Yeterlilik Kodu

TR0030219259

Yeterlilik Adı
Ebelik Lisans Diploması
Sorumlu KurumKarabük Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKarabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük
Sorumlu Kurum URLhttp://www.karabuk.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Hemşirelik ve ebelik
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği temel bilgileri, ebelik mesleği ile ilişkilendirebilir.
  • Mesleki uygulamalarını, ebelik felsefesi, etik ilkeler, hasta ve çalışan güvenliği ilkeleri ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
  • Birey/kadın/gebe/aile ve topluma gereksinimleri doğrultusunda eğitim ve danışmanlık yapar.
  • Sağlık bakım sistemlerindeki eğitim ve teknolojileri izler ve kullanır.
  • Mesleki yaşamında kanıt temelli yaklaşımı benimser.
  • Yaşam boyu öğrenmeyi benimser ve kendini geliştirir.
  • Disiplinler arası ve disiplin içi çalışmaları yürütebilir.
  • Gebelik, doğum ve doğum sonu dönem bakım hizmetlerini yürütür, riskleri erken dönemde saptar ve sevk eder.
  • İletişim ve sorun çözme becerilerini etkin biçimde kullanabilir.
  • Aile planlaması hizmetlerini sunar, 15-49 yaş kadın ve 0-6 yaş çocuk izlemleri yapar.
  • Gebelik tanısı koyar ve düşük riskli gebeleri izler.
  • Normal doğumu ve hekimin olmadığı hallerde makat doğumu anne dostu yaklaşımları benimseyerek yaptırır, gerektiğinde epizyotomi uygular.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

KARABÜK ÜNİVERSİTESİ ÖN LİSANS, LİSANS EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİni inceleyiniz. Ebelik alanında lisans derecesi elde edebilmek için, öğrencilerin sağlaması gereken şartlar şunlardır.

a) Müfredattaki tüm dersleri en az C derecesi ile geçmiş olmak

b) 4.0 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı ortalamayı elde etmiş olmak

c)15 iş günü zorunlu yaz stajını başarı ile tamamlamış olmak d)Mezuniyet kriterlerini tamamlamış olmak.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Bu lisans programı için öğrenci kabulü Türkiye Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) tarafından yapılmış düzenlemelere göre ÖSYS adlı ulusal Üniversite Öğrenci Yerleştirme Sınavı ile gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler bu lisans programına (4 yıllık, birinci öğretim) kabul alabilmek için, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan üniversiteye giriş sınavına girmek zorundadırlar. Sınav iki aşamadan oluşmaktadır. İlk aşama Yüksek Öğretim Giriş Sınavı (YGS) dir. Öğrenciler Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) olarak adlandırılan ikinci sınava girmek için 500 üzerinden en az 180 puan almaları gerekmektedir. İkinci aşama sınavı olan LYS, 5 ayrı seans olarak uygulanır. Öğrenciler, sosyal bilimler, dil gibi kendi çalışma alanına göre ilgili sınava katılırlar. 500 üzerinden en az 180 puan alan öğrenciler istediği üniversite ve lisans programını seçebilir. Bu derece programına yerleştirme sınav puanı ve ortaöğretim (Türk Eğitim Sisteminde lise) genel not ortalamasından (GNO) alınan puanlara göre ÖSYM tarafından yapılır. Öğrencilerin akademik program tercihlerini yaptıktan sonra, Öğrenci Değerlendirme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) öğrencilerin YGS puanlarına göre bu programlara öğrencileri yerleştirir. Program aynı zamanda lisans için yabancı öğrenci de alır. Son zamanlarda, üniversitelere akademik programlarına yabancı öğrencilerin seçimi için hakkı verilmiştir, fakat kabul kriterleri Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından onaylanması gerekmektedir. Karabük Üniversitesi her yıl Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (YOGS) düzenler. Sınav sadece lisans (ilk kademe) programlarına başvuru içindir. YOGS’ye girmek isteyen öğrenciler için ilk şart, Türkiye (Türk uyruklu sahip ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti yurt dışında ortaöğretimin son üç yılda katıldığı bu öğrencilerin de uygulayabilirsiniz) den başka bir milliyetten olmasıdır. İkinci olarak, orta öğretimin son bir yılı içinde olmanız veya başarılıyla orta öğrenimini tamamlamış olması gerekmektedir. Karabük Üniversitesi tarafından her yıl düzenlenen YOGS puanına ek olarak, öğrencilerin uluslararası alanda tanınan SAT1, ABITUR gibi sınavları birinin puanlara göre bu lisans programına kabul edilir. Değişim öğrencileri Karabük Üniversitesi değişim öğrencisi olarak Karabük Üniversitesi nde eğitim almak için başvuran öğrencilerin üniversite arasındaki mevcut anlaşmalar çerçevesinde Karabük Üniversitesi ne kabul edilir. Değişim öğrencileri, eğitim programındaki sunulan adresleri almaları ve bir veya iki dönem öğrenim görebilirler. Değişim öğrencileri için başvuru prosedürü Karabük Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi aracılığıyla yönetilir. Yılın son güncelleme haberleri, iletişim ve detaylı bilgiyi http://uluslararasi.karabuk.edu.tr/en/default.html bulabilirsiniz

Başarma ŞartlarıEbelik alanında lisans derecesi elde edebilmek için, öğrencilerin sağlaması gereken şartlar şunlardır. a) Müfredattaki tüm dersleri en az C derecesi ile geçmiş olmak b) 4.0 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı ortalamayı elde etmiş olmak c)15 iş günü zorunlu yaz stajını başarı ile tamamlamış olmak d)Mezuniyet kriterlerini tamamlamış olmak. Bu mezuniyet kriterleri şunlardır. En az 100 prenatal izlem, 40 normal spontan doğum yaptırma 1 ya da 2 makat doğuma yardım etme veya gözlem, 40 riskli gebe izlemi, En az 100 normal lohusa izlemi, En az 100 normal yenidoğan (bebek) izlemi, 50 riskli yenidoğan izlemi.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Ebelik bölümümden mezun olan ebelerin, özel ya da resmi sağlık kurumlarında ebelikle ilgili birimlerde çalışma olanakları bulunmaktadır

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030219259


Yeterlilik Adı
Ebelik Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Karabük Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Biyolojik, sosyal ve davranış bilimlerinden edindiği temel bilgileri, ebelik mesleği ile ilişkilendirebilir.
  • Mesleki uygulamalarını, ebelik felsefesi, etik ilkeler, hasta ve çalışan güvenliği ilkeleri ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
  • Birey/kadın/gebe/aile ve topluma gereksinimleri doğrultusunda eğitim ve danışmanlık yapar.
  • Sağlık bakım sistemlerindeki eğitim ve teknolojileri izler ve kullanır.
  • Mesleki yaşamında kanıt temelli yaklaşımı benimser.
  • Yaşam boyu öğrenmeyi benimser ve kendini geliştirir.
  • Disiplinler arası ve disiplin içi çalışmaları yürütebilir.
  • Gebelik, doğum ve doğum sonu dönem bakım hizmetlerini yürütür, riskleri erken dönemde saptar ve sevk eder.
  • İletişim ve sorun çözme becerilerini etkin biçimde kullanabilir.
  • Aile planlaması hizmetlerini sunar, 15-49 yaş kadın ve 0-6 yaş çocuk izlemleri yapar.
  • Gebelik tanısı koyar ve düşük riskli gebeleri izler.
  • Normal doğumu ve hekimin olmadığı hallerde makat doğumu anne dostu yaklaşımları benimseyerek yaptırır, gerektiğinde epizyotomi uygular.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

KARABÜK ÜNİVERSİTESİ ÖN LİSANS, LİSANS EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİni inceleyiniz. Ebelik alanında lisans derecesi elde edebilmek için, öğrencilerin sağlaması gereken şartlar şunlardır.

a) Müfredattaki tüm dersleri en az C derecesi ile geçmiş olmak

b) 4.0 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı ortalamayı elde etmiş olmak

c)15 iş günü zorunlu yaz stajını başarı ile tamamlamış olmak d)Mezuniyet kriterlerini tamamlamış olmak.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Bu lisans programı için öğrenci kabulü Türkiye Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) tarafından yapılmış düzenlemelere göre ÖSYS adlı ulusal Üniversite Öğrenci Yerleştirme Sınavı ile gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler bu lisans programına (4 yıllık, birinci öğretim) kabul alabilmek için, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan üniversiteye giriş sınavına girmek zorundadırlar. Sınav iki aşamadan oluşmaktadır. İlk aşama Yüksek Öğretim Giriş Sınavı (YGS) dir. Öğrenciler Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) olarak adlandırılan ikinci sınava girmek için 500 üzerinden en az 180 puan almaları gerekmektedir. İkinci aşama sınavı olan LYS, 5 ayrı seans olarak uygulanır. Öğrenciler, sosyal bilimler, dil gibi kendi çalışma alanına göre ilgili sınava katılırlar. 500 üzerinden en az 180 puan alan öğrenciler istediği üniversite ve lisans programını seçebilir. Bu derece programına yerleştirme sınav puanı ve ortaöğretim (Türk Eğitim Sisteminde lise) genel not ortalamasından (GNO) alınan puanlara göre ÖSYM tarafından yapılır. Öğrencilerin akademik program tercihlerini yaptıktan sonra, Öğrenci Değerlendirme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) öğrencilerin YGS puanlarına göre bu programlara öğrencileri yerleştirir. Program aynı zamanda lisans için yabancı öğrenci de alır. Son zamanlarda, üniversitelere akademik programlarına yabancı öğrencilerin seçimi için hakkı verilmiştir, fakat kabul kriterleri Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından onaylanması gerekmektedir. Karabük Üniversitesi her yıl Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (YOGS) düzenler. Sınav sadece lisans (ilk kademe) programlarına başvuru içindir. YOGS’ye girmek isteyen öğrenciler için ilk şart, Türkiye (Türk uyruklu sahip ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti yurt dışında ortaöğretimin son üç yılda katıldığı bu öğrencilerin de uygulayabilirsiniz) den başka bir milliyetten olmasıdır. İkinci olarak, orta öğretimin son bir yılı içinde olmanız veya başarılıyla orta öğrenimini tamamlamış olması gerekmektedir. Karabük Üniversitesi tarafından her yıl düzenlenen YOGS puanına ek olarak, öğrencilerin uluslararası alanda tanınan SAT1, ABITUR gibi sınavları birinin puanlara göre bu lisans programına kabul edilir. Değişim öğrencileri Karabük Üniversitesi değişim öğrencisi olarak Karabük Üniversitesi nde eğitim almak için başvuran öğrencilerin üniversite arasındaki mevcut anlaşmalar çerçevesinde Karabük Üniversitesi ne kabul edilir. Değişim öğrencileri, eğitim programındaki sunulan adresleri almaları ve bir veya iki dönem öğrenim görebilirler. Değişim öğrencileri için başvuru prosedürü Karabük Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi aracılığıyla yönetilir. Yılın son güncelleme haberleri, iletişim ve detaylı bilgiyi http://uluslararasi.karabuk.edu.tr/en/default.html bulabilirsiniz


Başarma Şartları
Ebelik alanında lisans derecesi elde edebilmek için, öğrencilerin sağlaması gereken şartlar şunlardır. a) Müfredattaki tüm dersleri en az C derecesi ile geçmiş olmak b) 4.0 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı ortalamayı elde etmiş olmak c)15 iş günü zorunlu yaz stajını başarı ile tamamlamış olmak d)Mezuniyet kriterlerini tamamlamış olmak. Bu mezuniyet kriterleri şunlardır. En az 100 prenatal izlem, 40 normal spontan doğum yaptırma 1 ya da 2 makat doğuma yardım etme veya gözlem, 40 riskli gebe izlemi, En az 100 normal lohusa izlemi, En az 100 normal yenidoğan (bebek) izlemi, 50 riskli yenidoğan izlemi.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Ebelik bölümümden mezun olan ebelerin, özel ya da resmi sağlık kurumlarında ebelikle ilgili birimlerde çalışma olanakları bulunmaktadır


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030219259

Qualification Title
Ebelik Undergraduate
Awarding BodyKarabük University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.karabuk.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasNursing and midwifery
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Relate midwifery with learning of biology, social and behavior sciences Perform the professional practice in accordance with midwifery philosophy, ethical principles, principles of safety patient and staff, regulations Make training and consulting according to needs of the person/woman/pregnant/family and the society Monitore and use training and technology in health care systems. Adopt evidence-based in professional life Adopt themselves to life-long learning and self-developed Practice interdisciplinary and disciplinary Practice care in pregnancy, birth and postpartum period, determine the risk and referral in early time Use communication skills and ability to solve problems efficiently. Serve family planning, monitore women and children in age of 15-49 and 0-6, respectively. Diagnose the pregnancy and monitore the low risks pregnancy Administrate normal delivery and breech delivery in case of a non-present physician with mother friendly approach ,if it necessary practice episiotomy

Key Competencies-
Further Info

Please review KARABUK UNIVERSITY ASSOCIATE, UNDERGRADUATE EDUCATION AND EXAM REGULATIONS. The students who study in the programme are required to fulfil the following graduation requirements in order to get the Bachelor’s Degree: •The students must pass all the credited courses with at least a letter grade C, together with non-credited courses with at least the letter grade G •They must obtain a total of 240 ECTS Credits, 202 local credits •They must achieve a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 60 out of 100. •They must complete the summer course of 15 days and defend it successfully.

Quality Assurance-
Access Requirements

For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams.

Conditions for SuccessThe students who study in the programme are required to fulfil the following graduation requirements in order to get the Bachelor’s Degree: •The students must pass all the credited courses with at least a letter grade C, together with non-credited courses with at least the letter grade G •They must obtain a total of 240 ECTS Credits, 202 local credits •They must achieve a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 60 out of 100. •They must complete the summer course of 15 days and defend it successfully. In order to qualify for the award of a Bachelor’s Degree, a student must have completed -all courses in the curriculum, -an 8-week industrial training period, -a minimum CGPA of 2.50/4.00 (60/100) and 240 ECTS and no failing grades.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduate midwives can work in midwifery unit in private or public health agencies

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030219259


Qualification Title
Ebelik Undergraduate

Awarding Body
Karabük University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Relate midwifery with learning of biology, social and behavior sciences Perform the professional practice in accordance with midwifery philosophy, ethical principles, principles of safety patient and staff, regulations Make training and consulting according to needs of the person/woman/pregnant/family and the society Monitore and use training and technology in health care systems. Adopt evidence-based in professional life Adopt themselves to life-long learning and self-developed Practice interdisciplinary and disciplinary Practice care in pregnancy, birth and postpartum period, determine the risk and referral in early time Use communication skills and ability to solve problems efficiently. Serve family planning, monitore women and children in age of 15-49 and 0-6, respectively. Diagnose the pregnancy and monitore the low risks pregnancy Administrate normal delivery and breech delivery in case of a non-present physician with mother friendly approach ,if it necessary practice episiotomy


Key Competencies
-

Further Info

Please review KARABUK UNIVERSITY ASSOCIATE, UNDERGRADUATE EDUCATION AND EXAM REGULATIONS. The students who study in the programme are required to fulfil the following graduation requirements in order to get the Bachelor’s Degree: •The students must pass all the credited courses with at least a letter grade C, together with non-credited courses with at least the letter grade G •They must obtain a total of 240 ECTS Credits, 202 local credits •They must achieve a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 60 out of 100. •They must complete the summer course of 15 days and defend it successfully.


Quality Assurance
-

Access Requirements

For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams.


Conditions for Success
The students who study in the programme are required to fulfil the following graduation requirements in order to get the Bachelor’s Degree: •The students must pass all the credited courses with at least a letter grade C, together with non-credited courses with at least the letter grade G •They must obtain a total of 240 ECTS Credits, 202 local credits •They must achieve a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 60 out of 100. •They must complete the summer course of 15 days and defend it successfully. In order to qualify for the award of a Bachelor’s Degree, a student must have completed -all courses in the curriculum, -an 8-week industrial training period, -a minimum CGPA of 2.50/4.00 (60/100) and 240 ECTS and no failing grades.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduate midwives can work in midwifery unit in private or public health agencies


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address