Yeterlilik Kodu | TR0030222791 | |
Yeterlilik Adı | E-Ticaret ve Pazarlama (Sosyal Bilimler MYO) Önlisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Gaziantep Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Adres Üniversite Bulvarı 27310 Şehitkamil - Gaziantep, TÜRKİYE Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Faks +90 (342) 360 1013 E-posta bilgi@gantep.edu.tr Öğrenci İşleri 0850 227 27 41 | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gantep.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Pazarlama ve reklamcılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Günümüz koşullarında rekabet ortamında ayakta kalabilmek için satış ve pazarlama konularında yetenekli ve bilgili yöneticilere ihtiyaç duyulmaktadır. Özellikle yeni işe alımlar açısından birçok yönetici, satış ve pazarlama kavramını önemsemekte ve bu alanda uzman kişilerle çalışmayı tercih etmektedir. Programımıza katılan adaylar, iş süreçlerinde karşılaştıkları satış ve pazarlama dinamiklerini bilimsel gelişmelerle harmanlayarak, uygulamada yaşadıkları sorunların teorik boyutlarını öğrenmekte ve bu deneyimleriyle ilgili problemlere çözüm üretebilmektedir. Bu programın amacı, sürekli gelişen ve değişen piyasa koşullarına uyum sağlayabilen, girişimci, dinamik ve analitik düşünce becerisine sahip, satış ve pazarlama alanında uzman yöneticiler yetiştirmektir. Ayrıca, teorik ve pratik eğitim yoluyla pazarlama mesleğinin temel becerilerine hakim, etkin iletişim kurabilen, alanıyla ilgili bilgisayar programlarını kullanabilen bireyleri iş dünyasına kazandırmayı hedeflemektedir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | MADDE 26 – (1) Sınavlar; ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, muafiyet sınavı, kısa süreli sınavlar, ek sınav, mazeret sınavı ve bütünleme sınavından ibarettir. İlgili birim kurullarının kararı ile bu sınavlar yazılı, uygulamalı veya sözlü olarak yapılabilir. Ayrıca YÖK ve Senato tarafından belirlenen farklı sınav uygulamaları da yapılabilir. (2) Her yarıyılda, en az bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavı olmak üzere, yapılacak olan ara sınav sayısı, ilgili birim kurullarınca belirlenir. (3) Bitirme projesi, bitirme ödevi, dönem projesi, staj, saha çalışması, sunum, laboratuvar, uygulama ve benzeri derslerde birim kurulu kararı ile ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavı şartı aranmayabilir. Bu derslerde yarıyıl harf notu, öğrencinin yarıyıl içi çalışmaları göz önünde tutularak verilebilir. (4) Yarıyıl içindeki ara sınav tarihleri, bölüm başkanlıklarınca yarıyılın ilk ayı içinde ilan edilir. Ara sınav tarihlerindeki değişiklikler, bölüm başkanının onayı ile gerçekleşir. (5) Sınavlar, ilgili birim kurulunca belirlenecek kurallara göre yapılır. Öğrenciler ilan edilen kurallara uymak zorundadır. (6) Bütünleme hariç ara ve yarıyıl/yılsonu sınavlarında bir sınıfın dersleri için bir günde ikiden fazla sınav yapılmayacak şekilde program hazırlanır. (7) Bir öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girebilmesi için dönem içi devam şartını yerine getirmiş olması zorunludur. (8) Yarıyıl sonu sınavının ders notuna katkısı %40’tan az, %60’tan fazla olmamak üzere ilgili birim kurullarınca belirlenir. (9) Yarıyıl sonu sınavlarına girmeyen öğrencilere o derslerden tamamlanmamış (I) notu verilir. (10) Ara sınavlar dışında, yarıyıl içi çalışmalarından sayılmak üzere, kısa süreli sınavlar önceden tarih ve saat belirlenmeksizin yapılabilir. (11) Şubelere ayrılarak verilen teorik derslerin sınavları eş zamanlı ve değerlendirmeleri ortak yapılır. (12) İlgili birim kurullarının önerisi üzerine Senato tarafından belirlenen dersler için her yarıyıl başında muafiyet sınavları yapılabilir. Öğrenciler bu sınavlara, dersleri ilk kez alacakları yarıyıl başında akademik takvimde belirlenen tarihlerde girebilirler. (13) Yarıyıl sonu sınavları, Senato tarafından belirlenen akademik takvim uyarınca ilan edilen zamanlarda ilgili bölüm başkanlıklarınca düzenlenir ve yapılır. (14) Her türlü sınavda ve benzeri diğer çalışmalarda; kopya çeken veya kopya çekilmesine yardım eden bir öğrenci o sınav ya da çalışmadan sıfır almış sayılır. (15) Ders notu harfleri bölüm başkanlığı ve ÖİDB tarafından süresiz olarak saklanır. Bütünleme sınavı MADDE 27 – (1) Bütünleme sınavı yarıyıl sonu sınavı yerine geçer. Öğrenci bütünleme sınavına girebilmek için; o dersin yarıyıl sonu sınavına girme şartlarını yerine getirmiş olmak zorundadır. (2) Üniversiteye bağlı birimlerde bütünleme sınavı yapılıp yapılmayacağı Senato kararı ile belirlenir ve akademik takvimde gösterilir. Ders başarı durumu ve dersin harf notu MADDE 31 – (1) Bir dersteki başarı durumu yarıyıl sonu harf notu ile belirlenir. Öğrencinin bir dersten aldığı harf notu, o derste yaptığı yarıyıl içi çalışmalar (ara sınavlar, ödevler, uygulama gibi) ve yarıyıl sonu sınavında aldığı notlar birlikte değerlendirilerek elde edilir. (2) Harf notu hesaplamasında bağıl veya mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. Buna ilişkin karar ilgili öğretim elemanı tarafından takdir edilir. (3) Bağıl değerlendirme sisteminde harf notu, o derste kayıtlı öğrencilerin notlarının ortalaması ve istatistiksel dağılımı esas alınarak belirlenir. (4) Mutlak değerlendirme sisteminde harf notu, öğrencinin dönem sonu not ortalamasına karşılık gelen harf notu aşağıdaki tabloya göre belirlenir. Senato gerek gördüğünde harf sistemini, harf aralığını ve/veya katsayıları değiştirebilir.
Puan Ders Notu Katsayı
95-100 AA 4,00
90-94 BA+ 3,75
85-89 BA 3,50
80-84 BB+ 3,25
75-79 BB 3,00
70-74 CB+ 2,75
65-69 CB 2,50
60-64 CC+ 2,25
55-59 CC 2,00
50-54 DC 1,50
45-49 DD 1,00
40-44 FD 0,50
<40 FF 0,00
Devamsız NA 0,00
(5) Not ortalamasına katılmayan ve yerel kredisi olmayan diğer derslerin harf notları şunlardır: a) Başarılı (S), kredisi olmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir. b) Başarısız (U), kredisi olmayan derslerden başarısız olan öğrencilere verilir. (6) Tamamlanmamış (I), devam şartını sağlamış ancak not değerlendirmesi için gerekli koşulları henüz tamamlayamayan öğrencilere verilir. Öğrenci, herhangi bir dersten (I) notu aldığı takdirde, notların ilan tarihinden itibaren on iş günü içinde eksikliklerini tamamlayarak bir not almak zorundadır. Bu süre sonunda (I) notu öğretim elemanı tarafından mevcut notları ile değerlendirmeye alınarak harf notu verilir. Bu süre, uzayan bir hastalık veya benzeri hallerde öğrencinin başvurusu, bölüm başkanlığının önerisi ve birim yönetim kurulu kararıyla bir sonraki kayıt döneminin başlangıcına kadar uzatılabilir. Aksi halde en geç izleyen yarıyıl ders kayıtları başlangıcına kadar (I) notu sistem tarafından (FF veya U) notuna dönüştürülür. I notu verilen öğrencinin mazeret başvurusu, bölüm başkanlığının önerisi ve birim yönetim kurulu kararıyla onaylanır. (7) (EX) (muaf) notu, öğrencinin muafiyet sınavları sonucunda veya daha önce almadığı ve muaf sayıldığı derslerde verilir. (8) Devamsızlık nedeniyle başarısız notu (NA); derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen, ara ve yarıyıl sonu sınavlarının hiçbirine katılmayan veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. (NA) notu not ortalamaları hesabında (FF) notu gibi işlem görür. (9) (CC) ve üstü harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (10) Bir dersten FF ve FD harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarısız sayılırlar. (11) GNO’su 1,75 ve üstünde olan öğrenciler DD ve DC harf notu aldıkları derslerden koşullu başarılı sayılırlar. (12) Harf notları, öğretim elemanı tarafından sisteme girilir ve ÖİDB tarafından ilan edildiği anda kesinleşir.
| |
Kalite Güvencesi | Kalite Güvencesi – E-Ticaret ve Pazarlama Programı Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu E-Ticaret ve Pazarlama Programı'nın temel amacı, yükseköğretimde kalite güvencesi standartlarını karşılayan, öğrencilere sektörde ihtiyaç duyulan bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazandıracak bir eğitim sunmaktır. Bu doğrultuda programın tasarımı, uygulaması ve sürekli iyileştirilmesi için kalite güvencesine yönelik temel ilkeler benimsenmiştir: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması E-Ticaret ve Pazarlama Programı'nın müfredatı, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen asgari standartlar ve ölçütler doğrultusunda hazırlanır. Öğrencilere kazandırılacak öğrenme kazanımları, hem YÖK tarafından belirlenen temel ilkeler hem de e-ticaret ve pazarlama sektörünün dinamik gereksinimleri dikkate alınarak üniversite senatosu tarafından belirlenir. 2. Ölçme ve Değerlendirme E-Ticaret ve Pazarlama Programı'nda öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirme süreçleri, YÖK’ün ilgili ilke ve yönetmeliklerine uygun şekilde yürütülür. Öğrencilerin akademik başarıları, Gaziantep Üniversitesi'nin sınav ve değerlendirme yönetmelikleri çerçevesinde düzenlenir. 3. Belgelendirme Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Gaziantep Üniversitesi tarafından tanınan ve YÖK tarafından akredite edilmiş önlisans diploması alarak mezun olur. Diploma, öğrencinin kazandığı yetkinlikleri ve öğrenme kazanımlarını belgelemektedir. 4. Öz Değerlendirme ve Dış Değerlendirme Gaziantep Üniversitesi, her yıl düzenli olarak Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine “Kurum İç Değerlendirme Raporları”nı girer. E-Ticaret ve Pazarlama Programı, dış değerlendirme süreçlerine dahil olarak, “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” doğrultusunda sürekli iyileştirme faaliyetlerini sürdürür. Programın kalite güvencesi, YÖKAK tarafından tanınan akreditasyon kuruluşlarının kararlarıyla da desteklenmektedir. 5. Sürekli İyileştirme ve Güncelleme E-Ticaret ve Pazarlama Programı, gelişen piyasa koşullarına ve dijital dönüşüm süreçlerine uygun olarak sürekli gözden geçirilir. Öğrencilere, sektörde ihtiyaç duyulan e-ticaret ve pazarlama becerilerini kazandıracak nitelikte teorik ve uygulamalı eğitimler sunulur. Bu çerçevede, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu E-Ticaret ve Pazarlama Programı, öğrencilerinin başarılarını destekleyen ve iş dünyasına donanımlı bireyler kazandıran bir kalite güvencesi yaklaşımı benimsemektedir. | |
Giriş Şartı | 1- Ortaöğretim Mezuniyeti Şartı: Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve E-Ticaret ve Pazarlama Programına kabul için gerekli şartları sağlamış olmak. 2- Merkezi Yerleştirme Şartı: Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen usul ve esaslara uygun şekilde, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda, E-Ticaret ve Pazarlama Programına yerleştirilmiş olmak. | |
Başarma Şartları | E-Ticaret ve Pazarlama alanında, öğrencilerin ön lisans derecesi elde edebilmesi için E-Ticaret ve Pazarlama Programında almaları gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamış olması ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
E-Ticaret ve Pazarlama ön lisans programından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda, yukarıda sayılan lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030222791
ISCO:08
ISCO:08
Günümüz koşullarında rekabet ortamında ayakta kalabilmek için satış ve pazarlama konularında yetenekli ve bilgili yöneticilere ihtiyaç duyulmaktadır. Özellikle yeni işe alımlar açısından birçok yönetici, satış ve pazarlama kavramını önemsemekte ve bu alanda uzman kişilerle çalışmayı tercih etmektedir.
Programımıza katılan adaylar, iş süreçlerinde karşılaştıkları satış ve pazarlama dinamiklerini bilimsel gelişmelerle harmanlayarak, uygulamada yaşadıkları sorunların teorik boyutlarını öğrenmekte ve bu deneyimleriyle ilgili problemlere çözüm üretebilmektedir.
Bu programın amacı, sürekli gelişen ve değişen piyasa koşullarına uyum sağlayabilen, girişimci, dinamik ve analitik düşünce becerisine sahip, satış ve pazarlama alanında uzman yöneticiler yetiştirmektir. Ayrıca, teorik ve pratik eğitim yoluyla pazarlama mesleğinin temel becerilerine hakim, etkin iletişim kurabilen, alanıyla ilgili bilgisayar programlarını kullanabilen bireyleri iş dünyasına kazandırmayı hedeflemektedir.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Dijital Medya ve Pazarlama ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerine sahip olabilmek
- Eleştirel, özgür, özgün ve yaratıcı düşünebilmek, üretimde bulunabilmek
- Ticaretin farklı alanlarını birbirleriyle ilişkilendirebilmek, strateji geliştirebilmek, etkileşim yaratabilmek
- İnternet siteleri, elektronik pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olmak ve profesyonel uygulama becerisine sahip olabilmek
- Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olmak ve uygulayabilmek
- Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hakim olmak, süreçleri yönetebilmek
- Elektronik ticaret ve pazarlamaya dönük içerik üretebilme, sunabilme ve yönetebilme becerilerini kazanabilmek
- Mesleğin gerektirdiği sorumlulukları ve etik yükümlülüklerin farkında olmak, kurallar çerçevesinde hareket edebilmek
- Çalışma hayatında; ekip çalışmalarında etkin, üretken ve sorumlu bir birey olabilmek, iş hayatında ortaya çıkan sorunlara pratik problem çözme becerisi kazanabilmek
- E-ticaret ve pazarlama alanını takip edebilmek ve alana dair bilgileri sürekli güncel tutabilmek
- E-Ticaret ve Pazarlama Alanındaki meslektaşları ile bir yabancı dilde iletişim kurmak
- İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma Bilinci ve Kalite Süreçleri Hakkında Bilgi Sahibi Olmak
- Dijital Pazarlama Bilgisi ve Uygulama Becerisi
- Strateji Geliştirme ve Etkileşim Yaratma
- Veri Okuryazarlığı ve Yönetimi
- Yaratıcı ve Eleştirel Düşünme
- İçerik Üretimi ve Yönetimi
- Mesleki Sorumluluk ve Etik
- Ekip Çalışması ve Problem Çözme
- Güncel Bilgi ve Teknoloji Uyumu
MADDE 26 – (1) Sınavlar; ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, muafiyet sınavı, kısa süreli sınavlar, ek sınav, mazeret sınavı ve bütünleme sınavından ibarettir. İlgili birim kurullarının kararı ile bu sınavlar yazılı, uygulamalı veya sözlü olarak yapılabilir. Ayrıca YÖK ve Senato tarafından belirlenen farklı sınav uygulamaları da yapılabilir.
(2) Her yarıyılda, en az bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavı olmak üzere, yapılacak olan ara sınav sayısı, ilgili birim kurullarınca belirlenir.
(3) Bitirme projesi, bitirme ödevi, dönem projesi, staj, saha çalışması, sunum, laboratuvar, uygulama ve benzeri derslerde birim kurulu kararı ile ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavı şartı aranmayabilir. Bu derslerde yarıyıl harf notu, öğrencinin yarıyıl içi çalışmaları göz önünde tutularak verilebilir.
(4) Yarıyıl içindeki ara sınav tarihleri, bölüm başkanlıklarınca yarıyılın ilk ayı içinde ilan edilir. Ara sınav tarihlerindeki değişiklikler, bölüm başkanının onayı ile gerçekleşir.
(5) Sınavlar, ilgili birim kurulunca belirlenecek kurallara göre yapılır. Öğrenciler ilan edilen kurallara uymak zorundadır.
(6) Bütünleme hariç ara ve yarıyıl/yılsonu sınavlarında bir sınıfın dersleri için bir günde ikiden fazla sınav yapılmayacak şekilde program hazırlanır.
(7) Bir öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girebilmesi için dönem içi devam şartını yerine getirmiş olması zorunludur.
(8) Yarıyıl sonu sınavının ders notuna katkısı %40’tan az, %60’tan fazla olmamak üzere ilgili birim kurullarınca belirlenir.
(9) Yarıyıl sonu sınavlarına girmeyen öğrencilere o derslerden tamamlanmamış (I) notu verilir.
(10) Ara sınavlar dışında, yarıyıl içi çalışmalarından sayılmak üzere, kısa süreli sınavlar önceden tarih ve saat belirlenmeksizin yapılabilir.
(11) Şubelere ayrılarak verilen teorik derslerin sınavları eş zamanlı ve değerlendirmeleri ortak yapılır.
(12) İlgili birim kurullarının önerisi üzerine Senato tarafından belirlenen dersler için her yarıyıl başında muafiyet sınavları yapılabilir. Öğrenciler bu sınavlara, dersleri ilk kez alacakları yarıyıl başında akademik takvimde belirlenen tarihlerde girebilirler.
(13) Yarıyıl sonu sınavları, Senato tarafından belirlenen akademik takvim uyarınca ilan edilen zamanlarda ilgili bölüm başkanlıklarınca düzenlenir ve yapılır.
(14) Her türlü sınavda ve benzeri diğer çalışmalarda; kopya çeken veya kopya çekilmesine yardım eden bir öğrenci o sınav ya da çalışmadan sıfır almış sayılır.
(15) Ders notu harfleri bölüm başkanlığı ve ÖİDB tarafından süresiz olarak saklanır.
Bütünleme sınavı
MADDE 27 – (1) Bütünleme sınavı yarıyıl sonu sınavı yerine geçer.
Öğrenci bütünleme sınavına girebilmek için; o dersin yarıyıl sonu sınavına girme şartlarını yerine getirmiş olmak zorundadır.
(2) Üniversiteye bağlı birimlerde bütünleme sınavı yapılıp yapılmayacağı Senato kararı ile belirlenir ve akademik takvimde gösterilir.
Ders başarı durumu ve dersin harf notu
MADDE 31 – (1) Bir dersteki başarı durumu yarıyıl sonu harf notu ile belirlenir. Öğrencinin bir dersten aldığı harf notu, o derste yaptığı yarıyıl içi çalışmalar (ara sınavlar, ödevler, uygulama gibi) ve yarıyıl sonu sınavında aldığı notlar birlikte değerlendirilerek elde edilir.
(2) Harf notu hesaplamasında bağıl veya mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. Buna ilişkin karar ilgili öğretim elemanı tarafından takdir edilir.
(3) Bağıl değerlendirme sisteminde harf notu, o derste kayıtlı öğrencilerin notlarının ortalaması ve istatistiksel dağılımı esas alınarak belirlenir.
(4) Mutlak değerlendirme sisteminde harf notu, öğrencinin dönem sonu not ortalamasına karşılık gelen harf notu aşağıdaki tabloya göre belirlenir.
Senato gerek gördüğünde harf sistemini, harf aralığını ve/veya katsayıları değiştirebilir.
Puan Ders Notu Katsayı
95-100 AA 4,00
90-94 BA+ 3,75
85-89 BA 3,50
80-84 BB+ 3,25
75-79 BB 3,00
70-74 CB+ 2,75
65-69 CB 2,50
60-64 CC+ 2,25
55-59 CC 2,00
50-54 DC 1,50
45-49 DD 1,00
40-44 FD 0,50
<40 FF 0,00
Devamsız NA 0,00
(5) Not ortalamasına katılmayan ve yerel kredisi olmayan diğer derslerin harf notları şunlardır:
a) Başarılı (S), kredisi olmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.
b) Başarısız (U), kredisi olmayan derslerden başarısız olan öğrencilere verilir.
(6) Tamamlanmamış (I), devam şartını sağlamış ancak not değerlendirmesi için gerekli koşulları henüz tamamlayamayan öğrencilere verilir.
Öğrenci, herhangi bir dersten (I) notu aldığı takdirde, notların ilan tarihinden itibaren on iş günü içinde eksikliklerini tamamlayarak bir not almak zorundadır. Bu süre sonunda (I) notu öğretim elemanı tarafından mevcut notları ile değerlendirmeye alınarak harf notu verilir. Bu süre, uzayan bir hastalık veya benzeri hallerde öğrencinin başvurusu, bölüm başkanlığının önerisi ve birim yönetim kurulu kararıyla bir sonraki kayıt döneminin başlangıcına kadar uzatılabilir. Aksi halde en geç izleyen yarıyıl ders kayıtları başlangıcına kadar (I) notu sistem tarafından (FF veya U) notuna dönüştürülür. I notu verilen öğrencinin mazeret başvurusu, bölüm başkanlığının önerisi ve birim yönetim kurulu kararıyla onaylanır.
(7) (EX) (muaf) notu, öğrencinin muafiyet sınavları sonucunda veya daha önce almadığı ve muaf sayıldığı derslerde verilir.
(8) Devamsızlık nedeniyle başarısız notu (NA); derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen, ara ve yarıyıl sonu sınavlarının hiçbirine katılmayan veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. (NA) notu not ortalamaları hesabında (FF) notu gibi işlem görür.
(9) (CC) ve üstü harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
(10) Bir dersten FF ve FD harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarısız sayılırlar.
(11) GNO’su 1,75 ve üstünde olan öğrenciler DD ve DC harf notu aldıkları derslerden koşullu başarılı sayılırlar.
(12) Harf notları, öğretim elemanı tarafından sisteme girilir ve ÖİDB tarafından ilan edildiği anda kesinleşir.
Kalite Güvencesi – E-Ticaret ve Pazarlama Programı
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu E-Ticaret ve Pazarlama Programı'nın temel amacı, yükseköğretimde kalite güvencesi standartlarını karşılayan, öğrencilere sektörde ihtiyaç duyulan bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazandıracak bir eğitim sunmaktır. Bu doğrultuda programın tasarımı, uygulaması ve sürekli iyileştirilmesi için kalite güvencesine yönelik temel ilkeler benimsenmiştir:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması
E-Ticaret ve Pazarlama Programı'nın müfredatı, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen asgari standartlar ve ölçütler doğrultusunda hazırlanır.
Öğrencilere kazandırılacak öğrenme kazanımları, hem YÖK tarafından belirlenen temel ilkeler hem de e-ticaret ve pazarlama sektörünün dinamik gereksinimleri dikkate alınarak üniversite senatosu tarafından belirlenir.
2. Ölçme ve Değerlendirme
E-Ticaret ve Pazarlama Programı'nda öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirme süreçleri, YÖK’ün ilgili ilke ve yönetmeliklerine uygun şekilde yürütülür.
Öğrencilerin akademik başarıları, Gaziantep Üniversitesi'nin sınav ve değerlendirme yönetmelikleri çerçevesinde düzenlenir.
3. Belgelendirme
Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Gaziantep Üniversitesi tarafından tanınan ve YÖK tarafından akredite edilmiş önlisans diploması alarak mezun olur.
Diploma, öğrencinin kazandığı yetkinlikleri ve öğrenme kazanımlarını belgelemektedir.
4. Öz Değerlendirme ve Dış Değerlendirme
Gaziantep Üniversitesi, her yıl düzenli olarak Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine “Kurum İç Değerlendirme Raporları”nı girer.
E-Ticaret ve Pazarlama Programı, dış değerlendirme süreçlerine dahil olarak, “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” doğrultusunda sürekli iyileştirme faaliyetlerini sürdürür.
Programın kalite güvencesi, YÖKAK tarafından tanınan akreditasyon kuruluşlarının kararlarıyla da desteklenmektedir.
5. Sürekli İyileştirme ve Güncelleme
E-Ticaret ve Pazarlama Programı, gelişen piyasa koşullarına ve dijital dönüşüm süreçlerine uygun olarak sürekli gözden geçirilir.
Öğrencilere, sektörde ihtiyaç duyulan e-ticaret ve pazarlama becerilerini kazandıracak nitelikte teorik ve uygulamalı eğitimler sunulur.
Bu çerçevede, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu E-Ticaret ve Pazarlama Programı, öğrencilerinin başarılarını destekleyen ve iş dünyasına donanımlı bireyler kazandıran bir kalite güvencesi yaklaşımı benimsemektedir.
1- Ortaöğretim Mezuniyeti Şartı: Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve E-Ticaret ve Pazarlama Programına kabul için gerekli şartları sağlamış olmak.
2- Merkezi Yerleştirme Şartı: Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen usul ve esaslara uygun şekilde, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda, E-Ticaret ve Pazarlama Programına yerleştirilmiş olmak.
- Ekonomi ve Finans
- Elektronik Ticaret ve Yönetimi 1
- Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
- Halkla İlişkiler ve Tanıtım
- İletişim
- İletişim Bilimleri
- İşletme
- Lojistik Yönetimi
- Muhasebe ve Finans Yönetimi
- Pazarlama
- Reklam Tasarımı ve İletişimi
- Reklamcılık
- Teknoloji ve Bilgi Yönetimi
- Uluslararası İşletme Yönetimi
- Uluslararası Ticaret
- Uluslararası Ticaret ve Finansman
- Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik
- Uluslararası Ticaret ve Lojistik
- Yönetim Bilişim Sistemleri
E-Ticaret ve Pazarlama ön lisans programından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda, yukarıda sayılan lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030222791 | |
Qualification Title | E-Commerce and Marketing Associate's Degree | |
Awarding Body | Gaziantep University | |
Awarding Body Contact | Address University Boulevard 27310 Şehitkamil - Gaziantep, Türkiye Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Fax +90 (342) 360 1013 E-mail bilgi@gantep.edu.tr Student Affairs 0850 227 27 41 | |
Awarding Body Url | www.gantep.edu.tr | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Marketing and advertising | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | In order to survive in today's competitive environment, managers who are skilled and knowledgeable in sales and marketing are needed. Especially in terms of new hires, many managers care about the concept of sales and marketing and prefer to work with experts in this field. Candidates participating in our program blend the sales and marketing dynamics they encounter in business processes with scientific developments, learn the theoretical dimensions of the problems they experience in practice and produce solutions to the problems related to these experiences. The aim of this program is to train managers who can adapt to constantly developing and changing market conditions, who are entrepreneurial, dynamic and have analytical thinking skills, and who are experts in sales and marketing. In addition, through theoretical and practical training, it aims to provide the business world with individuals who have mastered the basic skills of the marketing profession, can communicate effectively, and can use computer programs related to their field. | |
Learning Environments | Education and training is carried out in a formal way.In addition, applied trainings are carried out in laboratories and workshops within the Vocational School of Social Sciences of Gaziantep University or in industry and workplaces as internship or workplace training. | |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | (1) Success in a course is determined by the end-of-semester letter grade. The letter grade a student receives from a course is obtained by evaluating together the semester work done in that course (such as midterm exams, assignments, practice) and the grades received in the final exam. (2) Relative or absolute evaluation system is used in letter grade calculation. The decision regarding this is appreciated by the relevant faculty member. (3) In the relative evaluation system, the letter grade is determined based on the average and statistical distribution of the grades of the students enrolled in that course. (4) In the absolute evaluation system, the letter grade corresponding to the student's end-of-term grade point average is determined according to the table below. The Senate may change the letter system, letter spacing and/or coefficients when deemed necessary. Score Lecture Notes Coefficient 95-100 AA 4,00
90-94 BA+ 3,75
85-89 BA 3,50
80-84 BB+ 3,25
75-79 BB 3,00
70-74 CB+ 2,75
65-69 CB 2,50
60-64 CC+ 2,25
55-59 CC 2,00
50-54 DC 1,50
45-49 DD 1,00
40-44 FD 0,50
<40 FF 0,00
Discontinuous NA 0,00 (5) The letter grades of other courses that are not included in the grade point average and do not have local credit are as follows:
(7) (EX) (exempt) grade is given as a result of the student's exemption exams or in courses that the student has not taken before and is considered exempt. (8) Failing grade (NA) due to absences; It is given to students who do not fulfill their attendance obligations, do not take any of the midterm and final exams, or fail because they cannot fulfill the conditions regarding course applications. (NA) grade is treated as (FF) grade in GPA calculation. Students who receive one of the letter grades (9) (CC) and above are deemed to have succeeded that course. (10) Students who receive one of the FF or FD letter grades from a course are considered unsuccessful in that course. (11) Students with a GPA of 1.75 and above are considered conditionally successful in the courses in which they received DD and DC letter grades. (12) Letter grades are entered into the system by the instructor and are finalized as soon as they are announced by the Registry Office. | |
Quality Assurance | Quality Assurance - E-Commerce and Marketing Program The main objective of Gaziantep University Vocational School of Social Sciences E-Commerce and Marketing Program is to provide an education that meets the quality assurance standards in higher education and to provide students with the knowledge, skills and competencies needed in the sector. Accordingly, basic principles of quality assurance have been adopted for the design, implementation and continuous improvement of the program: 1. Creation and Approval of Curricula The curriculum of the E-Commerce and Marketing Program is prepared in line with the minimum standards and criteria set by the Council of Higher Education (YÖK). The learning outcomes to be gained by the students are determined by the university senate, taking into account both the basic principles determined by YÖK and the dynamic requirements of the e-commerce and marketing sector. 2. Assessment and Evaluation The measurement and evaluation processes of learning outcomes in the E-Commerce and Marketing Program are carried out in accordance with the relevant principles and regulations of YÖK. Students' academic achievements are regulated within the framework of Gaziantep University's examination and evaluation regulations. 3. Certification Students who successfully complete the program graduate with an associate degree diploma recognized by Gaziantep University and accredited by YÖK. The diploma documents the competencies and learning outcomes gained by the student. 4. Self-Assessment and External Evaluation Gaziantep University regularly enters “Institutional Internal Evaluation Reports” into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) every year. The E-Commerce and Marketing Program is involved in external evaluation processes and continues its continuous improvement activities in line with the “Institutional Feedback Report”. The quality assurance of the program is also supported by the decisions of accreditation bodies recognized by YÖKAK. 5. Continuous Improvement and Update The E-Commerce and Marketing Program is constantly reviewed in accordance with evolving market conditions and digital transformation processes. Students are provided with theoretical and practical training to gain the e-commerce and marketing skills needed in the sector. In this context, Gaziantep University Vocational School of Social Sciences E-Commerce and Marketing Program adopts a quality assurance approach that supports the success of its students and provides well-equipped individuals to the business world. | |
Access Requirements | 1- Secondary Education Graduation Requirement: To graduate from secondary education institutions or foreign secondary education institutions approved by the Ministry of National Education and to meet the requirements for admission to the E-Commerce and Marketing Program. 2- Central Placement Requirement: To be placed in the E-Commerce and Marketing Program as a result of the central exam conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM) in accordance with the procedures and principles determined by the Higher Education Council (YÖK). | |
Conditions for Success | In the field of E-Commerce and Marketing, students must have successfully completed all of the compulsory and elective courses (equivalent to a total of 120 ECTS) in the E-Commerce and Marketing Program and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 in order to obtain an associate degree. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
Students who graduate from the E-Commerce and Marketing associate degree program, as a result of the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM, can make vertical transfer to the undergraduate programs listed above. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
| |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address |
TR0030222791
ISCO:08
ISCO:08
In order to survive in today's competitive environment, managers who are skilled and knowledgeable in sales and marketing are needed. Especially in terms of new hires, many managers care about the concept of sales and marketing and prefer to work with experts in this field.
Candidates participating in our program blend the sales and marketing dynamics they encounter in business processes with scientific developments, learn the theoretical dimensions of the problems they experience in practice and produce solutions to the problems related to these experiences.
The aim of this program is to train managers who can adapt to constantly developing and changing market conditions, who are entrepreneurial, dynamic and have analytical thinking skills, and who are experts in sales and marketing. In addition, through theoretical and practical training, it aims to provide the business world with individuals who have mastered the basic skills of the marketing profession, can communicate effectively, and can use computer programs related to their field.
Education and training is carried out in a formal way.In addition, applied trainings are carried out in laboratories and workshops within the Vocational School of Social Sciences of Gaziantep University or in industry and workplaces as internship or workplace training.
- To be able to have theoretical and practical knowledge about Digital Media and Marketing
- To be able to think critically, freely, uniquely and creatively and to be able to produce
- To be able to relate different areas of trade with each other, to develop strategies, to create interaction
- To have detailed knowledge of websites, electronic marketing, digital advertising, digital media planning, social media, digital analysis and measurement and to have professional application skills
- To have knowledge about data literacy and data management and to be able to apply them
- Mastering changing communication strategies and technologies and managing processes
- To gain the ability to produce, present and manage content for electronic commerce and marketing
- To be aware of the responsibilities and ethical obligations required by the profession and to be able to act within the framework of the rules
- In working life; to be an effective, productive and responsible individual in team work, to gain practical problem solving skills for problems arising in business life
- To be able to follow the field of e-commerce and marketing and to keep the information about the field constantly updated
- To communicate with colleagues in the field of E-Commerce and Marketing in a foreign language
- To have knowledge about Occupational Health and Safety, Environmental Protection Awareness and Quality Processes
- Digital Marketing Knowledge and Application Skills
- Strategy Development and Creating Engagement
- Data Literacy and Management
- Creative and Critical Thinking
- Content Production and Management
- Professional Responsibility and Ethics
- Teamwork and Problem Solving
- Compliance with Current Information and Technology
(1) Success in a course is determined by the end-of-semester letter grade. The letter grade a student receives from a course is obtained by evaluating together the semester work done in that course (such as midterm exams, assignments, practice) and the grades received in the final exam.
(2) Relative or absolute evaluation system is used in letter grade calculation. The decision regarding this is appreciated by the relevant faculty member.
(3) In the relative evaluation system, the letter grade is determined based on the average and statistical distribution of the grades of the students enrolled in that course.
(4) In the absolute evaluation system, the letter grade corresponding to the student's end-of-term grade point average is determined according to the table below.
The Senate may change the letter system, letter spacing and/or coefficients when deemed necessary.
Score Lecture Notes Coefficient
95-100 AA 4,00
90-94 BA+ 3,75
85-89 BA 3,50
80-84 BB+ 3,25
75-79 BB 3,00
70-74 CB+ 2,75
65-69 CB 2,50
60-64 CC+ 2,25
55-59 CC 2,00
50-54 DC 1,50
45-49 DD 1,00
40-44 FD 0,50
<40 FF 0,00
Discontinuous NA 0,00
(5) The letter grades of other courses that are not included in the grade point average and do not have local credit are as follows:
a) Successful (S) is given to students who are successful in non-credit courses.
b) Unsuccessful (U) is given to students who fail courses for which they do not have credit.
(6) Incomplete (I) is given to students who have met the attendance requirements but have not yet completed the requirements for grade evaluation.
If the student receives an (I) grade from any course, he/she must complete the deficiencies and receive a grade within ten business days from the date of announcement of the grades. At the end of this period, the (I) grade is evaluated by the instructor with the current grades and a letter grade is given. This period may be extended until the beginning of the next registration period in case of a prolonged illness or similar circumstances, upon the application of the student, the recommendation of the department chair and the decision of the unit board of directors. Otherwise, the (I) grade will be converted into (FF or U) grade by the system until the beginning of the course registrations for the following semester at the latest. The excuse application of the student who is given a grade of I is approved by the recommendation of the department head and the decision of the unit board of directors.
(7) (EX) (exempt) grade is given as a result of the student's exemption exams or in courses that the student has not taken before and is considered exempt.
(8) Failing grade (NA) due to absences; It is given to students who do not fulfill their attendance obligations, do not take any of the midterm and final exams, or fail because they cannot fulfill the conditions regarding course applications. (NA) grade is treated as (FF) grade in GPA calculation.
Students who receive one of the letter grades (9) (CC) and above are deemed to have succeeded that course.
(10) Students who receive one of the FF or FD letter grades from a course are considered unsuccessful in that course.
(11) Students with a GPA of 1.75 and above are considered conditionally successful in the courses in which they received DD and DC letter grades.
(12) Letter grades are entered into the system by the instructor and are finalized as soon as they are announced by the Registry Office.
Quality Assurance - E-Commerce and Marketing Program
The main objective of Gaziantep University Vocational School of Social Sciences E-Commerce and Marketing Program is to provide an education that meets the quality assurance standards in higher education and to provide students with the knowledge, skills and competencies needed in the sector. Accordingly, basic principles of quality assurance have been adopted for the design, implementation and continuous improvement of the program:
1. Creation and Approval of Curricula
The curriculum of the E-Commerce and Marketing Program is prepared in line with the minimum standards and criteria set by the Council of Higher Education (YÖK).
The learning outcomes to be gained by the students are determined by the university senate, taking into account both the basic principles determined by YÖK and the dynamic requirements of the e-commerce and marketing sector.
2. Assessment and Evaluation
The measurement and evaluation processes of learning outcomes in the E-Commerce and Marketing Program are carried out in accordance with the relevant principles and regulations of YÖK.
Students' academic achievements are regulated within the framework of Gaziantep University's examination and evaluation regulations.
3. Certification
Students who successfully complete the program graduate with an associate degree diploma recognized by Gaziantep University and accredited by YÖK.
The diploma documents the competencies and learning outcomes gained by the student.
4. Self-Assessment and External Evaluation
Gaziantep University regularly enters “Institutional Internal Evaluation Reports” into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) every year.
The E-Commerce and Marketing Program is involved in external evaluation processes and continues its continuous improvement activities in line with the “Institutional Feedback Report”.
The quality assurance of the program is also supported by the decisions of accreditation bodies recognized by YÖKAK.
5. Continuous Improvement and Update
The E-Commerce and Marketing Program is constantly reviewed in accordance with evolving market conditions and digital transformation processes.
Students are provided with theoretical and practical training to gain the e-commerce and marketing skills needed in the sector.
In this context, Gaziantep University Vocational School of Social Sciences E-Commerce and Marketing Program adopts a quality assurance approach that supports the success of its students and provides well-equipped individuals to the business world.
1- Secondary Education Graduation Requirement: To graduate from secondary education institutions or foreign secondary education institutions approved by the Ministry of National Education and to meet the requirements for admission to the E-Commerce and Marketing Program.
2- Central Placement Requirement: To be placed in the E-Commerce and Marketing Program as a result of the central exam conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM) in accordance with the procedures and principles determined by the Higher Education Council (YÖK).
- Economics and Finance
- Electronic Commerce and Management 1
- Public Relations and Advertising
- Public Relations and Publicity
- Contact
- Communication Sciences
- Business
- Logistics Management
- Accounting and Finance Management
- Marketing
- Advertising Design and Communication
- Advertising
- Technology and Knowledge Management
- International Business Management
- International Trade
- International Trade and Finance
- International Trade and Business
- International Trade and Logistics
- Management Information Systems
Students who graduate from the E-Commerce and Marketing associate degree program, as a result of the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM, can make vertical transfer to the undergraduate programs listed above.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.