Yeterlilik Kodu | TR0030006241 | |
Yeterlilik Adı | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bağbaşı, Şht. Sahir Kurutluoğlu Cd. No: 100, 40100 Kırşehir Merkez/Kırşehir | |
Sorumlu Kurum URL | https://oidb.ahievran.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ahi Evran Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre yapılmaktadır. Ahi Evran Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde öngörülen koşulları sağlamak. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Eğitim fakültesi mezunu olmak/YÖK tarafından denkliği kabul edilmiş programlardan mezun olmak ve Ahi Evran Üniversitesi lisansüstü eğitim öğretim yönetmeliğindeki şartları sağlamak. | |
Başarma Şartları | Ahi Evran Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde öngörülen koşulları sağlamak.Ahi Evran üniversitesi eğitim öğretim yönetmeliğindeki mezuniyet için gerekli olan tüm koşullara sahip olmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Eğitim Yönetimi alanında yüksek lisans yapmış olan mezunlarımız öğretmen olmak koşuluyla MEB ve bağlı birimlerinde yönetici ve eğitim müfettişi olarak görev alabilme konusunda önemli bir avantaj elde etmiş olmaktadırlar. Üniversitelerde öğretim elemanı olarak çalışabilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030006241
- Eğitim yönetimi ile ilgili temel kuramsal bilgilere uzmanlık düzeyinde sahip olur.
- Eğitim yönetimi alanı ile diğer disiplinler arasında ilişki kurar.
- Eğitim yönetimi alanında edindiği bilgileri kullanır ve farklı disiplin alanlarına uygular
- Eğitim yönetimi alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarıyla bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler üretir.
- Eğitim yönetimi alanında karşılaştığı sorunları bilimsel yöntemlerle çözer ve öneriler geliştirir.
- Eğitim yönetimi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
- Eğitim yönetimi alanına ilişkin sorunların çözümünde liderlik görevi üstlenir.
- Eğitim yönetimi alanında elde ettiği bilgilerden yararlanarak ileri öğrenmelerini yönlendirir.
- Eğitim yönetimi alanındaki gelişmeleri izler.
- Sosyal ilişkiler ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir.
- Bilişim ve analiz teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
- Etik bilince sahiptir.
- Başkalarının öğrenmesine rehberlik eder.
- Eğitim yönetimi alanındaki uygulamaları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
- Eğitim yönetimi alanındaki sorunların çözümüne ilişkin elde ettiği bulguları ulusal ve uluslararası kongrelerde paylaşır.
Ahi Evran Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre yapılmaktadır.
Ahi Evran Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde öngörülen koşulları sağlamak.
Eğitim fakültesi mezunu olmak/YÖK tarafından denkliği kabul edilmiş programlardan mezun olmak ve Ahi Evran Üniversitesi lisansüstü eğitim öğretim yönetmeliğindeki şartları sağlamak.
Eğitim Yönetimi alanında yüksek lisans yapmış olan mezunlarımız öğretmen olmak koşuluyla MEB ve bağlı birimlerinde yönetici ve eğitim müfettişi olarak görev alabilme konusunda önemli bir avantaj elde etmiş olmaktadırlar. Üniversitelerde öğretim elemanı olarak çalışabilmektedir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030006241 | |
Qualification Title | Master Diploma with Thesis in Educational Administration | |
Awarding Body | Kırşehir Ahi Evran University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | https://oidb.ahievran.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Have the basic theoritical knowledge about education management at the level of expertize. Establishes a relation between the field of education administration and other disciplines. Uses the knowledge gained in the field of education administration. Integrates and interperets the information gained in the field of educational administration with different disciplines for produce new knowledge. Solves the problems encountured in the field of educational administration with the scientific methods. Conducts a study in the field of education administration independently. Leadership role in the solutiıon problems in the field of educaitonal administration. Uses the knowledge gained in the educational administration to guide future learning. Follows developments in the field of educational administration. Analyzes and develops social relations and the norms that directs relations with a critical perspective. Uses information and analyze tchnicks at advance level. Has ethical consiciousness . Guides others the learnings. Evaluates the practices in the field of education administration in terms of quality processes. Shares his/her findings with the national and international kongress to solve the problems of educational administration. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | The rules in Ahi Evran University exam regulation of the graduate programs. To satisfy the rules in Ahi Evran University exam regulation of the graduate programs. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | To be graduated from the Faculty of Education and from the programs whose equivalence is accepted by CoHE and to provide the conditions in Ahi Evran University master education regulation. | |
Conditions for Success | To satisfy the rules in Ahi Evran University exam regulation of the graduate programs.To have the conditions which are obliged for graduation in Ahi Evran University education regulation. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The graduates will have an important advantage for being a teacher at Ministry of Education and in related departments they can be an administrator, education inspector and an instructor in universities. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030006241
Have the basic theoritical knowledge about education management at the level of expertize. Establishes a relation between the field of education administration and other disciplines. Uses the knowledge gained in the field of education administration. Integrates and interperets the information gained in the field of educational administration with different disciplines for produce new knowledge. Solves the problems encountured in the field of educational administration with the scientific methods. Conducts a study in the field of education administration independently. Leadership role in the solutiıon problems in the field of educaitonal administration. Uses the knowledge gained in the educational administration to guide future learning. Follows developments in the field of educational administration. Analyzes and develops social relations and the norms that directs relations with a critical perspective. Uses information and analyze tchnicks at advance level. Has ethical consiciousness . Guides others the learnings. Evaluates the practices in the field of education administration in terms of quality processes. Shares his/her findings with the national and international kongress to solve the problems of educational administration.
The rules in Ahi Evran University exam regulation of the graduate programs. To satisfy the rules in Ahi Evran University exam regulation of the graduate programs.
To be graduated from the Faculty of Education and from the programs whose equivalence is accepted by CoHE and to provide the conditions in Ahi Evran University master education regulation.
The graduates will have an important advantage for being a teacher at Ministry of Education and in related departments they can be an administrator, education inspector and an instructor in universities.
Qualification is continuous