Yeterlilik Kodu

TR0030021506

Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumNiğde Ömer Halisdemir Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiNiğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Rektörlüğü, Merkez Yerleşke, Bor Yolu Üzeri, 51240 Merkez/Niğde
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ohu.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek.
  • Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek.
  • Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlamak.
  • Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak; Çocukla etkili iletişim kurmak.
  • Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlamak ve uygulamak.
  • Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek.
  • Engelli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak.
  • Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak.
  • Serbest zaman etkinliklerini planlamak ve uygulamak.
  • Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak.
  • Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak.
  • Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı Notu: Sınavlardan alınan puanlar 100 üzerinden değerlendirilerek başarı puanı belirlenir.Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir.Başarı notu o derse ait yarıyıl içinde yapılan çalışmalarda sağlanan yarıyıl içi başarı notu ile yarıyıl sonunda yapılan genel sınavlarda sağlanan başarı notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir.Yarıyıl içinde yapılan çalışmalar; ders ve uygulamalarda devam durumu, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardır.Öğrencinin yarıyıl içi başarı notunun belirlenmesinde, bu çalışmalar akademik takvimde belirlenen yarıyılın son haftasında belirli oranda ara sınav ile birlikte değerlendirilebilir.Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az % 40 en çok % 60 olabilir.Yarıyıl içi başarı notunun ve genel sınavın başarı notuna etki oranları ve öğrencinin başarılı sayılması için yarıyıl içi çalışmaların uygulama şekli, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyılın ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurulur. Başarı notunun hesaplanmasında bağıl değerlendirme sistemi kullanılır.Bağıl değerlendirmede o dersi alan tüm öğrencilerin aldıkları ders başarı puanlarının aritmetik ortalaması ve istatistiksel dağılımı dikkate alınır. Bağıl değerlendirme sisteminin uygulama esasları Senato tarafından belirlenir. Ders başarı notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde belirlenir: Başarı Notları (harf ile) Katsayılar AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Başarı Notlarından; a) S: Kredisiz derslerde başarılı, b) U: Kredisiz derslerde başarısız, c) P: Yıllık derslerde birinci yarıyıl sonunda başarılı, d) EX: Üniversitenin yaptığı muafiyet sınavında başarılı, e) NI: Ağırlıklı ortalamaya katılmayan derslerin notu, f) NA: Derse devam ve/veya uygulama şartını yerine getirmediğinden, genel sınavlara girme hakkı olmadığı için başarısız, g) T: Transfer edilen dersin notu olarak tanımlanır. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, S ve EX notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.Bir veya birkaç dersten DC veya DD notu alan öğrenci, dersin alındığı yarıyılda ders kayıt formuna yazarak kayıt yaptırdığı tüm derslerin akademik ortalaması 2,00 ve üzerinde ise o dersi/dersleri başarmış sayılır. T notu; Üniversitenin diğer bölümlerinden veya başka bir üniversiteden geçiş yapan öğrencilere, daha önce almış oldukları ve eşdeğerliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine fakülte/yüksekokul kurulunca kabul edilen dersler için verilir.Akademik not ortalaması hesaplarına katılmaz. Akademik ortalama Öğrencilerin başarı durumu; yarıyıl akademik ortalaması ve genel akademik ortalamaları hesaplanarak belirlenir.Bir dersin kredisi ile o dersten alınan başarı notunun katsayısının çarpımı o dersin ağırlıklı puanını verir. Yarıyıl akademik ortalaması, ders planında o yarıyılda bulunan derslerden alınması gerekenlerin ağırlıklı puanları toplamının, derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Yıllık dersler bahar yarıyılı akademik ortalamasına dahil edilir. Genel akademik ortalama, öğrencinin öğrenim süresi içinde almak zorunda olduğu bütün derslerden aldığı başarı notları esas alınarak hesaplanacak ağırlıklı puanlar toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesiyle bulunur. Akademik ortalama hesaplanırken virgülden sonra iki basamak alınır. Virgülden sonraki üçüncü basamaktaki sayı 5 veya daha büyük olduğunda ikinci basamaktaki sayı bir arttırılır. Yan dal, çift ana dal dersleri ile eğitim-öğretim planında yer almasına rağmen S ve T notları alınan dersler akademik ortalama hesaplamalarında dikkate alınmaz. Öğrencinin tekrar ettiği dersler varsa, o derslerden aldığı en son not akademik ortalamaya dahil edilir. Öğrenciler, eğer isterlerse, akademik ortalamalarını yükseltmek için DD, DC ve CC notlarını aldıkları dersleri tekrar alabilirler. Bu derslerden aldıkları en son not akademik ortalamaya dahil edilir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Lise Diploması, Ülke çapında Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı ile yerleştirme

Başarma Şartları-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)-
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)-
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030021506


Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Rektörlüğü, Merkez Yerleşke, Bor Yolu Üzeri, 51240 Merkez/Niğde

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek.
  • Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek.
  • Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlamak.
  • Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak; Çocukla etkili iletişim kurmak.
  • Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlamak ve uygulamak.
  • Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek.
  • Engelli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak.
  • Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak.
  • Serbest zaman etkinliklerini planlamak ve uygulamak.
  • Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak.
  • Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak.
  • Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı Notu: Sınavlardan alınan puanlar 100 üzerinden değerlendirilerek başarı puanı belirlenir.Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir.Başarı notu o derse ait yarıyıl içinde yapılan çalışmalarda sağlanan yarıyıl içi başarı notu ile yarıyıl sonunda yapılan genel sınavlarda sağlanan başarı notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir.Yarıyıl içinde yapılan çalışmalar; ders ve uygulamalarda devam durumu, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardır.Öğrencinin yarıyıl içi başarı notunun belirlenmesinde, bu çalışmalar akademik takvimde belirlenen yarıyılın son haftasında belirli oranda ara sınav ile birlikte değerlendirilebilir.Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az % 40 en çok % 60 olabilir.Yarıyıl içi başarı notunun ve genel sınavın başarı notuna etki oranları ve öğrencinin başarılı sayılması için yarıyıl içi çalışmaların uygulama şekli, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyılın ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurulur. Başarı notunun hesaplanmasında bağıl değerlendirme sistemi kullanılır.Bağıl değerlendirmede o dersi alan tüm öğrencilerin aldıkları ders başarı puanlarının aritmetik ortalaması ve istatistiksel dağılımı dikkate alınır. Bağıl değerlendirme sisteminin uygulama esasları Senato tarafından belirlenir. Ders başarı notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde belirlenir: Başarı Notları (harf ile) Katsayılar AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Başarı Notlarından; a) S: Kredisiz derslerde başarılı, b) U: Kredisiz derslerde başarısız, c) P: Yıllık derslerde birinci yarıyıl sonunda başarılı, d) EX: Üniversitenin yaptığı muafiyet sınavında başarılı, e) NI: Ağırlıklı ortalamaya katılmayan derslerin notu, f) NA: Derse devam ve/veya uygulama şartını yerine getirmediğinden, genel sınavlara girme hakkı olmadığı için başarısız, g) T: Transfer edilen dersin notu olarak tanımlanır. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, S ve EX notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.Bir veya birkaç dersten DC veya DD notu alan öğrenci, dersin alındığı yarıyılda ders kayıt formuna yazarak kayıt yaptırdığı tüm derslerin akademik ortalaması 2,00 ve üzerinde ise o dersi/dersleri başarmış sayılır. T notu; Üniversitenin diğer bölümlerinden veya başka bir üniversiteden geçiş yapan öğrencilere, daha önce almış oldukları ve eşdeğerliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine fakülte/yüksekokul kurulunca kabul edilen dersler için verilir.Akademik not ortalaması hesaplarına katılmaz. Akademik ortalama Öğrencilerin başarı durumu; yarıyıl akademik ortalaması ve genel akademik ortalamaları hesaplanarak belirlenir.Bir dersin kredisi ile o dersten alınan başarı notunun katsayısının çarpımı o dersin ağırlıklı puanını verir. Yarıyıl akademik ortalaması, ders planında o yarıyılda bulunan derslerden alınması gerekenlerin ağırlıklı puanları toplamının, derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Yıllık dersler bahar yarıyılı akademik ortalamasına dahil edilir. Genel akademik ortalama, öğrencinin öğrenim süresi içinde almak zorunda olduğu bütün derslerden aldığı başarı notları esas alınarak hesaplanacak ağırlıklı puanlar toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesiyle bulunur. Akademik ortalama hesaplanırken virgülden sonra iki basamak alınır. Virgülden sonraki üçüncü basamaktaki sayı 5 veya daha büyük olduğunda ikinci basamaktaki sayı bir arttırılır. Yan dal, çift ana dal dersleri ile eğitim-öğretim planında yer almasına rağmen S ve T notları alınan dersler akademik ortalama hesaplamalarında dikkate alınmaz. Öğrencinin tekrar ettiği dersler varsa, o derslerden aldığı en son not akademik ortalamaya dahil edilir. Öğrenciler, eğer isterlerse, akademik ortalamalarını yükseltmek için DD, DC ve CC notlarını aldıkları dersleri tekrar alabilirler. Bu derslerden aldıkları en son not akademik ortalamaya dahil edilir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Lise Diploması, Ülke çapında Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı ile yerleştirme


Başarma Şartları
-

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
-

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
-

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030021506

Qualification Title
Child Development Associate Degree Diploma
Awarding BodyNiğde Ömer Halisdemir Üniversitesi
Awarding Body ContactNiğde Ömer Halisdemir University Rectorate, Central Campus, Bor Yolu, 51240 Center/Niğde
Awarding Body Urlhttp://www.ohu.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasChild care and youth services
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Fulfill the requirements of the professional in the field of child development and education.
  • Turkish right of children to care for and beautiful to use.
  • Child development and children's cognitive, affective and psycho-motor development to prepare the appropriate event.
  • Society, to recognize the relationship between family and child, child to communicate effectively
  • Drama, games, music and animation plan and implement activities.
  • To follow the eating habits of children.
  • To plan and implement activities for disabled children.
  • Apply science and technology education in a child.
  • Free time to plan and implement activities
  • In the workplace have the tools, materials, documents, use, prepare and maintain. 
  • Having the knowledge and skills in family education.
  • Having the knowledge and skills in child health and disease.
Key Competencies-
Further Info

The success of a student is assessed by the teaching staff for each assessment (term work and final) defined for each course. The evaluation is based on a total score of 100 and is converted into a letter grade using the relative evaluation method determined by the Senate taking into consideration the standard deviation and grade average of the grade at the end of the semester.For further information please visit the "Note Evaluation" section

Quality Assurance-
Access Requirements

High school diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examination

Conditions for SuccessThe Short Cycle (Associate’s Degree) is awarded to students who have- successfully completed all the courses in the curriculum, 120 ECTS credits,- a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00,- successfully completed a 6–week summer practice.
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030021506


Qualification Title
Child Development Associate Degree Diploma

Awarding Body
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi

Awarding Body Contact
Niğde Ömer Halisdemir University Rectorate, Central Campus, Bor Yolu, 51240 Center/Niğde

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Fulfill the requirements of the professional in the field of child development and education.
  • Turkish right of children to care for and beautiful to use.
  • Child development and children's cognitive, affective and psycho-motor development to prepare the appropriate event.
  • Society, to recognize the relationship between family and child, child to communicate effectively
  • Drama, games, music and animation plan and implement activities.
  • To follow the eating habits of children.
  • To plan and implement activities for disabled children.
  • Apply science and technology education in a child.
  • Free time to plan and implement activities
  • In the workplace have the tools, materials, documents, use, prepare and maintain. 
  • Having the knowledge and skills in family education.
  • Having the knowledge and skills in child health and disease.

Key Competencies
-

Further Info

The success of a student is assessed by the teaching staff for each assessment (term work and final) defined for each course. The evaluation is based on a total score of 100 and is converted into a letter grade using the relative evaluation method determined by the Senate taking into consideration the standard deviation and grade average of the grade at the end of the semester.For further information please visit the "Note Evaluation" section


Quality Assurance
-

Access Requirements

High school diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examination


Conditions for Success
The Short Cycle (Associate’s Degree) is awarded to students who have- successfully completed all the courses in the curriculum, 120 ECTS credits,- a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00,- successfully completed a 6–week summer practice.

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address