Yeterlilik Kodu | TR0030005114 | |
Yeterlilik Adı | Eğitim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Rektörlüğü, Avşar Yerleşkesi Batı Çevreyolu Blv. No: 251/A 46050 - Onikişubat /Kahramanmaraş | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.ksu.edu.tr | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Eğitim fakültesi mezunu olmak | |
Başarma Şartları | 1 - Kabul edilebilir alanlardan lisans diploması, 2 - Lisans üstü giriş sınavından (ALES) gerekli puanı almış olmaAnabilim dalının ya da ilişkili olan diğer anabilim dallarının lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 21 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere EEğitim Bilimleri Anabilim Dalı yüksek lisans diploması verilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezun olan öğrencilerimiz Türk eğitim sisteminde eğitim yöneticisi ya da programcısı ve farklı üniversitelerde akademisyen olarak görev yapabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
Yeterlilik Kodu
TR0030005114
Yeterlilik Adı
Eğitim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu Kurum
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Rektörlüğü, Avşar Yerleşkesi Batı Çevreyolu Blv. No: 251/A 46050 - Onikişubat /Kahramanmaraş
Sorumlu Kurum URL
Yönelim
-
Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-
AYÇ Seviyesi
7
TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-
Kategori
-
Kredi Değeri
-
Programın Normal Süresi
-
Program Profili (Amaç)
-
Öğrenme Ortamları
-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
- Eğitim bilimlerindeki yeni gelişmeleri açıklayabilme.
- Öğretim yöntem ve tekniklerini tanıyabilme.
- Eğitim bilimleri konularında öğrendiklerini uygulayabilme.
- Eğitim Yönetimi ve denetimi kuram ve kavramlarını kavrayabilme.
- Eğitim sistemlerinin eleştirisini yapabilme.
- Eğitim araştırmalarındaki yeni problemleri tanıyabilme.
- Çeşitli ülkelerdeki eğitim sistemlerini tanıyabilme.
- Türk eğitim sistemini tanıyabilme
Anahtar Yetkinlikler
-
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
- Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, seminer, kısa sınav, ödev, veya ikinci bir ara sınav) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar.
- Başarı notuna, ara sınavın katkısı %30, yarıyıl içi çalışmanın katkısı %20 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı % 50 şeklindedir.
- Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Notlar: 90-100 (AA), 80-89 (BA), 70-79 (BB), 60-69 (CB), 50-59 (CC), 45-49 (DC), 40-44 (DD), 30-39 (FD) ve 0-29 (FF). AA en yüksek not olup kredisi 4.00dir.
- Diğerlerinin kredileri şu şekildedir: BA (3.5), BB (3.0), CB (2.5), CC (2.0), DC (1.5), DD (1.0), FD (0.5) ve FF (0.0).
- Yüksek lisans programında CC ve yukarısı geçer diğer notlar kalır.
- 1 - Kabul edilebilir alanlardan lisans diploması,
- 2 - Lisans üstü giriş sınavından (ALES) gerekli puanı almış olma
Kalite Güvencesi
-
Giriş Şartı
Eğitim fakültesi mezunu olmak
Başarma Şartları
1 - Kabul edilebilir alanlardan lisans diploması, 2 - Lisans üstü giriş sınavından (ALES) gerekli puanı almış olmaAnabilim dalının ya da ilişkili olan diğer anabilim dallarının lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 21 kredilik (60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere EEğitim Bilimleri Anabilim Dalı yüksek lisans diploması verilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
Mezun olan öğrencilerimiz Türk eğitim sisteminde eğitim yöneticisi ya da programcısı ve farklı üniversitelerde akademisyen olarak görev yapabilmektedirler.
Yasal Dayanağı
-
Geçerlilik Süresi (Varsa)
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Qualification Code | TR0030005114 | |
Qualification Title | Master Diploma with Thesis in Educational Administration | |
Awarding Body | Kahramanmaraş Sütçü İmam University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.ksu.edu.tr | |
Orientation | - | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | 1 - Bachelors degree from admissible fields, 2 - Required score from ALESA student who has taken at least 21 credits (60 ECTS credits) from courses taught in the graduate programs of the Educational Sciences Department or other related departments and has successfully completed all the courses, has achieved a GPA of at least 2.0 out of 4.00 and has prepared a thesis is considered as successful and s/he is given a masters degree in Educational Sciences. | |
Description | Explains new developments in educational sciences. Recognizes teaching methods and techniques. Applies what they have learned in educational sciences. Understands the theories and concepts of Educational Administration and Control. Criticizes education systems. Recognizes new problems in educational research. Knows the education systems in various countries. Recognizes Turkish education system. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Students are required to take midterm, project (seminar, quiz, homework, or second midterm) and final exam for each course. The achievement grade is 30% for the midterm exam, 20% for the project, and 50% for the final exam. All exams are evaluated depending on 100 points. Notes: 90-100 (AA), 80-89 (BA), 70-79 (BB), 60-69 (CB), 50-59 (CC), 45-49 (DC) , 30-39 (FD), and 0-29 (FF). AA is the highest grade and the credit is 4.00. The credits of the others are as follows: BA (3.5), BB (3.0), CB (2.5), CC (2.0), DC (1.5), DD (1.0), FD (0.5) and FF (0.0). In the masters program, those who have CC and over succeed in the course. 1 - Bachelors degree from admissible fields, 2 - Required score from ALES | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | To be graduated from the Faculty of Education | |
Conditions for Success | 1 - Bachelors degree from admissible fields, 2 - Required score from ALESA student who has taken at least 21 credits (60 ECTS credits) from courses taught in the graduate programs of the Educational Sciences Department or other related departments and has successfully completed all the courses, has achieved a GPA of at least 2.0 out of 4.00 and has prepared a thesis is considered as successful and s/he is given a masters degree in Educational Sciences. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates can work as programmers and managers in the Turkish education system and as academicians at different universities. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
Qualification Code
TR0030005114
Qualification Title
Master Diploma with Thesis in Educational Administration
Awarding Body
Kahramanmaraş Sütçü İmam University
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
Orientation
-
National Occupation Classification
-
EQF Level
7
TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.
National Occupation Classification
-
Category
-
Credit Value
-
Program Duration
-
Program Profile
-
Learning Environments
1 - Bachelors degree from admissible fields, 2 - Required score from ALESA student who has taken at least 21 credits (60 ECTS credits) from courses taught in the graduate programs of the Educational Sciences Department or other related departments and has successfully completed all the courses, has achieved a GPA of at least 2.0 out of 4.00 and has prepared a thesis is considered as successful and s/he is given a masters degree in Educational Sciences.
Description
Explains new developments in educational sciences.
Recognizes teaching methods and techniques.
Applies what they have learned in educational sciences.
Understands the theories and concepts of Educational Administration and Control.
Criticizes education systems.
Recognizes new problems in educational research.
Knows the education systems in various countries.
Recognizes Turkish education system.
Key Competencies
-
Further Info
Students are required to take midterm, project (seminar, quiz, homework, or second midterm) and final exam for each course.
The achievement grade is 30% for the midterm exam, 20% for the project, and 50% for the final exam.
All exams are evaluated depending on 100 points.
Notes: 90-100 (AA), 80-89 (BA), 70-79 (BB), 60-69 (CB), 50-59 (CC), 45-49 (DC) , 30-39 (FD), and 0-29 (FF).
AA is the highest grade and the credit is 4.00.
The credits of the others are as follows: BA (3.5), BB (3.0), CB (2.5), CC (2.0), DC (1.5), DD (1.0), FD (0.5) and FF (0.0).
In the masters program, those who have CC and over succeed in the course.
1 - Bachelors degree from admissible fields,
2 - Required score from ALES
Quality Assurance
-
Access Requirements
To be graduated from the Faculty of Education
Conditions for Success
1 - Bachelors degree from admissible fields, 2 - Required score from ALESA student who has taken at least 21 credits (60 ECTS credits) from courses taught in the graduate programs of the Educational Sciences Department or other related departments and has successfully completed all the courses, has achieved a GPA of at least 2.0 out of 4.00 and has prepared a thesis is considered as successful and s/he is given a masters degree in Educational Sciences.
Progression Paths (Relationship Type)
Graduates can work as programmers and managers in the Turkish education system and as academicians at different universities.
Legal Basis
-
Validity Period (If Any)
Qualification is continuous
Url