Yeterlilik Kodu | TR0030016037 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Eczacılık (İngilizce) Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://www.acibadem.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eczane | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 300 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 5 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Toplumun sağlık ihtiyaçlarını karşılamaya hazır, insan haklarına saygılı, sürdürülebilir kalkınma hedeflerini benimseyen, güncel bilgi ve evrensel yetkinliklerle donatılmış, duyarlı, etik değerlere sahip, hastanın yaşam kalitesini yükseltmek için gereken bilgilere sahip geleceğin eczacılarını yetiştirmektir. Ayrıca iyi eğitim almış, yaratıcı, araştırmacı ve geliştirici nitelikte uluslararası düzeyde eczacılar yetiştirerek, bu eczacıların ülkemizde ve dünyada başta ilaç sanayi ve hastaneler olmak üzere eczacılığın her alanında istihdam edilen ve aranan eczacılar olmasını sağlamaktır. Bu bağlamda hastalıkların teşhis ve tedavisinde veya hastalıklardan korunmada kullanılan doğal ve sentetik kaynaklı farmasötik maddelerin eldesini, analiz yöntemlerini bilen ve uygulayan, doğal, sentetik veya biyoteknolojik maddelerden hareketle farmasötik ürünlerin hazırlanmasını, farmakolojik etkisinin devamlılığını, hastaya sunulması, güvenlik, etkinlik ve maliyet bakımından akılcı biçimde kullanılması ve saklanması, ürünle ilgili standardizasyon ve kalite güvenliği süreçlerine hakim olan ve eczacılık işletmelerinin yönetimini sağlayan, ilaç kullanım sonucu ortaya çıkan sorunlara etik ilkeler çerçevesinde çözüm getirebilen eczacılar yetiştirmektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Öğrencilerimiz teorik derslerini üniversitemizde bulunan derslik ve amfilerde, uygulamalı derslerini ise fakültemizdeki öğrenci laboratuvarlarında yapmaktadır. Ayrıca fakültemizde yer alan simule eczane ve bilgisayar odaları da eğitimlerini desteklemektedir. Öğrenciler, serbest eczanelerde, hastane eczanelerinde ve ilaç endüstrisinin çeşitli alanlarında staj yapma olanağı bulmakta, böylece öğrenim sürecinde kazandığı teorik ve pratik bilgi ve becerileri uygulama ortamına sahip olabilmektedir. Öğrencilerimiz üniversitemizde bulunan kütüphane ve dersliklerde ders çalışma imkanı bulabilmektedir. Öğrencilerin eğitimleri süresince ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşimine önem verilmektedir. Yurtdışında iş birliği halinde olduğumuz üniversiteler ile Erasmus programı çerçevesinde öğrenci değişim hareketliliği sunulmaktadır. Ayrıca Uluslararası Eczacılık Öğrencileri Federasyonu (International Pharmaceutical Students' Federation; IPSF) üyeliği bünyesinde gerçekleştirilen Student Exchange Program (SEP) kapsamında yurt dışı stajları ile eğitimin gelişmesi desteklenmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Sağlık alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel verileri yorumlar ve değerlendirir. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder, mesleki ve etik değerleri göz önüne alarak bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm önerileri geliştirir, bireysel ve ekip içerisinde sorumluluk alır. Bireysel ve toplumsal sağlık eğitimi yapabilecek bilgi düzeyine sahiptir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler, ara sınav ve yarıyıl içinde sürdürülen çeşitli çalışmalar yanı sıra bir de yarıyıl/yılsonu ve bütünleme sınavına tabi tutulur. Her yarıyılda en az bir ara sınav yapılır. Yarıyıl/yılsonu sınavının başarı notuna katkısı % 40’tan az, % 60’tan fazla olamaz. Öğrencinin bir dersteki başarı değerlendirmesi, öğrencinin yarıyıl/yıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ile yarıyıl/yılsonu sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek ve gerektiğinde sınıfın genel başarı düzeyi göz önünde bulundurularak belirlenir. Ara sınav ve/veya yarıyıl/yılsonu sınavı gerektirmeyen dersler Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına bildirilir. Bu durumda, yarıyıl/yılsonu ders notu, öğrencinin yarıyıl/yıl içi çalışmaları göz önünde tutularak verilir. Hastalık ve geçerli bir nedenle ara sınava giremeyen ve mazeretleri ilgili yönetim kurulu tarafından kabul edilen öğrenciler için mazeret sınavı yapılır. Öğrencilere, aldıkları her ders için aşağıdaki harf notlarından biri yarıyıl/yılsonu ders notu olarak takdir olunur. Harf notlarının katsayıları ve değerlendirme biçimi aşağıda gösterilmiştir:
Öğrencilerin programı başarılı bir şekilde ve zamanında bitirebilmeleri için her yarıyıl sonundaki, dönem not ortalamalarının en az 2.00 olması ve aldıkları derslerden DD ve üstünde not almaları gerekir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS 300’dür. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Eczacılık Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (ECZAKDER) Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi : 21.02.2024-21.02.2027 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Üniversiteye öğrenci kabulü, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ile Yükseköğretim Kurulu kararı çerçevesinde tespit edilecek esaslara göre düzenlenir. Yabancı uyruklu öğrencilere, Yükseköğretim Kurulu kararı ile Senatoca kabul edilen esas ve kurallar çerçevesinde işlem yapılır. Üniversiteye kabul edilen öğrencilerin kayıtlarının kesinleşmesi için programa kabul edilen öğrencilerin Türkiye'de bir liseden veya Millî Eğitim Bakanlığınca lise dengi olarak kabul edilen yurt içinde veya yurt dışındaki bir okuldan diploma almaya hak kazandığını gösteren bir belgeye sahip olması ve öğrenim ücreti ile ilgili işlemlerin yerine getirilmiş olması koşulları aranır. Üniversiteye kabul edilen ve yukarıda belirtilen koşulları yerine getirmiş olanların Senatoca belirlenecek diğer belgeleri de sağlamaları halinde kesin kayıtları yapılır. Belgelerinde eksiklik ve tahrifat olduğu tespit edilenlerin ve/veya başka bir yükseköğretim kurumundan çıkarılma cezası almış olanların kayıtları, yapılmış olsa bile iptal edilir. Kayıt için istenilen belgelerin aslı veya Üniversite tarafından onaylı örneği kabul edilir. Askerlik durumu ve adli sicil kaydına ilişkin olarak ise adayın beyanına dayanılarak işlem yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Öğrenciler mezun olmak için minimum 225 Ulusal Kredi ve 300 AKTS’nin tümünü başarı ile tamamlamak zorundadırlar. 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. Teorik derslere %70, laboratuvar derslerine %80 devam zorunluluğu vardır. Ayrıca mezun olabilmeleri için toplam 120 gün eczacılık/hastane stajı ve mezuniyet projesini (9. ve 10. yarıyıllarda) tamamlamaları gerekmektedir.Öğrencilerin mezun olabilmeleri için 225 Ulusal Kredi ve 300 AKTS kredisinin tamamını başarıyla tamamlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için en az 2,00/4,00 GNO'ya sahip olmak gerekmektedir. Teorik derslere %70, laboratuvar derslerine %80 devam zorunluluğu vardır. Ayrıca mezun olabilmeleri için toplam 120 gün eczacılık/hastane stajı ve mezuniyet projesini (9. ve 10. yarıyıllarda) tamamlamaları gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Serbest eczacılık, Hastane eczacılığı, Klinik eczacılık, Akademik eczacılık, Kozmetolog veya Fitoterapist Eczacı, Sağlık Sigortaları, İlaç endüstrisi, Araştırma-Geliştirme, Üretim, Kalite Kontrol ve Güvencesi, Medikal bölüm, Ruhsatlandırma, Pazarlama, Farmakovijilans, Farmakoekonomi, vb. gibi bölümlerde Kamu kuruluşları, Hıfzıssıhha Laboratuvarları, Sosyal Güvenlik Kurumu, Sağlık Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatlarında, Milli Savunma Bakanlığı ve çeşitli kuvvetlere bağlı askeri hastane ile kuruluşlarda vb. kurum ve kuruluşlarda istihdam edebilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030016037
ISCO 08
ISCO 08
Toplumun sağlık ihtiyaçlarını karşılamaya hazır, insan haklarına saygılı, sürdürülebilir kalkınma hedeflerini benimseyen, güncel bilgi ve evrensel yetkinliklerle donatılmış, duyarlı, etik değerlere sahip, hastanın yaşam kalitesini yükseltmek için gereken bilgilere sahip geleceğin eczacılarını yetiştirmektir. Ayrıca iyi eğitim almış, yaratıcı, araştırmacı ve geliştirici nitelikte uluslararası düzeyde eczacılar yetiştirerek, bu eczacıların ülkemizde ve dünyada başta ilaç sanayi ve hastaneler olmak üzere eczacılığın her alanında istihdam edilen ve aranan eczacılar olmasını sağlamaktır. Bu bağlamda hastalıkların teşhis ve tedavisinde veya hastalıklardan korunmada kullanılan doğal ve sentetik kaynaklı farmasötik maddelerin eldesini, analiz yöntemlerini bilen ve uygulayan, doğal, sentetik veya biyoteknolojik maddelerden hareketle farmasötik ürünlerin hazırlanmasını, farmakolojik etkisinin devamlılığını, hastaya sunulması, güvenlik, etkinlik ve maliyet bakımından akılcı biçimde kullanılması ve saklanması, ürünle ilgili standardizasyon ve kalite güvenliği süreçlerine hakim olan ve eczacılık işletmelerinin yönetimini sağlayan, ilaç kullanım sonucu ortaya çıkan sorunlara etik ilkeler çerçevesinde çözüm getirebilen eczacılar yetiştirmektir.
Öğrencilerimiz teorik derslerini üniversitemizde bulunan derslik ve amfilerde, uygulamalı derslerini ise fakültemizdeki öğrenci laboratuvarlarında yapmaktadır. Ayrıca fakültemizde yer alan simule eczane ve bilgisayar odaları da eğitimlerini desteklemektedir. Öğrenciler, serbest eczanelerde, hastane eczanelerinde ve ilaç endüstrisinin çeşitli alanlarında staj yapma olanağı bulmakta, böylece öğrenim sürecinde kazandığı teorik ve pratik bilgi ve becerileri uygulama ortamına sahip olabilmektedir. Öğrencilerimiz üniversitemizde bulunan kütüphane ve dersliklerde ders çalışma imkanı bulabilmektedir. Öğrencilerin eğitimleri süresince ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşimine önem verilmektedir. Yurtdışında iş birliği halinde olduğumuz üniversiteler ile Erasmus programı çerçevesinde öğrenci değişim hareketliliği sunulmaktadır. Ayrıca Uluslararası Eczacılık Öğrencileri Federasyonu (International Pharmaceutical Students' Federation; IPSF) üyeliği bünyesinde gerçekleştirilen Student Exchange Program (SEP) kapsamında yurt dışı stajları ile eğitimin gelişmesi desteklenmektedir.
- Doğru iletişim kurar. Güncel bilgi kaynaklarını takip edebilir. Eczacılık mesleği ile ilgili terminolojiyi doğru kullanır. Eczacılıkla ilgili sorunlara öneri ve çözüm getirebilir.
- Eczacılık mesleğinin tarihi gelişimini, eczacılık ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ile etik ve deontolojik kuralları, Atatürk ilke ve inkılaplarını bilir, uygular ve bilgileri tüm paydaşlarla paylaşır.
- Eczacılık ile ilgili ürün ve hammaddelerin kalite kontrol süreçlerine hakimdir, gerekli kaynakları kullanarak bu süreçleri yönetebilir.
- İlaçlar, tıbbi bitkiler ve kozmetikler ile ilgili bilgi ve donanımları ile psikoloji ve iletişim bilgilerini kullanarak hasta uyuncunu artıracak şekilde danışmanlık hizmeti verir.
- Klinik eczacılık uygulamaları kapsamında hasta kayıtlarının tutulması, hastalık yönetiminin değerlendirilmesi ve tedaviye karar aşamalarına destek verebilir. Halk sağlığı ile ilgili konuları, farmasötik bakım ve ilk yardımın nasıl yapıldığını bilir ve gerektiğinde yönlendirme yapar.
- Eczacılık alanındaki çeşitli disiplinlerden gelen bilgileri (ilaç etkin maddelerinin kimyasal yapısı, tasarımı, sentez ve analizleri, metabolizmaları, etkileri, yapı-etki ilişkileri, terapötik doz tayini, toksikolojik, farmakokinetik ve yan etkileri) bütünleştirip analiz eder, çözüm sunar ve uygular.
- Birleşmiş Milletlerin Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerini bilir, bu çerçevede politikalar geliştirilmesine, sosyal sorumluluk projelerinin yapılmasına ve yürütülmesine katkı sağlar ve tüm paydaşlar ile işbirliği yapar.
- Eczacılık ile ilgili tüm alanlarda bağımsız veya ekip içinde çalışabilir, diğer sağlık disiplinleri ile ortak çalışmalar yürütebilir. Sorumluluğu altında çalışanlara rol model olur.
- İlaçlarda ve ilaç adayı olarak geliştirilecek ürünlerde bulunan etkin ve yardımcı maddelerin kimyasal yapıları, yapı-etki ilişkileri, fizikokimyasal özellikleri, metabolizmaları, modellenmesi, sentezleri, formülasyonları ve analizleri hakkındaki bilgileri kullanarak yorum yapar ve çözüm sunar.
- Temel ve uygulamalı fen bilimler ile ilgili diğer disiplinlerdeki kavramları eczacılık meslek uygulamaları ile birleştirir ve uygular.
- Tüm fizyolojik ve biyokimyasal olaylar ve sonuçları hakkında bilgi sahibidir. Bu bilgilerle, ilaçların organizmadaki olumlu ve olumsuz tüm etkilerini ve tüm etkileşimlerini yorumlar.
- Eczacılık ile ilgili işletme bilgilerine sahiptir.
- Doğal kaynaklı ilaç hammaddelerini tanır. Bitkisel drogların biyolojik aktiviteleri, tedavide kullanımları, kimyasal bileşimleri, etkin maddeleri, analizleri ve bitki-ilaç etkileşimleri hakkında bilgi sahibidir.
- Biyoteknolojik ve radyofarmasötik ürünlerin geliştirilmesi, üretimi ve kontrollerinin her basamağında görev alabilir.
- Eczacılık ile ilgili güncel teknoloji ve yazılımlar ile veri tabanlarını bilir ve kullanır.
- Farmasötik ürünlerin farmakolojik ve toksikolojik etkilerini bilir. İlaç etkileşimleri, istenmeyen ilaç reaksiyonları ve riskli gruplarda ilaç kullanımı konusundaki bilgileri kullanarak yorum yapar ve çözüm sunar.
- Mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. Eczacılık ve diğer sağlık alanlarındaki kongre, konferans ve eğitimlere katılarak ulusal ve uluslararası gelişmeleri izler, bilgi ve becerilerini sürekli geliştirir.
- İlaçta AR-GE, kalite kontrol, ruhsatlandırma ve iyi imalat kurallarını uygulamaları ile ilgili bilgi sahibi olur.
- Farmasötik ürünlerin terapötik etkilerini tanır ve ilaçla tedavide ilacın farmakogenetik, farmakokinetik, farmakodinamik özellikleri doğrultusunda kullanımına ve stabilitesine ilişkin sorunları çözme becerisi geliştirir.
- Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişime ait olay ve olguları değerlendirir ve çözümlemede rol alır.
- Sorumluluğu altında çalışanların ve stajyerlerin öğrenme gereksinimlerini belirleme ve mesleki gelişimlerini destekleme konularında farkındalık edinir.
Sağlık alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel verileri yorumlar ve değerlendirir. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder, mesleki ve etik değerleri göz önüne alarak bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm önerileri geliştirir, bireysel ve ekip içerisinde sorumluluk alır. Bireysel ve toplumsal sağlık eğitimi yapabilecek bilgi düzeyine sahiptir.
Öğrenciler, ara sınav ve yarıyıl içinde sürdürülen çeşitli çalışmalar yanı sıra bir de yarıyıl/yılsonu ve bütünleme sınavına tabi tutulur. Her yarıyılda en az bir ara sınav yapılır. Yarıyıl/yılsonu sınavının başarı notuna katkısı % 40’tan az, % 60’tan fazla olamaz. Öğrencinin bir dersteki başarı değerlendirmesi, öğrencinin yarıyıl/yıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ile yarıyıl/yılsonu sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek ve gerektiğinde sınıfın genel başarı düzeyi göz önünde bulundurularak belirlenir. Ara sınav ve/veya yarıyıl/yılsonu sınavı gerektirmeyen dersler Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına bildirilir. Bu durumda, yarıyıl/yılsonu ders notu, öğrencinin yarıyıl/yıl içi çalışmaları göz önünde tutularak verilir. Hastalık ve geçerli bir nedenle ara sınava giremeyen ve mazeretleri ilgili yönetim kurulu tarafından kabul edilen öğrenciler için mazeret sınavı yapılır. Öğrencilere, aldıkları her ders için aşağıdaki harf notlarından biri yarıyıl/yılsonu ders notu olarak takdir olunur. Harf notlarının katsayıları ve değerlendirme biçimi aşağıda gösterilmiştir:
Ders Notu |
Puan Aralığı |
Değeri |
Katsayı |
AA |
90-100 |
Pekiyi |
4.00 |
BA |
85-89 |
İyi-Pekiyi |
3.50 |
BB |
80-84 |
İyi |
3.00 |
CB |
70-79 |
Orta-İyi |
2.50 |
CC |
60-69 |
Orta |
2.00 |
DC |
55-59 |
Orta-Zayıf |
1.50 |
DD |
50-54 |
Zayıf-Başarılı |
1.00 |
FF |
49 ve altı |
Zayıf-Başarısız |
0.00 |
FG |
Yarıyıl/Yılsonu sınavına girmedi |
Başarısız |
0.00 |
NA |
Devamsız |
Başarısız |
0.00 |
Öğrencilerin programı başarılı bir şekilde ve zamanında bitirebilmeleri için her yarıyıl sonundaki, dönem not ortalamalarının en az 2.00 olması ve aldıkları derslerden DD ve üstünde not almaları gerekir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS 300’dür. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Eczacılık Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (ECZAKDER)
Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi : 21.02.2024-21.02.2027
Üniversiteye öğrenci kabulü, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ile Yükseköğretim Kurulu kararı çerçevesinde tespit edilecek esaslara göre düzenlenir. Yabancı uyruklu öğrencilere, Yükseköğretim Kurulu kararı ile Senatoca kabul edilen esas ve kurallar çerçevesinde işlem yapılır.
Üniversiteye kabul edilen öğrencilerin kayıtlarının kesinleşmesi için programa kabul edilen öğrencilerin Türkiye'de bir liseden veya Millî Eğitim Bakanlığınca lise dengi olarak kabul edilen yurt içinde veya yurt dışındaki bir okuldan diploma almaya hak kazandığını gösteren bir belgeye sahip olması ve öğrenim ücreti ile ilgili işlemlerin yerine getirilmiş olması koşulları aranır.
Üniversiteye kabul edilen ve yukarıda belirtilen koşulları yerine getirmiş olanların Senatoca belirlenecek diğer belgeleri de sağlamaları halinde kesin kayıtları yapılır. Belgelerinde eksiklik ve tahrifat olduğu tespit edilenlerin ve/veya başka bir yükseköğretim kurumundan çıkarılma cezası almış olanların kayıtları, yapılmış olsa bile iptal edilir. Kayıt için istenilen belgelerin aslı veya Üniversite tarafından onaylı örneği kabul edilir. Askerlik durumu ve adli sicil kaydına ilişkin olarak ise adayın beyanına dayanılarak işlem yapılır.
Serbest eczacılık, Hastane eczacılığı, Klinik eczacılık, Akademik eczacılık, Kozmetolog veya Fitoterapist Eczacı, Sağlık Sigortaları, İlaç endüstrisi, Araştırma-Geliştirme, Üretim, Kalite Kontrol ve Güvencesi, Medikal bölüm, Ruhsatlandırma, Pazarlama, Farmakovijilans, Farmakoekonomi, vb. gibi bölümlerde Kamu kuruluşları, Hıfzıssıhha Laboratuvarları, Sosyal Güvenlik Kurumu, Sağlık Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatlarında, Milli Savunma Bakanlığı ve çeşitli kuvvetlere bağlı askeri hastane ile kuruluşlarda vb. kurum ve kuruluşlarda istihdam edebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030016037 | |
Qualification Title | Bachelor of Pharmacy (English) | |
Awarding Body | Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar University | |
Awarding Body Contact | Acıbadem Mehmet Ali Aydinlar University | |
Awarding Body Url | http://www.acibadem.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Pharmacy | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 300 | |
Program Duration | 5 Yıl | |
Program Profile | The aim is to educate future pharmacists who are prepared to meet the health needs of society, respect human rights, adopt sustainable development goals, and are equipped with current knowledge and universal competencies. These pharmacists will be sensitive, have ethical values, and possess the necessary information to enhance the quality of life of patients. Additionally, the goal is to train well-educated, creative, research-oriented, and innovative pharmacists at an international level, ensuring that these pharmacists become sought-after professionals in various fields of pharmacy, particularly in the pharmaceutical industry and hospitals, both within our country and worldwide. In this context, the aim is to train pharmacists who are knowledgeable and skilled in the production and analysis of pharmaceutical substances derived from natural and synthetic sources used in disease diagnosis, treatment, or prevention, as well as in the preparation of pharmaceutical products based on natural, synthetic, or biotechnological substances. These pharmacists will also be proficient in ensuring the continuation of pharmacological effects, the rational use and storage of products in terms of safety, efficacy, and cost, as well as in the processes of product standardization and quality assurance. Moreover, they will be capable of managing pharmaceutical enterprises and resolving issues arising from drug use within an ethical framework. | |
Learning Environments | Our students attend theoretical courses in the classrooms and lecture halls at our university, while practical courses are conducted in the student laboratories within our faculty. Additionally, the simulated pharmacy and computer rooms available in our faculty further support their education. Students have the opportunity to intern in community pharmacies, hospital pharmacies, and various areas of the pharmaceutical industry, enabling them to apply the theoretical and practical knowledge and skills they have gained during their studies. Our students also have access to study spaces in the university's library and classrooms. Throughout their education, national and international interaction is emphasized. Within the framework of the Erasmus program, student exchange mobility is offered in collaboration with universities abroad. Furthermore, the development of education is supported through international internships under the Student Exchange Program (SEP), which is carried out as part of the membership in the International Pharmaceutical Students' Federation (IPSF). | |
Description |
| |
Key Competencies | They interpret and evaluate scientific data by utilizing the knowledge and skills they possess in the healthcare field. | |
Further Info | Students are subject to midterm and final exams, as well as various assignments carried out during the semester. At least one midterm exam is held each semester. The contribution of the semester/final exam grade to the overall grade must not be less than 40% and must not exceed 60%. The evaluation of a student's success in a course is determined by considering both their performance in the semester/year-long coursework and their final exam score, and, when necessary, taking into account the overall success level of the class. Courses that do not require midterm and/or semester/final exams are reported to the Student Affairs Directorate. In such cases, the final grade is determined based on the student's semester/year-long work. For students who are unable to attend the midterm exam due to illness or valid reasons, and whose excuses are accepted by the relevant administrative board, a make-up exam is conducted. For each course, students receive one of the following letter grades as their final grade, and the corresponding grade points and evaluation system are as follows: Course Grade | Score Range | Description | Grade Point
In order for students to successfully complete the program on time, their cumulative GPA at the end of each semester must be at least 2.00, and they must earn a grade of DD or higher in their courses. A minimum of 300 ECTS credits must be earned for graduation. Students are also required to complete their mandatory internships within the specified period and under the designated conditions.
| |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs: • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and overseeing education, teaching, and other activities in higher education institutions. • "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, prepared within the framework of the criteria set by YÖK, are published annually. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, prepared based on these reports, are shared with the public by YÖK. • The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Degree Programs."
Pharmacy Education Program Evaluation and Accreditation Association (ECZAKDER) Accreditation Start/End Date: 21.02.2024 – 21.02.2027 | |
Access Requirements | Student admission to the university is organized according to the principles determined by the Higher Education Law No. 2547 and decisions made by the Higher Education Council. For international students, the procedures are carried out based on the principles and rules approved by the Senate, in accordance with the decisions of the Higher Education Council. In order for the registration of students accepted to the university to be finalized, the students must have a document showing that they are eligible for a diploma from a high school in Turkey or a foreign school recognized as equivalent by the Ministry of National Education or a foreign institution, and the tuition fee-related procedures must be completed. The final registration of students who meet the above-mentioned conditions and provide any additional documents specified by the Senate will be carried out. Registrations will be canceled if it is found that the documents are incomplete or falsified, or if the student has been expelled from another higher education institution, even if the registration has already been made. The original or a certified copy of the required documents by the university will be accepted for registration. Regarding military status and criminal record, procedures will be carried out based on the candidate’s declaration. | |
Conditions for Success | Students must successfully complete all 225 National Credits and 300 ECTS credits to graduate. Having a GPA of at least 2.00 out of 4.00 is the required qualification requirement for graduation. 70% attendance for theoretical courses and 80% attendance for laboratory courses are required. In addition, they must complete a total of 120 days of pharmacy / hospital internships, and a graduation project (during 9. and 10. semesters) in order to graduate.Students must successfully complete all 225 National Credits and 300 ECTS credits to graduate. Having a GPA of at least 2.00 out of 4.00 is the required qualification requirement for graduation. 70% attendance for theoretical courses and 80% attendance for laboratory courses are required. In addition, they must complete a total of 120 days of pharmacy / hospital internships, and a graduation project (during 9. and 10. semesters) in order to graduate. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Pharmacies, Hospital Pharmacy, Clinical Pharmacy, Academic Pharmacy, Cosmetologist or Phytotherapist Pharmacist, Health Insurances, Pharmaceutical Industry, Research & Development, Production, Quality Control and Assurance, Medical Department, Licensing, Marketing, Pharmacovigilance, Pharmacoeconomics, etc. Public institutions, Hifzissihha Laboratories, Social Security Institution, Ministry of Health's central and provincial organizations, military hospitals and institutions affiliated with the Ministry of National Defense and various armed forces, as well as in other institutions and organizations. | |
Legal Basis |
| |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030016037
The aim is to educate future pharmacists who are prepared to meet the health needs of society, respect human rights, adopt sustainable development goals, and are equipped with current knowledge and universal competencies. These pharmacists will be sensitive, have ethical values, and possess the necessary information to enhance the quality of life of patients. Additionally, the goal is to train well-educated, creative, research-oriented, and innovative pharmacists at an international level, ensuring that these pharmacists become sought-after professionals in various fields of pharmacy, particularly in the pharmaceutical industry and hospitals, both within our country and worldwide. In this context, the aim is to train pharmacists who are knowledgeable and skilled in the production and analysis of pharmaceutical substances derived from natural and synthetic sources used in disease diagnosis, treatment, or prevention, as well as in the preparation of pharmaceutical products based on natural, synthetic, or biotechnological substances. These pharmacists will also be proficient in ensuring the continuation of pharmacological effects, the rational use and storage of products in terms of safety, efficacy, and cost, as well as in the processes of product standardization and quality assurance. Moreover, they will be capable of managing pharmaceutical enterprises and resolving issues arising from drug use within an ethical framework.
Our students attend theoretical courses in the classrooms and lecture halls at our university, while practical courses are conducted in the student laboratories within our faculty. Additionally, the simulated pharmacy and computer rooms available in our faculty further support their education. Students have the opportunity to intern in community pharmacies, hospital pharmacies, and various areas of the pharmaceutical industry, enabling them to apply the theoretical and practical knowledge and skills they have gained during their studies. Our students also have access to study spaces in the university's library and classrooms. Throughout their education, national and international interaction is emphasized. Within the framework of the Erasmus program, student exchange mobility is offered in collaboration with universities abroad. Furthermore, the development of education is supported through international internships under the Student Exchange Program (SEP), which is carried out as part of the membership in the International Pharmaceutical Students' Federation (IPSF).
- Communicate effectively, follow up-to-date information, use terminology related to the pharmacy profession correctly, provide suggestions and solutions to problems related to pharmacy.
- Know the historical development of the pharmacy profession, national and international legislation, ethical and deontological rules regarding pharmacy, and Ataturk's principles and reforms, and apply them, share any relevant information with all stakeholders.
- Have knowledge of the quality control processes of pharmaceutical products and raw materials and manage these processes using the necessary resources.
- Provide consultancy services to improve patient compliance by using its knowledge and equipment regarding drugs, medicinal plants, and cosmetics, as well as psychology and communication information.
- Maintain medical records, evaluate disease management, and provide support for treatment decisions within the scope of clinical pharmacy practices; know issues regarding public health, pharmaceutical care, and first aid, and provide guidance when necessary.
- Integrate and analyze information from various disciplines in the field of pharmacy (chemical structure, design, synthesis and analysis, metabolism, effects, structure-activity relationships, therapeutic dose determination, toxicology, pharmacokinetics, and side effects of active pharmaceutical substances), offer solutions, and apply them.
- Have knowledge of the United Nations Sustainable Development Goals, contribute to the development of policies within this framework, the development and execution of social responsibility projects and cooperate with all stakeholders.
- Work independently or in a team in all areas related to pharmacy and carry out joint studies with other health disciplines; become a role model for those who work under his/her responsibility.
- Interpret active and excipient substances in drugs and products to be developed as drug candidates using information based on their chemical structures, structure-activity relationships, physicochemical properties, metabolism, modelling, synthesis, formulation, and analysis, and offer solutions to the related problems.
- Combine concepts from basic and applied sciences with professional pharmacy practices.
- Recognize all physiological and biochemical events and their consequences. Interpret all the positive and negative effects and interactions of drugs on the organism using this information.
- Have knowledge of pharmacy management.
- Recognize natural pharmaceutical raw materials; have information about the biological activities of herbal drugs, their use in treatment, chemical compositions, active ingredients, analyses, and plant-drug interactions.
- Take part in every step of the development, production, and quality control of biotechnological and radiopharmaceutical products.
- Comprehend and use current technology, software, and databases related to pharmacy.
- Know the pharmacological and toxicological effects of pharmaceutical products; interpret and offer solutions using information on drug interactions, adverse drug reactions, and drug use in risk groups.
- Adopt professional development and lifelong learning; follow national and international developments; and continually improve his/her knowledge and skills by attending congresses, conferences, and trainings in pharmacy and other health fields.
- Acquire knowledge about R&D, quality control, licensing, and the application of Good Manufacturing Practices (GMP) in pharmaceuticals.
- Recognize the therapeutic effects of pharmaceutical products and develop the ability to address issues related to the use and stability of medications in accordance with their pharmacogenetic, pharmacokinetic, and pharmacodynamic properties in drug therapy.
- Evaluate events and phenomena related to the development of the pharmacy profession and education and actively participate in problem-solving.
- Develop awareness of determining the learning needs of the individuals working under their responsibility, including interns, and supporting their professional development.
They interpret and evaluate scientific data by utilizing the knowledge and skills they possess in the healthcare field.
They identify and analyze issues encountered in practices related to their field, and, considering professional and ethical values, develop solutions based on scientific data/evidence. They take responsibility both individually and within a team.
They possess the knowledge and competence to conduct individual and public health education.
Students are subject to midterm and final exams, as well as various assignments carried out during the semester. At least one midterm exam is held each semester. The contribution of the semester/final exam grade to the overall grade must not be less than 40% and must not exceed 60%. The evaluation of a student's success in a course is determined by considering both their performance in the semester/year-long coursework and their final exam score, and, when necessary, taking into account the overall success level of the class. Courses that do not require midterm and/or semester/final exams are reported to the Student Affairs Directorate. In such cases, the final grade is determined based on the student's semester/year-long work. For students who are unable to attend the midterm exam due to illness or valid reasons, and whose excuses are accepted by the relevant administrative board, a make-up exam is conducted. For each course, students receive one of the following letter grades as their final grade, and the corresponding grade points and evaluation system are as follows:
Course Grade | Score Range | Description | Grade Point
- AA: 90-100 - Excellent - 4.00
- BA: 85-89 - Good-Excellent - 3.50
- BB: 80-84 - Good - 3.00
- CB: 70-79 - Fair-Good - 2.50
- CC: 60-69 - Fair - 2.00
- DC: 55-59 - Fair-Poor - 1.50
- DD: 50-54 - Poor-Passing - 1.00
- FF: 49 and below - Poor-Failing - 0.00
- FG: Did not attend semester/final exam - Failing - 0.00
- NA: Absence - Failing - 0.00
In order for students to successfully complete the program on time, their cumulative GPA at the end of each semester must be at least 2.00, and they must earn a grade of DD or higher in their courses. A minimum of 300 ECTS credits must be earned for graduation. Students are also required to complete their mandatory internships within the specified period and under the designated conditions.
To ensure the quality of higher education programs:
• The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and overseeing education, teaching, and other activities in higher education institutions.
• "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, prepared within the framework of the criteria set by YÖK, are published annually. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, prepared based on these reports, are shared with the public by YÖK.
• The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Degree Programs."
-
Creation and Approval of Curricula: YÖK sets the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes to be achieved by each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles defined by YÖK.
1.2. After the curriculum of National Core Education Programs is approved by the relevant Deans’ Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
-
Measurement and Evaluation: The method of measuring and evaluating the learning outcomes to be achieved by each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the basic principles established by YÖK.
-
Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the required course credits and other obligations determined by the higher education institutions.
-
Self-Assessment and External Evaluation: Higher education institutions, within the framework of continuous monitoring, enter the "Institutional Self-Evaluation Reports" from the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions given by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the programs' qualifications are ensured for quality assurance. Regular review activities regarding the qualifications defined by YÖKAK regulations are conducted.
Pharmacy Education Program Evaluation and Accreditation Association (ECZAKDER)
Accreditation Start/End Date: 21.02.2024 – 21.02.2027
Student admission to the university is organized according to the principles determined by the Higher Education Law No. 2547 and decisions made by the Higher Education Council. For international students, the procedures are carried out based on the principles and rules approved by the Senate, in accordance with the decisions of the Higher Education Council.
In order for the registration of students accepted to the university to be finalized, the students must have a document showing that they are eligible for a diploma from a high school in Turkey or a foreign school recognized as equivalent by the Ministry of National Education or a foreign institution, and the tuition fee-related procedures must be completed.
The final registration of students who meet the above-mentioned conditions and provide any additional documents specified by the Senate will be carried out. Registrations will be canceled if it is found that the documents are incomplete or falsified, or if the student has been expelled from another higher education institution, even if the registration has already been made. The original or a certified copy of the required documents by the university will be accepted for registration. Regarding military status and criminal record, procedures will be carried out based on the candidate’s declaration.
Pharmacies, Hospital Pharmacy, Clinical Pharmacy, Academic Pharmacy, Cosmetologist or Phytotherapist Pharmacist, Health Insurances, Pharmaceutical Industry, Research & Development, Production, Quality Control and Assurance, Medical Department, Licensing, Marketing, Pharmacovigilance, Pharmacoeconomics, etc. Public institutions, Hifzissihha Laboratories, Social Security Institution, Ministry of Health's central and provincial organizations, military hospitals and institutions affiliated with the Ministry of National Defense and various armed forces, as well as in other institutions and organizations.
-
Law No. 2547 on Higher Education: This law regulates the structure, functioning, and responsibilities of higher education institutions in Turkey, aiming to establish a unified framework for the organization and governance of universities and other higher education establishments. It outlines the duties of the Higher Education Council (YÖK) and provides guidelines for student admission, academic programs, and faculty responsibilities.
-
Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article 35): This article refers to specific amendments or additional provisions made to the original Higher Education Law. It is typically used to address updates or clarifications related to the application of the law, such as issues regarding faculty appointments, administrative procedures, or institutional regulations within universities or higher education institutions.
Qualification is continuous
