Yeterlilik Kodu

TR0030218036

Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumArtvin Çoruh Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiArtvin Çoruh Üniversitesi Rektörlük Onur, Çayağzı, 08000 Artvin Merkez/Artvin
Sorumlu Kurum URLhttps://www.artvin.edu.tr
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, çözüm önerileri üretebilme.
  • Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
  • Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve beceriler ışığında öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
  • Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olma.
  • Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme ve iş birliği yapabilme.
  • Çocuk Gelişimi ile ilgili etkinlikleri planlamada, Türkiye ve dünya gündemindeki gelişmeleri takip etmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine ve teknolojiyi kullanabilme becerisine sahip olma.
  • Oyun, drama, müzik gibi çeşitli alanlarda etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme.
  • Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalarda, değerlendirmede ve bilgilendirmede toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet,
  • İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
  • Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanması konusunda rol model olma.
  • Çocuk Gelişimi ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümünde diğer çocuk gelişimciler ile işbirliği yapabilme.
  • Çocuk ve ailesiyle etkili iletişim kurabilme ve Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak aileye yol gösterici olabilme.
  • Normal gelişim gösteren ve özel eğitime ihtiyacı olan çocukların tüm gelişim özelliklerini (bedensel, zihinsel, sosyal-duygusal, psikomotor, özbakım) bilip onlara uygun etkinlikler planlayabilme.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 35 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Ayrıca bir yarıyıla ait not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler, DC harf notu aldıkları derslerden de başarılı sayılırlar. Öğrenciler, her yarıyılın sonunda, o yarıyıla ait derslerden bütünleme sınavına girebilirler. Mezuniyet için öğrenciler 4.00 üzerinden en az 2.00 akademik ortalamaya sahip, her sınavı başarıyla geçmiş ve 30 Günlük zorunlu stajını başarıyla tamamlamış olmalıdırlar.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Çocuk Gelişimi programına, meslek liselerinin ilgili bölümlerden veya normal liselerden mezun olup, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nin (ÖSYM) yaptığı sınavda ilgili puan türünde yeterli puanı alıp ÖSYM tarafından yerleştirilen öğrenciler kabul edilmektedir.

Başarma ŞartlarıMezuniyet için öğrenciler 4.00 üzerinden en az 2.00 akademik ortalamaya sahip, her sınavı başarıyla geçmiş ve 30 Günlük zorunlu stajını başarıyla tamamlamış olmalıdırlar. Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalamasını elde etmek ve 30 iş günü staj tamamlamak gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Çocuk Gelişimi alanında ön lisans eğitimi verilen yüksekokullardan mezun birey; aldığı eğitim doğrultusunda okul öncesi eğitim kurumlarında ve özel eğitim kurumlarında yardımcı öğretmen statüsünde çalışan, sosyal hizmetler ve çocuk esirgeme kurumlarında, hastanelerin ve otellerin oyun odalarında çocukların hoş vakit geçirmelerini sağlayan, gerekli bilgi ve beceriye sahip eğitim mensubu olarak görev alabilmektedir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030218036


Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Artvin Çoruh Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Artvin Çoruh Üniversitesi Rektörlük Onur, Çayağzı, 08000 Artvin Merkez/Artvin

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, problemleri tanımlayabilme, analiz edebilme, çözüm önerileri üretebilme.
  • Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
  • Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve beceriler ışığında öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
  • Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olma.
  • Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme ve iş birliği yapabilme.
  • Çocuk Gelişimi ile ilgili etkinlikleri planlamada, Türkiye ve dünya gündemindeki gelişmeleri takip etmek için yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine ve teknolojiyi kullanabilme becerisine sahip olma.
  • Oyun, drama, müzik gibi çeşitli alanlarda etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme.
  • Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalarda, değerlendirmede ve bilgilendirmede toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet,
  • İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
  • Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanması konusunda rol model olma.
  • Çocuk Gelişimi ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümünde diğer çocuk gelişimciler ile işbirliği yapabilme.
  • Çocuk ve ailesiyle etkili iletişim kurabilme ve Çocuk Gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak aileye yol gösterici olabilme.
  • Normal gelişim gösteren ve özel eğitime ihtiyacı olan çocukların tüm gelişim özelliklerini (bedensel, zihinsel, sosyal-duygusal, psikomotor, özbakım) bilip onlara uygun etkinlikler planlayabilme.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 35 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Ayrıca bir yarıyıla ait not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler, DC harf notu aldıkları derslerden de başarılı sayılırlar. Öğrenciler, her yarıyılın sonunda, o yarıyıla ait derslerden bütünleme sınavına girebilirler. Mezuniyet için öğrenciler 4.00 üzerinden en az 2.00 akademik ortalamaya sahip, her sınavı başarıyla geçmiş ve 30 Günlük zorunlu stajını başarıyla tamamlamış olmalıdırlar.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Çocuk Gelişimi programına, meslek liselerinin ilgili bölümlerden veya normal liselerden mezun olup, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nin (ÖSYM) yaptığı sınavda ilgili puan türünde yeterli puanı alıp ÖSYM tarafından yerleştirilen öğrenciler kabul edilmektedir.


Başarma Şartları
Mezuniyet için öğrenciler 4.00 üzerinden en az 2.00 akademik ortalamaya sahip, her sınavı başarıyla geçmiş ve 30 Günlük zorunlu stajını başarıyla tamamlamış olmalıdırlar. Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalamasını elde etmek ve 30 iş günü staj tamamlamak gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Çocuk Gelişimi alanında ön lisans eğitimi verilen yüksekokullardan mezun birey; aldığı eğitim doğrultusunda okul öncesi eğitim kurumlarında ve özel eğitim kurumlarında yardımcı öğretmen statüsünde çalışan, sosyal hizmetler ve çocuk esirgeme kurumlarında, hastanelerin ve otellerin oyun odalarında çocukların hoş vakit geçirmelerini sağlayan, gerekli bilgi ve beceriye sahip eğitim mensubu olarak görev alabilmektedir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030218036

Qualification Title
Çocuk Gelişimi Associate
Awarding BodyArtvin Coruh University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://www.artvin.edu.tr
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasChild care and youth services
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Using the basic knowledge and skills acquired in the field of Child Development, to be able to identify problems, analyze them, and produce solutions. To be able to independently carry out a basic level study in the field of Child Development. To be able to identify and meet learning needs in the light of basic knowledge and skills acquired in the field of Child Development. To have the awareness of lifelong learning. To be able to share and cooperate with experts and non-experts about their thoughts and solution suggestions on issues related to Child Development. To have sufficient foreign language knowledge and the ability to use technology in order to follow the developments in Turkey and the world agenda in planning activities related to Child Development. To be able to plan and implement activities in various fields such as play, drama and music. To have social, scientific, cultural and ethical values in practices, evaluation and information related to Child Development. To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, occupational health and safety. Being a role model for children to use Turkish correctly and beautifully. To be able to cooperate with other child development experts in solving the problems encountered in applications related to Child Development. To be able to communicate effectively with the child and his/her family and to guide the family by using the basic knowledge and skills acquired in the field of Child Development. To be able to know all the developmental characteristics (physical, mental, social-emotional, psychomotor, self -care) of children with normal development and need special education and to plan activities suitable for them.

Key Competencies-
Further Info

Students are subjected to midterm and final exam for each course. The contribution of the midterm exam to the success grade is 40%, and the contribution of the final exam is 60%. All exams are evaluated over 100 points. It is obligatory to get at least 35 points from the final exam. Students who get one of the letter grades of AA, BA, BB, CB and CC from a course are deemed to have succeeded in that course. In addition, students with a grade point average of at least 2.00 for a semester are considered successful in the courses they received with a DC letter grade. At the end of each semester, students can take a make-up exam from the courses of that semester. For graduation, students must have an academic average of at least 2.00 out of 4.00, successfully pass each exam and successfully complete their 30-day compulsory internship.

Quality Assurance-
Access Requirements

Students who have graduated from the relevant departments of vocational high schools or normal high schools and who have received sufficient points in the relevant score type in the exam conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) are accepted to the Child Development program.

Conditions for SuccessFor graduation, students must have an academic average of at least 2.00 out of 4.00, successfully pass each exam and successfully complete their 30-day compulsory internship. In order to successfully complete the program, it is necessary to pass all the courses available in the program (equivalent to 120 ECTS), to obtain a weighted grade point average of at least 2.0 out of 4.00 and to complete an internship for 30 working days.
Progression Paths (Relationship Type)

Individual who graduated from colleges providing associate degree education in the field of Child Development; in line with the education he received, he can work as an assistant teacher in pre-school education institutions and private education institutions, in social services and child welfare institutions, in the playrooms of hospitals and hotels, as an education member with the necessary knowledge and skills .

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030218036


Qualification Title
Çocuk Gelişimi Associate

Awarding Body
Artvin Coruh University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Using the basic knowledge and skills acquired in the field of Child Development, to be able to identify problems, analyze them, and produce solutions. To be able to independently carry out a basic level study in the field of Child Development. To be able to identify and meet learning needs in the light of basic knowledge and skills acquired in the field of Child Development. To have the awareness of lifelong learning. To be able to share and cooperate with experts and non-experts about their thoughts and solution suggestions on issues related to Child Development. To have sufficient foreign language knowledge and the ability to use technology in order to follow the developments in Turkey and the world agenda in planning activities related to Child Development. To be able to plan and implement activities in various fields such as play, drama and music. To have social, scientific, cultural and ethical values in practices, evaluation and information related to Child Development. To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, occupational health and safety. Being a role model for children to use Turkish correctly and beautifully. To be able to cooperate with other child development experts in solving the problems encountered in applications related to Child Development. To be able to communicate effectively with the child and his/her family and to guide the family by using the basic knowledge and skills acquired in the field of Child Development. To be able to know all the developmental characteristics (physical, mental, social-emotional, psychomotor, self -care) of children with normal development and need special education and to plan activities suitable for them.


Key Competencies
-

Further Info

Students are subjected to midterm and final exam for each course. The contribution of the midterm exam to the success grade is 40%, and the contribution of the final exam is 60%. All exams are evaluated over 100 points. It is obligatory to get at least 35 points from the final exam. Students who get one of the letter grades of AA, BA, BB, CB and CC from a course are deemed to have succeeded in that course. In addition, students with a grade point average of at least 2.00 for a semester are considered successful in the courses they received with a DC letter grade. At the end of each semester, students can take a make-up exam from the courses of that semester. For graduation, students must have an academic average of at least 2.00 out of 4.00, successfully pass each exam and successfully complete their 30-day compulsory internship.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students who have graduated from the relevant departments of vocational high schools or normal high schools and who have received sufficient points in the relevant score type in the exam conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) are accepted to the Child Development program.


Conditions for Success
For graduation, students must have an academic average of at least 2.00 out of 4.00, successfully pass each exam and successfully complete their 30-day compulsory internship. In order to successfully complete the program, it is necessary to pass all the courses available in the program (equivalent to 120 ECTS), to obtain a weighted grade point average of at least 2.0 out of 4.00 and to complete an internship for 30 working days.

Progression Paths (Relationship Type)

Individual who graduated from colleges providing associate degree education in the field of Child Development; in line with the education he received, he can work as an assistant teacher in pre-school education institutions and private education institutions, in social services and child welfare institutions, in the playrooms of hospitals and hotels, as an education member with the necessary knowledge and skills .


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address