Yeterlilik Kodu | TR0030018961 | ||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Görsel İletişim Tasarımı Lisans Diploması | ||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | İstanbul Gedik Üniversitesi | ||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Cumhuriyet Mahallesi İlkbahar Sokak No: 1-3-5 Yakacık 34876 Kartal İstanbul | ||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://www.gedik.edu.tr | ||||||||||||||||||||
Yönelim | Akademik | ||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi | |||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | ||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi | ||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO-08 | ||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | ||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | ||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, klasik yöntemlerle çağdaş eğitim yöntemlerini, yazılım ile tasarımı, bilgi teknolojileri ile yaratıcılığı bütünleştiren bir bölüm olma amacı taşımaktadır. Bölüm, çağdaş tasarım eğitiminin yanı sıra mesleki etik- ahlak anlayışı ile donanımını tamamlamış yetkin tasarımcılar yetiştirmeyi hedeflemektedir. Vermekte olduğumuz eğitim ile evrensel olduğu kadar yerel, otantik ve folklorik geleneksel Anadolu kültürel varlıklarının da tasarım bilincinde yer almasını amaçlamaktayız. Tasarım, tasarımı oluşturan kültürel dinamiklerin birikimi sonucunda ortaya çıkan bir sentezdir. Tasarım özgün olduğu ve tasarımcının kişiliğinden izler taşıdığı sürece kimlik kazanmakta ve anlam içermektedir. | ||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Bölüm müfredatındaki uygulamalı dersler Görsel İletişim Tasarımı Mac laboratuvarlarında gerçekleştirilmektedir. Teorik derslerin eğitiminde ise fakülte derslikleri kullanılmaktadır. | ||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| ||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler |
| ||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencilerin derslerdeki ve diğer etkinliklerdeki başarılarının ölçülmesi ve değerlendirmesi İstanbul Gedik Üniversitesi Ön Lisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’ne uygun olarak yapılır. İlgili yönetmeliğe göre bir öğrencinin bir dersten başarı notu; o derse ait yarıyıl içindeki tüm çalışmalarında gösterdiği başarı düzeyi, ara sınavların not ortalaması ve yarıyıl sonunda aldığı notla birlikte değerlendirilerek belirlenir. Bir öğrenciye verilecek başarı notu, yarıyıl başında belirlenen en az bir ara sınavdan ve/veya sınav yerine geçebilecek proje, ödev gibi çalışmalardan alınan notların ortalamasının %40’ı, yarıyıl sonu sınavının %60’ı alınarak hesaplanır. Öğrencinin başarılı sayılabilmesi için, yarıyıl sonu (final/bütünleme) sınavından en az 40 alması gerekir. Proje ve uygulama derslerinin değerlendirilmesi, Görsel İletişim Tasarımı Bölümü Bitirme Projesi Yönergesi çerçevesinde gerçekleştirilmektedir. Sınavların uygulanış biçimi dersin öğretim elemanı tarafından teorik veya uygulamalı olarak belirlenebilir. Her dönemde başarı notu 1 adet ara sınav ve varsa diğer etkinliklerin ortalamasının %40’ı, final sınavı değerlendirme notunun %60’ı alınarak hesaplanır.
| ||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır. 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. 5- Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu (İLEDAK) tarafından akredite edilmiştir. Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihleri: 12.03.2025 - 12.03.2027 | ||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Görsel İletişim Tasarımı Bölümü Yüksek Öğretim Kurulu’nun belirlemiş olduğu şartlara ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavı sonucu elde edilen (SÖZ) puan türüne göre öğrenci almaktadır. | ||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Toplam 240 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarı ile tamamlamak ve 4,00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | ||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Öğrencilerimizin, çok yönlü ve sektör ile iş dünyasının beklentilerine yanıt verebilecek özgün işler üreten tasarımcılar olmasını amaçlıyoruz. Öğrencilerimiz; Ulusal ve uluslararası kamu kuruluşlarında, sektörde; Medya ve TV, Reklamcılık-grafik tasarım, dijital tasarım, animasyon ve karakter tasarımı, illüstrasyon ve Karakter tasarımı, web tasarımı, Masaüstü Yayıncılık ve Tipografi, Oyun ortamı ve tasarımı, Jeneratif Sanat, Çoklu Ortam tasarımında, sanal gerçeklik, algoritmalar ve yapay zeka, etkileşimli ortam tasarımı vb. iş alanı olan kuruluşlarda, yerel yönetim ve sivil toplum kuruluşlarında da, görsel iletişim ve dijital tasarım ile ilgili sorumluluklar üstlenebilecek sanat yöneticisi ve profesyonel tasarımcı adaylar olarak çalışabileceklerdir. | ||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | ||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | ||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | ||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030018961
ISCO-08
ISCO-08
Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, klasik yöntemlerle çağdaş eğitim yöntemlerini, yazılım ile tasarımı, bilgi teknolojileri ile yaratıcılığı bütünleştiren bir bölüm olma amacı taşımaktadır. Bölüm, çağdaş tasarım eğitiminin yanı sıra mesleki etik- ahlak anlayışı ile donanımını tamamlamış yetkin tasarımcılar yetiştirmeyi hedeflemektedir. Vermekte olduğumuz eğitim ile evrensel olduğu kadar yerel, otantik ve folklorik geleneksel Anadolu kültürel varlıklarının da tasarım bilincinde yer almasını amaçlamaktayız. Tasarım, tasarımı oluşturan kültürel dinamiklerin birikimi sonucunda ortaya çıkan bir sentezdir. Tasarım özgün olduğu ve tasarımcının kişiliğinden izler taşıdığı sürece kimlik kazanmakta ve anlam içermektedir.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Bölüm müfredatındaki uygulamalı dersler Görsel İletişim Tasarımı Mac laboratuvarlarında gerçekleştirilmektedir. Teorik derslerin eğitiminde ise fakülte derslikleri kullanılmaktadır.
- Görsel iletişim tasarımı alanı ve programlarıyla ilgili sosyal bilimler ve sanat disiplinlerine özgü konularda yeterli akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgi birikimine sahip olup, bu bilgiyi görsel iletişim tasarımı alanındaki projelerde ve uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir.
- Görsel iletişim tasarım alanındaki bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır.
- Görsel iletişim tasarımı alanında yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, araştırma, planlama, ürüne dönüştürme ve uygulama becerisine sahiptir.
- Görsel iletişim tasarımı alanındaki uygulamalar için gereken çağdaş araçları seçme ve kullanma becerisine sahiptir.
- Görsel iletişim tasarımı alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilimsel çalışmalar yapma ve sonuçlarını paylaşma bilgi ve becerisine sahiptir.
- Görsel iletişim tasarımı alanındaki problemleri tanımlama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
- Görsel iletişim tasarımı alanında, uyumlu ve verimli ekip çalışması becerisine sahiptir.
- Görsel iletişim tasarımı alanında, ulusal ve uluslararası mevzuatı ve kalite standartlarını bilir ve uygulama becerisine sahiptir.
- Görsel iletişim tasarımı alanında, etik ve mesleki etik ilkelerine uygun davranma ve sorumluluk bilincine sahiptir.
- Görsel iletişim tasarımı alanında, mesleki çalışmaların insan hakları, kültürel çeşitlilik, çevre sorunları, kamu yararı ve kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ile hukuksal sonuçlarına duyarlılık gösterir.
- Görsel iletişim tasarımı alanında, Türkçe ve en az bir yabancı dilde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde), sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) kullanma becerisine sahiptir.
- Görsel okuma yazma yetkinliği
- Tasarımda Estetik kavrama ve Uygulama yetkinliği
- Yaratıcılık, üretkenlik ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Yasal ve Siyasal gelişmelerden haberdar olma yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- İletişim ve kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrencilerin derslerdeki ve diğer etkinliklerdeki başarılarının ölçülmesi ve değerlendirmesi İstanbul Gedik Üniversitesi Ön Lisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’ne uygun olarak yapılır. İlgili yönetmeliğe göre bir öğrencinin bir dersten başarı notu; o derse ait yarıyıl içindeki tüm çalışmalarında gösterdiği başarı düzeyi, ara sınavların not ortalaması ve yarıyıl sonunda aldığı notla birlikte değerlendirilerek belirlenir. Bir öğrenciye verilecek başarı notu, yarıyıl başında belirlenen en az bir ara sınavdan ve/veya sınav yerine geçebilecek proje, ödev gibi çalışmalardan alınan notların ortalamasının %40’ı, yarıyıl sonu sınavının %60’ı alınarak hesaplanır. Öğrencinin başarılı sayılabilmesi için, yarıyıl sonu (final/bütünleme) sınavından en az 40 alması gerekir.
Proje ve uygulama derslerinin değerlendirilmesi, Görsel İletişim Tasarımı Bölümü Bitirme Projesi Yönergesi çerçevesinde gerçekleştirilmektedir. Sınavların uygulanış biçimi dersin öğretim elemanı tarafından teorik veya uygulamalı olarak belirlenebilir. Her dönemde başarı notu 1 adet ara sınav ve varsa diğer etkinliklerin ortalamasının %40’ı, final sınavı değerlendirme notunun %60’ı alınarak hesaplanır.
Ders Notu Puan Aralığı Katsayı |
AA 88-100 4.0 |
BA 81-87 3.5 |
BB 76-80 3.5 |
CB 65-75 2.5 |
CC 55-64 2.0 |
DC 45-54 1.5 |
DD 40-44 1.0 |
FD 30-39 0.5 |
FF 0-29 0 |
|
GM-Girmedi, |
TK-Tekrar, |
DZ-Devamsız, |
TR-Transfer Dersler, |
G-geçti, |
K-Kaldı, |
ERA-Erasmus Sırasında Alınan Dersler, |
ÖD-Öğrenci Değişimi Programı Sırasında Dersler |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır.
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
5- Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu (İLEDAK) tarafından akredite edilmiştir.
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihleri: 12.03.2025 - 12.03.2027
Görsel İletişim Tasarımı Bölümü Yüksek Öğretim Kurulu’nun belirlemiş olduğu şartlara ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavı sonucu elde edilen (SÖZ) puan türüne göre öğrenci almaktadır.
Öğrencilerimizin, çok yönlü ve sektör ile iş dünyasının beklentilerine yanıt verebilecek özgün işler üreten tasarımcılar olmasını amaçlıyoruz. Öğrencilerimiz; Ulusal ve uluslararası kamu kuruluşlarında, sektörde; Medya ve TV, Reklamcılık-grafik tasarım, dijital tasarım, animasyon ve karakter tasarımı, illüstrasyon ve Karakter tasarımı, web tasarımı, Masaüstü Yayıncılık ve Tipografi, Oyun ortamı ve tasarımı, Jeneratif Sanat, Çoklu Ortam tasarımında, sanal gerçeklik, algoritmalar ve yapay zeka, etkileşimli ortam tasarımı vb. iş alanı olan kuruluşlarda, yerel yönetim ve sivil toplum kuruluşlarında da, görsel iletişim ve dijital tasarım ile ilgili sorumluluklar üstlenebilecek sanat yöneticisi ve profesyonel tasarımcı adaylar olarak çalışabileceklerdir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir

Qualification Code | TR0030018961 | ||||||||||||||||||||
Qualification Title | Görsel İletişim Tasarımı License | ||||||||||||||||||||
Awarding Body | Gedik University | ||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Cumhuriyet Neighborhood, İlkbahar Street, No: 1-3-5, Yakacık, 34876 Kartal, Istanbul, Türkiye | ||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | http://www.gedik.edu.tr | ||||||||||||||||||||
Orientation | Academic | ||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 | |||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | ||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Audio-visual techniques and media production | ||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | ||||||||||||||||||||
Category | Main | ||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | ||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||
Program Profile | The Visual Communication Design Department aims to integrate traditional methods with contemporary education techniques, combining software with design and information technologies with creativity. In addition to contemporary design education, the department aims to train competent designers equipped with professional ethics and moral understanding. Through the education provided, the goal is to foster an awareness of design that includes not only universal aspects but also local, authentic, and folkloric traditional Anatolian cultural assets. Design is a synthesis that emerges from the accumulation of cultural dynamics shaping it. It gains identity and meaning as long as it remains original and carries traces of the designer’s personality. | ||||||||||||||||||||
Learning Environments | Education and training are conducted through formal education. The applied courses in the department curriculum are carried out in the Visual Communication Design Mac laboratories, while theoretical courses are taught in faculty classrooms. | ||||||||||||||||||||
Description |
| ||||||||||||||||||||
Key Competencies |
| ||||||||||||||||||||
Further Info | The evaluation of students’ success in courses and other activities is conducted in accordance with the Istanbul Gedik University Associate and Undergraduate Education-Training and Examination Regulations. According to the relevant regulation, a student’s course success grade is determined based on the overall performance in the semester, the midterm exam averages, and the final exam results. The success grade is calculated as follows:
| ||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs: The Higher Education Council (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities in higher education institutions. Annual “University Monitoring and Evaluation Reports” are published by YÖK. Annual reports on academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions are published by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs.” Development and Approval of Curricula: Assessment and Evaluation: Certification: ·Self-Evaluation and External Evaluation: Visual Communication Design Department has been accredited by the Communication Education Evaluation Accreditation Board (İLEDAK). | ||||||||||||||||||||
Access Requirements | Students are admitted based on the criteria set by the Higher Education Council (YÖK) and their performance in the Student Selection and Placement Exam (YKS - AYT) conducted by ÖSYM, under the Verbal (SÖZ) score type. | ||||||||||||||||||||
Conditions for Success | To graduate, students must complete 240 ECTS credits with a minimum cumulative GPA of 2.00 out of 4.00. | ||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | The program aims to train designers capable of responding to the expectations of the industry and business world with unique projects. Graduates can work in national and international organizations in fields such as: Media and TV Advertising and graphic design Digital design, animation, and character design Illustration and character design Web design Desktop publishing and typography Game environment and design Generative art Multimedia design Virtual reality, algorithms, and artificial intelligence Interactive environment design Additionally, they can assume responsibilities related to visual communication and digital design in local governments and non-governmental organizations as art managers and professional designers. | ||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1 Regulations on Inter-Institutional Credit Transfers and Double Major/Minor Programs. 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
| ||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | This qualification is permanently valid. | ||||||||||||||||||||
Url | Open Address | ||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030018961
ISCO 08
ISCO 08
The Visual Communication Design Department aims to integrate traditional methods with contemporary education techniques, combining software with design and information technologies with creativity. In addition to contemporary design education, the department aims to train competent designers equipped with professional ethics and moral understanding. Through the education provided, the goal is to foster an awareness of design that includes not only universal aspects but also local, authentic, and folkloric traditional Anatolian cultural assets.
Design is a synthesis that emerges from the accumulation of cultural dynamics shaping it. It gains identity and meaning as long as it remains original and carries traces of the designer’s personality.
Education and training are conducted through formal education. The applied courses in the department curriculum are carried out in the Visual Communication Design Mac laboratories, while theoretical courses are taught in faculty classrooms.
- Possess sufficient academic, cultural, artistic, and technical knowledge in social sciences and arts disciplines related to visual communication design and can apply this knowledge to projects and applications in the field.
- Are aware of scientific, social, economic, legal, and political developments in the field of visual communication design.
- Have the ability to conduct research, planning, product transformation, and application with a creative and critical approach in visual communication design.
- Can select and use contemporary tools required for applications in the field of visual communication design.
- Have the knowledge and ability to conduct theoretical and applied scientific studies in the field and share their results.
- Have the ability to identify, interpret, and solve problems in visual communication design.
- Possess teamwork skills that enable harmonious and efficient collaboration in visual communication design.
- Know and apply national and international regulations and quality standards in the field.
- Act in accordance with ethical and professional ethical principles and demonstrate a sense of responsibility.
- Are sensitive to the universal and social impact and legal consequences of professional activities, including human rights, cultural diversity, environmental issues, public interest, and public service.
- Have effective verbal and written communication skills in Turkish and at least one foreign language at the B1 General Level (European Language Portfolio).
- Can use the necessary computer software required by their field (at least at the Advanced Level of the European Computer Driving License).
- Visual literacy skills
- Aesthetic perception and application in design
- Creativity, productivity, and learning to learn competency
- Awareness of legal and political developments
- Entrepreneurship skills
- Communication and cultural awareness and expression skills
The evaluation of students’ success in courses and other activities is conducted in accordance with the Istanbul Gedik University Associate and Undergraduate Education-Training and Examination Regulations.
According to the relevant regulation, a student’s course success grade is determined based on the overall performance in the semester, the midterm exam averages, and the final exam results. The success grade is calculated as follows:
- 40% of the midterm exams and/or project, assignment, etc.
- 60% of the final exam.
- To pass, a student must score at least 40 in the final/make-up exam.
-
The evaluation of project and applied courses is conducted within the framework of the Visual Communication Design Department Graduation Project Directive. The format of exams (theoretical or practical) is determined by the course instructor. The grading system is as follows:
Grade Score Range Coefficient
AA 88-100 4.0
BA 81-87 3.5
BB 76-80 3.5
CB 65-75 2.5
CC 55-64 2.0
DC 45-54 1.5
DD 40-44 1.0
FD 30-39 0.5
FF 0-29 0
GM-Did Not Attend
TK-Repeated Course
DZ-Absent
TR-Transferred Courses
G-Passed
K-Failed
ERA-Courses Taken During Erasmus
ÖD-Courses Taken During Student Exchange Program
To ensure the quality of higher education programs:
The Higher Education Council (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities in higher education institutions.
Annual “University Monitoring and Evaluation Reports” are published by YÖK.
Annual reports on academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions are published by YÖK.
The quality assurance of undergraduate programs is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs.”
Development and Approval of Curricula:
1.1. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curricula of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program aims to provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK.
1.3. The curricula of the National Core Education Programs are implemented by higher education institutions after being approved by YÖK, following their acceptance by the relevant Council of Deans.
Assessment and Evaluation:
The assessment and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program provides to students are conducted in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions, based on the fundamental principles established by YÖK.
Certification:
Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the required course credits and other obligations determined by higher education institutions.
·Self-Evaluation and External Evaluation:
Higher education institutions, as part of continuous monitoring, enter their “Institutional Self-Evaluation Reports” from the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK publicly shares the “Institutional Feedback Report” prepared regarding the external evaluation of higher education institutions. Additionally, accreditation decisions made by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK confirm that programs meet quality assurance requirements. YÖKAK regularly reviews the qualifications specified in the legislation.
Visual Communication Design Department has been accredited by the Communication Education Evaluation Accreditation Board (İLEDAK).
Accreditation Start/End Dates: 12.03.2025 - 12.03.2027
Students are admitted based on the criteria set by the Higher Education Council (YÖK) and their performance in the Student Selection and Placement Exam (YKS - AYT) conducted by ÖSYM, under the Verbal (SÖZ) score type.
The program aims to train designers capable of responding to the expectations of the industry and business world with unique projects. Graduates can work in national and international organizations in fields such as:
Media and TV
Advertising and graphic design
Digital design, animation, and character design
Illustration and character design
Web design
Desktop publishing and typography
Game environment and design
Generative art
Multimedia design
Virtual reality, algorithms, and artificial intelligence
Interactive environment design
Additionally, they can assume responsibilities related to visual communication and digital design in local governments and non-governmental organizations as art managers and professional designers.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1 Regulations on Inter-Institutional Credit Transfers and Double Major/Minor Programs.
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
This qualification is permanently valid.
