Yeterlilik Kodu

TR0030007218

Yeterlilik Adı
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Lisans Diploması
Sorumlu KurumSivas Cumhuriyet Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAdres: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi 58140 KAMPÜS/SİVAS
Sorumlu Kurum URLhttp://www.cumhuriyet.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Sosyoloji ve kültürel çalışmalar
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Halkla ilişkiler ve tanıtım bölümü; Cumhuriyet Üniversitesi İletişim Fakültesi bünyesinde faaliyet gösteren, teorik dersler, seminerler, uygulamalar, proje ve stüdyo çalışmaları, stajlar ve bitirme (mezuniyet) çalışmasından oluşan, dört yıllık bir lisans programıdır.
İkinci öğretim olarak da eğitim sağlamaktadır.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Halkla ilişkiler alanına ilişkin temel kavramları, süreçleri, tarihi, gelişimi ve uygulamaya yönelik temel eğilimleri anlayabilme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir.
  • İletişim, işletme, pazarlama, pazarlama iletişimi, sosyoloji, psikoloji, ekonomi, siyaset, hukuk ve istatistik gibi disiplinler arası alanlardaki bilgileri halkla ilişkiler disiplinine taşıyabilme becerisine sahiptir.
  • Halkla ilişkiler ve diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayıp bunu uygulamaya yansıtabilme becerisine sahiptir.
  • Halkla ilişkiler disipliniyle ilgili süreçleri araştırabilme, planlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme yetisine kavuşma becerisine sahiptir.
  • Halkla ilişkiler kampanyalarının her aşamasının önemini kavrayabilme ve halkla ilişkiler kampanyası tasarlayabilme becerisine sahiptir.
  • Halkla ilişkiler alanıyla ilgili konularda stratejik düşünebilme, strateji geliştirebilme ve bu stratejileri uygulayabilme becerisine sahiptir.
  • Halkla ilişkiler kuram ve uygulamalarının mevcut ulusal ve uluslar arası sorunlara katkılarını kavrayabilme becerisine sahiptir.
  • Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini iletişim araştırmalarında kullanabilme ve araştırma tasarlayabilme becerisine sahiptir.
  • İç ve dış paydaş analizine dayalı stratejik halkla ilişkiler çalışmaları yürütebilme becerisine sahiptir.
  • Halkla ilişkiler ve tanıtım sektörüne dair temel dinamikleri ve eğilimleri anlayabilme becerisine sahiptir.
  • Kurumsal ve kişiler arası iletişim gibi iletişim türleri hakkında çözümler sunabilme becerisine sahiptir.
  • Halkla ilişkiler mesleğine dair etik sorunları kavrayabilme, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarında etik açısından sorumluluk üstlenebilme becerisine sahiptir.
  • İmaj yönetimi, siyasal iletişim, kurumsal sosyal sorumluluk gibi konularda bilgi sahibi olma ve bu konularla ilgili strateji geliştirebilme becerisine sahiptir.
  • Reklam ve propagandaya ilişkin kuramsal bilgiye vakıf olma ve uygulamaya yönelik beceri kazanma becerisine sahiptir.
  • Halkla ilişkiler, reklam ve propaganda alanları arasındaki farkları keşfedebilme ve bu alanlara eleştirel bakabilme becerisine sahiptir.
  • Yaratıcı düşünce tekniklerini halkla ilişkiler ve reklam alanlarında kullanabilme becerisine sahiptir.
  • Kamu, kamuoyu ve kamusal alan gibi konularla halkla ilişkiler alanını bağdaştırabilme becerisine sahiptir.
  • Gündemle ilgili konuları halkla ilişkiler ve reklam çerçevesinde değerlendirebilme becerisine sahiptir.
  • Yaşam boyu öğrenme bilincine açık olma becerisine sahiptir.
  • Ekip çalışmasına yatkın olma ve liderlik edebilme yetisine sahip olabilme becerisine sahiptir.
  • Yeni teknolojileri, halkla ilişkiler ve reklam alanında kullanabilme becerisine sahiptir.
  • Kısa, orta ve uzun vadeli halkla ilişkiler ve reklam çalışmaları hazırlayabilme ve uygulama becerisine sahiptir.
  • İnsan hakları ve demokrasi konularında duyarlı olma ve toplum yararına çalışma becerisine sahiptir.
  • Retorik ve ikna kuramlarını kavrayabilme ve bu unsurları halkla ilişkiler ve reklam alanına taşıyabilme becerisine sahiptir.
  • Tüketim, tüketici davranışı ve tüketim toplumu kavramlarına hakim olma ve bu bilgileri halkla ilişkiler ve reklam alanına yansıtabilme becerisine sahiptir.
  • Medya okur-yazarlığı konusunda bilgi sahibi olma ve medyadan gelen mesajları bu çerçeveden değerlendirebilme becerisine sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programda sınavlar teorik ve uygulamaya yönelik olarak dersin içeriğine göre planlanmaktadır.

Vize sınavının % 40’ı, final sınavının % 60’ı ortalamaya katılarak öğrencilerin ders notu oluşmaktadır.

Öğrenciler, halkla ilişkiler ve tanıtım programından mezun olmak için 147 krediyi tamamlamak zorundadırlar.

Toplam kredi içerisine dahil olan bitirme (mezuniyet) çalışmasının tamamlanması, mezuniyet için bir diğer koşuldur.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Programa lise ve dengi okullardan mezun, YKS puanına sahip öğrenciler, sözel puanı göz önüne alınarak kabul edilmektedir.

Başarma ŞartlarıÖğrenciler, halkla ilişkiler ve tanıtım programından mezun olmak için 147 krediyi tamamlamak zorundadırlar. Toplam kredi içerisine dahil olan bitirme (mezuniyet) çalışmasının tamamlanması, mezuniyet için bir diğer koşuldur.Programa kabul edilen öğrencilerin 147 krediyi tamamlamalarının yanında bitirme (mezuniyet) çalışmalarını bitirmeleri, mezuniyet koşuludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölüm mezunları, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çalışma olanağına sahiptirler. Günümüzde hemen her işletmenin/kurumun bünyesinde barındırdığı halkla ilişkiler departmanlarında çalışabilecek mezunlar, halkla ilişkiler ve reklam ajanslarında da görev alabilmektedirler. Ayrıca formasyon alan mezunlar, ilgili liselerde halkla ilişkiler ve tanıtım öğretmeni olarak çalışabilmektedir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030007218


Yeterlilik Adı
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Adres: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi 58140 KAMPÜS/SİVAS

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Halkla ilişkiler ve tanıtım bölümü; Cumhuriyet Üniversitesi İletişim Fakültesi bünyesinde faaliyet gösteren, teorik dersler, seminerler, uygulamalar, proje ve stüdyo çalışmaları, stajlar ve bitirme (mezuniyet) çalışmasından oluşan, dört yıllık bir lisans programıdır.
İkinci öğretim olarak da eğitim sağlamaktadır.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Halkla ilişkiler alanına ilişkin temel kavramları, süreçleri, tarihi, gelişimi ve uygulamaya yönelik temel eğilimleri anlayabilme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir.
  • İletişim, işletme, pazarlama, pazarlama iletişimi, sosyoloji, psikoloji, ekonomi, siyaset, hukuk ve istatistik gibi disiplinler arası alanlardaki bilgileri halkla ilişkiler disiplinine taşıyabilme becerisine sahiptir.
  • Halkla ilişkiler ve diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayıp bunu uygulamaya yansıtabilme becerisine sahiptir.
  • Halkla ilişkiler disipliniyle ilgili süreçleri araştırabilme, planlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme yetisine kavuşma becerisine sahiptir.
  • Halkla ilişkiler kampanyalarının her aşamasının önemini kavrayabilme ve halkla ilişkiler kampanyası tasarlayabilme becerisine sahiptir.
  • Halkla ilişkiler alanıyla ilgili konularda stratejik düşünebilme, strateji geliştirebilme ve bu stratejileri uygulayabilme becerisine sahiptir.
  • Halkla ilişkiler kuram ve uygulamalarının mevcut ulusal ve uluslar arası sorunlara katkılarını kavrayabilme becerisine sahiptir.
  • Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini iletişim araştırmalarında kullanabilme ve araştırma tasarlayabilme becerisine sahiptir.
  • İç ve dış paydaş analizine dayalı stratejik halkla ilişkiler çalışmaları yürütebilme becerisine sahiptir.
  • Halkla ilişkiler ve tanıtım sektörüne dair temel dinamikleri ve eğilimleri anlayabilme becerisine sahiptir.
  • Kurumsal ve kişiler arası iletişim gibi iletişim türleri hakkında çözümler sunabilme becerisine sahiptir.
  • Halkla ilişkiler mesleğine dair etik sorunları kavrayabilme, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarında etik açısından sorumluluk üstlenebilme becerisine sahiptir.
  • İmaj yönetimi, siyasal iletişim, kurumsal sosyal sorumluluk gibi konularda bilgi sahibi olma ve bu konularla ilgili strateji geliştirebilme becerisine sahiptir.
  • Reklam ve propagandaya ilişkin kuramsal bilgiye vakıf olma ve uygulamaya yönelik beceri kazanma becerisine sahiptir.
  • Halkla ilişkiler, reklam ve propaganda alanları arasındaki farkları keşfedebilme ve bu alanlara eleştirel bakabilme becerisine sahiptir.
  • Yaratıcı düşünce tekniklerini halkla ilişkiler ve reklam alanlarında kullanabilme becerisine sahiptir.
  • Kamu, kamuoyu ve kamusal alan gibi konularla halkla ilişkiler alanını bağdaştırabilme becerisine sahiptir.
  • Gündemle ilgili konuları halkla ilişkiler ve reklam çerçevesinde değerlendirebilme becerisine sahiptir.
  • Yaşam boyu öğrenme bilincine açık olma becerisine sahiptir.
  • Ekip çalışmasına yatkın olma ve liderlik edebilme yetisine sahip olabilme becerisine sahiptir.
  • Yeni teknolojileri, halkla ilişkiler ve reklam alanında kullanabilme becerisine sahiptir.
  • Kısa, orta ve uzun vadeli halkla ilişkiler ve reklam çalışmaları hazırlayabilme ve uygulama becerisine sahiptir.
  • İnsan hakları ve demokrasi konularında duyarlı olma ve toplum yararına çalışma becerisine sahiptir.
  • Retorik ve ikna kuramlarını kavrayabilme ve bu unsurları halkla ilişkiler ve reklam alanına taşıyabilme becerisine sahiptir.
  • Tüketim, tüketici davranışı ve tüketim toplumu kavramlarına hakim olma ve bu bilgileri halkla ilişkiler ve reklam alanına yansıtabilme becerisine sahiptir.
  • Medya okur-yazarlığı konusunda bilgi sahibi olma ve medyadan gelen mesajları bu çerçeveden değerlendirebilme becerisine sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programda sınavlar teorik ve uygulamaya yönelik olarak dersin içeriğine göre planlanmaktadır.

Vize sınavının % 40’ı, final sınavının % 60’ı ortalamaya katılarak öğrencilerin ders notu oluşmaktadır.

Öğrenciler, halkla ilişkiler ve tanıtım programından mezun olmak için 147 krediyi tamamlamak zorundadırlar.

Toplam kredi içerisine dahil olan bitirme (mezuniyet) çalışmasının tamamlanması, mezuniyet için bir diğer koşuldur.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Programa lise ve dengi okullardan mezun, YKS puanına sahip öğrenciler, sözel puanı göz önüne alınarak kabul edilmektedir.


Başarma Şartları
Öğrenciler, halkla ilişkiler ve tanıtım programından mezun olmak için 147 krediyi tamamlamak zorundadırlar. Toplam kredi içerisine dahil olan bitirme (mezuniyet) çalışmasının tamamlanması, mezuniyet için bir diğer koşuldur.Programa kabul edilen öğrencilerin 147 krediyi tamamlamalarının yanında bitirme (mezuniyet) çalışmalarını bitirmeleri, mezuniyet koşuludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölüm mezunları, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çalışma olanağına sahiptirler. Günümüzde hemen her işletmenin/kurumun bünyesinde barındırdığı halkla ilişkiler departmanlarında çalışabilecek mezunlar, halkla ilişkiler ve reklam ajanslarında da görev alabilmektedirler. Ayrıca formasyon alan mezunlar, ilgili liselerde halkla ilişkiler ve tanıtım öğretmeni olarak çalışabilmektedir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030007218

Qualification Title
Awarding BodySivas Cumhuriyet University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.cumhuriyet.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasSociology and cultural studies
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • To be able to understand and interpret basic concepts, processes, history, development and basic tendencies related to the field of public relations.
  • To be able to transfer the knowledge of interdisciplinary fields such as communication, business, marketing, marketing communication, sociology, psychology, economics, politics, law and statistics to the discipline of public relations.
  • To be able to grasp the relationship between public relations and other disciplines and reflect this on practice.
  • To be able to investigate, plan, implement and evaluate the processes related to the discipline of public relations.
  • Being able to comprehend the importance of public relations campaigns at every stage and design public relations campaigns.
  • To be able to think strategically, develop strategies and apply these strategies in relation to the field of public relations
  • .To be able to comprehend the contribution of public relations theories and practices to current national and international affairs.
  • Ability to use qualitative and quantitative research methods in communication researches and contemplate research.
  • Ability to carry out studies on strategic public relations based on internal and external stakeholder analysis.
  • To understand the basic dynamics and tendencies of public relations and advertising sector.
  • To be able to present solutions about communication types such as corporate and interpersonal communication.
  • Comprehending the ethical issues of public relations profession, being able to take responsibility for ethical issues in public relations and advertising practices.
  • Having knowledge about issues such as image management, political communication, corporate social responsibility and developing strategies about these issues.Knowing theoretical knowledge about advertising and propaganda and acquiring skills for practicing.
  • To be able to discover and critically look at the differences between public relations, advertising and propaganda.
  • To be able to use creative thinking techniques in public relations and advertising disciplines.
  • To be able to correlete the issues of public relations, public opinion and public sphere with those of public relations.
  • Being able to evaluate issues related to the agenda in relation to the public and advertising.
  • Being aware of life-long learning.
  • Being able to have teamwork and leadership skills.
  • Ability to use new technologies on public relations and advertising disciplines.
  • Prepare and apply short, medium and long term public relations and advertising works.
  • Being sensitive to human rights and democracy issues and work for the benefit of society.
  • To be able to comprehend the theories of rhetoric and persuasion and transfer these elements to public relations and advertisement disciplines.
  • To be able to have knowledge about the concepts of consumption, consumer behavior and consumption society and to reflect these information to public relations and advertisement field.
  • Being aware of the media literacy and evaluate the messages from the media in this frame.
Key Competencies-
Further Info
  • In the program, exams are planned according to the content of the courses in terms of theoretical and practical purposes. 40% of the midterm exam and 60% of the final exam form students’ mark of the course.
  • Students are supposed to complete 147 credits in order to graduate from Public Relations and Publicity programs.
  • Submitting the graduation thesis is another must for the students to graduate.
Quality Assurance-
Access Requirements

Students graduated from high schools or on a par with schools and have YKS score are accepted regarding to their verbal score.

Conditions for SuccessStudents are supposed to complete 147 credits in order to graduate from Public Relations and Publicity programs. Submitting the graduation thesis is another must for the students to graduate. Students who are accepted to the program are required to complete their graduation thesis and complete 147 credits as well.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduated students from the department have opportunity to work in public and private organizations. Graduates who can work for public relations and advertising departments that almost every business/institution agencies currently have can also work in the public relations and advertising agencies. In addition, graduates who get pedagogical formation certificate can work as public relations and publicity teachers in related high schools.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030007218


Qualification Title

Awarding Body
Sivas Cumhuriyet University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • To be able to understand and interpret basic concepts, processes, history, development and basic tendencies related to the field of public relations.
  • To be able to transfer the knowledge of interdisciplinary fields such as communication, business, marketing, marketing communication, sociology, psychology, economics, politics, law and statistics to the discipline of public relations.
  • To be able to grasp the relationship between public relations and other disciplines and reflect this on practice.
  • To be able to investigate, plan, implement and evaluate the processes related to the discipline of public relations.
  • Being able to comprehend the importance of public relations campaigns at every stage and design public relations campaigns.
  • To be able to think strategically, develop strategies and apply these strategies in relation to the field of public relations
  • .To be able to comprehend the contribution of public relations theories and practices to current national and international affairs.
  • Ability to use qualitative and quantitative research methods in communication researches and contemplate research.
  • Ability to carry out studies on strategic public relations based on internal and external stakeholder analysis.
  • To understand the basic dynamics and tendencies of public relations and advertising sector.
  • To be able to present solutions about communication types such as corporate and interpersonal communication.
  • Comprehending the ethical issues of public relations profession, being able to take responsibility for ethical issues in public relations and advertising practices.
  • Having knowledge about issues such as image management, political communication, corporate social responsibility and developing strategies about these issues.Knowing theoretical knowledge about advertising and propaganda and acquiring skills for practicing.
  • To be able to discover and critically look at the differences between public relations, advertising and propaganda.
  • To be able to use creative thinking techniques in public relations and advertising disciplines.
  • To be able to correlete the issues of public relations, public opinion and public sphere with those of public relations.
  • Being able to evaluate issues related to the agenda in relation to the public and advertising.
  • Being aware of life-long learning.
  • Being able to have teamwork and leadership skills.
  • Ability to use new technologies on public relations and advertising disciplines.
  • Prepare and apply short, medium and long term public relations and advertising works.
  • Being sensitive to human rights and democracy issues and work for the benefit of society.
  • To be able to comprehend the theories of rhetoric and persuasion and transfer these elements to public relations and advertisement disciplines.
  • To be able to have knowledge about the concepts of consumption, consumer behavior and consumption society and to reflect these information to public relations and advertisement field.
  • Being aware of the media literacy and evaluate the messages from the media in this frame.

Key Competencies
-

Further Info
  • In the program, exams are planned according to the content of the courses in terms of theoretical and practical purposes. 40% of the midterm exam and 60% of the final exam form students’ mark of the course.
  • Students are supposed to complete 147 credits in order to graduate from Public Relations and Publicity programs.
  • Submitting the graduation thesis is another must for the students to graduate.

Quality Assurance
-

Access Requirements

Students graduated from high schools or on a par with schools and have YKS score are accepted regarding to their verbal score.


Conditions for Success
Students are supposed to complete 147 credits in order to graduate from Public Relations and Publicity programs. Submitting the graduation thesis is another must for the students to graduate. Students who are accepted to the program are required to complete their graduation thesis and complete 147 credits as well.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduated students from the department have opportunity to work in public and private organizations. Graduates who can work for public relations and advertising departments that almost every business/institution agencies currently have can also work in the public relations and advertising agencies. In addition, graduates who get pedagogical formation certificate can work as public relations and publicity teachers in related high schools.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address