Yeterlilik Kodu | TR0030011631 | |
Yeterlilik Adı | Eczacılık (%30 İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bezmialem Vakıf Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Topkapı Mahallesi Adnan Menderes Vatan Bulvarı No:113 34093 Fatih/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | http://bezmialem.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eczane | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 300 | |
Programın Normal Süresi | 5 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Fakültemizin amacı, eczacılık mesleğinin yeni üyeleri olacak öğrencilerimizi uluslararası düzeyde teorik ve pratik bilgi ile donatılmış, yenilikleri takip eden, üretken ve sorumluluk sahibi, ülkemizin, sağlık sektörünün ve ilaç endüstrisinin eczacı ihtiyacını karşılayabilecek kapasitede ve mesleki etik değerlere sahip eczacılar olarak yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğretim yılı boyunca yapılacak sınavlar şunlardır: (1) Bir öğrencinin bir dersten sağlayacağı başarının ölçülmesinde, esas olarak o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında sağladığı başarı ile yarıyıl sonu sınavlarında sağladığı başarı dikkate alınır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Eczacılık Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (ECZAKDER) Başlangıç: 15.08.2023 / Bitiş: 15.08.2025 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmesi için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken toplam AKTS 300’dür. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını ve bitirme projelerini belirtilen sürede tamamlamaları zorunludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Serbest eczacılık, hastane eczacılığı, ilaç firmaları, kozmetik firmaları, ecza depoları, EUS çerçevesinde Klinik Eczacılık veya Fitoterapi Uzmanlığı, İl ve İlçe Sağlık Müdürlükleri, Sağlık Bakanlığı ve ilaçla ilgili araştırma ve geliştirme merkezleri, üniversiteler (eczacılık fakülteleri), vb kuruluşlarda görev alabilir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030011631
ISCO 08
ISCO 08
Fakültemizin amacı, eczacılık mesleğinin yeni üyeleri olacak öğrencilerimizi uluslararası düzeyde teorik ve pratik bilgi ile donatılmış, yenilikleri takip eden, üretken ve sorumluluk sahibi, ülkemizin, sağlık sektörünün ve ilaç endüstrisinin eczacı ihtiyacını karşılayabilecek kapasitede ve mesleki etik değerlere sahip eczacılar olarak yetiştirmektir.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Mezunlarımız, eczacılık mesleği ve farmasötik bilimler ile ilgili alanlarda etik değerlere ve kurallara uygun şekilde ve kanunlar tarafından belirlenmiş güncel idari ve teknik becerilere sahip olarak mesleğini icra eder ve bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda sürekli olarak geliştirir.
- Eczacılık mesleği ve çalışma alanları ile ilgili politikaların oluşturulmasında ve mesleki süreçlerin yönetiminde aktif rol oynar.
- Mezunlarımız, ilaç ile ilgili kullanım, teknik ve idari bilgileri hastalara, sağlık çalışanlarına ve yöneticilere anlaşılır bir şekilde aktarır ve bilgilendirme yapar ve tüm paydaşlara etkin iletişim içerisinde olur.
- Mezunlarımız, akılcı ve güvenli ilaç kullanımında mevzuat ve etik kurallara uygun ve hasta odakli danışmanlık yapar, farmakovijilans raporlama sistemini kullanırlar ve halk sağlığını korumak gibi toplumasl sorumlarını yerine getirirler.
- Mezunlarımız, farmasötik ve kozmetik ürünlerin ve tıbbi malzeme/cihazların tasarım, üretim, tedarik, sunum ve kalite kontrol süreçlerinde görev alır ve tüm aşamalar hakkında güncel bilgiye sahip olur.
- Mezunlarımız, doğal ürünlerin kullanım güvenliği ve kalitesi hakkında hastaları, sağlık çalışanlarını ve yöneticileri bilgilendirir.
- Mezunlarımız, tıbbi ve zehirli bitkileri tanır.
- Mezunlarımız, biyoteknolojik ve radyofarmasötik ürünler hakkında bilgiye sahip olacaktır ve bu ürünlerin üretimi ve geliştirilmesinde görev alır.
- Mezunlarımız, ilaçların nanoformülasyonların fiziksel, kimyasal, biyolojik, toksikolojik ve farmasötik özelliklerini kontrol edilmesinde görev alır.
- Mezunlarımız, ilaç kalitesi, ilaç kontrolü ve standardizasyonu konusunda bilgiye sahip olacaktır.
- Mezunlarımız, ilaç ruhsatlandırma politikaları, veri koruma ve patentler hakkında bilgi sahibi olur ve ilgili konularda görev alır.
- Mezunlarımız, bilimsel deneyleri yapabilecek donanıma sahip olurlar ve araştırma, uygulama ve geliştirme faaliyetlerini bilimsel ve etik ilkelerine uygun olarak yürütürler.
- Mezunlarımız, kurallar çerçevesinde eczaneleri ve eczacılık ile ilgili işletmeleri organize eder ve yürütür ve personelini mesleki gelişim açısından desteklerler.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğretim yılı boyunca yapılacak sınavlar şunlardır:
a) Kısa süreli sınav
b) Ara sınav (Vize)
c) Mazeret Sınavı
d) Yarıyıl sonu (Final) sınavı
e) Bütünleme sınavı
f) Staj sınavı
g) Tek ders sınavı
(1) Bir öğrencinin bir dersten sağlayacağı başarının ölçülmesinde, esas olarak o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında sağladığı başarı ile yarıyıl sonu sınavlarında sağladığı başarı dikkate alınır.
(2) Yarıyıl içi sınavlarının başarı notuna katkısı % 40’ı geçemez, yarıyıl sonu sınavlarının katkısı ise en az %60 olmalıdır.
(3) Bir dersin başarılı sayılabilmesi için ders başarı notunun 100 puan üzerinden en az 60, final veya bütünleme sınav notunun ise en az 50 olması gerekmektedir.
(Bezmialem Vakıf Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Eğitim – Öğretim Sınav Yönergesi)
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Eczacılık Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (ECZAKDER)
Başlangıç: 15.08.2023 / Bitiş: 15.08.2025
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
Serbest eczacılık, hastane eczacılığı, ilaç firmaları, kozmetik firmaları, ecza depoları, EUS çerçevesinde Klinik Eczacılık veya Fitoterapi Uzmanlığı, İl ve İlçe Sağlık Müdürlükleri, Sağlık Bakanlığı ve ilaçla ilgili araştırma ve geliştirme merkezleri, üniversiteler (eczacılık fakülteleri), vb kuruluşlarda görev alabilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030011631 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Pharmacy | |
Awarding Body | Bezmialem Vakif University | |
Awarding Body Contact | Topkapı Mahallesi Adnan Menderes Vatan Bulvarı No:113 34093 Fatih/İstanbul | |
Awarding Body Url | http://bezmialem.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Pharmacy | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 300 | |
Program Duration | 5 Yıl | |
Program Profile | The aim of our faculty is to train our students, who will be new members of the pharmacy profession, as pharmacists who are equipped with theoretical and practical knowledge at an international level, who follow innovations, who are productive and responsible, who have the capacity to meet the pharmacist needs of our country, the health sector and the pharmaceutical industry, and who have professional ethical values. | |
Learning Environments | Education and training are carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided as internships or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, healthcare institutions and workplaces | |
Description |
| |
Key Competencies | The program possesses advanced levels of the following key competencies:
| |
Further Info | The exams to be held throughout the academic year are: (1) In measuring the success of a student in a course, the success achieved in the semester studies for that course and the success achieved in the final exams are taken into consideration. | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. National Society of Assessment and Accreditation of Pharmacy Education (ECZAKDER) Start: 15.08.2023 / End: 15.08.2025 | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | In order to graduate form this programme the student should get an average at least 2 points form 4. 300 ECTS have to be gained for graduation. At the same time the students should complete internship and graduation project studies in the mentioned time. | |
Progression Paths (Relationship Type) | They can work in private pharmacy, hospital pharmacy, pharmaceutical companies, cosmetic companies, pharmaceutical warehouses, Clinical Pharmacy or Phytotherapy Specialist within the framework of EUS, Provincial and District Health Directorates, Ministry of Health and drug-related research and development centers, universities (faculties of pharmacy), etc. | |
Legal Basis | 1.Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2.1. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board. | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030011631
ISCO 08
ISCO 08
The aim of our faculty is to train our students, who will be new members of the pharmacy profession, as pharmacists who are equipped with theoretical and practical knowledge at an international level, who follow innovations, who are productive and responsible, who have the capacity to meet the pharmacist needs of our country, the health sector and the pharmaceutical industry, and who have professional ethical values.
Education and training are carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided as internships or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, healthcare institutions and workplaces
- Our graduate students carry out their profession acoording to the ethical principles of pharmacy and pharmaceutical sciences and current administrative and technical skills that are determined by legislation. And also improves theirselves in terms of scientific and technological progress consciously
- Take active roles in development of occupational procedures and employment policies.
- Our graduate students inform patients, health professionals and administrators about drug usage and tehcnical and administrative data clearly and be in an effective relationship with all stakeholders.
- Our graduate students consult patients about safe and rational drug use according to legislation and ethical rules in a patient focused way, use pharmacovigilance reporting system and incur liabilities for public health.
- Our graduate students take roles in design, production, supply, represent and quality control process of pharmaceutical, cosmetic products and medical devices.
- Our graduate students inform health professionals and administrastors about natural drug applications and safety.
- Our graduate students can identify medical and toxic plants.
- Our graduate students have information about biotechnological and radiopharmaceutical products and takes roles in production and development of these products.
- Our graduate students take roles in controlling the physical, chemical, biologicali toxicological and pharmaceutical properties of drug with nanoformulation.
- Our graduate students will have detailed information about drug quality, control and standardization.
- Our graduate students have detailed information and take roles in drug registration process, data protection and patent.
- Our graduate students have the ability to conduct scientific studies and they carry out research and development process in a scientific and ethical way.
- Our graduate students organise the corporations about pharmacy according to the legislation and support the staff about proffessional development.
The program possesses advanced levels of the following key competencies:
- Literacy
- Multilingualism
- Mathematical competency and proficiency in science, technology, and engineering
- Digital competency
- Personal, social, and learning-to-learn competency
- Citizenship competency
- Entrepreneurship competency
- Cultural awareness and expression competency
The exams to be held throughout the academic year are:
a) Short term exam
b) Midterm exam (Midterm)
c) Make-up Exam
d) End of semester (Final) exam
e) Make-up exam
f) Internship exam
g) Single course exam
(1) In measuring the success of a student in a course, the success achieved in the semester studies for that course and the success achieved in the final exams are taken into consideration.
(2) The contribution of mid-term exams to the success grade cannot exceed 40%, and the contribution of final exams must be at least 60%.
(3) In order for a course to be considered successful, the course success grade must be at least 60 out of 100 points, and the final or make-up exam grade must be at least 50.
(Bezmialem Vakif University Faculty of Pharmacy Education and Evaluation Legislation)
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
National Society of Assessment and Accreditation of Pharmacy Education (ECZAKDER)
Start: 15.08.2023 / End: 15.08.2025
- Graduating from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions.
- To be placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), whose procedures and principles are determined by YÖK.
- To be placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, whose procedures and principles are determined by YÖK.
They can work in private pharmacy, hospital pharmacy, pharmaceutical companies, cosmetic companies, pharmaceutical warehouses, Clinical Pharmacy or Phytotherapy Specialist within the framework of EUS, Provincial and District Health Directorates, Ministry of Health and drug-related research and development centers, universities (faculties of pharmacy), etc.
1.Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2.1. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board.
The qualification is valid at all times.
