Yeterlilik Kodu

TR0030017178

Yeterlilik Adı
Ekonomi Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİskenderun Teknik Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisiİskenderun Teknik Üniversitesi (İSTE) Rektörlüğü Merkez Kampüs, 31200, İskenderun, Hatay, Türkiye
Sorumlu Kurum URLhttp://www.iste.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Ekonomi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Bu programdan mezun olan öğrenci, ekonomik olguları ve ekonomiye etki eden sosyal faktörleri neden sonuç ilişkisi içerisinde tanımlayarak sahip olduğu ekonomik bilgi ışığında kuramsal ve matematiksel modeller oluşturur. Ek olarak, ekonometrik ve istatistiksel yöntemler aracılığıyla verileri analiz ederek nitelikli bilgiler içeren raporlar ve politika önerileri hazırlar. Bununla beraber, iş hayatında üstlendiği görevleri etik kurallarını gözeterek yerine getirir ve alanıyla ilgili küresel ekonomik gelişmeleri takip edecek seviyede İngilizce bilir.

Öğrenme Ortamları

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Ekonomik olguları ve ekonomiye etki eden sosyal olguları tanımlayabilir, bu olguların ekonomik nedenlerini ve sonuçlarını açıklayabilir.
  • Ekonominin işleyişi ve temel kavramları hakkında ileri düzeyde teorik bilgiye sahiptir, ekonomik kavramları tanımlayıp ilişkilendirebilir.
  • Temel ekonomik modeller hakkında ileri düzeyde teorik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanarak ekonomik olgular hakkında kuramsal ve matematiksel modeller oluşturabilir.
  • Elde ettiği bilgileri kullanarak yeni girişimler başlatabilir ve yönetebilir.
  • Piyasalardaki ve toplumdaki değişimleri izleyebilir, bu değişimlere göre yeni iş fikirleri geliştirebilir ve hayata geçirebilir.
  • Türkiye ekonomisinin yapısını ve özelliklerini bilir.
  • Türkiye’nin ekonomik sorunlarının nedenlerini ve sonuçlarını açıklayabilir.
  • Büyük veri içinden ekonomik verileri ayrıştırabilir, bunları okuyabilir ve yorumlayabilir.
  • Ekonomik sektörlerin temel özellikleri ve sorunları hakkında bilgi sahibidir.
  • Sektörel verileri yorumlayabilir ve sorunlar için çözümler üretir.
  • Teknolojik ilerleme ve ekonomik kalkınma arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibidir.
  • Teknolojik gelişmenin ekonomik boyutunu yorumlayabilir ve ekonomik değişkenlerde yaratacağı değişiklikler üzerine çıkarımlar yapabilir.
  • Ekonomik olguları neden-sonuç ilişkisi çerçevesinde sorgular ve değerlendirir.
  • Alanıyla ilgili verilere nasıl ulaşılacağını bilir.
  • Bilgi toplama amacıyla bilimsel araştırma projeleri oluşturabilir, uygulayabilir ve değerlendirebilir.
  • Alanıyla ilgili güncel yayınları ve haberleri takip edebilir ve buradan edindiği bilgileri analiz edebilir.
  • Ekonometrik ve istatistik yöntemleri kullanarak verileri analiz edebilir ve genel ekonomik ve sosyal olgular hakkında tavsiyelerde ve tahminlerde bulunabilir.
  • Analizlerinin sonuçlarını sözlü ve yazılı olarak doğru bir biçimde sunabilir.
  • Bunun sonucunda nitelikli bilgiler ve etkili grafikler içeren raporlar ve sunumlar hazırlayabilir.
  • İş hayatında üstlendiği görevleri etik kuralları da göz önüne alarak, mesleki bilgi ve becerilerini kullanarak en iyi şekilde tamamlayabilir.
  • Ekip çalışması yapabilir ve bulunduğu ekip içinde üzerine düşen görev ve sorumlulukları istenilen şekilde ve zamanında yerine getirebilir.
  • Ekonomi ile ilgili bilgilerini kullanarak toplumsal hayatta karşısına çıkan sorunların çözümü için projeler üretebilir, bunları yazılı ve sözlü olarak kurallara uygun bir şekilde sunabilir ve uygulayabilir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

Okuma yazma yetkinliği

Çoklu dil yetkinliği

Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

Dijital yetkinlik

Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

Vatandaşlık yetkinliği

Girişimcilik yetkinliği

Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı notunun hesaplanmasında yarıyıl içi çalışmalarının %40ı yarıyıl sonu sınavının %60ı alınır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC ve G notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı sayılırlar. CD veya DD notlarından birini alan öğrenciler ilgili öğretim yılında başarı notu ortalaması 2.25 ve üzerinde ise ilgili ders ya da derslerden başarılı sayılırlar. Öğrenciler, bir dersin sınav haklarından yararlanmak için Üniversitemiz Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddesinde tanımlanan aşağıdaki şartları yerine getirmek zorundadır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;  YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Ekonomi Bölümü, lise diplomasına sahip olan ve Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan YKS sınavları neticesinde eşit ağırlık türünde gerekli puanı alan öğrencileri kabul etmektedir.

Başarma ŞartlarıÖğrencinin 240 AKTS kredisini almalı, genel not ortalaması asgari 2.25/4.00 şartı sağlamalıdır (başarısız notunun olmaması gerekmektedir).
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programı başarıyla tamamlayanlar bankalardan enerji firmalarına kadar çok çeşitli firma tiplerinde farklı düzeylerde , kamu sektörünün bir parçası olmak isteyenler Merkez Bankası,Türkiye İstatistik Kurumu ,Bakanlıklar gibi önemli milli kuruluşlarda görev alabilmektedirler. Akademide kalmak isteyenler gerekli sınavlara girerek devlet ve vakıf üniversitelerinde Araştırma , Öğretim görevlisi olarak istihdam edilmeye başlanabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030017178


Yeterlilik Adı
Ekonomi Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İskenderun Teknik Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İskenderun Teknik Üniversitesi (İSTE) Rektörlüğü Merkez Kampüs, 31200, İskenderun, Hatay, Türkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Bu programdan mezun olan öğrenci, ekonomik olguları ve ekonomiye etki eden sosyal faktörleri neden sonuç ilişkisi içerisinde tanımlayarak sahip olduğu ekonomik bilgi ışığında kuramsal ve matematiksel modeller oluşturur. Ek olarak, ekonometrik ve istatistiksel yöntemler aracılığıyla verileri analiz ederek nitelikli bilgiler içeren raporlar ve politika önerileri hazırlar. Bununla beraber, iş hayatında üstlendiği görevleri etik kurallarını gözeterek yerine getirir ve alanıyla ilgili küresel ekonomik gelişmeleri takip edecek seviyede İngilizce bilir.


Öğrenme Ortamları

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Ekonomik olguları ve ekonomiye etki eden sosyal olguları tanımlayabilir, bu olguların ekonomik nedenlerini ve sonuçlarını açıklayabilir.
  • Ekonominin işleyişi ve temel kavramları hakkında ileri düzeyde teorik bilgiye sahiptir, ekonomik kavramları tanımlayıp ilişkilendirebilir.
  • Temel ekonomik modeller hakkında ileri düzeyde teorik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanarak ekonomik olgular hakkında kuramsal ve matematiksel modeller oluşturabilir.
  • Elde ettiği bilgileri kullanarak yeni girişimler başlatabilir ve yönetebilir.
  • Piyasalardaki ve toplumdaki değişimleri izleyebilir, bu değişimlere göre yeni iş fikirleri geliştirebilir ve hayata geçirebilir.
  • Türkiye ekonomisinin yapısını ve özelliklerini bilir.
  • Türkiye’nin ekonomik sorunlarının nedenlerini ve sonuçlarını açıklayabilir.
  • Büyük veri içinden ekonomik verileri ayrıştırabilir, bunları okuyabilir ve yorumlayabilir.
  • Ekonomik sektörlerin temel özellikleri ve sorunları hakkında bilgi sahibidir.
  • Sektörel verileri yorumlayabilir ve sorunlar için çözümler üretir.
  • Teknolojik ilerleme ve ekonomik kalkınma arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibidir.
  • Teknolojik gelişmenin ekonomik boyutunu yorumlayabilir ve ekonomik değişkenlerde yaratacağı değişiklikler üzerine çıkarımlar yapabilir.
  • Ekonomik olguları neden-sonuç ilişkisi çerçevesinde sorgular ve değerlendirir.
  • Alanıyla ilgili verilere nasıl ulaşılacağını bilir.
  • Bilgi toplama amacıyla bilimsel araştırma projeleri oluşturabilir, uygulayabilir ve değerlendirebilir.
  • Alanıyla ilgili güncel yayınları ve haberleri takip edebilir ve buradan edindiği bilgileri analiz edebilir.
  • Ekonometrik ve istatistik yöntemleri kullanarak verileri analiz edebilir ve genel ekonomik ve sosyal olgular hakkında tavsiyelerde ve tahminlerde bulunabilir.
  • Analizlerinin sonuçlarını sözlü ve yazılı olarak doğru bir biçimde sunabilir.
  • Bunun sonucunda nitelikli bilgiler ve etkili grafikler içeren raporlar ve sunumlar hazırlayabilir.
  • İş hayatında üstlendiği görevleri etik kuralları da göz önüne alarak, mesleki bilgi ve becerilerini kullanarak en iyi şekilde tamamlayabilir.
  • Ekip çalışması yapabilir ve bulunduğu ekip içinde üzerine düşen görev ve sorumlulukları istenilen şekilde ve zamanında yerine getirebilir.
  • Ekonomi ile ilgili bilgilerini kullanarak toplumsal hayatta karşısına çıkan sorunların çözümü için projeler üretebilir, bunları yazılı ve sözlü olarak kurallara uygun bir şekilde sunabilir ve uygulayabilir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

Okuma yazma yetkinliği

Çoklu dil yetkinliği

Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

Dijital yetkinlik

Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

Vatandaşlık yetkinliği

Girişimcilik yetkinliği

Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı notunun hesaplanmasında yarıyıl içi çalışmalarının %40ı yarıyıl sonu sınavının %60ı alınır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC ve G notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı sayılırlar. CD veya DD notlarından birini alan öğrenciler ilgili öğretim yılında başarı notu ortalaması 2.25 ve üzerinde ise ilgili ders ya da derslerden başarılı sayılırlar. Öğrenciler, bir dersin sınav haklarından yararlanmak için Üniversitemiz Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddesinde tanımlanan aşağıdaki şartları yerine getirmek zorundadır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;  YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Ekonomi Bölümü, lise diplomasına sahip olan ve Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan YKS sınavları neticesinde eşit ağırlık türünde gerekli puanı alan öğrencileri kabul etmektedir.


Başarma Şartları
Öğrencinin 240 AKTS kredisini almalı, genel not ortalaması asgari 2.25/4.00 şartı sağlamalıdır (başarısız notunun olmaması gerekmektedir).

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programı başarıyla tamamlayanlar bankalardan enerji firmalarına kadar çok çeşitli firma tiplerinde farklı düzeylerde , kamu sektörünün bir parçası olmak isteyenler Merkez Bankası,Türkiye İstatistik Kurumu ,Bakanlıklar gibi önemli milli kuruluşlarda görev alabilmektedirler. Akademide kalmak isteyenler gerekli sınavlara girerek devlet ve vakıf üniversitelerinde Araştırma , Öğretim görevlisi olarak istihdam edilmeye başlanabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030017178

Qualification Title
Economics License
Awarding Bodyİskenderun Technical University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.iste.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasEconomics
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • The student can define economic phenomena and social phenomena that have economic consequences and can explain causes and effects of these phenomena.
  • The student has advanced theoretical knowledge of the flow of economics and economic concepts and can define economic concepts and link them to one another.
  • The student has advanced knowledge of essential economic models and can construct theoretical and mathematical models.
  • The student can start-up and manage new enterprises by using the theoretical knowledge he/she acquired.
  • The student can monitor changes in markets and the society, generate and realize new business ideas as to these changes.
  • The student has knowledge of the structure and characteristics of the Turkish economy.
  • He/she can explain causes and consequences of economic problems of Turkey.
  • The student can distinguish economic data from within the big data, can read and interpret these data.
  • The student has knowledge on the basic characteristics and problems of economic sectors.
  • He/she can interpret sectoral data and generates solutions for sectoral problems.
  • The student has knowledge on the relationship between technological progress and economic development.
  • He/she can interpret the economic dimension of technological progress and can make inferences on changes in economic variables caused by technological progress.
  • The student questions and assesses economic phenomena within the frame of cause-effect relations.
  • Student knows how to access data related to his/her subject. The student can construct scientific research projects with the aim of collecting data, implement these projects and evaluate the results.
  • The student can follow up-to-date publications and news in the field of economics and can analyze the information acquired from these sources.
  • The student can analyze data using econometrical and statistical methods and can make recommendations and predictions on general economic and social phenomena. The student can present the findings and results of his/her analyses, verbally and in written form, in the most suitable way.
  • The student can prepare reports and presentations containing high-quality information and effective graphics.
  • The student can complete the tasks he/she is responsible for in the working life in the best possible fashion using professional knowledge and skills and considering the work ethics.
  • The student can conduct teamwork and performs to complete responsibilities assigned to him/her as part of a team effectively and at the specified time.
  • The student can prepare projects using his/her knowledge of economics in order to solve the problems faced in social life, can present these projects verbally and in written form according to rules and can implement these projects.
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030017178


Qualification Title
Economics License

Awarding Body
İskenderun Technical University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • The student can define economic phenomena and social phenomena that have economic consequences and can explain causes and effects of these phenomena.
  • The student has advanced theoretical knowledge of the flow of economics and economic concepts and can define economic concepts and link them to one another.
  • The student has advanced knowledge of essential economic models and can construct theoretical and mathematical models.
  • The student can start-up and manage new enterprises by using the theoretical knowledge he/she acquired.
  • The student can monitor changes in markets and the society, generate and realize new business ideas as to these changes.
  • The student has knowledge of the structure and characteristics of the Turkish economy.
  • He/she can explain causes and consequences of economic problems of Turkey.
  • The student can distinguish economic data from within the big data, can read and interpret these data.
  • The student has knowledge on the basic characteristics and problems of economic sectors.
  • He/she can interpret sectoral data and generates solutions for sectoral problems.
  • The student has knowledge on the relationship between technological progress and economic development.
  • He/she can interpret the economic dimension of technological progress and can make inferences on changes in economic variables caused by technological progress.
  • The student questions and assesses economic phenomena within the frame of cause-effect relations.
  • Student knows how to access data related to his/her subject. The student can construct scientific research projects with the aim of collecting data, implement these projects and evaluate the results.
  • The student can follow up-to-date publications and news in the field of economics and can analyze the information acquired from these sources.
  • The student can analyze data using econometrical and statistical methods and can make recommendations and predictions on general economic and social phenomena. The student can present the findings and results of his/her analyses, verbally and in written form, in the most suitable way.
  • The student can prepare reports and presentations containing high-quality information and effective graphics.
  • The student can complete the tasks he/she is responsible for in the working life in the best possible fashion using professional knowledge and skills and considering the work ethics.
  • The student can conduct teamwork and performs to complete responsibilities assigned to him/her as part of a team effectively and at the specified time.
  • The student can prepare projects using his/her knowledge of economics in order to solve the problems faced in social life, can present these projects verbally and in written form according to rules and can implement these projects.

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address