 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarması, 2) 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olması, • 30 iş günü (08 AKTS kredisi) boyunca yaz stajının tamamlanması gerekir. Detaylı bilgi için Ahi Evran Üniversitesi Önlisans - Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği.Programı başarıyla tamamlamak için mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek, hiçbir dersten FF ve FD notu almamış olmak ve zorunlu stajı başarıyla tamamlamak gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümünden mezun olan öğrenciler, hem kamu kurumlarında hem de özel sektörde farklı faaliyet alanlarında istihdam edilebilmektedirler. Buna göre bölüm mezunları başta kurumların basın ve halkla ilişkiler birimleri olmak üzere, kurumsal iletişim,pazarlama, reklam ve satış bölümlerinde halkla ilişkiler uzmanı, tanıtım sorumlusu, stratejik iletişim koordinatörü, basın danışmanı, müşteri temsilcisi, medya planlamacısı, reklam metni yazarı,ürün/marka sorumlusu, marka danışmanı olarak çalışabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030006259

Qualification Title
Associate Diploma in Public Relations and Publicity
Awarding BodyKırşehir Ahi Evran University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://oidb.ahievran.edu.tr
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasSociology and cultural studies
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Have knowledge about public relations and public relations processes, investigate, plan, implement and supervise these processes. It establishes strategies for the field of public relations and directs individuals and institutions in the direction of these strategies. Public relations, communication and marketing theories, research methods and technical knowledge are known and effective. Creates creative ideas about the ad, choosing the advertising tools.It makes planning of visual, audio and written media tools. Organizes social, cultural and scientific activities in the field of public relations and promotion. The public relations measures the situation analysis of the process (swot, pest, pert, ...), identifies its objectives, makes budgeting and evaluates. Business management, marketing, sociology, organizational behavior, economics, political science, law, scientific research and cultural studies. Uses the information of the fields within the public relations and promotion discipline.It has knowledge of regulations, laws and legislation related to communication field. Relations with national and international public are in accordance with the ethics. The universality of social rights, social justice, quality and cultural values and freedom of expression have enough consensus. With this consciousness, it makes social responsibility projects.It uses the Turkish language in accordance with the diction rules during the works and presentations made through written, visual and audio media tools. A foreign language (English) is common at the level. Follows developments in public relations and promotion.It uses information technologies. Prepare project and homework presentations.It uses 10 finger keyboard (F keyboard). He is knowledgeable about the definition, stages and management of crisis and stress. Defines the crisis, identifies the strategies, manages the crisis and stress.

Key Competencies-
Further Info

In order for each student to register at the predetermined dates on academic tenses and to be able to take the final exams, at least 70% of the courses must be continued to at least 80% of the applications. Students are required to take at least one midterm exam and a final exam and a makeup exam for each course. The achievement grade is 40% for the midterm exam, 60% for the final exam. All exams are evaluated over 100 points. Students who take one of the letter grades (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) are considered successful. In order to gain proficiency in this area as a graduate of the associate degree program; 2) Having a minimum GPA of 2.00 out of 4.00, • Summer internship must be completed during 30 working days (08 ECTS credits). For further information please contact Ahi Evran University Associate Degree - Undergraduate Education-Examination and Examination Regulations.

Quality Assurance-
Access Requirements

In our country, it is necessary to pass the examination made by Student Selection and Placement Center (ÖSYM) for entrance to universities. In 2018-2019 academic year, students will receive up to 60 quotas for ÖSYM TYT points. Students will be able to enter their preferred program according to their scores in the exams and send their preference forms to the Student Selection and Placement Center. OSYM takes all applications, groups applicants according to points, places scores from highest to lowest, lists all available programs according to preferred score, and places students in one of their preferred programs. The selection of foreign students to enter universities in our country is possible within a certain quota according to a central exam result called Examination for Foreign Students (YÖS). Documents required for registration; 1- High school or balanced school diploma, 2- Placement result certificate made by OSYM.

Conditions for SuccessIn order to gain proficiency in this area as a graduate of the associate degree program; 2) Having a minimum GPA of 2.00 out of 4.00, • Summer internship must be completed during 30 working days (08 ECTS credits). For further information please contact Ahi Evran University Associate Degree - Undergraduate Education-Examination and Examination Regulations.In order to complete the program successfully, it is necessary to pass all the courses available (120 ECTS credits), to obtain a weighted GPA of at least 2.00 out of 4.00, to have no stressful FF and FD grades and to successfully complete the compulsory internship.
Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from Public Relations and Publicity Department can be employed in different fields of activity both in public institutions and private sector. According to this, departmental graduates are primarily responsible for the media and public relations units of the institutions, public relations specialists in the corporate communication, marketing, advertising and sales departments, public relations officer, strategic communication coordinator, press advisor, customer representative, media planner, Can work as a brand consultant.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030006259


Qualification Title
Associate Diploma in Public Relations and Publicity

Awarding Body
Kırşehir Ahi Evran University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Have knowledge about public relations and public relations processes, investigate, plan, implement and supervise these processes. It establishes strategies for the field of public relations and directs individuals and institutions in the direction of these strategies. Public relations, communication and marketing theories, research methods and technical knowledge are known and effective. Creates creative ideas about the ad, choosing the advertising tools.It makes planning of visual, audio and written media tools. Organizes social, cultural and scientific activities in the field of public relations and promotion. The public relations measures the situation analysis of the process (swot, pest, pert, ...), identifies its objectives, makes budgeting and evaluates. Business management, marketing, sociology, organizational behavior, economics, political science, law, scientific research and cultural studies. Uses the information of the fields within the public relations and promotion discipline.It has knowledge of regulations, laws and legislation related to communication field. Relations with national and international public are in accordance with the ethics. The universality of social rights, social justice, quality and cultural values and freedom of expression have enough consensus. With this consciousness, it makes social responsibility projects.It uses the Turkish language in accordance with the diction rules during the works and presentations made through written, visual and audio media tools. A foreign language (English) is common at the level. Follows developments in public relations and promotion.It uses information technologies. Prepare project and homework presentations.It uses 10 finger keyboard (F keyboard). He is knowledgeable about the definition, stages and management of crisis and stress. Defines the crisis, identifies the strategies, manages the crisis and stress.


Key Competencies
-

Further Info

In order for each student to register at the predetermined dates on academic tenses and to be able to take the final exams, at least 70% of the courses must be continued to at least 80% of the applications. Students are required to take at least one midterm exam and a final exam and a makeup exam for each course. The achievement grade is 40% for the midterm exam, 60% for the final exam. All exams are evaluated over 100 points. Students who take one of the letter grades (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) are considered successful. In order to gain proficiency in this area as a graduate of the associate degree program; 2) Having a minimum GPA of 2.00 out of 4.00, • Summer internship must be completed during 30 working days (08 ECTS credits). For further information please contact Ahi Evran University Associate Degree - Undergraduate Education-Examination and Examination Regulations.


Quality Assurance
-

Access Requirements

In our country, it is necessary to pass the examination made by Student Selection and Placement Center (ÖSYM) for entrance to universities. In 2018-2019 academic year, students will receive up to 60 quotas for ÖSYM TYT points. Students will be able to enter their preferred program according to their scores in the exams and send their preference forms to the Student Selection and Placement Center. OSYM takes all applications, groups applicants according to points, places scores from highest to lowest, lists all available programs according to preferred score, and places students in one of their preferred programs. The selection of foreign students to enter universities in our country is possible within a certain quota according to a central exam result called Examination for Foreign Students (YÖS). Documents required for registration; 1- High school or balanced school diploma, 2- Placement result certificate made by OSYM.


Conditions for Success
In order to gain proficiency in this area as a graduate of the associate degree program; 2) Having a minimum GPA of 2.00 out of 4.00, • Summer internship must be completed during 30 working days (08 ECTS credits). For further information please contact Ahi Evran University Associate Degree - Undergraduate Education-Examination and Examination Regulations.In order to complete the program successfully, it is necessary to pass all the courses available (120 ECTS credits), to obtain a weighted GPA of at least 2.00 out of 4.00, to have no stressful FF and FD grades and to successfully complete the compulsory internship.

Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from Public Relations and Publicity Department can be employed in different fields of activity both in public institutions and private sector. According to this, departmental graduates are primarily responsible for the media and public relations units of the institutions, public relations specialists in the corporate communication, marketing, advertising and sales departments, public relations officer, strategic communication coordinator, press advisor, customer representative, media planner, Can work as a brand consultant.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address