Yeterlilik Kodu | TR0030004658 | ||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Grafik Tasarımı (Haliç MYO) Ön Lisans Diploması | ||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Haliç Üniversitesi | ||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Haliç Üniversitesi, 5. Levent Mahallesi, 15 Temmuz Şehitler Caddesi, No: 14/12 34060 Eyüpsultan/İSTANBUL | ||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://www.halic.edu.tr/ | ||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Mesleki | ||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi | |||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi | ||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08: 2166 | ||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | ||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 120 | ||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak dört yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Programı’nın temel amaçlarının başında:
| ||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, kurum bünyesindeki dersliklerde, laboratuvarlarda ve atölyelerde uygulamalı proje çalışmaları ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | ||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Yaratıcılık ve estetik algı 2. Okuma yazma yetkinliği 3.Çoklu dil yetkinliği 4. Sorun çözme ve analitik düşünme 5. Dijital araçların etkili kullanımı 6. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 7. Dijital araçların etkili kullanımı 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | ||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | 1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. 3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
| ||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; · YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. · YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. · YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Müdürlük Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Ön Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı: İLAD Akreditasyon Başlangıcı/Bitiş Tarihi: 04.06.2024/04.06.2026 | ||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının ön lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili ön lisans programına yerleştirilmiş olmak. | ||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Asgari 120 AKTS’lik ders yükünü tamamlamak. Müfredatta yer alan tüm zorunlu ve seçmeli derslerini almış ve başarmış olmak. 30 İş günü yaz stajını başarı ile tamamlamış olmak. En az 2,00 ağırlıklı genel not ortalamasına sahip olmak | ||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 1. Ön Lisans diplomasına sahip olanlar, lisans programlarına dikey geçiş sınavında başarılı olmaları halinde devam edebilirler. 2. Ön Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift ana dal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift ana dal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler. | ||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | ||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | ||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | ||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030004658
ISCO 08: 2166
ISCO 08: 2166
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak dört yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Programı’nın temel amaçlarının başında:
- Toplumsal ve kültürel değişimleri izleyen, sorgulayan,
- Yeni çağın dinamik yapısına uyum sağlayabilen,
- Çağdaş ve etkin görsel bir dil yaratabilen,
- Çağın getirdiği donanımı yetkin şekilde kullanabilen tasarımcılar yetiştirmek gelmektedir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, kurum bünyesindeki dersliklerde, laboratuvarlarda ve atölyelerde uygulamalı proje çalışmaları ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Grafik Tasarım ile ilgili edindiği kuramsal ve uygulama bilgilerini kullanır.
- Kazandığı bilgi ve becerileri çalışma sürecine aktarır.
- Grafik Tasarım ile ilgili uygulamalar için gerekli teknik ve modern araçları kullanabilme becerisine sahiptir.
- İş hayatında karşılaştığı sorunları algılar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
- Sanat ve tasarım bilgilerini mesleki olarak kullanma becerisine sahiptir.
- Özgün yaratıcı ve işlevsel bir tasarım anlayışı ortaya koyar.
- Alanı ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapar.
- Zamanı verimli kullanır.
- Grafik Tasarımda yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
- Tasarım sorunu çözümünde çevreye duyarlı malzemeler kullanır.
- Etik değerlere, fikir ve sanat eserlerine ilişkin sorumluluk duygusuna sahiptir.
- 1Tasarım çözümlemelerinde sosyal ve kültürel değerlerle ilgili bilinç sahibidir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Yaratıcılık ve estetik algı
2. Okuma yazma yetkinliği
3.Çoklu dil yetkinliği
4. Sorun çözme ve analitik düşünme
5. Dijital araçların etkili kullanımı
6. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
7. Dijital araçların etkili kullanımı
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
Başarı Notu |
Katsayı |
Puan |
AA |
4.00 |
88-100 |
BA |
3.50 |
81-87 |
BB |
3.00 |
74-80 |
CB |
2.50 |
67-73 |
CC |
2.00 |
60-66 |
DC |
1.50 |
55-59 |
DD |
1.00 |
50-54 |
FF |
0.00 |
00-49 |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
· YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
· YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
· YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Müdürlük Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Ön Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç
Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı: İLAD
Akreditasyon Başlangıcı/Bitiş Tarihi: 04.06.2024/04.06.2026
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının ön lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili ön lisans programına yerleştirilmiş olmak.
1. Ön Lisans diplomasına sahip olanlar, lisans programlarına dikey geçiş sınavında başarılı olmaları halinde devam edebilirler.
2. Ön Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift ana dal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift ana dal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030004658 | ||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Associate Degree in Graphic Design | ||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Halic University | ||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Haliç University | ||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | http://www.halic.edu.tr/ | ||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | Occupational | ||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025 | |||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Audio-visual techniques and media production | ||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08: 2166 | ||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | ||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 120 | ||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 2 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | It is a higher education program based on secondary education qualifications, covering a four-semester program that provides education in a specific field or profession. The main objevtives of the program are:
| ||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Education and training are carried out through formal, open, or distance learning methods. In addition, practical project works and on-the-job training or workplace education are conducted in classrooms, laboratories, and workshops within the institution. | ||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | The key competencies that students acquire are as follows:
| ||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | 1.The assessment and evaluation methods, including the contribution of various types of exams to the final grade, are determined by the university’s senate in compliance with the basic principles set by the Council of Higher Education (YÖK). 2. Different methods such as assignments, projects, applications, midterm exams, and final exams are used in assessment and evaluation. 3. Student performance is evaluated based on letter grades and/or numeric grading systems.
| ||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | For the assurance of the quality of higher education programs:
| ||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | 1. Graduates from secondary education institutions or foreign secondary schools approved by the Ministry of National Education (MEB) must meet the admission requirements for associate degree programs. 2. Students must be placed in the relevant associate degree program of the higher education institution through the central exam conducted by the Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM) as per the procedures and principles determined by YÖK. | ||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | Complete a minimum of 120 ECTS credits. Successfully complete all mandatory and elective courses in the curriculum. Successfully complete 30 working days of summer internship. Have a minimum GPA of 2.00. | ||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | 1. Graduates with an Associate Degree may proceed to bachelor's degree programs through the vertical transfer exam, provided they pass the exam. 2. Associate degree students have the right to participate in the double major programs offered by their respective higher education institutions. Students registered in double major programs can take courses from two different degree programs simultaneously and receive two separate diplomas upon successful completion. | ||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1.Higher Education Law No. 2547 2. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulations (Article 35) | ||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Qualification period is valid. | ||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | ||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030004658
ISCO 08: 2166
ISCO 08: 2166
It is a higher education program based on secondary education qualifications, covering a four-semester program that provides education in a specific field or profession.
The main objevtives of the program are:
- To monitor and question social and cultural changes,
- To adapt to the dynamic structure of the new age,
- To create a contemporary and effective visual language,
- To include designers who can competently use the equipment brought by the age.
Education and training are carried out through formal, open, or distance learning methods. In addition, practical project works and on-the-job training or workplace education are conducted in classrooms, laboratories, and workshops within the institution.
- Uses theoretical and practical knowledge gained in Graphic Design.
- Transfers acquired knowledge and skills into the work process.
- Has the ability to use the necessary technical and modern tools for graphic design applications.
- Identifies, analyzes, and develops solutions for problems encountered in professional life.
- Has the ability to use art and design knowledge professionally.
- Develops an original, creative, and functional design approach.
- Conducts research and studies related to their field.
- Manages time effectively.
- Has sufficient foreign language skills in graphic design.
- Uses environmentally friendly materials in design problem-solving.
- Has a sense of responsibility regarding ethical values, intellectual property, and artistic works.
- Is aware of social and cultural values in design solutions.
The key competencies that students acquire are as follows:
- Creativity and aesthetic perception
- Literacy competence
- Multilingualproficiency
- Problem-solving and analytical thinking
- Effective use of digital tools
- Personal, social, and lifelong learning competencies
- Effective use of digital tools
- Cultural awareness and expression skills
1.The assessment and evaluation methods, including the contribution of various types of exams to the final grade, are determined by the university’s senate in compliance with the basic principles set by the Council of Higher Education (YÖK).
2. Different methods such as assignments, projects, applications, midterm exams, and final exams are used in assessment and evaluation.
3. Student performance is evaluated based on letter grades and/or numeric grading systems.
Başarı Notu |
Katsayı |
Puan |
AA |
4.00 |
88-100 |
BA |
3.50 |
81-87 |
BB |
3.00 |
74-80 |
CB |
2.50 |
67-73 |
CC |
2.00 |
60-66 |
DC |
1.50 |
55-59 |
DD |
1.00 |
50-54 |
FF |
0.00 |
00-49 |
For the assurance of the quality of higher education programs:
- The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, regulation, management, and supervision of educational activities and other operations carried out by higher education institutions.
- In accordance with the criteria set by YÖK, annual “University Monitoring and Evaluation Reports” are published for higher education institutions. These reports, which include both quantitative and qualitative evaluations of the institutions, are shared with the public by YÖK.
- Every year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report,” which contains academic, administrative, and financial data related to private higher education institutions. These reports, which include both quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.
-
The quality assurance of associate degree programs in higher education is provided in accordance with the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality of Higher Education Diploma Programs”:
- Creation and Approval of Education Programs:
-
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of associate degree programs and the learning outcomes to be gained by students in each program are determined by the senates of higher education institutions, in line with the fundamental principles set by YÖK.
1.3. After the curriculum of National Core Education Programs is accepted by the relevant Department Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
- Assessment and Grading: The methods of assessment and evaluation for the learning outcomes to be gained by students in each associate degree program are carried out in accordance with the basic principles determined by YÖK, according to the educational and examination regulations prepared by the higher education institutions.
- Certification:Students enrolled in associate degree programs are awarded an associate degree diploma upon successfully completing the required course credits and other obligations set by the higher education institution.
- Self-Assessment and External Evaluation:
In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Institutional Self-Evaluation Reports” of the - previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” it prepares regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. Furthermore, accreditation decisions provided by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK indicate that the quality assurance of the programs' qualifications has been ensured. YÖKAK regularly conducts reviews regarding the qualifications determined in accordance with its regulations.
- Accreditation Body Name: İLAD
- Accreditation Start/End Date: 04.06.2024/04.06.2026
1. Graduates from secondary education institutions or foreign secondary schools approved by the Ministry of National Education (MEB) must meet the admission requirements for associate degree programs.
2. Students must be placed in the relevant associate degree program of the higher education institution through the central exam conducted by the Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM) as per the procedures and principles determined by YÖK.
1. Graduates with an Associate Degree may proceed to bachelor's degree programs through the vertical transfer exam, provided they pass the exam.
2. Associate degree students have the right to participate in the double major programs offered by their respective higher education institutions. Students registered in double major programs can take courses from two different degree programs simultaneously and receive two separate diplomas upon successful completion.
1.Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulations on Transitions Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions
1.2. Regulations on Continuation of Higher Education Associate Degree Graduates in Bachelor's Programs
2. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulations (Article 35)
2.1. Regulations on Higher Education Quality Assurance
Qualification period is valid.
