Yeterlilik Kodu

TR0030045008

Yeterlilik Adı
Gazetecilik Lisans Diploması
Sorumlu KurumKastamonu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKastamonu Üniversitesi Kuzeykent Mahallesi Orgeneral Atilla Ateş Paşa Caddesi No:19 Posta Kodu: 37150 Merkez/Kastamonu
Sorumlu Kurum URLhttps://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Gazetecilik ve raporlama
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriÖzel Amaçlı
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

"Ulusal ve uluslararası gelişmeleri yakından takip eden; geleneksel ve yeni medyanın önemini kavramış; yeni iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilen; eleştirel ve analitik düşünebilen; etik değerlere bağlı; kuramsal bilgiyi pratikle sentezleyebilen donanımlı gazeteciler yetiştirmek, Gazetecilik Programı'nın temel öğretim amacıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Bu tür kapsamındaki yeterliliklere ait asgari ortak öğrenme kazanımları şunlardır:

1. Gazetecilik alanına ilişkin kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahiptir.

2. Haberi toplama, yazma, redakte etme, fotoğraflama, mizanpaj, web yayını/baskı şeklindeki haber üretiminin çok katmanlı işleyişini bilir.

3. Gazete yazı türleri hakkında bilgi sahibidir.

4. Haberciliğin temel etik ilkeleri ve sorumluluklarının bilincindedir.

5. Gazeteciliğin tarihsel gelişimini bilir.

6. Alanındaki teknolojik gelişmeleri takip eder.

7. Geleneksel medya ve yeni medyanın gereksinim duyduğu yeni iletişim teknolojilerini kullanabilme ve içerik oluşturma becerisine sahiptir.

8. Haber toplama, haber kaynaklarına ulaşma ve bilgiyi doğrulamada kullanılan yöntemleri bilir.

9. Gazete yayım sürecinde planlama, organize etme ve yönetme becerisine sahiptir.

10. Medya içeriklerini eleştirel biçimde okuma ve yorumlama becerisine sahiptir. 

11. Gazetecilikle ilgili mesleki sorunları tanıma ve açıklama becerisine sahiptir.

12. Haber yaparken özdenetim ve editoryal kontrol sağlayabilir.

13. Yerel ve küresel gelişmeleri takip eder ve disiplinlerarası bilgi birikimini gazetecilik alanında kullanır.

14. Medya metinlerini oluşturma, iletme ve eleştirebilme yeteneği gelişmiştir.

15. Haber yapma sürecinin gerektirdiği ekip çalışmalarına uyum sağlar ve sorumluluk alır.

16. Habercilik alanındaki yenilikleri ve sorunları takip eder ve mesleğin paydaşlarıyla etkili iletişim kurar.

17. Haberde etik ilkelere uygun dil kullanır ve her türlü ayrımcı söylemden kaçınır.

18. Demokrasi, insan hakları ve toplumsal sorumluluk bilincine sahiptir.

19. Medya içeriklerinin toplumsal, ekonomik ve kültürel etkilerini bilir ve eleştirel bakış açısıyla çözümleyebilir.

Anahtar Yetkinlikler

• Okuma-yazma yetkinliği

• Dijital yetkinlik

• Eleştirel düşünme

• Sosyal ve kültürel farkındalık

• Vatandaşlık bilinci

• İletişim ve ifade becerisi

• Problem çözme ve karar alma

• Girişimcilik ve yaratıcılık

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Öğretim Planı” nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. Genellikle ölçme ve değerlendirme her ders için 1 ara sınav ve 1 dönem sonu sınavı şeklinde yapılmaktadır. Ara sınav ağırlığı %40, dönem sonu sınavı ağırlığı %60 olarak belirlenmiştir.

BAŞARI NOTU KATSAYI

• AA 4,0

• BA 3,5

• BB 3,0

• CB 2,5

• CC 2,0

• DC 1,5

• DD 1,0

• FF 0,0

 

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)

Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Başarma ŞartlarıBu tür kapsamındaki yeterlilikleri kazanma şartları her bir ulusal yeterlilikte özel olarak tanımlanmıştır. Ancak tüm yeterlilikler için ortak şart, ulusal yeterlilik birimlerinde belirlenen asgari başarı puanının alınmasıdır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, gazetecilik, medya planlama, sosyal medya yöneticiliği gibi alanlarda çalışabilir. Akademik kariyer yapmak isteyenler iletişim alanında yüksek lisans ve doktora programlarına başvurabilir. Gazete, dergi, TV kanalı, haber ajansı, internet haber portalları gibi medya kuruluşlarında muhabir, editör, sayfa tasarımcısı, sosyal medya uzmanı, basın danışmanı olarak çalışabilirler. Kamu ve özel sektör iletişim birimlerinde görev alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030045008


Yeterlilik Adı
Gazetecilik Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kastamonu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kastamonu Üniversitesi Kuzeykent Mahallesi Orgeneral Atilla Ateş Paşa Caddesi No:19 Posta Kodu: 37150 Merkez/Kastamonu


Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Özel Amaçlı

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

"Ulusal ve uluslararası gelişmeleri yakından takip eden; geleneksel ve yeni medyanın önemini kavramış; yeni iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilen; eleştirel ve analitik düşünebilen; etik değerlere bağlı; kuramsal bilgiyi pratikle sentezleyebilen donanımlı gazeteciler yetiştirmek, Gazetecilik Programı'nın temel öğretim amacıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Bu tür kapsamındaki yeterliliklere ait asgari ortak öğrenme kazanımları şunlardır:

1. Gazetecilik alanına ilişkin kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahiptir.

2. Haberi toplama, yazma, redakte etme, fotoğraflama, mizanpaj, web yayını/baskı şeklindeki haber üretiminin çok katmanlı işleyişini bilir.

3. Gazete yazı türleri hakkında bilgi sahibidir.

4. Haberciliğin temel etik ilkeleri ve sorumluluklarının bilincindedir.

5. Gazeteciliğin tarihsel gelişimini bilir.

6. Alanındaki teknolojik gelişmeleri takip eder.

7. Geleneksel medya ve yeni medyanın gereksinim duyduğu yeni iletişim teknolojilerini kullanabilme ve içerik oluşturma becerisine sahiptir.

8. Haber toplama, haber kaynaklarına ulaşma ve bilgiyi doğrulamada kullanılan yöntemleri bilir.

9. Gazete yayım sürecinde planlama, organize etme ve yönetme becerisine sahiptir.

10. Medya içeriklerini eleştirel biçimde okuma ve yorumlama becerisine sahiptir. 

11. Gazetecilikle ilgili mesleki sorunları tanıma ve açıklama becerisine sahiptir.

12. Haber yaparken özdenetim ve editoryal kontrol sağlayabilir.

13. Yerel ve küresel gelişmeleri takip eder ve disiplinlerarası bilgi birikimini gazetecilik alanında kullanır.

14. Medya metinlerini oluşturma, iletme ve eleştirebilme yeteneği gelişmiştir.

15. Haber yapma sürecinin gerektirdiği ekip çalışmalarına uyum sağlar ve sorumluluk alır.

16. Habercilik alanındaki yenilikleri ve sorunları takip eder ve mesleğin paydaşlarıyla etkili iletişim kurar.

17. Haberde etik ilkelere uygun dil kullanır ve her türlü ayrımcı söylemden kaçınır.

18. Demokrasi, insan hakları ve toplumsal sorumluluk bilincine sahiptir.

19. Medya içeriklerinin toplumsal, ekonomik ve kültürel etkilerini bilir ve eleştirel bakış açısıyla çözümleyebilir.


Anahtar Yetkinlikler

• Okuma-yazma yetkinliği

• Dijital yetkinlik

• Eleştirel düşünme

• Sosyal ve kültürel farkındalık

• Vatandaşlık bilinci

• İletişim ve ifade becerisi

• Problem çözme ve karar alma

• Girişimcilik ve yaratıcılık


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Öğretim Planı” nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. Genellikle ölçme ve değerlendirme her ders için 1 ara sınav ve 1 dönem sonu sınavı şeklinde yapılmaktadır. Ara sınav ağırlığı %40, dönem sonu sınavı ağırlığı %60 olarak belirlenmiştir.

BAŞARI NOTU KATSAYI

• AA 4,0

• BA 3,5

• BB 3,0

• CB 2,5

• CC 2,0

• DC 1,5

• DD 1,0

• FF 0,0

 


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)


Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.


Başarma Şartları
Bu tür kapsamındaki yeterlilikleri kazanma şartları her bir ulusal yeterlilikte özel olarak tanımlanmıştır. Ancak tüm yeterlilikler için ortak şart, ulusal yeterlilik birimlerinde belirlenen asgari başarı puanının alınmasıdır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, gazetecilik, medya planlama, sosyal medya yöneticiliği gibi alanlarda çalışabilir. Akademik kariyer yapmak isteyenler iletişim alanında yüksek lisans ve doktora programlarına başvurabilir. Gazete, dergi, TV kanalı, haber ajansı, internet haber portalları gibi medya kuruluşlarında muhabir, editör, sayfa tasarımcısı, sosyal medya uzmanı, basın danışmanı olarak çalışabilirler. Kamu ve özel sektör iletişim birimlerinde görev alabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030045008

Qualification Title
Bachelor of Journalism Degree
Awarding BodyKastamonu University
Awarding Body ContactKastamonu University Kuzeykent District General Atilla Ateş Pasha Street No:19 Post Code: 37150 Merkez/Kastamonu
Awarding Body Urlhttps://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/
OrientationOccupational
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025
TQF Level 6
Thematic AreasJournalism and reporting
National Occupation Classification

ISCO 08

CategorySpecific Purpose
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The main teaching objective of the Journalism Program is to train well-equipped journalists who closely follow national and international developments; understand the importance of traditional and new media; use new communication technologies effectively; think critically and analytically; adhere to ethical values; synthesize theoretical knowledge with practice.

Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, internship or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, health institutions and workplaces. practical trainings are carried out.

Description

Learning Outcomes The minimum common learning outcomes for the qualifications within this type are as follows:

1. To have basic theoretical and practical knowledge in the field of journalism.

2. Knows the multi-layered functioning of news production in the form of news gathering, writing, editing, photographing, layout, web publication/printing.

3. Has knowledge about newspaper article types.

4. is aware of the basic ethical principles and responsibilities of journalism.

5. Knows the historical development of journalism.

6. Follows technological developments in the field.

7. Has the ability to use new communication technologies required by traditional media and new media and to create content.

8. Knows the methods used in news gathering, reaching news sources and verifying information.

9. Has the ability to plan, organize and manage the newspaper publication process.

10. Has the ability to read and interpret media content critically.

11. Has the ability to recognize and explain personal problems related to journalism.

12. Can provide self-control and editorial control while making news.

13. Follows local and global issues and uses interdisciplinary knowledge in the field of journalism.

14. Has developed the ability to create, communicate and criticize media texts. 

15. Distribution of the news production process ensures individual harmony of the team and assumes responsibility.

16. Follows innovations and problems in the field of journalism and communicates effectively with the actors of the profession.

17. Uses language in accordance with ethical principles in the news and avoids all kinds of discrimination.

18. Has the awareness of democracy, human rights and social responsibility.

19. Knows the social, economic and cultural conditions of media content and can analyze them with a critical perspective.

Key Competencies
  • Literacy competence
  • Digital competence
  • Critical thinking
  • Social and cultural awareness
  • Citizenship awareness
  • Communication and expression skills
  • Problem solving and decision making
  • Entrepreneurship and creativity
Further Info

The measurement and evaluation method applied for each course is defined in detail in the “Course Teaching Plan”. Generally, measurement and evaluation is done in the form of 1 midterm and 1 final exam for each course. Midterm exam weight is 40% and final exam weight is 60%.

SUCCESS GRADE COEFFICIENT

 AA 4,0

BA 3,5

BB 3,0

CB 2,5

CC 2,0

DC 1,5

DD 1,0

FF 0,0

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs; YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions. “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Every year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Curricula:

1.1. YÖK determines the minimum standards and sriteria required fort he opening of undergraduate departmensts and programs in higher edication institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. Quality Assurance

1.3. The curricila of the National Core Curricula are adopted by relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the the approval of the Council of Higher Education

2. Assesment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate and training and exemination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they succesfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor’s degree.

4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Internal Evaluation Reports” fort he previous by the Turkish Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accredition decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by THEQC also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. THEQC conducts regular review activities regarding the qualifications. Determined in accordance with the legislation.

İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)

Access Requirements

General admission conditions for Turkish and foreign countries are valid for starting the program.

Conditions for SuccessThe conditions for obtaining these types of qualifications are defined specifically for each national qualification. However, the common condition for all qualifications is to obtain the minimum achievement score specified in the national qualification units.
Progression Paths (Relationship Type)

Students who successfully complete the undergraduate program can work in areas such as journalism, media planning, and social media management. Those who want to pursue an academic career can apply to master's and doctoral programs in the field of communication. They can work as reporters, editors, page designers, social media experts, and press consultants in media organizations such as newspapers, magazines, TV channels, news agencies, and internet news portals. They can work in public and private sector communication units.

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education 

1.1. Regulation on the Principles for Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and InterInstitutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education by Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Quality Assurance in Higher Education and the Higher Education Quality Council

Validity Period (If Any)

The qualification is valid indefinitely.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030045008


Qualification Title
Bachelor of Journalism Degree

Awarding Body
Kastamonu University

Awarding Body Contact
Kastamonu University Kuzeykent District General Atilla Ateş Pasha Street No:19 Post Code: 37150 Merkez/Kastamonu


Orientation
Occupational

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Specific Purpose

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The main teaching objective of the Journalism Program is to train well-equipped journalists who closely follow national and international developments; understand the importance of traditional and new media; use new communication technologies effectively; think critically and analytically; adhere to ethical values; synthesize theoretical knowledge with practice.


Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, internship or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, health institutions and workplaces. practical trainings are carried out.


Description

Learning Outcomes The minimum common learning outcomes for the qualifications within this type are as follows:

1. To have basic theoretical and practical knowledge in the field of journalism.

2. Knows the multi-layered functioning of news production in the form of news gathering, writing, editing, photographing, layout, web publication/printing.

3. Has knowledge about newspaper article types.

4. is aware of the basic ethical principles and responsibilities of journalism.

5. Knows the historical development of journalism.

6. Follows technological developments in the field.

7. Has the ability to use new communication technologies required by traditional media and new media and to create content.

8. Knows the methods used in news gathering, reaching news sources and verifying information.

9. Has the ability to plan, organize and manage the newspaper publication process.

10. Has the ability to read and interpret media content critically.

11. Has the ability to recognize and explain personal problems related to journalism.

12. Can provide self-control and editorial control while making news.

13. Follows local and global issues and uses interdisciplinary knowledge in the field of journalism.

14. Has developed the ability to create, communicate and criticize media texts. 

15. Distribution of the news production process ensures individual harmony of the team and assumes responsibility.

16. Follows innovations and problems in the field of journalism and communicates effectively with the actors of the profession.

17. Uses language in accordance with ethical principles in the news and avoids all kinds of discrimination.

18. Has the awareness of democracy, human rights and social responsibility.

19. Knows the social, economic and cultural conditions of media content and can analyze them with a critical perspective.


Key Competencies
  • Literacy competence
  • Digital competence
  • Critical thinking
  • Social and cultural awareness
  • Citizenship awareness
  • Communication and expression skills
  • Problem solving and decision making
  • Entrepreneurship and creativity

Further Info

The measurement and evaluation method applied for each course is defined in detail in the “Course Teaching Plan”. Generally, measurement and evaluation is done in the form of 1 midterm and 1 final exam for each course. Midterm exam weight is 40% and final exam weight is 60%.

SUCCESS GRADE COEFFICIENT

 AA 4,0

BA 3,5

BB 3,0

CB 2,5

CC 2,0

DC 1,5

DD 1,0

FF 0,0


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs; YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions. “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Every year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Curricula:

1.1. YÖK determines the minimum standards and sriteria required fort he opening of undergraduate departmensts and programs in higher edication institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. Quality Assurance

1.3. The curricila of the National Core Curricula are adopted by relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the the approval of the Council of Higher Education

2. Assesment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate and training and exemination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they succesfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor’s degree.

4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Internal Evaluation Reports” fort he previous by the Turkish Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accredition decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by THEQC also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. THEQC conducts regular review activities regarding the qualifications. Determined in accordance with the legislation.

İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)


Access Requirements

General admission conditions for Turkish and foreign countries are valid for starting the program.


Conditions for Success
The conditions for obtaining these types of qualifications are defined specifically for each national qualification. However, the common condition for all qualifications is to obtain the minimum achievement score specified in the national qualification units.

Progression Paths (Relationship Type)

Students who successfully complete the undergraduate program can work in areas such as journalism, media planning, and social media management. Those who want to pursue an academic career can apply to master's and doctoral programs in the field of communication. They can work as reporters, editors, page designers, social media experts, and press consultants in media organizations such as newspapers, magazines, TV channels, news agencies, and internet news portals. They can work in public and private sector communication units.


Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education 

1.1. Regulation on the Principles for Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and InterInstitutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education by Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Quality Assurance in Higher Education and the Higher Education Quality Council


Validity Period (If Any)

The qualification is valid indefinitely.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode