Yeterlilik Kodu

TR0030217105

Yeterlilik Adı
Coğrafya Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumGazi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gazi.edu.tr
Yönelim-
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak coğrafya eğitimindeki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
  • Coğrafya eğitimi ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.
  • Coğrafya eğitiminde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
  • Coğrafya eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
  • Coğrafya eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
  • Coğrafya eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
  • Coğrafya eğitimindeki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar getirir.
  • Coğrafya eğitimindeki uygulamalrda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretir.
  • Coğrafya eğitimi ile ilgili sorunların çözümlemesini gerektiren ortamlarda insiyatif alır.
  • Coğrafya eğitimi ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.
  • Coğrafya eğitimindeki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirilebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir.
  • Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Pörtföyü B2 düzeyi).
  • Coğrafya eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır.
  • Coğrafya eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
  • Coğrafya eğitimi ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşır.
  • Coğrafya eğitimi ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar.
  • Coğrafya eğitiminde kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarına ek olarak dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Sınav takvimi, ilgili ana bilim/bilim dalı başkanlığı tarafından ağ sayfasında ilan edilir. (2) Öğrencinin başarısı, ilgili dersin dönem başında ilan edilen ders tanımlama formunda belirtilen değerlendirme yöntemi ve başarı kriterleri ile değerlendirilir. (3) Öğrenci zorunlu derslerini başarmakla yükümlüdür. Başarısız olduğu seçmeli bir dersi tekrar alabilir, yerine başka bir dersi seçebilir. (4) Ara sınavlar ve/veya dönem içi çalışmalar, dönem sonu sınavı ve/veya dönem sonu proje çalışması 100 ham puan üzerinden değerlendirilir. Seminer, tez çalışması, dönem projesi dersleri ve yeterlik sınavı için 100 ham puan üzerinden başarı harf notu takdir edilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için yüksek lisansta başarı harf notu en az CC; doktora ve lisans sonrası doktora programlarında başarı harf notu en az CB olmak zorundadır. (5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız sayılır. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür. (6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: a) Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) (a) bendindeki notlar dışındaki notlar şunlardır: 1) D: Devamsız, 2) G: Girmedi, 3) E: Eksik, (Dönem sonu/yılsonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.) (7) AGNO, öğrencinin öğrenimi süresince bütün derslerdeki son notları esas alınarak hesaplanan ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Elde edilen AGNO, virgülden sonra iki hane olmak üzere gösterilir. (8) Gerek ağırlıklı yarıyıl, gerek AGNO?nun hesaplanmasında, (AA)?dan (FF)?ye kadar verilen notlar esas alınır. (G) ve (D) notları (FF) notu işlemi görür. (9) Bütün notlar, öğrencinin not izleme belgesine geçirilir. (10) Mezuniyet için AGNO?nun; tezli/tezsiz yüksek lisans programlarında en az 2,50/4,00, yüksek lisans/lisans derecesiyle doktora programlarında en az 3,00/4,00 olması gerekir. Toplam kredisini tamamladığı halde mezuniyet şartını sağlayamamış olan öğrenciler yeni ders/dersler alarak bu şartı sağlarlar. (11) Derse devam yükümlülüklerini ya da ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için dönem sonu sınavına girme hakkını elde edemeyen öğrenciler devamsız (D) sayılır. BİLGİ Kuramsal, Olgusal - Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak coğrafya eğitimindeki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. - Coğrafya eğitimi ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. - Coğrafya eğitiminde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. - Coğrafya eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. - Coğrafya eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. - Coğrafya eğitimi ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşır BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı - Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak coğrafya eğitimindeki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. - Coğrafya eğitimi ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. - Coğrafya eğitiminde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. - Coğrafya eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. - Coğrafya eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. - Coğrafya eğitimindeki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirir. - Coğrafya eğitimindeki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretir. - Coğrafya eğitimi ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda inisiyatif alır. - Coğrafya eğitimi ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. - Coğrafya eğitimindeki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir. - Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir. - Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Pörtföyü B2 düzeyi). - Coğrafya eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır. - Coğrafya eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. - Coğrafya eğitimi ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşır - Coğrafya eğitimi ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir. - Coğrafya eğitiminde kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği - Coğrafya eğitimindeki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirir. - Coğrafya eğitimindeki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretir. Öğrenme Yetkinliği - Coğrafya eğitimi ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. - Coğrafya eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır. - Coğrafya eğitimi ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir. - Coğrafya eğitiminde kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. İletişim ve Sosyal Yetkinlik - Coğrafya eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. - Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Pörtföyü B2 düzeyi). - Coğrafya eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. Alana Özgü Yetkinlik - Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak coğrafya eğitimindeki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. - Coğrafya eğitiminde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. - Coğrafya eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. - Coğrafya eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. - Coğrafya eğitimindeki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretir. - Coğrafya eğitimi ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda inisiyatif alır. - Coğrafya eğitimi ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. - Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir. - Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Pörtföyü B2 düzeyi). - Coğrafya eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. - Coğrafya eğitimi ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşır - Coğrafya eğitiminde kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Başarma ŞartlarıDereceyi alabilmek / programı tamamlamak için ilan edilen lisansüstü ders programından ders alınması ve başarılı bir şekilde bu derslerin tamamlanması gerekmektedir. Ders aşamasının tamamlanmasının ardından danışman öğretim üyesinin nezaretinde belirlenecek bir konuda tez çalışması yapılarak teslim edilmelidir. Buna ilaveten, tezi kabul edilen öğrencinin, çalışmasını sözlü olarak atanacak jüri önünde başarılı bir şekilde sunması istenmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenciler Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda, dershanelerde Coğrafya öğretmeni olarak görev alabilecekleri gibi Coğrafya Öğretmenliği Anabilim Dalında doktora programına başvuruda bulunabilir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030217105


Yeterlilik Adı
Coğrafya Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gazi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak coğrafya eğitimindeki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
  • Coğrafya eğitimi ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.
  • Coğrafya eğitiminde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
  • Coğrafya eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
  • Coğrafya eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
  • Coğrafya eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
  • Coğrafya eğitimindeki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar getirir.
  • Coğrafya eğitimindeki uygulamalrda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretir.
  • Coğrafya eğitimi ile ilgili sorunların çözümlemesini gerektiren ortamlarda insiyatif alır.
  • Coğrafya eğitimi ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.
  • Coğrafya eğitimindeki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirilebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir.
  • Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Pörtföyü B2 düzeyi).
  • Coğrafya eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır.
  • Coğrafya eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
  • Coğrafya eğitimi ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşır.
  • Coğrafya eğitimi ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar.
  • Coğrafya eğitiminde kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarına ek olarak dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Sınav takvimi, ilgili ana bilim/bilim dalı başkanlığı tarafından ağ sayfasında ilan edilir. (2) Öğrencinin başarısı, ilgili dersin dönem başında ilan edilen ders tanımlama formunda belirtilen değerlendirme yöntemi ve başarı kriterleri ile değerlendirilir. (3) Öğrenci zorunlu derslerini başarmakla yükümlüdür. Başarısız olduğu seçmeli bir dersi tekrar alabilir, yerine başka bir dersi seçebilir. (4) Ara sınavlar ve/veya dönem içi çalışmalar, dönem sonu sınavı ve/veya dönem sonu proje çalışması 100 ham puan üzerinden değerlendirilir. Seminer, tez çalışması, dönem projesi dersleri ve yeterlik sınavı için 100 ham puan üzerinden başarı harf notu takdir edilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için yüksek lisansta başarı harf notu en az CC; doktora ve lisans sonrası doktora programlarında başarı harf notu en az CB olmak zorundadır. (5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız sayılır. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür. (6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: a) Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) (a) bendindeki notlar dışındaki notlar şunlardır: 1) D: Devamsız, 2) G: Girmedi, 3) E: Eksik, (Dönem sonu/yılsonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.) (7) AGNO, öğrencinin öğrenimi süresince bütün derslerdeki son notları esas alınarak hesaplanan ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Elde edilen AGNO, virgülden sonra iki hane olmak üzere gösterilir. (8) Gerek ağırlıklı yarıyıl, gerek AGNO?nun hesaplanmasında, (AA)?dan (FF)?ye kadar verilen notlar esas alınır. (G) ve (D) notları (FF) notu işlemi görür. (9) Bütün notlar, öğrencinin not izleme belgesine geçirilir. (10) Mezuniyet için AGNO?nun; tezli/tezsiz yüksek lisans programlarında en az 2,50/4,00, yüksek lisans/lisans derecesiyle doktora programlarında en az 3,00/4,00 olması gerekir. Toplam kredisini tamamladığı halde mezuniyet şartını sağlayamamış olan öğrenciler yeni ders/dersler alarak bu şartı sağlarlar. (11) Derse devam yükümlülüklerini ya da ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için dönem sonu sınavına girme hakkını elde edemeyen öğrenciler devamsız (D) sayılır. BİLGİ Kuramsal, Olgusal - Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak coğrafya eğitimindeki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. - Coğrafya eğitimi ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. - Coğrafya eğitiminde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. - Coğrafya eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. - Coğrafya eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. - Coğrafya eğitimi ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşır BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı - Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak coğrafya eğitimindeki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. - Coğrafya eğitimi ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. - Coğrafya eğitiminde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. - Coğrafya eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. - Coğrafya eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. - Coğrafya eğitimindeki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirir. - Coğrafya eğitimindeki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretir. - Coğrafya eğitimi ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda inisiyatif alır. - Coğrafya eğitimi ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. - Coğrafya eğitimindeki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir. - Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir. - Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Pörtföyü B2 düzeyi). - Coğrafya eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır. - Coğrafya eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. - Coğrafya eğitimi ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşır - Coğrafya eğitimi ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir. - Coğrafya eğitiminde kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği - Coğrafya eğitimindeki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirir. - Coğrafya eğitimindeki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretir. Öğrenme Yetkinliği - Coğrafya eğitimi ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. - Coğrafya eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır. - Coğrafya eğitimi ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir. - Coğrafya eğitiminde kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. İletişim ve Sosyal Yetkinlik - Coğrafya eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. - Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Pörtföyü B2 düzeyi). - Coğrafya eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. Alana Özgü Yetkinlik - Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak coğrafya eğitimindeki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. - Coğrafya eğitiminde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. - Coğrafya eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. - Coğrafya eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. - Coğrafya eğitimindeki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretir. - Coğrafya eğitimi ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda inisiyatif alır. - Coğrafya eğitimi ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. - Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir. - Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Pörtföyü B2 düzeyi). - Coğrafya eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. - Coğrafya eğitimi ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşır - Coğrafya eğitiminde kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.


Başarma Şartları
Dereceyi alabilmek / programı tamamlamak için ilan edilen lisansüstü ders programından ders alınması ve başarılı bir şekilde bu derslerin tamamlanması gerekmektedir. Ders aşamasının tamamlanmasının ardından danışman öğretim üyesinin nezaretinde belirlenecek bir konuda tez çalışması yapılarak teslim edilmelidir. Buna ilaveten, tezi kabul edilen öğrencinin, çalışmasını sözlü olarak atanacak jüri önünde başarılı bir şekilde sunması istenmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenciler Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda, dershanelerde Coğrafya öğretmeni olarak görev alabilecekleri gibi Coğrafya Öğretmenliği Anabilim Dalında doktora programına başvuruda bulunabilir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030217105

Qualification Title
COĞRAFYA EĞİTİMİ(YL) Masters Degree
Awarding BodyGazi University
Awarding Body ContactGazi University
Awarding Body Urlhttp://www.gazi.edu.tr
Orientation-
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Delevop and expertise the knowledge of geography training at the level of expertise depending on the undergraudate level qualifications comprehend the interaction between the geography and related disciplines Use the theoretical and pratical knowledge at the level of expertise acquired in the geography training İnterpret the information acquired in the geography tarining with the information coming from the related disciplines and creates new information. Solves the problems in geography training by using scientific research methods. Carry out a study that requires expertise related to the geographybeducation independently. Develop new approaches to the complex problems encountered in the practices of the geography training. Take responsibility and solve the complex problems in the gepgraphy education. Take the initiative in situations that require solving the problems related to the geography training. Critically evaluate the information about the geography training and direct learning. Transfer the developments in geography training and his/her own works systematically in written, oral and visual form. Critically develop and transform social relations and the whole set of values that direct these relations. Communicate orally and in written by using a foreign language ( B2 level of European LAnguage Portfolio) Use computer softwore at the level required by geography training. Use information and communication tecnologies at an advanced level reguered by geography education. Collects, interprets, concludes, applies and shares the ethical values of geography training. Develops differed perspectives, determines policies, make plan and evaluates the results within the framework of quality. İnternalizes the knowledge gained in the geography education, turns it into skülls and uses it şn interdisciplinary studies.

Key Competencies-
Further Info

Measurement and Evaluation (1) Students take the final exam and/or the final project in addition to the mid-term exams and/or mid-term studies. Examination calendar is published on the website of the related academic department. (2) The success of the students is evaluated with the methods and criteria which are stated on the course description forms that are declared at the beginning of semester. (3) Students are obliged to succeed in must courses. They can reselect a failed elective course or select another elective instead. (4) Mid-term exams and/or mid-term studies and final exam and/or the final project are evaluated over 100 raw points. Letter success grades over 100 raw points are given for seminars, thesis studies, term project courses and proficiency exams. To succeed in courses, the minimum letter success grades must be CC for master?s degree and CB for doctorate and integrated (post bachelor) doctorate. (5) A student whose raw point is under 25 fails the course by receiving an (FF) grade directly. The success grade of a student whose raw point is 25 or above is evaluated with the grades of which coefficients and definitions are stated below considering the general status of the class, average points and statistical range. After this evaluation, it is possible for the letter success grade equivalents of raw points that are 25 and above to be (FF). (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Absent 2) G: Not attended 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) (7) The CumGPA is calculated via dividing the final grades of all of the courses throughout a student?s study period by the total number of credits. The obtained CumGPA is shown with two decimals after the point. (8) While calculating both the GPAs of semesters/years and the CumGPA, the letters grades from AA to FF are based on. G and D grades are processed as FF. (9) All grades are included in the transcripts of students. (10) For graduation, the CumGPA must be 2,50/4,00 minimum for master?s degree with or without thesis; 3,00/4,00 minimum for doctorate or integrated (post bachelor) doctorate programmes. Despite completing all the credits, students who cannot provide the graduation conditions take new courses to do so. (11) Students who do not provide the attendance conditions or other course requirements cannot take the final exam of the course and are regarded as absent (D). KNOWLEDGE Theoretical, Factual - Develop and expertise the knowledge of geography training at the level of expertise depending on the undergraduate level qualifications. - Comprehend the interaction between the geography and related disciplines. - Use the theoretical and practical knowledge at the level of expertise acquired in the geography training. - Solves the problems in geography training by using scientific research methods. - Carry out a study that requires expertise related to the geography education independently. - Collects, interprets, concludes, applies and shares the ethical values of geography training. SKILLS Cognitive, Practical - Develop and expertise the knowledge of geography training at the level of expertise depending on the undergraduate level qualifications. - Comprehend the interaction between the geography and related disciplines. - Use the theoretical and practical knowledge at the level of expertise acquired in the geography training. - Interpret the information acquired in the geography training with the information coming from the related disciplines and creates new information. - Solves the problems in geography training by using scientific research methods. - Develop new approaches to the complex problems encountered in the practices of the geography training. - Take responsibility and solve the complex problems in the geography education. - Take the initiative in situations that require solving the problems related to the geography training. - Critically evaluate the information about the geography training and direct learning. - Transfer the developments in geography training and his / her own works systematically in written, oral and visual form. - Critically develop and transform social relations and the whole set of values that direct these relations. - Communicate orally and in written by using a foreign language (B2 level of European Language Portfolio). - Use computer software at the level required by geography training. - Use information and communication technologies at an advanced level required by geography education. - Collects, interprets, concludes, applies and shares the ethical values of geography training. - Develops different perspectives, determines policies, make plan and evaluates the results within the framework of quality. - Internalizes the knowledge gained in the geography education, turns it into skills and uses it in interdisciplinary studies. COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility - Develop new approaches to the complex problems encountered in the practices of the geography training. - Take responsibility and solve the complex problems in the geography education. Learning Competence - Comprehend the interaction between the geography and related disciplines. - Use computer software at the level required by geography training. - Develops different perspectives, determines policies, make plan and evaluates the results within the framework of quality. - Internalizes the knowledge gained in the geography education, turns it into skills and uses it in interdisciplinary studies. Communication and Social Competence - Solves the problems in geography training by using scientific research methods. - Communicate orally and in written by using a foreign language (B2 level of European Language Portfolio). - Use information and communication technologies at an advanced level required by geography education. Field-based Competence - Develop and expertise the knowledge of geography training at the level of expertise depending on the undergraduate level qualifications. - Use the theoretical and practical knowledge at the level of expertise acquired in the geography training. - Interpret the information acquired in the geography training with the information coming from the related disciplines and creates new information. - Solves the problems in geography training by using scientific research methods. - Take responsibility and solve the complex problems in the geography education. - Take the initiative in situations that require solving the problems related to the geography training. - Critically evaluate the information about the geography training and direct learning. - Critically develop and transform social relations and the whole set of values that direct these relations. - Communicate orally and in written by using a foreign language (B2 level of European Language Portfolio). - Use information and communication technologies at an advanced level required by geography education. - Collects, interprets, concludes, applies and shares the ethical values of geography training. - Internalizes the knowledge gained in the geography education, turns it into skills and uses it in interdisciplinary studies.

Quality Assurance-
Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.

Conditions for SuccessKNOWLEDGE Theoretical, Factual - Develop and expertise the knowledge of geography training at the level of expertise depending on the undergraduate level qualifications. - Comprehend the interaction between the geography and related disciplines. - Use the theoretical and practical knowledge at the level of expertise acquired in the geography training. - Solves the problems in geography training by using scientific research methods. - Carry out a study that requires expertise related to the geography education independently. - Collects, interprets, concludes, applies and shares the ethical values of geography training. SKILLS Cognitive, Practical - Develop and expertise the knowledge of geography training at the level of expertise depending on the undergraduate level qualifications. - Comprehend the interaction between the geography and related disciplines. - Use the theoretical and practical knowledge at the level of expertise acquired in the geography training. - Interpret the information acquired in the geography training with the information coming from the related disciplines and creates new information. - Solves the problems in geography training by using scientific research methods. - Develop new approaches to the complex problems encountered in the practices of the geography training. - Take responsibility and solve the complex problems in the geography education. - Take the initiative in situations that require solving the problems related to the geography training. - Critically evaluate the information about the geography training and direct learning. - Transfer the developments in geography training and his / her own works systematically in written, oral and visual form. - Critically develop and transform social relations and the whole set of values that direct these relations. - Communicate orally and in written by using a foreign language (B2 level of European Language Portfolio). - Use computer software at the level required by geography training. - Use information and communication technologies at an advanced level required by geography education. - Collects, interprets, concludes, applies and shares the ethical values of geography training. - Develops different perspectives, determines policies, make plan and evaluates the results within the framework of quality. - Internalizes the knowledge gained in the geography education, turns it into skills and uses it in interdisciplinary studies. COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility - Develop new approaches to the complex problems encountered in the practices of the geography training. - Take responsibility and solve the complex problems in the geography education. Learning Competence - Comprehend the interaction between the geography and related disciplines. - Use computer software at the level required by geography training. - Develops different perspectives, determines policies, make plan and evaluates the results within the framework of quality. - Internalizes the knowledge gained in the geography education, turns it into skills and uses it in interdisciplinary studies. Communication and Social Competence - Solves the problems in geography training by using scientific research methods. - Communicate orally and in written by using a foreign language (B2 level of European Language Portfolio). - Use information and communication technologies at an advanced level required by geography education. Field-based Competence - Develop and expertise the knowledge of geography training at the level of expertise depending on the undergraduate level qualifications. - Use the theoretical and practical knowledge at the level of expertise acquired in the geography training. - Interpret the information acquired in the geography training with the information coming from the related disciplines and creates new information. - Solves the problems in geography training by using scientific research methods. - Take responsibility and solve the complex problems in the geography education. - Take the initiative in situations that require solving the problems related to the geography training. - Critically evaluate the information about the geography training and direct learning. - Critically develop and transform social relations and the whole set of values that direct these relations. - Communicate orally and in written by using a foreign language (B2 level of European Language Portfolio). - Use information and communication technologies at an advanced level required by geography education. - Collects, interprets, concludes, applies and shares the ethical values of geography training. - Internalizes the knowledge gained in the geography education, turns it into skills and uses it in interdisciplinary studies. In order to graduate / complete the programme, courses must be taken from the announced graduate course programme and must be accomplished. After completing the courses period, a thesis study must be submitted under the advisor academic staffs proposal. In addition, thesis approved student must make a presentation to the assigned jury.
Progression Paths (Relationship Type)

The students who completed the programme successfully may have a position as geography teacher in the schools or private teaching institutions affiliated with Ministry of Education, or may also apply to the doctorate programme in departmant of geography education.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030217105


Qualification Title
COĞRAFYA EĞİTİMİ(YL) Masters Degree

Awarding Body
Gazi University

Awarding Body Contact
Gazi University

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Delevop and expertise the knowledge of geography training at the level of expertise depending on the undergraudate level qualifications comprehend the interaction between the geography and related disciplines Use the theoretical and pratical knowledge at the level of expertise acquired in the geography training İnterpret the information acquired in the geography tarining with the information coming from the related disciplines and creates new information. Solves the problems in geography training by using scientific research methods. Carry out a study that requires expertise related to the geographybeducation independently. Develop new approaches to the complex problems encountered in the practices of the geography training. Take responsibility and solve the complex problems in the gepgraphy education. Take the initiative in situations that require solving the problems related to the geography training. Critically evaluate the information about the geography training and direct learning. Transfer the developments in geography training and his/her own works systematically in written, oral and visual form. Critically develop and transform social relations and the whole set of values that direct these relations. Communicate orally and in written by using a foreign language ( B2 level of European LAnguage Portfolio) Use computer softwore at the level required by geography training. Use information and communication tecnologies at an advanced level reguered by geography education. Collects, interprets, concludes, applies and shares the ethical values of geography training. Develops differed perspectives, determines policies, make plan and evaluates the results within the framework of quality. İnternalizes the knowledge gained in the geography education, turns it into skülls and uses it şn interdisciplinary studies.


Key Competencies
-

Further Info

Measurement and Evaluation (1) Students take the final exam and/or the final project in addition to the mid-term exams and/or mid-term studies. Examination calendar is published on the website of the related academic department. (2) The success of the students is evaluated with the methods and criteria which are stated on the course description forms that are declared at the beginning of semester. (3) Students are obliged to succeed in must courses. They can reselect a failed elective course or select another elective instead. (4) Mid-term exams and/or mid-term studies and final exam and/or the final project are evaluated over 100 raw points. Letter success grades over 100 raw points are given for seminars, thesis studies, term project courses and proficiency exams. To succeed in courses, the minimum letter success grades must be CC for master?s degree and CB for doctorate and integrated (post bachelor) doctorate. (5) A student whose raw point is under 25 fails the course by receiving an (FF) grade directly. The success grade of a student whose raw point is 25 or above is evaluated with the grades of which coefficients and definitions are stated below considering the general status of the class, average points and statistical range. After this evaluation, it is possible for the letter success grade equivalents of raw points that are 25 and above to be (FF). (6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) The letter grades other than the ones in the clause ?a? are: 1) D: Absent 2) G: Not attended 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) (7) The CumGPA is calculated via dividing the final grades of all of the courses throughout a student?s study period by the total number of credits. The obtained CumGPA is shown with two decimals after the point. (8) While calculating both the GPAs of semesters/years and the CumGPA, the letters grades from AA to FF are based on. G and D grades are processed as FF. (9) All grades are included in the transcripts of students. (10) For graduation, the CumGPA must be 2,50/4,00 minimum for master?s degree with or without thesis; 3,00/4,00 minimum for doctorate or integrated (post bachelor) doctorate programmes. Despite completing all the credits, students who cannot provide the graduation conditions take new courses to do so. (11) Students who do not provide the attendance conditions or other course requirements cannot take the final exam of the course and are regarded as absent (D). KNOWLEDGE Theoretical, Factual - Develop and expertise the knowledge of geography training at the level of expertise depending on the undergraduate level qualifications. - Comprehend the interaction between the geography and related disciplines. - Use the theoretical and practical knowledge at the level of expertise acquired in the geography training. - Solves the problems in geography training by using scientific research methods. - Carry out a study that requires expertise related to the geography education independently. - Collects, interprets, concludes, applies and shares the ethical values of geography training. SKILLS Cognitive, Practical - Develop and expertise the knowledge of geography training at the level of expertise depending on the undergraduate level qualifications. - Comprehend the interaction between the geography and related disciplines. - Use the theoretical and practical knowledge at the level of expertise acquired in the geography training. - Interpret the information acquired in the geography training with the information coming from the related disciplines and creates new information. - Solves the problems in geography training by using scientific research methods. - Develop new approaches to the complex problems encountered in the practices of the geography training. - Take responsibility and solve the complex problems in the geography education. - Take the initiative in situations that require solving the problems related to the geography training. - Critically evaluate the information about the geography training and direct learning. - Transfer the developments in geography training and his / her own works systematically in written, oral and visual form. - Critically develop and transform social relations and the whole set of values that direct these relations. - Communicate orally and in written by using a foreign language (B2 level of European Language Portfolio). - Use computer software at the level required by geography training. - Use information and communication technologies at an advanced level required by geography education. - Collects, interprets, concludes, applies and shares the ethical values of geography training. - Develops different perspectives, determines policies, make plan and evaluates the results within the framework of quality. - Internalizes the knowledge gained in the geography education, turns it into skills and uses it in interdisciplinary studies. COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility - Develop new approaches to the complex problems encountered in the practices of the geography training. - Take responsibility and solve the complex problems in the geography education. Learning Competence - Comprehend the interaction between the geography and related disciplines. - Use computer software at the level required by geography training. - Develops different perspectives, determines policies, make plan and evaluates the results within the framework of quality. - Internalizes the knowledge gained in the geography education, turns it into skills and uses it in interdisciplinary studies. Communication and Social Competence - Solves the problems in geography training by using scientific research methods. - Communicate orally and in written by using a foreign language (B2 level of European Language Portfolio). - Use information and communication technologies at an advanced level required by geography education. Field-based Competence - Develop and expertise the knowledge of geography training at the level of expertise depending on the undergraduate level qualifications. - Use the theoretical and practical knowledge at the level of expertise acquired in the geography training. - Interpret the information acquired in the geography training with the information coming from the related disciplines and creates new information. - Solves the problems in geography training by using scientific research methods. - Take responsibility and solve the complex problems in the geography education. - Take the initiative in situations that require solving the problems related to the geography training. - Critically evaluate the information about the geography training and direct learning. - Critically develop and transform social relations and the whole set of values that direct these relations. - Communicate orally and in written by using a foreign language (B2 level of European Language Portfolio). - Use information and communication technologies at an advanced level required by geography education. - Collects, interprets, concludes, applies and shares the ethical values of geography training. - Internalizes the knowledge gained in the geography education, turns it into skills and uses it in interdisciplinary studies.


Quality Assurance
-

Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.


Conditions for Success
KNOWLEDGE Theoretical, Factual - Develop and expertise the knowledge of geography training at the level of expertise depending on the undergraduate level qualifications. - Comprehend the interaction between the geography and related disciplines. - Use the theoretical and practical knowledge at the level of expertise acquired in the geography training. - Solves the problems in geography training by using scientific research methods. - Carry out a study that requires expertise related to the geography education independently. - Collects, interprets, concludes, applies and shares the ethical values of geography training. SKILLS Cognitive, Practical - Develop and expertise the knowledge of geography training at the level of expertise depending on the undergraduate level qualifications. - Comprehend the interaction between the geography and related disciplines. - Use the theoretical and practical knowledge at the level of expertise acquired in the geography training. - Interpret the information acquired in the geography training with the information coming from the related disciplines and creates new information. - Solves the problems in geography training by using scientific research methods. - Develop new approaches to the complex problems encountered in the practices of the geography training. - Take responsibility and solve the complex problems in the geography education. - Take the initiative in situations that require solving the problems related to the geography training. - Critically evaluate the information about the geography training and direct learning. - Transfer the developments in geography training and his / her own works systematically in written, oral and visual form. - Critically develop and transform social relations and the whole set of values that direct these relations. - Communicate orally and in written by using a foreign language (B2 level of European Language Portfolio). - Use computer software at the level required by geography training. - Use information and communication technologies at an advanced level required by geography education. - Collects, interprets, concludes, applies and shares the ethical values of geography training. - Develops different perspectives, determines policies, make plan and evaluates the results within the framework of quality. - Internalizes the knowledge gained in the geography education, turns it into skills and uses it in interdisciplinary studies. COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility - Develop new approaches to the complex problems encountered in the practices of the geography training. - Take responsibility and solve the complex problems in the geography education. Learning Competence - Comprehend the interaction between the geography and related disciplines. - Use computer software at the level required by geography training. - Develops different perspectives, determines policies, make plan and evaluates the results within the framework of quality. - Internalizes the knowledge gained in the geography education, turns it into skills and uses it in interdisciplinary studies. Communication and Social Competence - Solves the problems in geography training by using scientific research methods. - Communicate orally and in written by using a foreign language (B2 level of European Language Portfolio). - Use information and communication technologies at an advanced level required by geography education. Field-based Competence - Develop and expertise the knowledge of geography training at the level of expertise depending on the undergraduate level qualifications. - Use the theoretical and practical knowledge at the level of expertise acquired in the geography training. - Interpret the information acquired in the geography training with the information coming from the related disciplines and creates new information. - Solves the problems in geography training by using scientific research methods. - Take responsibility and solve the complex problems in the geography education. - Take the initiative in situations that require solving the problems related to the geography training. - Critically evaluate the information about the geography training and direct learning. - Critically develop and transform social relations and the whole set of values that direct these relations. - Communicate orally and in written by using a foreign language (B2 level of European Language Portfolio). - Use information and communication technologies at an advanced level required by geography education. - Collects, interprets, concludes, applies and shares the ethical values of geography training. - Internalizes the knowledge gained in the geography education, turns it into skills and uses it in interdisciplinary studies. In order to graduate / complete the programme, courses must be taken from the announced graduate course programme and must be accomplished. After completing the courses period, a thesis study must be submitted under the advisor academic staffs proposal. In addition, thesis approved student must make a presentation to the assigned jury.

Progression Paths (Relationship Type)

The students who completed the programme successfully may have a position as geography teacher in the schools or private teaching institutions affiliated with Ministry of Education, or may also apply to the doctorate programme in departmant of geography education.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address