Yeterlilik Kodu | TR0030044944 | |
Yeterlilik Adı | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kastamonu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kastamonu Üniversitesi Kuzeykent Mahallesi Orgeneral Atilla Ateş Paşa Caddesi No:19 Posta Kodu: 37150 Merkez/Kastamonu | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Eğitim Yönetimi EYTPE tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde Kastamonu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nin 8. maddesindeki başvuru esaslar göz önünde bulundurulmaktadır. | |
Başarma Şartları | Mezuniyet koşulları “Programın Profili” bölümünde açıklandığı gibidir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Eğitim Yönetimi EYTPE tezli ve tezsiz yüksek lisans programını tamamlayan mezunlar Milli Eğitim Bakanlığı merkez ve taşra örgütlerinde, resmi ve özel kurumlarında eğitim uzman/uzman yardımcısı, resmi ve özel okullarda okul yöneticisi, Milli Eğitim Bakanlığı’nda 3 eğitim denetçisi, üniversitelerde öğretim elemanı (araştırma görevli veya öğretim görevlisi) olarak çalışabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | - | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030044944
ISCO 08
ISCO 08
- Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.
- EYTEPE ile psikoloji, sosyoloji, felsefe, genel yönetim, ekonomi, siyaset ve diğer ilişkili disiplinler arasında ilişkileri kavrayıp, alanında özümsendiği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütebilir.
- Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
- Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.
- Eğitim bilimine ilişkin genel bilgi birikimini,
- EYTEPE alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirir, eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirir.
- EYTEPE’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular.
- Eğitim sisteminin yönetimi ve denetimine ilişkin sorunları tanımlar, ilişkili disiplinlerden elde ettiği bilgilerle yeni bakış açıları geliştirir.
- EYTEPE’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri geliştirir.
- EYTEPE alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanır, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- EYTEPE alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanır.
- EYTEPE alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve teorileri şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlenir.
- EYTEPE alanında güncel gelişmeleri ve kendi bilimsel nitelikli çalışmalarını alan ve alan dışındaki kişi, kurum ve kuruluşlara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
- Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip eder, uluslar arası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alır ve kendi çalışmalarını uluslar arası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim becerilerine sahiptir.
- Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen strateji, politika ve planları eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslar arası kalite göstergeleri çerçevesinde değerlendirir.
- Alana ilişkin yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak; araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütür.
- Sosyal, ekonomik, kültürel ve eğitim bilimsel gelişmeleri ulusal politikalar ve ülkenin sahip olduğu kaynaklar doğrultusunda değerlendirir.
- Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan “Ders Bilgi Paketi’nde tanımlanmıştır.
- Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Kastamonu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nin 19. ve 20. maddeleri uygulanır.
Eğitim Yönetimi EYTPE tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde Kastamonu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nin 8. maddesindeki başvuru esaslar göz önünde bulundurulmaktadır.
Eğitim Yönetimi EYTPE tezli ve tezsiz yüksek lisans programını tamamlayan mezunlar Milli Eğitim Bakanlığı merkez ve taşra örgütlerinde, resmi ve özel kurumlarında eğitim uzman/uzman yardımcısı, resmi ve özel okullarda okul yöneticisi, Milli Eğitim Bakanlığı’nda 3 eğitim denetçisi, üniversitelerde öğretim elemanı (araştırma görevli veya öğretim görevlisi) olarak çalışabilmektedirler.
-
Qualification Code | TR0030044944 | |
Qualification Title | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Awarding Body | Kastamonu University | |
Awarding Body Contact | Kastamonu University Kuzeykent District General Atilla Ateş Pasha Street No:19 Post Code: 37150 Merkez/Kastamonu | |
Awarding Body Url | https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir., Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. EYTEPE ile psikoloji, sosyoloji, felsefe, genel yönetim, ekonomi, siyaset ve diğer ilişkili disiplinler arasında ilişkileri kavrayıp, alanında özümsendiği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütebilir., Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular., Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar., Eğitim bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, EYTEPE alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirir, eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirir., EYTEPE’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular., Eğitim sisteminin yönetimi ve denetimine ilişkin sorunları tanımlar, ilişkili disiplinlerden elde ettiği bilgilerle yeni bakış açıları geliştirir., EYTEPE’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri geliştirir., EYTEPE alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanır, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır., EYTEPE alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanır., EYTEPE alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve teorileri şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlenir., EYTEPE alanında güncel gelişmeleri ve kendi bilimsel nitelikli çalışmalarını alan ve alan dışındaki kişi, kurum ve kuruluşlara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır., Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip eder, uluslar arası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alır ve kendi çalışmalarını uluslar arası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim becerilerine sahiptir., Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen strateji, politika ve planları eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslar arası kalite göstergeleri çerçevesinde değerlendirir., Alana ilişkin yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak; araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütür., Sosyal, ekonomik, kültürel ve eğitim bilimsel gelişmeleri ulusal politikalar ve ülkenin sahip olduğu kaynaklar doğrultusunda değerlendirir. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan “Ders Bilgi Paketi’nde tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Kastamonu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nin 19. ve 20. maddeleri uygulanır. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Eğitim Yönetimi EYTPE tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde Kastamonu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nin 8. maddesindeki başvuru esaslar göz önünde bulundurulmaktadır. | |
Conditions for Success | Mezuniyet koşulları “Programın Profili” bölümünde açıklandığı gibidir. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Eğitim Yönetimi EYTPE tezli ve tezsiz yüksek lisans programını tamamlayan mezunlar Milli Eğitim Bakanlığı merkez ve taşra örgütlerinde, resmi ve özel kurumlarında eğitim uzman/uzman yardımcısı, resmi ve özel okullarda okul yöneticisi, Milli Eğitim Bakanlığı’nda 3 eğitim denetçisi, üniversitelerde öğretim elemanı (araştırma görevli veya öğretim görevlisi) olarak çalışabilmektedirler. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030044944
ISCO 08
ISCO 08
Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir., Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. EYTEPE ile psikoloji, sosyoloji, felsefe, genel yönetim, ekonomi, siyaset ve diğer ilişkili disiplinler arasında ilişkileri kavrayıp, alanında özümsendiği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütebilir., Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular., Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar., Eğitim bilimine ilişkin genel bilgi birikimini, EYTEPE alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleştirir, eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirir., EYTEPE’ye ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygular., Eğitim sisteminin yönetimi ve denetimine ilişkin sorunları tanımlar, ilişkili disiplinlerden elde ettiği bilgilerle yeni bakış açıları geliştirir., EYTEPE’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri geliştirir., EYTEPE alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanır, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır., EYTEPE alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanır., EYTEPE alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve teorileri şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlenir., EYTEPE alanında güncel gelişmeleri ve kendi bilimsel nitelikli çalışmalarını alan ve alan dışındaki kişi, kurum ve kuruluşlara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır., Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip eder, uluslar arası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alır ve kendi çalışmalarını uluslar arası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim becerilerine sahiptir., Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen strateji, politika ve planları eğitim yönetimi ve denetimine ilişkin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslar arası kalite göstergeleri çerçevesinde değerlendirir., Alana ilişkin yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak; araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütür., Sosyal, ekonomik, kültürel ve eğitim bilimsel gelişmeleri ulusal politikalar ve ülkenin sahip olduğu kaynaklar doğrultusunda değerlendirir.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan “Ders Bilgi Paketi’nde tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Kastamonu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nin 19. ve 20. maddeleri uygulanır.
Eğitim Yönetimi EYTPE tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde Kastamonu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nin 8. maddesindeki başvuru esaslar göz önünde bulundurulmaktadır.
Eğitim Yönetimi EYTPE tezli ve tezsiz yüksek lisans programını tamamlayan mezunlar Milli Eğitim Bakanlığı merkez ve taşra örgütlerinde, resmi ve özel kurumlarında eğitim uzman/uzman yardımcısı, resmi ve özel okullarda okul yöneticisi, Milli Eğitim Bakanlığı’nda 3 eğitim denetçisi, üniversitelerde öğretim elemanı (araştırma görevli veya öğretim görevlisi) olarak çalışabilmektedirler.
-