Yeterlilik Kodu | TR0030222894 | |
Yeterlilik Adı | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çankırı Karatekin Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Fatih, Uluyazı Kampüsü Ring Yolu, 18100 Çankırı Merkez/Çankırı | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karatekin.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Eğitimde ölçme ve değerlendirme uzmanı yetiştirmek. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Bilgisayar Laboratuvarları. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Klasik ve alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılacaktır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
| |
Giriş Şartı | Çankırı Karatekin Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği kapsamında tezli yüksek lisans programlarına başvurabilmek için adayların, eğitim fakültesi mezunu olmaları ya da pedagojik formasyonlarının olması, minimum lisans akademik ortalamalarının 2.50’nin üzerinde olması, yabancı dil puanlarının en az 50 olması ve ALES’ten Eşit Ağırlık puan türünde en az 70 standart puan almaları gerekir. Programa müracaat eden öğrenciler için ilanda gösterilen zaman ve yerde, jüri tarafından yazılı bilim sınavı yapılır (Pandemi döneminde çeşitli dijital platformlar kullanılarak yazılı bilim sınavı yerine sözlü bilim sınavı da yapılabilir). İlgili ALES notunun %70’si, yabancı dil notunun %20 ‘u ve lisans mezuniyet notunun %10’si alınıp sıralama yapılarak bilim sınavına ilan edilen kontenjanın üç katı öğrenci çağrılır. Bilim sınavına katılmayan veya sınavda 50 ve üzeri not alamayan öğrencilerin başarı notu hesaplanmaz. Başarı notunun hesaplanmasında, ALES notunun %70’si, lisans mezuniyet notunun %10’u ve bilim sınavı notunun %20’si alınır. Hesaplamalara göre en az 55 puan alan adaylar yüksek puandan düşük puana doğru sıralanır. Puanların eşitliği hâlinde sırayla ALES notu, mezuniyet notu, yabancı dil notu ve bilim sınavı notu dikkate alınarak sıralama yapılır. İlan edilen kontenjanlar dâhilinde başarılı olan asil aday sayısı kadar yedek aday belirlenir. Puan sıralamasına göre belirlenen asil ve yedek aday listeleri enstitü tarafından Üniversitenin internet sayfasında ilan edilir. En düşük dilimdeki okul harcının alınması önerilir. | |
Başarma Şartları | Tezli yüksek lisans programları, ulusal kredi birimlerinden 21, toplamda ise 120 Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) kredisinden az olmamak kaydıyla düzenlenir. Program, en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. Bu kredilerin 60'ı dersler ve seminerden, diğer 60 kredi ise tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden elde edilir. Yüksek lisans öğrencilerinin yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmaları için 4.00 üzerinden en az 2.75 not ortalaması elde etmeleri gerekmektedir. Bu başarı kriteri, öğrencilerin program boyunca disiplinli bir akademik performans sergilemelerini sağlamak amacıyla belirlenmiştir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Ölçme ve Değerlendirme bölümü yüksek lisans programını başarıyla tamamlayan bireyler, eğitim, insan kaynakları ve benzeri alanlarda faaliyet gösteren özel ve kamu kurumlarında çeşitli görevlerde istihdam edilebilmektedir. Bu alanlarda, ölçme aracı geliştirme, ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler gerçekleştirme ve yorumlama, bireyleri seçme ve yerleştirme gibi önemli görevleri başarıyla yerine getirme yetkinliğine sahip olmaktadırlar. Ayrıca, mezunlar devlet ve vakıf üniversitelerindeki akademik kadrolarda da çeşitli pozisyonlarda istihdam edilebilmektedirler. Araştırma görevlisi, öğretim görevlisi, okutman ve uzman olarak görev alarak, alanlarıyla ilgili bilgi birikimlerini paylaşma ve öğrencilere rehberlik etme imkanına sahiptirler. Bu şekilde, ölçme ve değerlendirme uzmanları, geniş bir kariyer yelpazesi içinde etkili bir rol oynamak üzere nitelikli bir şekilde yetişmiş olurlar. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030222894
Eğitimde ölçme ve değerlendirme uzmanı yetiştirmek.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir.
Bilgisayar Laboratuvarları.
- Eğitim değerlendirmesi konularında uzman bir birey, seçme, sınıflama, yerleştirme, öğretim değerlendirmesi ve rehberlik alanlarında değerlendirme etkinliklerini yönetirken, ulusal ve uluslararası alan yazını inceleyip değerlendirir.
- İncelediği literatüre dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir ve ölçme araçlarının psikometrik nitelikleri hakkında detaylı bilgi sahibi olur.
- Yabancı dilleri etkili bir şekilde kullanarak uluslararası alan yazını takip eder ve ölçme aracı geliştirmeye temel olan test kuramları konusunda uzmanlaşır.
- Etik kurallara uygun olarak, ölçme aracı geliştirme sürecinde ve bilimsel araştırmada etik standartlara dikkat eder.
- Üst düzey düşünme becerilerini kullanarak eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme ve yansıtma gibi yetenekleri etkili bir şekilde uygular.
- Bilimsel araştırma yöntemlerini benimser, nicel araştırma verilerini çözümlerken kullanılan yazılımları etkin bir şekilde kullanır ve ölçme ve değerlendirme
- alanındaki özgün terimleri doğru bir biçimde kullanır.
- Seçme, sınıflama, yerleştirme, öğretimi değerlendirme ve rehberlik alanlarındaki ölçme ve değerlendirme uygulamalarını değerlendirir, ölçme araçlarının psikometrik niteliklerini analiz eder ve test geliştirme sürecini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
- Alandaki güncel araştırmaları bilimsel yöntemlere dayalı olarak değerlendirir ve bu bilgileri iletişim becerilerini kullanarak etkili bir şekilde paylaşır.
- Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve ekonometrik analizlerde yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Klasik ve alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılacaktır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Çankırı Karatekin Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği kapsamında tezli yüksek lisans programlarına başvurabilmek için adayların, eğitim fakültesi mezunu olmaları ya da pedagojik formasyonlarının olması, minimum lisans akademik ortalamalarının 2.50’nin üzerinde olması, yabancı dil puanlarının en az 50 olması ve ALES’ten Eşit Ağırlık puan türünde en az 70 standart puan almaları gerekir. Programa müracaat eden öğrenciler için ilanda gösterilen zaman ve yerde, jüri tarafından yazılı bilim sınavı yapılır (Pandemi döneminde çeşitli dijital platformlar kullanılarak yazılı bilim sınavı yerine sözlü bilim sınavı da yapılabilir). İlgili ALES notunun %70’si, yabancı dil notunun %20 ‘u ve lisans mezuniyet notunun %10’si alınıp sıralama yapılarak bilim sınavına ilan edilen kontenjanın üç katı öğrenci çağrılır. Bilim sınavına katılmayan veya sınavda 50 ve üzeri not alamayan öğrencilerin başarı notu hesaplanmaz. Başarı notunun hesaplanmasında, ALES notunun %70’si, lisans mezuniyet notunun %10’u ve bilim sınavı notunun %20’si alınır. Hesaplamalara göre en az 55 puan alan adaylar yüksek puandan düşük puana doğru sıralanır. Puanların eşitliği hâlinde sırayla ALES notu, mezuniyet notu, yabancı dil notu ve bilim sınavı notu dikkate alınarak sıralama yapılır. İlan edilen kontenjanlar dâhilinde başarılı olan asil aday sayısı kadar yedek aday belirlenir. Puan sıralamasına göre belirlenen asil ve yedek aday listeleri enstitü tarafından Üniversitenin internet sayfasında ilan edilir. En düşük dilimdeki okul harcının alınması önerilir.
Ölçme ve Değerlendirme bölümü yüksek lisans programını başarıyla tamamlayan bireyler, eğitim, insan kaynakları ve benzeri alanlarda faaliyet gösteren özel ve kamu kurumlarında çeşitli görevlerde istihdam edilebilmektedir. Bu alanlarda, ölçme aracı geliştirme, ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler gerçekleştirme ve yorumlama, bireyleri seçme ve yerleştirme gibi önemli görevleri başarıyla yerine getirme yetkinliğine sahip olmaktadırlar.
Ayrıca, mezunlar devlet ve vakıf üniversitelerindeki akademik kadrolarda da çeşitli pozisyonlarda istihdam edilebilmektedirler. Araştırma görevlisi, öğretim görevlisi, okutman ve uzman olarak görev alarak, alanlarıyla ilgili bilgi birikimlerini paylaşma ve öğrencilere rehberlik etme imkanına sahiptirler. Bu şekilde, ölçme ve değerlendirme uzmanları, geniş bir kariyer yelpazesi içinde etkili bir rol oynamak üzere nitelikli bir şekilde yetişmiş olurlar.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030222894 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Karatekin University | |
Awarding Body Contact | Fatih, Uluyazı Campus Ring Road, 18100 Çankırı Center/Çankırı | |
Awarding Body Url | http://www.karatekin.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |