Yeterlilik Kodu

TR0030011964

Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Ön lisans Diploması
Sorumlu KurumNevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi2000 Evler, Zübeyde Hanım Cd., 50300 Merkez/Nevşehir Merkez/Nevşehir
Sorumlu Kurum URLhttps://nevsehir.edu.tr
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çocuğun gelişimi ile ilgili temel kavramları bilmek.
  • Çocukların davranışlarını gözlemleme ve onların yeteneklerine göre faaliyetleri geliştirmek.
  • Çocukların gelişimsel ve psikolojik özelliklerini öğrenebilme ve bu özellikler doğrultusunda destekleyebilmek.
  • Eğitim ve bakım hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanabilmek.
  • Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir sorunları tanımlayabilmek.
  • Okul öncesi dönemdeki çocukların sanatsal gelişimşlerini ve sanat eğitiminin çocukların gelişimi üzerindeki etkilerini kavrayabilmek.
  • Engelli çocukların gelişim özelliklerini kavrama, çocuğun engeline göre uygun eğitim programlarını planlama ve kaynaştırmada uygun yaklaşımları izleyebilmek.
  • Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlama, etkinlikleri planlama ve etkin kullanabilme ve uygulayabilmek.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilmek.
  • İlkyardımın temel ilke ve temel yaşam desteği ile ilgili yeterlilikleri kazanabilmek.
  • Okul öncesi eğitim kurumlarındaki çocuklara özel eğitim kurumlarındaki çocuklara drama, resim, müzik, bilgisayar ve jimnastik eğitimi verme yeterliliğine sahip olmak.
  • Eğitim ve öğretimini üzerine aldığı çocukların davranışlarını gözlemler, yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenlemek.
  • Yaratıcılık ve yaratıcı düşünce kavramlarını geliştirmek.
  • Çocuklara kişilik kazandırmak ve onu hayata hazırlamak için eğitim ve öğretim yöntemlerini sabırla, şefkatle ve çocuğun kişilik özelliklerini dikkate alarak uygulama yapmak.
  • Çocuklarla beraber olmak suretiyle onlara iyi alışkanlıklar kazandırmak, kötü davranışlara karşı önleyici tedbirler almak için rehberlik yapma yeterliliğine sahip olmak.
  • Kendini sosyal ve kültürel anlamda geliştirerek bireysel farkındalık bilincine sahip olabilmek.
  • Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranmak.
  • Özdeğerlerine saygılı, etik kurallara uyan, çevreyi, olayları sorgulayan araştıran ve inceleyen ve derslerini almış olan birey olmak.
  • Sürekli öğrenme isteğine sahip, görünüşü ve davranışları ile örnek bireyler olmak.
  • Çocukların gelişim alanları ile ilgili bilgilere sahip olmak.
  • Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
  • Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kuruluşu ile Atatürk ilke ve inkılâplarını tanır.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak bölümleri ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Ofis programlarına hakim bununla birlikte grafik, dizgi, tasarım konularında bilgi ve becerilere sahip olur.
  • Sürekli öğrenme isteğine sahip, görünüşü ve davranışları ile örnek bireyler olurlar.
  • İş yazıları, resmi ve özel yazışmaların yapılması konusunda gerekli becere sahip olur.
  • Araştırma yapma yeterliklerini kazanır.
  • Mesleğin gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Gerek bireyler gerekse toplumun diğer kesimleriyle, mevcut olanakları kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
  • Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
  • Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerinin kazanır.
  • Fotoğrafla ilgili temel düzeyde bilgi sahibi olmak.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Çocuk Gelişimi programı, okul öncesi eğitimi ve çocuk gelişimi alanında temel bilgi ve becerilere sahip etkili yardımcı personel yetiştirmek amacıyla düzenlenmiş bir program yürütmektedir. Program, çocuk gelişimi ve genel kültür ile ilgili zorunlu dersler içermektedir. Eğitim planında zorunlu derslere ilave olarak öğrencilere kendi tercihlerine göre de ders seçme imkanı sunulmaktadır. Böylece, Çocuk Gelişimi Programı, gerek bireysel gerekse de gruplar halinde disiplinler arası çalışmalarla 0-6 yaş dönemindeki çocukların gelişim özelliklerini göz önünde bulundurarak gerekli eğitimi verebilecek ve mesleki gelişimini devam ettirebilecek nitelikte mezunlar yetiştirmektedir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Öğrencilerin fakültelere, yüksekokullara ve meslek yüksekokullarına kayıtları, Yükseköğretim Kurulu ve Üniversitelerarası Kurul tarafından belirlenecek esaslara uygun olarak yapılır. Öğrenciler sınav sonuçlarından aldıkları puanlara göre, girecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını öğrenci seçme ve yerleştirme merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM tarafından bir programa yerleştirilen öğrenciler Üniversiteye kayıt işlemlerini yaptırır. Fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokullarına kayıt için; a) Lise veya dengi meslek okulu mezunu olmak; yabancı ülke liselerinden alınan diplomaların ise, denkliğinin Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanmış olmak, b) Aşağıda belirtilen sınavların birine girmiş ve bunlardan; 1) Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı (ÖSYS) sonucunda o öğretim yılında Üniversitenin ilgili birimine merkezi yerleştirme sistemi ile yerleştirilmiş bulunmak, 2) Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (YÖS) sonucunda o öğretim yılında Üniversitenin ilgili birimine merkezi yerleştirme sistemi ile yerleştirilmiş olmak, 3) Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı (ÖSYS) sonucunda yeterli puanı almış ve ilgili birim tarafından yapılan özel yetenek sınavını başarmış olmak şartları aranır. Kayıt için gerekli belgeler; •Lise veya dengi okul diploması •ÖSYM’ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi

Başarma ŞartlarıÇocuk Gelişimi bölümünde ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Okul öncesinde öğretmen yardımcısı/özel eğitimde öğretmen yardımcısı olarak mezun olan öğrenciler kazandıkları yeterlikler doğrultusunda; Milli Eğitim Bakanlığına bağlı kız teknik ve meslek liseleri, ilköğretim okulları ile resmî ve özel kurumların kreş, yuva, anaokulu, ana sınıfı, gibi Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında, Rehabilitasyon Merkezleri, çocuk kulüpleri , özel eğitim kurumları ve kaynaştırma eğitimi yapılan sınıflarda istihdam edilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Tam zamanlı

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030011964


Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Ön lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
2000 Evler, Zübeyde Hanım Cd., 50300 Merkez/Nevşehir Merkez/Nevşehir

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çocuğun gelişimi ile ilgili temel kavramları bilmek.
  • Çocukların davranışlarını gözlemleme ve onların yeteneklerine göre faaliyetleri geliştirmek.
  • Çocukların gelişimsel ve psikolojik özelliklerini öğrenebilme ve bu özellikler doğrultusunda destekleyebilmek.
  • Eğitim ve bakım hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanabilmek.
  • Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir sorunları tanımlayabilmek.
  • Okul öncesi dönemdeki çocukların sanatsal gelişimşlerini ve sanat eğitiminin çocukların gelişimi üzerindeki etkilerini kavrayabilmek.
  • Engelli çocukların gelişim özelliklerini kavrama, çocuğun engeline göre uygun eğitim programlarını planlama ve kaynaştırmada uygun yaklaşımları izleyebilmek.
  • Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlama, etkinlikleri planlama ve etkin kullanabilme ve uygulayabilmek.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilmek.
  • İlkyardımın temel ilke ve temel yaşam desteği ile ilgili yeterlilikleri kazanabilmek.
  • Okul öncesi eğitim kurumlarındaki çocuklara özel eğitim kurumlarındaki çocuklara drama, resim, müzik, bilgisayar ve jimnastik eğitimi verme yeterliliğine sahip olmak.
  • Eğitim ve öğretimini üzerine aldığı çocukların davranışlarını gözlemler, yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenlemek.
  • Yaratıcılık ve yaratıcı düşünce kavramlarını geliştirmek.
  • Çocuklara kişilik kazandırmak ve onu hayata hazırlamak için eğitim ve öğretim yöntemlerini sabırla, şefkatle ve çocuğun kişilik özelliklerini dikkate alarak uygulama yapmak.
  • Çocuklarla beraber olmak suretiyle onlara iyi alışkanlıklar kazandırmak, kötü davranışlara karşı önleyici tedbirler almak için rehberlik yapma yeterliliğine sahip olmak.
  • Kendini sosyal ve kültürel anlamda geliştirerek bireysel farkındalık bilincine sahip olabilmek.
  • Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranmak.
  • Özdeğerlerine saygılı, etik kurallara uyan, çevreyi, olayları sorgulayan araştıran ve inceleyen ve derslerini almış olan birey olmak.
  • Sürekli öğrenme isteğine sahip, görünüşü ve davranışları ile örnek bireyler olmak.
  • Çocukların gelişim alanları ile ilgili bilgilere sahip olmak.
  • Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
  • Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kuruluşu ile Atatürk ilke ve inkılâplarını tanır.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak bölümleri ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Ofis programlarına hakim bununla birlikte grafik, dizgi, tasarım konularında bilgi ve becerilere sahip olur.
  • Sürekli öğrenme isteğine sahip, görünüşü ve davranışları ile örnek bireyler olurlar.
  • İş yazıları, resmi ve özel yazışmaların yapılması konusunda gerekli becere sahip olur.
  • Araştırma yapma yeterliklerini kazanır.
  • Mesleğin gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Gerek bireyler gerekse toplumun diğer kesimleriyle, mevcut olanakları kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
  • Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
  • Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerinin kazanır.
  • Fotoğrafla ilgili temel düzeyde bilgi sahibi olmak.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Çocuk Gelişimi programı, okul öncesi eğitimi ve çocuk gelişimi alanında temel bilgi ve becerilere sahip etkili yardımcı personel yetiştirmek amacıyla düzenlenmiş bir program yürütmektedir. Program, çocuk gelişimi ve genel kültür ile ilgili zorunlu dersler içermektedir. Eğitim planında zorunlu derslere ilave olarak öğrencilere kendi tercihlerine göre de ders seçme imkanı sunulmaktadır. Böylece, Çocuk Gelişimi Programı, gerek bireysel gerekse de gruplar halinde disiplinler arası çalışmalarla 0-6 yaş dönemindeki çocukların gelişim özelliklerini göz önünde bulundurarak gerekli eğitimi verebilecek ve mesleki gelişimini devam ettirebilecek nitelikte mezunlar yetiştirmektedir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Öğrencilerin fakültelere, yüksekokullara ve meslek yüksekokullarına kayıtları, Yükseköğretim Kurulu ve Üniversitelerarası Kurul tarafından belirlenecek esaslara uygun olarak yapılır. Öğrenciler sınav sonuçlarından aldıkları puanlara göre, girecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını öğrenci seçme ve yerleştirme merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM tarafından bir programa yerleştirilen öğrenciler Üniversiteye kayıt işlemlerini yaptırır. Fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokullarına kayıt için; a) Lise veya dengi meslek okulu mezunu olmak; yabancı ülke liselerinden alınan diplomaların ise, denkliğinin Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanmış olmak, b) Aşağıda belirtilen sınavların birine girmiş ve bunlardan; 1) Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı (ÖSYS) sonucunda o öğretim yılında Üniversitenin ilgili birimine merkezi yerleştirme sistemi ile yerleştirilmiş bulunmak, 2) Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (YÖS) sonucunda o öğretim yılında Üniversitenin ilgili birimine merkezi yerleştirme sistemi ile yerleştirilmiş olmak, 3) Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı (ÖSYS) sonucunda yeterli puanı almış ve ilgili birim tarafından yapılan özel yetenek sınavını başarmış olmak şartları aranır. Kayıt için gerekli belgeler; •Lise veya dengi okul diploması •ÖSYM’ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi


Başarma Şartları
Çocuk Gelişimi bölümünde ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Okul öncesinde öğretmen yardımcısı/özel eğitimde öğretmen yardımcısı olarak mezun olan öğrenciler kazandıkları yeterlikler doğrultusunda; Milli Eğitim Bakanlığına bağlı kız teknik ve meslek liseleri, ilköğretim okulları ile resmî ve özel kurumların kreş, yuva, anaokulu, ana sınıfı, gibi Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında, Rehabilitasyon Merkezleri, çocuk kulüpleri , özel eğitim kurumları ve kaynaştırma eğitimi yapılan sınıflarda istihdam edilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Tam zamanlı


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030011964

Qualification Title
Child Development Associate's Degree Diploma
Awarding BodyNevşehir Hacı Bektaş Veli University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://nevsehir.edu.tr
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasChild care and youth services
National Occupation Classification

ISCO: 08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Know the basic concepts of development of a child.
  • Observe children's behaviors and develop activities according to their abilities.
  • Developmental and psychological characteristics of children to learn and support in accordance with the specifications.
  • Education and care services in the field of organizational structure and systematics of the basic theoretical and practical knowledge in making.
  • Work processes in the field of equipment, materials, supplies, tools and information communication technologies.
  • Using the basic knowledge and skills acquired in the field, interpret and evaluate data, identify problems, analyze and be able to have the ability to develop evidence-based solutions.
  • Art and art education in the development of pre-school children to grasp their impact on children's development.
  • Understand the development characteristics of children with disabilities, according to the handicap of the child to watch educational programs appropriate approaches planma and inculsive.
  • Program in the field of the application process, prepare and plan activities to implement the effective use.
  • A critical approach in the field of basic level knowledge and skills to evaluate, identify and meet learning needs.
  • On the basic principles of first aid and basic life support to gain qualifications. have abilities on drama, painting, music, computer and gym activities for children in special education institutions and pre-school institutions.
  • Observe children's behaviors and develop activities according to their abilities.
  • Develop the concepts of creativity and creative thinking.
  • Practice training methods patiently to prepare children to the life taking into account the child s personality characteristics.
  • Guide children to prevent bad behaviours and gain useful habits.
  • Develop herself culturally and socially and be aware of personal development.
  • As a species, duties, rights and responsibilities, and related laws, regulations, legislation, and act in accordance with the rules of professional ethics.
  • Core values, ethical rules, the environment, searching and examining the events and courses to individuals who have.
  • Continuous learning with the request, with the appearance and behavior of individuals are examples.
  • Have the information of areas related to children's development.
  • The individual as the duties, rights and responsibilities, and related laws, regulations, legislation and act in accordance with the rules of professional ethics.
  • Accept the establishment of Turkish Republic’s State and Atatürk’s principle and revolutions.
  • A foreign language by using at least parts of the European Language Portfolio A2 Level General information about the tracks and communicates with colleagues Office programs, however, dominate the graphics, typesetting, design knowledge and skills Continuous learning with the request, with the appearance and behavior of individuals are examples.
  • Business papers, official and private correspondence with the skills necessary to be done.
  • Gain research competency.
  • Use information and communication technologies required by the profession.
  • Communicate with both individuals and other segments of society using verbal and written communication facilities.
  • Transfer their knowledge, skills, ideas and recommendations that they get related to their field.
  • Gain knowledge of basic professional language with basic concepts and definitions of professional competencies.
  • To knowledge at a basic level photoraphic.
Key Competencies-
Further Info

Child Development program in the field of pre-school education and child development knowledge and skills to help effectively carries out a program designed to train the staff. The program includes compulsory courses on child development and general culture. In addition to the compulsory courses in the curriculum students are offered the possibility to choose the course according to their preferences. Thus, the Child Development Program, interdisciplinary studies, both individually and in groups considering the development characteristics of children aged 0-6 years could the necessary training and professional development of qualified graduates can continue to train.

Quality Assurance-
Access Requirements

Students are registered to the faculties, higher schools and vocational higher education, in accordance with the principles adopted by the Board of Higher Education and Intercollegiate. Exam results of students according to their score will enter the preferences section by ordering the preferred forms, the student selection and placement centre (SSPC) send. SSPC will request the registration process by the university students placed in a program. Faculties, colleges and vocational higher education for the record; a) have graduated from high school or vocational school, high school diplomas received from a foreign country, the equivalence to be approved by the Ministry of Education, b) The following examinations and entered one of them; 1) Student Selection and Placement (University Entrance Exam) as a result of the relevant department of the University in the academic year that have placed with the central placement system, 2) Examination for Foreign Students (YOS) as a result of the relevant department of the University in the faculty to be placed with the central placement system, 3) Student Selection and Placement (University Entrance Exam) and as a result of the unit received a score high enough to be managed by the conditions of the special skill test is required. Documents required for registration; 1 - High school diploma or equivalent education 2 - the outcome document of the placement from SSPC

Conditions for SuccessIn order to obtain bachelor’s degree students in the front section of the Child Development program of required and elective courses (a total of 120 ECTS) and successfully complete all of the grade point average on a 4.00 weighted grade point average of at least 2.0 would need to achieve.
Progression Paths (Relationship Type)

Preschool teacher assistant / teacher assistant in special education program, students who graduate from the program in accordance with qualifications gained; girls technical and vocational high schools affiliated to the Ministry of Education, primary schools and kindergartens, public and private institutions, housing, preschool, kindergarten, such as the Pre-School Education Institutions, rehabilitation centers, children's clubs, are employed in private educational institutions and mainstreaming education classrooms.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Full time

Url Open Address
Qualification Code

TR0030011964


Qualification Title
Child Development Associate's Degree Diploma

Awarding Body
Nevşehir Hacı Bektaş Veli University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

ISCO: 08


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO: 08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Know the basic concepts of development of a child.
  • Observe children's behaviors and develop activities according to their abilities.
  • Developmental and psychological characteristics of children to learn and support in accordance with the specifications.
  • Education and care services in the field of organizational structure and systematics of the basic theoretical and practical knowledge in making.
  • Work processes in the field of equipment, materials, supplies, tools and information communication technologies.
  • Using the basic knowledge and skills acquired in the field, interpret and evaluate data, identify problems, analyze and be able to have the ability to develop evidence-based solutions.
  • Art and art education in the development of pre-school children to grasp their impact on children's development.
  • Understand the development characteristics of children with disabilities, according to the handicap of the child to watch educational programs appropriate approaches planma and inculsive.
  • Program in the field of the application process, prepare and plan activities to implement the effective use.
  • A critical approach in the field of basic level knowledge and skills to evaluate, identify and meet learning needs.
  • On the basic principles of first aid and basic life support to gain qualifications. have abilities on drama, painting, music, computer and gym activities for children in special education institutions and pre-school institutions.
  • Observe children's behaviors and develop activities according to their abilities.
  • Develop the concepts of creativity and creative thinking.
  • Practice training methods patiently to prepare children to the life taking into account the child s personality characteristics.
  • Guide children to prevent bad behaviours and gain useful habits.
  • Develop herself culturally and socially and be aware of personal development.
  • As a species, duties, rights and responsibilities, and related laws, regulations, legislation, and act in accordance with the rules of professional ethics.
  • Core values, ethical rules, the environment, searching and examining the events and courses to individuals who have.
  • Continuous learning with the request, with the appearance and behavior of individuals are examples.
  • Have the information of areas related to children's development.
  • The individual as the duties, rights and responsibilities, and related laws, regulations, legislation and act in accordance with the rules of professional ethics.
  • Accept the establishment of Turkish Republic’s State and Atatürk’s principle and revolutions.
  • A foreign language by using at least parts of the European Language Portfolio A2 Level General information about the tracks and communicates with colleagues Office programs, however, dominate the graphics, typesetting, design knowledge and skills Continuous learning with the request, with the appearance and behavior of individuals are examples.
  • Business papers, official and private correspondence with the skills necessary to be done.
  • Gain research competency.
  • Use information and communication technologies required by the profession.
  • Communicate with both individuals and other segments of society using verbal and written communication facilities.
  • Transfer their knowledge, skills, ideas and recommendations that they get related to their field.
  • Gain knowledge of basic professional language with basic concepts and definitions of professional competencies.
  • To knowledge at a basic level photoraphic.

Key Competencies
-

Further Info

Child Development program in the field of pre-school education and child development knowledge and skills to help effectively carries out a program designed to train the staff. The program includes compulsory courses on child development and general culture. In addition to the compulsory courses in the curriculum students are offered the possibility to choose the course according to their preferences. Thus, the Child Development Program, interdisciplinary studies, both individually and in groups considering the development characteristics of children aged 0-6 years could the necessary training and professional development of qualified graduates can continue to train.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students are registered to the faculties, higher schools and vocational higher education, in accordance with the principles adopted by the Board of Higher Education and Intercollegiate. Exam results of students according to their score will enter the preferences section by ordering the preferred forms, the student selection and placement centre (SSPC) send. SSPC will request the registration process by the university students placed in a program. Faculties, colleges and vocational higher education for the record; a) have graduated from high school or vocational school, high school diplomas received from a foreign country, the equivalence to be approved by the Ministry of Education, b) The following examinations and entered one of them; 1) Student Selection and Placement (University Entrance Exam) as a result of the relevant department of the University in the academic year that have placed with the central placement system, 2) Examination for Foreign Students (YOS) as a result of the relevant department of the University in the faculty to be placed with the central placement system, 3) Student Selection and Placement (University Entrance Exam) and as a result of the unit received a score high enough to be managed by the conditions of the special skill test is required. Documents required for registration; 1 - High school diploma or equivalent education 2 - the outcome document of the placement from SSPC


Conditions for Success
In order to obtain bachelor’s degree students in the front section of the Child Development program of required and elective courses (a total of 120 ECTS) and successfully complete all of the grade point average on a 4.00 weighted grade point average of at least 2.0 would need to achieve.

Progression Paths (Relationship Type)

Preschool teacher assistant / teacher assistant in special education program, students who graduate from the program in accordance with qualifications gained; girls technical and vocational high schools affiliated to the Ministry of Education, primary schools and kindergartens, public and private institutions, housing, preschool, kindergarten, such as the Pre-School Education Institutions, rehabilitation centers, children's clubs, are employed in private educational institutions and mainstreaming education classrooms.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Full time


Url
Open Address