Yeterlilik Kodu | TR0030033217 | |
Yeterlilik Adı | Emlak Yönetimi (Sosyal Bilimler MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://iuc.edu.tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
3334 (Emlakçı/ Emlak Komisyoncusu / Emlak Yönetimi Meslek Elemanı) | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Amaç: *Gayrimenkul alanıyla ilgili teorik ve pratik bilgiye sahip, *Bilgisayar teknolojisini kullanabilen, *Ulusal ve uluslararası platformlarda etkili iletişim kurabilen, *Analitik düşünce yapısına ve iş ahlakına sahip sorumluluk sahibi mezunlar vermek. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca iş yerlerinde iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Emlak Yönetimi Programı müfredarında yer alan toplam 120 AKTS ve 88 kredilik derslerin tamamını almış olmak ve tamamından başarılı olmak, zorunlu İşyeri Uygulamalarını tamamlamış olmak ve AGNO'su minimum 2,00 olmak | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Programlara kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; diploma alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | ÖSYM tarafından TYT puanına göre öğrenci yerleşimi yapılmaktadır. | |
Başarma Şartları | Emlak Yönetimi Programı müfredarında yer alan toplam 120 AKTS ve 88 kredilik derslerin tamamını almış olmak ve tamamından başarılı olmak, zorunlu İşyeri Uygulamalarını tamamlamış olmak ve AGNO'su minimum 2,00 olmak | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Gayrimenkul danışmanlık şirketlerinde, gayrimenkul değerleme şirketlerinde, bankaların gayrimenkulle ilgili departmanlarında, gayrimenkul yatırım ortaklıklarında, gayrimenkul geliştirme şirketlerinde, bina-site-alışveriş merkezi yönetimi konusunda profesyonelleşmiş şirketlerde, toplu konut idaresinde istihdam edilebilirler. | |
Yasal Dayanağı | 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 14 ve 44 üncü maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır. Resmi Gazete Tarihi: 20.08.2018 Resmi Gazete Sayısı: 30515 İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Senatosunun 02/04/2020 tarihli, 24 sayılı toplantısı/Karar No:2.: Diğer yükseköğretim kurumlarından Üniversitenin aynı düzeydeki eşdeğer diploma programlarına veya Üniversitenin aynı düzeydeki eşdeğer diploma programları arasında yapılacak yatay geçişler ile çift anadal ve yandal programlarına ilişkin işlemler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 Sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “Yükseköğretim Kurulu tarafından çıkartılan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik”in 16 ncı ve 17 nci maddeleri ile İstanbul ÜniversitesiCerrahpaşa Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nin ilgili maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır https://cdn.iuc.edu.tr/FileHandler2.ashx?f=-cap-yonerge-senatoda-kabuledilen02-nisanda.pdf | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030033217
3334 (Emlakçı/ Emlak Komisyoncusu / Emlak Yönetimi Meslek Elemanı)
3334 (Emlakçı/ Emlak Komisyoncusu / Emlak Yönetimi Meslek Elemanı)
Amaç: *Gayrimenkul alanıyla ilgili teorik ve pratik bilgiye sahip, *Bilgisayar teknolojisini kullanabilen, *Ulusal ve uluslararası platformlarda etkili iletişim kurabilen, *Analitik düşünce yapısına ve iş ahlakına sahip sorumluluk sahibi mezunlar vermek.
Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca iş yerlerinde iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Öğrencinin genel veya mesleki orta öğretimde kazandığı yeterlilikleri pekiştirecek, sosyal ve kültürel gelişimine katkı sağlayacak bilgi ve beceriler elde etmek,
- Meslek hayatında ihtiyaç duyacağı teorik bilgileri, teknik kavramları ve yöntemleri öğrenmek, gayrimenkul ile ilgili hukuksal terimlere ve mevzuatlara hakim olmak,
- Ulusal ve uluslararası mesleki platformlarda etkili iletişim kurabilmek, yeterli bir yabancı dil bilgisine sahip olmak,
- Gayrimenkul sektöründe ihtiyaç duyacağı veriyi tanımlamak, toplamak ve etkin bir şekilde kullanmak, öngörülmeyen durumlarda ortaya çıkan sorunlara karşı analitik çözüm yolları üretebilmek,
- Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanabilmek,
- Sosyal sorumluluk ve etik değerler bilgisine ve bilincine sahip olmak
- Güncel gelişmeleri takip eden, yorumlayabilen, özgüveni gelişmiş, sorumluluk alabilen, girişimci ve yenilikçi uzmanlar olmak,
- Gayrimenkul sektörü hakkında rapor düzenlemek, takım çalışmasında yer almak, çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara sunum yapmak.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade
Emlak Yönetimi Programı müfredarında yer alan toplam 120 AKTS ve 88 kredilik derslerin tamamını almış olmak ve tamamından başarılı olmak, zorunlu İşyeri Uygulamalarını tamamlamış olmak ve AGNO'su minimum 2,00 olmak
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Programlara kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; diploma alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
ÖSYM tarafından TYT puanına göre öğrenci yerleşimi yapılmaktadır.
Gayrimenkul danışmanlık şirketlerinde, gayrimenkul değerleme şirketlerinde, bankaların gayrimenkulle ilgili departmanlarında, gayrimenkul yatırım ortaklıklarında, gayrimenkul geliştirme şirketlerinde, bina-site-alışveriş merkezi yönetimi konusunda profesyonelleşmiş şirketlerde, toplu konut idaresinde istihdam edilebilirler.
4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 14 ve 44 üncü maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır. Resmi Gazete Tarihi: 20.08.2018 Resmi Gazete Sayısı: 30515 İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Senatosunun 02/04/2020 tarihli, 24 sayılı toplantısı/Karar No:2.: Diğer yükseköğretim kurumlarından Üniversitenin aynı düzeydeki eşdeğer diploma programlarına veya Üniversitenin aynı düzeydeki eşdeğer diploma programları arasında yapılacak yatay geçişler ile çift anadal ve yandal programlarına ilişkin işlemler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 Sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “Yükseköğretim Kurulu tarafından çıkartılan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik”in 16 ncı ve 17 nci maddeleri ile İstanbul ÜniversitesiCerrahpaşa Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nin ilgili maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır https://cdn.iuc.edu.tr/FileHandler2.ashx?f=-cap-yonerge-senatoda-kabuledilen02-nisanda.pdf
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030033217 | |
Qualification Title | Real Estate Management
Associate Degree (Vocational) | |
Awarding Body | Istanbul University - Cerrahpaşa | |
Awarding Body Contact | Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://iuc.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification |
3334 (Real Estate Agents and Property Managers) | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | 1. To train knowledgeable and well-equipped intermediate personnel to be employed in the real estate sector in areas such as management, sales, marketing, consultancy, appraisal, and finance. 2. To educate students who possess the competence to carry out tasks independently, have strong communication skills, and can work harmoniously within a team. 3. To nurture students who are contemporary, innovative, solution-oriented, analytical thinkers, and committed to lifelong learning. 4. To develop students who are aware of ethical principles, social rights, and responsibilities, and sensitive to societal issues. 5. To cultivate students proficient in information technologies and capable of using the software and hardware required by their profession. 6. To prepare students who can interpret existing data, think critically, analyze problems, and develop solutions. | |
Learning Environments | Education and training are conducted either through formal education or distance learning. Additionally, practical training is provided at workplaces in the form of on-the-job training. | |
Description | 1. To acquire knowledge and skills that reinforce the competencies gained in general or vocational secondary education and contribute to social and cultural development. 2. To learn theoretical knowledge, technical concepts, and methods required in professional life and to master legal terminology and regulations related to real estate. 3. To establish effective communication in national and international professional platforms and possess sufficient proficiency in a foreign language. 4. To identify, collect, and utilize data needed in the real estate sector and to develop analytical solutions for unforeseen problems. 5. To utilize software and hardware required by the profession along with basic computer skills. 6. To possess knowledge and awareness of social responsibility and ethical values. 7. To be professionals who follow and interpret current developments, exhibit self-confidence, take responsibility, and are entrepreneurial and innovative. 8. To prepare reports on the real estate sector, participate in teamwork, and deliver presentations to colleagues, supervisors, and clients or groups served. | |
Key Competencies | 1. Literacy competence 2. Multilingual competence 3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering 4. Digital competence 5. Personal, social, and learning-to-learn competence 6. Citizenship competence 7. Entrepreneurship competence 8. Cultural awareness and expression | |
Further Info | Students are required to take at least one midterm exam and an end-ofterm exam for each course. The contribution of the midterm exam to the final grade is 40% (scores obtained from assignments, laboratory exams, quizzes, and similar assessment tools may also be considered as part of the midterm score), while the contribution of the end-of-term exam is 60%. All exams are graded on a 100-point scale, and students must achieve a minimum score of 50 in the end-of-term exam. Students who receive a letter grade of AA, BA, BB, CB, or CC are considered to have successfully passed the course. Grades of DC and DD are considered conditionally successful. | |
Quality Assurance | 1. Curriculum Development and Approval: The Council of Higher Education (YÖK) establishes the minimum standards and criteria required for opening associate degree departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of programs and the learning outcomes each program aims to impart to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK. 1.2. The curriculum of National Core Education Programs, after being approved by the relevant Deans' Council, is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each program are carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions, based on the fundamental principles established by YÖK. 3. Certification: Students enrolled in programs are awarded an associate degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions. 4. Self-Evaluation and External Evaluation: Within the framework of continuous monitoring, higher education institutions upload their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares its "Institutional Feedback Report," prepared as part of the external evaluation process of higher education institutions, with the public. Furthermore, accreditation decisions made by organizations authorized or recognized by YÖKAK demonstrate the quality assurance of program qualifications. YÖKAK also conducts regular review activities regarding the qualifications determined under its regulations | |
Access Requirements | A student wishing to enroll in the program must complete the processes determined by ÖSYM and pass the required exams in accordance with the university's academic and legal regulations. A student who has started studying in an equivalent program domestically or abroad may apply for a lateral transfer. The admission of students is reviewed and evaluated on an individual basis, taking into account each student's qualifications and the degree level they are applying for, prior to the start of the academic term | |
Conditions for Success | Students who have successfully completed all mandatory and elective courses in the curriculum, earned at least 120 ECTS credits required for graduation, achieved a minimum cumulative grade point average (GPA) of 2.00, and passed the Workplace Training (Internship) course are deemed to have fulfilled all the requirements of the program. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who successfully complete the program and graduate may continue their education by transferring to relevant 4-year faculties through the "Vertical Transfer Examination" (Dikey Geçiş Sınavı) conducted annually by ÖSYM. Additionally, graduates of the program can be employed in businesses and public institutions operating in the field of Real Estate Management, utilizing their knowledge, skills, and experience. | |
Legal Basis | The program has been prepared based on Articles 14 and 44 of the Higher Education Law No. 2547, dated November 4, 1981. Official Gazette Date: August 20, 2018 Official Gazette Number: 30515 Procedures related to lateral transfers to equivalent diploma programs at the same level within the University or from other higher education institutions, as well as double major and minor programs, are regulated by the principles outlined in Articles 16 and 17 of the "Regulation on Transfers Between Associate Degree and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and InterInstitutional Credit Transfers," published in the Official Gazette dated April 24, 2010, No. 27561, and by the relevant articles of the Istanbul University-Cerrahpaşa Associate Degree and Undergraduate Education and Training Regulation. https://cdn.iuc.edu.tr/FileHandler2.ashx?f=-cap-yonerge-senatoda-kabuledilen02-nisanda.pdf | |
Validity Period (If Any) | The qualification is permanently valid. | |
Url | Open Address |
TR0030033217
3334 (Real Estate Agents and Property Managers)
3334 (Real Estate Agents and Property Managers)
1. To train knowledgeable and well-equipped intermediate personnel to be employed in the real estate sector in areas such as management, sales, marketing, consultancy, appraisal, and finance.
2. To educate students who possess the competence to carry out tasks independently, have strong communication skills, and can work harmoniously within a team.
3. To nurture students who are contemporary, innovative, solution-oriented, analytical thinkers, and committed to lifelong learning.
4. To develop students who are aware of ethical principles, social rights, and responsibilities, and sensitive to societal issues.
5. To cultivate students proficient in information technologies and capable of using the software and hardware required by their profession.
6. To prepare students who can interpret existing data, think critically, analyze problems, and develop solutions.
Education and training are conducted either through formal education or distance learning. Additionally, practical training is provided at workplaces in the form of on-the-job training.
1. To acquire knowledge and skills that reinforce the competencies gained in general or vocational secondary education and contribute to social and cultural development.
2. To learn theoretical knowledge, technical concepts, and methods required in professional life and to master legal terminology and regulations related to real estate.
3. To establish effective communication in national and international professional platforms and possess sufficient proficiency in a foreign language.
4. To identify, collect, and utilize data needed in the real estate sector and to develop analytical solutions for unforeseen problems.
5. To utilize software and hardware required by the profession along with basic computer skills.
6. To possess knowledge and awareness of social responsibility and ethical values.
7. To be professionals who follow and interpret current developments, exhibit self-confidence, take responsibility, and are entrepreneurial and innovative.
8. To prepare reports on the real estate sector, participate in teamwork, and deliver presentations to colleagues, supervisors, and clients or groups served.
1. Literacy competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social, and learning-to-learn competence
6. Citizenship competence
7. Entrepreneurship competence
8. Cultural awareness and expression
Students are required to take at least one midterm exam and an end-ofterm exam for each course. The contribution of the midterm exam to the final grade is 40% (scores obtained from assignments, laboratory exams, quizzes, and similar assessment tools may also be considered as part of the midterm score), while the contribution of the end-of-term exam is 60%. All exams are graded on a 100-point scale, and students must achieve a minimum score of 50 in the end-of-term exam. Students who receive a letter grade of AA, BA, BB, CB, or CC are considered to have successfully passed the course. Grades of DC and DD are considered conditionally successful.
1. Curriculum Development and Approval: The Council of Higher Education (YÖK) establishes the minimum standards and criteria required for opening associate degree departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of programs and the learning outcomes each program aims to impart to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK.
1.2. The curriculum of National Core Education Programs, after being approved by the relevant Deans' Council, is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each program are carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions, based on the fundamental principles established by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in programs are awarded an associate degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions.
4. Self-Evaluation and External Evaluation: Within the framework of continuous monitoring, higher education institutions upload their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares its "Institutional Feedback Report," prepared as part of the external evaluation process of higher education institutions, with the public. Furthermore, accreditation decisions made by organizations authorized or recognized by YÖKAK demonstrate the quality assurance of program qualifications. YÖKAK also conducts regular review activities regarding the qualifications determined under its regulations
A student wishing to enroll in the program must complete the processes determined by ÖSYM and pass the required exams in accordance with the university's academic and legal regulations. A student who has started studying in an equivalent program domestically or abroad may apply for a lateral transfer. The admission of students is reviewed and evaluated on an individual basis, taking into account each student's qualifications and the degree level they are applying for, prior to the start of the academic term
Students who successfully complete the program and graduate may continue their education by transferring to relevant 4-year faculties through the "Vertical Transfer Examination" (Dikey Geçiş Sınavı) conducted annually by ÖSYM. Additionally, graduates of the program can be employed in businesses and public institutions operating in the field of Real Estate Management, utilizing their knowledge, skills, and experience.
The program has been prepared based on Articles 14 and 44 of the Higher Education Law No. 2547, dated November 4, 1981. Official Gazette Date: August 20, 2018 Official Gazette Number: 30515 Procedures related to lateral transfers to equivalent diploma programs at the same level within the University or from other higher education institutions, as well as double major and minor programs, are regulated by the principles outlined in Articles 16 and 17 of the "Regulation on Transfers Between Associate Degree and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and InterInstitutional Credit Transfers," published in the Official Gazette dated April 24, 2010, No. 27561, and by the relevant articles of the Istanbul University-Cerrahpaşa Associate Degree and Undergraduate Education and Training Regulation. https://cdn.iuc.edu.tr/FileHandler2.ashx?f=-cap-yonerge-senatoda-kabuledilen02-nisanda.pdf
The qualification is permanently valid.