Yeterlilik Kodu | TR0030018960 | ||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Gastronomi ve Mutfak Sanatları Lisans Diploması | ||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | İstanbul Gedik Üniversitesi | ||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Cumhuriyet Mahallesi İlkbahar Sokak No: 1-3-5 Yakacık 34876 Kartal İstanbul | ||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://www.gedik.edu.tr | ||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | ||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi | |||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | ||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Gıda işleme | ||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | ||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | ||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | ||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümünün misyonu eğitim kapsamında gıdanın tarladan sofraya tüm aşamalarına hâkim olan, gıda güvenliğini ve sürdürülebilirliği önde tutan, Türk mutfak kültürünü ve uluslararası mutfak kültürlerini bilen ve profesyonel düzeyle uygulayabilen, pazarlama, işletme ve yönetim ilkelerine hâkim, yemeğin kültürünü ve tarihini bilip yiyecek içecek alanında yeni eğilimleri takip eden, mutfak yönetimi ve menü tasarımı konusunda bilgi sahibi, araştıran ve öğrenen şefler ve uzmanlar yetiştirmektir. | ||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Bölüm müfredatındaki uygulamalı dersler Gastronomi ve Mutfak Sanatları Uygulama Mutfağı’nda yer alan pastacılık alanı, ana mutfak ile sunum ve demo mutfaklarında gerçekleştirilmektedir. Teorik derslerin eğitiminde ise fakülte derslikleri kullanılmaktadır. | ||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| ||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| ||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencilerin derslerdeki ve diğer etkinliklerdeki başarılarının ölçülmesi ve değerlendirmesi İstanbul Gedik Üniversitesi Ön Lisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’ne uygun olarak yapılır. İlgili yönetmeliğe göre bir öğrencinin bir dersten başarı notu; o derse ait yarıyıl içindeki tüm çalışmalarında gösterdiği başarı düzeyi, ara sınavların not ortalaması ve yarıyıl sonunda aldığı notla birlikte değerlendirilerek belirlenir. Bir öğrenciye verilecek başarı notu, yarıyıl başında belirlenen en az bir ara sınavdan ve/veya sınav yerine geçebilecek proje, ödev gibi çalışmalardan alınan notların ortalamasının %40’ı, yarıyıl sonu sınavının %60’ı alınarak hesaplanır. Öğrencinin başarılı sayılabilmesi için, yarıyıl sonu (final/bütünleme) sınavından en az 40 alması gerekir. Uygulama derslerinin değerlendirilmesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü Uygulamalı Dersler Yönergesi çerçevesinde gerçekleştirilmektedir. Mutfak uygulama derslerinin değerlendirilmesi, her dönem içinde 1 adet ara sınav ve final sınavı olarak yapılır. Dersin öğretim elemanı tarafından gerekli görüldüğü durumlarda ödev teslimi, küçük sınav (quiz) veya farklı etkinlikler değerlendirmeye dâhil edilebilir. Sınavların uygulanış biçimi dersin öğretim elemanı tarafından teorik veya uygulamalı olarak belirlenebilir. Her dönemde başarı notu 1 adet ara sınav ve varsa diğer etkinliklerin ortalamasının %40’ı, final sınavı değerlendirme notunun %60’ı alınarak hesaplanır.
| ||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. 5- Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü, Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu (TURAK) tarafından akredite edilmiştir. Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihleri: 31.12.2024 – 31.12.2030 | ||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü Yüksek Öğretim Kurulu’nun belirlemiş olduğu şartlara ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavı sonucu elde edilen (SÖZ) puan türüne göre öğrenci almaktadır. | ||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Toplam 240 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarı ile tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | ||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bölüm mezunları, çeşitli yiyecek ve içecek işletmelerinde, otelcilik sektöründe veya bağımsız kuruluşlarda yönetim pozisyonlarında yer alabilirler. Ayrıca, turizm odaklı mesleki eğitim kurumlarında, mutfak uygulamaları, servis yönetimi ve yiyecek hazırlama gibi alanlarda eğitmenlik yapma fırsatına sahiptirler. Mezunlar, gerekli sınavlardan başarılı olmaları ve yeterli yabancı dil bilgisine sahip olmaları durumunda lisansüstü eğitimlerine devam ederek akademik kariyer alanında da ilerleme olanağı bulabilirler. | ||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | ||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | ||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | ||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030018960
ISCO:08
ISCO:08
Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümünün misyonu eğitim kapsamında gıdanın tarladan sofraya tüm aşamalarına hâkim olan, gıda güvenliğini ve sürdürülebilirliği önde tutan, Türk mutfak kültürünü ve uluslararası mutfak kültürlerini bilen ve profesyonel düzeyle uygulayabilen, pazarlama, işletme ve yönetim ilkelerine hâkim, yemeğin kültürünü ve tarihini bilip yiyecek içecek alanında yeni eğilimleri takip eden, mutfak yönetimi ve menü tasarımı konusunda bilgi sahibi, araştıran ve öğrenen şefler ve uzmanlar yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Bölüm müfredatındaki uygulamalı dersler Gastronomi ve Mutfak Sanatları Uygulama Mutfağı’nda yer alan pastacılık alanı, ana mutfak ile sunum ve demo mutfaklarında gerçekleştirilmektedir. Teorik derslerin eğitiminde ise fakülte derslikleri kullanılmaktadır.
- Gastronomi ve mutfak sanatları alanındaki kavramlar, teknikler ve yenilikler ile ürün bilgisi konusunda bilgi sahibidir ve gerektiğinde bu bilgileri iş ortamında kullanabilir.
- Gastronomi ve mutfak sanatları alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, uygulamalar, etik değerler ile çalışanları ilgilendiren konularda bilgi sahibidir.
- Gastronomi ve mutfak sanatları alanında temel araştırma yöntemleri kullanarak gerçekleştirdiği çalışmada ulaştığı sonuçları sunabilir.
- Gastronomi ve mutfak sanatları ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve gereken bakım ve korumayı sağlar.
- Mutfağı bir sanat atölyesi olarak benimser; yiyeceklerin görsel sunumunun tasarlanması konusunda yetkinlik sahibidir.
- Ulusal ve uluslararası düzeyde gastronomiyle ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yasal mevzuat ve standartlar doğrultusunda eleştirel bir yaklaşımla inceler ve teorik çıkarımlar yapar.
- Türk ve dünya mutfaklarına ait reçeteleri klasik ve modern yöntemlerle hazırlayabilir ve ürünleri uygun sunum ve servis teknikleriyle sunabilir.
- Ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluğu altındaki kişilerin mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme ve yönetmede sorumluluk alır.
- Yiyecek-içecek maliyet analizi, kontrolü, menü planlaması ve fiyatlandırmasını bilir ve uygular.
- Gastronomi ile ilgili üretim ve hizmet süreçlerinde karşılaşılabilecek potansiyel sorunları ve çözüm yollarını bilir ve ortaya çıkabilecek sorunlara eleştirel bir yaklaşımla çözüm üretir.
- Gastronomi ve mutfak sanatları alanındaki üretim ve hizmet süreçlerini yasalar ve mesleki standartlar çerçevesinde insan ve çevre sağlığını dikkate alarak mesleki ve insani etik değerlere bağlı bir biçimde sürdürür.
- Gastronomi alanında faaliyet gösteren işletmeleri iç ve dış çevresini de dikkate alarak yönetim yapısı ve stratejileri bakımından değerlendirebilir.
- Gastronomi ile ilgili hizmet ve üretim süreçlerini planlar, koordine eder, denetler, değerlendirir ve tüketici ile çalışan tatminini de ön plana alarak gereken iyileştirmeleri sağlar.
- Gastronomi ve mutfak sanatları ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli güncelleyip geliştirir.
- En az bir yabancı dili yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek seviyede bilir ve uygun teknolojik araçlar kullanarak gastronomiye ilişkin hususları konunun uzmanı olan ya da olmayan kişilere etkin bir biçimde sunabilir.
- Gastronomi ve mutfak sanatları alanındaki gereksinime uygun olarak kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme özen gösterir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrencilerin derslerdeki ve diğer etkinliklerdeki başarılarının ölçülmesi ve değerlendirmesi İstanbul Gedik Üniversitesi Ön Lisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’ne uygun olarak yapılır. İlgili yönetmeliğe göre bir öğrencinin bir dersten başarı notu; o derse ait yarıyıl içindeki tüm çalışmalarında gösterdiği başarı düzeyi, ara sınavların not ortalaması ve yarıyıl sonunda aldığı notla birlikte değerlendirilerek belirlenir. Bir öğrenciye verilecek başarı notu, yarıyıl başında belirlenen en az bir ara sınavdan ve/veya sınav yerine geçebilecek proje, ödev gibi çalışmalardan alınan notların ortalamasının %40’ı, yarıyıl sonu sınavının %60’ı alınarak hesaplanır. Öğrencinin başarılı sayılabilmesi için, yarıyıl sonu (final/bütünleme) sınavından en az 40 alması gerekir.
Uygulama derslerinin değerlendirilmesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü Uygulamalı Dersler Yönergesi çerçevesinde gerçekleştirilmektedir. Mutfak uygulama derslerinin değerlendirilmesi, her dönem içinde 1 adet ara sınav ve final sınavı olarak yapılır. Dersin öğretim elemanı tarafından gerekli görüldüğü durumlarda ödev teslimi, küçük sınav (quiz) veya farklı etkinlikler değerlendirmeye dâhil edilebilir. Sınavların uygulanış biçimi dersin öğretim elemanı tarafından teorik veya uygulamalı olarak belirlenebilir. Her dönemde başarı notu 1 adet ara sınav ve varsa diğer etkinliklerin ortalamasının %40’ı, final sınavı değerlendirme notunun %60’ı alınarak hesaplanır.
Ders Notu Puan Aralığı Katsayı |
AA 88-100 4.0 |
BA 81-87 3.5 |
BB 76-80 3.5 |
CB 65-75 2.5 |
CC 55-64 2.0 |
DC 45-54 1.5 |
DD 40-44 1.0 |
FD 30-39 0.5 |
FF 0-29 0 |
|
GM-Girmedi, |
TK-Tekrar, |
DZ-Devamsız, |
TR-Transfer Dersler, |
G-geçti, |
K-Kaldı, |
ERA-Erasmus Sırasında Alınan Dersler, |
ÖD-Öğrenci Değişimi Programı Sırasında Dersler |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
5- Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü, Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu (TURAK) tarafından akredite edilmiştir.
Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihleri: 31.12.2024 – 31.12.2030
Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü Yüksek Öğretim Kurulu’nun belirlemiş olduğu şartlara ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavı sonucu elde edilen (SÖZ) puan türüne göre öğrenci almaktadır.
Bölüm mezunları, çeşitli yiyecek ve içecek işletmelerinde, otelcilik sektöründe veya bağımsız kuruluşlarda yönetim pozisyonlarında yer alabilirler. Ayrıca, turizm odaklı mesleki eğitim kurumlarında, mutfak uygulamaları, servis yönetimi ve yiyecek hazırlama gibi alanlarda eğitmenlik yapma fırsatına sahiptirler. Mezunlar, gerekli sınavlardan başarılı olmaları ve yeterli yabancı dil bilgisine sahip olmaları durumunda lisansüstü eğitimlerine devam ederek akademik kariyer alanında da ilerleme olanağı bulabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir

Qualification Code | TR0030018960 | ||||||||||||||||||||
Qualification Title | Gastronomy and Culinary Arts Program | ||||||||||||||||||||
Awarding Body | Gedik University | ||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Cumhuriyet Neighborhood, İlkbahar Street, No: 1-3-5, Yakacık, 34876 Kartal, Istanbul, Türkiye | ||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | http://www.gedik.edu.tr | ||||||||||||||||||||
Orientation | General | ||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 | |||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | ||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Food processing | ||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO:08 | ||||||||||||||||||||
Category | Main | ||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | ||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||
Program Profile | The mission of the Gastronomy and Culinary Arts Department is to educate chefs and experts equipped with comprehensive knowledge and skills covering all stages of food, from farm to table. The program prioritizes food safety and sustainability, with a focus on Turkish culinary culture and international cuisines. Graduates are trained to apply marketing, management, and business principles professionally, understand the cultural and historical aspects of food, and follow emerging trends in the food and beverage sector. The program also emphasizes proficiency in kitchen management, menu design, and fostering a research-oriented and learning mindset. | ||||||||||||||||||||
Learning Environments | Education and training are conducted in a formal education format. Practical courses included in the department's curriculum are carried out in the pastry section, main kitchen, and presentation and demo kitchens located within the Gastronomy and Culinary Arts Application Kitchen. Theoretical courses are delivered in the designated faculty classrooms. | ||||||||||||||||||||
Description |
| ||||||||||||||||||||
Key Competencies |
| ||||||||||||||||||||
Further Info | The assessment and evaluation of students' performance in courses and other activities are conducted in accordance with the Istanbul Gedik University Associate and Undergraduate Education-Teaching and Examination Regulations. According to these regulations, a student’s grade for a course is determined by evaluating the performance demonstrated in all coursework throughout the semester, the average of midterm exam grades, and the final exam grade. The final grade for a course is calculated by taking 40% of the average of at least one midterm exam and/or other assignments or projects deemed equivalent to an exam, as determined at the beginning of the semester, and 60% of the final exam grade. To be considered successful, a student must score at least 40 on the final (or makeup) exam. The evaluation of practical courses is carried out in accordance with the Gastronomy and Culinary Arts Department Practical Courses Directive. The evaluation of kitchen practice courses includes one midterm exam and one final exam per semester. If deemed necessary by the course instructor, assignments, quizzes, or other activities may also be included in the evaluation. The format of the exams—whether theoretical or practical—is determined by the course instructor. The semester grade is calculated by taking 40% of the average of the midterm exam and other activities (if any) and 60% of the final exam grade.
| ||||||||||||||||||||
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions. “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. “Foundation Higher Education Institutions Report” including academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published by YÖK every year. These reports including quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council. 2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. 5- The Department of Gastronomy and Culinary Arts has been accredited by the Tourism Education Assessment and Accreditation Board (TURAK). Accreditation Start/End Dates: 31.12.2024 – 31.12.2030 | ||||||||||||||||||||
Access Requirements | Students are admitted based on the criteria set by the Higher Education Council (YÖK) and their performance in the Student Selection and Placement Exam (YKS - AYT) conducted by ÖSYM, under the Verbal (SÖZ) score type. | ||||||||||||||||||||
Conditions for Success | To graduate, students must complete 240 ECTS credits with a minimum cumulative GPA of 2.00 out of 4.00. | ||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates can work in managerial positions in food and beverage establishments, the hospitality sector, or independent businesses. They can also pursue careers as trainers in applied fields such as kitchen practices and service management in tourism-focused vocational institutions. Those who meet the requirements for further education, such as achieving success in relevant exams and demonstrating language proficiency, may pursue postgraduate studies and advance in academic careers. | ||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1 Regulations on Inter-Institutional Credit Transfers and Double Major/Minor Programs. 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | ||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | ||||||||||||||||||||
Url | Open Address | ||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030018960
ISCO:08
ISCO:08
The mission of the Gastronomy and Culinary Arts Department is to educate chefs and experts equipped with comprehensive knowledge and skills covering all stages of food, from farm to table. The program prioritizes food safety and sustainability, with a focus on Turkish culinary culture and international cuisines. Graduates are trained to apply marketing, management, and business principles professionally, understand the cultural and historical aspects of food, and follow emerging trends in the food and beverage sector. The program also emphasizes proficiency in kitchen management, menu design, and fostering a research-oriented and learning mindset.
Education and training are conducted in a formal education format. Practical courses included in the department's curriculum are carried out in the pastry section, main kitchen, and presentation and demo kitchens located within the Gastronomy and Culinary Arts Application Kitchen. Theoretical courses are delivered in the designated faculty classrooms.
- Possesses knowledge of concepts, techniques, innovations, and product information in gastronomy and culinary arts, and applies this knowledge professionally when needed.
- Understands legal regulations, professional standards, ethical values, and personnel-related issues in gastronomy and culinary arts.
- Conducts research using basic methods in gastronomy and culinary arts and presents findings effectively.
- Recognizes, uses, and maintains the physical environment, tools, and technologies related to gastronomy and culinary arts.
- Views the kitchen as an art workshop and excels in designing the visual presentation of food.
- Monitors national and international developments in gastronomy, examines them critically, and makes theoretical inferences aligned with legislation and standards.
- Prepares recipes from Turkish and world cuisines using classical and modern methods and presents them with suitable serving techniques.
- Functions as a team member and takes responsibility for developing and managing the professional skills of subordinates.
- Applies food and beverage cost analysis, control, menu planning, and pricing effectively.
- Identifies potential problems in production and service processes related to gastronomy and devises critical solutions to address emerging issues.
- Manages production and service processes in gastronomy with attention to human and environmental health, adhering to laws and professional standards.
- Evaluates the management structure and strategies of gastronomy businesses, considering internal and external environments.
- Plans, coordinates, monitors, evaluates, and improves service and production processes in gastronomy, prioritizing consumer and employee satisfaction.
- Continuously updates and enhances knowledge, skills, and competencies in gastronomy and culinary arts with a lifelong learning approach.
- Is proficient in at least one foreign language for written and verbal communication, effectively presenting gastronomy-related topics to experts and non-experts using appropriate technological tools.
- Maintains personal care, hygiene, dress, and appearance in line with the professional standards of gastronomy and culinary arts.
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Personal, social, and learning-to-learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expression competence
The assessment and evaluation of students' performance in courses and other activities are conducted in accordance with the Istanbul Gedik University Associate and Undergraduate Education-Teaching and Examination Regulations. According to these regulations, a student’s grade for a course is determined by evaluating the performance demonstrated in all coursework throughout the semester, the average of midterm exam grades, and the final exam grade. The final grade for a course is calculated by taking 40% of the average of at least one midterm exam and/or other assignments or projects deemed equivalent to an exam, as determined at the beginning of the semester, and 60% of the final exam grade. To be considered successful, a student must score at least 40 on the final (or makeup) exam.
The evaluation of practical courses is carried out in accordance with the Gastronomy and Culinary Arts Department Practical Courses Directive. The evaluation of kitchen practice courses includes one midterm exam and one final exam per semester. If deemed necessary by the course instructor, assignments, quizzes, or other activities may also be included in the evaluation. The format of the exams—whether theoretical or practical—is determined by the course instructor. The semester grade is calculated by taking 40% of the average of the midterm exam and other activities (if any) and 60% of the final exam grade.
Grade Score Range Coefficient |
AA 88-100 4.0 |
BA 81-87 3.5 |
BB 76-80 3.5 |
CB 65-75 2.5 |
CC 55-64 2.0 |
DC 45-54 1.5 |
DD 40-44 1.0 |
FD 30-39 0.5 |
FF 0-29 0 |
|
GM-Did Not Attend |
TK-Repeated Course |
DZ-Absent |
TR-Transferred Courses |
G-Passed |
K-Failed |
ERA-Courses Taken During Erasmus |
ÖD-Courses Taken During Student Exchange Program |
In order to monitor the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.
“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
“Foundation Higher Education Institutions Report” including academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published by YÖK every year. These reports including quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council.
2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
5- The Department of Gastronomy and Culinary Arts has been accredited by the Tourism Education Assessment and Accreditation Board (TURAK).
Accreditation Start/End Dates: 31.12.2024 – 31.12.2030
Students are admitted based on the criteria set by the Higher Education Council (YÖK) and their performance in the Student Selection and Placement Exam (YKS - AYT) conducted by ÖSYM, under the Verbal (SÖZ) score type.
Graduates can work in managerial positions in food and beverage establishments, the hospitality sector, or independent businesses. They can also pursue careers as trainers in applied fields such as kitchen practices and service management in tourism-focused vocational institutions. Those who meet the requirements for further education, such as achieving success in relevant exams and demonstrating language proficiency, may pursue postgraduate studies and advance in academic careers.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1 Regulations on Inter-Institutional Credit Transfers and Double Major/Minor Programs.
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is valid at all times.
