Yeterlilik Kodu

TR0030015346

Yeterlilik Adı
Elektrik Ön Lisans Diploması (ALİAĞA MESLEK YÜKSEKOKULU)
Sorumlu KurumEge Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEge Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR
Sorumlu Kurum URLhttp://ege.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi5
5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Elektrik ve enerji
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Elektrik, elektronik devre ve bileşenlerinin temel ilke ve prensiplerini bilen, Yarı iletken anahtarlama elemanları ile elektrik makinelerini ve güç sistemlerine kumanda edebilen, Elektrik elektronik sistemlerinin bakım ve arıza bulma tekniklerinde bilgi ve uygulama yeteneği olan, Elektrik makinelerinin sargı yapısını ve projelendirilmesini bilen, Bilgisayar destekli çizim olanaklarını kullanarak baskı devre ve tesisat projelerini çizebilen, Modern kumanda devrelerini tanıyan, programlanabilir mantık kontrol cihazlarını (PLC) kullanan, Elektrikte uygun ölçme yapma ve test yöntemlerini uygulama pratiği olan, Elektrik devrelerinde kullanılan elektrik kontrol üniteleri ve güç sistemleri hakkında bilgi ve uygulama tecrübesi olan, Elektrik enerjisinin üretimi, dağıtımı ve tesisat planları konusunda bilgi sahibi olan elektrik teknikerleri yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Derslikler, Labaratuvar

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Elektrik ve Elektronik Teknolojisinin gerektirdiği bilimsel eşitlikleri, temel prensip ve kuramları karşılaşılacak problemlerin çözümünde kullanma becerisine sahip olabilme.
  • Enerji çeşitleri ve birbirine dönüşümlerini sağlayan elektrik ve elektroniksel bileşenleri tanıyabilme ve kontrolünü açıklayarak proje geliştirme ve problem çözümünde kullanabilme.
  • Karmaşık olmayan elektromekanik sistemleri tanıma, projelendirebilme; arızalarını giderebilme; sürekliliğini sağlayabilme.
  • Elektromekanik sistemlerin analizinde eşdeğer devre yaklaşım mantığı ve eşdeğer devre elemanlarını deneysel yaklaşımla belirleyip ölçme ve kontrol yöntemlerini kullanabilme.
  • Temel elektrik ve elektronik elemanların niteliklerini karşılaştırarak uygun donanıma karar verebilme.
  • Edindiği teorik ve deneysel bilgileri kullanarak, meslek alanında sebep sonuç ilişkisini kurup, sorun çözmede kullanabilme.
  • Alanındaki kanun ve yönetmelikleri kullanarak küçük çaplı elektrik projelerini tasarlama, bilgisayar ile çizerek tesisatlandırma ve devreye alabilme.
  • Office program bileşenleri ile internet arama motorlarını, yazılı ve sözlü iletişimi, rapor hazırlama tekniklerini, iletişim ve mesleki yabancı dil yeterliliklerini kullanabilme.
  • Bağımsız çalışmada karar verebilme, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme, mesleki etik değerler ile kalite ve güvenlik bilincine sahip olabilme.
  • Hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştiren, küresel sorunları takip etme bilincine sahip bireyler olabilme.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıdaki temel yeterliliklerin ileri seviyesine sahiptir:

1. Okuryazarlık yeterliliği

2. Matematiksel yeterlilik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yeterlilik

3. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yeterliliği

4. Girişimcilik yeterliliği

5. Kültürel farkındalık ve ifade yeterliliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ders gereksinimlerine bağlı olarak sözlü ve/veya yazılı sınavlar, proje ve/veya sunumlar üzerinden notlar verilir. Değerlendirme 4’lü kredi sistemine göre yapılır.

Harf Notu Karşılığı: 

AA: 88-100

BA: 81-87

B: 74-80

CB: 67-73

CC: 60-66

DC: 53-59

DD: 46-52

FD: 0-45

FF: Devamsız

 

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Başlangıç-Bitiş Tarihleri : 01.01.2025 / 31.12.2026

Akredite olan Kuruluşun Tam Adı:  Ege Üniversitesi/Aliağa Meslek Yüksekokulu / Elektrik ve Enerji

Giriş Şartı

Elektrik Programına, ÖSYM sınav puanı ile kayıt gerçekleşmektedir.

Başarma ŞartlarıElektrik Programı'ndan mezun olmak için öğrencinin eğitim planında belirtilen tüm zorunlu ve seçmeli derslerden başarılı olması, Staj yükümlülüğünü yerine getirmiş olması, en az 120 AKTS kredisi almış olması ve mezuniyet not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun olan Teknikerlerimiz her sanayi kuruluşunda ve kamu sektörlerinde istihdam edilebilecek niteliktedir. Öğrencilerimiz mevcut eğitim programına göre almış oldukları zorunlu ve seçmeli derslerle Elektrik Teknikerine ihtiyaç duyulan bütün alanlarda çalışabilecek şekilde tam donanımlı olarak yetiştirilmektedirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

 

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030015346


Yeterlilik Adı
Elektrik Ön Lisans Diploması (ALİAĞA MESLEK YÜKSEKOKULU)

Sorumlu Kurum
Ege Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Elektrik, elektronik devre ve bileşenlerinin temel ilke ve prensiplerini bilen, Yarı iletken anahtarlama elemanları ile elektrik makinelerini ve güç sistemlerine kumanda edebilen, Elektrik elektronik sistemlerinin bakım ve arıza bulma tekniklerinde bilgi ve uygulama yeteneği olan, Elektrik makinelerinin sargı yapısını ve projelendirilmesini bilen, Bilgisayar destekli çizim olanaklarını kullanarak baskı devre ve tesisat projelerini çizebilen, Modern kumanda devrelerini tanıyan, programlanabilir mantık kontrol cihazlarını (PLC) kullanan, Elektrikte uygun ölçme yapma ve test yöntemlerini uygulama pratiği olan, Elektrik devrelerinde kullanılan elektrik kontrol üniteleri ve güç sistemleri hakkında bilgi ve uygulama tecrübesi olan, Elektrik enerjisinin üretimi, dağıtımı ve tesisat planları konusunda bilgi sahibi olan elektrik teknikerleri yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Derslikler, Labaratuvar


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Elektrik ve Elektronik Teknolojisinin gerektirdiği bilimsel eşitlikleri, temel prensip ve kuramları karşılaşılacak problemlerin çözümünde kullanma becerisine sahip olabilme.
  • Enerji çeşitleri ve birbirine dönüşümlerini sağlayan elektrik ve elektroniksel bileşenleri tanıyabilme ve kontrolünü açıklayarak proje geliştirme ve problem çözümünde kullanabilme.
  • Karmaşık olmayan elektromekanik sistemleri tanıma, projelendirebilme; arızalarını giderebilme; sürekliliğini sağlayabilme.
  • Elektromekanik sistemlerin analizinde eşdeğer devre yaklaşım mantığı ve eşdeğer devre elemanlarını deneysel yaklaşımla belirleyip ölçme ve kontrol yöntemlerini kullanabilme.
  • Temel elektrik ve elektronik elemanların niteliklerini karşılaştırarak uygun donanıma karar verebilme.
  • Edindiği teorik ve deneysel bilgileri kullanarak, meslek alanında sebep sonuç ilişkisini kurup, sorun çözmede kullanabilme.
  • Alanındaki kanun ve yönetmelikleri kullanarak küçük çaplı elektrik projelerini tasarlama, bilgisayar ile çizerek tesisatlandırma ve devreye alabilme.
  • Office program bileşenleri ile internet arama motorlarını, yazılı ve sözlü iletişimi, rapor hazırlama tekniklerini, iletişim ve mesleki yabancı dil yeterliliklerini kullanabilme.
  • Bağımsız çalışmada karar verebilme, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme, mesleki etik değerler ile kalite ve güvenlik bilincine sahip olabilme.
  • Hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştiren, küresel sorunları takip etme bilincine sahip bireyler olabilme.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıdaki temel yeterliliklerin ileri seviyesine sahiptir:

1. Okuryazarlık yeterliliği

2. Matematiksel yeterlilik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yeterlilik

3. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yeterliliği

4. Girişimcilik yeterliliği

5. Kültürel farkındalık ve ifade yeterliliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ders gereksinimlerine bağlı olarak sözlü ve/veya yazılı sınavlar, proje ve/veya sunumlar üzerinden notlar verilir. Değerlendirme 4’lü kredi sistemine göre yapılır.

Harf Notu Karşılığı: 

AA: 88-100

BA: 81-87

B: 74-80

CB: 67-73

CC: 60-66

DC: 53-59

DD: 46-52

FD: 0-45

FF: Devamsız

 


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Başlangıç-Bitiş Tarihleri : 01.01.2025 / 31.12.2026

Akredite olan Kuruluşun Tam Adı:  Ege Üniversitesi/Aliağa Meslek Yüksekokulu / Elektrik ve Enerji


Giriş Şartı

Elektrik Programına, ÖSYM sınav puanı ile kayıt gerçekleşmektedir.


Başarma Şartları
Elektrik Programı'ndan mezun olmak için öğrencinin eğitim planında belirtilen tüm zorunlu ve seçmeli derslerden başarılı olması, Staj yükümlülüğünü yerine getirmiş olması, en az 120 AKTS kredisi almış olması ve mezuniyet not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun olan Teknikerlerimiz her sanayi kuruluşunda ve kamu sektörlerinde istihdam edilebilecek niteliktedir. Öğrencilerimiz mevcut eğitim programına göre almış oldukları zorunlu ve seçmeli derslerle Elektrik Teknikerine ihtiyaç duyulan bütün alanlarda çalışabilecek şekilde tam donanımlı olarak yetiştirilmektedirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

 


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030015346

Qualification Title
Associate Degree in Electrical
Awarding BodyEGE UNIVERSITY
Awarding Body ContactEge University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr
Awarding Body Urlhttp://ege.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level5
5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025
TQF Level 5
Thematic AreasElectricity and energy
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile

To train electrical technicians who know the basic principles and principles of electrical and electronic circuits and components, Can control electrical machines and power systems with semiconductor switching elements, Have knowledge and application skills in maintenance and troubleshooting techniques of electrical and electronic systems, Know the winding structure and project planning of electrical machines, Can draw printed circuit and installation projects using computer-aided drawing possibilities, Know modern control circuits, Use programmable logic control devices (PLC), Have practice in applying appropriate measurement and test methods in electricity, Have knowledge and application experience about electrical control units and power systems used in electrical circuits, Have knowledge about the production, distribution and installation plans of electrical energy.

Learning Environments

Classrooms, Laboratory

Description

To be able to use scientific equations, basic principles and theories required by Electrical and Electronic Technology in solving problems to be encountered.

To be able to recognize electrical and electronic components that provide energy types and their transformations and to be able to use them in project development and problem solving by explaining their control.

To be able to recognize and project uncomplicated electromechanical systems; to troubleshoot their malfunctions; to ensure their continuity.

To be able to determine the equivalent circuit approach logic and equivalent circuit elements with an experimental approach in the analysis of electromechanical systems and to use measurement and control methods.

To be able to decide on the appropriate equipment by comparing the qualities of basic electrical and electronic elements.

To be able to establish cause and effect relationship in the professional field by using the theoretical and experimental knowledge acquired and to use it in problem solving.

To be able to design small-scale electrical projects using the laws and regulations in the field, to draw them with a computer and to put them into operation.

To be able to use office program components and internet search engines, written and verbal communication, report preparation techniques, communication and professional foreign language proficiency.

Ability to make decisions in independent work, to be able to work in intradisciplinary and inter-disciplinary teams, to have professional ethical values and quality and security awareness.

Ability to be individuals who have adopted the importance of lifelong learning, who constantly improve themselves by following scientific and technological developments, and who have the awareness to follow global issues.

Key Competencies

Has advanced level of the following key competencies:

1. Literacy competency

2. Mathematical competency and competency in science, technology and engineering

3. Personal, social and learning to learn competency

4. Entrepreneurial competency

5. Cultural awareness and expression competency

Further Info

Grades are given based on oral and/or written exams, projects and/or presentations depending on course requirements. Evaluation is done according to the 4-credit system.

Letter Grade Equivalent:

AA: 88-100

BA: 81-87

BB: 74-80

CB: 67-73

CC: 60-66

DC: 53-59

DD: 46-52

FD: 0-45

FF: Discontinuous

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities in higher education institutions.
  • The “University Monitoring and Evaluation Reports” for higher education institutions, prepared in accordance with the criteria determined by YÖK, are published annually. Based on these reports, YÖK shares evaluations—including both quantitative and qualitative assessments—of higher education institutions with the public.
  • The “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data related to foundation universities, is also published annually by YÖK. These reports, which contain quantitative and qualitative evaluations of foundation institutions, are shared with the public by YÖK.

The quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

  1. Curriculum Development and Approval: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree programs in higher education institutions.
    1.1. The curriculum of associate degree programs and the learning outcomes to be achieved by students in each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the core principles established by YÖK.
    1.2. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions following approval by YÖK after being adopted by the relevant Deans Council.
  2. Assessment and Evaluation: The assessment and evaluation of the learning outcomes expected from each associate degree program are carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by YÖK.
  3. Certification: Students enrolled in associate degree programs are awarded an associate degree diploma upon successful completion of the required course credits and other obligations set by the higher education institutions.
  4. Self-Assessment and External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year.
    YÖKAK shares its “Institutional Feedback Report,” prepared based on the external evaluation of higher education institutions, with the public.
    Additionally, accreditation decisions made by agencies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the qualifications of the programs are assured in terms of quality.
    In accordance with YÖKAK regulations, regular review activities are conducted concerning defined qualifications.

Accreditation Start-End Dates: 01.01.2025 / 31.12.2026

Full Name of Accredited Organization : Ege University/Aliağa Vocational School/Electric and Energy

Access Requirements

Registration to the Electrical Program is made with the ÖSYM exam score.

Conditions for SuccessIn order to graduate from the Electric Program, the student must be successful in all the compulsory and elective courses specified in the education plan, must have fulfilled the Internship obligation, must have achieved a minimum of 120 ECTS credits and must have a graduation grade point average of at least 2.00 out of 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Our graduated technicians are qualified to be employed in every industrial establishment and public sector. Our students are trained to be fully equipped to work in all areas where Electrical Technicians are needed, with the compulsory and elective courses they take according to the current education program.

Legal Basis

Higher Education Law No. 2547

 

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer

 

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

 

Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)

 

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council

Validity Period (If Any)

The document is valid indefinitely.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030015346


Qualification Title
Associate Degree in Electrical

Awarding Body
EGE UNIVERSITY

Awarding Body Contact
Ege University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile

To train electrical technicians who know the basic principles and principles of electrical and electronic circuits and components, Can control electrical machines and power systems with semiconductor switching elements, Have knowledge and application skills in maintenance and troubleshooting techniques of electrical and electronic systems, Know the winding structure and project planning of electrical machines, Can draw printed circuit and installation projects using computer-aided drawing possibilities, Know modern control circuits, Use programmable logic control devices (PLC), Have practice in applying appropriate measurement and test methods in electricity, Have knowledge and application experience about electrical control units and power systems used in electrical circuits, Have knowledge about the production, distribution and installation plans of electrical energy.


Learning Environments

Classrooms, Laboratory


Description

To be able to use scientific equations, basic principles and theories required by Electrical and Electronic Technology in solving problems to be encountered.

To be able to recognize electrical and electronic components that provide energy types and their transformations and to be able to use them in project development and problem solving by explaining their control.

To be able to recognize and project uncomplicated electromechanical systems; to troubleshoot their malfunctions; to ensure their continuity.

To be able to determine the equivalent circuit approach logic and equivalent circuit elements with an experimental approach in the analysis of electromechanical systems and to use measurement and control methods.

To be able to decide on the appropriate equipment by comparing the qualities of basic electrical and electronic elements.

To be able to establish cause and effect relationship in the professional field by using the theoretical and experimental knowledge acquired and to use it in problem solving.

To be able to design small-scale electrical projects using the laws and regulations in the field, to draw them with a computer and to put them into operation.

To be able to use office program components and internet search engines, written and verbal communication, report preparation techniques, communication and professional foreign language proficiency.

Ability to make decisions in independent work, to be able to work in intradisciplinary and inter-disciplinary teams, to have professional ethical values and quality and security awareness.

Ability to be individuals who have adopted the importance of lifelong learning, who constantly improve themselves by following scientific and technological developments, and who have the awareness to follow global issues.


Key Competencies

Has advanced level of the following key competencies:

1. Literacy competency

2. Mathematical competency and competency in science, technology and engineering

3. Personal, social and learning to learn competency

4. Entrepreneurial competency

5. Cultural awareness and expression competency


Further Info

Grades are given based on oral and/or written exams, projects and/or presentations depending on course requirements. Evaluation is done according to the 4-credit system.

Letter Grade Equivalent:

AA: 88-100

BA: 81-87

BB: 74-80

CB: 67-73

CC: 60-66

DC: 53-59

DD: 46-52

FD: 0-45

FF: Discontinuous


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities in higher education institutions.
  • The “University Monitoring and Evaluation Reports” for higher education institutions, prepared in accordance with the criteria determined by YÖK, are published annually. Based on these reports, YÖK shares evaluations—including both quantitative and qualitative assessments—of higher education institutions with the public.
  • The “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data related to foundation universities, is also published annually by YÖK. These reports, which contain quantitative and qualitative evaluations of foundation institutions, are shared with the public by YÖK.

The quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

  1. Curriculum Development and Approval: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree programs in higher education institutions.
    1.1. The curriculum of associate degree programs and the learning outcomes to be achieved by students in each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the core principles established by YÖK.
    1.2. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions following approval by YÖK after being adopted by the relevant Deans Council.
  2. Assessment and Evaluation: The assessment and evaluation of the learning outcomes expected from each associate degree program are carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by YÖK.
  3. Certification: Students enrolled in associate degree programs are awarded an associate degree diploma upon successful completion of the required course credits and other obligations set by the higher education institutions.
  4. Self-Assessment and External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year.
    YÖKAK shares its “Institutional Feedback Report,” prepared based on the external evaluation of higher education institutions, with the public.
    Additionally, accreditation decisions made by agencies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the qualifications of the programs are assured in terms of quality.
    In accordance with YÖKAK regulations, regular review activities are conducted concerning defined qualifications.

Accreditation Start-End Dates: 01.01.2025 / 31.12.2026

Full Name of Accredited Organization : Ege University/Aliağa Vocational School/Electric and Energy


Access Requirements

Registration to the Electrical Program is made with the ÖSYM exam score.


Conditions for Success
In order to graduate from the Electric Program, the student must be successful in all the compulsory and elective courses specified in the education plan, must have fulfilled the Internship obligation, must have achieved a minimum of 120 ECTS credits and must have a graduation grade point average of at least 2.00 out of 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Our graduated technicians are qualified to be employed in every industrial establishment and public sector. Our students are trained to be fully equipped to work in all areas where Electrical Technicians are needed, with the compulsory and elective courses they take according to the current education program.


Legal Basis

Higher Education Law No. 2547

 

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer

 

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

 

Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)

 

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council


Validity Period (If Any)

The document is valid indefinitely.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode