Yeterlilik Kodu | TR0030014483 | |
Yeterlilik Adı | Coğrafya Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | OndokuzMayıs Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Körfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.omu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yer bilimleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Dört yıllık lisans programının amacı öğrencilere coğrafya ve yakın disiplinlerle ilişkili konularda bilimsel bilgi kazandırmaktır. Program, toplumun ihtiyaçları ve coğrafya bilimindeki en son gelişmeleri de dikkate alan zorunlu ve geniş bir yelpazedeki seçmeli derslerden oluşmaktadır. Coğrafya Bölümü dört anabilim dalından oluşmaktadır. Bunlar Fiziki Coğrafya, Bölgesel Coğrafya, Beşeri ve İktisadi Coğrafya ile Türkiye Coğrafyası anabilim dallarıdır. Ancak bu anabilim dallarına ayrı ayrı öğrenci alınmamakta, Coğrafya Bölümünün öğrencileri tek bir programla yetiştirilmekte ve tek bir diploma ile mezun olmaktadırlar. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ortak Dersler (Türk Dili I-II ile Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I-II dersleri) öğrencinin tercihine göre uzaktan eğitim şeklinde tercih edilebilir. Bu dersler haricinde programda yer alan tüm dersler örgün eğitim ile sınıfta ve laboratuvarda işlenir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | (1) Başarı notu, öğrencilerin dönem/yıl içi değerlendirme notu ile dönem/yıl sonu veya bütünleme sınavından aldıkları notların öngörülen ağırlıklara göre hesaba katılmasıyla belirlenen ham başarı notlarının 4’lük not sistemindeki karşılığını ifade eder. Öğrencilerin başarı notlarının hesaplanmasında bağıl veya mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. Birimlerde mutlak ve bağıl değerlendirme sistemlerinden hangisinin kullanılacağı, birim kurulunun önerisi ve Senato onayı ile belirlenir. (2) Bağıl ve mutlak değerlendirme sistemlerine ilişkin ölçme ve değerlendirme esasları, bağıl değerlendirme sisteminde başarı notu hesaplamasına katılma koşulları ve sınırları ile başarı dereceleri hakkındaki esaslar, Senato tarafından belirlenir. (3) Her iki değerlendirme sisteminde de herhangi bir dersten dönem/yıl sonu veya bütünleme sınavına girmeyen ve bu sınavda 100 puan üzerinden en az 50 puan alamayan öğrenciler başarısız sayılır. Bu sınır, ilgili birim kurulunun önerisi ve Senato kararı ile değiştirilebilir. Bütünleme sınavı yapılmayan ve dönem içi değerlendirmenin ağırlıklı olduğu birimlerde derslerden başarılı sayılmak için dönem/yıl sonu sınavından asgari bir not alma koşulu aranmaz. (4) Öğrencinin KM ve G notu aldığı dersler, GANO hesabında dikkate alınmaz. (5) Harfle ilan edilen başarı notları ile bunların ağırlık katsayıları/anlamları aşağıdaki şekildedir:
4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.00 FF 0.00 FD 0.00 FG KM G | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretimn ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği ( FEDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 15.04.2024 / 30.09.2027 | |
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak. | |
Başarma Şartları | Program diploması, tüm dersleri (toplam 240 AKTS) başarıyla tamamlayan lisans öğrencilerine verilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve sonrasında doktora programlarına devam edebilirler. 2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030014483
ISCO 08
ISCO 08
Dört yıllık lisans programının amacı öğrencilere coğrafya ve yakın disiplinlerle ilişkili konularda bilimsel bilgi kazandırmaktır. Program, toplumun ihtiyaçları ve coğrafya bilimindeki en son gelişmeleri de dikkate alan zorunlu ve geniş bir yelpazedeki seçmeli derslerden oluşmaktadır. Coğrafya Bölümü dört anabilim dalından oluşmaktadır. Bunlar Fiziki Coğrafya, Bölgesel Coğrafya, Beşeri ve İktisadi Coğrafya ile Türkiye Coğrafyası anabilim dallarıdır. Ancak bu anabilim dallarına ayrı ayrı öğrenci alınmamakta, Coğrafya Bölümünün öğrencileri tek bir programla yetiştirilmekte ve tek bir diploma ile mezun olmaktadırlar.
Eğitim ve öğretim örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ortak Dersler (Türk Dili I-II ile Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I-II dersleri) öğrencinin tercihine göre uzaktan eğitim şeklinde tercih edilebilir. Bu dersler haricinde programda yer alan tüm dersler örgün eğitim ile sınıfta ve laboratuvarda işlenir.
- Coğrafya alanında yazılmış kaynakları ve destekleyen diğer kaynakları değerlendirebilecek düzeyde kuram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
- Coğrafya alanıyla ilgili temel kavram ve kuramları uygulayacak ve sorgulayacak düzeyde bilir ve tartışır.
- Coğrafya alanı ile ilgili konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar ve bu konulara ilişkin çözüm önerilerini aktarabilir.
- Doğal ortam-insan ilişkilerinden kaynaklanan problemleri fark eder ve çözüm önerileri getirir.
- Coğrafyanın alt alanlarında kendini geliştirebilme yeteneğine sahiptir.
- Alanıyla ilgili çalışmaları metodik olarak ve gerektiğinde sorumluluk alarak etkin yürütebilir.
- Coğrafya ve uygulama alanlarındaki problemleri tespit etmek ve çözmek için bilişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
- Alanı ile ilgili problemleri çözebilecek, meslektaşlarıyla sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilir.
- Coğrafya araştırmalarında arazi çalışmalarını planlar ve yürütür. Araziden coğrafi verileri toplar.
- Coğrafya ile ilgili araştırmalarda ve faaliyetlerde bilimsel, kültürel, toplumsal ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:
- Coğrafi bakış açısı ile okuma yapabilme
- Saha çalışmalarında aktif görev alabilme
- Harita çizme ve yorumlama
- Bilgisayar ortamında harita çizimi
- Ortak gruplarla çalışabilme
- Çevresel sorunları algılayabilme ve çözüm üretebilme
- Risk, duyarlılık ve dağılış haritaları üretebilme
- Laboratuvar kullanımı
(1) Başarı notu, öğrencilerin dönem/yıl içi değerlendirme notu ile dönem/yıl sonu veya bütünleme sınavından aldıkları notların öngörülen ağırlıklara göre hesaba katılmasıyla belirlenen ham başarı notlarının 4’lük not sistemindeki karşılığını ifade eder. Öğrencilerin başarı notlarının hesaplanmasında bağıl veya mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. Birimlerde mutlak ve bağıl değerlendirme sistemlerinden hangisinin kullanılacağı, birim kurulunun önerisi ve Senato onayı ile belirlenir.
(2) Bağıl ve mutlak değerlendirme sistemlerine ilişkin ölçme ve değerlendirme esasları, bağıl değerlendirme sisteminde başarı notu hesaplamasına katılma koşulları ve sınırları ile başarı dereceleri hakkındaki esaslar, Senato tarafından belirlenir.
(3) Her iki değerlendirme sisteminde de herhangi bir dersten dönem/yıl sonu veya bütünleme sınavına girmeyen ve bu sınavda 100 puan üzerinden en az 50 puan alamayan öğrenciler başarısız sayılır. Bu sınır, ilgili birim kurulunun önerisi ve Senato kararı ile değiştirilebilir. Bütünleme sınavı yapılmayan ve dönem içi değerlendirmenin ağırlıklı olduğu birimlerde derslerden başarılı sayılmak için dönem/yıl sonu sınavından asgari bir not alma koşulu aranmaz.
(4) Öğrencinin KM ve G notu aldığı dersler, GANO hesabında dikkate alınmaz.
(5) Harfle ilan edilen başarı notları ile bunların ağırlık katsayıları/anlamları aşağıdaki şekildedir:
4.00 AA
3.50 BA
3.00 BB
2.50 CB
2.00 CC
1.50 DC
1.00 DD
0.00 FF
0.00 FD
0.00 FG
KM
G
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar
Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretimn ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç
Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği ( FEDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 15.04.2024 / 30.09.2027
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve sonrasında doktora programlarına devam edebilirler.
2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Belge sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030014483 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Geography | |
Awarding Body | Ondokuz Mayıs University | |
Awarding Body Contact | Ondokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun | |
Awarding Body Url | https://www.omu.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Earth sciences | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The aim of the four-year undergraduate program is to provide students with scientific knowledge in geography and related disciplines. The program consists of compulsory and a wide range of elective courses that take into account the needs of society and the latest developments in geography. The Department of Geography consists of four main branches. These are Physical Geography, Regional Geography, Human and Economic Geography, and Turkish Geography. However, students are not accepted to these branches separately, and students of the Department of Geography are trained in a single program and graduate with a single diploma. | |
Learning Environments | Education and training are provided in the form of formal and distance education. Common courses (Turkish Language I-II and Atatürk's Principles and Revolution History I-II courses) can be preferred as distance education according to the student's preference. Apart from these courses, all courses in the program are taught in the classroom and laboratory with formal education. | |
Description | • Has theoretical and practical knowledge at a level that can evaluate written resources in the field of geography and other supporting resources. • Knows and discusses basic concepts and theories related to the field of geography at a level that can apply and question them. • Communicates effectively in oral and written form on issues related to the field of geography and can convey solution suggestions on these issues. • Recognizes problems arising from natural environment-human relations and offers solution suggestions. • Has the ability to improve himself/herself in sub-fields of geography. • Can effectively carry out studies related to his/her field methodically and by taking responsibility when necessary. • Uses information technologies effectively to identify and solve problems in geography and application fields. • Knows a foreign language at a level that can solve problems related to his/her field and communicate verbally and in writing with his/her colleagues. • Plans and conducts field studies in geography research. Collects geographical data from the field. • Acts in accordance with scientific, cultural, social and professional ethical values in research and activities related to geography. | |
Key Competencies | The following key competencies are at an advanced level: • Ability to read from a geographical perspective • Ability to actively participate in field studies • Ability to draw and interpret maps • Ability to draw maps in a computer environment • Ability to work with collaborative groups • Ability to perceive environmental problems and produce solutions • Ability to produce risk, sensitivity and distribution maps • Ability to use laboratories | |
Further Info | (1) The grade point represents the 4-point scale equivalent of the raw grade point average calculated by taking into account the midterm and final exam scores of the students according to the prescribed weights. Relative or absolute evaluation system is used in the calculation of students' grade points. Whether the relative or absolute evaluation system will be used in the units is determined by the proposal of the unit council and the approval of the Senate. (2) The principles of measurement and evaluation for relative and absolute evaluation systems, the conditions and limits for participation in the grade point calculation in the relative evaluation system, and the principles regarding the success levels are determined by the Senate. (3) In both evaluation systems, students who do not take the final exam or makeup exam for a course and who cannot score at least 50 points out of 100 in this exam are considered unsuccessful. This limit may be changed by the proposal of the relevant unit council and the Senate decision. In units where makeup exams are not held and where midterm evaluations are weighted, there is no minimum grade requirement for passing the course from the final exam. (4) The courses for which the student receives KM and G grades are not taken into account in the calculation of the CGPA. (5) The letter grades and their weight coefficients/meanings announced are as follows for the academic units of the university. 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.00 FF 0.00 FD 0.00 FG KM G | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; • YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions. • “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. • YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council. 2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. | |
Access Requirements | 1. To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions. 2. Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK. | |
Conditions for Success | The program diploma is awarded to undergraduate students who successfully complete all courses (240 ECTS in total). | |
Progression Paths (Relationship Type) | 1. Those who have a bachelor's degree can continue to graduate programs and then to doctoral programs. 2. Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying in. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate bachelor's degrees if they are successful. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030014483
ISCO 08
ISCO 08
The aim of the four-year undergraduate program is to provide students with scientific knowledge in geography and related disciplines. The program consists of compulsory and a wide range of elective courses that take into account the needs of society and the latest developments in geography. The Department of Geography consists of four main branches. These are Physical Geography, Regional Geography, Human and Economic Geography, and Turkish Geography. However, students are not accepted to these branches separately, and students of the Department of Geography are trained in a single program and graduate with a single diploma.
Education and training are provided in the form of formal and distance education. Common courses (Turkish Language I-II and Atatürk's Principles and Revolution History I-II courses) can be preferred as distance education according to the student's preference. Apart from these courses, all courses in the program are taught in the classroom and laboratory with formal education.
• Has theoretical and practical knowledge at a level that can evaluate written resources in the field of geography and other supporting resources.
• Knows and discusses basic concepts and theories related to the field of geography at a level that can apply and question them.
• Communicates effectively in oral and written form on issues related to the field of geography and can convey solution suggestions on these issues.
• Recognizes problems arising from natural environment-human relations and offers solution suggestions.
• Has the ability to improve himself/herself in sub-fields of geography.
• Can effectively carry out studies related to his/her field methodically and by taking responsibility when necessary.
• Uses information technologies effectively to identify and solve problems in geography and application fields.
• Knows a foreign language at a level that can solve problems related to his/her field and communicate verbally and in writing with his/her colleagues.
• Plans and conducts field studies in geography research. Collects geographical data from the field.
• Acts in accordance with scientific, cultural, social and professional ethical values in research and activities related to geography.
The following key competencies are at an advanced level:
• Ability to read from a geographical perspective
• Ability to actively participate in field studies
• Ability to draw and interpret maps
• Ability to draw maps in a computer environment
• Ability to work with collaborative groups
• Ability to perceive environmental problems and produce solutions
• Ability to produce risk, sensitivity and distribution maps
• Ability to use laboratories
(1) The grade point represents the 4-point scale equivalent of the raw grade point average calculated by taking into account the midterm and final exam scores of the students according to the prescribed weights. Relative or absolute evaluation system is used in the calculation of students' grade points. Whether the relative or absolute evaluation system will be used in the units is determined by the proposal of the unit council and the approval of the Senate.
(2) The principles of measurement and evaluation for relative and absolute evaluation systems, the conditions and limits for participation in the grade point calculation in the relative evaluation system, and the principles regarding the success levels are determined by the Senate.
(3) In both evaluation systems, students who do not take the final exam or makeup exam for a course and who cannot score at least 50 points out of 100 in this exam are considered unsuccessful. This limit may be changed by the proposal of the relevant unit council and the Senate decision. In units where makeup exams are not held and where midterm evaluations are weighted, there is no minimum grade requirement for passing the course from the final exam.
(4) The courses for which the student receives KM and G grades are not taken into account in the calculation of the CGPA.
(5) The letter grades and their weight coefficients/meanings announced are as follows for the academic units of the university.
4.00 AA
3.50 BA
3.00 BB
2.50 CB
2.00 CC
1.50 DC
1.00 DD
0.00 FF
0.00 FD
0.00 FG
KM
G
In order to monitor the quality of higher education programs;
• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.
• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans' Council.
2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
1. To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions.
2. Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
1. Those who have a bachelor's degree can continue to graduate programs and then to doctoral programs.
2. Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying in. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate bachelor's degrees if they are successful.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.
