Yeterlilik Kodu | TR0030003796 | |
Yeterlilik Adı | Diş Hekimliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Akdeniz Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Pınarbaşı Mah. Dumlupınar Bulvarı 07070 Kampüs Konyaaltı/Antalya/TÜRKİYE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.akdeniz.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Diş muayenesi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 300 | |
Programın Normal Süresi | 5 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencilerin bilgi ve becerilerinin ölçüldüğü sınavlar; ara sınav, yıl/yarıyıl sonu sınavı, yıl/yarıyıl sonu ikinci sınavı, mazeret sınavı, klinik eğitim sonu sınavı, tek ders sınıf geçme sınavı, kısa süreli sınav ve muafiyet sınavlarından oluşur. Bu sınavlar Dekanlık tarafından belirtilen tarihler arasında önceden ilan edilen yer, gün ve saatte yapılır. Öğrenciler dönem sonu sınavlarında ilgili dersin o yılki müfredat programında pratik, klinik eğitim ve teorik olarak sorumludurlar. 5. Sınıf öğrencileri Diş Hekimliği Diploması alabilmek için mesleklerinin özelliği nedeniyle klinik eğitim gördükleri dersin tüm lisans eğitimi süresince verilmiş olan müfredatından uygulama ve teorik olarak sorumludurlar. Sınavlara ilişkin esaslar şunlardır: a) Ara Sınav: İlgili eğitim ve öğretim programının öngördüğü derslerden yarıyıl ve yıl içinde yapılan sınavdır. b) Yıl/Yarıyıl Sonu Sınavı: Dersin verildiği yarıyıl ve yıl sonunda akademik takvimde belirlenen tarihler arasında yapılan sınavdır. Öğrenciler, devam ve uygulama şartlarını yerine getirmedikleri derslerin yıl/yarıyıl sonu sınavlarına giremezler. c) Klinik Eğitim Sonu Sınavı: 4. sınıf ve 5. sınıf öğrencileri için klinik eğitim süresinin bitiminde pratik ve teorik olarak iki aşamada yapılan sınavdır. d) Objektif Yapılandırılmış Klinik Sınav (OSCE): Yapılandırılmış formlar ile maket ve hasta üzerinde klinik beceriler ve bazı özel klinik ustalık alanlarını değerlendiren sınav yöntemidir. e) Yıl/Yarıyıl Sonu İkinci Sınavı: Yıl/yarıyıl sonu sınavında başarısız olan öğrencilere açılan sınavdır. Akademik takvimde belirtilen tarihler arasında yapılır. Öğrenciler, devam ve uygulama şartlarını yerine getirmedikleri derslerin yıl/yarıyıl sonu ikinci sınavlarına giremezler. f) Tek Ders Sınıf Geçme Sınavı: Ortak ve seçmeli dersler haricinde, yıl / yarıyıl sonu ikinci sınavları sonunda, tek teorik dersten veya tek klinik eğitim dersinden, dersle ilgili devam ve uygulama (pratik) şartlarını yerine getirmiş, ancak teorik kısımdan FF alarak başarısız olmuş öğrenciler için yıl/yarıyıl sonu ikinci sınavlarının bitiminden sonra yapılan sınavdır. İlgili eğitim-öğretim yılı içinde alınan tüm dersler için yalnızca bir dersten tek ders sınıf geçme sınav hakkı tanınır ve tek ders sınıf geçme sınavından alınan not yıl/yarıyıl sonu ikinci sınav notu olarak kabul edilir. İlgili eğitim-öğretim yılı içinde herhangi bir klinik eğitim dersinin pratik kısmından başarısız olarak tekrara kalmış öğrenciler için tek ders sınıf geçme sınav hakkı tanınmaz. g) Mazeret Sınavı: Yönetmeliğin 30’uncu maddesinin “Mazeret Sınavı“ ile ilgili “ç“ fıkrasına göre uygulanır. h) Kısa süreli sınav: Dönem içinde haberli olarak ders saatinde yapılan kısa süreli sınavlardır. Sınavlar, teorik (yazılı veya sözlü), e-sınav, pratik, laboratuvar veya klinik uygulamalar şeklinde yapılabilir. Sözlü ve yazılı sınavlar, anabilim dalı tarafından belirlenen öğretim üyesi/üyeleri tarafından yapılır. Sözlü sınavların uygulaması sırasında; eğer sınav yüz yüze olarak gerçekleştirilecek ise ilgili anabilim dalı tarafından tercihen tüm öğretim üyelerinden aksi durumda en az 2 öğretim üyesinden oluşan bir jüri ve bir öğretim elemanın görevlendirildiği raportör atanmalıdır. Sınav sorularının ve cevap anahtarının önceden belirlendiği sözlü sınavlarda, öğrencilerin jüri karşısında verdikleri cevaplar raportör tarafından kayıt altına alınır, sınav sonrasında öğrenciye okutulur ve rızasıyla imza altına alınır. Eğer sınavlar çevrim içi olarak yapılacaksa Microsoft Teams uygulaması üzerinden kayıt altına alınan bir oturum yapılır. Sınav sırasında, öğrenci ve jürilerin kameraları açık halde olur ve sınav başlangıcından bitişine kadar kayıt altına alınır. Yazılı sınavlar ise, çoktan seçmeli ve/veya açık uçlu sorulardan oluşur ve ASOS (Sınav Otomasyon Sistemi) üzerinden gerçekleştirilir. Yarıyıl dersleri için en az bir ara sınav ile bir yıl/yarıyıl sonu sınavının, akademik yıl boyunca devam eden derslerde ise her yarıyılda en az bir ara sınav ile bir yılsonu sınavının yapılması ÖÇM ve takım çalışması esasına dayanan dersler hariç zorunludur. Yönetim Kurulunun uygun gördüğü dersler için ara sınav, yıl/yarıyıl sonu sınavı, yıl/yarıyıl sonu ikinci sınavı ya da tek ders sınıf geçme sınavı olarak proje, ödev ve benzeri ölçme araçları kullanılabilir. Bu tür ölçme araçlarının kullanıldığı durumların mazeret sınavının nasıl yapılacağına ilgili Yönetim Kurulu karar verir. Kullanılan tüm ölçme araçları 100 tam puan üzerinden puanlanır. Kısa süreli sınavlar hariç, sınav gün ve saatleri, sınavlardan akademik takvime uygun olarak sınavdan en az on iş günü önce Dekanlık tarafından ilan edilir. Sınav tarihleri ilan edildikten sonra, ancak Yönetim Kurulu kararı ile değiştirilebilir. Sınav ve puanlamaya yönelik her türlü etkinliğin ölçüm sonuçları, bu sınav ve etkinliklerin yapılış tarihinden itibaren en geç yedi (7) gün içinde akademik takvime uygun olarak ilgili öğretim elemanı tarafından öğrenci otomasyon sisteminde ve/veya ilan panolarında duyurulur. Yürütülen derse ait sınav evrakının, sınav notlarının ilan edilmesinden itibaren on gün içinde öğretim elemanınca fakülteye teslim edilmesi gerekir. Sınav evrakının, ilgili birimce arşivde iki yıl saklanması zorunludur. Sınav esnasında veya sınav evrakının incelenmesi sırasında kopya çektiği, kopya çektirdiği veya kopya çekilmesine yardım ettiği tespit edilen öğrenci ve teknolojik cihazları sınav salonunda, dersin öğretim elemanı tarafından özellikle izin verilen haller ve Yönetim kurulunca belirlenen esaslar dışında bulunduran öğrenci hakkında tutanak düzenlenir ve öğrenci sınavdan çıkarılır. Tutanak çerçevesinde 18.08.2012 tarihi ve 28388 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümlerine göre soruşturma açılır ve soruşturma neticesinde suç sabit olursa sınav kağıdı geçersiz ve sonucu sıfır (0) sayılır. Ancak, soruşturma neticesinde suçsuz bulunan öğrenciye mazeret sınavı hakkı tanınır. Öğrenciler sınavlara sınav programında gösterilen zaman ve yerde girmek, öğrenci kimliği ile fakülte tarafından istenen diğer belgeleri yanlarında bulundurmak zorundadır. Sınav başladıktan sonra ilk on dakika içerisinde gelen öğrenciler sınava alınırlar. Ancak, bu süre içerisinde hiçbir öğrenci sınav salonunu terk edemez. Geç gelen öğrencilere hiçbir koşulda ek süre verilmez. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Diş Hekimliği Eğitimi Programları Akreditasyon Derneği (DEPAD) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 25.02.2024/25.02.2030 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | 5 yıllık diş hekimliği eğitiminde asgari 300 AKTS’lik ders alarak başarı ile tamamlamak | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Yüksek lisans ve doktora programlarına erişim. Diş Hekimliği Uzmanlık Eğitimine Giriş Sınavı (DUS) ile uzmanlık programına erişim. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030003796
ISCO 08
ISCO 08
- Ulusal ve uluslararası düzeyde güncel bilgi ve yetkinlikle donanmış, en üst düzeyde mesleki uygulama becerisine sahip, iletişim, etik, hukuki sorumluluklar, sağlık turizmi konularında gerekli yetkinliklere sahip, bilgiye ulaşabilen ve güncel yöntem ve teknolojiyi kullanabilen diş hekimleri yetiştirmek,
- Akademik personelin kendi alanlarında akademik çalışmalar yürüterek kurumun ve öğrencilerin bilimsel açıdan gereksinimleri karşılayabilecekleri olanakları sağlamak,
- Bölgenin ve ülkenin ağız, diş sağlığı sorunlarına en güncel, bilimsel yöntemler yaklaşan ve hizmet veren en üst düzey sağılık kurumu olmak.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Temel tıp bilimleri ve diş hekimliği teorik bilgilerine sahiptir ve klinik uygulamalara entegre edebilme yetkinliğine sahiptir.
- Diş hekimliğinde kullanılan geleneksel ve modern tüm materyal, ekipman, cihaz ve aletler hakkında bilgi ve donanıma sahiptir ve etkin bir şekilde kullanır.
- Hastaların tıbbi durumlarının semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar, çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular.
- Ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar.
- Ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların yapı ve fonksiyon değişikliklerini, hastalık ve semptomlarını değerlendirir, disiplin içi ve disiplinler arası teşhis ve tedavi planlamalarında yer alır ve kendi bilgi ve sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman hekimlerden görüş ve yardım alır.
- Çocuk ve yetişkinlerde koruyucu diş hekimliği uygulamaları konusunda bilgi ve donanıma sahiptir, bu uygulamaları klinikte yapar ve gerekli durumlarda yerel, ulusal proje ve etkinliklerde yer alarak koruyucu diş hekimliği ilkelerini yerine getirir.
- Tıp etiği kurallarını bilir, hastalarla, hasta yakınlarıyla, meslektaş ve diğer sağlık çalışanlarıyla toplumsal, sosyal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde iletişim kurar, teşhis, tedavi planlaması ve tedavilerini etik ve hukuki sorumlulukları göz önünde bulundurarak yürütür.
- Tüm sağlık çalışanları ile uyumlu ekip çalışması yürütür, mesleki fikir ve deneyimlerini sözlü ve yazılı olarak açık bir şekilde dile getirir, bireysel mesleki çalışmalarında sorumluluk ve inisiyatif alır.
- Çalıştığı ortamda tüm çalışanların sağlığı, güvenliği, hasta güvenliği ve riskleri konusunda bilgi ve donanıma sahiptir, gerekli önlemleri alır.
- Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır.
- Halk sağlığı ve sosyal tıp ilkeleri konusunda, adli durumlarda sorumlulukları ve yapması gerekenler konusunda gerekli birikime sahiptir ve gerekli durumlarda uygulamalarda görev alır.
- Sağlık Turizmi konusunda gerekli ve yeterli bilgiye sahiptir, gerekli durumlarda uygulamalarda görev alır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Bilimsellik Yetkinliği
- Profesyonellik ve Etik Yetkinliği
- İletişim Yetkinliği
- Sağlığın Öncelenmesi Yetkinliği
- Kurumsal Yönetim ve Liderlik Yetkinliği
- Bilişim Yetkinliği
- Tanı ve Tedavi Süreçleri Yetkinliği
Öğrencilerin bilgi ve becerilerinin ölçüldüğü sınavlar; ara sınav, yıl/yarıyıl sonu sınavı, yıl/yarıyıl sonu ikinci sınavı, mazeret sınavı, klinik eğitim sonu sınavı, tek ders sınıf geçme sınavı, kısa süreli sınav ve muafiyet sınavlarından oluşur. Bu sınavlar Dekanlık tarafından belirtilen tarihler arasında önceden ilan edilen yer, gün ve saatte yapılır. Öğrenciler dönem sonu sınavlarında ilgili dersin o yılki müfredat programında pratik, klinik eğitim ve teorik olarak sorumludurlar.
5. Sınıf öğrencileri Diş Hekimliği Diploması alabilmek için mesleklerinin özelliği nedeniyle klinik eğitim gördükleri dersin tüm lisans eğitimi süresince verilmiş olan müfredatından uygulama ve teorik olarak sorumludurlar.
Sınavlara ilişkin esaslar şunlardır:
a) Ara Sınav: İlgili eğitim ve öğretim programının öngördüğü derslerden yarıyıl ve yıl içinde yapılan sınavdır.
b) Yıl/Yarıyıl Sonu Sınavı: Dersin verildiği yarıyıl ve yıl sonunda akademik takvimde belirlenen tarihler arasında yapılan sınavdır. Öğrenciler, devam ve uygulama şartlarını yerine getirmedikleri derslerin yıl/yarıyıl sonu sınavlarına giremezler.
c) Klinik Eğitim Sonu Sınavı: 4. sınıf ve 5. sınıf öğrencileri için klinik eğitim süresinin bitiminde pratik ve teorik olarak iki aşamada yapılan sınavdır.
d) Objektif Yapılandırılmış Klinik Sınav (OSCE): Yapılandırılmış formlar ile maket ve hasta üzerinde klinik beceriler ve bazı özel klinik ustalık alanlarını değerlendiren sınav yöntemidir.
e) Yıl/Yarıyıl Sonu İkinci Sınavı: Yıl/yarıyıl sonu sınavında başarısız olan öğrencilere açılan sınavdır. Akademik takvimde belirtilen tarihler arasında yapılır. Öğrenciler, devam ve uygulama şartlarını yerine getirmedikleri derslerin yıl/yarıyıl sonu ikinci sınavlarına giremezler.
f) Tek Ders Sınıf Geçme Sınavı: Ortak ve seçmeli dersler haricinde, yıl / yarıyıl sonu ikinci sınavları sonunda, tek teorik dersten veya tek klinik eğitim dersinden, dersle ilgili devam ve uygulama (pratik) şartlarını yerine getirmiş, ancak teorik kısımdan FF alarak başarısız olmuş öğrenciler için yıl/yarıyıl sonu ikinci sınavlarının bitiminden sonra yapılan sınavdır. İlgili eğitim-öğretim yılı içinde alınan tüm dersler için yalnızca bir dersten tek ders sınıf geçme sınav hakkı tanınır ve tek ders sınıf geçme sınavından alınan not yıl/yarıyıl sonu ikinci sınav notu olarak kabul edilir. İlgili eğitim-öğretim yılı içinde herhangi bir klinik eğitim dersinin pratik kısmından başarısız olarak tekrara kalmış öğrenciler için tek ders sınıf geçme sınav hakkı tanınmaz.
g) Mazeret Sınavı: Yönetmeliğin 30’uncu maddesinin “Mazeret Sınavı“ ile ilgili “ç“ fıkrasına göre uygulanır.
h) Kısa süreli sınav: Dönem içinde haberli olarak ders saatinde yapılan kısa süreli sınavlardır.
Sınavlar, teorik (yazılı veya sözlü), e-sınav, pratik, laboratuvar veya klinik uygulamalar şeklinde yapılabilir. Sözlü ve yazılı sınavlar, anabilim dalı tarafından belirlenen öğretim üyesi/üyeleri tarafından yapılır. Sözlü sınavların uygulaması sırasında; eğer sınav yüz yüze olarak gerçekleştirilecek ise ilgili anabilim dalı tarafından tercihen tüm öğretim üyelerinden aksi durumda en az 2 öğretim üyesinden oluşan bir jüri ve bir öğretim elemanın görevlendirildiği raportör atanmalıdır. Sınav sorularının ve cevap anahtarının önceden belirlendiği sözlü sınavlarda, öğrencilerin jüri karşısında verdikleri cevaplar raportör tarafından kayıt altına alınır, sınav sonrasında öğrenciye okutulur ve rızasıyla imza altına alınır. Eğer sınavlar çevrim içi olarak yapılacaksa Microsoft Teams uygulaması üzerinden kayıt altına alınan bir oturum yapılır. Sınav sırasında, öğrenci ve jürilerin kameraları açık halde olur ve sınav başlangıcından bitişine kadar kayıt altına alınır. Yazılı sınavlar ise, çoktan seçmeli ve/veya açık uçlu sorulardan oluşur ve ASOS (Sınav Otomasyon Sistemi) üzerinden gerçekleştirilir.
Yarıyıl dersleri için en az bir ara sınav ile bir yıl/yarıyıl sonu sınavının, akademik yıl boyunca devam eden derslerde ise her yarıyılda en az bir ara sınav ile bir yılsonu sınavının yapılması ÖÇM ve takım çalışması esasına dayanan dersler hariç zorunludur. Yönetim Kurulunun uygun gördüğü dersler için ara sınav, yıl/yarıyıl sonu sınavı, yıl/yarıyıl sonu ikinci sınavı ya da tek ders sınıf geçme sınavı olarak proje, ödev ve benzeri ölçme araçları kullanılabilir. Bu tür ölçme araçlarının kullanıldığı durumların mazeret sınavının nasıl yapılacağına ilgili Yönetim Kurulu karar verir. Kullanılan tüm ölçme araçları 100 tam puan üzerinden puanlanır.
Kısa süreli sınavlar hariç, sınav gün ve saatleri, sınavlardan akademik takvime uygun olarak sınavdan en az on iş günü önce Dekanlık tarafından ilan edilir. Sınav tarihleri ilan edildikten sonra, ancak Yönetim Kurulu kararı ile değiştirilebilir.
Sınav ve puanlamaya yönelik her türlü etkinliğin ölçüm sonuçları, bu sınav ve etkinliklerin yapılış tarihinden itibaren en geç yedi (7) gün içinde akademik takvime uygun olarak ilgili öğretim elemanı tarafından öğrenci otomasyon sisteminde ve/veya ilan panolarında duyurulur.
Yürütülen derse ait sınav evrakının, sınav notlarının ilan edilmesinden itibaren on gün içinde öğretim elemanınca fakülteye teslim edilmesi gerekir. Sınav evrakının, ilgili birimce arşivde iki yıl saklanması zorunludur.
Sınav esnasında veya sınav evrakının incelenmesi sırasında kopya çektiği, kopya çektirdiği veya kopya çekilmesine yardım ettiği tespit edilen öğrenci ve teknolojik cihazları sınav salonunda, dersin öğretim elemanı tarafından özellikle izin verilen haller ve Yönetim kurulunca belirlenen esaslar dışında bulunduran öğrenci hakkında tutanak düzenlenir ve öğrenci sınavdan çıkarılır. Tutanak çerçevesinde 18.08.2012 tarihi ve 28388 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümlerine göre soruşturma açılır ve soruşturma neticesinde suç sabit olursa sınav kağıdı geçersiz ve sonucu sıfır (0) sayılır. Ancak, soruşturma neticesinde suçsuz bulunan öğrenciye mazeret sınavı hakkı tanınır.
Öğrenciler sınavlara sınav programında gösterilen zaman ve yerde girmek, öğrenci kimliği ile fakülte tarafından istenen diğer belgeleri yanlarında bulundurmak zorundadır.
Sınav başladıktan sonra ilk on dakika içerisinde gelen öğrenciler sınava alınırlar. Ancak, bu süre içerisinde hiçbir öğrenci sınav salonunu terk edemez. Geç gelen öğrencilere hiçbir koşulda ek süre verilmez.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Diş Hekimliği Eğitimi Programları Akreditasyon Derneği (DEPAD)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 25.02.2024/25.02.2030
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme veYerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
Yüksek lisans ve doktora programlarına erişim.
Diş Hekimliği Uzmanlık Eğitimine Giriş Sınavı (DUS) ile uzmanlık programına erişim.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir

Qualification Code | TR0030003796 | |
Qualification Title | Bachelor’s Diploma in Dentistry | |
Awarding Body | Akdeniz University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.akdeniz.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Dental studies | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 300 | |
Program Duration | 5 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments | Education and training are provided in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced proficiency in the key competencies listed below:
| |
Further Info | 1. Exams that measure students' knowledge and skills include mid-term exams, end-of-year/semester exams, second end-of-year/semester exams, make-up exams, final clinical education exams, single course passing exams, short quizzes, and exemption exams. These exams are held at a previously announced location, date, and time within the periods specified by the Dean's Office. Students are responsible for practical, clinical education, and theoretical components of the relevant course in the curriculum for that academic year during final exams. | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | Successfully completing a minimum of 300 ECTS courses in a 5-year dentistry education. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Access to master's and doctoral programs. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Supplementary Article 35) | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030003796
ISCO 08
ISCO 08
- To train dentists who are equipped with up-to-date knowledge and competence at national and international level, have the highest level of professional practice skills, have the necessary competencies in communication, ethics, legal responsibilities, health tourism, can access information and use up-to-date methods and technology,
- To provide opportunities for the academic staff to meet the scientific needs of the institution and students by conducting academic studies in their own fields,
- To be the highest level health institution that approaches and serves the oral and dental health problems of the region and the country with the most up-to-date, scientific methods.
Education and training are provided in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.
- Possesses theoretical knowledge of basic medical sciences and dentistry, with the competency to integrate it into clinical practices.
- Has knowledge and skills regarding all traditional and modern materials, equipment, devices, and instruments used in dentistry, and can use them effectively.
- Evaluates the symptoms of patients' medical conditions, laboratory results, and drug interactions; knows the treatment paths for various systemic diseases and their associated oral and dental diseases, and applies necessary precautions in such cases.
- Describes the structure and functions of the mouth, jaw, teeth, and all oral tissues at the cellular, tissue, organ, and system levels.
- Assesses changes in structure and function, diseases, and symptoms of the mouth, jaw, teeth, and all oral tissues; participates in interdisciplinary diagnosis and treatment planning while being aware of their own knowledge and limits, and seeks consultation and assistance from specialists when necessary.
- Has knowledge and skills in preventive dentistry practices for children and adults, applies these practices in the clinic, and participates in local and national projects and activities to implement preventive dentistry principles when necessary.
- Understands medical ethics rules and communicates with patients, their relatives, colleagues, and other healthcare professionals within the framework of social, scientific, and ethical values; conducts diagnosis, treatment planning, and therapies while considering ethical and legal responsibilities.
- Works collaboratively with all healthcare professionals, expresses professional opinions and experiences clearly in both verbal and written forms, and takes responsibility and initiative in individual professional activities.
- Possesses knowledge and skills regarding the health, safety, patient safety, and risks of all staff in the working environment and takes necessary precautions.
- Follows the principle of lifelong learning, keeps up with developments in dentistry, and utilizes current knowledge in professional and academic fields.
- Has the necessary expertise regarding public health and social medicine principles, understands responsibilities in forensic situations, and can participate in applications when required.
- Has adequate and necessary knowledge regarding health tourism and can participate in applications when necessary.
Has advanced proficiency in the key competencies listed below:
- Scientific Approach
- Professionalism and Ethics
- Communication
- Prioritization of Health
- Institutional Management and Leadership
- Information Technology
- Diagnosis and Treatment Processes
1. Exams that measure students' knowledge and skills include mid-term exams, end-of-year/semester exams, second end-of-year/semester exams, make-up exams, final clinical education exams, single course passing exams, short quizzes, and exemption exams. These exams are held at a previously announced location, date, and time within the periods specified by the Dean's Office. Students are responsible for practical, clinical education, and theoretical components of the relevant course in the curriculum for that academic year during final exams.
2. Fifth-year students are responsible for the application and theory of all curricula provided throughout their undergraduate education in the clinical courses they take due to the nature of their profession in order to receive a Dentistry Diploma.
3. The principles regarding exams are as follows:
a) Mid-term Exam: An exam conducted in the semester or year for courses prescribed by the education and training program.
b) End-of-Year/Semester Exam: An exam held at the end of the semester or year on the dates specified in the academic calendar. Students who do not meet the attendance and practical requirements for the courses cannot take the end-of-year/semester exams.
c) Final Clinical Education Exam: An exam conducted in two stages (practical and theoretical) at the end of the clinical education period for fourth and fifth-year students.
d) Objective Structured Clinical Examination (OSCE): An examination method that evaluates clinical skills and some specific clinical mastery areas using structured forms on models and patients.
e) Second End-of-Year/Semester Exam: An exam offered to students who fail the end-of-year/semester exam, held on dates specified in the academic calendar. Students who do not meet the attendance and practical requirements cannot take the second end-of-year/semester exams.
f) Single Course Passing Exam: After the second end-of-year/semester exams, this exam is for students who have met the attendance and practical requirements for a single theoretical course or a single clinical education course, but failed the theoretical part with an FF grade. Only one single course passing exam is allowed for all courses taken during the academic year, and the grade from this exam is considered as the second end-of-year/semester exam grade. Students who have failed the practical part of any clinical education course during the academic year are not allowed to take the single course passing exam.
g) Make-up Exam: Conducted in accordance with paragraph “ç” of Article 30 of the regulation regarding "Make-up Exams."
h) Short Quiz: Quizzes conducted during class time with prior notice.
4. Exams can be conducted in theoretical (written or oral), e-exams, practical, laboratory, or clinical application formats. Oral and written exams are conducted by faculty members determined by the relevant department. During oral exams, if conducted face-to-face, a jury composed of at least two faculty members (or all faculty members if preferred) from the relevant department should be appointed, along with a rapporteur. In oral exams where questions and answer keys are predetermined, students' responses are recorded by the rapporteur and read back to the student for their approval and signature after the exam. If the exams are conducted online, a session recorded via Microsoft Teams is held. During the exam, both the student and jurors must have their cameras on, and the session is recorded from start to finish. Written exams consist of multiple-choice and/or open-ended questions and are conducted via the Examination Automation System (ASOS).
5. For semester courses, at least one mid-term exam and one end-of-year/semester exam are mandatory, while courses that continue throughout the academic year must have at least one mid-term and one end-of-year exam each semester, except for competency-based and team-working courses. For courses approved by the Board of Directors, projects, assignments, and similar assessment tools may be used instead of mid-term exams, end-of-year exams, second end-of-year exams, or single course passing exams. The Board of Directors decides how the make-up exam will be conducted in cases where these assessment tools are used. All assessment tools are graded out of a total of 100 points.
6. Except for short quizzes, the dates and times of exams are announced at least ten business days in advance by the Dean's Office in accordance with the academic calendar. Exam dates can only be changed with a decision from the Board of Directors after they are announced.
7. The results of all activities related to exams and grading must be announced by the relevant faculty member in the student automation system and/or bulletin boards within seven (7) days of the date the exams and activities were conducted, in accordance with the academic calendar.
8. Examination materials for the course must be submitted to the faculty by the faculty member within ten days of the announcement of exam grades. These materials must be archived by the relevant unit for two years.
9. Students who are caught cheating during an exam, facilitating cheating, or having technological devices in the exam room, except in cases expressly permitted by the faculty member, will be documented, and the student will be removed from the exam. A report will be prepared in accordance with the Higher Education Institutions Student Disciplinary Regulation published in the Official Gazette dated 18.08.2012 and numbered 28388, and if the investigation confirms the offense, the exam paper will be invalidated and the result recorded as zero (0). However, if the student is found innocent in the investigation, they will be granted the right to a make-up exam.
10. Students must enter the exams at the time and place specified in the exam schedule and carry their student ID and any other documents required by the faculty.
11. Students arriving within the first ten minutes of the exam will be allowed to take the exam. However, no student may leave the exam room during this time. No additional time will be granted to latecomers under any circumstances.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
- Being placed in the relevant undergraduate program of a higher education institution based on the results of the central examination conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), according to the procedures and principles determined by YÖK.
Access to master's and doctoral programs.
Access to the specialization program through the Dentistry Specialization Entrance Exam (DUS).
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Undergraduate Level Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer.
1.2. Regulation on the Continuation of License Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Programs.
2. Law No. 2547 on Higher Education (Supplementary Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board.
Qualification is continuous
