Yeterlilik Kodu | TR0030222980 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Dijital Oyun Tasarımı Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | İstanbul Beykent Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ayazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.beykent.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Dijital Oyun Tasarımı Bölümünün amacı, oyun tasarımı ve oyun teknolojilerine hakim, tasarım ve sanat dilini etkin kullanabilen, yaratıcı düşünme kabiliyeti gelişmiş, yazarlığı, oyunlaştırma, animasyon, deneyim tasarlama, oyuncu veri toplama ve analizi, oyun yapımcılığı gibi alanlarda çalışma olanağı bulacak öğrenciler yetiştirmektir. Dijital Oyun Tasarımı Bölümü öğrencileri 4 yıllık eğitimleri süresince, teorik bilginin yanında teknoloji ile geliştirilen uygulama dersler de almaktadır. Bölümün eğitim dili Türkçedir. İsteğe bağlı olarak İngilizce Hazırlık Sınıfı okuma imkânı bulunmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Bölüm müfredatında yer alan dersler fakülte derslikleri ve bölüme bağlı olarak hizmet veren Maclab ile PCLab stüdyolarında ve Newslab ve Medialab uygulama atölyelerinde yürütülmektedir. Bununla birlikte öğrencilerin pratik yapmaları için Game Room alanı bulunmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | 1. Oyun tasarımı alanındaki temel kavramları ve terminolojiyi tanımlar. 2. Bilgisayar ve video oyunlarının tarihsel gelişimini, bilimsel, toplumsal, ekonomik, siyasal ve yasal boyutları ile yorumlar. 3. Oyun tasarımı süreçlerinde sosyal ve kültürel konuları disiplinlerarası bir yaklaşımla açıklar. 4. Dijital oyun geliştirme süreçlerinde etik ilkelere ve toplumsal sorumluluk anlayışına bağlı proje taslağı çizer. 5. Dijital oyun tasarımı süreçlerinde çağdaş araçlar ve oyun motorlarını kullanır. 6. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak dijital oyun alanında meslektaşları ile iletişim kurar. 7. Oyun tasarımı konusundaki sektörel gelişmeleri takip ederek, yenilikçi, girişimci ve yaratıcı yaklaşımları projelere uygular. 8. Oyun ve oyunculara ilişkin verileri analiz eder. 9. Analog ve dijital oyun türlerini ayırt ederek oyun tasarım süreçlerini yorumlar. 10. Oyunları yalnızca eğlence aracı değil, aynı zamanda bir sanat formu olarak tasarlar. 11. Oyun geliştirme ekiplerinde ekip lideri olarak iş birliğini organize eder. 12. Dijital oyun projelerinin planlanması, tasarlanması ve sunulması süreçlerini düzenler. 13. Oyun tasarımı alanındaki kavram ve yöntemleri diğer disiplinlerle ilişkilendirerek medya tasarım, yazılım geliştirme süreçlerine uyarlar. 14. Oyun tasarım süreçlerinde estetik ve teknik yeterliliklerini, sanat, müzik, psikoloji, mitoloji ve sinema gibi çeşitli disiplinlerden faydalanarak geliştirir. 15. Yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla medya okuryazarlığını oyun tasarım süreçleri ile ilişkilendirir. 16. Oyun tasarım aşamalarında iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili yasal düzenlemeleri ve mesleki sorumlulukları göz önünde bulundurarak karar verir. 17. Dijital oyun sektöründeki iş hayatı uygulamaları üzerine öngörüde bulunur. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | İstanbul Beykent Üniversitesi’nde uygulanan ölçme değerlendirme sistemi, üniversite web sayfasında da bulunan “T.C İstanbul Beykent Üniversitesi Ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi” ile belirlenmiştir: http://www.beykent.edu.tr/Content/files/20171014075427712.pdf Başarı Değerlendirmesinde Kullanılan Ölçme Faaliyetleri (1) Ölçme faaliyetleri, dönem içi ve dönem sonu ölçme faaliyetlerinden oluşmaktadır. (2) Sınavlar haricinde kalan değerlendirme faaliyetlerinin bir kısmı, grup çalışması olarak verilmektedir. Ölçme Faaliyeti Türleri (1) Sınavlar: Sınavlar yazılı, test veya sözlü olarak; yüz yüze ya da elektronik ortamlardan yürütülür. a) Kısa Sınav: Ünite sonu öğrenim kazanımlarını ölçmek için kullanılan kısa süreli ve dar kapsamlı sınavlardır. Bu sınavların yüz yüze uygulamalarında, uygulama programı ilan edilmez ve ders saatlerinde uygulanır. Elektronik ortamda yapılan sınavlar için en geç bir hafta önceden bir uygulama programı ve saat aralığı ilan edilir. b) Ara sınav: Dönem başından ilgili sınav gününe kadar işlenmiş konulara ilişkin öğrenim kazanımlarının ölçülmesi için uygulanır. c) Dönem Sonu Sınavı: Genel olarak dersin tüm öğrenim kazanımlarını kapsayacak nitelikte uygulanan bir sınavdır. Bir öğrencinin mutlak başarı puanı; o derse ait dönem içi notu ile dönem sonu puanının (bütünleme sınavına girmiş ise bütünleme sınavı puanının) belirli oranlarda katkısından oluşur. Dönem içi değerlendirmelerin mutlak başarı puanına katkısı; örgün öğretimde % 40’tan az, % 70’ten fazla olamaz, uzaktan öğretimde ise dönem içi değerlendirmeleri %20, dönem sonu değerlendirmeleri %80 üzerinden hesaplanır. Mutlak başarı notları öğrencilerin sıralama notunu gösterir. Sınıfın başarı düzeyi, puanların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak harfli başarı notlarının nasıl elde edileceği Senato tarafından belirlenir. Harfli başarı notu ve katsayıları ve diğer işaretler aşağıda gösterilmiştir: 2) Diğer harf notları ve anlamları aşağıda belirtilmiştir. a) DZ notu; dersin devam şartları sağlanmadığında verilir. b) Muaf notu (M); muafiyet sınavları sonucunda kazanılmış kredilere verilir. Muaf notu; mezuniyet kredisine dâhil edilir, ağırlıklı genel not ortalaması hesabına katılmaz. c) Geçer notu (G); ağırlıklı genel not ortalamasına katılmayan derslerin başarılması durumunda verilir. d) Kalır notu (K); ağırlıklı genel not ortalamasına katılmayan derslerin başarısızlığı durumunda verilir. Başarı Notu Katsayısı: AA 4.0 / BA 3.5 / BB 3.0 / CB 2.5 / CC 2.0 / DC 1.5 / DD 1.0 / FD 0.5 / FF 0.0
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; * YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. * YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. * YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon kuruluşu adı: ACQUIN (The Accreditation, Certification and Quality Assurance Institute) Başlangıç-Bitiş Tarihi: 10.03.2025-10.12.2026 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | İstanbul Beykent Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı Bölümüne öğrenci kabulü, Beykent Üniversitesi akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlama / sınavları başarma durumunda gerçekleşmektedir. Çerçevesini Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) oluşturduğu ilgili yönetmelikler doğrultusunda, bu programa öğrenci kabulü AYT olarak adlandırılan merkezi sınav sistemiyle SAY puan türüne göre yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Yurtiçi veya yurtdışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu'nda mevcuttur. Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Beykent Üniversitesi ile işbirliği yapan üniversiteler arasında imzalanan ikili protokoller (ERASMUS, vb. gibi.) kapsamında yapılmaktadır. Öğrenciler ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda programa kayıt olabilirler. Programa kabul edilecek öğrencilerde dersleri takip edebilecek yeterlilikte dil bilme koşulu aranır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Dijital Oyun Tasarımı Bölümünde öğrenim gören öğrencilerin mezun olarak yeterlilik kazanabilmesi için ders planı ve yapısı ile sunulan derslerden 240 AKTS kredilik dersi başarmış olmaları ve 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Dijital Oyun Tasarımı Bölümü mezunları; Türkiye ve dünya dijital oyun sektöründe, oyun geliştirme alanlarında uzman ekiplerin içerisinde oyun yazarlığı, oyunlaştırma, animasyon, deneyim tasarlama, oyuncu veri toplama ve analizi, oyun yapımcılığı gibi görevlerde yer almanın yanı sıra grafik tasarım atölyeleri, animasyon şirketleri, reklam ajansları, film/dizi prodüksiyon şirketleri, ses/ses tasarımı prodüksiyon stüdyolarında da istihdam olanağı bulabileceklerdir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030222980
ISCO 08
ISCO 08
Dijital Oyun Tasarımı Bölümünün amacı, oyun tasarımı ve oyun teknolojilerine hakim, tasarım ve sanat dilini etkin kullanabilen, yaratıcı düşünme kabiliyeti gelişmiş, yazarlığı, oyunlaştırma, animasyon, deneyim tasarlama, oyuncu veri toplama ve analizi, oyun yapımcılığı gibi alanlarda çalışma olanağı bulacak öğrenciler yetiştirmektir. Dijital Oyun Tasarımı Bölümü öğrencileri 4 yıllık eğitimleri süresince, teorik bilginin yanında teknoloji ile geliştirilen uygulama dersler de almaktadır. Bölümün eğitim dili Türkçedir. İsteğe bağlı olarak İngilizce Hazırlık Sınıfı okuma imkânı bulunmaktadır.
Bölüm müfredatında yer alan dersler fakülte derslikleri ve bölüme bağlı olarak hizmet veren Maclab ile PCLab stüdyolarında ve Newslab ve Medialab uygulama atölyelerinde yürütülmektedir. Bununla birlikte öğrencilerin pratik yapmaları için Game Room alanı bulunmaktadır.
1. Oyun tasarımı alanındaki temel kavramları ve terminolojiyi tanımlar.
2. Bilgisayar ve video oyunlarının tarihsel gelişimini, bilimsel, toplumsal, ekonomik, siyasal ve yasal boyutları ile yorumlar.
3. Oyun tasarımı süreçlerinde sosyal ve kültürel konuları disiplinlerarası bir yaklaşımla açıklar.
4. Dijital oyun geliştirme süreçlerinde etik ilkelere ve toplumsal sorumluluk anlayışına bağlı proje taslağı çizer.
5. Dijital oyun tasarımı süreçlerinde çağdaş araçlar ve oyun motorlarını kullanır.
6. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak dijital oyun alanında meslektaşları ile iletişim kurar.
7. Oyun tasarımı konusundaki sektörel gelişmeleri takip ederek, yenilikçi, girişimci ve yaratıcı yaklaşımları projelere uygular.
8. Oyun ve oyunculara ilişkin verileri analiz eder.
9. Analog ve dijital oyun türlerini ayırt ederek oyun tasarım süreçlerini yorumlar.
10. Oyunları yalnızca eğlence aracı değil, aynı zamanda bir sanat formu olarak tasarlar.
11. Oyun geliştirme ekiplerinde ekip lideri olarak iş birliğini organize eder.
12. Dijital oyun projelerinin planlanması, tasarlanması ve sunulması süreçlerini düzenler.
13. Oyun tasarımı alanındaki kavram ve yöntemleri diğer disiplinlerle ilişkilendirerek medya tasarım, yazılım geliştirme süreçlerine uyarlar.
14. Oyun tasarım süreçlerinde estetik ve teknik yeterliliklerini, sanat, müzik, psikoloji, mitoloji ve sinema gibi çeşitli disiplinlerden faydalanarak geliştirir.
15. Yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla medya okuryazarlığını oyun tasarım süreçleri ile ilişkilendirir.
16. Oyun tasarım aşamalarında iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili yasal düzenlemeleri ve mesleki sorumlulukları göz önünde bulundurarak karar verir.
17. Dijital oyun sektöründeki iş hayatı uygulamaları üzerine öngörüde bulunur.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Oyun Tasarımı ve Geliştirme Süreçleri
- Oyun Motorları ve Geliştirme Araçları Kullanımı
- Programlama ve Teknik Uygulamalar
- Oyun Mekanikleri ve Yapay Zeka Entegrasyonu
- Oyunlarda Veri Analizi ve Kullanıcı Deneyimi Optimizasyonu
- Grafik, Modelleme ve Animasyon Teknikleri
- Dijital Oyunlarda Ses Tasarımı ve Müzik Kullanımı
- Çoklu Platform Oyun Geliştirme
- Siber Güvenlik ve Oyun Güvenliği
- Proje Yönetimi ve Oyun Üretim Süreçleri
İstanbul Beykent Üniversitesi’nde uygulanan ölçme değerlendirme sistemi, üniversite web sayfasında da bulunan “T.C İstanbul Beykent Üniversitesi Ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi” ile belirlenmiştir:
http://www.beykent.edu.tr/Content/files/20171014075427712.pdf
Başarı Değerlendirmesinde Kullanılan Ölçme Faaliyetleri
(1) Ölçme faaliyetleri, dönem içi ve dönem sonu ölçme faaliyetlerinden oluşmaktadır.
(2) Sınavlar haricinde kalan değerlendirme faaliyetlerinin bir kısmı, grup çalışması olarak verilmektedir.
Ölçme Faaliyeti Türleri
(1) Sınavlar: Sınavlar yazılı, test veya sözlü olarak; yüz yüze ya da elektronik ortamlardan yürütülür.
a) Kısa Sınav: Ünite sonu öğrenim kazanımlarını ölçmek için kullanılan kısa süreli ve dar kapsamlı sınavlardır. Bu sınavların yüz yüze uygulamalarında, uygulama programı ilan edilmez ve ders saatlerinde uygulanır. Elektronik ortamda yapılan sınavlar için en geç bir hafta önceden bir uygulama programı ve saat aralığı ilan edilir.
b) Ara sınav: Dönem başından ilgili sınav gününe kadar işlenmiş konulara ilişkin öğrenim kazanımlarının ölçülmesi için uygulanır.
c) Dönem Sonu Sınavı: Genel olarak dersin tüm öğrenim kazanımlarını kapsayacak nitelikte uygulanan bir sınavdır.
Bir öğrencinin mutlak başarı puanı; o derse ait dönem içi notu ile dönem sonu puanının (bütünleme sınavına girmiş ise bütünleme sınavı puanının) belirli oranlarda katkısından oluşur. Dönem içi değerlendirmelerin mutlak başarı puanına katkısı; örgün öğretimde % 40’tan az, % 70’ten fazla olamaz, uzaktan öğretimde ise dönem içi değerlendirmeleri %20, dönem sonu değerlendirmeleri %80 üzerinden hesaplanır. Mutlak başarı notları öğrencilerin sıralama notunu gösterir. Sınıfın başarı düzeyi, puanların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak harfli başarı notlarının nasıl elde edileceği Senato tarafından belirlenir. Harfli başarı notu ve katsayıları ve diğer işaretler aşağıda gösterilmiştir:
2) Diğer harf notları ve anlamları aşağıda belirtilmiştir.
a) DZ notu; dersin devam şartları sağlanmadığında verilir.
b) Muaf notu (M); muafiyet sınavları sonucunda kazanılmış kredilere verilir. Muaf notu; mezuniyet kredisine dâhil edilir, ağırlıklı genel not ortalaması hesabına katılmaz.
c) Geçer notu (G); ağırlıklı genel not ortalamasına katılmayan derslerin başarılması durumunda verilir.
d) Kalır notu (K); ağırlıklı genel not ortalamasına katılmayan derslerin başarısızlığı durumunda verilir.
Başarı Notu Katsayısı:
AA 4.0 / BA 3.5 / BB 3.0 / CB 2.5 / CC 2.0 / DC 1.5 / DD 1.0 / FD 0.5 / FF 0.0
Başarı Derecesi | Harf Notu | Dört Üzerinden Başarı Katsayısı |
---|---|---|
Pekiyi (90-100) | AA | 4,00 |
İyi-Pekiyi (85-89) | BA | 3,50 |
İyi (80-84) | BB | 3,00 |
Orta-İyi (75-79) | CB | 2,50 |
Orta (70-74) | CC | 2,00 |
Zayıf-Orta (60-69) | DC | 1,50 |
Zayıf (50-59) | DD | 1,00 |
Çok Zayıf (40-49) | FD | 0,50 |
Başarısız (00-39) | FF | 0 |
Devamsız (00) | DZ | 0 |
Muaf (--) | M | -- |
Geçer (--) | G | -- |
Yeterli (--) | Y | -- |
Kalır (--) | K | -- |
Süren Çalışma (--) | S | -- |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
* YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
* YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
* YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon kuruluşu adı: ACQUIN (The Accreditation, Certification and Quality Assurance Institute)
Başlangıç-Bitiş Tarihi: 10.03.2025-10.12.2026
İstanbul Beykent Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı Bölümüne öğrenci kabulü, Beykent Üniversitesi akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlama / sınavları başarma durumunda gerçekleşmektedir. Çerçevesini Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) oluşturduğu ilgili yönetmelikler doğrultusunda, bu programa öğrenci kabulü AYT olarak adlandırılan merkezi sınav sistemiyle SAY puan türüne göre yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Yurtiçi veya yurtdışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu'nda mevcuttur. Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Beykent Üniversitesi ile işbirliği yapan üniversiteler arasında imzalanan ikili protokoller (ERASMUS, vb. gibi.) kapsamında yapılmaktadır. Öğrenciler ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda programa kayıt olabilirler. Programa kabul edilecek öğrencilerde dersleri takip edebilecek yeterlilikte dil bilme koşulu aranır.
Dijital Oyun Tasarımı Bölümü mezunları; Türkiye ve dünya dijital oyun sektöründe, oyun geliştirme alanlarında uzman ekiplerin içerisinde oyun yazarlığı, oyunlaştırma, animasyon, deneyim tasarlama, oyuncu veri toplama ve analizi, oyun yapımcılığı gibi görevlerde yer almanın yanı sıra grafik tasarım atölyeleri, animasyon şirketleri, reklam ajansları, film/dizi prodüksiyon şirketleri, ses/ses tasarımı prodüksiyon stüdyolarında da istihdam olanağı bulabileceklerdir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030222980 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Bachelor's Degree in Digital Game Design | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | İstanbul Beykent University | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Ayazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.beykent.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Audio-visual techniques and media production | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | The aim of the Digital Game Design Department is to educate students who are proficient in game design and game technologies, capable of effectively using design and artistic language, and possess advanced creative thinking skills. Graduates will have the opportunity to work in fields such as game writing, gamification, animation, experience design, player data collection and analysis, and game production. Throughout their four-year education, Digital Game Design Department students receive not only theoretical knowledge but also practical courses developed with technology. The language of instruction in the department is Turkish. However, students have the option to attend an English Preparatory Class if they wish. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | The courses included in the department curriculum are conducted in faculty classrooms, Maclab and PCLab studios affiliated with the department, and Newslab and Medialab application workshops. In addition, field, exhibition, and professional work environment tours are also added to the courses or other areas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description | 1. Define the basic concepts and terminology in the field of game design. 2. Describe the historical development of computer and video games with their scientific, social, economic, political and legal dimensions. 3. Explain how social and cultural issues affect game design processes. 4. Apply ethical principles and a sense of social responsibility in digital game development processes. 5. Utilize contemporary tools and game engines in the digital game design process. 6. Communicate with colleagues in the digital game field using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level. 7. Apply innovative, entrepreneurial and creative approaches to projects by following the sectoral developments in game design. 8. Analyze data related to games and players. 9. Interpret game design processes by distinguishing analog and digital game types. 10. Analyze the role of games as both a form of entertainment and a legitimate artistic medium. 11. Evaluate the effectiveness of collaboration strategies as a team leader in game development teams. 12. Critically assess the processes of planning, designing, and presenting digital game projects, considering their outcomes and impact on the target audience. 13. Integrate concepts and methodologies from the field of game design with other disciplines, aligning them with media design and software development processes. 14. Develop aesthetic and technical competencies in game design processes by utilizing various disciplines such as art, music, psychology, mythology and cinema. 15. Associate media literacy with game design processes through a creative and critical approach. 16. Make decisions in game design processes by carefully considering legal regulations and professional responsibilities related to occupational health and safety. 17. Anticipate emerging trends and practices within the professional landscape of the digital game industry. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Has advanced level of key competencies listed below. · Game Design and Development Processes · Game Engines and Development Tools Usage · Programming and Technical Applications · Game Mechanics and Artificial Intelligence Integration · Data Analysis and User Experience Optimization in Games · Graphics, Modeling, and Animation Techniques · Sound Design and Music Implementation in Digital Games · Multi-Platform Game Development · Cybersecurity and Game Security · Project Management and Game Production Processes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | The measurement and evaluation system applied at Istanbul Beykent University is determined by the “T.C Istanbul Beykent University Measurement Activities and Examination Application Directive”, which is also available on the university website: http://www.beykent.edu.tr/Content/files/20171014075427712.pdf Measurement Activities Used in Achievement Assessment (1) Assessment activities consist of mid-term and end-of-term assessment activities. (2) Some of the assessment activities other than exams are given as group work. Types of Assessment Activities (1) Examinations: Examinations are conducted in written, test or oral form, face-to-face or via electronic media. a) Quiz: These are short-term and narrow-scope exams used to measure end-of-unit learning outcomes. In face-to-face applications of these exams, the application programme is not announced and is applied during class hours. For exams conducted electronically, an application programme and time interval are announced at least one week in advance. b) Mid-term exam: It is applied to measure the learning outcomes related to the subjects covered from the beginning of the semester until the relevant exam day. c) Final Examination: It is an exam that is generally applied to cover all learning outcomes of the course. A student's absolute success score; It consists of the contribution of the mid-term grade of that course and the end-of-term score (if he / she has taken the make-up exam, the make-up exam score) in certain proportions. The contribution of in-term evaluations to the absolute success score; In formal education, it cannot be less than 40% and more than 70%, in distance education, in-term evaluations are calculated over 20% and end-of-term evaluations over 80%. Absolute success grades show the ranking grade of the students. Considering the success level of the class, the statistical distribution of the scores and the class average, how the letter grades will be obtained is determined by the Senate. Letter grades and coefficients and other marks are shown below: 2) Other letter grades and their meanings are given below. a) DZ grade; It is given when the attendance conditions of the course are not met. b) Exempt grade (M); It is given to credits earned as a result of exemption exams. Exempt grade; It is included in the graduation credit, it is not included in the weighted grade point average calculation. c) Pass grade (G) is given for the courses that are not included in the weighted grade point average. d) Fail grade (K); It is given in case of failure of courses that are not included in the weighted grade point average. Success Grade Coefficient: AA 4.0 / BA 3.5 / BB 3.0 / CB 2.5 / CC 2.0 / DC 1.5 / DD 1.0 / FD 0.5 / FF 0.0
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; * YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. * “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. * “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum: The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by the Council of Higher Education. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues 1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Accreditation organization name: ACQUIN (The Accreditation, Certification and Quality Assurance Institute) Start-End Date: 10.03.2025-10.12.2026 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | Student admission to Istanbul Beykent University Department of Digital Game Design is possible upon completion of processes/passing exams determined by ÖSYM within the framework of academic and legal legislation of Beykent University. In accordance with the relevant regulations established by the Council of Higher Education (YÖK), student admission to this program is made according to the SAY score type with the central exam system called AYT. After students declare their program preferences in which they want to study, they are placed in the relevant programs by the Student Selection and Placement Center according to the score they receive from this exam. A student who has started their education in an equivalent program in Turkey or abroad can apply for horizontal transfer. The admission of students is examined and evaluated specifically before the beginning of the semester, considering the conditions of each student and the degree they apply for. More detailed information about admission to the university is available in the Institutional Introduction Catalogue. Admission of students to programs with a General Academic Exchange Protocol is made within the scope of bilateral protocols signed between Beykent University and cooperating universities (such as ERASMUS). Students can enroll in the program if the relevant academic unit approves. Students who will be accepted to the program are required to have sufficient language skills to follow the courses. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | Students enrolled in the Digital Game Design Department must successfully complete 240 ECTS credits from the courses offered within the curriculum and achieve a minimum Cumulative Grade Point Average (GPA) of 2.00 out of 4.00 in order to graduate and obtain the necessary qualifications. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Digital Game Design Department will have the opportunity to work in the Turkish and global digital game industry, taking on roles in expert game development teams, such as game writing, gamification, animation, experience design, player data collection and analysis, and game production. In addition to careers in game development, graduates can also find employment in graphic design studios, animation companies, advertising agencies, film/TV production companies, and sound/sound design production studios. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030222980
ISCO:08
ISCO:08
The aim of the Digital Game Design Department is to educate students who are proficient in game design and game technologies, capable of effectively using design and artistic language, and possess advanced creative thinking skills. Graduates will have the opportunity to work in fields such as game writing, gamification, animation, experience design, player data collection and analysis, and game production. Throughout their four-year education, Digital Game Design Department students receive not only theoretical knowledge but also practical courses developed with technology. The language of instruction in the department is Turkish. However, students have the option to attend an English Preparatory Class if they wish.
The courses included in the department curriculum are conducted in faculty classrooms, Maclab and PCLab studios affiliated with the department, and Newslab and Medialab application workshops. In addition, field, exhibition, and professional work environment tours are also added to the courses or other areas.
1. Define the basic concepts and terminology in the field of game design.
2. Describe the historical development of computer and video games with their scientific, social, economic, political and legal dimensions.
3. Explain how social and cultural issues affect game design processes.
4. Apply ethical principles and a sense of social responsibility in digital game development processes.
5. Utilize contemporary tools and game engines in the digital game design process.
6. Communicate with colleagues in the digital game field using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
7. Apply innovative, entrepreneurial and creative approaches to projects by following the sectoral developments in game design.
8. Analyze data related to games and players.
9. Interpret game design processes by distinguishing analog and digital game types.
10. Analyze the role of games as both a form of entertainment and a legitimate artistic medium.
11. Evaluate the effectiveness of collaboration strategies as a team leader in game development teams.
12. Critically assess the processes of planning, designing, and presenting digital game projects, considering their outcomes and impact on the target audience.
13. Integrate concepts and methodologies from the field of game design with other disciplines, aligning them with media design and software development processes.
14. Develop aesthetic and technical competencies in game design processes by utilizing various disciplines such as art, music, psychology, mythology and cinema.
15. Associate media literacy with game design processes through a creative and critical approach.
16. Make decisions in game design processes by carefully considering legal regulations and professional responsibilities related to occupational health and safety.
17. Anticipate emerging trends and practices within the professional landscape of the digital game industry.
Has advanced level of key competencies listed below.
· Game Design and Development Processes
· Game Engines and Development Tools Usage
· Programming and Technical Applications
· Game Mechanics and Artificial Intelligence Integration
· Data Analysis and User Experience Optimization in Games
· Graphics, Modeling, and Animation Techniques
· Sound Design and Music Implementation in Digital Games
· Multi-Platform Game Development
· Cybersecurity and Game Security
· Project Management and Game Production Processes
The measurement and evaluation system applied at Istanbul Beykent University is determined by the “T.C Istanbul Beykent University Measurement Activities and Examination Application Directive”, which is also available on the university website:
http://www.beykent.edu.tr/Content/files/20171014075427712.pdf
Measurement Activities Used in Achievement Assessment
(1) Assessment activities consist of mid-term and end-of-term assessment activities.
(2) Some of the assessment activities other than exams are given as group work.
Types of Assessment Activities
(1) Examinations: Examinations are conducted in written, test or oral form, face-to-face or via electronic media.
a) Quiz: These are short-term and narrow-scope exams used to measure end-of-unit learning outcomes. In face-to-face applications of these exams, the application programme is not announced and is applied during class hours. For exams conducted electronically, an application programme and time interval are announced at least one week in advance.
b) Mid-term exam: It is applied to measure the learning outcomes related to the subjects covered from the beginning of the semester until the relevant exam day.
c) Final Examination: It is an exam that is generally applied to cover all learning outcomes of the course.
A student's absolute success score; It consists of the contribution of the mid-term grade of that course and the end-of-term score (if he / she has taken the make-up exam, the make-up exam score) in certain proportions. The contribution of in-term evaluations to the absolute success score; In formal education, it cannot be less than 40% and more than 70%, in distance education, in-term evaluations are calculated over 20% and end-of-term evaluations over 80%. Absolute success grades show the ranking grade of the students. Considering the success level of the class, the statistical distribution of the scores and the class average, how the letter grades will be obtained is determined by the Senate. Letter grades and coefficients and other marks are shown below:
2) Other letter grades and their meanings are given below.
a) DZ grade; It is given when the attendance conditions of the course are not met.
b) Exempt grade (M); It is given to credits earned as a result of exemption exams. Exempt grade; It is included in the graduation credit, it is not included in the weighted grade point average calculation.
c) Pass grade (G) is given for the courses that are not included in the weighted grade point average.
d) Fail grade (K); It is given in case of failure of courses that are not included in the weighted grade point average.
Success Grade Coefficient:
AA 4.0 / BA 3.5 / BB 3.0 / CB 2.5 / CC 2.0 / DC 1.5 / DD 1.0 / FD 0.5 / FF 0.0
Success Level/Mark | Grade Score | Final Grade |
---|---|---|
Excellent (90-100) | AA | 4,00 |
Very Good (85-89) | BA | 3,50 |
Good (80-84) | BB | 3,00 |
Average-Good (75-79) | CB | 2,50 |
Average (70-74) | CC | 2,00 |
Poor-Averege (60-69) | DC | 1,50 |
Poor (50-59) | DD | 1,00 |
Very Poor (40-49) | FD | 0,50 |
Fail (00-39) | FF | 0 |
Absent (00) | DZ | 0 |
Ezempt (--) | M | -- |
Passing (--) | G | -- |
Sufficient (--) | Y | -- |
Failing (--) | K | -- |
Continuing Study (--) | S | -- |
In order to monitor the quality of higher education programs;
* YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
* “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
* “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum: The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by the Council of Higher Education.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues
1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Accreditation organization name: ACQUIN (The Accreditation, Certification and Quality Assurance Institute)
Start-End Date: 10.03.2025-10.12.2026
Student admission to Istanbul Beykent University Department of Digital Game Design is possible upon completion of processes/passing exams determined by ÖSYM within the framework of academic and legal legislation of Beykent University. In accordance with the relevant regulations established by the Council of Higher Education (YÖK), student admission to this program is made according to the SAY score type with the central exam system called AYT. After students declare their program preferences in which they want to study, they are placed in the relevant programs by the Student Selection and Placement Center according to the score they receive from this exam. A student who has started their education in an equivalent program in Turkey or abroad can apply for horizontal transfer. The admission of students is examined and evaluated specifically before the beginning of the semester, considering the conditions of each student and the degree they apply for. More detailed information about admission to the university is available in the Institutional Introduction Catalogue. Admission of students to programs with a General Academic Exchange Protocol is made within the scope of bilateral protocols signed between Beykent University and cooperating universities (such as ERASMUS). Students can enroll in the program if the relevant academic unit approves. Students who will be accepted to the program are required to have sufficient language skills to follow the courses.
Graduates of the Digital Game Design Department will have the opportunity to work in the Turkish and global digital game industry, taking on roles in expert game development teams, such as game writing, gamification, animation, experience design, player data collection and analysis, and game production.
In addition to careers in game development, graduates can also find employment in graphic design studios, animation companies, advertising agencies, film/TV production companies, and sound/sound design production studios.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.