Yeterlilik Kodu | TR0030015077 | |
Yeterlilik Adı | Elektronik Haberleşme Teknolojisi Ön Lisans Diploması (EGE MESLEK YÜKSEKOKULU) | |
Sorumlu Kurum | Ege Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://ege.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Elektronik ve otomasyon | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
3522.02 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Telekomünikasyon sektöründeki gelişmeleri takip eden, değişen işgücü ihtiyaçlarına yanıt verebilen, elektronik haberleşme sistemlerinin donanımlarını tanıyan ve özelliklerini bilen; üretim, montaj, test, bakım ve onarımını yapabilen; telekomünikasyon ağlarının işletilmesini sağlayan ve programlanabilir cihazları kullanabilen mesleki açıdan yetkin, uygulama becerisi yüksek, araştırmacı, üretken, yenilikçi, sosyal sorumluluk taşıyabilen ve inisiyatif alabilen nitelikli bireyler yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Elektronik Haberleşme Laboratuvarı, Elektronik Laboratuvarı, Türk Telekom Uygulama Laboratuvarı. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ege Üniversitesi ölçme ve değerlendirme esasları yönergesi doğrultusunda her ders için bir ara sınav ve dönem sonu sınavı olarak bir final ve bir bütünleme sınavı bulunmaktadır. Sınavlar yazılı, uygulama ve ödev olarak yapılabilmektedir. Bazı derslerde dersin öğretim elemanı ders gereksinimine göre ara sınav veya ara sınava ek olarak birkaç tane kısa sınav da yapabilmektedir. Bazı derslerde ise, ara sınava ek olarak ders kapsamında proje verilmektedir. Uygulaması olan derslerde, öğrenciler dönem boyunca devam ettikleri uygulamalardan dönem sonunda sınava alınmaktadır. Uygulama sınavından "Başarılı" olan öğrenciler dönem sonu sınavlarına girmeye hak kazanırken, uygulama sınavından "Başarısız" olan öğrenciler dönem sonu sınavlarına giremezler ve uygulamadan başarısız oldukları için, dersten "Devamsız" kabul edilerek gelecek yıl dersi ve uygulamasını tekrar etmek zorunda kalırlar. Derslerin başarı notu hesaplamasında yıl içi not ortalamasının % 40'ı, yılsonu notunun ise % 60'ı alınmaktadır. Yıl içi değerlendirme sınavlarının yüzde oranları dersin öğretim elemanınca belirlenerek EBYS sistemi üzerinden ve yüzyüze öğrencilere duyurulmaktadır. Öğrencinin başarısı, dersin ara sınav ve varsa diğer yarıyıl/yıliçi eğitim-öğretim etkinliklerinden almış olduğu notların ağırlıklı ortalaması ile final veya bütünleme notu dikkate alınarak hesaplanması ile elde edilmektedir. Harf başarı puanı (HBP) karşılık gelen ve başarılı kategorisinde değerlendirilen harf notlarını alabilmek için, öğrenciler final sınavından yüz üzerinden en az 45 almak zorundadır. HBP, 60 ve daha yüksek olan ancak final sınavında bu baraja takılan öğrenciler "DC" harf notu ile değerlendirilirler. Bu şartı sağlayan öğrencilerin yarıyıl sonunda ders başarısı 100 üzerinden elde ettikleri genel başarı düzeyine göre değerlendirilerek harf notuna dönüştürülür. Harf Notu Karşılığı: 88-100 AA 81-87 BA 74-80 BB 67-73 CB 60-66 CC 53-59 DC 46-52 DD 0-45 FD Devamsız FF | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Başlangıç-Bitiş Tarihleri : 01.01.2025 – 31.12.2025 Akredite olan Kuruluşun Tam Adı : Ege Üniversitesi Ege Meslek Yüksekokulu Elektronik Haberleşme Teknolojisi Programı | |
Giriş Şartı | Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yükseköğretim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yükseköğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. Orta öğretimden yüksek öğretime geçişte iki aşamalı bir sınav sistemi uygulanmaktadır. Sınavlar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir. Sınav sisteminin birinci aşaması TYT olarak adlandırılan ortak ve tek bir sınavdır. TYT puan türünde yeterli puanı almış öğrenciler ön lisans programları için tercih hakkı kazanır. | |
Başarma Şartları | Elektronik Haberleşme Teknolojisi öğrencilerinin mezuniyet için 4 yarıyılda toplam 120 AKTS ders yükünü başarı ile tamamlamış olmaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Elektronik Haberleşme Teknolojisi programı mezunları, telekomünikasyon sektöründe üretim, montaj, test, bakım, sistem geliştirme ve telekomünikasyon ağlarının işletilmesi alanlarında istihdam imkanı bulabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030015077
3522.02
3522.02
Telekomünikasyon sektöründeki gelişmeleri takip eden, değişen işgücü ihtiyaçlarına yanıt verebilen, elektronik haberleşme sistemlerinin donanımlarını tanıyan ve özelliklerini bilen; üretim, montaj, test, bakım ve onarımını yapabilen; telekomünikasyon ağlarının işletilmesini sağlayan ve programlanabilir cihazları kullanabilen mesleki açıdan yetkin, uygulama becerisi yüksek, araştırmacı, üretken, yenilikçi, sosyal sorumluluk taşıyabilen ve inisiyatif alabilen nitelikli bireyler yetiştirmektir.
Elektronik Haberleşme Laboratuvarı, Elektronik Laboratuvarı, Türk Telekom Uygulama Laboratuvarı.
- Temel bilimler bilgilerini Elektronik Haberleşme alanında kullanma becerisini kazanabilmesi.
- Elektrik ve elektronik temel kanun ve ilkelerini öğrenip alanında karşılaşılacak problemlerin çözümünde kullanma becerisine sahip olabilme.
- Bir Elektronik Haberleşme sistemini ve haberleşme sisteminin çeşitli kontrol birimlerinde bulunan yazılımları anlayabilme ve kullanabilme.
- Uygulamalar için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerilerini kazanabilme.
- Takım çalışmasının önemini kavrayarak üzerine düşen görevleri yerine getirebilme.
- Araştırma yöntemlerini kullanarak sunu, deney raporu, proje hazırlayabilme.
- Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme ve mesleki etik değerlere sahip olabilme.
- Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahip olma.
- Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme.
- Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Öğrenme Yetkinliği
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Alana Özgü Yetkinlik
Ege Üniversitesi ölçme ve değerlendirme esasları yönergesi doğrultusunda her ders için bir ara sınav ve dönem sonu sınavı olarak bir final ve bir bütünleme sınavı bulunmaktadır. Sınavlar yazılı, uygulama ve ödev olarak yapılabilmektedir. Bazı derslerde dersin öğretim elemanı ders gereksinimine göre ara sınav veya ara sınava ek olarak birkaç tane kısa sınav da yapabilmektedir. Bazı derslerde ise, ara sınava ek olarak ders kapsamında proje verilmektedir. Uygulaması olan derslerde, öğrenciler dönem boyunca devam ettikleri uygulamalardan dönem sonunda sınava alınmaktadır. Uygulama sınavından "Başarılı" olan öğrenciler dönem sonu sınavlarına girmeye hak kazanırken, uygulama sınavından "Başarısız" olan öğrenciler dönem sonu sınavlarına giremezler ve uygulamadan başarısız oldukları için, dersten "Devamsız" kabul edilerek gelecek yıl dersi ve uygulamasını tekrar etmek zorunda kalırlar. Derslerin başarı notu hesaplamasında yıl içi not ortalamasının % 40'ı, yılsonu notunun ise % 60'ı alınmaktadır. Yıl içi değerlendirme sınavlarının yüzde oranları dersin öğretim elemanınca belirlenerek EBYS sistemi üzerinden ve yüzyüze öğrencilere duyurulmaktadır. Öğrencinin başarısı, dersin ara sınav ve varsa diğer yarıyıl/yıliçi eğitim-öğretim etkinliklerinden almış olduğu notların ağırlıklı ortalaması ile final veya bütünleme notu dikkate alınarak hesaplanması ile elde edilmektedir. Harf başarı puanı (HBP) karşılık gelen ve başarılı kategorisinde değerlendirilen harf notlarını alabilmek için, öğrenciler final sınavından yüz üzerinden en az 45 almak zorundadır. HBP, 60 ve daha yüksek olan ancak final sınavında bu baraja takılan öğrenciler "DC" harf notu ile değerlendirilirler. Bu şartı sağlayan öğrencilerin yarıyıl sonunda ders başarısı 100 üzerinden elde ettikleri genel başarı düzeyine göre değerlendirilerek harf notuna dönüştürülür.
Harf Notu Karşılığı:
88-100 AA
81-87 BA
74-80 BB
67-73 CB
60-66 CC
53-59 DC
46-52 DD
0-45 FD
Devamsız FF
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Başlangıç-Bitiş Tarihleri : 01.01.2025 – 31.12.2025
Akredite olan Kuruluşun Tam Adı : Ege Üniversitesi Ege Meslek Yüksekokulu Elektronik Haberleşme Teknolojisi Programı
Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yükseköğretim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yükseköğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. Orta öğretimden yüksek öğretime geçişte iki aşamalı bir sınav sistemi uygulanmaktadır. Sınavlar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir. Sınav sisteminin birinci aşaması TYT olarak adlandırılan ortak ve tek bir sınavdır. TYT puan türünde yeterli puanı almış öğrenciler ön lisans programları için tercih hakkı kazanır.
Elektronik Haberleşme Teknolojisi programı mezunları, telekomünikasyon sektöründe üretim, montaj, test, bakım, sistem geliştirme ve telekomünikasyon ağlarının işletilmesi alanlarında istihdam imkanı bulabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Belge sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030015077 | |
Qualification Title | Telecommunication Technology Associate Degree
| |
Awarding Body | EGE UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | Ege University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr | |
Awarding Body Url | http://ege.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Electronics and automation | |
National Occupation Classification |
3522.02 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | To train qualified individuals who are professionally competent, highly skilled in application, inquisitive, productive, innovative, socially responsible and able to take initiative, who can follow the developments in the telecommunications sector, respond to changing workforce needs, recognize the hardware and features of electronic communication systems, perform production, assembly, testing, maintenance and repair, operate telecommunications networks and use programmable devices. | |
Learning Environments | Electronic Communication Laboratory, Electronics Laboratory, Türk Telekom A.Ş. Operation Laboratory. | |
Description |
| |
Key Competencies | Ability to Work Independently and Take Responsibility Learning Competence Communication and Social Competence Field-Specific Competence | |
Further Info | In accordance with the Ege University measurement and evaluation principles, there is a midterm exam, a final exam and a make-up exam for each course. Exams can be given as written, practical and homework. In some courses, the course instructor may give a midterm exam or a few short exams in addition to the midterm exam according to the course requirements. In some courses, a project is given in addition to the midterm exam. In courses with practical applications, students are taken to the end of the term for the practical applications they have attended throughout the term. While students who are "Successful" in the practical exam are entitled to take the final exams, students who are "Unsuccessful" in the practical exam cannot take the final exams and since they failed the practical, they are considered "Absent" from the course and have to repeat the course and practical next year. In calculating the success grade of the courses, 40% of the mid-term grade point average and 60% of the end-of-year grade are taken. The percentage rates of the mid-term evaluation exams are determined by the course instructor and announced to the students via the EBYS system and face-toface. The student's success is calculated by taking into account the weighted average of the grades received from the midterm exams and other semester/interannual education-training activities, if any, and the final or make-up grade. In order to receive the letter grades that correspond to the letter success score (HBP) and are evaluated in the successful category, students must receive at least 45 out of 100 from the final exam. Students whose HBP is 60 and above but who fail this threshold in the final exam are evaluated with a "DC" letter grade. Students who meet this condition are evaluated according to their general success level out of 100 at the end of the semester and converted into a letter grade. Letter Grade Equivalent: AA:88-100 BA:81-87 BB:74-80 CB:67-73 CC:60-66 DC:53-59 DD:46-52 FD:0-45 FF: Nonparticipant | |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs:
The quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
Accreditation Start-End Dates: 01.01.2025 – 31.12.2025 Full Name of Accredited Organization: Ege University Ege Higher Vocational School Telecommunication Technology Associate Degree | |
Access Requirements | The registration, admission, examination and evaluation procedures of students are carried out in accordance with the Higher Education Law and the decisions and regulations of the Council of Higher Education issued based on this law. A two-stage examination system is applied in the transition from secondary education to higher education. The exams are carried out by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). The first stage of the examination system is a common and single exam called TYT. Students who have received sufficient points in the TYT score type gain the right to choose for associate degree programs. | |
Conditions for Success | Electronic Communication Technology students must successfully complete a total of 120 ECTS course load in 4 semesters to graduate. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Electronic Communications Technology program may find employment opportunities in the telecommunications sector in the fields of production, assembly, testing, maintenance, system development and operation of telecommunications networks. | |
Legal Basis | Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council | |
Validity Period (If Any) | The document is valid indefinitely. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030015077
3522.02
3522.02
To train qualified individuals who are professionally competent, highly skilled in application, inquisitive, productive, innovative, socially responsible and able to take initiative, who can follow the developments in the telecommunications sector, respond to changing workforce needs, recognize the hardware and features of electronic communication systems, perform production, assembly, testing, maintenance and repair, operate telecommunications networks and use programmable devices.
Electronic Communication Laboratory, Electronics Laboratory, Türk Telekom A.Ş. Operation Laboratory.
- Acquiring skills to use knowledges of basic sciences and electronics to telecommunication technologies.
- Having skills to solve problems with telecommunication technologies after that having been learned basic laws and principles of electric and electronics.
- Able to understand and use an electronic communication system and softwares which are loaded in control modules of communication systems.
- Acquiring skills to use techniques and tools needed for technical applications.
- To be able to understand the importance of team work and to do tasks.
- To be able to prepare presentation, lab reports, project using research methods.
- To be able to have disciplinary and interdisciplinary teamwork and professional ethical values.
- To be able to use initiative, creativity and have independent act.
- To be able to gain the importance of lifelong learning by observing contemporary issues and developments in science and technology.
- To be able to work independently and be capable of individual decision-making.
- To be able to define ideas in oral and written, as clear and concise way to communicate.
Ability to Work Independently and Take Responsibility
Learning Competence
Communication and Social Competence
Field-Specific Competence
In accordance with the Ege University measurement and evaluation principles, there is a midterm exam, a final exam and a make-up exam for each course. Exams can be given as written, practical and homework. In some courses, the course instructor may give a midterm exam or a few short exams in addition to the midterm exam according to the course requirements. In some courses, a project is given in addition to the midterm exam. In courses with practical applications, students are taken to the end of the term for the practical applications they have attended throughout the term. While students who are "Successful" in the practical exam are entitled to take the final exams, students who are "Unsuccessful" in the practical exam cannot take the final exams and since they failed the practical, they are considered "Absent" from the course and have to repeat the course and practical next year. In calculating the success grade of the courses, 40% of the mid-term grade point average and 60% of the end-of-year grade are taken. The percentage rates of the mid-term evaluation exams are determined by the course instructor and announced to the students via the EBYS system and face-toface. The student's success is calculated by taking into account the weighted average of the grades received from the midterm exams and other semester/interannual education-training activities, if any, and the final or make-up grade. In order to receive the letter grades that correspond to the letter success score (HBP) and are evaluated in the successful category, students must receive at least 45 out of 100 from the final exam. Students whose HBP is 60 and above but who fail this threshold in the final exam are evaluated with a "DC" letter grade. Students who meet this condition are evaluated according to their general success level out of 100 at the end of the semester and converted into a letter grade.
Letter Grade Equivalent:
AA:88-100
BA:81-87
BB:74-80
CB:67-73
CC:60-66
DC:53-59
DD:46-52
FD:0-45
FF: Nonparticipant
To ensure the quality of higher education programs:
- The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities in higher education institutions.
- The “University Monitoring and Evaluation Reports” for higher education institutions, prepared in accordance with the criteria determined by YÖK, are published annually. Based on these reports, YÖK shares evaluations—including both quantitative and qualitative assessments—of higher education institutions with the public.
- The “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data related to foundation universities, is also published annually by YÖK. These reports, which contain quantitative and qualitative evaluations of foundation institutions, are shared with the public by YÖK.
The quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
- Curriculum Development and Approval: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of associate degree programs and the learning outcomes to be achieved by students in each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the core principles established by YÖK.
1.2. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions following approval by YÖK after being adopted by the relevant Deans Council. - Assessment and Evaluation: The assessment and evaluation of the learning outcomes expected from each associate degree program are carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by YÖK.
- Certification: Students enrolled in associate degree programs are awarded an associate degree diploma upon successful completion of the required course credits and other obligations set by the higher education institutions.
- Self-Assessment and External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year.
YÖKAK shares its “Institutional Feedback Report,” prepared based on the external evaluation of higher education institutions, with the public.
Additionally, accreditation decisions made by agencies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the qualifications of the programs are assured in terms of quality.
In accordance with YÖKAK regulations, regular review activities are conducted concerning defined qualifications.
Accreditation Start-End Dates: 01.01.2025 – 31.12.2025
Full Name of Accredited Organization: Ege University Ege Higher Vocational School Telecommunication Technology Associate Degree
The registration, admission, examination and evaluation procedures of students are carried out in accordance with the Higher Education Law and the decisions and regulations of the Council of Higher Education issued based on this law. A two-stage examination system is applied in the transition from secondary education to higher education. The exams are carried out by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). The first stage of the examination system is a common and single exam called TYT. Students who have received sufficient points in the TYT score type gain the right to choose for associate degree programs.
Graduates of the Electronic Communications Technology program may find employment opportunities in the telecommunications sector in the fields of production, assembly, testing, maintenance, system development and operation of telecommunications networks.
Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council
The document is valid indefinitely.
