Yeterlilik Kodu

TR0030011042

Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Lisans Diploması
Sorumlu KurumSağlık Bilimleri Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiSağlık Bilimleri Üniversitesi Adres: Mekteb-i Tıbbiyye-i Şâhâne Külliyesi, Tıbbiye Cad. No:38 Selimiye, Üsküdar Gülhane Hemşirelik Fakültesi
Sorumlu Kurum URLhttps://sbu.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çocukların gelişimsel dönemleri, gelişimsel özellikleri ve problemleri, öğrenme süreçleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
  • Gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere sahip olur.
  • Sorumlu olduğu çocuklara drama, resim, müzik, bilgisayar ve jimnastik eğitimi verebilir, modern eğitim-öğretim araçlarından yararlanabilir.
  • Yaratıcılık ve yaratıcı düşünce kavramlarını geliştirir, özgün davranışı destekler.
  • Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
  • Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir.
  • Çocuk gelişimi alanında multidisipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
  • Ekip çalışması yürütebilme yetisine sahiptir.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
  • Tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
  • Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.
  • Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
  • Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
  • Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
  • Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar, ölçme ve değerlendirme, Sağlık Bilimleri Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi “Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesi” uyarınca yapılmaktadır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Çocuk Gelişimi Lisans Programına kayıt yaptırabilmek için öğrencilerin lise ve dengi meslek liselerinden mezun olmaları ve Üniversite Seçme ve Yerleştirme Sınavlarında aldıkları TM-3 puanı ile bölüme girmeye hak kazanmaları gerekmektedir. Eğitim dili Türkçedir.

Başarma ŞartlarıÖğrencilerin çocuk gelişimi bölümü lisans programından mezun olabilmeleri için 4 yıllık lisans programında yer alan derslerden toplam 240 AKTS almaları ve başarılı olmaları, ayrıca derslerle ilgili olan bütün stajları ve uygulama derslerini başarı ile tamamlamaları gerekmektedir
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız KPSS sınavından aldıkları puana göre tercih yaparak çeşitli devlet kurumlarına atanabilir veya özel kuruluşlarda çalışabilirler. Çocuk Gelişimciler, eğitim, sağlık, sosyal hizmetler alanlarında ve diğer sektörlerde aşağıda bildirilen görevleri yapabilmektedirler:

SAĞLIK ALANINDA

• HASTANELERDE VE AİLE SAĞLIĞI MERKEZLERİNDE çalışabilen Çocuk Gelişimciler ve Çocuk Gelişimi Uzmanları, sağlık kuruluşlarında çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygun, gerektiğinde bireysel ihtiyaçlarına cevap verebilecek nitelikte çocuk gelişimi hizmetlerinin geliştirilmesi ile ilgili değerlendirmelerin yapılması; plan, program ve projeler üretilmesi ve bunların uygulanmasından; aynı zamanda kurum içi ve dışı işbirliği imkanlarının yaratılabilmesi için ilgili birimlerle işbirliği içinde çalışmalar yapılmasından sorumludur.

EĞİTİM ALANINDA

• ÜNİVERSİTELERDE önlisans, lisans ve lisansüstü eğitim kadrolarında akademik personel olarak görev alabilirler.• MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI’NA bağlı Özel Eğitim Kurumlarında ve Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinde görev alabilen Çocuk Gelişimciler bireylerin fiziksel, zihinsel ve sosyal ve duygusal gelişimlerinin yaş düzeylerine uygun olarak değerlendirilmesi ve bireylerin özelliklerine göre bireysel eğitim programlarının hazırlanmasından sorumludur. Bireyin gelişimi takip ederek, beklenen dışında gelişim gösteren çocuklar için ilgili alan uzmanları ile iş birliği yapar; ilgili konuda ailelere ve öğretmenlere rehberlik eder. Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans ya da Pedagojik Formasyon programını tamamlamamış olma koşuluyla, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarına öğretmen olarak atanabilirler (bkz. MEB, Özel Eğitim Kurumları Yönetmeliği, 2008; Özel Eğitim Okulları Çerçeve Yönetmeliği, 2005; Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği, 2001).

SOSYAL HİZMET ALANINDA

• ÇOCUK ve GENÇLİK MERKEZLERİNDE, Çocuk Gelişimcisi olarak görev alırlar.

• SOSYAL HİZMETLER ve ÇOCUK ESİRGEME KURUMUNA BAĞLI TOPLUM MERKEZLERİNDE görev yapan Çocuk Gelişimci hizmet bölgesinde yaşayan çocukların gelişim düzeylerinin saptanması, gelişimlerinin izlenmesinden izlenmesi ve desteklenmesinden sorumludur. Saptanan sorunlarının çözümüne yönelik çalışmalar yapar; merkezde bulunan normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik programlar hazırlar, gerekli materyalleri sağlar ve programların uygulanmasında görev alırlar.

• KORUMA BAKIM ve REHABİLİTASYON MERKEZLERİNDE görev alan Çocuk Gelişimciler çocuğun merkeze uyumunun sağlanması amacıyla çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal, sosyal gelişiminin takibini yapar ve gelişimlerinin desteklenmesi için gerekli programlarının uygulanması ve değerlendirilmesinden sorumludur.

• SOSYAL HİZMETLER ve ÇOCUK ESİRGEME KURUMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÇOCUK EVLERİNDE çalışabilen Çocuk Gelişimciler çocuğun kuruma uyumu için gereken bakım ve destek çalışmaları yürütmekten sorumludur. Her bir çocuğun ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda, fiziksel, zihinsel, duygusal, sosyal gelişimleri ile ilgili eğitim programları hazırlar ve uygularlar.

ADALET BAKANLIĞI

• Çocuk mahkemelerinde bilirkişi ve danışman olarak görev yapabilirler.

İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

• EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ, ÇOCUK ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ/BÜRO AMİRLİĞİNDE de görev alabilen Çocuk Gelişimciler suça itilmiş çocukların, ailelerinden veya çevre şartlarından kaynaklanan ve kontrolleri dışında oluşan maddi, manevi ve sosyal sorunlarının tespit edilmesi amacıyla çalışmalar yürütürler. Çocukları suça iten fiziki, psikolojik ve sosyolojik etkenlerin araştırılması ve çocuğun durumunu iyileştirmeye yönelik plan ve programların geliştirilmesi için aile, okul, sosyal ve sağlık hizmetleri gibi kuruluşlarla işbirliği içinde çalışmalı; korunmaya muhtaç olan, ihmal ve istismara maruz kalan, evden veya bulunduğu kurum ya da kuruluştan kaçan, sokakta yaşayan ve sokakta çalıştırılan, uçucu, uyuşturucu ve madde bağımlısı olan, suça itilen ve mağdur çocuğun kendisine ve kanuni mümessiline rehberlik hizmeti sunulmasından sorumludurlar.UNICEF, ILO ve GÖNÜLLÜ KURULUŞLARDA (STK) proje üreticisi, yürütücüsü ve danışman olarak görev alabilirler.

YAZILI, SESLİ VE GÖRSEL YAYINLAR

• Radyo ve televizyon çocuk ve gençlik programlarının ve eğitim programlarının hazırlanması ve yürütülmesinde yapımcı, danışman ve uzman,

• Çocuk tiyatrolarında ve çocuk filmlerinde yapımcı, yazar, danışman ve denetimci,

• Çocuklara yönelik kitap, dergi, gazete gibi yayınların hazırlanmasında yazar, uzman, danışman, redaktör, editör,

• Eğitsel oyuncak üretiminde tasarımcı, danışman ve denetimci olarak çalışma imkanlarına sahiplerdir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030011042


Yeterlilik Adı
Çocuk Gelişimi Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Sağlık Bilimleri Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Sağlık Bilimleri Üniversitesi Adres: Mekteb-i Tıbbiyye-i Şâhâne Külliyesi, Tıbbiye Cad. No:38 Selimiye, Üsküdar Gülhane Hemşirelik Fakültesi

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çocukların gelişimsel dönemleri, gelişimsel özellikleri ve problemleri, öğrenme süreçleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
  • Gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere sahip olur.
  • Sorumlu olduğu çocuklara drama, resim, müzik, bilgisayar ve jimnastik eğitimi verebilir, modern eğitim-öğretim araçlarından yararlanabilir.
  • Yaratıcılık ve yaratıcı düşünce kavramlarını geliştirir, özgün davranışı destekler.
  • Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
  • Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir.
  • Çocuk gelişimi alanında multidisipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
  • Ekip çalışması yürütebilme yetisine sahiptir.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
  • Tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
  • Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.
  • Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
  • Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
  • Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
  • Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar, ölçme ve değerlendirme, Sağlık Bilimleri Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi “Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesi” uyarınca yapılmaktadır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Çocuk Gelişimi Lisans Programına kayıt yaptırabilmek için öğrencilerin lise ve dengi meslek liselerinden mezun olmaları ve Üniversite Seçme ve Yerleştirme Sınavlarında aldıkları TM-3 puanı ile bölüme girmeye hak kazanmaları gerekmektedir. Eğitim dili Türkçedir.


Başarma Şartları
Öğrencilerin çocuk gelişimi bölümü lisans programından mezun olabilmeleri için 4 yıllık lisans programında yer alan derslerden toplam 240 AKTS almaları ve başarılı olmaları, ayrıca derslerle ilgili olan bütün stajları ve uygulama derslerini başarı ile tamamlamaları gerekmektedir

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız KPSS sınavından aldıkları puana göre tercih yaparak çeşitli devlet kurumlarına atanabilir veya özel kuruluşlarda çalışabilirler. Çocuk Gelişimciler, eğitim, sağlık, sosyal hizmetler alanlarında ve diğer sektörlerde aşağıda bildirilen görevleri yapabilmektedirler:

SAĞLIK ALANINDA

• HASTANELERDE VE AİLE SAĞLIĞI MERKEZLERİNDE çalışabilen Çocuk Gelişimciler ve Çocuk Gelişimi Uzmanları, sağlık kuruluşlarında çocukların yaş ve gelişim özelliklerine uygun, gerektiğinde bireysel ihtiyaçlarına cevap verebilecek nitelikte çocuk gelişimi hizmetlerinin geliştirilmesi ile ilgili değerlendirmelerin yapılması; plan, program ve projeler üretilmesi ve bunların uygulanmasından; aynı zamanda kurum içi ve dışı işbirliği imkanlarının yaratılabilmesi için ilgili birimlerle işbirliği içinde çalışmalar yapılmasından sorumludur.

EĞİTİM ALANINDA

• ÜNİVERSİTELERDE önlisans, lisans ve lisansüstü eğitim kadrolarında akademik personel olarak görev alabilirler.• MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI’NA bağlı Özel Eğitim Kurumlarında ve Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinde görev alabilen Çocuk Gelişimciler bireylerin fiziksel, zihinsel ve sosyal ve duygusal gelişimlerinin yaş düzeylerine uygun olarak değerlendirilmesi ve bireylerin özelliklerine göre bireysel eğitim programlarının hazırlanmasından sorumludur. Bireyin gelişimi takip ederek, beklenen dışında gelişim gösteren çocuklar için ilgili alan uzmanları ile iş birliği yapar; ilgili konuda ailelere ve öğretmenlere rehberlik eder. Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans ya da Pedagojik Formasyon programını tamamlamamış olma koşuluyla, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarına öğretmen olarak atanabilirler (bkz. MEB, Özel Eğitim Kurumları Yönetmeliği, 2008; Özel Eğitim Okulları Çerçeve Yönetmeliği, 2005; Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği, 2001).

SOSYAL HİZMET ALANINDA

• ÇOCUK ve GENÇLİK MERKEZLERİNDE, Çocuk Gelişimcisi olarak görev alırlar.

• SOSYAL HİZMETLER ve ÇOCUK ESİRGEME KURUMUNA BAĞLI TOPLUM MERKEZLERİNDE görev yapan Çocuk Gelişimci hizmet bölgesinde yaşayan çocukların gelişim düzeylerinin saptanması, gelişimlerinin izlenmesinden izlenmesi ve desteklenmesinden sorumludur. Saptanan sorunlarının çözümüne yönelik çalışmalar yapar; merkezde bulunan normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik programlar hazırlar, gerekli materyalleri sağlar ve programların uygulanmasında görev alırlar.

• KORUMA BAKIM ve REHABİLİTASYON MERKEZLERİNDE görev alan Çocuk Gelişimciler çocuğun merkeze uyumunun sağlanması amacıyla çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal, sosyal gelişiminin takibini yapar ve gelişimlerinin desteklenmesi için gerekli programlarının uygulanması ve değerlendirilmesinden sorumludur.

• SOSYAL HİZMETLER ve ÇOCUK ESİRGEME KURUMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÇOCUK EVLERİNDE çalışabilen Çocuk Gelişimciler çocuğun kuruma uyumu için gereken bakım ve destek çalışmaları yürütmekten sorumludur. Her bir çocuğun ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda, fiziksel, zihinsel, duygusal, sosyal gelişimleri ile ilgili eğitim programları hazırlar ve uygularlar.

ADALET BAKANLIĞI

• Çocuk mahkemelerinde bilirkişi ve danışman olarak görev yapabilirler.

İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

• EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ, ÇOCUK ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ/BÜRO AMİRLİĞİNDE de görev alabilen Çocuk Gelişimciler suça itilmiş çocukların, ailelerinden veya çevre şartlarından kaynaklanan ve kontrolleri dışında oluşan maddi, manevi ve sosyal sorunlarının tespit edilmesi amacıyla çalışmalar yürütürler. Çocukları suça iten fiziki, psikolojik ve sosyolojik etkenlerin araştırılması ve çocuğun durumunu iyileştirmeye yönelik plan ve programların geliştirilmesi için aile, okul, sosyal ve sağlık hizmetleri gibi kuruluşlarla işbirliği içinde çalışmalı; korunmaya muhtaç olan, ihmal ve istismara maruz kalan, evden veya bulunduğu kurum ya da kuruluştan kaçan, sokakta yaşayan ve sokakta çalıştırılan, uçucu, uyuşturucu ve madde bağımlısı olan, suça itilen ve mağdur çocuğun kendisine ve kanuni mümessiline rehberlik hizmeti sunulmasından sorumludurlar.UNICEF, ILO ve GÖNÜLLÜ KURULUŞLARDA (STK) proje üreticisi, yürütücüsü ve danışman olarak görev alabilirler.

YAZILI, SESLİ VE GÖRSEL YAYINLAR

• Radyo ve televizyon çocuk ve gençlik programlarının ve eğitim programlarının hazırlanması ve yürütülmesinde yapımcı, danışman ve uzman,

• Çocuk tiyatrolarında ve çocuk filmlerinde yapımcı, yazar, danışman ve denetimci,

• Çocuklara yönelik kitap, dergi, gazete gibi yayınların hazırlanmasında yazar, uzman, danışman, redaktör, editör,

• Eğitsel oyuncak üretiminde tasarımcı, danışman ve denetimci olarak çalışma imkanlarına sahiplerdir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030011042

Qualification Title
Child Development License
Awarding BodyUniversity of Health Sciences
Awarding Body ContactUniversity of Health Sciences Address: Mekteb-i Tıbbiyye-i Şâhâne Külliyesi, Tıbbiye Cad. No:38 Selimiye, Üsküdar Gulhane Faculty of Nursing Address: Emrah Mahallesi, Gülhane Külliyesi, 06010 Keçiören/Ankara
Awarding Body Urlhttps://ghf.sbu.edu.tr/
Orientation-
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasChild care and youth services
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Our graduates have knowledge of developmental stages and traits as well as learning process and challenges of children.
  • They have fundamental and contemporary theoratical and practical knowledge in the field of child development by using necessery tools and resources.
  • They give drama, painting, music, computer, and gymnastic, and can benefit from modern teaching and learning tools.
  • They improve creativity and creative thinking concepts , and supprort inventive behavior.
  • They make inrepretation and evaluation of evidence-based data consisted of physical, cognitive, language, socail-emotional, and sensorial areas in the field of child development, analyze developmental problems, develop solutions for children who have typical and atypical development by paying regard to ethical values within a team.
  • They have the ability to prepare developmental evaluation and support programs, offer counseling for family and raise the awareness of public via various methods and tools in accordance with the education received in the department of child development.
  • They take resposiblity for multidisciplinary studies in the field of child development and have sense of mission.
  • They are able to carry out teamwork.
  • They plan and conduct occupational projects, researches, as wel as activities with the social consciousness for social surrounding they live in and evaluate the process by monitoring in order.
  • They are model with their attitudes and behaviors to society and behave accordingly to ethical values, human rights and laws and regulations.
  • They have enough awareness about quality management and process, individuals which inclusive of infants, children as well as families, environmental protection and occupational safety; so, behave accordingly to this processes and contribute.
  • They internalize the theoretical and practical advanced knowledge acquired in the field of child development, and present them.
  • They critically evaluate the information they possess and determine their own learning needs and guide their learning.
  • They inform the related persons and institutions about the issues related to the field of child development and shares suggestions of solutions for problems with active and qualified experts by supporting quantitatively and qualitatively.
  • They are able to access information and research resources for this purpose, have the ability to use databases and other sources of information.
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030011042


Qualification Title
Child Development License

Awarding Body
University of Health Sciences

Awarding Body Contact
University of Health Sciences Address: Mekteb-i Tıbbiyye-i Şâhâne Külliyesi, Tıbbiye Cad. No:38 Selimiye, Üsküdar Gulhane Faculty of Nursing Address: Emrah Mahallesi, Gülhane Külliyesi, 06010 Keçiören/Ankara

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Our graduates have knowledge of developmental stages and traits as well as learning process and challenges of children.
  • They have fundamental and contemporary theoratical and practical knowledge in the field of child development by using necessery tools and resources.
  • They give drama, painting, music, computer, and gymnastic, and can benefit from modern teaching and learning tools.
  • They improve creativity and creative thinking concepts , and supprort inventive behavior.
  • They make inrepretation and evaluation of evidence-based data consisted of physical, cognitive, language, socail-emotional, and sensorial areas in the field of child development, analyze developmental problems, develop solutions for children who have typical and atypical development by paying regard to ethical values within a team.
  • They have the ability to prepare developmental evaluation and support programs, offer counseling for family and raise the awareness of public via various methods and tools in accordance with the education received in the department of child development.
  • They take resposiblity for multidisciplinary studies in the field of child development and have sense of mission.
  • They are able to carry out teamwork.
  • They plan and conduct occupational projects, researches, as wel as activities with the social consciousness for social surrounding they live in and evaluate the process by monitoring in order.
  • They are model with their attitudes and behaviors to society and behave accordingly to ethical values, human rights and laws and regulations.
  • They have enough awareness about quality management and process, individuals which inclusive of infants, children as well as families, environmental protection and occupational safety; so, behave accordingly to this processes and contribute.
  • They internalize the theoretical and practical advanced knowledge acquired in the field of child development, and present them.
  • They critically evaluate the information they possess and determine their own learning needs and guide their learning.
  • They inform the related persons and institutions about the issues related to the field of child development and shares suggestions of solutions for problems with active and qualified experts by supporting quantitatively and qualitatively.
  • They are able to access information and research resources for this purpose, have the ability to use databases and other sources of information.

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address