Yeterlilik Kodu

TR0030017539

Yeterlilik Adı
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Ticaret Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisiİstanbul Ticaret Üniversitesi
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ticaret.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCED GENEL ALAN KODU: 3 ISCED TEMEL ALAN KODU: 34

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumu (İstanbul Ticaret Üniversitesi) bünyesindeki laboratuvarlar, Tv ve Radyo stüdyoları ile atölyelerde uygulamalı eğitimler ve stajlar yapılır

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Halkla İlişkiler ve reklam programıyla ilgili sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda yeterli akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi birikimine ve bu bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanabilme becerisine sahiptir.

Halkla ilişkiler ve reklam alanıyla ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır.

Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, alanına özgü araştırma, planlama, uygulama becerisine sahiptir.

Halkla İlişkiler ve reklam uygulamaları için gereken çağdaş ve dijital araçları seçme ve kullanma becerisine sahiptir.

Halkla ilişkiler ve reklam alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilimsel çalışmalar yapma ve sonuçlarını paylaşma bilgi ve becerisine sahiptir.

Halkla ilişkiler ve reklam alanındaki problemleri saptama, yorumlama ve çözme, dijital iletişim teknolojileri alanındaki gelişmelere göre  dijital halkla ilişkiler ve dijital reklam kampanyaları hazırlayabilme.

Halkla ilişkiler ve reklam alanında uyumlu ve verimli ekip çalışması becerisine sahiptir.

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuatı ve kalite standartlarını bilir ve uygulama becerisine sahiptir.

Halkla ilişkiler ve reklamcılık  mesleğinin etik ilkelerine uygun davranma  ve sorumluluk bilincine sahiptir.

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile  ilgili mesleki çalışmalarının, insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda duyarlılık gösterir.

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanının  gerektirdiği bilgisayar programlarını kullanma becerisine sahiptir.

Halkla ilişkiler ve reklam disiplininin kuramsal ve pratik bilgilerini insan kaynakları, dijital ve geleneksel pazarlama, işletme yönetimi, psikoloji, sosyoloji gibi diğer disiplinlerle ilişkilendirmek.

UZMANLIK ALAN ÇIKTILARI 

  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerini bilir, özgün kampanyalar tasarlayabilir, ekip çalışmaları yürütebilir, etkili şekilde sunabilir ve raporlayabilir.
  • Halkla İlişkiler, reklam, bütünleşik pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, dijital halkla ilişkiler ve dijital reklamcılık alanında ve bilimsel , toplumsal, sosyo-kültürel, siyasal gelişmeler vb. konularda kuramsal bilgiye sahiptir ve bu bilgileri HİRE atölye ve İletişim Fakültesi stüdyo imkanlarından kaynaklı uygulamaya yönelik imkanlarla uygulamalarında kullanabilirler.
  • Halkla ilişkiler ve reklamla ilgili strateji ve taktikleri geleneksel ve dijital medyanın özelliklerine uygun şekilde kullanır, yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla projeler gerçekleştirebilirler.
  • Halkla ilişkiler, reklamcılık, kriz iletişimi ve sorun yönetimi, marka iletişimi, itibar yönetimi, medya ilişkileri, medya planlama, girişimcilik, dijital halkla ilişkiler ve reklam yönetimi, içerik yönetimi, pazarlama iletişimi, siyasal iletişim, ikna edici iletişim, marka yönetimi, etkinlik ve organizasyon, kurumsal iletişim ve kişilerarası iletişim konularında bilgi sahibidir ve bu alandaki uygulamaları gerçekleştirmektedir.
  • Halkla İlişkiler ve reklam alanındaki yasal düzenlemeleri, iş sağlığı ve güvenliği konusunu, etik kodları bilir ve bu düzenlemeleri açıklayabilir.
Anahtar Yetkinlikler

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Ekip çalışması yetkinliği

6. İş Sağlığı ve Güvenliği yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.

3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

1.Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.,

3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.

Başarma ŞartlarıAsgari 240 AKTS ders kredisini başarmak, Staj 1 ile Staj 2 derslerini ve Bitirme Projesini başarıyla tamamlamak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler.

2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler

Yasal Dayanağı

1.2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030017539


Yeterlilik Adı
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Ticaret Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İstanbul Ticaret Üniversitesi

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCED GENEL ALAN KODU: 3 ISCED TEMEL ALAN KODU: 34


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCED GENEL ALAN KODU: 3 ISCED TEMEL ALAN KODU: 34


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumu (İstanbul Ticaret Üniversitesi) bünyesindeki laboratuvarlar, Tv ve Radyo stüdyoları ile atölyelerde uygulamalı eğitimler ve stajlar yapılır


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Halkla İlişkiler ve reklam programıyla ilgili sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda yeterli akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi birikimine ve bu bilgiyi programın kapsadığı alanlarda kullanabilme becerisine sahiptir.

Halkla ilişkiler ve reklam alanıyla ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır.

Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, alanına özgü araştırma, planlama, uygulama becerisine sahiptir.

Halkla İlişkiler ve reklam uygulamaları için gereken çağdaş ve dijital araçları seçme ve kullanma becerisine sahiptir.

Halkla ilişkiler ve reklam alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilimsel çalışmalar yapma ve sonuçlarını paylaşma bilgi ve becerisine sahiptir.

Halkla ilişkiler ve reklam alanındaki problemleri saptama, yorumlama ve çözme, dijital iletişim teknolojileri alanındaki gelişmelere göre  dijital halkla ilişkiler ve dijital reklam kampanyaları hazırlayabilme.

Halkla ilişkiler ve reklam alanında uyumlu ve verimli ekip çalışması becerisine sahiptir.

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuatı ve kalite standartlarını bilir ve uygulama becerisine sahiptir.

Halkla ilişkiler ve reklamcılık  mesleğinin etik ilkelerine uygun davranma  ve sorumluluk bilincine sahiptir.

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile  ilgili mesleki çalışmalarının, insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda duyarlılık gösterir.

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanının  gerektirdiği bilgisayar programlarını kullanma becerisine sahiptir.

Halkla ilişkiler ve reklam disiplininin kuramsal ve pratik bilgilerini insan kaynakları, dijital ve geleneksel pazarlama, işletme yönetimi, psikoloji, sosyoloji gibi diğer disiplinlerle ilişkilendirmek.

UZMANLIK ALAN ÇIKTILARI 

  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerini bilir, özgün kampanyalar tasarlayabilir, ekip çalışmaları yürütebilir, etkili şekilde sunabilir ve raporlayabilir.
  • Halkla İlişkiler, reklam, bütünleşik pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, dijital halkla ilişkiler ve dijital reklamcılık alanında ve bilimsel , toplumsal, sosyo-kültürel, siyasal gelişmeler vb. konularda kuramsal bilgiye sahiptir ve bu bilgileri HİRE atölye ve İletişim Fakültesi stüdyo imkanlarından kaynaklı uygulamaya yönelik imkanlarla uygulamalarında kullanabilirler.
  • Halkla ilişkiler ve reklamla ilgili strateji ve taktikleri geleneksel ve dijital medyanın özelliklerine uygun şekilde kullanır, yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla projeler gerçekleştirebilirler.
  • Halkla ilişkiler, reklamcılık, kriz iletişimi ve sorun yönetimi, marka iletişimi, itibar yönetimi, medya ilişkileri, medya planlama, girişimcilik, dijital halkla ilişkiler ve reklam yönetimi, içerik yönetimi, pazarlama iletişimi, siyasal iletişim, ikna edici iletişim, marka yönetimi, etkinlik ve organizasyon, kurumsal iletişim ve kişilerarası iletişim konularında bilgi sahibidir ve bu alandaki uygulamaları gerçekleştirmektedir.
  • Halkla İlişkiler ve reklam alanındaki yasal düzenlemeleri, iş sağlığı ve güvenliği konusunu, etik kodları bilir ve bu düzenlemeleri açıklayabilir.

Anahtar Yetkinlikler

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Ekip çalışması yetkinliği

6. İş Sağlığı ve Güvenliği yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.

3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

1.Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.,

3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.


Başarma Şartları
Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak, Staj 1 ile Staj 2 derslerini ve Bitirme Projesini başarıyla tamamlamak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler.

2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler


Yasal Dayanağı

1.2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030017539

Qualification Title
Public Relations and Advertising
Awarding Bodyistanbul commerce university
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.ticaret.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025
TQF Level 6
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification

ISCED GENERAL AREA CODE: 3 ISCED BASIC AREA CODE: 34

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

It is a higher education program that covers an eight-semester program based on secondary education qualifications and provides training in a specific field of learning or profession.

Learning Environments

Education and training are carried out in a formal way. In addition, practical training and internships are carried out in laboratories, TV and Radio studios and workshops within the higher education institution (Istanbul Commerce University)

Description
  • Has sufficient academic, cultural, artistic and technical knowledge on subjects specific to social sciences and arts disciplines related to the Public Relations and advertising program and the ability to use this knowledge in the areas covered by the program.
  • Students are aware of scientific, social, economic, legal and political developments in the field of public relations and advertising.
  • Has field-specific research, planning and implementation skills with a creative and critical approach.
  • Has the ability to select and use contemporary and digital tools required for Public Relations and advertising applications.
  • Has the knowledge and skills to conduct theoretical and applied scientific studies specific to the field of public relations and advertising and share the results.
  • Identifying, interpreting and solving problems in the field of public relations and advertising, and being able to prepare digital public relations and digital advertising campaigns according to developments in the field of digital communication technologies.
  • Has harmonious and efficient teamwork skills in the field of public relations and advertising.
  • Knows and has the ability to apply national and international legislation and quality standards regarding Public Relations and Advertising.
  • Has an awareness of responsibility and acts in accordance with the ethical principles of the public relations and advertising profession.
  • Demonstrates sensitivity to the universal and social impacts and legal consequences of professional work on Public Relations and Advertising, such as human rights, cultural diversity, environmental problems, public interest and public service.
  • Has the skills to use computer programs required in the field of Public Relations and Advertising.
  • To associate the theoretical and practical knowledge of public relations and advertising discipline with other disciplines such as human resources, digital and traditional marketing, business management, psychology and sociology.

DEPARTMENT OF PUBLIC RELATIONS AND ADVERTISING

OUTCOMES OF THE FIELD OF EXPERTISE 

  • Knows the research, planning, implementation and evaluation processes in the field of Public Relations and Advertising, can design original campaigns, carry out team work, present and report effectively.
  • Public Relations, advertising, integrated marketing communication, corporate communication, digital public relations and digital advertising in the field and scientific, social, socio -cultural, political developments, etc. They have theoretical knowledge on the subjects and can use this knowledge in their practices with practical opportunities provided by HIRE workshops and Faculty of Communication studio facilities.
  • They use strategies and tactics related to public relations and advertising in accordance with the characteristics of traditional and digital media, and can realize projects with a creative and critical approach.
  • Public relations, advertising, crisis communication and problem management, brand communication, reputation management, media relations, media planning, entrepreneurship, digital public relations and advertising management, content management, marketing communication, political communication, persuasive communication, brand management, event and He has knowledge about organization, corporate communication and interpersonal communication and carries out applications in this field.
  • Knows the legal regulations, occupational health and safety, ethical codes in the field of Public Relations and advertising and can explain these regulations.
Key Competencies

1. Reading and writing competence

2. Multilingual competence

3. Competence in Public Relations and Advertising

4. Digital competence

5. Teamwork competence

6. Occupational Health and Safety competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence

Further Info

1. Measurement and evaluation methods; Exam types and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK).

2. Different methods such as homework, project, practice, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation.

3. Letter and/or number-based grading systems are used to evaluate student success.

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

  • YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.
  • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
  • Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation - External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Access Requirements

1. To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions.

2. Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.

3. As a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK, associate degree graduates are placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed in higher education institutions.

Conditions for SuccessAchieving a minimum of 240 ECTS course credits, successfully completing Internship 1 and Internship 2 courses and the Graduation Project.
Progression Paths (Relationship Type)

1. Those who have a bachelor's degree can continue to master's programs and doctoral programs accepted with a bachelor's degree if they meet the relevant conditions.

2. Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions where they study. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030017539


Qualification Title
Public Relations and Advertising

Awarding Body
istanbul commerce university

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCED GENERAL AREA CODE: 3 ISCED BASIC AREA CODE: 34


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025

National Occupation Classification

ISCED GENERAL AREA CODE: 3 ISCED BASIC AREA CODE: 34


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

It is a higher education program that covers an eight-semester program based on secondary education qualifications and provides training in a specific field of learning or profession.


Learning Environments

Education and training are carried out in a formal way. In addition, practical training and internships are carried out in laboratories, TV and Radio studios and workshops within the higher education institution (Istanbul Commerce University)


Description
  • Has sufficient academic, cultural, artistic and technical knowledge on subjects specific to social sciences and arts disciplines related to the Public Relations and advertising program and the ability to use this knowledge in the areas covered by the program.
  • Students are aware of scientific, social, economic, legal and political developments in the field of public relations and advertising.
  • Has field-specific research, planning and implementation skills with a creative and critical approach.
  • Has the ability to select and use contemporary and digital tools required for Public Relations and advertising applications.
  • Has the knowledge and skills to conduct theoretical and applied scientific studies specific to the field of public relations and advertising and share the results.
  • Identifying, interpreting and solving problems in the field of public relations and advertising, and being able to prepare digital public relations and digital advertising campaigns according to developments in the field of digital communication technologies.
  • Has harmonious and efficient teamwork skills in the field of public relations and advertising.
  • Knows and has the ability to apply national and international legislation and quality standards regarding Public Relations and Advertising.
  • Has an awareness of responsibility and acts in accordance with the ethical principles of the public relations and advertising profession.
  • Demonstrates sensitivity to the universal and social impacts and legal consequences of professional work on Public Relations and Advertising, such as human rights, cultural diversity, environmental problems, public interest and public service.
  • Has the skills to use computer programs required in the field of Public Relations and Advertising.
  • To associate the theoretical and practical knowledge of public relations and advertising discipline with other disciplines such as human resources, digital and traditional marketing, business management, psychology and sociology.

DEPARTMENT OF PUBLIC RELATIONS AND ADVERTISING

OUTCOMES OF THE FIELD OF EXPERTISE 

  • Knows the research, planning, implementation and evaluation processes in the field of Public Relations and Advertising, can design original campaigns, carry out team work, present and report effectively.
  • Public Relations, advertising, integrated marketing communication, corporate communication, digital public relations and digital advertising in the field and scientific, social, socio -cultural, political developments, etc. They have theoretical knowledge on the subjects and can use this knowledge in their practices with practical opportunities provided by HIRE workshops and Faculty of Communication studio facilities.
  • They use strategies and tactics related to public relations and advertising in accordance with the characteristics of traditional and digital media, and can realize projects with a creative and critical approach.
  • Public relations, advertising, crisis communication and problem management, brand communication, reputation management, media relations, media planning, entrepreneurship, digital public relations and advertising management, content management, marketing communication, political communication, persuasive communication, brand management, event and He has knowledge about organization, corporate communication and interpersonal communication and carries out applications in this field.
  • Knows the legal regulations, occupational health and safety, ethical codes in the field of Public Relations and advertising and can explain these regulations.

Key Competencies

1. Reading and writing competence

2. Multilingual competence

3. Competence in Public Relations and Advertising

4. Digital competence

5. Teamwork competence

6. Occupational Health and Safety competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence


Further Info

1. Measurement and evaluation methods; Exam types and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK).

2. Different methods such as homework, project, practice, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation.

3. Letter and/or number-based grading systems are used to evaluate student success.


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

  • YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.
  • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
  • Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation - External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.


Access Requirements

1. To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions.

2. Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.

3. As a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK, associate degree graduates are placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed in higher education institutions.


Conditions for Success
Achieving a minimum of 240 ECTS course credits, successfully completing Internship 1 and Internship 2 courses and the Graduation Project.

Progression Paths (Relationship Type)

1. Those who have a bachelor's degree can continue to master's programs and doctoral programs accepted with a bachelor's degree if they meet the relevant conditions.

2. Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions where they study. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode