Yeterlilik Kodu | TR0030032329 | |
Yeterlilik Adı | Elektrik (Soma MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Manisa Celâl Bayar Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Şehit Prof. Dr. İlhan Varank Yerleşkesi 45140 - Yunusemre - MANİSA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.mcbu.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Elektrik ve enerji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCED (2013) - 005.0713.004.001 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Elektrik alanında temel elektrik bilgilerinin yanısıra, elektrik enerjisinin üretimi, iletimi ve dağıtımı, elektrik devreleri, tesisat planları, elektrik makineleri, otomasyon unsurlarını barındıran sistem ve donanımları tanıyan, özelliklerini bilen, bilgisini endüstriyel sistem ve donanımlara uygulayabilen, sorumluluk üstlenen ve diğer disiplinlerdeki elemanlarla takım çalışması yaparak projelerde görev olan, bilim ve teknolojiyi takip eden, yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişen teknolojiye paralel olarak gerekli bilgi ve bu bilgileri pratiğe aktarabilecek becerilerle donatılmış teknik elemanların yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Meslek Yüksekokul bünyesinde bulunan laboratuvar ve atölyelerde uygulamalı eğitimler yapılır. Ayrıca 4.dönemde bulunan İşletmede Mesleki Eğitim dersi ile endüstride uygulamalı eğitimler yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.01.2025 / 31.12.2028 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Öğrencilerin mezun olabilmesi için her dönem 30 AKTS olmak üzere toplam 120 AKTS karşılığı bütün derslerden başarılı olmaları ve İşletmede Meslek Eğitim dersini tamamlamaları gerekmektedir. Bu koşullara ek olarak genel akademik not ortalamasının (GANO) 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030032329
ISCED (2013) - 005.0713.004.001
ISCED (2013) - 005.0713.004.001
Elektrik alanında temel elektrik bilgilerinin yanısıra, elektrik enerjisinin üretimi, iletimi ve dağıtımı, elektrik devreleri, tesisat planları, elektrik makineleri, otomasyon unsurlarını barındıran sistem ve donanımları tanıyan, özelliklerini bilen, bilgisini endüstriyel sistem ve donanımlara uygulayabilen, sorumluluk üstlenen ve diğer disiplinlerdeki elemanlarla takım çalışması yaparak projelerde görev olan, bilim ve teknolojiyi takip eden, yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişen teknolojiye paralel olarak gerekli bilgi ve bu bilgileri pratiğe aktarabilecek becerilerle donatılmış teknik elemanların yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Meslek Yüksekokul bünyesinde bulunan laboratuvar ve atölyelerde uygulamalı eğitimler yapılır. Ayrıca 4.dönemde bulunan İşletmede Mesleki Eğitim dersi ile endüstride uygulamalı eğitimler yapılmaktadır.
- Fen bilimleri, matematik ve mesleği ile ilgili güncel olan temel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
- Elektrik makinelerinin yapısı, çalışma prensibi ve ilgili matematiksel denklemleri kurabilme ve problemleri çözebilme bilgisine sahip olur.
- Elektrik enerjisinin üretimi, iletimi ve dağıtımı ile ilgili temel tanımlamaları açıklar ve ilgili matematiksel hesaplamaları yapar.
- Elektrik tesisat planları ile ilgili kavramları açıklar, ilgili tasarım ve matematiksel hesapları yapar.
- Elektronik devreler ve kullanılan devre elemanlarının çalışması ile ilgili kavramları açıklar, ilgili ölçümleri, matematiksel hesaplamaları ve devre tasarımını yapar.
- Çizim ve benzetim programlarını kullanarak mesleği ile ilgili devre ve elektrik tesisat tasarımını yapar.
- Hidrolik-Pnömatik, programlanabilir mantık ve kontrol-kumanda sistemleri ile ilgili uygulamaları yapar.
- Mesleği ile ilgili karşılaşılan karmaşık problemler ile ilgili tanımlamaları yapar ve bakım-onarım için çözüm önerileri sunar.
- Mesleğine ait bilimsel ve mesleki etik değerler ile ilgili bilgilere sahip olur.
- Mesleği ile ilgili konularda bireysel çalışma becerisine ve ekip içerisinde etkin biçimde çalışabilme yetkinliğine sahip olur.
- Kalite yönetimi ve süreçleri, işçi sağlığı, iş güvenliği toplumsal ve kültürel sorumluluk hakkında bilgi sahibi olur.
- Sahip olduğu bilginin aktarımında sözlü ve yazılı iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanma yetkinliğine sahip olur.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilim ve teknoloji konularında gelişmeleri takip etme ve kendini sürekli geliştirme becerisine sahip olur.
- Bir yabancı dil kullanarak mesleğindeki bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Öğrencilerin aldıkları derslerden başarılı olup olmadıkları en az bir Vize (Ara Sınav), bir Final (Dönem Sonu Sınav) olmak üzere iki aşamada değerlendirilmektedir. Final notu sonucunda başarısız olan veya notunu yükseltmek isteyen öğrenciler bütünleme sınavına girebilir.
- Bunların dışında quiz, projeler, ödevler, araştırma ve öğretim elemanının uygun gördüğü diğer faaliyetler yapılabilir. Bu faaliyetlerin sayısı ve başarı notuna katkısı öğretim elemanı tarafından Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) ve ders planında belirtilir.
- Öğrencinin başarı notu hesaplanırken aldığı not bağıl sistemde harf notuna dönüştürülmektedir. Ders başarı notları ile ilgili olarak Manisa Celal Bayar Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Sistemi Yönergesi uygulanır.
- Öğrencilerin mezun olabilmesi için her dönem 30 AKTS olmak üzere toplam 120 AKTS karşılığı bütün derslerden başarılı olmaları ve İşletmede Meslek Eğitim dersini tamamlamaları gerekmektedir. Bu koşullara ek olarak genel akademik not ortalamasının (GANO) 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:
01.01.2025 / 31.12.2028
- Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması gerekmektedir.
- Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan Temel Yeterlilik Testinden (TYT) yeterli puanı alarak ilgili bölüme yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılmaktadır.
- Programa ilgili başvuru şartları doğrultusunda başka okullardan programa yatay geçiş ile öğrenci kabulü yapılmaktadır.
- Çift Anadal Programı (ÇAP) kriterlerini sağlayan öğrenciler eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı ön lisans diploması alabilirler.
- Çift Anadal Programı (ÇAP) kriterlerini sağlayan öğrenciler eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı ön lisans diploması alabilirler.
- Ön lisans diplomasına sahip olanlar, DGS sınavı ile ilgili lisans derecesi programlarına devam edebilirler.
- Elektrik programından mezun olan öğrenciler; enerji sektörü, elektromekanik sanayi ve elektronik sanayinde istihdam edilebilmekte, kamu kuruluşlarında elektrik ve elektronik birimlerinde görev alabilmektedirler. Kuruluşların elektrik enerjisi üretim santralleri, enerji sistemleri, endüstriyel otomasyon, aydınlatma, kuvvet tesisatı, bakım-onarım, bilgisayarlarda yazılım ve donanım alanlarında çalışabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030032329 | |
Qualification Title | Electrical Program Associate Degree | |
Awarding Body | Manisa Celal Bayar University | |
Awarding Body Contact | Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Üniversiteler Mah. 1600. Cad. No:10, 06800 Bilkent, Çankaya/Ankara Phone: 0850 470 0 965 | |
Awarding Body Url | https://en.mcbu.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Electricity and energy | |
National Occupation Classification |
ISCED (2013) - 005.0713.004.001 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | In addition to basic electrical knowledge in the field of electricity, it is aimed to have technicians who are experts in the production of electrical energy, managed electrical circuits, installation plans, electrical machines, systems and equipment that contain automation, who can apply knowledge to industrial systems and equipment, who take responsibility and work in projects by working as a team with units in other disciplines, who follow science and adopt lifelong learning, who can transfer the necessary knowledge and this knowledge to practice in parallel with technology. | |
Learning Environments | Education and training is provided in the form of formal education. Applied training is provided in laboratories and workshops within the Vocational School. In addition, practical training is provided in the industry with the Vocational Training in Business course in the 4th term. | |
Description |
Keeps up with professional knowledge and technological developments using a foreign language. | |
Key Competencies | Has the following key competencies at a pre-advanced level:
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; • YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions. • “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are also shared with the public by YÖK. • YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of associate degree programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening associate degree departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each associate degree program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. Vocational Education Assessment and Accreditation Association (MEDEK) Accreditation Start/End Date: 01.01.2025 / 31.12.2028 | |
Access Requirements | 1. Candidates must have a high school diploma or equivalent. 2. Placement procedures for the relevant department are carried out centrally by ÖSYM by obtaining a sufficient score from the Basic Proficiency Test (TYT) conducted by the Measurement, Selection and Placement Center. 3. Students are accepted to the program by horizontal transfer from other schools in accordance with the relevant application conditions. 4. Students who meet the Double Major Program criteria have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying in. Students registered in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate associate degree diplomas if they are successful. | |
Conditions for Success | In order to graduate, students must pass all courses, 30 ECTS each semester, for a total of 120 ECTS, and complete the Vocational Training in Business course. In addition to these conditions, the general academic grade point average (GANO) must be at least 2.00 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | • Students who meet the Double Major Program criteria have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying in. Students registered in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate associate degree diplomas if they are successful.
• Those who have an associate degree can continue their undergraduate degree programs with the DGS exam.
• Students who graduate from the electrical program can be employed in the energy sector, electromechanical industry and electronics industry, and can work in electrical and electronics units in public institutions. They can work in the fields of electrical energy production plants, energy systems, industrial automation, lighting, power installation, maintenance and repair, software and hardware in computers. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address |
TR0030032329
ISCED (2013) - 005.0713.004.001
ISCED (2013) - 005.0713.004.001
In addition to basic electrical knowledge in the field of electricity, it is aimed to have technicians who are experts in the production of electrical energy, managed electrical circuits, installation plans, electrical machines, systems and equipment that contain automation, who can apply knowledge to industrial systems and equipment, who take responsibility and work in projects by working as a team with units in other disciplines, who follow science and adopt lifelong learning, who can transfer the necessary knowledge and this knowledge to practice in parallel with technology.
Education and training is provided in the form of formal education. Applied training is provided in laboratories and workshops within the Vocational School. In addition, practical training is provided in the industry with the Vocational Training in Business course in the 4th term.
- Have up-to-date basic, theoretical and applied knowledge about science, mathematics and the profession.
- Have knowledge of the structure of electrical machines, their working principles, and the ability to establish relevant mathematical equations and solve problems.
- Explains the basic definitions regarding the production, transmission and distribution of electrical energy and performs the relevant mathematical calculations.
- Explains concepts related to electrical installation plans and performs related design and mathematical calculations.
- Explains the concepts related to electronic circuits and the operation of the circuit elements used, makes relevant measurements, mathematical calculations and circuit design.
- Designs circuits and electrical installations related to his/her profession using drawing and simulation programs.
- It carries out applications related to hydraulic-pneumatic, programmable logic and control-command systems.
- Defines complex problems encountered in the profession and offers solutions for maintenance and repair.
- Have knowledge about scientific and professional ethical values of his/her profession.
- Has the ability to work individually and effectively within a team on matters related to his/her profession.
- Have knowledge about quality management and processes, occupational health and safety, social and cultural responsibility.
- Has the competence to use verbal and written communication skills effectively in transferring the knowledge he/she possesses.
- The necessity of lifelong learning, the ability to follow developments in science and technology and to continuously improve oneself.
Keeps up with professional knowledge and technological developments using a foreign language.
Has the following key competencies at a pre-advanced level:
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
- Whether students are successful in the courses they take is evaluated in two stages: at least one Midterm (Midterm Exam) and one Final (End of Term Exam). Students who fail as a result of the final grade or want to increase their grade can take a make-up exam.
- In addition to these, quizzes, projects, homework, research and other activities deemed appropriate by the instructor can be done. The number of these activities and their contribution to the success grade are specified by the instructor in the Student Information System (OBS) and the course plan.
- When calculating the student's success grade, the grade they receive is converted to a letter grade in the relative system. Manisa Celal Bayar University Relative Evaluation System Directive is applied regarding course success grades.
- In order for students to graduate, they must pass all courses, 30 ECTS in each term, for a total of 120 ECTS, and complete the Business Administration Vocational Training course. In addition to these conditions, the general academic grade point average (GANO) must be at least 2.00 out of 4.00.
In order to monitor the quality of higher education programs;
• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.
• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.
• YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of associate degree programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening associate degree departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each associate degree program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
Vocational Education Assessment and Accreditation Association (MEDEK)
Accreditation Start/End Date:
01.01.2025 / 31.12.2028
1. Candidates must have a high school diploma or equivalent.
2. Placement procedures for the relevant department are carried out centrally by ÖSYM by obtaining a sufficient score from the Basic Proficiency Test (TYT) conducted by the Measurement, Selection and Placement Center.
3. Students are accepted to the program by horizontal transfer from other schools in accordance with the relevant application conditions.
4. Students who meet the Double Major Program criteria have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying in. Students registered in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate associate degree diplomas if they are successful.
• Students who meet the Double Major Program criteria have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying in. Students registered in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate associate degree diplomas if they are successful.
• Those who have an associate degree can continue their undergraduate degree programs with the DGS exam.
• Students who graduate from the electrical program can be employed in the energy sector, electromechanical industry and electronics industry, and can work in electrical and electronics units in public institutions. They can work in the fields of electrical energy production plants, energy systems, industrial automation, lighting, power installation, maintenance and repair, software and hardware in computers.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.