Yeterlilik Kodu

TR0030027957

Yeterlilik Adı
Elektrik Elektronik Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Aydın Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiFlorya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.İnönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL
Sorumlu Kurum URLhttps://www.aydin.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Elektrik ve enerji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

İstanbul Aydın Üniversitesi Elektrik Elektronik Mühendisliği (İngilizce) programı, öğrencilerine modern mühendislik bilgilerini kazandırarak, elektrik ve elektronik sistemlerin tasarımı, analizi ve uygulaması konularında yetkinlik kazandırmayı amaçlamaktadır. Program, mühendislik alanında teorik bilgi ve pratik becerilerin entegrasyonunu sağlayarak, öğrencilerin analitik düşünme, problem çözme ve yenilikçi yaklaşım geliştirme yeteneklerini güçlendirmeyi hedeflemektedir. Eğitim süreci boyunca, öğrencilere güncel teknolojiler, mühendislik araçları ve yazılımlar hakkında bilgi verilirken, aynı zamanda sosyal sorumluluk ve etik anlayışları da kazandırılmaktadır. Öğrencilerin araştırma ve geliştirme faaliyetlerine katılımları teşvik ederek, akademik ve profesyonel kariyerlerinde başarılı olmaları için gerekli temel sağlamaktadır.

Öğrenme Ortamları

Modern ekipman ve yazılımlar ile donatılmış, elektrik ve elektronik deneylerinin gerçekleştirilebileceği laboratuvarlar, gelişmiş teknoloji ile donatılmış derslikler, Öğrencilerin gerçek dünya problemlerine yönelik projeler geliştirmeleri için fırsatlar, sektörle iş birliği içinde yürütülen staj ve uygulamalı eğitim programları ile çeşitli öğrenme ortamları sunmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilir.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygular.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışır.
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartları bilir.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yeniler.
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkında olur.
  • Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.
  • Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürebilir kalkınmayı bilir.
  • İşçi sağlığı ve iş güvenliğini bilir.
  • Elektrik-Elektronik mühendisliği alanındaki gelişmeleri ve bilimsel yayınları takip edebilme bilinci. Geliştireceği yeni sistemlere yönelik öğrenim gereksinimlerini karşılayabileceği kaynaklara erişebilir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak 2010/19 sayılı 21.10.2010 tarihli İstanbul Aydın Üniversitesi Not Değerlendirme Sistemi Yönergesi tarafından belirlenmiştir.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  • Yarıyıl içi akademik faaliyetlerin tümünün başarı notuna etkisi %60, yarıyıl sonu akademik faaliyetinin (final sınavları veya final sınavı yerine geçen proje, ödev vb akademik faaliyet) başarı notuna etkisi %40’tır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe dayalı not verme sistemleri kullanılır.
  • Puan     Katsayısı     Harf Notu

    90-100      4,0               AA

    85-89        3,5               BA

    80-84        3,0               BB

    75-79        2,5               CB

    70-74        2,0               CC

    60-69        1,5               DC

    50-59        1,0               DD

    40-49        0,5               FD

    39 ve altı  0,0                FF

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
    1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
    3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu’nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Bunun yanı sıra İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu (İLEDAK) tarafından İletişim Fakültesi bölümleri denetlenmektedir. 1.05.2023 -30.09.2025 tarihleri arasında geçerli akredite edilmiştir.

Giriş Şartı
  1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda ön lisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
Başarma ŞartlarıAsgari 240 AKTS ders kredisini başarmak; İstanbul Aydın Üniversitesi Elektrik Elektronik Mühendisliği (İngilizce) ders planındaki tüm zorunlu, seçmeli dersleri ve yerinde uygulamaları başarıyla tamamlamış olmak; 4.00 üzerinden en az 2.00 ortalamaya sahip olmak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift ana dal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift ana dal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

     1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Ana dal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

     1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

     2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030027957


Yeterlilik Adı
Elektrik Elektronik Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Aydın Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Florya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.İnönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

İstanbul Aydın Üniversitesi Elektrik Elektronik Mühendisliği (İngilizce) programı, öğrencilerine modern mühendislik bilgilerini kazandırarak, elektrik ve elektronik sistemlerin tasarımı, analizi ve uygulaması konularında yetkinlik kazandırmayı amaçlamaktadır. Program, mühendislik alanında teorik bilgi ve pratik becerilerin entegrasyonunu sağlayarak, öğrencilerin analitik düşünme, problem çözme ve yenilikçi yaklaşım geliştirme yeteneklerini güçlendirmeyi hedeflemektedir. Eğitim süreci boyunca, öğrencilere güncel teknolojiler, mühendislik araçları ve yazılımlar hakkında bilgi verilirken, aynı zamanda sosyal sorumluluk ve etik anlayışları da kazandırılmaktadır. Öğrencilerin araştırma ve geliştirme faaliyetlerine katılımları teşvik ederek, akademik ve profesyonel kariyerlerinde başarılı olmaları için gerekli temel sağlamaktadır.


Öğrenme Ortamları

Modern ekipman ve yazılımlar ile donatılmış, elektrik ve elektronik deneylerinin gerçekleştirilebileceği laboratuvarlar, gelişmiş teknoloji ile donatılmış derslikler, Öğrencilerin gerçek dünya problemlerine yönelik projeler geliştirmeleri için fırsatlar, sektörle iş birliği içinde yürütülen staj ve uygulamalı eğitim programları ile çeşitli öğrenme ortamları sunmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilir.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygular.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışır.
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartları bilir.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yeniler.
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkında olur.
  • Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.
  • Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürebilir kalkınmayı bilir.
  • İşçi sağlığı ve iş güvenliğini bilir.
  • Elektrik-Elektronik mühendisliği alanındaki gelişmeleri ve bilimsel yayınları takip edebilme bilinci. Geliştireceği yeni sistemlere yönelik öğrenim gereksinimlerini karşılayabileceği kaynaklara erişebilir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak 2010/19 sayılı 21.10.2010 tarihli İstanbul Aydın Üniversitesi Not Değerlendirme Sistemi Yönergesi tarafından belirlenmiştir.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  • Yarıyıl içi akademik faaliyetlerin tümünün başarı notuna etkisi %60, yarıyıl sonu akademik faaliyetinin (final sınavları veya final sınavı yerine geçen proje, ödev vb akademik faaliyet) başarı notuna etkisi %40’tır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe dayalı not verme sistemleri kullanılır.
  • Puan     Katsayısı     Harf Notu

    90-100      4,0               AA

    85-89        3,5               BA

    80-84        3,0               BB

    75-79        2,5               CB

    70-74        2,0               CC

    60-69        1,5               DC

    50-59        1,0               DD

    40-49        0,5               FD

    39 ve altı  0,0                FF


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
    1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
    3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu’nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Bunun yanı sıra İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu (İLEDAK) tarafından İletişim Fakültesi bölümleri denetlenmektedir. 1.05.2023 -30.09.2025 tarihleri arasında geçerli akredite edilmiştir.


Giriş Şartı
  1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda ön lisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.

Başarma Şartları
Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak; İstanbul Aydın Üniversitesi Elektrik Elektronik Mühendisliği (İngilizce) ders planındaki tüm zorunlu, seçmeli dersleri ve yerinde uygulamaları başarıyla tamamlamış olmak; 4.00 üzerinden en az 2.00 ortalamaya sahip olmak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift ana dal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift ana dal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

     1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Ana dal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

     1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

     2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030027957

Qualification Title
Electrical and Electronics Engineering
Awarding BodyIstanbul Aydın University
Awarding Body ContactFlorya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.Inönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL
Awarding Body Urlhttps://www.aydin.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025
TQF Level 6
Thematic AreasElectricity and energy
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The Electrical and Electronics Engineering (English) program at Istanbul Aydın University aims to equip students with modern engineering knowledge, enabling them to design, analyze, and implement electrical and electronic systems. The program integrates theoretical knowledge and practical skills in engineering, enhancing students' abilities in analytical thinking, problem-solving, and innovative approaches. Throughout the educational process, students are provided with information on current technologies, engineering tools, and software, while also developing a sense of social responsibility and ethical understanding. The program encourages student participation in research and development activities, providing a solid foundation for their academic and professional careers.

Learning Environments

Equipped with modern equipment and software, the laboratories facilitate the execution of electrical and electronics experiments. The classrooms are outfitted with advanced technology, providing opportunities for students to develop projects addressing real-world problems. Additionally, the program offers various learning environments through internships and practical training programs conducted in collaboration with the industry.

Description
  • Mathematics , Science and sufficient knowledge in electrical engineering issues; theoretical and practical knowledge in the field of Electrical and Electronics Engineering the ability to apply for modeling and problem solving.
  • Ability to identify, define, formulate and solve complex engineering problems; ability to select and implement the appropriate analysis and modeling methods in this respect.
  • Ability to work effectively in interdisciplinary and multidisciplinary teams; ability to work individually.
  • Act according to ethical , professional and ethical responsibility about the standards used in electrical and electronic engineering applications.
  • The ability to design to meet specific needs;complex system , process, device or product under realistic constraints and conditions , the ability to apply modern design methods for this purpose.
  • Awareness of the necessity of lifelong learning; access to knowledge, science and developments in technology and continuous self -improvement.
  • Awareness of universal and social dimensions of health electrical engineering applications, contemporary issues and their impact on the environment and safety; awareness of the legal consequences of engineering solutions.
  • Ability to communicate effectively in Turkish, both oral and written, with at least one foreign language knowledge, ability to write effective reports and understand written reports, prepare design and production reports, make effective presentations, giving clear and concise instructions and receiving skills.
  • Information on project management and practices in business life such as risk management and change management; awareness about entrepreneurship, innovation and sustainable development.
  • Analyzing and solving using modern techniques and tools for complex problems encountered in the electrical and electronics application development, selection and use of skills, skills to use ICT effectively.
  • Designing experiments for the study of electrical engineering problems, conduct experiments, collect data, analyze and interpret the results.
  • Awareness about occupational health and safety.
  • Development and scientific publications of conciousness can be followed in the electrical and electronics engineering. Developed will be able to access the resources that it can meet the education requirements for the new system awareness.
Key Competencies

Has advanced proficiency in the key competencies listed below:

  • Literacy
  • Multilingual proficiency
  • Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social, and learning-to-learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence
  • Cultural awareness and expression competence"
Further Info

1. Assessment and evaluation methods; exam types and their contribution to lecture's final grade, are determined by the Istanbul Aydin University Grade Evaluation System Directive No. 2010/19 dated 21.10.2010, in accordance with senates of higher education institutions in line with fundamental principles determined by the Council of Higher Education (YÖK).

2. Assignments, projects, application, midterms and final exams are used for assessment and evaluation.

3. The effect of all academic activities during the semester on the success grade is 60%, and the effect of the end-of-semester academic activities (final exams or academic activities that replace the final exam, such as projects, assignments, etc.) on the success grade is 40%.

4. Letter-based grading systems are applied while evaluating student’s achivement.

Points Coefficient Letter Grade

90-100      4,0               AA

85-89        3,5               BA

80-84        3,0               BB

75-79        2,5               CB

70-74        2,0               CC

60-69        1,5               DC

50-59        1,0               DD

40-49        0,5               FD

39 ve altı  0,0                FF

 

Quality Assurance

In order to supervise the quality of higher education programmes;

  • YÖK is responsible of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities.
  • YÖK prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public.
  • The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":

  1. Establishment and Approval of Curricula:
    1. YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate programmes in higher education institutions.
    2.  In higher education institutions, the curriculum of undergraduate programmes and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 
    3.  After the curriculum of National Core Education Programmes is accepted by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
  2. Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate programme will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
  3. Certification: Students enrolled in undergraduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.

Self Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.

Communication Education Evaluation Accreditation Board (İLEDAK)

1.05.2023 -30.09.2025 

Access Requirements
  1. Having graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the conditions of admission to the undergraduate programs of higher education institutions.
  2. Having been placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination held by the Student Selection and Placement Centre (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
  3. Having been placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS), the procedures and principles of which are determined by YÖK and conducted by ÖSYM.
Conditions for SuccessAchieving a minimum of 240 ECTS course credits; Having successfully completed all compulsory, elective courses and on-site practices in the Istanbul Aydin University Electrical and Electronics Engineering (English) course plan; Having an average of at least 2.00 out of 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Undergraduate degree holders can continue their graduate programmes and, if they meet the relevant requirements, the doctorate and proficiency in arts programmes that accept students with an undergraduate degree.
  • Undergraduate students have the right to participate in the double major programmes opened by the higher education institutions they are studying at. Students enrolled in double major programmes can take courses from two diploma programmes simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.
Legal Basis

1. Law no. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programme Graduates to Undergraduate Education

2. Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Directive

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030027957


Qualification Title
Electrical and Electronics Engineering

Awarding Body
Istanbul Aydın University

Awarding Body Contact
Florya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.Inönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The Electrical and Electronics Engineering (English) program at Istanbul Aydın University aims to equip students with modern engineering knowledge, enabling them to design, analyze, and implement electrical and electronic systems. The program integrates theoretical knowledge and practical skills in engineering, enhancing students' abilities in analytical thinking, problem-solving, and innovative approaches. Throughout the educational process, students are provided with information on current technologies, engineering tools, and software, while also developing a sense of social responsibility and ethical understanding. The program encourages student participation in research and development activities, providing a solid foundation for their academic and professional careers.


Learning Environments

Equipped with modern equipment and software, the laboratories facilitate the execution of electrical and electronics experiments. The classrooms are outfitted with advanced technology, providing opportunities for students to develop projects addressing real-world problems. Additionally, the program offers various learning environments through internships and practical training programs conducted in collaboration with the industry.


Description
  • Mathematics , Science and sufficient knowledge in electrical engineering issues; theoretical and practical knowledge in the field of Electrical and Electronics Engineering the ability to apply for modeling and problem solving.
  • Ability to identify, define, formulate and solve complex engineering problems; ability to select and implement the appropriate analysis and modeling methods in this respect.
  • Ability to work effectively in interdisciplinary and multidisciplinary teams; ability to work individually.
  • Act according to ethical , professional and ethical responsibility about the standards used in electrical and electronic engineering applications.
  • The ability to design to meet specific needs;complex system , process, device or product under realistic constraints and conditions , the ability to apply modern design methods for this purpose.
  • Awareness of the necessity of lifelong learning; access to knowledge, science and developments in technology and continuous self -improvement.
  • Awareness of universal and social dimensions of health electrical engineering applications, contemporary issues and their impact on the environment and safety; awareness of the legal consequences of engineering solutions.
  • Ability to communicate effectively in Turkish, both oral and written, with at least one foreign language knowledge, ability to write effective reports and understand written reports, prepare design and production reports, make effective presentations, giving clear and concise instructions and receiving skills.
  • Information on project management and practices in business life such as risk management and change management; awareness about entrepreneurship, innovation and sustainable development.
  • Analyzing and solving using modern techniques and tools for complex problems encountered in the electrical and electronics application development, selection and use of skills, skills to use ICT effectively.
  • Designing experiments for the study of electrical engineering problems, conduct experiments, collect data, analyze and interpret the results.
  • Awareness about occupational health and safety.
  • Development and scientific publications of conciousness can be followed in the electrical and electronics engineering. Developed will be able to access the resources that it can meet the education requirements for the new system awareness.

Key Competencies

Has advanced proficiency in the key competencies listed below:

  • Literacy
  • Multilingual proficiency
  • Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social, and learning-to-learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence
  • Cultural awareness and expression competence"

Further Info

1. Assessment and evaluation methods; exam types and their contribution to lecture's final grade, are determined by the Istanbul Aydin University Grade Evaluation System Directive No. 2010/19 dated 21.10.2010, in accordance with senates of higher education institutions in line with fundamental principles determined by the Council of Higher Education (YÖK).

2. Assignments, projects, application, midterms and final exams are used for assessment and evaluation.

3. The effect of all academic activities during the semester on the success grade is 60%, and the effect of the end-of-semester academic activities (final exams or academic activities that replace the final exam, such as projects, assignments, etc.) on the success grade is 40%.

4. Letter-based grading systems are applied while evaluating student’s achivement.

Points Coefficient Letter Grade

90-100      4,0               AA

85-89        3,5               BA

80-84        3,0               BB

75-79        2,5               CB

70-74        2,0               CC

60-69        1,5               DC

50-59        1,0               DD

40-49        0,5               FD

39 ve altı  0,0                FF

 


Quality Assurance

In order to supervise the quality of higher education programmes;

  • YÖK is responsible of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities.
  • YÖK prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public.
  • The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":

  1. Establishment and Approval of Curricula:
    1. YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate programmes in higher education institutions.
    2.  In higher education institutions, the curriculum of undergraduate programmes and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 
    3.  After the curriculum of National Core Education Programmes is accepted by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
  2. Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate programme will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
  3. Certification: Students enrolled in undergraduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.

Self Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.

Communication Education Evaluation Accreditation Board (İLEDAK)

1.05.2023 -30.09.2025 


Access Requirements
  1. Having graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the conditions of admission to the undergraduate programs of higher education institutions.
  2. Having been placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination held by the Student Selection and Placement Centre (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
  3. Having been placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS), the procedures and principles of which are determined by YÖK and conducted by ÖSYM.

Conditions for Success
Achieving a minimum of 240 ECTS course credits; Having successfully completed all compulsory, elective courses and on-site practices in the Istanbul Aydin University Electrical and Electronics Engineering (English) course plan; Having an average of at least 2.00 out of 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Undergraduate degree holders can continue their graduate programmes and, if they meet the relevant requirements, the doctorate and proficiency in arts programmes that accept students with an undergraduate degree.
  • Undergraduate students have the right to participate in the double major programmes opened by the higher education institutions they are studying at. Students enrolled in double major programmes can take courses from two diploma programmes simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.

Legal Basis

1. Law no. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programme Graduates to Undergraduate Education

2. Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Directive


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode