Yeterlilik Kodu | TR0030011568 | |
Yeterlilik Adı | Gıda Kalite Kontrolü ve Analizi (Eğirdir MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, 32200 Bahçelievler Mh. 102. Cd. No:24 ISPARTA T. +90 (246) 214 60 10 F. +90 (246) 228 30 06 isubu@hs01.kep.tr | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.isparta.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Gıda işleme | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
3139.09 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Akdeniz Bölgesinde ilk ve tek Gıda Kalite Kontrolü ve Analizi Programı olarak, evrensel değerler çerçevesinde program eğitim öğretim amaçları aşağıda belirtilmiştir. 1. Gıda endüstrisinin ve bu endüstri dalı ile ilişkili çeşitli sektörlerde işletmede, üretimde, analiz laboratuvarlarında çalışabilecek; kalite kontrolünü yapabilecek, temel, güncel ve uygulamalı bilgi birikime ve mesleki beceriye sahip, 2. İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi, 3. Gıdanın üretiminden tüketimine kadar geçen süreçteki bütün aşamalarda numune alma, alınan numunelerin kalite kontrol analizlerini yapmak için gerekli bilgi ve beceriye sahip, 4. Alanında yenilikçi sistemleri ve teknolojik gelişmeleri takip eden, sektörün değişen talep ve ihtiyaçlarını öngörebilen ve bu bağlamda sürekli gelişip yenilikçi teknolojilere kolay uyum sağlayabilen, 5. Gıda endüstrisinin ve bu endüstri dalı ile ilişkili çeşitli sektörlerde, kalite yönetimi ekiplerinde aktif görev alabilecek sorumlulukta; bireysel ve/veya takım çalışmasına uyumlu, iyi iletişim becerilerine sahip, inisiyatif alabilen, çözüm odaklı eleman olabilen, 6. Gıda güvenliğinin ve kalitesinin temini için gıda ürünlerinin üretim, işleme ve dağıtım aşamalarında; toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip, 7. Alanıyla alakalı bilgiye ulaşma ve meslektaşları ile yazılı ve sözlü iletişime geçmek için, yeterli düzeyde mesleki yabancı dil bilgisine sahip, 8. Gıda Kalite Kontrolü ve Analizi Programı kapsamında alana özgü kavram ve ilkeleri benimsemiş, alanında gerekli mesleki yetkinliğe sahip, teknik ara eleman olarak insan gücünün yetiştirilmesi amaçlanmıştır. Yukarıda belirtilen amaçlara ulaşmak adına program hedefleri de aşağıda belirtilmiştir. 1. Alanıyla ilgili temel kavram ve ilkeleri özümsemiş, üretimden tüketime kadar geçen süreçte gıda zincirinin tüm aşamalarında gıda güvenliği ve kalitesini hedef alan, hammadde ve ürün kalitesi arasındaki ilişkiyi analiz edebilen, gerekli teknikleri ve araçları etkin bir şekilde kullanabilen, teknolojik gelişmeler paralelinde kendini sürekli yenileyerek ilgili yönetmelik ve standartlara uygun bir şekilde denetim ve kontrol yapabilecek donanıma sahip, mesleki alanda bir yabancı dilde iletişim becerileri gelişmiş, gıda sanayi ve hizmet sektöründe görev alabilecek nitelikte teknik elemanlar yetiştirilmesi, 2. Program kapsamında aldıkları nitelikli eğitim ile öğrencilerin kariyer gelişimlerine destek olarak, lisans eğitimini tamamlayabilme altyapısını sağlanması, 3. Uygulamalı eğitim ve araştırmada öncü, yenilikçi yaklaşımlarla öğrenciyi merkeze alan, ürettiği bilim ve teknoloji ile paydaşlarının sorunlarına çözüm üreten uluslararası bir program olmak, 4. Sosyal sorumluluk sahibi, çevre bilincine sahip, toplumsal değerlere saygılı, mesleki etik bilincine sahip, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini sürekli yenileyen, iş güvenliği bilincine sahip ve tüketici sağlığını düşünen bireyler yetiştirmek olarak belirlenmiştir. | |
Öğrenme Ortamları | Meslek Yüksekokulu birbirine bağlı iki binadan oluşan 2177 m2 kapalı alana sahiptir. Eğitim-öğretim faaliyetlerinin sürdürüldüğü binanın 1. katında 1 adet kütüphane, 1 adet 50 kişilik kapasiteye ve 50 m2 alana sahip öğrenci ve öğretim elemanı yemekhanesi, 1 adet 25 m2 alana sahip kantin, 1 adet derslik, Gıda Kalite Kontrolü ve Analizi Programına ait 1 adet 51.90 m2’lik alana sahip Gıda Analiz Laboratuvarı bulunmaktadır. 2. katında ise 9 adet derslik ve 1 adet bilgisayar laboratuvarı bulunmaktadır. İdari amaçla kullanılan binanın 1. katında ise idari personel odaları, öğretim elemanı odaları, fotokopi ve arşiv odası, öğrenci işleri odası, 2. katta ise öğretim elemanı odaları, yüksek okul sekreteri ile müdür odaları ve ayrıca 1 adet konferans salonu bulunmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | Program kazanımları aşağıda listelenmiştir:
| |
Anahtar Yetkinlikler | Bilgi toplumunun gerektirdiği, tüm bireylerin sahip olması gereken, kişilerin hayat boyu öğrenme çerçevesinde bireysel gelişimini, topluma etkin ve sorumlu bireyler olarak sosyal katılımlarını, istihdam edilebilmelerini destekleyen temel yetkinliklerdir. Anahtar yetkinlikler şunlardır:
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | (1) Birimlerde bir dersin başarı notu üniversite senatosu tarafından belirlenen bağıl değerlendirme yöntemine göre belirlenir. Bağıl değerlendirme yöntemine göre bir öğrencinin bir dersteki başarı notunun belirlenmesi için, öncelikle mutlak değerlendirme yönteminde olduğu gibi ara sınav ve varsa diğer eğitim-öğretim etkinlikleri ile yarıyıl/yıl sonu sınavlarının katkıları dikkate alınarak ham notu hesaplanır. Bu not değerlendirme yönteminde 100 üzerinden ham not olarak kabul edilir. Tüm öğrenciler için 100 üzerinden ham notlar, sınıfın genel başarı düzeyi, notların dağılışı, sınıf ortalaması ve/veya standart sapması dikkate alınarak Senato tarafından kabul edilen harfli sistem veya 4’lük sisteme uyarlanır. (2) Bu değerlendirmede sadece ara sınav ile yapılmışsa, ara sınavın başarı notuna katkısı %40, yarıyıl/yılsonu sınavından alınan notun başarı notuna katkısı % 60’dır. (3) Ara sınavın yanı sıra ödev, proje, uygulama ve benzeri yarıyıl içi çalışmaları yapılmışsa yarıyıl içi sınav ve etkinliklerin başarı notuna katkısı %50, yarıyıl/yılsonu sınavından alınan notun başarı notuna katkısı %50’dir. (4) Bütünleme sınavı yapılan dersin harf notunun hesaplanmasında, öğrencinin yıl içi sınav ve çalışmalarına ait notları aynı şekilde dikkate alınır ve bütünleme sınavı notu yarıyıl/yılsonu sınavı notu yerine geçer. (5) Bütünleme sınavı yapılan dersin harf notu Üniversite Bağıl Değerlendirme Yönergesindeki hükümlere göre belirlenir. (6) Bütünleme sınavında alınan harf notu geçerlidir ve önceki harf notunun yerine geçer. Öğrenci bilgi sistemi üzerinden bütünleme sınavına girme talebinde bulunan öğrencinin mazeret nedeniyle bütünleme sınavına girememesi ve mazeretini belgelendirmesi durumunda ilgili birimin yönetim kurulu kararı ile bir önceki harf notu geçerli olur. Öğrencinin başarısız olduğu dersin (FF, FD) bütünleme sınavına girmemesi durumunda bir önceki harf notu geçerli olur. (7) Eğim programlarında zorunlu staj dersi bulunan birimlerde staj dersinin uygulanması ve değerlendirilmesi Senato ve ilgili kurullar tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. (8) Sınav değerlendirme esasları hazırlık sınıflarında Senato tarafından belirlenen esaslara göre düzenlenir. Harf notları ve katsayıları aşağıdaki şekildedir: a) Başarı Notu Katsayı AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FD 0.50 FF 0.00 b) Bunlardan; 1) Geçer notlar; AA, BA, BB, CB ve CC notlarıdır. Bu notlardan birini almış olan bir öğrenci o dersi başarmış sayılır. Staj dersini başarı ile tamamlayan öğrencilere G (geçer) notu verilir. 2) Koşullu geçer notlar; DC ve DD notlarıdır. Bu notlardan birini almış olan bir öğrenci genel not ortalamasının en az 2.00 olması halinde o dersi başarmış sayılır. 3) Geçmez notlar; K, FD ve FF notlarıdır. Staj derslerinde başarısız olan öğrencilere K (geçmez) notu verilir. 4) NA notu, derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilere verilir. NA notu, not ortalaması hesabında (FF) notu gibi işlem görür. 5) M (muaf); daha önce alınıp başarılan ve eşdeğerliği ilgili bölüm başkanlığının önerisi üzerine ilgili yönetim kurulunca onaylanan dersler için verilen işaret. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Programımız Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK- Gıda Kalite Kontrolü ve Analizi Programı) kapsamında değerlendirilmiş ve 4 yıllığına tam akreditasyon almıştır. Başlangıç: 01.01.2025 / Bitiş: 31.12.2028. | |
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığı’nca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak. | |
Başarma Şartları | Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, FD notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 120 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu yeterliliği hem örgün hem de açık öğretim yoluyla ulaşmak mümkündür. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 1. Mesleki önlisans programlarından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK kararı ile belirlenir. 2. Mesleki önlisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı önlisans diploması alabilirler. 3. Kamu ve özel kuruluşlarda meslek elemanı olarak istihdam edilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030011568
3139.09
3139.09
Akdeniz Bölgesinde ilk ve tek Gıda Kalite Kontrolü ve Analizi Programı olarak, evrensel değerler çerçevesinde program eğitim öğretim amaçları aşağıda belirtilmiştir.
1. Gıda endüstrisinin ve bu endüstri dalı ile ilişkili çeşitli sektörlerde işletmede, üretimde, analiz laboratuvarlarında çalışabilecek; kalite kontrolünü yapabilecek, temel, güncel ve uygulamalı bilgi birikime ve mesleki beceriye sahip,
2. İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi,
3. Gıdanın üretiminden tüketimine kadar geçen süreçteki bütün aşamalarda numune alma, alınan numunelerin kalite kontrol analizlerini yapmak için gerekli bilgi ve beceriye sahip,
4. Alanında yenilikçi sistemleri ve teknolojik gelişmeleri takip eden, sektörün değişen talep ve ihtiyaçlarını öngörebilen ve bu bağlamda sürekli gelişip yenilikçi teknolojilere kolay uyum sağlayabilen,
5. Gıda endüstrisinin ve bu endüstri dalı ile ilişkili çeşitli sektörlerde, kalite yönetimi ekiplerinde aktif görev alabilecek sorumlulukta; bireysel ve/veya takım çalışmasına uyumlu, iyi iletişim becerilerine sahip, inisiyatif alabilen, çözüm odaklı eleman olabilen,
6. Gıda güvenliğinin ve kalitesinin temini için gıda ürünlerinin üretim, işleme ve dağıtım aşamalarında; toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip,
7. Alanıyla alakalı bilgiye ulaşma ve meslektaşları ile yazılı ve sözlü iletişime geçmek için, yeterli düzeyde mesleki yabancı dil bilgisine sahip,
8. Gıda Kalite Kontrolü ve Analizi Programı kapsamında alana özgü kavram ve ilkeleri benimsemiş, alanında gerekli mesleki yetkinliğe sahip, teknik ara eleman olarak insan gücünün yetiştirilmesi amaçlanmıştır.
Yukarıda belirtilen amaçlara ulaşmak adına program hedefleri de aşağıda belirtilmiştir.
1. Alanıyla ilgili temel kavram ve ilkeleri özümsemiş, üretimden tüketime kadar geçen süreçte gıda zincirinin tüm aşamalarında gıda güvenliği ve kalitesini hedef alan, hammadde ve ürün kalitesi arasındaki ilişkiyi analiz edebilen, gerekli teknikleri ve araçları etkin bir şekilde kullanabilen, teknolojik gelişmeler paralelinde kendini sürekli yenileyerek ilgili yönetmelik ve standartlara uygun bir şekilde denetim ve kontrol yapabilecek donanıma sahip, mesleki alanda bir yabancı dilde iletişim becerileri gelişmiş, gıda sanayi ve hizmet sektöründe görev alabilecek nitelikte teknik elemanlar yetiştirilmesi,
2. Program kapsamında aldıkları nitelikli eğitim ile öğrencilerin kariyer gelişimlerine destek olarak, lisans eğitimini tamamlayabilme altyapısını sağlanması,
3. Uygulamalı eğitim ve araştırmada öncü, yenilikçi yaklaşımlarla öğrenciyi merkeze alan, ürettiği bilim ve teknoloji ile paydaşlarının sorunlarına çözüm üreten uluslararası bir program olmak,
4. Sosyal sorumluluk sahibi, çevre bilincine sahip, toplumsal değerlere saygılı, mesleki etik bilincine sahip, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyen ve kendini sürekli yenileyen, iş güvenliği bilincine sahip ve tüketici sağlığını düşünen bireyler yetiştirmek olarak belirlenmiştir.
Meslek Yüksekokulu birbirine bağlı iki binadan oluşan 2177 m2 kapalı alana sahiptir. Eğitim-öğretim faaliyetlerinin sürdürüldüğü binanın 1. katında 1 adet kütüphane, 1 adet 50 kişilik kapasiteye ve 50 m2 alana sahip öğrenci ve öğretim elemanı yemekhanesi, 1 adet 25 m2 alana sahip kantin, 1 adet derslik, Gıda Kalite Kontrolü ve Analizi Programına ait 1 adet 51.90 m2’lik alana sahip Gıda Analiz Laboratuvarı bulunmaktadır. 2. katında ise 9 adet derslik ve 1 adet bilgisayar laboratuvarı bulunmaktadır.
İdari amaçla kullanılan binanın 1. katında ise idari personel odaları, öğretim elemanı odaları, fotokopi ve arşiv odası, öğrenci işleri odası, 2. katta ise öğretim elemanı odaları, yüksek okul sekreteri ile müdür odaları ve ayrıca 1 adet konferans salonu bulunmaktadır.
Program kazanımları aşağıda listelenmiştir:
- Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
- İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
- Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
- Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
- Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Gıda sektöründe kullanılan hammaddeler, katkı maddeleri, ambalaj materyalleri, hijyen ve sanitasyon konularını açıklar.
- Alanı ile ilgili laboratuvarlarda kimyasal, fiziksel, enstrümantal ve kalite kontrol analizleri için gerekli alet ekipmanları kullanır.
- Gıdaların kalitesini duyusal analiz yöntemlerini kullanarak değerlendirir.
Bilgi toplumunun gerektirdiği, tüm bireylerin sahip olması gereken, kişilerin hayat boyu öğrenme çerçevesinde bireysel gelişimini, topluma etkin ve sorumlu bireyler olarak sosyal katılımlarını, istihdam edilebilmelerini destekleyen temel yetkinliklerdir. Anahtar yetkinlikler şunlardır:
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
(1) Birimlerde bir dersin başarı notu üniversite senatosu tarafından belirlenen bağıl değerlendirme yöntemine göre belirlenir. Bağıl değerlendirme yöntemine göre bir öğrencinin bir dersteki başarı notunun belirlenmesi için, öncelikle mutlak değerlendirme yönteminde olduğu gibi ara sınav ve varsa diğer eğitim-öğretim etkinlikleri ile yarıyıl/yıl sonu sınavlarının katkıları dikkate alınarak ham notu hesaplanır. Bu not değerlendirme yönteminde 100 üzerinden ham not olarak kabul edilir. Tüm öğrenciler için 100 üzerinden ham notlar, sınıfın genel başarı düzeyi, notların dağılışı, sınıf ortalaması ve/veya standart sapması dikkate alınarak Senato tarafından kabul edilen harfli sistem veya 4’lük sisteme uyarlanır.
(2) Bu değerlendirmede sadece ara sınav ile yapılmışsa, ara sınavın başarı notuna katkısı %40, yarıyıl/yılsonu sınavından alınan notun başarı notuna katkısı % 60’dır.
(3) Ara sınavın yanı sıra ödev, proje, uygulama ve benzeri yarıyıl içi çalışmaları yapılmışsa yarıyıl içi sınav ve etkinliklerin başarı notuna katkısı %50, yarıyıl/yılsonu sınavından alınan notun başarı notuna katkısı %50’dir.
(4) Bütünleme sınavı yapılan dersin harf notunun hesaplanmasında, öğrencinin yıl içi sınav ve çalışmalarına ait notları aynı şekilde dikkate alınır ve bütünleme sınavı notu yarıyıl/yılsonu sınavı notu yerine geçer.
(5) Bütünleme sınavı yapılan dersin harf notu Üniversite Bağıl Değerlendirme Yönergesindeki hükümlere göre belirlenir.
(6) Bütünleme sınavında alınan harf notu geçerlidir ve önceki harf notunun yerine geçer. Öğrenci bilgi sistemi üzerinden bütünleme sınavına girme talebinde bulunan öğrencinin mazeret nedeniyle bütünleme sınavına girememesi ve mazeretini belgelendirmesi durumunda ilgili birimin yönetim kurulu kararı ile bir önceki harf notu geçerli olur. Öğrencinin başarısız olduğu dersin (FF, FD) bütünleme sınavına girmemesi durumunda bir önceki harf notu geçerli olur.
(7) Eğim programlarında zorunlu staj dersi bulunan birimlerde staj dersinin uygulanması ve değerlendirilmesi Senato ve ilgili kurullar tarafından belirlenen esaslara göre yapılır.
(8) Sınav değerlendirme esasları hazırlık sınıflarında Senato tarafından belirlenen esaslara göre düzenlenir.
Harf notları ve katsayıları aşağıdaki şekildedir:
a)
Başarı Notu Katsayı
AA 4.00
BA 3.50
BB 3.00
CB 2.50
CC 2.00
DC 1.50
DD 1.00
FD 0.50
FF 0.00
b) Bunlardan;
1) Geçer notlar; AA, BA, BB, CB ve CC notlarıdır. Bu notlardan birini almış olan bir öğrenci o dersi başarmış sayılır. Staj dersini başarı ile tamamlayan öğrencilere G (geçer) notu verilir.
2) Koşullu geçer notlar; DC ve DD notlarıdır. Bu notlardan birini almış olan bir öğrenci genel not ortalamasının en az 2.00 olması halinde o dersi başarmış sayılır.
3) Geçmez notlar; K, FD ve FF notlarıdır. Staj derslerinde başarısız olan öğrencilere K (geçmez) notu verilir.
4) NA notu, derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilere verilir. NA notu, not ortalaması hesabında (FF) notu gibi işlem görür.
5) M (muaf); daha önce alınıp başarılan ve eşdeğerliği ilgili bölüm başkanlığının önerisi üzerine ilgili yönetim kurulunca onaylanan dersler için verilen işaret.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Programımız Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK- Gıda Kalite Kontrolü ve Analizi Programı) kapsamında değerlendirilmiş ve 4 yıllığına tam akreditasyon almıştır.
Başlangıç: 01.01.2025 / Bitiş: 31.12.2028.
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığı’nca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak.
1. Mesleki önlisans programlarından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK kararı ile belirlenir.
2. Mesleki önlisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı önlisans diploması alabilirler.
3. Kamu ve özel kuruluşlarda meslek elemanı olarak istihdam edilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir

Qualification Code | TR0030011568 | |
Qualification Title | Associate Diploma in Food Quality Control and Analysis Program | |
Awarding Body | Isparta University of Applied Sciences | |
Awarding Body Contact | A new university was established in Isparta with the name of Isparta University of Applied Sciences in Isparta. | |
Awarding Body Url | http://www.isparta.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Food processing | |
National Occupation Classification |
3139.09 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | As the first and only Food Quality Control and Analysis Program in the Mediterranean Region, the program educational objectives within the framework of universal values are stated below. 1. Able to work in businesses, production, analysis laboratories in the food industry and various sectors related to this industry; able to perform quality control, having basic, up-to-date and applied knowledge and professional skills, 2. Knowledgeable about occupational health and safety, environmental awareness and quality processes, 3. Having the necessary knowledge and skills to take samples at all stages of the process from food production to consumption and to perform quality control analyses of the samples taken, 4. Follows innovative systems and technological developments in the field, can foresee the changing demands and needs of the sector, and can easily adapt to constantly developing and innovative technologies in this context, 5. Responsible for taking active roles in quality management teams in the food industry and various sectors related to this industry; Being compatible with individual and/or team work, having good communication skills, being able to take initiative and being a solution-oriented employee, 6. To ensure food safety and quality in the production, processing and distribution stages of food products; having social, scientific, cultural and ethical values, 7. Having sufficient professional foreign language knowledge to access information related to the field and to communicate with colleagues in written and verbal form, 8. Within the scope of the Food Quality Control and Analysis Program, it is aimed to train manpower as technical intermediate personnel who have adopted field-specific concepts and principles and have the necessary professional competence in their field. In order to achieve the above-mentioned objectives, the program objectives are also stated below. 1. To train technical personnel who have internalized the basic concepts and principles related to their field, target food safety and quality at all stages of the food chain from production to consumption, can analyze the relationship between raw material and product quality, can use the necessary techniques and tools effectively, are equipped to carry out inspection and control in accordance with the relevant regulations and standards by constantly renewing themselves in parallel with technological developments, have developed communication skills in a foreign language in their professional field, and are qualified to work in the food industry and service sectors. To train technical personnel who have internalized the basic concepts and principles related to their field, target food safety and quality at all stages of the food chain from production to consumption, can analyze the relationship between raw material and product quality, can use the necessary techniques and tools effectively, are equipped to carry out inspection and control in accordance with the relevant regulations and standards by constantly renewing themselves in parallel with technological developments, have developed communication skills in a foreign language in their professional field, and are qualified to work in the food industry and service sectors. 2. Supporting the career development of students with the qualified education they receive within the scope of the program and providing the infrastructure to complete their undergraduate education, 3. To be an international program that is a pioneer in applied education and research, centers the student with innovative approaches, and produces solutions to the problems of its stakeholders with the science and technology it produces, 4. It has been determined to raise individuals who are socially responsible, environmentally conscious, respectful of social values, have professional ethical awareness, follow developments in science and technology with the awareness of the necessity of lifelong learning and constantly renew themselves, have occupational safety awareness and consider consumer health. | |
Learning Environments | The vocational high school has a closed area of 2177 m2 with two interconnected buildings. On the first floor of the building where education and training activities are carried out, there is 1 library, 1 student and teaching staff dining hall with a capacity of 50 people and an area of 50 m2, 1 canteen with an area of 25 m2, 1 classroom, 1 Food Analysis Laboratory with an area of 51.90 m2 belonging to the Food Quality Control and Analysis Program. On the second floor, there are 9 classrooms and 1 computer laboratory. The first floor of the building used for administrative purposes contains administrative staff rooms, teaching staff rooms, a photocopy and archive room, student affairs room, and the second floor contains teaching staff rooms, college secretary and principal rooms, and also 1 conference hall. | |
Description | The programme outcomes are listed below:
| |
Key Competencies | These are the basic competencies required by the information society, which all individuals should have, which support the individual development of individuals within the framework of lifelong learning, their social participation in society as active and responsible individuals, and their employability. Key competencies are as follows:
| |
Further Info | (1) The success grade of a course in the units is determined according to the relative evaluation method determined by the Senate. In order to determine the success grade of a student in a course according to the relative evaluation method, firstly, as in the absolute evaluation method, the raw grade is calculated by taking into account the contributions of midterm exams and other educational activities and semester / year-end exams, if any. This grade is accepted as a raw grade out of 100 in the evaluation method. For all students, the overall achievement level of raw grades out of 100 is adapted to the letter system or 4-point system accepted by the Senate, taking into account the distribution of grades, class average and/or standard deviation. (2) If this evaluation is made only by midterm exam, the contribution of the midterm exam to the success grade is 40% and the contribution of the grade taken from the semester / year-end exam to the success grade is 60%. (3) In addition to the midterm exam, if homework, project, application and similar in-semester studies are done, the contribution of the in-semester exams and activities to the success grade is 50%, and the contribution of the grade obtained from the semester / year-end exam to the success grade is 50%. (4) In the calculation of the letter grade of the course with make-up exam, the grades of the student's mid-year exams and studies are taken into account in the same way and the make-up exam grade replaces the semester / year-end exam grade. (5) The letter grade of the make-up exam course is determined according to the directives of the University Relative Evaluation Regulation. (6) The letter grade received in the make-up exam is valid and replaces the previous letter grade. If the student who requests to take the make-up exam through the student information system cannot take the make-up exam due to an excuse and documents the excuse, the previous letter grade is valid with the decision of the board of directors of the relevant unit. If the student does not take the make-up exam of the failed course (FF, FD), the previous letter grade will be valid. (7) In units with compulsory internship courses in their education programs, the implementation and evaluation of the internship course is carried out according to the principles determined by the Senate and the relevant boards. (8) Examination evaluation principles are regulated according to the principles determined by the Senate in preparatory classes. Letter grades and coefficients are as follows: a) Success Grade Coefficient AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FD 0.50 FF 0.00 b) Of these; 1) Pass grades are AA, BA, BB, CB and CC. A student who has received one of these grades is considered to have succeeded in that course. Students who successfully complete the internship course are given a grade of G (pass). 2) Conditional passing grades are DC and DD grades. A student who has received one of these grades is considered to have passed the course if his/her grade point average is at least 2.00. 3) No pass grades are K, FD and FF grades. Students who fail in internship courses are given a grade of K (not passing). 4) NA grade is given to students who do not fulfill their attendance obligations. NA grade is treated like (FF) grade in grade point average calculation. 5) M (exempt); the mark given for the courses that have been taken and succeeded before and whose equivalence is approved by the relevant board of directors upon the recommendation of the relevant department head. | |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs;
Quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Education Programs: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of the National Core Curriculum is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Measurement and Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Documentation: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an associate degree diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Our program was evaluated within the scope of the Association for Evaluation and Accreditation of Vocational Education (MEDEK- Food Quality Control and Analysis Program) and received full accreditation for 4 years. Start: 01.01.2025 / End: 31.12.2028 | |
Access Requirements | 1. To graduate from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements for associate degree programs of higher education institutions. 2. To be placed in the relevant associate degree program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), whose procedures and principles are determined by the Higher Education Institution (YÖK). | |
Conditions for Success | A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, FD grades. This qualification can be obtained by either formal education or open education. | |
Progression Paths (Relationship Type) | 1. Students who graduate from vocational associate degree programs can make vertical transfer to bachelor's degree programs as a result of the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM. Vertical transfer quotas are determined by YÖK decision not to exceed ten percent of the quota determined in the related bachelor's degree programs. 2. Vocational associate degree students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from both diploma programs simultaneously and if they are successful, they can receive two separate associate degree diplomas. 3. They are employed as professional staff in public and private organizations. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Sub Major and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Quality Assurance for Higher Education and Regulation on Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030011568
3139.09
3139.09
As the first and only Food Quality Control and Analysis Program in the Mediterranean Region, the program educational objectives within the framework of universal values are stated below.
1. Able to work in businesses, production, analysis laboratories in the food industry and various sectors related to this industry; able to perform quality control, having basic, up-to-date and applied knowledge and professional skills,
2. Knowledgeable about occupational health and safety, environmental awareness and quality processes,
3. Having the necessary knowledge and skills to take samples at all stages of the process from food production to consumption and to perform quality control analyses of the samples taken,
4. Follows innovative systems and technological developments in the field, can foresee the changing demands and needs of the sector, and can easily adapt to constantly developing and innovative technologies in this context,
5. Responsible for taking active roles in quality management teams in the food industry and various sectors related to this industry; Being compatible with individual and/or team work, having good communication skills, being able to take initiative and being a solution-oriented employee,
6. To ensure food safety and quality in the production, processing and distribution stages of food products; having social, scientific, cultural and ethical values,
7. Having sufficient professional foreign language knowledge to access information related to the field and to communicate with colleagues in written and verbal form,
8. Within the scope of the Food Quality Control and Analysis Program, it is aimed to train manpower as technical intermediate personnel who have adopted field-specific concepts and principles and have the necessary professional competence in their field.
In order to achieve the above-mentioned objectives, the program objectives are also stated below.
1. To train technical personnel who have internalized the basic concepts and principles related to their field, target food safety and quality at all stages of the food chain from production to consumption, can analyze the relationship between raw material and product quality, can use the necessary techniques and tools effectively, are equipped to carry out inspection and control in accordance with the relevant regulations and standards by constantly renewing themselves in parallel with technological developments, have developed communication skills in a foreign language in their professional field, and are qualified to work in the food industry and service sectors. To train technical personnel who have internalized the basic concepts and principles related to their field, target food safety and quality at all stages of the food chain from production to consumption, can analyze the relationship between raw material and product quality, can use the necessary techniques and tools effectively, are equipped to carry out inspection and control in accordance with the relevant regulations and standards by constantly renewing themselves in parallel with technological developments, have developed communication skills in a foreign language in their professional field, and are qualified to work in the food industry and service sectors.
2. Supporting the career development of students with the qualified education they receive within the scope of the program and providing the infrastructure to complete their undergraduate education,
3. To be an international program that is a pioneer in applied education and research, centers the student with innovative approaches, and produces solutions to the problems of its stakeholders with the science and technology it produces,
4. It has been determined to raise individuals who are socially responsible, environmentally conscious, respectful of social values, have professional ethical awareness, follow developments in science and technology with the awareness of the necessity of lifelong learning and constantly renew themselves, have occupational safety awareness and consider consumer health.
The vocational high school has a closed area of 2177 m2 with two interconnected buildings. On the first floor of the building where education and training activities are carried out, there is 1 library, 1 student and teaching staff dining hall with a capacity of 50 people and an area of 50 m2, 1 canteen with an area of 25 m2, 1 classroom, 1 Food Analysis Laboratory with an area of 51.90 m2 belonging to the Food Quality Control and Analysis Program. On the second floor, there are 9 classrooms and 1 computer laboratory.
The first floor of the building used for administrative purposes contains administrative staff rooms, teaching staff rooms, a photocopy and archive room, student affairs room, and the second floor contains teaching staff rooms, college secretary and principal rooms, and also 1 conference hall.
The programme outcomes are listed below:
- To have basic, current and practical knowledge about the profession.
- Have knowledge about occupational health and safety, environmental awareness and quality processes.
- Follows current developments and applications for the profession and uses them effectively.
- Uses information technologies (software, programmes, animation, etc.) related to the profession effectively.
- Has the ability to independently evaluate professional problems and issues with an analytical and critical approach and to propose solutions.
- To be able to effectively present his/her thoughts at the level of knowledge and skills through written and oral communication and express them clearly.
- To be able to take responsibility as a team member to solve complex and unforeseen problems encountered in applications related to the field.
- Has an awareness of career management and lifelong learning.
- To have social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, applying and announcing the results of the data related to the field.
- To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues using a foreign language.
- Explains raw materials, additives, packaging materials, hygiene and sanitation topics used in the food sector.
- Uses the necessary tools and equipment for chemical, physical, instrumental and quality control analysis in laboratories related to the field.
- Evaluates the quality of foods by using sensory analysis methods.
These are the basic competencies required by the information society, which all individuals should have, which support the individual development of individuals within the framework of lifelong learning, their social participation in society as active and responsible individuals, and their employability. Key competencies are as follows:
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expressive competence
(1) The success grade of a course in the units is determined according to the relative evaluation method determined by the Senate. In order to determine the success grade of a student in a course according to the relative evaluation method, firstly, as in the absolute evaluation method, the raw grade is calculated by taking into account the contributions of midterm exams and other educational activities and semester / year-end exams, if any. This grade is accepted as a raw grade out of 100 in the evaluation method. For all students, the overall achievement level of raw grades out of 100 is adapted to the letter system or 4-point system accepted by the Senate, taking into account the distribution of grades, class average and/or standard deviation.
(2) If this evaluation is made only by midterm exam, the contribution of the midterm exam to the success grade is 40% and the contribution of the grade taken from the semester / year-end exam to the success grade is 60%.
(3) In addition to the midterm exam, if homework, project, application and similar in-semester studies are done, the contribution of the in-semester exams and activities to the success grade is 50%, and the contribution of the grade obtained from the semester / year-end exam to the success grade is 50%.
(4) In the calculation of the letter grade of the course with make-up exam, the grades of the student's mid-year exams and studies are taken into account in the same way and the make-up exam grade replaces the semester / year-end exam grade.
(5) The letter grade of the make-up exam course is determined according to the directives of the University Relative Evaluation Regulation.
(6) The letter grade received in the make-up exam is valid and replaces the previous letter grade. If the student who requests to take the make-up exam through the student information system cannot take the make-up exam due to an excuse and documents the excuse, the previous letter grade is valid with the decision of the board of directors of the relevant unit. If the student does not take the make-up exam of the failed course (FF, FD), the previous letter grade will be valid.
(7) In units with compulsory internship courses in their education programs, the implementation and evaluation of the internship course is carried out according to the principles determined by the Senate and the relevant boards.
(8) Examination evaluation principles are regulated according to the principles determined by the Senate in preparatory classes.
Letter grades and coefficients are as follows:
a)
Success Grade Coefficient
AA 4.00
BA 3.50
BB 3.00
CB 2.50
CC 2.00
DC 1.50
DD 1.00
FD 0.50
FF 0.00
b) Of these;
1) Pass grades are AA, BA, BB, CB and CC. A student who has received one of these grades is considered to have succeeded in that course. Students who successfully complete the internship course are given a grade of G (pass).
2) Conditional passing grades are DC and DD grades. A student who has received one of these grades is considered to have passed the course if his/her grade point average is at least 2.00.
3) No pass grades are K, FD and FF grades. Students who fail in internship courses are given a grade of K (not passing).
4) NA grade is given to students who do not fulfill their attendance obligations. NA grade is treated like (FF) grade in grade point average calculation.
5) M (exempt); the mark given for the courses that have been taken and succeeded before and whose equivalence is approved by the relevant board of directors upon the recommendation of the relevant department head.
To ensure the quality of higher education programs;
- Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
- “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK are published. Reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.
- Every year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Education Programs:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of the National Core Curriculum is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Measurement and Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Documentation: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an associate degree diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Our program was evaluated within the scope of the Association for Evaluation and Accreditation of Vocational Education (MEDEK- Food Quality Control and Analysis Program) and received full accreditation for 4 years.
Start: 01.01.2025 / End: 31.12.2028
1. To graduate from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements for associate degree programs of higher education institutions.
2. To be placed in the relevant associate degree program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), whose procedures and principles are determined by the Higher Education Institution (YÖK).
1. Students who graduate from vocational associate degree programs can make vertical transfer to bachelor's degree programs as a result of the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM. Vertical transfer quotas are determined by YÖK decision not to exceed ten percent of the quota determined in the related bachelor's degree programs.
2. Vocational associate degree students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from both diploma programs simultaneously and if they are successful, they can receive two separate associate degree diplomas.
3. They are employed as professional staff in public and private organizations.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Sub Major and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Quality Assurance for Higher Education and Regulation on Higher Education Quality Board
Qualification is valid indefinetely
