Yeterlilik Kodu | TR0030033356 | ||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Ebelik Lisans Diploması | ||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa | ||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul | ||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://iuc.edu.tr | ||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | ||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | |||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Hemşirelik ve ebelik | ||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | ||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | ||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Bu program ile mezunlarımız lisans eğitimi sürecinde kazandıkları bilgi, beceri, deneyim ve farkındalıklar ile; anne, fetus ve yenidoğan sağlığı alanında koruyucu ve sağlığı geliştirici rolleriyle sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak ulusal ve uluslararası düzeyde rol ve sorumluluklarını meslek etiği bilinci ile yerine getirir. Mesleki donanımını sürekli güncelleyerek, beraber çalıştığı diğer sağlık çalışanları ile iyi ilişkiler kurarak uyumlu çalışma ortamına katkı sağlayan birey/aile/toplumun sağlık gereksinimlerine duyarlı, etkili ve nitelikli ebelik hizmeti verir. Yaşam boyu öğrenme ilkesi ile mesleki gelişimini sürdürür, ebelik eğitimi ve araştırmalarında ve mesleki politika geliştirmede aktif rol alır. | ||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | ||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| ||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
Tablo-1: Mutlak Aralıklar
| ||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı: Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK) Akreditasyon Başlangıç ve Bitiş Tarihi: 20.03.2025 - 30.09.2030 | ||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak 2.00-4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmakla birlikte; En az 100 doğum öncesi muayeneyi de içerecek şekilde gebe kadınlara danışmanlık yapması En az 40 gebe kadının gebelik takibini ve bakımını yapması, En az 40 doğumu kendisinin yapması (Doğum yapan kadın sayısı eksikliği nedeniyle bu sayıya ulaşılamıyorsa, bu sayı öğrencinin 20 tane daha doğuma yardım etmesi koşulu ile 30’a indirilebilir.), Makat doğuma aktif olarak katılması (Makat doğum mümkün olmadığı takdirde simülasyon yapılarak çalışılmalıdır.), Epizyotomi uygulaması ve dikiş ile başlaması (Bu, teorik bilgi verme ve klinik pratiği içerir. Dikiş pratiği, epizyotomi sonrası veya basit perianal yırtılmalara dikiş atılmasını içerir. Gerekirse bu durum simülasyon şeklinde yapılabilir.), Gebelik, doğum ya da doğum sonrası dönemde risk altında olan 40 kadını izlemesi ve bakım yapması, En az 100 lohusayı ve sağlıklı yeni doğan bebeği izlemesi ve bakımını yapması (muayene dahil), Özel bakım gerektiren, prematüre, postmatüre, düşük doğum ağırlıklı veya hasta bebekler dahil olmak üzere; yeni doğan bebek gözlemini ve bakımını yapması, Jinekolojik ve obstetrik patolojisi olan kadınların bakımını yapması, Tıbbi ve cerrahi bakımın içinde yer alması (Bu, teorik eğitim ve klinik uygulamayı içermeli), gerekmektedir. | ||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezun öğrencilerimiz tüm hastanelerin kadın hastalıkları ve doğum kliniklerinde, yenidoğan servislerinde, doğumhanelerde, aile hekimliği sisteminde, ana çocuk sağlığı merkezlerinde, halk sağlığı merkezlerinde çalışmaktadır. Bir kuruma bağlı kalmaksızın serbest ebe olarak da çalışabilmektedir. Aynı zamanda bölümümüz mezunları yüksek lisans ve doktora eğitimlerini tamamlayarak üniversitelerde öğretim üyesi ve öğretim görevlisi olarak da görev yapmaktadır. | ||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | ||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | ||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030033356
ISCO 08
ISCO 08
Bu program ile mezunlarımız lisans eğitimi sürecinde kazandıkları bilgi, beceri, deneyim ve farkındalıklar ile; anne, fetus ve yenidoğan sağlığı alanında koruyucu ve sağlığı geliştirici rolleriyle sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak ulusal ve uluslararası düzeyde rol ve sorumluluklarını meslek etiği bilinci ile yerine getirir. Mesleki donanımını sürekli güncelleyerek, beraber çalıştığı diğer sağlık çalışanları ile iyi ilişkiler kurarak uyumlu çalışma ortamına katkı sağlayan birey/aile/toplumun sağlık gereksinimlerine duyarlı, etkili ve nitelikli ebelik hizmeti verir. Yaşam boyu öğrenme ilkesi ile mesleki gelişimini sürdürür, ebelik eğitimi ve araştırmalarında ve mesleki politika geliştirmede aktif rol alır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Ebelik disiplini ile ilgili ve ilişkili yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulama bilgilerini kendi alanlarında kullanır.
- Ebelik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme, çözme becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer, uygular.
- Bireysel olarak ve ekip içinde etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
- Gebelik, doğum, doğum sonrası süreçlerde kadın, yeni doğan ve ailesinin sağlığını koruma, sürdürme, geliştirme için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
- Ebe Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
- Ebe yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
- Ebe, disipline özgü konularda veri toplar, sonuçları analiz eder, yorumlar, raporlar ve arşivler.
- Ebe tüm uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçlarının farkındadır.
- Ebe mesleki etik ve sorumluluklarını bilir. Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisine sahiptir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Dereceyi alabilmek / programı tamamlamak için akademik yıl sonunda yapılması gereken veya programın tamamlanmasını müteakip özel bir dönem sonu sınavı veya final sınav dönemi yoktur. Bununla birlikte, her yarıyıl sonunda dönemin hemen bitişini müteakip dönem sonu sınavları vardır.
- Öğrencilerin başarı değerlendirmesi İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Önlisans, Lisans Ölçme ve Değerlendirme Esaslarına göre yapılmaktadır (https://cdn.iuc.edu.tr/FileHandler2.ashx?f=olcme-degerlendirme-esaslari-senato.pdf).
- Öğrencilerin başarı değerlendirmesi ara sınav, bitirme sınavı, mazeret sınavı, bütünleme sınavı, muafiyet sınavı, tek/üç ders sınavı ile belirlenmektedir. Sınavlar çoktan seçmeli testler, doğru yanlış, tamamlamalı ve eşleştirmeli sorular, açık uçlu yazılı sınavlar şeklinde oluşturulur.
- Bir ders için yarıyıl uygulamasında yarıyıl içinde, yıl uygulamasında ise yıl içinde en az bir ara sınav yapılır. Bununla birlikte ders içindeki proje, ödev, laboratuvar, uygulama ve benzeri çalışmalar, ilgili birim kurulu kararıyla ara sınav yerine geçebilir.
- Bir dersteki başarının ölçülmesinde, o derse ait yarıyıl/yıl içi çalışmaları ile yarıyıl/yılsonu sınavlarında sağlanan başarı dikkate alınır.
- Yarıyıl/yılsonu bitirme veya bütünleme sınavının ders başarı notuna katkısı en az %50, en fazla %70’tir. Bu oran ilgili birim kurulu kararı ile belirlenir.
- Öğrencilerin ölçme ve değerlendirme, Mutlak (MDS) veya Bağıl Değerlendirme Sistemine (BDS) göre yapılır.
- Mutlak değerlendirme sisteminde başarı notu, Ham Başarı Notları (HBN) için bu Yönetmelikte öngörülen mutlak aralıklara göre belirlenir. (Tablo-1)
- Her iki değerlendirme sisteminde de herhangi bir dersten yarıyıl/yılsonu sınavına girmeyen ve bu sınavda 100 üzerinden en az 40 alamayan öğrenciler başarısız sayılır; bu sınır ilgili birim kurulu kararı ile yükseltilebilir. Bitirme/bütünleme sınavında bu sınır değerinin altında not alan ve Bitirme/Bütünleme sınavlarına girmeyen öğrenciler FF harf notu alarak başarısız sayılır.
- Bilimsel hazırlık programı öğrencileri için lisans düzeyindeki koşullu başarılı DD, DC harf notları başarısız not olarak kabul edilir.
- Ayrıca mezuniyet aşamasına gelmiş olan öğrencilerin transkriptleri Mezuniyet Değerlendirme Komisyonu tarafından incelenerek mezuniyet kriterlerini %100 sağlama durumları değerlendirilmektedir (Bkz. “Başarma Şartları” bölümü).
Tablo-1: Mutlak Aralıklar
Dörtlük Sistem |
Harf Notu |
HBN Aralıkları |
4,00 |
AA |
88-100 |
3,50 |
BA |
80-87 |
3,00 |
BB |
73-79 |
2,50 |
CB |
66-72 |
2,00 |
CC |
60-65 |
1,50 |
DC |
55-59 |
1,00 |
DD |
50-54 |
0,00 |
FF |
0-49 |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı: Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (SABAK)
Akreditasyon Başlangıç ve Bitiş Tarihi: 20.03.2025 - 30.09.2030
- Yükseköğretim Lisans Programları sayısal puanı ile öğrenci kabulü yapılır ve YÖS sınavı ile de yabancı öğrenciler kabul edilir.
Mezun öğrencilerimiz tüm hastanelerin kadın hastalıkları ve doğum kliniklerinde, yenidoğan servislerinde, doğumhanelerde, aile hekimliği sisteminde, ana çocuk sağlığı merkezlerinde, halk sağlığı merkezlerinde çalışmaktadır. Bir kuruma bağlı kalmaksızın serbest ebe olarak da çalışabilmektedir. Aynı zamanda bölümümüz mezunları yüksek lisans ve doktora eğitimlerini tamamlayarak üniversitelerde öğretim üyesi ve öğretim görevlisi olarak da görev yapmaktadır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030033356 | ||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Midwifery bachelor’s degree | ||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Istanbul University - Cerrahpaşa | ||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul | ||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://iuc.edu.tr/ | ||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | ||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. | |||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Nursing and midwifery | ||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | ||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | ||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level;
| ||||||||||||||||||||||||||||
Further Info |
Table-1: Absolute Grade Intervals
| ||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Accreditation Body Name: Association of Evaluation and Accreditation of Health Sciences Programs (SABAK) Accreditation Start and End Date: 20 March 2025 - 30 September 2030 | ||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | Students are admitted to Higher Education Undergraduate Programs based on their numerical scores, and foreign students are accepted via YÖS exam. | ||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | Successfully completing all the courses available in the program (equivalent to a total of 240 ECTS) and having a weighted GPA of at least 2.00 out of 2.00-4.00; Counseling pregnant women, including at least 100 prenatal examinations, Pregnancy follow-up and care of at least 40 pregnant women, Carrying out at least 40 births themselves (If this number cannot be reached due to the lack of the number of women giving birth, this number can be increased by the student's 20 more births). It can be reduced to 30, provided that it helps with the birth.), Active participation in breech birth (If breech birth is not possible, simulation should be performed.), Episiotomy application and starting with stitching (This includes giving theoretical information and clinical practice. Sewing practice. This includes stitching after episiotomy or simple perianal tears. If necessary, this situation can be done in the form of simulation.), Monitoring and caring for 40 women at risk during pregnancy, birth or postpartum period, Monitoring at least 100 postpartum women and healthy newborn babies. and care (including examination), Including premature, postmature, low birth weight or sick babies who require special care; It is necessary to observe and care for newborn babies, To care for women with gynecological and obstetric pathology, To take part in medical and surgical care (This should include theoretical training and clinical practice). | ||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | ||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | ||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030033356
ISCO 08
ISCO 08
- With this program, our graduates, with the knowledge, skills, experience and awareness they gained during their undergraduate education; As an active member of the healthcare team with its protective and health-promoting roles in the field of maternal, fetus and newborn health, it fulfills its roles and responsibilities at national and international levels with the awareness of professional ethics. It provides effective and qualified midwifery services that are sensitive to the health needs of the individual/family/society, contributing to a harmonious working environment by constantly updating its professional equipment and establishing good relationships with other healthcare professionals it works with. It continues its professional development with the principle of lifelong learning and takes an active role in midwifery education and research and professional policy development.
- Learning takes place in the form of formal, open or distance education. Moreover; Practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.
- They can use their theoretical and practical knowledge in their own fields with sufficient knowledge about and related to midwifery discipline.
- Has the ability to identify, define, interpret, formulate and solve problems in the field of midwifery, and for this purpose, selects and applies appropriate analysis and intervention approaches.
- Has the ability to work effectively individually and in a team.
- In pregnancy, birth and postpartum processes, women can effectively use current and functional tools and information technologies necessary for protecting, maintaining and improving the health of the newborn and their families.
- The midwife has the ability to communicate verbally and in writing in Turkish and has knowledge of at least one foreign language.
- The midwife follows the developments in science and technology with the awareness of lifelong learning and constantly renews herself.
- The midwife collects data on discipline-specific topics, analyzes, interprets, reports and archives results.
- The midwife is aware of the universal and social effects and legal consequences of all her practices.
- The midwife knows her professional ethics and responsibilities.
- Has the ability to understand and interpret a process, event, case, equipment or product, and to solve related problems with a holistic perspective and contemporary methods.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level;
- Reading and writing competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
- There is no special end-of-term exam or final exam period that must be taken at the end of the academic year in order to receive the degree / complete the program or following the completion of the program. However, at the end of each semester, there are end-of-term exams immediately following the end of the semester
- Student achievement is evaluated according to the Associate and Undergraduate Degree Measurement and Evaluation Principles of Istanbul University-Cerrahpaşa.
- (https://cdn.iuc.edu.tr/FileHandler2.ashx?f=olcme-degerlendirme-esaslari-senato.pdf)
- Students’ academic performance is assessed through midterm exams, final exams, make-up exams, resit exams, exemption exams, and single/three-course exams. Examinations may consist of multiple-choice tests, true-false, fill-in-the-blank, matching questions, and open-ended written exams.
- For each course, at least one midterm exam is administered during the semester or academic year. However, projects, assignments, laboratory work, practical training, and similar activities may substitute for midterm exams, subject to the decision of the relevant departmental board.
- The evaluation of success in a course is based on the performance in in-semester/year coursework and end-of-semester/year exams.
- The final or resit exam contributes a minimum of 50% and a maximum of 70% to the course grade. This ratio is determined by the decision of the relevant board of the academic unit.
- Students’ assessments are conducted based on either the Absolute Grading System (AGS) or the Relative Grading System (RGS).
- In the absolute grading system, course grades are determined according to the absolute grade intervals (See Table 1) as stipulated in the relevant regulation for Raw Success Grades (RSG).
- In both grading systems, students who do not take the semester/year-end exam or who score less than 40 out of 100 in these exams are considered unsuccessful. This minimum threshold may be raised by a decision of the relevant board. Students who score below this minimum in final/resit exams or who do not attend the exam are given the letter grade FF and deemed unsuccessful.
- For students enrolled in the Scientific Preparation Program, the letter grades DD and DC, which are conditionally successful at the undergraduate level, are considered failing.
- Additionally, for students who have reached the graduation stage, their transcripts are reviewed by the Graduation Evaluation Committee to determine whether they fully meet the graduation requirements. (See “Graduation Requirements” section.)
Table-1: Absolute Grade Intervals
Four-point Grading System |
Letter Grade |
Raw RGS |
4,00 |
AA |
88-100 |
3,50 |
BA |
80-87 |
3,00 |
BB |
73-79 |
2,50 |
CB |
66-72 |
2,00 |
CC |
60-65 |
1,50 |
DC |
55-59 |
1,00 |
DD |
50-54 |
0,00 |
FF |
0-49 |
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Accreditation Body Name: Association of Evaluation and Accreditation of Health Sciences Programs (SABAK)
Accreditation Start and End Date: 20 March 2025 - 30 September 2030
Students are admitted to Higher Education Undergraduate Programs based on their numerical scores, and foreign students are accepted via YÖS exam.
- Our graduate students work in all hospitals' gynecology and obstetrics clinics, neonatal services, delivery rooms, family medicine system, maternal and child health centers, and public health centers. She can also work as a freelance midwife without being affiliated with an institution. At the same time, graduates of our department complete their master's and doctoral education and work as faculty members and lecturers at universities.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.