Yeterlilik Kodu | TR0030003269 | |
Yeterlilik Adı | Gastronomi ve Mutfak Sanatları Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Doğuş Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Esenkent, Dudullu Osb Mah, Nato Yolu Cd 265/ 1, 34775 Ümraniye/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.dogus.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Otel, restoranlar ve catering | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümünün temel amacı; yiyecek ve içecek sektörünün ihtiyaçlarını karşılayabilecek potansiyelde, Türk ve Dünya mutfak kültürü konularında gerekli donanıma sahip olan, doğru ve sağlıklı pişirme tekniklerini doğru reçeteler ile kullanabilen, gıda güvenliği ve hijyen kurallarını özümseyerek gıda üretim proseslerinde uygulayabilen; Gastronomi alanıyla ilgili yenilikleri takip eden, ahlaki ve etik değerler ile akademik araştırma kültürüne sahip, nitelikli, başarılı, girişimci şefler ve profesyoneller yetiştirilmesini sağlamaktır. | |
Öğrenme Ortamları | The department is affiliated with Doğuş University Faculty of Art and Design, and has 1 practice kitchen, 1 patisserie kitchen and a service area for 30 people. In addition to the practice areas, elective and compulsory theoretical courses are taught at the Dudullu Campus of the university. There are a total of 197 classrooms at Doğuş University Dudullu Campus, and their seating capacities have been determined according to the criteria specified in the Minimum Space Standards of Foundation Higher Education Institutions. Classroom capacities can vary between 25-150 people depending on their size. In addition, there are a total of 19 PC and Mac laboratories available for student use on the relevant campus. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Doğuş Üniversitesi Kalite Yönetim Sistemi (KYS), işleyiş şekli ve yönetim organları itibariyle kurumun kalite güvencesi sürecini teminat altına alacak şekilde kurulmuştur. Sistem esas itibariyle toplam kalite yönetimi anlayışını dikkate alarak kalite yönetimini gerçekleştirmeyi hedef almaktadır. KYS organizasyon yapısı içerisinde 5 farklı karar organı tanımlanmakta olup bunlar Doğuş Üniversitesi Kalite Temsilcisi, Kalite Yönetim Komisyonu, Birim Kalite Temsilcileri, Birim Kalite Sorumluları ve Kalite Koordinatörlüğüdür. Kalite Koordinatörlüğü; üniversitenin tüm kalite yönetim faaliyetlerini koordine etmek, kayıt ve takibini yapmak, KİDR belgelerini hazırlamak vb. üzere doğrudan rektörlüğe bağlı bir birim olarak organize edilmiştir. Doğuş Üniversitesi, Kalite Yönetim Sisteminin işlerliği Kalite Koordinatörlüğü Birimi (KKB) tarafından zaman zaman gerçekleştirilen İç Tetkik uygulamaları ile denetlenmektedir. Özellikle kurumsal dış denetimler öncesinde bu yola başvurulmaktadır. Kurumun bu maksatla hazırlamış olduğu bir İç Tetkik Prosedürü de bulunmaktadır. Doğuş Üniversitesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü Sürekli İyileştirme Sistemi temel bileşenleri çerçevesinde ilgili bileşenlerden veri elde edilmesi, analizi, çözüm süreci ve kontrol aşamaları belirli bir sisteme dayandırılmaktadır. Bu çerçevece PUKÖ döngüsü (planla-uygula-kontrol et-önlem al) örnek alınarak iyileştirme çalışmaları gerçekleştirilmektedir. Akreditasyon Başlangıç - Bitiş Tarihi :01.01.2024 - 31.12.2029 | |
Giriş Şartı | Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü ÖSYM tarafından düzenlenen merkezi sistem sınavında SÖZ puan türü ile öğrenci kabul etmektedir. | |
Başarma Şartları | 240 AKTS’yi tamamlayan, GNO’su 2.00’nin üzerinde olan,zorunlu derslerini ve stajlarını tamamlayan öğrenciler programı başarıyla tamamlamaya hak kazanırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümünden mezun olan öğrenciler genellikle otel, restoran, kafe, bar gibi yiyecek içecek işletmelerinde çalışırlar. Ayrıca akademik kariyer de yapabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030003269
ISCO:08
ISCO:08
Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümünün temel amacı; yiyecek ve içecek sektörünün ihtiyaçlarını karşılayabilecek potansiyelde, Türk ve Dünya mutfak kültürü konularında gerekli donanıma sahip olan, doğru ve sağlıklı pişirme tekniklerini doğru reçeteler ile kullanabilen, gıda güvenliği ve hijyen kurallarını özümseyerek gıda üretim proseslerinde uygulayabilen; Gastronomi alanıyla ilgili yenilikleri takip eden, ahlaki ve etik değerler ile akademik araştırma kültürüne sahip, nitelikli, başarılı, girişimci şefler ve profesyoneller yetiştirilmesini sağlamaktır.
The department is affiliated with Doğuş University Faculty of Art and Design, and has 1 practice kitchen, 1 patisserie kitchen and a service area for 30 people. In addition to the practice areas, elective and compulsory theoretical courses are taught at the Dudullu Campus of the university. There are a total of 197 classrooms at Doğuş University Dudullu Campus, and their seating capacities have been determined according to the criteria specified in the Minimum Space Standards of Foundation Higher Education Institutions. Classroom capacities can vary between 25-150 people depending on their size. In addition, there are a total of 19 PC and Mac laboratories available for student use on the relevant campus.
- Gastronomi ve mutfak sanatları, beslenme ve gıda bilimi alanlarındaki kavramları, ilkeleri ve teorileri bilmek ve uygulamak.
- Gastronomi ve mutfak sanatları alanında yönetim, pazarlama, işletme ve iktisat, tarih, coğrafya, kültür konularında kavramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olmak ve değerlendirmek.
- Gastronomi ve mutfak sanatları alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bilimsel çerçevede yeni gıda ürünü geliştirebilmek ve görsel sunum teknikleriyle uygulamak.
- Gıda mevzuatının (yasa, yönetmelik, genelge vb.) temel değer ve ilkelerini izleyebilmek, bunlara uygun davranabilmek ve mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olmak.
- Ulusal ve uluslararası gıda güvenliği, iş güvenliği, işçi sağlığı, hijyen kontrolü ve yönetimi ilkelerini bilmek ve uygulamak.
- Satın alma aşamasından sunum aşamasına kadar yiyecek içecek üretimi ile ilgili tüm süreçleri ve bu süreçlerde ortaya çıkabilecek sorunları bilmek, bu sorunları irdeleyebilmek, tartışmalar gerçekleştirebilmek ve sorunlara analizci yaklaşımla bilimsellik çerçevesinde çözümler üretebilmek.
- Yiyecek içecek işletmesini etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini, maliyet analizini ve kontrolünü, menü planlamasını ve fiyatlandırmasını bilmek ve uygulamak, girişimcilik becerileri kazanmak.
- Mutfak ile ilgili fiziksel ortamı planlayabilmek, ekipmanları, araç gereçleri ve teknolojileri tanıyabilmek, kullanabilmek ve koruyabilmek.
- Gastronomi alanında meydana gelen değişmeleri inceleyerek yeni eğilimleri, yeni yaklaşımları, yeni pazarlama, işletme ve yönetim anlayışlarını, hizmet süreçlerini bilmek.
- Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, yazılı veya sözlü olarak, ast ve üstleriyle etkili iletişim kurmak ve sunum becerisi göstermek.
- Gastronomi ve mutfak sanatları ile ilgili projelerde bağımsız ya da başkalarıyla birlikte sorumluluk almak, takım çalışmasına yatkın ve liderlik özelliklerine sahip olabilmek.
- Ulusal ve uluslararası mutfakları, klasik ve modern üretim tekniklerini bilmek ve uygulamak.
- Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanı ile ilgili gerekli bilgi ve beceri ile donatılmış, analitik düşünme ve iletişim becerileri yüksek, çalışma yaşamlarında disiplinli, azimli, araştırmacı ve yenilikçi,
- Türk ve Dünya mutfak kültürü konularında gerekli donanıma sahip, gıda güvenliği ve hijyen uygulamalarını bilen, doğru pişirme tekniklerini doğru reçeteler ile uygulayabilen,
- Alanıyla ilgili yenilikleri takip eden, ahlaki ve etik değerlere sahip, edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bakış açısıyla güncelleyen ve kendini geliştiren,
- Akademik anlamda araştırma kültürüne sahip nitelikli, başarılı, ulusal ve uluslararası platformlarda kendini gösterebilen, girişimci.
- Gastronomi ve Mutfak Sanatları öğrencileri Doğuş Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği esaslarına göre değerlendirilmektedir. Yönetmeliğe göre ölçme faaliyetleri, sınavlarda sorulacak soruların hazırlanması ve başarı notlarının elde edilmesi ders koordinatörü (ilgili dersi veren öğretim görevlisi/üyesi) tarafından yapılır.
- Teorik olarak gerçekleştirilen derslerin başarı değerlendirmesi kapsamında sınavlar klasik ya da çoktan seçmeli vb. sorular aracılığıyla yapılmaktadır. Uygulama derslerinde ise öğrencilerin denetiminin ve başarı değerlendirilmesinin gerçekleştirildiği formlar/dokümanlar bulunmaktadır. Uygulama sınavlarında önceden belirlenen değerlendirme kriterleri ve dersin öğrenme çıktıları dikkate alınarak öğrencinin sınav notu/başarısının değerlendirilmesi belirlenmektedir.
- Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümünde başarı ölçütlerinin karşılanabilmesi için mutfak uygulama alanlarının yönetimi standardize edilmiş yönerge ile gerçekleştirilmektedir. Bu kapsamda, Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü uygulama dersleri ve mutfak alanının işleyişi Uygulama Mutfağı İşleyiş Yönergesi ile yürütülmektedir.
- Başarı değerlendirmesinde dersin öğrenim çıktılarına ulaşılması sınavlarda öğrencilere bu kapsamda yöneltilen sorularla ölçülmektedir. Bu bağlamda, öğrencilerin derse ilişkin bilgisini ölçmek amacıyla sınavlarda sorular dersin öğrenim çıktılarına yönelik olarak hazırlanmaktadır.
- Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümünde teorik ve uygulamalı eğitimin yanı sıra öğrencilere proje dersleri de sunulmaktadır. Öğrenciler bu derslerde teorik ve uygulamalı derslerde edindikleri bilgileri uygulama fırsatı yakalamaktadır. İlgili proje derslerinin değerlendirmeleri önceden belirlenmiş başarı kriteri/ölçütlerine göre gerçekleştirilmektedir.
Doğuş Üniversitesi Kalite Yönetim Sistemi (KYS), işleyiş şekli ve yönetim organları itibariyle kurumun kalite güvencesi sürecini teminat altına alacak şekilde kurulmuştur. Sistem esas itibariyle toplam kalite yönetimi anlayışını dikkate alarak kalite yönetimini gerçekleştirmeyi hedef almaktadır.
KYS organizasyon yapısı içerisinde 5 farklı karar organı tanımlanmakta olup bunlar Doğuş Üniversitesi Kalite Temsilcisi, Kalite Yönetim Komisyonu, Birim Kalite Temsilcileri, Birim Kalite Sorumluları ve Kalite Koordinatörlüğüdür. Kalite Koordinatörlüğü; üniversitenin tüm kalite yönetim faaliyetlerini koordine etmek, kayıt ve takibini yapmak, KİDR belgelerini hazırlamak vb. üzere doğrudan rektörlüğe bağlı bir birim olarak organize edilmiştir. Doğuş Üniversitesi, Kalite Yönetim Sisteminin işlerliği Kalite Koordinatörlüğü Birimi (KKB) tarafından zaman zaman gerçekleştirilen İç Tetkik uygulamaları ile denetlenmektedir. Özellikle kurumsal dış denetimler öncesinde bu yola başvurulmaktadır. Kurumun bu maksatla hazırlamış olduğu bir İç Tetkik Prosedürü de bulunmaktadır.
Doğuş Üniversitesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü Sürekli İyileştirme Sistemi temel bileşenleri çerçevesinde ilgili bileşenlerden veri elde edilmesi, analizi, çözüm süreci ve kontrol aşamaları belirli bir sisteme dayandırılmaktadır. Bu çerçevece PUKÖ döngüsü (planla-uygula-kontrol et-önlem al) örnek alınarak iyileştirme çalışmaları gerçekleştirilmektedir.
Akreditasyon Başlangıç - Bitiş Tarihi :01.01.2024 - 31.12.2029
Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü ÖSYM tarafından düzenlenen merkezi sistem sınavında SÖZ puan türü ile öğrenci kabul etmektedir.
Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümünden mezun olan öğrenciler genellikle otel, restoran, kafe, bar gibi yiyecek içecek işletmelerinde çalışırlar. Ayrıca akademik kariyer de yapabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030003269 | |
Qualification Title | Bachelor of Gastronomy and Culinary Arts | |
Awarding Body | Dogus University | |
Awarding Body Contact | Esenkent, Dudullu Osb Mah, Nato Yolu Cd 265/ 1, 34775 Ümraniye/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://www.dogus.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Hotel, restaurants and catering | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The main purpose of the Gastronomy and Culinary Arts Department is to train qualified, successful, entrepreneurial chefs and professionals who have the potential to meet the needs of the food and beverage sector, who are equipped with the necessary knowledge in Turkish and World culinary culture, who can use correct and healthy cooking techniques with the right recipes, who can internalize food safety and hygiene rules and apply them in food production processes; who follow innovations in the field of Gastronomy, and who have moral and ethical values and an academic research culture. | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | • Gastronomy and Culinary Arts students are evaluated according to the Doğuş University Associate and Undergraduate Education-Teaching and Examination Regulations. According to the regulation, measurement activities, preparation of questions to be asked in the exams and obtaining success grades are carried out by the course coordinator (the instructor/member teaching the relevant course). • Within the scope of the success evaluation of theoretical courses, exams are conducted through classic or multiple choice etc. questions. In practice courses, there are forms/documents where students are supervised and their success is evaluated. In practice exams, the student's exam grade/success is determined by taking into account the previously determined evaluation criteria and the learning outcomes of the course. • In order to meet the success criteria in the Gastronomy and Culinary Arts Department, the management of kitchen application areas is carried out with a standardized guideline. In this context, the operation of the Gastronomy and Culinary Arts Department application courses and the kitchen area is carried out with the Application Kitchen Operation Guideline. • In the success evaluation, the achievement of the learning outcomes of the course is measured by the questions posed to the students in this context in the exams. In this context, in order to measure students' knowledge of the course, questions in the exams are prepared according to the learning outcomes of the course. • In addition to theoretical and practical education, project courses are also offered to students in the Gastronomy and Culinary Arts Department. In these courses, students have the opportunity to apply the knowledge they have acquired in theoretical and practical courses. The evaluations of the relevant project courses are carried out according to predetermined success criteria. | |
Quality Assurance |
| |
Access Requirements | The Gastronomy and Culinary Arts Department accepts students based on the SÖZ score type in the central system exam organized by ÖSYM. | |
Conditions for Success | In order to graduate from this program, students must have a gpa of at least 2.00 out of 4.00 and complete the minimum 240 ECTS credit load and succeed by obtaining at least a C grade from all courses. Students are required to complete their internships defined in the program within the specified time and feature. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from the Department of Gastronomy and Culinary Arts usually work in food and beverage businesses such as hotels, restaurants, cafes, bars. They can also pursue an academic career. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030003269
ISCO:08
ISCO:08
The main purpose of the Gastronomy and Culinary Arts Department is to train qualified, successful, entrepreneurial chefs and professionals who have the potential to meet the needs of the food and beverage sector, who are equipped with the necessary knowledge in Turkish and World culinary culture, who can use correct and healthy cooking techniques with the right recipes, who can internalize food safety and hygiene rules and apply them in food production processes; who follow innovations in the field of Gastronomy, and who have moral and ethical values and an academic research culture.
- To know and apply the concepts, principles and theories of gastronomy and culinary arts, nutrition, food science and tourism.
- Gaining knowledge about and evaluating concepts, principles and phenomena in management, marketing, business, history, sociology and culture in the field of Gastronomy and Culinary Arts.
- To know research methods in the field of gastronomy and culinary arts, to develop new food products in scientific framework and to apply them with visual presentation techniques.
- To be able to follow basic values and principles of food legislation (laws, regulations, circulars etc.), to be able to behave accordingly and to have information about professional standards, rights and obligations.
- To know and implement principles of national and international food safety, work safety, worker health, hygiene control and management.
- To be able to know all the processes related to food and beverage production from the purchasing stage to the presentation stage and the problems that may arise in these processes, to be able to analyze these problems, to be able to make discussions and to be able to produce solutions within the framework of analytical approach to problems.
- To know and apply management theories, cost analysis and control, menu planning and pricing that can effectively manage a catering business.
- To plan the physical environment related to the kitchen, to be able to know, use and protect the equipments, tools and technologies.
- To know the new trends, new approaches and service processes by examining the changes in the field of gastronomy.
- To be able to use information and communication technologies, to communicate effectively with subordinates and their superiors in written or orally, and to demonstrate presentation skills.
- To be able to take responsibility independently or with others in projects related to gastronomy and culinary arts, to be able to work in teams and have leadership qualities.
- Knowing and applying Turkish and international cuisines, classical and modern production techniques.
- To use basic English language skills in academic, social and professional life.
- Disciplined, determined, researcher and innovative professionals who are equipped with the necessary knowledge and skills in the field of Gastronomy and Culinary Arts, who have high analytical thinking and communication skills, and who are disciplined in their working life.
- Professionals who have the necessary equipment in Turkish and World cuisine culture, know food safety and hygiene practices, and can apply the right cooking techniques with the right recipes.
- Individuals who follow the innovations in their field, have moral and ethical values, update their knowledge, skills and competencies with the perspective of lifelong learning and sustainability, and improve themselves.
- Qualified, successful, entrepreneurial professionals who have an academic research culture and can show themselves in national and international platforms.
• Gastronomy and Culinary Arts students are evaluated according to the Doğuş University Associate and Undergraduate Education-Teaching and Examination Regulations. According to the regulation, measurement activities, preparation of questions to be asked in the exams and obtaining success grades are carried out by the course coordinator (the instructor/member teaching the relevant course).
• Within the scope of the success evaluation of theoretical courses, exams are conducted through classic or multiple choice etc. questions. In practice courses, there are forms/documents where students are supervised and their success is evaluated. In practice exams, the student's exam grade/success is determined by taking into account the previously determined evaluation criteria and the learning outcomes of the course.
• In order to meet the success criteria in the Gastronomy and Culinary Arts Department, the management of kitchen application areas is carried out with a standardized guideline. In this context, the operation of the Gastronomy and Culinary Arts Department application courses and the kitchen area is carried out with the Application Kitchen Operation Guideline.
• In the success evaluation, the achievement of the learning outcomes of the course is measured by the questions posed to the students in this context in the exams. In this context, in order to measure students' knowledge of the course, questions in the exams are prepared according to the learning outcomes of the course.
• In addition to theoretical and practical education, project courses are also offered to students in the Gastronomy and Culinary Arts Department. In these courses, students have the opportunity to apply the knowledge they have acquired in theoretical and practical courses. The evaluations of the relevant project courses are carried out according to predetermined success criteria.
- Doğuş University Quality Management System (QMS) has been established in a way that will secure the institution's quality assurance process in terms of its functioning and management bodies. The system essentially aims to implement quality management by taking into account the total quality management approach.
- 5 different decision-making bodies are defined within the QMS organizational structure, and these are Doğuş University Quality Representative, Quality Management Commission, Unit Quality Representatives, Unit Quality Officers and Quality Coordination. Quality Coordination is organized as a unit directly affiliated to the rectorate to coordinate, record and follow up all quality management activities of the university, prepare KİDR documents, etc. The functioning of Doğuş University's Quality Management System is audited by the Quality Coordination Unit (QCU) through Internal Audit practices carried out from time to time. This method is used especially before institutional external audits. The institution also has an Internal Audit Procedure prepared for this purpose.
- Within the framework of the basic components of Doğuş University Gastronomy and Culinary Arts Department Continuous Improvement System, data acquisition from relevant components, analysis, solution process and control stages are based on a specific system. In this framework, improvement studies are carried out by taking the PICA cycle (plan-implement-check-take action) as an example.
The Gastronomy and Culinary Arts Department accepts students based on the SÖZ score type in the central system exam organized by ÖSYM.
Students who graduate from the Department of Gastronomy and Culinary Arts usually work in food and beverage businesses such as hotels, restaurants, cafes, bars. They can also pursue an academic career.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
Qualification is continuous
