Yeterlilik Kodu | TR0030021604 | |
Yeterlilik Adı | Endüstriyel Tasarım (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Orta Doğu Teknik Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Üniversiteler Mahallesi, Dumlupınar Bulvarı No:1 06800 Çankaya Ankara/TÜRKİYE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.odtu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Moda, iç ve endüstriyel tasarım | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO-08 (2163.02) | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Program, öğrencilere endüstriyel tasarım alanında derinlemesine kuramsal ve teknik bilgi ve üst düzey uygulama becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Programda strüktür bilgisi, malzemeler ve üretim yöntemlerinin yanı sıra ergonomi, tasarım yönetimi, tasarım tarihi ve pazarlama konularında da çeşitli dersler verilmektedir. Öğrencilere aynı zamanda geleneksel ve bilgisayar destekli çizim ve modelleme teknikleri öğretilmektedir. Bu dersler, programın temel unsuru olan tasarım stüdyosu derslerini desteklemeyi amaçlamaktadır. Son sınıf stüdyo projelerinde genellikle endüstri ile işbirliği yapılmaktadır. Program, uzmanlık alanlarına kısıtlama getirmeksizin, öğrencilere endüstriyel tasarımda çeşitli tasarım problemlerini çözme becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. Endüstriyel Tasarım Bölümünde eğitim dili İngilizcedir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, kurum bünyesindeki stüdyolarda, laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1. Bir ürün tasarımı projesini tanımlayabilme ve başından sonuna kadar bağımsız olarak yürütebilme yetkinliği 2. Bir ürün tasarımı proje ekibini yönetebilme, kendisinin ve ekibinin performansını değerlendirebilme ve iyileştirebilme, alanında başkalarını yetiştirebilme yetkinliği 3. Organizasyonel bağlamda tasarıma ilişkin konularda yönetme ve denetleme sorumluluğu alabilme yetkinliği Öğrenme Yetkinliği 1. Alana yönelik gelişen bilgi alanlarını, pratikleri ve yöntemleri izleyebilme yetkinliği 2. Mesleki ihtiyaçlarına yönelik bilgilerini güncelleme ve becerilerini geliştirebilme yetkinliği 3. Bir tasarım projesine yönelik gerekli güncel bilgileri ve yöntemleri araştırma, öğrenme ve uygulama yetkinliği
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1. Tasarım yaklaşımını ve çözümlerini uzman ve uzman olmayan paydaşlara sunabilme ve aktarabilme yetkinliği 2. Bilgi teknolojilerini tasarım, üretim ve iletişim amacıyla kullanabilme yetkinliği 3. Ürün geliştirme sürecinde çok disiplinli ekiplerle çalışabilme yetkinliği 4. Yaşadığı sosyal çevreye fayda getiren tasarım projeleri yaratabilme ve uygulayabilme yetkinliği 5. İleri düzeyde İngilizce kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme yetkinliği Alana Özgü Yetkinlik 1. Kapsamlı bir tasarım projesini, sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak, insan odaklı bir yaklaşımla, olası toplumsal ve çevresel etkilerini dikkate alarak geliştirebilme yetkinliği 2. Bir tasarım projesini geliştirirken yaratıcılığını ve kendine özgü tasarım yaklaşımını ortaya koyabilme yetkinliği 3. Kısıtlı bilginin olduğu iyi tanımlanmamış problem alanlarında etkili tasarım çözümleri geliştirebilme yetkinliği 4. Mesleki yargıda bulunurken, toplumsal, etik ve bilimsel değerlere dayanabilme yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, ilgili öğretim üyesi tarafından ODTÜ Syllabus programında her dönem başında tanımlanmaktadır. Ders başarı notları ile ilgili olarak 16.08.2015 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan Orta Doğu Teknik Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği Madde 24 uygulanır. MADDE 24 – (1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl sonunda her ders için bir harf notu verilir. (2) Bu harf notu dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur. (3) Harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. (4) Muafiyet sınavı verilecek dersler, muafiyet için gerekli koşullar ve uygulama esasları ilgili akademik kurulun önerisi ile Senato tarafından belirlenir. (5) Not ortalaması hesaplarına katılan harf notlarının katsayı, puan ve statüsü aşağıda belirtilmiştir: a) Harf Notu Katsayı Puan AA 4,00 90-100 BA 3,50 85-89 BB 3,00 80-84 CB 2,50 75-79 CC 2,00 70-74 DC 1,50 65-69 DD 1,00 60-64 FD 0,50 50-59 FF 0,00 0-49 NA 0,00 -
Harf Notu Statü S Başarılı U Başarısız EX Muaf I Eksik W Dersten Çekilme b) NA notu aşağıdaki nedenlerin herhangi birinden dolayı takdir olunur ve not ortalamaları hesabında FF notu işlemi görür: 1) Ders izlencesinde belirtilen dersin, teorik ve uygulama saatlerine devam yükümlülüklerini yerine getirmemek. 2) Ders izlencesinde belirtilen ders ile ilgili yükümlülükleri yerine getirmediği için yarıyıl sonu sınavına girmeye hak kazanamamak. 3) Yarıyıl ara sınavları ve yarıyıl sonu sınavının hiçbirine katılmamak. c) Ortalamalara katılmayan notlar aşağıda belirtilmiştir: 1) S (başarılı) notu, kredisiz derslerde başarılı olan öğrencilere verilir. 2) U (başarısız) notu, kredisiz derslerde başarısız olan öğrencilere verilir. 3) EX (muaf) notu, müfredatlarda yer alan bazı derslerden muaf olan öğrencilere verilir. 4) I (eksik) notu, dersi veren öğretim elemanının kabul edeceği geçerli bir nedenle ders için gerekli koşulları yarıyıl veya yaz okulu sonunda tamamlayamayan öğrencilere verilir. I notunun, yarıyıl veya yaz okulu notlarının son veriliş tarihinden itibaren bir hafta içinde harf notuna çevrilmesi gerekir. Ancak, özel durumlarda bu süre en geç bir sonraki yarıyılın etkileşimli kayıtlarının başlama tarihine kadar uzatılabilir ve bu süre sonunda harf notuna çevrilmesi gerekir. Özel durumlardaki bu işlemler dersin verildiği bölüm başkanlığının önerisi ve o bölümün bağlı bulunduğu fakülte yönetim kurulu kararı ile gerçekleştirilir. Süresi içinde harf notuna çevrilmeyen I notu kendiliğinden FF veya U notuna dönüşür. I notu ile ilgili tarihler akademik takvimde belirtilir. 5) W (dersten çekilme) notu, bir dersten çekilen öğrencilere verilir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Endüstriyel Tasarım Akreditasyon Kurulu (ETMK - ENTAK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 04.04.2024 / 04.04.2029 | |
Giriş Şartı | ODTÜ lise ve dengi okullardan mezun olan TC uyruklu öğrencileri Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi giriş sınavı ile kabul etmektedir. Lise ve dengi okullardan mezun olan uluslararası öğrenciler kabul kriterlerini sağladıkları takdirde ODTÜ'ye doğrudan başvurma hakkı elde ederler. Kabul kriterleri uluslararası tanınırlığı olan sınavların (örn., SAT, GCE, IB) ya da bazı ülkelerin (örn. Syria, Iran, China) üniversite giriş sınavlarının puanlarını kapsamaktadır. Lisans programlarına başvuru ve kabul süreci ile ilgili detaylı bilgiye ulaşmak için aşağıda verilen web sayfası ziyaret edilebilir. http://oidb.metu.edu.tr/basvuru-kabul | |
Başarma Şartları | Lisans programlar için mezuniyet koşulları 16.08.2015 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan Orta Doğu Teknik Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği Madde 31'de belirtilmiştir. MADDE 31 – (1) Lisans programından mezun olmak için aşağıdaki koşulların sağlanması gerekir: a) Müfredatta yer alan tüm dersler en az DD veya S harf notu ile tamamlanmalıdır. b) Genel not ortalaması en az 2,00 olmalıdır. c) Yurt dışındaki anlaşmalı yükseköğretim kurumları ile yürütülen uluslararası ortak lisans programları hariç olmak üzere müfredatın toplam kredisinin en az yarısının ODTÜ'de alınmış olması gerekir. ç) Yurt dışındaki anlaşmalı yükseköğretim kurumları ile yürütülen değişim programları ve uluslararası ortak lisans programları hariç olmak üzere kayıtlı olunan son iki yarıyıl ODTÜ'de geçirilmelidir. (2) Programlardan mezuniyet tarihi aşağıdaki şekilde belirlenir: a) Lisans programlarında mezuniyet tarihi, akademik takvimde ilgili yarıyıl veya yaz okulu için belirtilen harf notlarının ilan tarihidir. Harf notları ilan edildikten sonra, maddi hata düzeltmesi, I notunun tamamlanması ve bütünleme hakkının kullanılması sonucunda mezun olanlar için mezuniyet tarihi son harf notunun kesinleştiği tarihtir. b) Lisans programından mezuniyet hakkı kazanmadan önce ön lisans diploması alarak Üniversiteden ayrılmak isteyen öğrenciler için mezuniyet tarihi, ön lisans diploması almaya hak kazanılan yarıyılın harf notlarının ilan tarihidir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Elektrikli ev aletleri, tıbbi cihazlar, tüketici elektroniği, seramik sağlık gereçleri, mutfak gereçleri, sofra ürünleri ve aksesuarları, kişisel aksesuarlar, ambalaj, ev ve ofis mobilyası, kent mobilyası, aydınlatma, ulaşım, oyun, oyuncak, kullanıcı deneyimi ve kullanıcı arayüzü gibi çok çeşitli sektörlerden firmalarda çalışabilirler. Sivil toplum örgütleri ile kamu kurum ve kuruluşları da endüstri ürünleri tasarımcılarının uzmanlığından yararlanabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
| |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030021604
ISCO-08 (2163.02)
ISCO-08 (2163.02)
Program, öğrencilere endüstriyel tasarım alanında derinlemesine kuramsal ve teknik bilgi ve üst düzey uygulama becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Programda strüktür bilgisi, malzemeler ve üretim yöntemlerinin yanı sıra ergonomi, tasarım yönetimi, tasarım tarihi ve pazarlama konularında da çeşitli dersler verilmektedir. Öğrencilere aynı zamanda geleneksel ve bilgisayar destekli çizim ve modelleme teknikleri öğretilmektedir. Bu dersler, programın temel unsuru olan tasarım stüdyosu derslerini desteklemeyi amaçlamaktadır. Son sınıf stüdyo projelerinde genellikle endüstri ile işbirliği yapılmaktadır. Program, uzmanlık alanlarına kısıtlama getirmeksizin, öğrencilere endüstriyel tasarımda çeşitli tasarım problemlerini çözme becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. Endüstriyel Tasarım Bölümünde eğitim dili İngilizcedir.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, kurum bünyesindeki stüdyolarda, laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Yaratıcı problem tanımlama ve çözme
- Tasarım süreci planlama ve yönetimi
- Tasarım çözümlerini sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma
- Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme
- Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik ürün tasarımına katkıda bulunma
- Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama
- Fikri ve sınai haklar konusunda yetkinlik
- Toplumsal, kurumsal, bireysel ve bağlamsal farklılıklara duyarlılık
- Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma
- Ekonomik, endüstriyel ve teknolojik gelişime hâkim olma
- Mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme
- Profesyonel yaşamdaki süreç ve işleyişlere hâkim olma
- Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma
- Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme
- Disiplinler arası etkileşime önem verme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1. Bir ürün tasarımı projesini tanımlayabilme ve başından sonuna kadar bağımsız olarak yürütebilme yetkinliği
2. Bir ürün tasarımı proje ekibini yönetebilme, kendisinin ve ekibinin performansını değerlendirebilme ve iyileştirebilme, alanında başkalarını yetiştirebilme yetkinliği
3. Organizasyonel bağlamda tasarıma ilişkin konularda yönetme ve denetleme sorumluluğu alabilme yetkinliği
Öğrenme Yetkinliği
1. Alana yönelik gelişen bilgi alanlarını, pratikleri ve yöntemleri izleyebilme yetkinliği
2. Mesleki ihtiyaçlarına yönelik bilgilerini güncelleme ve becerilerini geliştirebilme yetkinliği
3. Bir tasarım projesine yönelik gerekli güncel bilgileri ve yöntemleri araştırma, öğrenme ve uygulama yetkinliği
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1. Tasarım yaklaşımını ve çözümlerini uzman ve uzman olmayan paydaşlara sunabilme ve aktarabilme yetkinliği
2. Bilgi teknolojilerini tasarım, üretim ve iletişim amacıyla kullanabilme yetkinliği
3. Ürün geliştirme sürecinde çok disiplinli ekiplerle çalışabilme yetkinliği
4. Yaşadığı sosyal çevreye fayda getiren tasarım projeleri yaratabilme ve uygulayabilme yetkinliği
5. İleri düzeyde İngilizce kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1. Kapsamlı bir tasarım projesini, sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak, insan odaklı bir yaklaşımla, olası toplumsal ve çevresel etkilerini dikkate alarak geliştirebilme yetkinliği
2. Bir tasarım projesini geliştirirken yaratıcılığını ve kendine özgü tasarım yaklaşımını ortaya koyabilme yetkinliği
3. Kısıtlı bilginin olduğu iyi tanımlanmamış problem alanlarında etkili tasarım çözümleri geliştirebilme yetkinliği
4. Mesleki yargıda bulunurken, toplumsal, etik ve bilimsel değerlere dayanabilme yetkinliği
Her ders için kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, ilgili öğretim üyesi tarafından ODTÜ Syllabus programında her dönem başında tanımlanmaktadır. Ders başarı notları ile ilgili olarak 16.08.2015 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan Orta Doğu Teknik Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği Madde 24 uygulanır.
MADDE 24 – (1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl sonunda her ders için bir harf notu verilir.
(2) Bu harf notu dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
(3) Harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur.
(4) Muafiyet sınavı verilecek dersler, muafiyet için gerekli koşullar ve uygulama esasları ilgili akademik kurulun önerisi ile Senato tarafından belirlenir.
(5) Not ortalaması hesaplarına katılan harf notlarının katsayı, puan ve statüsü aşağıda belirtilmiştir:
a)
Harf Notu Katsayı Puan
AA 4,00 90-100
BA 3,50 85-89
BB 3,00 80-84
CB 2,50 75-79
CC 2,00 70-74
DC 1,50 65-69
DD 1,00 60-64
FD 0,50 50-59
FF 0,00 0-49
NA 0,00 -
Harf Notu Statü
S Başarılı
U Başarısız
EX Muaf
I Eksik
W Dersten Çekilme
b) NA notu aşağıdaki nedenlerin herhangi birinden dolayı takdir olunur ve not ortalamaları hesabında FF notu işlemi görür:
1) Ders izlencesinde belirtilen dersin, teorik ve uygulama saatlerine devam yükümlülüklerini yerine getirmemek.
2) Ders izlencesinde belirtilen ders ile ilgili yükümlülükleri yerine getirmediği için yarıyıl sonu sınavına girmeye hak kazanamamak.
3) Yarıyıl ara sınavları ve yarıyıl sonu sınavının hiçbirine katılmamak.
c) Ortalamalara katılmayan notlar aşağıda belirtilmiştir:
1) S (başarılı) notu, kredisiz derslerde başarılı olan öğrencilere verilir.
2) U (başarısız) notu, kredisiz derslerde başarısız olan öğrencilere verilir.
3) EX (muaf) notu, müfredatlarda yer alan bazı derslerden muaf olan öğrencilere verilir.
4) I (eksik) notu, dersi veren öğretim elemanının kabul edeceği geçerli bir nedenle ders için gerekli koşulları yarıyıl veya yaz okulu sonunda tamamlayamayan öğrencilere verilir. I notunun, yarıyıl veya yaz okulu notlarının son veriliş tarihinden itibaren bir hafta içinde harf notuna çevrilmesi gerekir. Ancak, özel durumlarda bu süre en geç bir sonraki yarıyılın etkileşimli kayıtlarının başlama tarihine kadar uzatılabilir ve bu süre sonunda harf notuna çevrilmesi gerekir. Özel durumlardaki bu işlemler dersin verildiği bölüm başkanlığının önerisi ve o bölümün bağlı bulunduğu fakülte yönetim kurulu kararı ile gerçekleştirilir. Süresi içinde harf notuna çevrilmeyen I notu kendiliğinden FF veya U notuna dönüşür. I notu ile ilgili tarihler akademik takvimde belirtilir.
5) W (dersten çekilme) notu, bir dersten çekilen öğrencilere verilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Endüstriyel Tasarım Akreditasyon Kurulu (ETMK - ENTAK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:
04.04.2024 / 04.04.2029
ODTÜ lise ve dengi okullardan mezun olan TC uyruklu öğrencileri Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi giriş sınavı ile kabul etmektedir.
Lise ve dengi okullardan mezun olan uluslararası öğrenciler kabul kriterlerini sağladıkları takdirde ODTÜ'ye doğrudan başvurma hakkı elde ederler. Kabul kriterleri uluslararası tanınırlığı olan sınavların (örn., SAT, GCE, IB) ya da bazı ülkelerin (örn. Syria, Iran, China) üniversite giriş sınavlarının puanlarını kapsamaktadır.
Lisans programlarına başvuru ve kabul süreci ile ilgili detaylı bilgiye ulaşmak için aşağıda verilen web sayfası ziyaret edilebilir.
http://oidb.metu.edu.tr/basvuru-kabul
Elektrikli ev aletleri, tıbbi cihazlar, tüketici elektroniği, seramik sağlık gereçleri, mutfak gereçleri, sofra ürünleri ve aksesuarları, kişisel aksesuarlar, ambalaj, ev ve ofis mobilyası, kent mobilyası, aydınlatma, ulaşım, oyun, oyuncak, kullanıcı deneyimi ve kullanıcı arayüzü gibi çok çeşitli sektörlerden firmalarda çalışabilirler.
Sivil toplum örgütleri ile kamu kurum ve kuruluşları da endüstri ürünleri tasarımcılarının uzmanlığından yararlanabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030021604 | |
Qualification Title | Industrial Design Bachelors Degree Diploma | |
Awarding Body | Middle East Technical University | |
Awarding Body Contact | Middle East Technical University, Universities District, Dumlupınar Boulevard No:1 06800 Çankaya Ankara/Türkiye | |
Awarding Body Url | http://www.metu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Fashion, interior and industrial design | |
National Occupation Classification |
ISCO-08 (2163.02) | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The program aims to provide students with in-depth theoretical and technical knowledge and high levels of practical skills in the field of industrial design. The program offers a number courses that are concerned with the knowledge of structure, materials and production methods as well as of ergonomics, design management, design history and marketing. The students are also taught the traditional and computer-aided techniques of drawing and modelling. These courses aim to support the core element of the program, which is the design studio courses. The final year students usually work on projects in collaboration with industry. The program aims to develop the ability to cope with diverse problem areas in industrial design without restricting students to particular fields of specialisation. The language of instruction at the Department of Industrial Design is English. | |
Learning Environments | Education and training are carried out in the form of formal education. In addition, practical training is provided as internships or workplace training in studios, laboratories and workshops within the institution or in industry and workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies | Competences in Working Independently and Taking Responsibility 1. Ability to define a product design project and independently carry it out from beginning to end 2. Ability to manage a product design project team, evaluate and improve the performance of oneself and one's team, and train others in the field 3. Ability to take responsibility for managing and supervising design-related issues in an organizational context Learning Competences 1. Ability to follow developing knowledge areas, practices, and methods in the field 2. Ability to update knowledge and develop skills in line with professional needs 3. Ability to research, learn, and apply the necessary current information and methods for a design project Communication and Social Competences 1. Ability to present and convey design approaches and solutions to expert and non-expert stakeholders 2. Ability to use information technologies for design, production, and communication purposes 3. Ability to work with multidisciplinary teams in the product development process 4. Ability to create and implement design projects that benefit the social environment in which one lives 5. Ability to follow knowledge in the field using advanced English and communicate with colleagues competence to establish Field-Specific Competence 1. Ability to develop a comprehensive design project using the knowledge, understanding and skills possessed, with a human-centered approach, taking into account possible social and environmental impacts 2. Ability to reveal creativity and a unique design approach while developing a design project 3. Ability to develop effective design solutions in poorly defined problem areas with limited information 4. Ability to base professional judgment on social, ethical and scientific values | |
Further Info | The assessment and evaluation methods used for each course are defined and announced by the relevant faculty member at the beginning of each semester in the METU Syllabus program. Article 24 of the Middle East Technical University Rules and Regulations Governing Undergraduate Studies, which became effective after being published in the Official Gazette on August 16, 2015 apply for the final grades of a course. ARTICLE 24 – (1) Students are given a letter grade for each course at the end of the semester they are registered. (2) This letter grade is at the discretion of the instructor offering the course. (3) In determining the letter grade, the students' mid-term and final examination grades, their success in their studies within the semester and their attendance during course and practical work are taken into consideration. (4) The courses for which an exemption exam is to be administered, the requirements for exemption and the implementation principles are determined by the Senate upon the recommendation of the concerned faculty board. (5) The coefficients of the letter grades, the score intervals used in the calculation of Grade Point Average and the standings related to success are indicated below:
a) Letter Grade Coefficient Score Intervals AA 4,00 90-100 BA 3,50 85-89 BB 3,00 80-84 CB 2,50 75-79 CC 2,00 70-74 DC 1,50 65-69 DD 1,00 60-64 FD 0,50 50-59 FF 0,00 0-49 NA 0,00 -
Letter Grade Standing S Successful U Unsuccessful EX Exempt I Incomplete W Withdrawn
b) The grade NA is designated due to one of the conditions below. The grade NA is processed as FF in the calculation of the Grade Point Average. 1) Not fulfilling the attendance requirements for the theoretical and practical course hours as indicated in the course schedule. 2) Not qualifying to take the final exam due to failure in fulfilling the provisions regarding course practices. 3) Having taken none of the mid-term and final examinations. (c) Grades which are not included in the Grade Point Average are as follows: 1) The grade S (satisfactory) is designated to students who are successful in non-credit courses 2) The grade U (unsatisfactory) is designated to students who are not successful in non-credit courses. 3) The grade EX (exempt) is designated to students who have been exempted from certain courses in the curriculum. 4) The grade I (incomplete) is designated to students who are not able to complete the course requirements by the end of the semester or the summer school for a reason found valid by the course instructor. The grade "I" must be converted to a letter grade within a week from the last day of grade submissions for the semester or summer school. In special cases, however, this period may be extended latest until the date registrations start for the following semester, when it must be converted to a letter grade. These special procedures are conducted by recommendation of the department chair offering the course and the approval of the concerned administrative board. In case of failure to convert the grade "I" to a letter grade within the required period, the grade "I" will be automatically converted to the grade "FF" or "U". The dates concerning the letter grade "I" are indicated in the academic calendar.(*) 5) The grade W (Withdrawn) is designated to students who withdraw from a course. | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. Industrial Design Accreditation Board (ETMK-ENTAK) Accreditation Start/End Date: 04.04.2024 / 04.04.2029 | |
Access Requirements | METU accepts Turkish students graduated from high schools or equivalent institutions through the central entrance examination conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). International students who have graduated from high schools, lyceums or equivalent institutions and who satisfy the application criteria may directly apply to Middle East Technical University. METU's admission criteria generally include an acceptable score from one of the internationally recognized examinations (such as SAT, GCE, IB etc.), or from university entrance examinations of some countries (Syria, Iran, China etc.). For detailed information about application instructions to undergraduate programs, please visit the following web page: http://oidb.metu.edu.tr/en/application-admission | |
Conditions for Success | The graduation requirements for undergraduate programs are specified in Article 31 of the Middle East Technical University Rules and Regulations Governing Undergraduate Studies, which became effective after being published in the Official Gazette on August 16, 2015. ARTICLE 31 – (1) The following requirements must be fulfilled in order to be eligible for graduation from an undergraduate program: a) All the courses included in the curriculum must be completed with at least the letter grades DD or S. b) The Cumulative Grade Point Average must be at least 2,00. c) With the exception of the international joint undergraduate-degree programs conducted with contracted universities abroad, students are required to have obtained at least half of the total credit points of the curriculum from the courses offered at METU. d) With the exception exchange programs and international joint undergraduate-degree programs conducted with the contracted universities abroad, the last two semesters must be spent at METU on registered status. (2) The date of graduation from undergraduate programs is determined as follows: a) In undergraduate programs, the graduation date is the announcement date of the letter grades for the concerned semester or Summer School as indicated in the academic calendar. For those who graduate after the announcement of grades as a result of the correction of an erroneous grade, the conversion of the grade "I" to a letter grade, or by exercising the right for a make-up, the graduation date is the date on which the letter grade is finalized. b) For students who wish to leave the university by receiving an Associate Degree Diploma before becoming eligible for graduation from an undergraduate program, the graduation date is the announcement date of the letter grades for the semester in which the student has obtained the right to receive an Associate Degree Diploma. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the program can work in companies from a wide range of sectors such as electrical appliances, medical devices, consumer electronics, ceramic sanitary ware, kitchenware, tableware and accessories, personal accessories, packaging, home and office furniture, urban furniture, lighting, transportation, game, toy, user experience and user interface.. Civil society organizations and public institutions and organizations can also benefit from the expertise of industrial designers. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | Perpetual | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030021604
ISCO-08 (2163.02)
ISCO-08 (2163.02)
The program aims to provide students with in-depth theoretical and technical knowledge and high levels of practical skills in the field of industrial design. The program offers a number courses that are concerned with the knowledge of structure, materials and production methods as well as of ergonomics, design management, design history and marketing. The students are also taught the traditional and computer-aided techniques of drawing and modelling. These courses aim to support the core element of the program, which is the design studio courses. The final year students usually work on projects in collaboration with industry. The program aims to develop the ability to cope with diverse problem areas in industrial design without restricting students to particular fields of specialisation. The language of instruction at the Department of Industrial Design is English.
Education and training are carried out in the form of formal education. In addition, practical training is provided as internships or workplace training in studios, laboratories and workshops within the institution or in industry and workplaces.
- Creative problem defining and solving.
- Planning and managing the design process.
- Presenting and conveying design solutions orally, in written and visually (2D and 3D).
- Planning, managing and evaluating the results of design-focused research.
- Contributing to the design of products in order to raise the life quality of the society.
- Generating and applying knowledge to serve sustainable production and life.
- Competency in intellectual and industrial property rights.
- Awareness of and sensitivity towards societal, institutional, individual and contextual differences.
- Awareness of social and cultural facts and continuous change.
- Competency in economic, industrial and technological developments.
- Continuous development of professional knowledge, skills and approaches.
- Competency in the processes and actions in professional life.
- Adaptation to the different working environments and processes that the profession necessitates, and contributing to the development and improvement of these environments.
- Ability in working within teams.
- Giving importance to interdisciplinary interactions.
Competences in Working Independently and Taking Responsibility
1. Ability to define a product design project and independently carry it out from beginning to end
2. Ability to manage a product design project team, evaluate and improve the performance of oneself and one's team, and train others in the field
3. Ability to take responsibility for managing and supervising design-related issues in an organizational context
Learning Competences
1. Ability to follow developing knowledge areas, practices, and methods in the field
2. Ability to update knowledge and develop skills in line with professional needs
3. Ability to research, learn, and apply the necessary current information and methods for a design project
Communication and Social Competences
1. Ability to present and convey design approaches and solutions to expert and non-expert stakeholders
2. Ability to use information technologies for design, production, and communication purposes
3. Ability to work with multidisciplinary teams in the product development process
4. Ability to create and implement design projects that benefit the social environment in which one lives
5. Ability to follow knowledge in the field using advanced English and communicate with colleagues competence to establish
Field-Specific Competence
1. Ability to develop a comprehensive design project using the knowledge, understanding and skills possessed, with a human-centered approach, taking into account possible social and environmental impacts
2. Ability to reveal creativity and a unique design approach while developing a design project
3. Ability to develop effective design solutions in poorly defined problem areas with limited information
4. Ability to base professional judgment on social, ethical and scientific values
The assessment and evaluation methods used for each course are defined and announced by the relevant faculty member at the beginning of each semester in the METU Syllabus program. Article 24 of the Middle East Technical University Rules and Regulations Governing Undergraduate Studies, which became effective after being published in the Official Gazette on August 16, 2015 apply for the final grades of a course.
ARTICLE 24 – (1) Students are given a letter grade for each course at the end of the semester they are registered.
(2) This letter grade is at the discretion of the instructor offering the course.
(3) In determining the letter grade, the students' mid-term and final examination grades, their success in their studies within the semester and their attendance during course and practical work are taken into consideration.
(4) The courses for which an exemption exam is to be administered, the requirements for exemption and the implementation principles are determined by the Senate upon the recommendation of the concerned faculty board.
(5) The coefficients of the letter grades, the score intervals used in the calculation of Grade Point Average and the standings related to success are indicated below:
a)
Letter Grade Coefficient Score Intervals
AA 4,00 90-100
BA 3,50 85-89
BB 3,00 80-84
CB 2,50 75-79
CC 2,00 70-74
DC 1,50 65-69
DD 1,00 60-64
FD 0,50 50-59
FF 0,00 0-49
NA 0,00 -
Letter Grade Standing
S Successful
U Unsuccessful
EX Exempt
I Incomplete
W Withdrawn
b) The grade NA is designated due to one of the conditions below. The grade NA is processed as FF in the calculation of the Grade Point Average.
1) Not fulfilling the attendance requirements for the theoretical and practical course hours as indicated in the course schedule.
2) Not qualifying to take the final exam due to failure in fulfilling the provisions regarding course practices.
3) Having taken none of the mid-term and final examinations.
(c) Grades which are not included in the Grade Point Average are as follows:
1) The grade S (satisfactory) is designated to students who are successful in non-credit courses
2) The grade U (unsatisfactory) is designated to students who are not successful in non-credit courses.
3) The grade EX (exempt) is designated to students who have been exempted from certain courses in the curriculum.
4) The grade I (incomplete) is designated to students who are not able to complete the course requirements by the end of the semester or the summer school for a reason found valid by the course instructor. The grade "I" must be converted to a letter grade within a week from the last day of grade submissions for the semester or summer school. In special cases, however, this period may be extended latest until the date registrations start for the following semester, when it must be converted to a letter grade. These special procedures are conducted by recommendation of the department chair offering the course and the approval of the concerned administrative board. In case of failure to convert the grade "I" to a letter grade within the required period, the grade "I" will be automatically converted to the grade "FF" or "U". The dates concerning the letter grade "I" are indicated in the academic calendar.(*)
5) The grade W (Withdrawn) is designated to students who withdraw from a course.
In order to monitor the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.
"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
Industrial Design Accreditation Board (ETMK-ENTAK)
Accreditation Start/End Date:
04.04.2024 / 04.04.2029
METU accepts Turkish students graduated from high schools or equivalent institutions through the central entrance examination conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM).
International students who have graduated from high schools, lyceums or equivalent institutions and who satisfy the application criteria may directly apply to Middle East Technical University. METU's admission criteria generally include an acceptable score from one of the internationally recognized examinations (such as SAT, GCE, IB etc.), or from university entrance examinations of some countries (Syria, Iran, China etc.).
For detailed information about application instructions to undergraduate programs, please visit the following web page:
http://oidb.metu.edu.tr/en/application-admission
Graduates of the program can work in companies from a wide range of sectors such as electrical appliances, medical devices, consumer electronics, ceramic sanitary ware, kitchenware, tableware and accessories, personal accessories, packaging, home and office furniture, urban furniture, lighting, transportation, game, toy, user experience and user interface..
Civil society organizations and public institutions and organizations can also benefit from the expertise of industrial designers.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
Perpetual
