Yeterlilik Kodu

TR0030027683

Yeterlilik Adı
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Aydın Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiFlorya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.İnönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL
Sorumlu Kurum URLhttps://www.aydin.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Halkla İlişkiler ve Tanıtım lisans programı, mesleki etik kurallarına bağlı olarak çalışan, bireysel ve sosyal sorumluluklarının bilinciyle davranan, toplumsal olaylara bütüncül bir bakış açısı ile bakabilen, eleştirel düşünebilen, kamu yararı için topluma katkı sağlamaya yönelik ulusal ve uluslararası projeler üretebilen, liderlik niteliklerine sahip, iletişim alanında gelişmelere öncülük edebilecek nitelikli halkla ilişkiler ve tanıtım uygulayıcıları yetiştirmek için faaliyetlerini sürdürmektedir.
Öğrenme Ortamları
  • Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. Tam burs imkanı vardır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Halkla ilişkiler ve tanıtım alanında kuramsal bilgileri tanımlar.
  • Halkla İlişkilerin ilgili olduğu alanlarla disiplinler arası etkileşimi anlatır.
  • Örgütsel iletişim modelleri ve işleyişini anlatır.
  • Halkla ilişkilerin bir yönetim fonksiyonu olduğunu hatırlar.
  • Halkla ilişkilerin itibar yönetimi, bütünleşik pazarlama iletişimi, kriz yönetimi gibi uygulama alanlarını teoride ve pratikte anlatır.
  • Halkla ilişkiler araç ve yöntemlerini tanımlar.
  • Araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme süreçlerini tanımlar.
  • Alanı ile ilgili her türlü faaliyet hakkında raporlama yapmasını bilir.
  • Örgütlerin kurum içi ve kurum dışı stratejik iletişim çalışmalarını belirler.
  • Disiplinlerarası etkileşim yaklaşımıyla yeni fikirler, yaklaşımlar ve yöntemler oluşturur.
  • Kurumsal iletişim alanında yaratıcı bakış açısı geliştirir.
  • Halkla ilişkiler çalışmalarında amaca uygun ortam, ekipman ve araç seçimini yapma ve kullanma becerisine sahiptir.
  • Kurumsal iletişim strateji ve taktiklerinin uygulanması ve pratiğe indirgenmesine yönelik mesleki-teknik bilgiyi kullanır.
  • Klasik medya ve dijital medya ortamlarında gerekli halkla ilişkiler, tanıtım ve reklam içeriklerini hazırlar.
  • Stratejik iletişim yönetimi kapsamında kuruluşun tüm etkinliklerini yönetir.
  • Lisans derecesinde bağımsız olarak bir araştırma çalışması tasarlar ve uygular.
  • Medya planlamasını yapar; planlar, kullanır, denetler.
  • Ulusal ve uluslararası kalite yönetim süreçlerini uygular.
  • Bireysel olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.
  • Halkla ilişkiler alanındaki sorunlara çözüm bulmak amacıyla araştırma ve geliştirme projelerini eleştirel bir yaklaşımla inceler.
  • Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine varır.
  • Mesleğin dünyadaki gelişimini izler.
  • Alanı ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
  • İçinde bulunduğu toplumun ekonomik, sosyal ve siyasal politikalarını ve gündemini takip ederek kamu yararına kullanma yetisine sahiptir.
  • Etkin dinleme, eleştirel analiz ve sorun çözme konusunda yetkindir.
  • Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
  • Alanında yönetsel bakış açısı ile her türlü proje geliştirebilme ve uygulama bilgisine sahip olur.
  • Örgütlerde yaşanabilecek olası krizleri öngörür ve önler, mevcut krizleri çözümler.
Anahtar Yetkinlikler
  • Teori ve uygulama arasında bağ kurma ve problem analiz edebilme yetkinliği
  • Yaşam boyu öğrenim ilkesi çerçevesinde, halkla ilişkiler alanında küresel ve yerel gelişmeleri takip edebilme ve uyum sağlayabilme yetkinliği
  • Etkili yazılı ve sözlü ve görsel ifade yetkinliği
  • Bilimsel, yaratıcı ve eleştirel düşünceyi benimsetme yetkinliği
  • Hızla değişen iletişim ortamları, gelişen teknoloji ve yöntemlere bir bütün olarak bakma yetkinliği
  • Farklı kültürlere uygun halkla ilişkiler ve tanıtım stratejileri geliştirebilecek yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Halkla İlişkiler ve Tanıtım programında kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri; ara sınav, bilg.des. sunum, final sınavı, kısa sınav, ödev değerlendirme, sözlü değerlendirme, yıl sonu final sınavı, proje değerlendirme, uygulama sınavı, rapor sunma şeklinde çeşitlenmektedir.
  • Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programında okuyan öğrencilerimiz, II. yarıyıldan başlamak üzere Yerinde Uygulama Çalışmaları ve yazın yaptıkları staj çalışmaları ile iş yaşamına yönelik önemli tecrübe edinmektedirler.
  • Yıl boyunca düzenlenen seminer ve konferanslar ile sektör hakkında tecrübe edinme fırsatı yakalarlar.
  • Atölyeler aracılığıyla öğrenciler gerçek bir halkla ilişkiler ajansı deneyimi elde edebilmektedirler.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Bunun yanı sıra İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu (İLEDAK) tarafından İletişim Fakültesi bölümleri denetlenmektedir. 08.04.2024-08.04.2029 tarihleri arasında geçerli akredite edilmiştir.

Giriş Şartı
  • Türk öğrenciler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümüne Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı Yükseköğretim Kurumları Sınav (YKS) sonucuna göre SÖZ puan türünden kabul edilirler. Daha fazla bilgi için https://www.osym.gov.tr/ adresinden yararlanabilirsiniz.
  • Yabancı uyruklu öğrenciler, programa üniversiteye yaptıkları direkt başvuruların değerlendirilmesi sonucunda kabul edilir. Daha fazla bilgi için Kurumsal Bilgileri menüsünde yer alan Lisans ve Ön Lisans Kabul Prosedürleri ve Kayıt Prosedürleri bölümünü ziyaret ediniz.
Başarma Şartları Bir öğrencinin Halkla İlişkiler ve Tanıtım programından mezun olabilmesi için genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması, eğitim-öğretim programında yer alan tüm zorunlu dersleri başarması, programda öngörülen diğer tüm çalışmaları başarması, toplam 240 AKTS kredilik iş yükünü tamamlaması, ilgili yönetim kurulunca mezuniyetine karar verilmiş olması gerekir. Mezuniyet kararı verilen öğrencilere ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak diploma ile birlikte İngilizce düzenlenmiş bir diploma eki verilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Yandal
  • Çift anadal
  • Uluslararası değişim programları ile yurt dışında eğitim (1 veya 2 yarıyıl)
  • Mezuniyet sonrası yüksek lisans ve doktora programlarına devam imkanı
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030027683


Yeterlilik Adı
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Aydın Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Florya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.İnönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Halkla İlişkiler ve Tanıtım lisans programı, mesleki etik kurallarına bağlı olarak çalışan, bireysel ve sosyal sorumluluklarının bilinciyle davranan, toplumsal olaylara bütüncül bir bakış açısı ile bakabilen, eleştirel düşünebilen, kamu yararı için topluma katkı sağlamaya yönelik ulusal ve uluslararası projeler üretebilen, liderlik niteliklerine sahip, iletişim alanında gelişmelere öncülük edebilecek nitelikli halkla ilişkiler ve tanıtım uygulayıcıları yetiştirmek için faaliyetlerini sürdürmektedir.

Öğrenme Ortamları
  • Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. Tam burs imkanı vardır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Halkla ilişkiler ve tanıtım alanında kuramsal bilgileri tanımlar.
  • Halkla İlişkilerin ilgili olduğu alanlarla disiplinler arası etkileşimi anlatır.
  • Örgütsel iletişim modelleri ve işleyişini anlatır.
  • Halkla ilişkilerin bir yönetim fonksiyonu olduğunu hatırlar.
  • Halkla ilişkilerin itibar yönetimi, bütünleşik pazarlama iletişimi, kriz yönetimi gibi uygulama alanlarını teoride ve pratikte anlatır.
  • Halkla ilişkiler araç ve yöntemlerini tanımlar.
  • Araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme süreçlerini tanımlar.
  • Alanı ile ilgili her türlü faaliyet hakkında raporlama yapmasını bilir.
  • Örgütlerin kurum içi ve kurum dışı stratejik iletişim çalışmalarını belirler.
  • Disiplinlerarası etkileşim yaklaşımıyla yeni fikirler, yaklaşımlar ve yöntemler oluşturur.
  • Kurumsal iletişim alanında yaratıcı bakış açısı geliştirir.
  • Halkla ilişkiler çalışmalarında amaca uygun ortam, ekipman ve araç seçimini yapma ve kullanma becerisine sahiptir.
  • Kurumsal iletişim strateji ve taktiklerinin uygulanması ve pratiğe indirgenmesine yönelik mesleki-teknik bilgiyi kullanır.
  • Klasik medya ve dijital medya ortamlarında gerekli halkla ilişkiler, tanıtım ve reklam içeriklerini hazırlar.
  • Stratejik iletişim yönetimi kapsamında kuruluşun tüm etkinliklerini yönetir.
  • Lisans derecesinde bağımsız olarak bir araştırma çalışması tasarlar ve uygular.
  • Medya planlamasını yapar; planlar, kullanır, denetler.
  • Ulusal ve uluslararası kalite yönetim süreçlerini uygular.
  • Bireysel olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.
  • Halkla ilişkiler alanındaki sorunlara çözüm bulmak amacıyla araştırma ve geliştirme projelerini eleştirel bir yaklaşımla inceler.
  • Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine varır.
  • Mesleğin dünyadaki gelişimini izler.
  • Alanı ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
  • İçinde bulunduğu toplumun ekonomik, sosyal ve siyasal politikalarını ve gündemini takip ederek kamu yararına kullanma yetisine sahiptir.
  • Etkin dinleme, eleştirel analiz ve sorun çözme konusunda yetkindir.
  • Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
  • Alanında yönetsel bakış açısı ile her türlü proje geliştirebilme ve uygulama bilgisine sahip olur.
  • Örgütlerde yaşanabilecek olası krizleri öngörür ve önler, mevcut krizleri çözümler.

Anahtar Yetkinlikler
  • Teori ve uygulama arasında bağ kurma ve problem analiz edebilme yetkinliği
  • Yaşam boyu öğrenim ilkesi çerçevesinde, halkla ilişkiler alanında küresel ve yerel gelişmeleri takip edebilme ve uyum sağlayabilme yetkinliği
  • Etkili yazılı ve sözlü ve görsel ifade yetkinliği
  • Bilimsel, yaratıcı ve eleştirel düşünceyi benimsetme yetkinliği
  • Hızla değişen iletişim ortamları, gelişen teknoloji ve yöntemlere bir bütün olarak bakma yetkinliği
  • Farklı kültürlere uygun halkla ilişkiler ve tanıtım stratejileri geliştirebilecek yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Halkla İlişkiler ve Tanıtım programında kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri; ara sınav, bilg.des. sunum, final sınavı, kısa sınav, ödev değerlendirme, sözlü değerlendirme, yıl sonu final sınavı, proje değerlendirme, uygulama sınavı, rapor sunma şeklinde çeşitlenmektedir.
  • Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programında okuyan öğrencilerimiz, II. yarıyıldan başlamak üzere Yerinde Uygulama Çalışmaları ve yazın yaptıkları staj çalışmaları ile iş yaşamına yönelik önemli tecrübe edinmektedirler.
  • Yıl boyunca düzenlenen seminer ve konferanslar ile sektör hakkında tecrübe edinme fırsatı yakalarlar.
  • Atölyeler aracılığıyla öğrenciler gerçek bir halkla ilişkiler ajansı deneyimi elde edebilmektedirler.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Bunun yanı sıra İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu (İLEDAK) tarafından İletişim Fakültesi bölümleri denetlenmektedir. 08.04.2024-08.04.2029 tarihleri arasında geçerli akredite edilmiştir.


Giriş Şartı
  • Türk öğrenciler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümüne Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı Yükseköğretim Kurumları Sınav (YKS) sonucuna göre SÖZ puan türünden kabul edilirler. Daha fazla bilgi için https://www.osym.gov.tr/ adresinden yararlanabilirsiniz.
  • Yabancı uyruklu öğrenciler, programa üniversiteye yaptıkları direkt başvuruların değerlendirilmesi sonucunda kabul edilir. Daha fazla bilgi için Kurumsal Bilgileri menüsünde yer alan Lisans ve Ön Lisans Kabul Prosedürleri ve Kayıt Prosedürleri bölümünü ziyaret ediniz.

Başarma Şartları
Bir öğrencinin Halkla İlişkiler ve Tanıtım programından mezun olabilmesi için genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması, eğitim-öğretim programında yer alan tüm zorunlu dersleri başarması, programda öngörülen diğer tüm çalışmaları başarması, toplam 240 AKTS kredilik iş yükünü tamamlaması, ilgili yönetim kurulunca mezuniyetine karar verilmiş olması gerekir. Mezuniyet kararı verilen öğrencilere ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak diploma ile birlikte İngilizce düzenlenmiş bir diploma eki verilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Yandal
  • Çift anadal
  • Uluslararası değişim programları ile yurt dışında eğitim (1 veya 2 yarıyıl)
  • Mezuniyet sonrası yüksek lisans ve doktora programlarına devam imkanı

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030027683

Qualification Title
Public Relations and Publicity Bachelor's Degree
Awarding BodyIstanbul Aydın University
Awarding Body ContactFlorya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.Inönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL
Awarding Body Urlhttps://www.aydin.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025
TQF Level 6
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • Public Relations and Publicity Undergraduate Program aims to educate students who work in accordance with professional ethics, act with awareness of their individual and social responsibilities, look at social events from a holistic perspective, think critically, produce national and international projects to contribute to society for the public welfare, and have leadership qualities. It continues its activities to train qualified public relations and publicity practitioners who can lead developments in the field of communication.
Learning Environments
  • Learning takes place in the form of formal education. Practical training is also provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry and workplaces. Full scholarship is available.
Description
  • Has theoretical knowledge in the field of Public Relations and Publicity.
  • Describes the interdisciplinary interaction with the fields of Public Relations.
  • Knows organizational communication models and their functioning.
  • Remembers that public relations are a management function.
  • Describes the application areas of public relations such as reputation management, integrated marketing communication, crisis management in theory and practice.
  • Defines public relations tools and methods.
  • Defines the research, planning, implementation, measurement and evaluation processes.
  • Knows to report on all kinds of activities related to the field
  • Interprets data by using information and skills based on PR.
  • Use advanced theoretical and applied informations based on PR.
  • Creates and develops creative solutions based on researches and evidences.
  • Plans, uses, controls media planning.
  • Applies national and international quality management processes.
  • Combines modern techniques and tools for communication applications.
  • Works effectively as an individual in multi-disciplinary teams.
  • Completes given jobs and generates solutions on probable complex problems.
  • Undertakes responsibility individually or as a member of a team to solve complicated problems that are confronted.
  • Reviews literature and uses databases and other resources to improve their level.
  • Follows developments on science and technology.
  • Arranges written and spoken information by giving suggestions about communication problems.
  • Develops projects and activities for the social environment.
  • Becomes aware of project management, company activities and communication applications and legal situations.
  • Predicts and prevents possible crises in organizations, and resolves existing crises.
Key Competencies
  • To gain competence to connect and analyze theoretical knowledge with practical applications.
  • To gain competence to follow and adapt global and local developments in the field of public relations in the context of lifelong learning principles.
  • To gain effective written, verbal and visual expression competence.
  • To embrace scientific, creative and critical thinking.
  • To gain the ability to look at rapidly changing communication environments, developing technologies and methods as a whole.
  • To gain the competence to develop public relations and publicity strategies for different cultures.
Further Info
  • Assessment methods used at Public Relations and Publicity programme consist of mid-term exam, computer based presentation, final exam, quiz, assignment assessment, oral exam, project assessment, practice exam, presentation of report.
  • Students studying in the Public Relations and Publicity Program, starting from the 2nd semester, gain important experience in business life through On-Site Practice Studies and summer internships.
  • They have the opportunity to gain experience in the industry through seminars and conferences held throughout the year.
  • Through workshops, students can get a real public relations agency experience.
Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

In addition, Communication Faculty departments are inspected by the Communication Education Evaluation Accreditation Board (İLEDAK).

Access Requirements
  • Turkish students are accepted to the Public Relations and Publicity program according to their scores on Higher Education Institutions Examination (YKS) that is held by Student Selection and Placement Center (ÖSYM). For more information, please visit https://www.osym.gov.tr/.
  • Foreign students are accepted to the program as a result of their direct application to the university. For more information, visit the License and Undergraduate Admissions Procedures and Registration Procedures and Registration Procedures section of the Corporate Information menu.
Conditions for Success In order for a student to graduate from the Public Relations and Publicity program the following conditions must to be met: Completion of all the courses designated within the curriculum of the programme, having a total of 240 ECTS Credits, with passing grades, Achievement of  a cumulative grade point average (CGPA) of at least 2.00 out of 4.00. For detailed information: Please see "IAU's Rules & Regulations for Undergraduate Education"
Progression Paths (Relationship Type)
  • Minor
  • Double major
  • Opportunity to study abroad with international exchange programs (1 or 2 semesters)
  • Opportunity to continue master's and doctoral programs after graduation
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Competence is continuously valid.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030027683


Qualification Title
Public Relations and Publicity Bachelor's Degree

Awarding Body
Istanbul Aydın University

Awarding Body Contact
Florya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.Inönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • Public Relations and Publicity Undergraduate Program aims to educate students who work in accordance with professional ethics, act with awareness of their individual and social responsibilities, look at social events from a holistic perspective, think critically, produce national and international projects to contribute to society for the public welfare, and have leadership qualities. It continues its activities to train qualified public relations and publicity practitioners who can lead developments in the field of communication.

Learning Environments
  • Learning takes place in the form of formal education. Practical training is also provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry and workplaces. Full scholarship is available.

Description
  • Has theoretical knowledge in the field of Public Relations and Publicity.
  • Describes the interdisciplinary interaction with the fields of Public Relations.
  • Knows organizational communication models and their functioning.
  • Remembers that public relations are a management function.
  • Describes the application areas of public relations such as reputation management, integrated marketing communication, crisis management in theory and practice.
  • Defines public relations tools and methods.
  • Defines the research, planning, implementation, measurement and evaluation processes.
  • Knows to report on all kinds of activities related to the field
  • Interprets data by using information and skills based on PR.
  • Use advanced theoretical and applied informations based on PR.
  • Creates and develops creative solutions based on researches and evidences.
  • Plans, uses, controls media planning.
  • Applies national and international quality management processes.
  • Combines modern techniques and tools for communication applications.
  • Works effectively as an individual in multi-disciplinary teams.
  • Completes given jobs and generates solutions on probable complex problems.
  • Undertakes responsibility individually or as a member of a team to solve complicated problems that are confronted.
  • Reviews literature and uses databases and other resources to improve their level.
  • Follows developments on science and technology.
  • Arranges written and spoken information by giving suggestions about communication problems.
  • Develops projects and activities for the social environment.
  • Becomes aware of project management, company activities and communication applications and legal situations.
  • Predicts and prevents possible crises in organizations, and resolves existing crises.

Key Competencies
  • To gain competence to connect and analyze theoretical knowledge with practical applications.
  • To gain competence to follow and adapt global and local developments in the field of public relations in the context of lifelong learning principles.
  • To gain effective written, verbal and visual expression competence.
  • To embrace scientific, creative and critical thinking.
  • To gain the ability to look at rapidly changing communication environments, developing technologies and methods as a whole.
  • To gain the competence to develop public relations and publicity strategies for different cultures.

Further Info
  • Assessment methods used at Public Relations and Publicity programme consist of mid-term exam, computer based presentation, final exam, quiz, assignment assessment, oral exam, project assessment, practice exam, presentation of report.
  • Students studying in the Public Relations and Publicity Program, starting from the 2nd semester, gain important experience in business life through On-Site Practice Studies and summer internships.
  • They have the opportunity to gain experience in the industry through seminars and conferences held throughout the year.
  • Through workshops, students can get a real public relations agency experience.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

In addition, Communication Faculty departments are inspected by the Communication Education Evaluation Accreditation Board (İLEDAK).


Access Requirements
  • Turkish students are accepted to the Public Relations and Publicity program according to their scores on Higher Education Institutions Examination (YKS) that is held by Student Selection and Placement Center (ÖSYM). For more information, please visit https://www.osym.gov.tr/.
  • Foreign students are accepted to the program as a result of their direct application to the university. For more information, visit the License and Undergraduate Admissions Procedures and Registration Procedures and Registration Procedures section of the Corporate Information menu.

Conditions for Success
In order for a student to graduate from the Public Relations and Publicity program the following conditions must to be met: Completion of all the courses designated within the curriculum of the programme, having a total of 240 ECTS Credits, with passing grades, Achievement of  a cumulative grade point average (CGPA) of at least 2.00 out of 4.00. For detailed information: Please see "IAU's Rules & Regulations for Undergraduate Education"

Progression Paths (Relationship Type)
  • Minor
  • Double major
  • Opportunity to study abroad with international exchange programs (1 or 2 semesters)
  • Opportunity to continue master's and doctoral programs after graduation

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

Competence is continuously valid.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode