Yeterlilik Kodu

TR0030020530

Yeterlilik Adı
Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Tezsiz Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAydın Adnan Menderes Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAdnan Menderes Üniversitesi Merkez Kampüsü, Kepez Mevkii Efeler / AYDIN
Sorumlu Kurum URLhttp://www.adu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri90
Programın Normal Süresi 1
Program Profili (Amaç)

Bu program ikinci öğretim olarak da sunulmaktadır.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Eğitim bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, Eğitim Yönetimi alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, eğitim yönetimi ve teftişine ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek.
  • Eğitim Yönetimi ile diğer disiplinler (psikoloji, sosyoloji, felsefe, genel yönetim, ekonomi, siyaset vb) arasında ilişkileri kavrayıp, alanında özümsendiği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek.
  • Eğitim Yönetimine ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygulayabilmek.
  • Eğitim Yönetimi alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri kullanarak, eğitim sisteminin yönetimi ve denetimine ilişkin sorunları tanımlayabilmek, ilişkili disiplinlerden elde ettiği bilgilerle yeni bakış açıları geliştirebilmek.
  • Eğitim Yönetimine ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilmek.
  • Eğitim Yönetimi alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
  • Eğitim Yönetimi alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm modelleri geliştirerek, çözüm modellerinin sonuçları doğrultusunda modeli sistemin bütününe uygulayabilmek.
  • Eğitim Yönetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilmek.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma Şartları-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)-
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)-
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030020530


Yeterlilik Adı
Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Tezsiz Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Adnan Menderes Üniversitesi Merkez Kampüsü, Kepez Mevkii Efeler / AYDIN

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
90

Programın Normal Süresi
1

Program Profili (Amaç)

Bu program ikinci öğretim olarak da sunulmaktadır.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Eğitim bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, Eğitim Yönetimi alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirmek, eğitim yönetimi ve teftişine ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek.
  • Eğitim Yönetimi ile diğer disiplinler (psikoloji, sosyoloji, felsefe, genel yönetim, ekonomi, siyaset vb) arasında ilişkileri kavrayıp, alanında özümsendiği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek.
  • Eğitim Yönetimine ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygulayabilmek.
  • Eğitim Yönetimi alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri kullanarak, eğitim sisteminin yönetimi ve denetimine ilişkin sorunları tanımlayabilmek, ilişkili disiplinlerden elde ettiği bilgilerle yeni bakış açıları geliştirebilmek.
  • Eğitim Yönetimine ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilmek.
  • Eğitim Yönetimi alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
  • Eğitim Yönetimi alanına ilişkin sorunlara yönelik kuram ve yaklaşımlardan yola çıkarak çözüm modelleri geliştirerek, çözüm modellerinin sonuçları doğrultusunda modeli sistemin bütününe uygulayabilmek.
  • Eğitim Yönetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilmek.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
-

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
-

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
-

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030020530

Qualification Title
Educational Administration Supervision Planning and Economics Non-Thesis Master's Degree Diploma
Awarding BodyAydın Adnan Menderes University
Awarding Body ContactAydın Adnan Menderes University was established in 1992 on acceptance of the amendment of Law No. 41 of Decision No: 3837 dated 03.07.1992 concerning the Governance of Higher Education Institutions along with the amendment of Decisions 78 and 190 of Law No. 2809. Our University was founded with 5 faculties (the Faculty of Arts and Science, Nazilli Faculty of Economics and Administrative Sciences, Faculty of Medicine, Faculty of Veterinary Medicine and the Faculty of Agriculture), 3 Graduate Schools; the School of Tourism and Hotel Management and Söke Vocational School. Our University has become a Higher Education Institute which gives education in a total of 71 different academic units: in 18 Faculties, 3 Graduate Schools, 1 State Conservatory, 5 Schools, 18 Vocational Schools and 26 Research and Application Centres.
Awarding Body Urlhttp://www.adu.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value60
Program Duration1
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • To be able to deepen the collected knowledge related to education toward basic theories and applications of Educational Administration and evaluate the relationships between the theories and applications related to educational administration and supervision.
  • To be able to comprehend the relationships between Educational Administration and psychology, sociology, philosophy, management, economy, political sciences and other related disciplines and to carry out interdisciplinary studies by using gained knowledge and abilities related to Educational Administration.
  • To be able to apply the knowledge obtained to different level educational organizations in order to be developed and be managed effectively.
  • To be able to identify the problems of educational administration and supervision by using the knowledge obtained in Educational Administration and to develop new point of views by using the knowledge obtained from related disciplines.
  • To be able to propose solutions to the problems of educational system by using qualitative and quantitative research methods and by mounting the problems of Educational Administration in the problem-solving framework.
  • To be able to develop necessary skills of using statistical softwares in order to carry out a scientific research and to use knowledge and communication technologies necessary for sharing knowledge and data o be able to develop solution models toward the problems of Educational Administration by using related theories and approaches and to apply these solution models to the total system.
  • To be able to gain the knowledge necessary for carrying out independent studies in Educational Administration and to apply teamwork skills in order to reach effective results in interdisciplinary studies.
Key Competencies-
Further Info

This program also provides secondary education.

Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Lifelong

Url Open Address
Qualification Code

TR0030020530


Qualification Title
Educational Administration Supervision Planning and Economics Non-Thesis Master's Degree Diploma

Awarding Body
Aydın Adnan Menderes University

Awarding Body Contact
Aydın Adnan Menderes University was established in 1992 on acceptance of the amendment of Law No. 41 of Decision No: 3837 dated 03.07.1992 concerning the Governance of Higher Education Institutions along with the amendment of Decisions 78 and 190 of Law No. 2809. Our University was founded with 5 faculties (the Faculty of Arts and Science, Nazilli Faculty of Economics and Administrative Sciences, Faculty of Medicine, Faculty of Veterinary Medicine and the Faculty of Agriculture), 3 Graduate Schools; the School of Tourism and Hotel Management and Söke Vocational School. Our University has become a Higher Education Institute which gives education in a total of 71 different academic units: in 18 Faculties, 3 Graduate Schools, 1 State Conservatory, 5 Schools, 18 Vocational Schools and 26 Research and Application Centres.

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
60

Program Duration
1

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • To be able to deepen the collected knowledge related to education toward basic theories and applications of Educational Administration and evaluate the relationships between the theories and applications related to educational administration and supervision.
  • To be able to comprehend the relationships between Educational Administration and psychology, sociology, philosophy, management, economy, political sciences and other related disciplines and to carry out interdisciplinary studies by using gained knowledge and abilities related to Educational Administration.
  • To be able to apply the knowledge obtained to different level educational organizations in order to be developed and be managed effectively.
  • To be able to identify the problems of educational administration and supervision by using the knowledge obtained in Educational Administration and to develop new point of views by using the knowledge obtained from related disciplines.
  • To be able to propose solutions to the problems of educational system by using qualitative and quantitative research methods and by mounting the problems of Educational Administration in the problem-solving framework.
  • To be able to develop necessary skills of using statistical softwares in order to carry out a scientific research and to use knowledge and communication technologies necessary for sharing knowledge and data o be able to develop solution models toward the problems of Educational Administration by using related theories and approaches and to apply these solution models to the total system.
  • To be able to gain the knowledge necessary for carrying out independent studies in Educational Administration and to apply teamwork skills in order to reach effective results in interdisciplinary studies.

Key Competencies
-

Further Info

This program also provides secondary education.


Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Lifelong


Url
Open Address