Yeterlilik Kodu | TR0030027504 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Görsel İletişim Tasarımı Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Hasan Kalyoncu Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yeşilkent, 27100 Oğuzeli/Gaziantep | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.hku.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Akademik | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 006.0211.008.001 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | 2018 Yılından itibaren Hasan Kalyoncu Üniversitesi, İletişim Fakültesi bünyesinde bulunan Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, güçlü iletişim stratejileri ile birlikte bilgiyi tasarıma dönüştürebilen ve yeni iletişim teknolojilerine hakim olan görsel iletişim tasarımcıları yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda; bireylerin, iktisadi organizasyonların ve tüm toplumun iletişim ihtiyaçlarının karşılanması amacıyla yetiştirilecek profesyonellerin eğitimi, disiplinlerarası ve bütüncül bir yaklaşımla ele alınmaktadır. Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nde öğrenciler, 4 yıl süren eğitim-öğretim süresince kuramsal ve teknik beceriler kazanarak profesyonel tasarımlar üretebilecek yetkinliğe sahip olabilmektedirler. Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nde; iletişim bilimlerine giriş, tasarım, sanat, desen, görsel iletişim tasarımı stüdyosu, bilgisayar destekli grafik tasarımı, web tasarımı, grafik-animasyon, görüntü okuma, temel prodüksiyon, medya atölyesi ve pazarlama iletişimine yönelik görsel iletişim tasarımının tüm dallarını kapsayan uygulama ağırlıklı bir eğitim verilmektedir. Bunun yanı sıra görsel iletişim tasarımı bölümünde iktisat, sosyoloji, siyaset bilimi, felsefe, dilbilim alanlarından derslerle disiplinlerarası eğitim-öğretim verilmektedir. Zorunlu derslerin yanı sıra seçimlik derslerle, öğrencilerin ilgi alanları doğrultusunda istedikleri alana yönlenebilmelerine olanak verilmektedir. Öğretim elemanları tarafından sağlanan profesyonel rehberlik ve öğrencilerin etkin katılımı, bölümde verilen eğitimin iki temel unsuru olacaktır. Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nde öğrenciler; bir kurum içi, bir kurum dışı olmak üzere toplamda iki zorunlu staj programını gerçekleştirmektedirler. Zorunlu staj dönemleri öğrencilere, kalite odaklı mesleki yeterlilikleri kazandırarak tasarımın hızla değişen doğasını yeni teknolojilere nasıl entegre etmeleri gerektiğine yardımcı olmaktadır. Aynı zamanda sektörde aranan, lider ruhlu, yeniliklere açık, sektörün ihtiyaçlarını doğru tahlil eden, çözüm odaklı uzmanlar olarak yetişmelerine olanak sağlamaktadır. Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nden mezun olan öğrencilerimiz: Grafikerlik, reklam, sosyal medya yöneticiliği, fotoğrafçılık, yayın tasarımı, prodüksiyon şirketleri, medya şirketleri, televizyon kanalları, basın-yayın kuruluşları sinema – tv veya web sayfası oluşturma vb. görsel tasarım ile ilgili her tür tasarım alanında ve akademik ortamda çalışabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, üniversitemiz bünyesinde laboratuvarda, atölyelerde, stüdyolarda ve iş yerlerinde staj eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılmaktadır. Aynı zamanda Görsel İletişim Tasarımı Programının kullanımına açık olan gerek İletişim Fakültesi bünyesinde bulunan dersliklerin (B3-B4-B8-Z5-Z6) yanı sıra Hasan Kalyoncu Üniversitesi’nin bölümlere ortak kullanım için açtığı derslik (SFL201- SFL206- KKM002- KKM003) ve amfiler (Amfi 2/1- Amfi 2/2) mevcuttur. Yine iletişim Fakültesi bünyesinde bulunan Cep Sineması, Televizyon Stüdyosu, GreenBox Stüdyosu ve Radyo Stüdyosu öğrencilerin ders içi ve ders dışında kullanımı için uygundur. Bunun yanı sıra Güzel Sanatlar ve Mimarlık Fakültesi ile ortak kullanılan çizim ve tasarım atölyeleri (B4-B5) eğitimde kullanılmaktadır. İletişim Fakültesi bünyesinde bulunan Digi Lab(16 adet bilgisayar), Mac Lab (27 adet bilgisayar) ve Güzel Sanatlar ve Mimarlık Fakültesi ile ortak kullanılan Cad Lab (41 adet bilgisayar) tasarım, animasyon ve uygulama dersleri için öğrencilerin kullanımına uygundur. Tüm dersliklerde projeksiyon donanımı olup, tüm öğrencilerin görebileceği lokasyonda yer almaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
Ortalamalara katılmayan notlar ve anlamları şunlardır: a) I (Eksik) notu; yarıyıl içinde başarılı olduğu halde, hastalık veya başka bir geçerli nedenle, ders için gerekli şartları yerine getiremeyen veya final sınavına giremeyen öğrencilere öğretim elemanınca verilir. Öğrenci, bu notun ilan tarihinden itibaren on beş gün içinde eksiklerini tamamlayarak bir not almak zorundadır. Aksi halde, I notu kendiliğinden FF notuna dönüşür. Ancak, uzayan bir hastalık ve benzeri hallerde, bölüm başkanlığının önerisi ve ilgili yönetim kurulunun onayıyla bu süre bir sonraki kayıt döneminin başlangıcına kadar uzatılabilir. b) S (Yeterli) notu; öğretim programlarındaki kredisiz derslerden başarılı olan öğrencilere verilir, ortalama hesaplarına katılmaz. c) U (Yetersiz) notu; öğretim programlarında bulunan kredisiz derslerden ve öğrenci değişim programı çerçevesinde alınan derslerden başarısız olan öğrencilere verilir ve ortalama hesaplarına katılmaz. ç) P (Devam eden) notu; bir yarıyıldan fazla süren kredili ya da kredisiz derslerde, birinci yarıyıl sonunda verilir. P notu ortalama hesaplarına katılmaz. d) (Mülga:RG-9/5/2020-31122) e) M (Muaf) notu; öğrencilerin daha önce okudukları yükseköğretim kurumlarından alıp başarılı oldukları ve denkliği ilgili yönetim kurulu tarafından kabul edilen dersler ile Senatoca belirlenen derslerden ilgili bölümce uygulanan muafiyet sınavı sonucunda başarılı olunanlara verilir ve ortalamaya katılmaz. f) NA (Devamsız) notu; derse devam veya ders uygulamalarına ilişkin yükümlülüklerini yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. Bu not, ortalama hesaplarında kredili dersler için FF, kredisiz dersler için U notu gibi işlem görür. (4) (Değişik:RG-9/5/2020-31122) Bir dersten S, M, DD ve daha yukarı not alan öğrenci başarılı sayılır. (5) Bir dersten FD, FF, U ve NA notu alan öğrenci başarısız sayılır ve bu dersi tekrarlaması gerekir. (6) Öğrenci değişim programlarında alınan derslerin kredi eşdeğerliliği ve notların intibakı ilgili birim yönetim kurulu tarafından yapılır. Bu intibakta, yurtdışıyla ilişkili değişimlerde AKTS’den faydalanılır. Buna ek olarak öğretim programları, iletişim alanına göre gelişen ve değişen teknolojilere uygun olarak tasarlanmaktadır. Bu doğrultuda program yeterliliklerine ve amaçlarına ulaşılıp ulaşılmadığını belirleyebilmek için kullanılan temel uygulamalar yapılmaktadır. Bu uygulamalar; sınav, saha çalışmaları, atölye çalışmaları/workshoplar, ders süreçlerinde yapılan projeler, mezun olma aşamasında yapılan uygulamalı bitirme projeleri ve webinarlar gibi farklı ölçme ve değerlendirme kriterleri bulunmaktadır. Öğretim programında teorik ve uygulamalı olarak verilen eğitimlerde; bireysel ve grup çalışmaları temelinde değerlendirilerek araştırma ve ölçümleme becerileri, hedef planlama ve pratik yapabilme becerileri ölçülmektedir. Öğrencilerin aldıkları ders bağlamında dönem sonlarında genel not ortalamalarına bakılarak program amaçlarına göre çıktıların ölçümü yapılmaktadır. Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nde “Anlatma yöntemi, Tartışma, Saha Çalışması, Sunum yapma (Bireysel ve grup çalışma)” gibi yöntemler ile katılımcı bir eğitim ortamı oluşturulmaktadır. Özellikle uygulama ağırlıklı bir bölüm olması nedeniyle, saha çalışmaları ve atölyeler de ağırlıklı olarak gerçekleştirilmektedir. Bu yolla öğrencilerin tek bir bakış açısıyla gelişmeleri engellenerek, farklı bakış açılarını ve yaklaşımları da elde etmelerine olanak sağlanmaktadır. Eğitim ortamlarında şeffaflık sağlıklı iletişimi ve güven ortamını ile sağlanabilir. Bu doğrultuda, Fakültede eğitim-öğretim ortamında şeffaflık gerek kurallarla (Yönetmelik) gerek iletişim ortamının niteliği ile paralel gitmektedir. Örneğin Görsel İletişim Tasarımı Bölümü başarı değerlendirilmesinde ara sınav %40 ağırlığa sahipken, yarı yıl sonu sınavı %60 ağırlığa sahiptir. Buna ilişkin gerçekleştirilen ara sınav ve yarıyıl sonu sınavlarının içeriği (ödev, yazılı sınav ya da uygulama) dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından belirlenmektedir. Bu yöntemlerin yüzdelik oranları, her dönem başında öğrencilerle “ders içerikleri (syllabus)” paylaşılarak bilgilendirme yapılmaktadır. Her dersin içeriğine göre yöntem farklılık gösterebilmektedir. Öğrenciler ders içerikleri aracılığıyla, şeffaf biçimde dönem içinde dersle ilgili ve ders başarı notlarının hesaplanması ile ilgili bilgi alabilmektedir. (5) Bir dersten FD, FF, U ve NA notu alan öğrenci başarısız sayılır ve bu dersi tekrarlaması gerekir. (6) Öğrenci değişim programlarında alınan derslerin kredi eşdeğerliliği ve notların intibakı ilgili birim yönetim kurulu tarafından yapılır. Bu intibakta, yurtdışıyla ilişkili değişimlerde AKTS’den faydalanılır. Buna ek olarak öğretim programları, iletişim alanına göre gelişen ve değişen teknolojilere uygun olarak tasarlanmaktadır. Bu doğrultuda program yeterliliklerine ve amaçlarına ulaşılıp ulaşılmadığını belirleyebilmek için kullanılan temel uygulamalar yapılmaktadır. Bu uygulamalar; sınav, saha çalışmaları, atölye çalışmaları/workshoplar, ders süreçlerinde yapılan projeler, mezun olma aşamasında yapılan uygulamalı bitirme projeleri ve webinarlar gibi farklı ölçme ve değerlendirme kriterleri bulunmaktadır. Öğretim programında teorik ve uygulamalı olarak verilen eğitimlerde; bireysel ve grup çalışmaları temelinde değerlendirilerek araştırma ve ölçümleme becerileri, hedef planlama ve pratik yapabilme becerileri ölçülmektedir. Öğrencilerin aldıkları ders bağlamında dönem sonlarında genel not ortalamalarına bakılarak program amaçlarına göre çıktıların ölçümü yapılmaktadır. Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nde “Anlatma yöntemi, Tartışma, Saha Çalışması, Sunum yapma (Bireysel ve grup çalışma)” gibi yöntemler ile katılımcı bir eğitim ortamı oluşturulmaktadır. Özellikle uygulama ağırlıklı bir bölüm olması nedeniyle, saha çalışmaları ve atölyeler de ağırlıklı olarak gerçekleştirilmektedir. Bu yolla öğrencilerin tek bir bakış açısıyla gelişmeleri engellenerek, farklı bakış açılarını ve yaklaşımları da elde etmelerine olanak sağlanmaktadır. Eğitim ortamlarında şeffaflık sağlıklı iletişimi ve güven ortamını ile sağlanabilir. Bu doğrultuda, Fakültede eğitim-öğretim ortamında şeffaflık gerek kurallarla (Yönetmelik) gerek iletişim ortamının niteliği ile paralel gitmektedir. Örneğin Görsel İletişim Tasarımı Bölümü başarı değerlendirilmesinde ara sınav %40 ağırlığa sahipken, yarı yıl sonu sınavı %60 ağırlığa sahiptir. Buna ilişkin gerçekleştirilen ara sınav ve yarıyıl sonu sınavlarının içeriği (ödev, yazılı sınav ya da uygulama) dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından belirlenmektedir. Bu yöntemlerin yüzdelik oranları, her dönem başında öğrencilerle “ders içerikleri (syllabus)” paylaşılarak bilgilendirme yapılmaktadır. Her dersin içeriğine göre yöntem farklılık gösterebilmektedir. Öğrenciler ders içerikleri aracılığıyla, şeffaf biçimde dönem içinde dersle ilgili ve ders başarı notlarının hesaplanması ile ilgili bilgi alabilmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Hasan Kalyoncu Üniversitesi Kalite Güvence Sistemi Bölümümüz, İletişim Fakültesi bünyesinde yer almaktadır. Organizasyonel yapının belli olduğu fakültede, idari yapı olarak fakülte dekanı ve dekan yardımcısı fakültenin dekanlık birimindeki görev ve sorumluluklarından, mevcut genel süreçlerin takibinden, işleyişinden ve bu konudaki liderlik ve motivasyonu sağlamakla yükümlü ve Üniversite Rektörlüğüne karşı sorumlu iken, bölümde de idari yapı belirlenmiştir. Bölüm Başkanları gerek 2547 sayılı Kanun gerekse de Kalite Yönetim Sisteminde yer alan görev tanımları gereğince Fakülte Dekanlığına karşı sorumludurlar. Fakültede 1 fakülte sekreteri bulunurken, 1 bölümler sekreteri bulunmaktadır. Bahsi geçen personellerin görev, sorumluluklar ve çalışma alanları bellidir. Öğretim üyeleri ve Araştırma Görevlilerinin görev tanımları bellidir ve herhangi bir görevleri ve veya ihtiyaçları söz konusu olduğunda takip edecekleri silsile öncesinde belirlenmiştir. Fakültede genel iş ve sorumluluklar koordinatörlüklere ayrılmıştır, koordinatörlüklerin görev tanımları, sorumlulukları belirlenmiş olup görev paylaşımları yapılmıştır ve söz konusu görevler belirlenmiş periyotlarda takip edilmektedir. Fakültede takip edilen işlerin akışları ve prosedürleri belli ve uygulanabilirdir. İletişim Fakültesinde, benimsenen yönetişim modeli ve idari yapı ile gerek fakültede gerekse de bölümde yapılan işlerin ve etkinliklerin belirli bir iş hiyerarşisinde, belirli bir kalitede yapılmasına olanak sağlamaktadır. Örnek olarak; fakültede tanımlı süreçler aracılığıyla yapılan görev ve sorumluluklar yapılan işin takibini kolaylaştırmakta ve belli bir standartta olmasını sağlamaktadır. Bunun yanı sıra gerekse tanımlı süreçlerin gerekse de belli başlı işlerin dekanlık makamı tarafından oluşturulan görevleri ve sorumlulukları tanımlı koordinatörlükler aracılığıyla yapılması iş yükü ve iş bölümünün sistemli ve kaliteli dağılımının yanı sıra adaletli ve tutarlı olmasını da beraberinde getirmektedir. Böylesi bir politika fakültede ve bölümde benimsenen amaç ve performans göstergelerinin izlenebilir, ölçülebilir, değerlendirilebilir, sürdürülebilir, denetlenebilir ve iyileştirilebilir olmasını sağlamaktadır. Bölümümüz yılda bir kez fakülte genelinde hazırlanan Kurum İç Değerlendirme Raporu (KİDR) aracılığıyla; Eğitim-Öğretim, Araştırma-Geliştirme, Toplumsal Katkı ve Liderlik, Yönetişim ve Kalite süreçlerindeki izlemleri ve bulguları üniversite rektörlüğüne bağlı Strateji ve Kalite Müdürlüğü’ne sunmaktadır. Yılda en az 1 kez söz konusu müdürlük tarafından kalite ve YÖKAK gereksinimleri doğrultusunda iç denetim yapılmaktadır. İç denetimde tespit edilen bulgulara ve veya eksiklere göre bölümde sürekli iyleştirme çalışmaları yapılmaktadır. Fakülte genelinde yapılan Ölçme değerlendirme çalışmalarıyla öğrencilerin memnuniyetleri ve ders bazında performansları izlenmektedir. Dönem sonlarında dersi veren öğretim üyelerinden ders değerlendirme raporları istenmekte ve gerek görüldüğünde ders bazlı iyileştirmeler yapılmaktadır. Bölümümüz benimsediği ve özenle sürdürdüğü kalite ve sürekli iyileştirme politikaları nedeniyle İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu (ILEDAK tarafından 12 Mart 2025-12 Mart 2030 tarihleri arasında geçerli olacak şekilde akredite edilmiştir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Üniversitemizin Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nin 19. maddesinin 2. fıkrasına göre; Önlisans ve lisans programından mezun olmak için öğrencinin; a) Kayıtlı oldukları programın müfredatında kabul edilen tüm zorunlu ve seçmeli dersler ile staj ve uygulamaları bu Yönetmelik hükümlerine göre başarı ile tamamlamış olması, b) Genel not ortalamasının en az 2,00 olması, c) Önlisans programları için asgari 120 AKTS, lisans programları için ise asgari 240 AKTS’yi tamamlaması, gereklidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 3.Hasan Kalyoncu Üniversite Mevzuatları | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030027504
ISCO 08 006.0211.008.001
ISCO 08 006.0211.008.001
2018 Yılından itibaren Hasan Kalyoncu Üniversitesi, İletişim Fakültesi bünyesinde bulunan Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, güçlü iletişim stratejileri ile birlikte bilgiyi tasarıma dönüştürebilen ve yeni iletişim teknolojilerine hakim olan görsel iletişim tasarımcıları yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Bu amaç doğrultusunda; bireylerin, iktisadi organizasyonların ve tüm toplumun iletişim ihtiyaçlarının karşılanması amacıyla yetiştirilecek profesyonellerin eğitimi, disiplinlerarası ve bütüncül bir yaklaşımla ele alınmaktadır. Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nde öğrenciler, 4 yıl süren eğitim-öğretim süresince kuramsal ve teknik beceriler kazanarak profesyonel tasarımlar üretebilecek yetkinliğe sahip olabilmektedirler.
Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nde; iletişim bilimlerine giriş, tasarım, sanat, desen, görsel iletişim tasarımı stüdyosu, bilgisayar destekli grafik tasarımı, web tasarımı, grafik-animasyon, görüntü okuma, temel prodüksiyon, medya atölyesi ve pazarlama iletişimine yönelik görsel iletişim tasarımının tüm dallarını kapsayan uygulama ağırlıklı bir eğitim verilmektedir. Bunun yanı sıra görsel iletişim tasarımı bölümünde iktisat, sosyoloji, siyaset bilimi, felsefe, dilbilim alanlarından derslerle disiplinlerarası eğitim-öğretim verilmektedir. Zorunlu derslerin yanı sıra seçimlik derslerle, öğrencilerin ilgi alanları doğrultusunda istedikleri alana yönlenebilmelerine olanak verilmektedir. Öğretim elemanları tarafından sağlanan profesyonel rehberlik ve öğrencilerin etkin katılımı, bölümde verilen eğitimin iki temel unsuru olacaktır.
Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nde öğrenciler; bir kurum içi, bir kurum dışı olmak üzere toplamda iki zorunlu staj programını gerçekleştirmektedirler. Zorunlu staj dönemleri öğrencilere, kalite odaklı mesleki yeterlilikleri kazandırarak tasarımın hızla değişen doğasını yeni teknolojilere nasıl entegre etmeleri gerektiğine yardımcı olmaktadır. Aynı zamanda sektörde aranan, lider ruhlu, yeniliklere açık, sektörün ihtiyaçlarını doğru tahlil eden, çözüm odaklı uzmanlar olarak yetişmelerine olanak sağlamaktadır.
Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nden mezun olan öğrencilerimiz:
Grafikerlik, reklam, sosyal medya yöneticiliği, fotoğrafçılık, yayın tasarımı, prodüksiyon şirketleri, medya şirketleri, televizyon kanalları, basın-yayın kuruluşları sinema – tv veya web sayfası oluşturma vb. görsel tasarım ile ilgili her tür tasarım alanında ve akademik ortamda çalışabilirler.
Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, üniversitemiz bünyesinde laboratuvarda, atölyelerde, stüdyolarda ve iş yerlerinde staj eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılmaktadır. Aynı zamanda Görsel İletişim Tasarımı Programının kullanımına açık olan gerek İletişim Fakültesi bünyesinde bulunan dersliklerin (B3-B4-B8-Z5-Z6) yanı sıra Hasan Kalyoncu Üniversitesi’nin bölümlere ortak kullanım için açtığı derslik (SFL201- SFL206- KKM002- KKM003) ve amfiler (Amfi 2/1- Amfi 2/2) mevcuttur. Yine iletişim Fakültesi bünyesinde bulunan Cep Sineması, Televizyon Stüdyosu, GreenBox Stüdyosu ve Radyo Stüdyosu öğrencilerin ders içi ve ders dışında kullanımı için uygundur. Bunun yanı sıra Güzel Sanatlar ve Mimarlık Fakültesi ile ortak kullanılan çizim ve tasarım atölyeleri (B4-B5) eğitimde kullanılmaktadır. İletişim Fakültesi bünyesinde bulunan Digi Lab(16 adet bilgisayar), Mac Lab (27 adet bilgisayar) ve Güzel Sanatlar ve Mimarlık Fakültesi ile ortak kullanılan Cad Lab (41 adet bilgisayar) tasarım, animasyon ve uygulama dersleri için öğrencilerin kullanımına uygundur. Tüm dersliklerde projeksiyon donanımı olup, tüm öğrencilerin görebileceği lokasyonda yer almaktadır.
- İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile iletişim ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilir.
- İletişim, tasarım ve görsel iletişim alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alarak ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemleri öğrenerek yaratıcılığını ön plana çıkaracak tasarımlar yapabilir.
- İletişim, medya, kültür ve sanat gibi konuların tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilir.
- Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek ve bunları alanlarına uygulayabilir.
- Okuduğu, algıladığı ve kavradığı konuları analiz edebilir, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilir ve gerekiyorsa değerlendirebilir.
- İletişime ve tasarıma yönelik çağdaş akademik ve profesyonel yaklaşımları benimseyerek çalışmalarına uyarlayabilir.
- Araştırma becerilerini geliştirerek farklı bilgi kaynakları ve iletişim kanallarını bir araya getirerek yaratıcı bir tasarım planı ve özgün çözümler üreten iletişim stratejileri geliştirebilir.
- Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilir.
- Görsel iletişim ve tasarım alanlarındaki belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilir (animasyon, 3 boyutlu grafik, görsel metin tasarımı, reklam tasarımı vb).
- Belli konularda iletişim stratejisi oluşturabilir ve buna uygun her türlü çalışmayı gerçekleştirebilirler.
- Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek, bağımsız bir şekilde çalışabilirler.
- Düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici hale getirmek için gereken düşünce ve bilgileri toplayarak düzenleyip bir araya getirebilirler.
- İş ortamında hedef kitleyle (müşteriler, tüketiciler, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla vb.) çalışırken katılımcı ve girişimci olabilecek, takım çalışmasını destekleyici nitelik taşıyabilirler.
- Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, projelerini belirlenen süre içinde uygulayabilirler.
- İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilir ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilirler.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- İletişim ve kendini ifade etme yetkinliği
- Etkili konuşma, yazma ve sunum yapma yetkinliği
- Etkili dinleme yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Öğrenme yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Liderlik ve karar verme yetkinliği
- Tasarım yetkinliği
- Yaratıcılık ve yenilikçilik yetkinliği
- Etik ve sosyal sorumluluk yetkinliği
- Eleştirel ve analitik düşünme yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Sürekli öğrenme ve gelişim yetkinliği
- Görsel ve işitsel materyalleri kullanabilme yetkinliği
- Görsel ve işitsel materyalleri analiz etme yetkinliği
Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
Başarı notları | ||
MADDE 32 – (1) (Değişik:RG-25/7/2016-29781) Öğrencilere, aldıkları her ders için aşağıdaki tabloda belirtilen notlardan biri verilir ve semboller kullanılır: | ||
Harf Notu | Dört Üzerinden Başarı Notu | 100 Tam Not Üzerinden Katsayısı |
AA | 4.00 | 90-00 |
BA | 3,50 | 85-89 |
BB | 3,00 | 80-84 |
CB | 2,50 | 70-79 |
CC | 2,00 | 60-69 |
DC | 1,50 | 55-59 |
DD | 1,00 | 50-54 |
FD | 0,50 | 40-59 |
FF | 0,00 | 00-39 |
NA | 0,00 | 00-00 |
Ortalamalara katılmayan notlar ve anlamları şunlardır:
a) I (Eksik) notu; yarıyıl içinde başarılı olduğu halde, hastalık veya başka bir geçerli nedenle, ders için gerekli şartları yerine getiremeyen veya final sınavına giremeyen öğrencilere öğretim elemanınca verilir. Öğrenci, bu notun ilan tarihinden itibaren on beş gün içinde eksiklerini tamamlayarak bir not almak zorundadır. Aksi halde, I notu kendiliğinden FF notuna dönüşür. Ancak, uzayan bir hastalık ve benzeri hallerde, bölüm başkanlığının önerisi ve ilgili yönetim kurulunun onayıyla bu süre bir sonraki kayıt döneminin başlangıcına kadar uzatılabilir.
b) S (Yeterli) notu; öğretim programlarındaki kredisiz derslerden başarılı olan öğrencilere verilir, ortalama hesaplarına katılmaz.
c) U (Yetersiz) notu; öğretim programlarında bulunan kredisiz derslerden ve öğrenci değişim programı çerçevesinde alınan derslerden başarısız olan öğrencilere verilir ve ortalama hesaplarına katılmaz.
ç) P (Devam eden) notu; bir yarıyıldan fazla süren kredili ya da kredisiz derslerde, birinci yarıyıl sonunda verilir. P notu ortalama hesaplarına katılmaz.
d) (Mülga:RG-9/5/2020-31122)
e) M (Muaf) notu; öğrencilerin daha önce okudukları yükseköğretim kurumlarından alıp başarılı oldukları ve denkliği ilgili yönetim kurulu tarafından kabul edilen dersler ile Senatoca belirlenen derslerden ilgili bölümce uygulanan muafiyet sınavı sonucunda başarılı olunanlara verilir ve ortalamaya katılmaz.
f) NA (Devamsız) notu; derse devam veya ders uygulamalarına ilişkin yükümlülüklerini yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. Bu not, ortalama hesaplarında kredili dersler için FF, kredisiz dersler için U notu gibi işlem görür.
(4) (Değişik:RG-9/5/2020-31122) Bir dersten S, M, DD ve daha yukarı not alan öğrenci başarılı sayılır.
(5) Bir dersten FD, FF, U ve NA notu alan öğrenci başarısız sayılır ve bu dersi tekrarlaması gerekir.
(6) Öğrenci değişim programlarında alınan derslerin kredi eşdeğerliliği ve notların intibakı ilgili birim yönetim kurulu tarafından yapılır. Bu intibakta, yurtdışıyla ilişkili değişimlerde AKTS’den faydalanılır.
Buna ek olarak öğretim programları, iletişim alanına göre gelişen ve değişen teknolojilere uygun olarak tasarlanmaktadır. Bu doğrultuda program yeterliliklerine ve amaçlarına ulaşılıp ulaşılmadığını belirleyebilmek için kullanılan temel uygulamalar yapılmaktadır. Bu uygulamalar; sınav, saha çalışmaları, atölye çalışmaları/workshoplar, ders süreçlerinde yapılan projeler, mezun olma aşamasında yapılan uygulamalı bitirme projeleri ve webinarlar gibi farklı ölçme ve değerlendirme kriterleri bulunmaktadır. Öğretim programında teorik ve uygulamalı olarak verilen eğitimlerde; bireysel ve grup çalışmaları temelinde değerlendirilerek araştırma ve ölçümleme becerileri, hedef planlama ve pratik yapabilme becerileri ölçülmektedir. Öğrencilerin aldıkları ders bağlamında dönem sonlarında genel not ortalamalarına bakılarak program amaçlarına göre çıktıların ölçümü yapılmaktadır.
Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nde “Anlatma yöntemi, Tartışma, Saha Çalışması, Sunum yapma (Bireysel ve grup çalışma)” gibi yöntemler ile katılımcı bir eğitim ortamı oluşturulmaktadır. Özellikle uygulama ağırlıklı bir bölüm olması nedeniyle, saha çalışmaları ve atölyeler de ağırlıklı olarak gerçekleştirilmektedir. Bu yolla öğrencilerin tek bir bakış açısıyla gelişmeleri engellenerek, farklı bakış açılarını ve yaklaşımları da elde etmelerine olanak sağlanmaktadır.
Eğitim ortamlarında şeffaflık sağlıklı iletişimi ve güven ortamını ile sağlanabilir. Bu doğrultuda, Fakültede eğitim-öğretim ortamında şeffaflık gerek kurallarla (Yönetmelik) gerek iletişim ortamının niteliği ile paralel gitmektedir. Örneğin Görsel İletişim Tasarımı Bölümü başarı değerlendirilmesinde ara sınav %40 ağırlığa sahipken, yarı yıl sonu sınavı %60 ağırlığa sahiptir. Buna ilişkin gerçekleştirilen ara sınav ve yarıyıl sonu sınavlarının içeriği (ödev, yazılı sınav ya da uygulama) dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından belirlenmektedir. Bu yöntemlerin yüzdelik oranları, her dönem başında öğrencilerle “ders içerikleri (syllabus)” paylaşılarak bilgilendirme yapılmaktadır. Her dersin içeriğine göre yöntem farklılık gösterebilmektedir. Öğrenciler ders içerikleri aracılığıyla, şeffaf biçimde dönem içinde dersle ilgili ve ders başarı notlarının hesaplanması ile ilgili bilgi alabilmektedir.
(5) Bir dersten FD, FF, U ve NA notu alan öğrenci başarısız sayılır ve bu dersi tekrarlaması gerekir.
(6) Öğrenci değişim programlarında alınan derslerin kredi eşdeğerliliği ve notların intibakı ilgili birim yönetim kurulu tarafından yapılır. Bu intibakta, yurtdışıyla ilişkili değişimlerde AKTS’den faydalanılır.
Buna ek olarak öğretim programları, iletişim alanına göre gelişen ve değişen teknolojilere uygun olarak tasarlanmaktadır. Bu doğrultuda program yeterliliklerine ve amaçlarına ulaşılıp ulaşılmadığını belirleyebilmek için kullanılan temel uygulamalar yapılmaktadır. Bu uygulamalar; sınav, saha çalışmaları, atölye çalışmaları/workshoplar, ders süreçlerinde yapılan projeler, mezun olma aşamasında yapılan uygulamalı bitirme projeleri ve webinarlar gibi farklı ölçme ve değerlendirme kriterleri bulunmaktadır. Öğretim programında teorik ve uygulamalı olarak verilen eğitimlerde; bireysel ve grup çalışmaları temelinde değerlendirilerek araştırma ve ölçümleme becerileri, hedef planlama ve pratik yapabilme becerileri ölçülmektedir. Öğrencilerin aldıkları ders bağlamında dönem sonlarında genel not ortalamalarına bakılarak program amaçlarına göre çıktıların ölçümü yapılmaktadır.
Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nde “Anlatma yöntemi, Tartışma, Saha Çalışması, Sunum yapma (Bireysel ve grup çalışma)” gibi yöntemler ile katılımcı bir eğitim ortamı oluşturulmaktadır. Özellikle uygulama ağırlıklı bir bölüm olması nedeniyle, saha çalışmaları ve atölyeler de ağırlıklı olarak gerçekleştirilmektedir. Bu yolla öğrencilerin tek bir bakış açısıyla gelişmeleri engellenerek, farklı bakış açılarını ve yaklaşımları da elde etmelerine olanak sağlanmaktadır.
Eğitim ortamlarında şeffaflık sağlıklı iletişimi ve güven ortamını ile sağlanabilir. Bu doğrultuda, Fakültede eğitim-öğretim ortamında şeffaflık gerek kurallarla (Yönetmelik) gerek iletişim ortamının niteliği ile paralel gitmektedir. Örneğin Görsel İletişim Tasarımı Bölümü başarı değerlendirilmesinde ara sınav %40 ağırlığa sahipken, yarı yıl sonu sınavı %60 ağırlığa sahiptir. Buna ilişkin gerçekleştirilen ara sınav ve yarıyıl sonu sınavlarının içeriği (ödev, yazılı sınav ya da uygulama) dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından belirlenmektedir. Bu yöntemlerin yüzdelik oranları, her dönem başında öğrencilerle “ders içerikleri (syllabus)” paylaşılarak bilgilendirme yapılmaktadır. Her dersin içeriğine göre yöntem farklılık gösterebilmektedir. Öğrenciler ders içerikleri aracılığıyla, şeffaf biçimde dönem içinde dersle ilgili ve ders başarı notlarının hesaplanması ile ilgili bilgi alabilmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer.
YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Hasan Kalyoncu Üniversitesi Kalite Güvence Sistemi
Bölümümüz, İletişim Fakültesi bünyesinde yer almaktadır. Organizasyonel yapının belli olduğu fakültede, idari yapı olarak fakülte dekanı ve dekan yardımcısı fakültenin dekanlık birimindeki görev ve sorumluluklarından, mevcut genel süreçlerin takibinden, işleyişinden ve bu konudaki liderlik ve motivasyonu sağlamakla yükümlü ve Üniversite Rektörlüğüne karşı sorumlu iken, bölümde de idari yapı belirlenmiştir. Bölüm Başkanları gerek 2547 sayılı Kanun gerekse de Kalite Yönetim Sisteminde yer alan görev tanımları gereğince Fakülte Dekanlığına karşı sorumludurlar. Fakültede 1 fakülte sekreteri bulunurken, 1 bölümler sekreteri bulunmaktadır. Bahsi geçen personellerin görev, sorumluluklar ve çalışma alanları bellidir. Öğretim üyeleri ve Araştırma Görevlilerinin görev tanımları bellidir ve herhangi bir görevleri ve veya ihtiyaçları söz konusu olduğunda takip edecekleri silsile öncesinde belirlenmiştir. Fakültede genel iş ve sorumluluklar koordinatörlüklere ayrılmıştır, koordinatörlüklerin görev tanımları, sorumlulukları belirlenmiş olup görev paylaşımları yapılmıştır ve söz konusu görevler belirlenmiş periyotlarda takip edilmektedir. Fakültede takip edilen işlerin akışları ve prosedürleri belli ve uygulanabilirdir. İletişim Fakültesinde, benimsenen yönetişim modeli ve idari yapı ile gerek fakültede gerekse de bölümde yapılan işlerin ve etkinliklerin belirli bir iş hiyerarşisinde, belirli bir kalitede yapılmasına olanak sağlamaktadır. Örnek olarak; fakültede tanımlı süreçler aracılığıyla yapılan görev ve sorumluluklar yapılan işin takibini kolaylaştırmakta ve belli bir standartta olmasını sağlamaktadır. Bunun yanı sıra gerekse tanımlı süreçlerin gerekse de belli başlı işlerin dekanlık makamı tarafından oluşturulan görevleri ve sorumlulukları tanımlı koordinatörlükler aracılığıyla yapılması iş yükü ve iş bölümünün sistemli ve kaliteli dağılımının yanı sıra adaletli ve tutarlı olmasını da beraberinde getirmektedir. Böylesi bir politika fakültede ve bölümde benimsenen amaç ve performans göstergelerinin izlenebilir, ölçülebilir, değerlendirilebilir, sürdürülebilir, denetlenebilir ve iyileştirilebilir olmasını sağlamaktadır.
Bölümümüz yılda bir kez fakülte genelinde hazırlanan Kurum İç Değerlendirme Raporu (KİDR) aracılığıyla; Eğitim-Öğretim, Araştırma-Geliştirme, Toplumsal Katkı ve Liderlik, Yönetişim ve Kalite süreçlerindeki izlemleri ve bulguları üniversite rektörlüğüne bağlı Strateji ve Kalite Müdürlüğü’ne sunmaktadır. Yılda en az 1 kez söz konusu müdürlük tarafından kalite ve YÖKAK gereksinimleri doğrultusunda iç denetim yapılmaktadır. İç denetimde tespit edilen bulgulara ve veya eksiklere göre bölümde sürekli iyleştirme çalışmaları yapılmaktadır.
Fakülte genelinde yapılan Ölçme değerlendirme çalışmalarıyla öğrencilerin memnuniyetleri ve ders bazında performansları izlenmektedir. Dönem sonlarında dersi veren öğretim üyelerinden ders değerlendirme raporları istenmekte ve gerek görüldüğünde ders bazlı iyileştirmeler yapılmaktadır.
Bölümümüz benimsediği ve özenle sürdürdüğü kalite ve sürekli iyileştirme politikaları nedeniyle İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu (ILEDAK tarafından 12 Mart 2025-12 Mart 2030 tarihleri arasında geçerli olacak şekilde akredite edilmiştir.
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
- Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
- Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
- Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nden mezun olan öğrencilerimiz:Grafikerlik, reklam, sosyal medya yöneticiliği, fotoğrafçılık, yayın tasarımı, prodüksiyon şirketleri, medya şirketleri, televizyon kanalları, basın-yayın kuruluşları sinema – tv veya web sayfası oluşturma vb. görsel tasarım ile ilgili her tür tasarım alanında ve akademik ortamda çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları
Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu
Yönetmeliği
3.Hasan Kalyoncu Üniversite Mevzuatları
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030027504 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Visual Communication Design Program Bachelor's Degree | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Hasan Kalyoncu University | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Yeşilkent, 27100 Oğuzeli/Gaziantep | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.hku.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | Academic | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Audio-visual techniques and media production | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO:08 ISCO 08 006.0211.008.001 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | Since 2018, the Department of Visual Communication Design, under the Faculty of Communication at Hasan Kalyoncu University, has aimed to train visual communication designers to transform information into design using strong communication strategies and master new communication technologies. In line with this goal, the education of professionals who will meet the communication needs of individuals, economic organizations, and society is approached with an interdisciplinary and holistic perspective. Throughout the four-year undergraduate program, students gain theoretical and technical skills, enabling them to produce professional designs. The Department of Visual Communication Design offers a practice-oriented education covering all aspects of visual communication design. The curriculum includes Introduction to Communication Sciences, design, Art, drawing, Visual Communication Design Studio, Computer-aided Graphic Design, Web Design, Graphic Animation, Image Analysis, Basic Production, Media Workshop, and Marketing Communication. Additionally, students receive interdisciplinary education with courses in economics, sociology, political science, philosophy, and linguistics. In addition to mandatory courses, elective courses allow students to specialize in areas of their interest. Professional guidance from faculty members and active student participation are the two fundamental elements of the education provided in the department. Students in the Department of Visual Communication Design are required to complete two compulsory internship programs—one within an institution and one outside an institution. These mandatory internship periods help students acquire high-quality professional competencies, integrating the rapidly evolving nature of design with new technologies. At the same time, these internships prepare them to become sought-after professionals in the industry—leaders with innovative mindsets who can accurately analyze sectoral needs and provide solution-oriented expertise. Graduates of the Visual Communication Design Department can work in various fields, including Graphic design, advertising, social media management, photography, publishing design, production companies, media companies, television channels, press and broadcasting organizations, cinema and television, web page design, other areas related to visual design, academic environments. Graduates are well-equipped to pursue careers in both professional and academic settings, contributing to the ever-evolving field of visual communication design. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Education and training are conducted in a formal education format. Additionally, practical training is provided through internships in laboratories, workshops, studios, and workplaces within the university. The Visual Communication Design Program has access to various classrooms, including those within the Faculty of Communication (B3, B4, B8, Z5, Z6) and shared classrooms at Hasan Kalyoncu University (SFL201, SFL206, KKM002, KKM003) as well as lecture halls (Amphi 2/1, Amphi 2/2). Furthermore, facilities such as the Mini Cinema, Television Studio, Green Box Studio, and Radio Studio within the Faculty of Communication are available for students to use both during and outside class hours. The department also shares drawing and design workshops (B4, B5) with the Faculty of Fine Arts and Architecture for educational purposes. Additionally, the Faculty of Communication houses the Digi Lab (16 computers) and the Mac Lab (27 computers), while the Cad Lab (41 computers), shared with the Faculty of Fine Arts and Architecture, is available for students to use in design, animation, and practical courses. All classrooms are equipped with projection systems, ensuring visibility for all students in the designated locations. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Has advanced proficiency in the following key competencies: • Literacy skills | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | The types of exams and their contribution to course success grades are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by the Council of Higher Education (YÖK). Various methods such as assignments, projects, practical applications, midterm exams, and final exams are used in assessment and evaluation. Letter-based and/or numerical grading systems are employed to evaluate student success.
Non-Averaged Grades and Their Meanings:a) I (Incomplete) Grade: Assigned by the instructor to students who have been successful throughout the semester but were unable to fulfill course requirements or take the final exam due to illness or other valid reasons. Students must complete the necessary work within 15 days of the grade announcement; otherwise, the I grade automatically converts to FF. In cases of prolonged illness or similar circumstances, this period may be extended until the start of the next enrollment period with the recommendation of the department chair and the approval of the relevant administrative board. b) S (Satisfactory) Grade: Given to students who pass non-credit courses in their academic programs; it is not included in GPA calculations. c) U (Unsatisfactory) Grade: Assigned to students who fail non-credit courses or courses taken under student exchange programs; it does not affect GPA calculations. d) P (In Progress) Grade: Given at the end of the first semester for credit or non-credit courses that extend beyond one semester; it does not factor into GPA calculations. e) M (Exempt) Grade: Awarded to students who have previously completed and passed equivalent courses at another higher education institution, as determined by the relevant administrative board. It is also given to students who pass an exemption exam for courses designated by the university senate. This grade does not affect the GPA. f) NA (Non-Attendance) Grade: Assigned to students who fail due to lack of attendance or failure to fulfill course participation requirements. In GPA calculations, the NA grade is treated as FF for credit courses and U for non-credit courses. (4) Students receiving S, M, DD, or higher grades in a course are considered successful. Additionally, academic programs are designed to align with evolving communication technologies. Various assessment and evaluation methods are implemented to determine whether program qualifications and objectives are met. These methods include exams, field studies, workshops, course projects, applied graduation projects, and webinars. In both theoretical and practical courses, student performance is evaluated based on individual and group work, assessing research and measurement skills, goal planning, and practical application abilities. At the end of each semester, students’ overall academic performance is reviewed to measure learning outcomes in relation to program objectives. Education Methods in the Visual Communication Design DepartmentThe department employs lecture-based teaching, discussions, fieldwork, and presentations (both individual and group work) to create an interactive learning environment. Due to its practice-oriented nature, field studies and workshops are also heavily incorporated. This approach prevents students from developing a one-dimensional perspective, encouraging them to explore different viewpoints and methodologies. Transparency in education fosters effective communication and a sense of trust. In this regard, transparency within the faculty is maintained through regulations (administrative policies) and the overall quality of communication. For example, in the Visual Communication Design Department, midterm exams contribute 40%, while final exams contribute 60% to the course success grade. The content of midterm and final exams (e.g., assignments, written exams, or practical applications) is determined by the course instructor. At the beginning of each semester, students are informed about the percentage weights of assessment methods through the course syllabus. Since the evaluation criteria may vary depending on the course content, students can access clear and detailed information regarding assessment and grading processes through the course syllabus, ensuring a transparent educational experience. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | For the supervision of higher education programs; • YÖK is responsible for the planning, organization, publication and supervision of education and other information in the organization of higher education. • According to the framework distributed by YÖK, “University Monitoring and Evaluation Reports” belonging to the higher education unit presented every year are published. According to these reports, the reports containing good and high-quality evaluations of higher education institutions are shared with the public by YÖK. • YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions every year. These reports containing good and high-quality evaluations of foundation higher education institutions are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standard and presentation required for the expansion of undergraduate departments and programs in higher education. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education and what the learning that a program student will gain will be determined by the senates of higher education countries in accordance with the basic principles of these freedoms of YÖK. 1.3. After the approval of the Deans Council regarding the curriculum of National Core Education Programs, it is implemented by the higher education administration with the approval of YÖK. 2. Measurement-Evaluation: The measurables of the learning that each undergraduate data will gain and how their evaluations will be made are carried out in accordance with the education, training and examination regulations presented by the higher education rules in accordance with the basic principles of these summaries of YÖK. 3. Documentation: If the reporting registered in undergraduate programs, course credits registered by the higher education rules and other transactions are successfully completed; they receive a bachelor's degree. 4. Self-Assessment-External Assessment: Higher education administrations, continuous monitoring, at the beginning of each year, enter the “Institutional Internal Assessment Reports” of the previous groups into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK). YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report”, which is subject to external assessment of higher education institutions, with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation units authorized or approved by YÖKAK also show that the quality assurance of the programs' qualifications is provided. YÖKAK carries out regular maintenance activities regarding compliance with the legislation. Hasan Kalyoncu University Quality Assurance System Our department is located within the Faculty of Communication. In the faculty where organizational production is clear, the administrative structure is determined as the faculty dean and the dean department are responsible for the duties and responsibilities of the dean's departments, the departments of the current general parts, and the leadership and motivation of these categories and are responsible to the University Rectorate. Department Heads are responsible to the Dean of the Faculty in accordance with the job descriptions in the Quality Management System, both in the Law No. 2547 and in the Faculty. While there is 1 faculty secretary in the Faculty, there is 1 departmental secretary. The duties, responsibilities and work areas of the personnel in question are clear. The job descriptions of the Academic Members and Research Assistants are clear and the sequence they will follow in case of any duties and or explanations is determined in advance. The general work and responsibilities in the Faculty are coordinated to the coordinators, the job descriptions of the coordinators, the responsibilities are determined and the task sharing is made and the said schedules are followed in the determined periods. The feeding and formations of the jobs followed in the Faculty are clear and applicable. In the Faculty of Communication, the adopted management model and administrative structure allow the jobs and activities in the departments offered in unnecessary failures to be done in a certain work technology and with a certain quality. For example; The duties and responsibilities made through the definition processes in the failure facilitate the follow-up of the department and ensure that it is at a certain standard. In addition, the division of labor and the division of labor system through the coordinators defined by the Dean's Office and the basic events are also brought together by the parts of the fragmented departments to make them fair and collective. Such a policy is ensured in case of failure and the purpose and performance evaluation adopted in the department can be monitored, measured, evaluated, sustainable, audited and evaluated well. Our department submits the monitoring and findings in the Education-Training, Research-Development, Social Contribution and Leadership, Governance and Quality processes to the Strategy and Quality Directorate affiliated to the university rectorate through the Institutional Internal Evaluation Report (KIDR) prepared once a year throughout the faculty. An internal audit is conducted by the said directorate at least once a year in line with quality and YÖKAK requirements. Continuous improvement studies are carried out in the department according to the findings and or deficiencies detected in the internal audit. The satisfaction of the students and their performances on a course basis are monitored through the measurement and evaluation studies carried out throughout the faculty. Course evaluation reports are requested from the faculty members who teach the course at the end of the semester and course-based improvements are made when deemed necessary. Our department has been accredited by the Communication Education Evaluation Accreditation Board (ILEDAK) for the period between March 12, 2025 and March 12, 2030 due to the quality and continuous improvement policies it has adopted and meticulously maintained. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | • Graduating from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements to undergraduate programs of higher education institutions. • Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK. • Being placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they graduated from in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | According to the second paragraph of Article 19 of our University's Associate and Undergraduate Education and Examination Regulation; In order to graduate from an associate and undergraduate program, students must; a) Successfully complete all compulsory and elective courses accepted in the curriculum of the program they are registered in, as well as internships and practices, in accordance with the provisions of this Regulation, b) Have a general grade point average of at least 2.00, c) Complete at least 120 ECTS for associate degree programs and 240 ECTS for undergraduate programs. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Those who have a bachelor's degree can continue to graduate programs and, if they meet the relevant requirements, to doctoral and art proficiency programs accepted with a bachelor's degree. • Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying in. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate bachelor's degrees if they are successful. Our students who graduate from the Department of Visual Communication Design: They can work in all types of design fields and academic environments related to visual design such as graphic design, advertising, social media management, photography, broadcast design, production companies, media companies, television channels, press and publishing organizations, cinema - TV or web page creation, etc. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board 3. Hasan Kalyoncu University Legislation | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030027504
ISCO:08 ISCO 08 006.0211.008.001
ISCO:08 ISCO 08 006.0211.008.001
Since 2018, the Department of Visual Communication Design, under the Faculty of Communication at Hasan Kalyoncu University, has aimed to train visual communication designers to transform information into design using strong communication strategies and master new communication technologies.
In line with this goal, the education of professionals who will meet the communication needs of individuals, economic organizations, and society is approached with an interdisciplinary and holistic perspective. Throughout the four-year undergraduate program, students gain theoretical and technical skills, enabling them to produce professional designs.
The Department of Visual Communication Design offers a practice-oriented education covering all aspects of visual communication design. The curriculum includes Introduction to Communication Sciences, design, Art, drawing, Visual Communication Design Studio, Computer-aided Graphic Design, Web Design, Graphic Animation, Image Analysis, Basic Production, Media Workshop, and Marketing Communication. Additionally, students receive interdisciplinary education with courses in economics, sociology, political science, philosophy, and linguistics. In addition to mandatory courses, elective courses allow students to specialize in areas of their interest. Professional guidance from faculty members and active student participation are the two fundamental elements of the education provided in the department.
Students in the Department of Visual Communication Design are required to complete two compulsory internship programs—one within an institution and one outside an institution. These mandatory internship periods help students acquire high-quality professional competencies, integrating the rapidly evolving nature of design with new technologies. At the same time, these internships prepare them to become sought-after professionals in the industry—leaders with innovative mindsets who can accurately analyze sectoral needs and provide solution-oriented expertise.
Graduates of the Visual Communication Design Department can work in various fields, including Graphic design, advertising, social media management, photography, publishing design, production companies, media companies, television channels, press and broadcasting organizations, cinema and television, web page design, other areas related to visual design, academic environments.
Graduates are well-equipped to pursue careers in both professional and academic settings, contributing to the ever-evolving field of visual communication design.
Education and training are conducted in a formal education format. Additionally, practical training is provided through internships in laboratories, workshops, studios, and workplaces within the university.
The Visual Communication Design Program has access to various classrooms, including those within the Faculty of Communication (B3, B4, B8, Z5, Z6) and shared classrooms at Hasan Kalyoncu University (SFL201, SFL206, KKM002, KKM003) as well as lecture halls (Amphi 2/1, Amphi 2/2).
Furthermore, facilities such as the Mini Cinema, Television Studio, Green Box Studio, and Radio Studio within the Faculty of Communication are available for students to use both during and outside class hours. The department also shares drawing and design workshops (B4, B5) with the Faculty of Fine Arts and Architecture for educational purposes.
Additionally, the Faculty of Communication houses the Digi Lab (16 computers) and the Mac Lab (27 computers), while the Cad Lab (41 computers), shared with the Faculty of Fine Arts and Architecture, is available for students to use in design, animation, and practical courses.
All classrooms are equipped with projection systems, ensuring visibility for all students in the designated locations.
- Can define concepts related to communication, art, and culture, as well as any other communication-related concepts, and relate theoretical knowledge to industry applications.
- Can create designs that highlight creativity by acquiring the necessary theoretical knowledge and learning qualitative and quantitative methods in the fields of communication, design, and visual communication.
- Can understand the historical development of communication, media, culture, and art, and evaluate the changes and consequences in these fields based on cultural, social, and technological transformations.
- Can monitor technological, cultural, and social changes and apply them to their field.
- Can analyze, interpret, and critically evaluate the topics they read, perceive, and understand, making assessments when necessary.
- Can adopt contemporary academic and professional approaches to communication and design and integrate them into their work.
- Can develop research skills by combining different sources of information and communication channels to create creative design plans and original communication strategies.
- Can enhance management and leadership skills, effectively managing time and resources.
- Can develop detailed and necessary expertise in specific areas of visual communication and design (e.g., animation, 3D graphics, visual text design, advertising design, etc.).
- Can formulate communication strategies on specific topics and carry out all related tasks accordingly.
- Can work independently, creatively, flexibly, and with self-discipline in their unique professional path.
- Can collect, organize, and integrate thoughts and information to make their ideas and projects clear, persuasive, and effective in written, verbal, or other forms.
- Can be participatory and entrepreneurial in the workplace, working effectively with target audiences (clients, consumers, internal and external stakeholders, etc.) and supporting teamwork.
- Can use the necessary tools and equipment correctly and at the right time in their profession, completing projects within the designated timeframe.
- Can develop solutions to problems encountered in the communication process and take initiative on related matters.
Has advanced proficiency in the following key competencies:
• Literacy skills
• Communication and self-expression skills
• Effective speaking, writing, and presentation skills
• Active listening skills
• Digital competency
• Learning competency
• Entrepreneurship competency
• Leadership and decision-making skills
• Design competency
• Creativity and innovation competency
• Ethical and social responsibility competency
• Critical and analytical thinking skills
• Cultural awareness and expression skills
• Lifelong learning and development competency
• Ability to use visual and auditory materials
• Ability to analyze visual and auditory materials
The types of exams and their contribution to course success grades are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by the Council of Higher Education (YÖK). Various methods such as assignments, projects, practical applications, midterm exams, and final exams are used in assessment and evaluation. Letter-based and/or numerical grading systems are employed to evaluate student success.
Başarı notları | ||
MADDE 32 – (1) (Değişik:RG-25/7/2016-29781) Öğrencilere, aldıkları her ders için aşağıdaki tabloda belirtilen notlardan biri verilir ve semboller kullanılır: | ||
Harf Notu | Dört Üzerinden Başarı Notu | 100 Tam Not Üzerinden Katsayısı |
AA | 4.00 | 90-00 |
BA | 3,50 | 85-89 |
BB | 3,00 | 80-84 |
CB | 2,50 | 70-79 |
CC | 2,00 | 60-69 |
DC | 1,50 | 55-59 |
DD | 1,00 | 50-54 |
FD | 0,50 | 40-59 |
FF | 0,00 | 00-39 |
NA | 0,00 | 00-00 |
Non-Averaged Grades and Their Meanings:
a) I (Incomplete) Grade: Assigned by the instructor to students who have been successful throughout the semester but were unable to fulfill course requirements or take the final exam due to illness or other valid reasons. Students must complete the necessary work within 15 days of the grade announcement; otherwise, the I grade automatically converts to FF. In cases of prolonged illness or similar circumstances, this period may be extended until the start of the next enrollment period with the recommendation of the department chair and the approval of the relevant administrative board.
b) S (Satisfactory) Grade: Given to students who pass non-credit courses in their academic programs; it is not included in GPA calculations.
c) U (Unsatisfactory) Grade: Assigned to students who fail non-credit courses or courses taken under student exchange programs; it does not affect GPA calculations.
d) P (In Progress) Grade: Given at the end of the first semester for credit or non-credit courses that extend beyond one semester; it does not factor into GPA calculations.
e) M (Exempt) Grade: Awarded to students who have previously completed and passed equivalent courses at another higher education institution, as determined by the relevant administrative board. It is also given to students who pass an exemption exam for courses designated by the university senate. This grade does not affect the GPA.
f) NA (Non-Attendance) Grade: Assigned to students who fail due to lack of attendance or failure to fulfill course participation requirements. In GPA calculations, the NA grade is treated as FF for credit courses and U for non-credit courses.
(4) Students receiving S, M, DD, or higher grades in a course are considered successful.
(5) Students receiving FD, FF, U, or NA in a course are considered unsuccessful and must retake the course.
(6) Credit equivalency and grade conversion for courses taken in student exchange programs are determined by the relevant department’s administrative board. For international exchanges, the European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) is used for credit recognition.
Additionally, academic programs are designed to align with evolving communication technologies. Various assessment and evaluation methods are implemented to determine whether program qualifications and objectives are met. These methods include exams, field studies, workshops, course projects, applied graduation projects, and webinars.
In both theoretical and practical courses, student performance is evaluated based on individual and group work, assessing research and measurement skills, goal planning, and practical application abilities. At the end of each semester, students’ overall academic performance is reviewed to measure learning outcomes in relation to program objectives.
Education Methods in the Visual Communication Design Department
The department employs lecture-based teaching, discussions, fieldwork, and presentations (both individual and group work) to create an interactive learning environment. Due to its practice-oriented nature, field studies and workshops are also heavily incorporated. This approach prevents students from developing a one-dimensional perspective, encouraging them to explore different viewpoints and methodologies.
Transparency in education fosters effective communication and a sense of trust. In this regard, transparency within the faculty is maintained through regulations (administrative policies) and the overall quality of communication.
For example, in the Visual Communication Design Department, midterm exams contribute 40%, while final exams contribute 60% to the course success grade. The content of midterm and final exams (e.g., assignments, written exams, or practical applications) is determined by the course instructor.
At the beginning of each semester, students are informed about the percentage weights of assessment methods through the course syllabus. Since the evaluation criteria may vary depending on the course content, students can access clear and detailed information regarding assessment and grading processes through the course syllabus, ensuring a transparent educational experience.
For the supervision of higher education programs;
• YÖK is responsible for the planning, organization, publication and supervision of education and other information in the organization of higher education.
• According to the framework distributed by YÖK, “University Monitoring and Evaluation Reports” belonging to the higher education unit presented every year are published. According to these reports, the reports containing good and high-quality evaluations of higher education institutions are shared with the public by YÖK.
• YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions every year. These reports containing good and high-quality evaluations of foundation higher education institutions are shared with the public by YÖK.
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standard and presentation required for the expansion of undergraduate departments and programs in higher education.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education and what the learning that a program student will gain will be determined by the senates of higher education countries in accordance with the basic principles of these freedoms of YÖK.
1.3. After the approval of the Deans Council regarding the curriculum of National Core Education Programs, it is implemented by the higher education administration with the approval of YÖK.
2. Measurement-Evaluation: The measurables of the learning that each undergraduate data will gain and how their evaluations will be made are carried out in accordance with the education, training and examination regulations presented by the higher education rules in accordance with the basic principles of these summaries of YÖK.
3. Documentation: If the reporting registered in undergraduate programs, course credits registered by the higher education rules and other transactions are successfully completed; they receive a bachelor's degree.
4. Self-Assessment-External Assessment: Higher education administrations, continuous monitoring, at the beginning of each year, enter the “Institutional Internal Assessment Reports” of the previous groups into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK).
YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report”, which is subject to external assessment of higher education institutions, with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation units authorized or approved by YÖKAK also show that the quality assurance of the programs' qualifications is provided. YÖKAK carries out regular maintenance activities regarding compliance with the legislation.
Hasan Kalyoncu University Quality Assurance System
Our department is located within the Faculty of Communication. In the faculty where organizational production is clear, the administrative structure is determined as the faculty dean and the dean department are responsible for the duties and responsibilities of the dean's departments, the departments of the current general parts, and the leadership and motivation of these categories and are responsible to the University Rectorate. Department Heads are responsible to the Dean of the Faculty in accordance with the job descriptions in the Quality Management System, both in the Law No. 2547 and in the Faculty. While there is 1 faculty secretary in the Faculty, there is 1 departmental secretary. The duties, responsibilities and work areas of the personnel in question are clear. The job descriptions of the Academic Members and Research Assistants are clear and the sequence they will follow in case of any duties and or explanations is determined in advance. The general work and responsibilities in the Faculty are coordinated to the coordinators, the job descriptions of the coordinators, the responsibilities are determined and the task sharing is made and the said schedules are followed in the determined periods. The feeding and formations of the jobs followed in the Faculty are clear and applicable. In the Faculty of Communication, the adopted management model and administrative structure allow the jobs and activities in the departments offered in unnecessary failures to be done in a certain work technology and with a certain quality. For example; The duties and responsibilities made through the definition processes in the failure facilitate the follow-up of the department and ensure that it is at a certain standard. In addition, the division of labor and the division of labor system through the coordinators defined by the Dean's Office and the basic events are also brought together by the parts of the fragmented departments to make them fair and collective. Such a policy is ensured in case of failure and the purpose and performance evaluation adopted in the department can be monitored, measured, evaluated, sustainable, audited and evaluated well. Our department submits the monitoring and findings in the Education-Training, Research-Development, Social Contribution and Leadership, Governance and Quality processes to the Strategy and Quality Directorate affiliated to the university rectorate through the Institutional Internal Evaluation Report (KIDR) prepared once a year throughout the faculty. An internal audit is conducted by the said directorate at least once a year in line with quality and YÖKAK requirements. Continuous improvement studies are carried out in the department according to the findings and or deficiencies detected in the internal audit.
The satisfaction of the students and their performances on a course basis are monitored through the measurement and evaluation studies carried out throughout the faculty. Course evaluation reports are requested from the faculty members who teach the course at the end of the semester and course-based improvements are made when deemed necessary.
Our department has been accredited by the Communication Education Evaluation Accreditation Board (ILEDAK) for the period between March 12, 2025 and March 12, 2030 due to the quality and continuous improvement policies it has adopted and meticulously maintained.
• Graduating from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements to undergraduate programs of higher education institutions.
• Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
• Being placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they graduated from in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK.
Those who have a bachelor's degree can continue to graduate programs and, if they meet the relevant requirements, to doctoral and art proficiency programs accepted with a bachelor's degree.
• Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying in. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate bachelor's degrees if they are successful.
Our students who graduate from the Department of Visual Communication Design:
They can work in all types of design fields and academic environments related to visual design such as graphic design, advertising, social media management, photography, broadcast design, production companies, media companies, television channels, press and publishing organizations, cinema - TV or web page creation, etc.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
3. Hasan Kalyoncu University Legislation
The qualification is valid at all times.
