Yeterlilik Kodu

TR0030009084

Yeterlilik Adı
Çizgi Film ve Animasyon Lisans Diploması
Sorumlu KurumKütahya Dumlupınar Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiDPÜ Rektörlük Binası, Evliya Çelebi Yerleşkesi Merkez / Kütahya
Sorumlu Kurum URLhttp://www.dpu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çizgi film-animasyon alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme.
  • Çizgi film-animasyon alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • Çizgi film-animasyon alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
  • Çizgi film-animasyon alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sonuçlandırabilme.
  • Çizgi film-animasyon alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
  • Çizgi film-animasyon alanında, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
  • Çizgi film-animasyon alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü olarak bildirebilme.
  • Çizgi film-animasyon alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan veya olmayan kişilerle paylaşabilme.
  • Çizgi film-animasyon aracılığı ile toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
  • Çizgi film-animasyon alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
  • Çizgi film-animasyon alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve sanatsal anlamda etik değerlere uygun hareket edebilme.
  • Çizgi film-animasyon alanı ile ilgili kültürel ve sanatsal değerlerin korunması ile grafik tasarımcı ve sanatçıların değerinin farkına varma konusunda yeterli bilince sahip olabilme.
  • Yeterli seviyede genel kültüre sahip olmak (anadil, yabancı dil, tarih vb)
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Teorik ve uygulama ödevleri, staj, süreç ve ürün odaklı değerlendirme.

1.Çizgi film-animasyon alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme.

2.Çizgi film-animasyon alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.

3. Çizgi film-animasyon alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.

4. Çizgi film-animasyon alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sonuçlandırabilme.

5. Çizgi film-animasyon alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.

6. Çizgi film-animasyon alanında, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.

7. Çizgi film-animasyon alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü olarak bildirebilme.

8. Çizgi film-animasyon alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan veya olmayan kişilerle paylaşabilme.

9. Çizgi film-animasyon aracılığı ile toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.

10. Çizgi film-animasyon alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

11. Çizgi film-animasyon alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve sanatsal anlamda etik değerlere uygun hareket edebilme.

12. Çizgi film-animasyon alanı ile ilgili kültürel ve sanatsal değerlerin korunması ile grafik tasarımcı ve sanatçıların değerinin farkına varma konusunda yeterli bilince sahip olabilme.

13. Yeterli seviyede genel kültüre sahip olmak (anadil, yabancı dil, tarih vb)

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Çizgi film Animasyon ASD için 165 alan içini 185 alan dışı YGS puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak şartı aranmaktadır.

Başarma Şartları1.Çizgi film-animasyon alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme.2.Çizgi film-animasyon alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.3. Çizgi film-animasyon alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.4. Çizgi film-animasyon alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sonuçlandırabilme.5. Çizgi film-animasyon alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.6. Çizgi film-animasyon alanında, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.7. Çizgi film-animasyon alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü olarak bildirebilme.8. Çizgi film-animasyon alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan veya olmayan kişilerle paylaşabilme.9. Çizgi film-animasyon aracılığı ile toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.10. Çizgi film-animasyon alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.11. Çizgi film-animasyon alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve sanatsal anlamda etik değerlere uygun hareket edebilme.12. Çizgi film-animasyon alanı ile ilgili kültürel ve sanatsal değerlerin korunması ile grafik tasarımcı ve sanatçıların değerinin farkına varma konusunda yeterli bilince sahip olabilme.13. Yeterli seviyede genel kültüre sahip olmak (anadil, yabancı dil, tarih vb)240 AKTS tamamlamak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Reklam ajansları, Matbaalar, TV kanalları, Gazete ve Dergiler gibi alanlarda istihdam edilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030009084


Yeterlilik Adı
Çizgi Film ve Animasyon Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
DPÜ Rektörlük Binası, Evliya Çelebi Yerleşkesi Merkez / Kütahya

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çizgi film-animasyon alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme.
  • Çizgi film-animasyon alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • Çizgi film-animasyon alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
  • Çizgi film-animasyon alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sonuçlandırabilme.
  • Çizgi film-animasyon alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
  • Çizgi film-animasyon alanında, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
  • Çizgi film-animasyon alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü olarak bildirebilme.
  • Çizgi film-animasyon alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan veya olmayan kişilerle paylaşabilme.
  • Çizgi film-animasyon aracılığı ile toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
  • Çizgi film-animasyon alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
  • Çizgi film-animasyon alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve sanatsal anlamda etik değerlere uygun hareket edebilme.
  • Çizgi film-animasyon alanı ile ilgili kültürel ve sanatsal değerlerin korunması ile grafik tasarımcı ve sanatçıların değerinin farkına varma konusunda yeterli bilince sahip olabilme.
  • Yeterli seviyede genel kültüre sahip olmak (anadil, yabancı dil, tarih vb)

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Teorik ve uygulama ödevleri, staj, süreç ve ürün odaklı değerlendirme.

1.Çizgi film-animasyon alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme.

2.Çizgi film-animasyon alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.

3. Çizgi film-animasyon alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.

4. Çizgi film-animasyon alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sonuçlandırabilme.

5. Çizgi film-animasyon alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.

6. Çizgi film-animasyon alanında, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.

7. Çizgi film-animasyon alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü olarak bildirebilme.

8. Çizgi film-animasyon alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan veya olmayan kişilerle paylaşabilme.

9. Çizgi film-animasyon aracılığı ile toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.

10. Çizgi film-animasyon alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

11. Çizgi film-animasyon alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve sanatsal anlamda etik değerlere uygun hareket edebilme.

12. Çizgi film-animasyon alanı ile ilgili kültürel ve sanatsal değerlerin korunması ile grafik tasarımcı ve sanatçıların değerinin farkına varma konusunda yeterli bilince sahip olabilme.

13. Yeterli seviyede genel kültüre sahip olmak (anadil, yabancı dil, tarih vb)


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Çizgi film Animasyon ASD için 165 alan içini 185 alan dışı YGS puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak şartı aranmaktadır.


Başarma Şartları
1.Çizgi film-animasyon alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme.2.Çizgi film-animasyon alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.3. Çizgi film-animasyon alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.4. Çizgi film-animasyon alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sonuçlandırabilme.5. Çizgi film-animasyon alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.6. Çizgi film-animasyon alanında, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.7. Çizgi film-animasyon alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü olarak bildirebilme.8. Çizgi film-animasyon alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan veya olmayan kişilerle paylaşabilme.9. Çizgi film-animasyon aracılığı ile toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.10. Çizgi film-animasyon alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.11. Çizgi film-animasyon alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve sanatsal anlamda etik değerlere uygun hareket edebilme.12. Çizgi film-animasyon alanı ile ilgili kültürel ve sanatsal değerlerin korunması ile grafik tasarımcı ve sanatçıların değerinin farkına varma konusunda yeterli bilince sahip olabilme.13. Yeterli seviyede genel kültüre sahip olmak (anadil, yabancı dil, tarih vb)240 AKTS tamamlamak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Reklam ajansları, Matbaalar, TV kanalları, Gazete ve Dergiler gibi alanlarda istihdam edilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030009084

Qualification Title
Awarding BodyKütahya Dumlupınar University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.dpu.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasAudio-visual techniques and media production
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • To have the advanced level theoric and practical information supported by the course books, practice materials and other sources which include actual information about the field of cartoon-animation.
  • To be able to use the advanced level theoric and practical information which is obtained about the field of cartoon-animation
  • To be able to interpret and evaluate data, define the problems, analayze, putting forward solution advices based on researches and proofs by using the advanced level information and skills obtained about the field of cartoon-animation.
  • To be able to make and conclude an advanced level work independently about the field of cartoon-animation.
  • To be able to take responsibility individually and as a member of the team to solve the complex problems which cannot be predicted and encountered in practices about the field of cartoon-animation.
  • To be able to develop positive attitude about the life long learning in the field of cartoon-animation.
  • To be able to inform the relevant person and institutions, to be able to inform the thoughts and advices about the problems in writing and orally about the field of cartoon-animation.
  • To be able to share the thoughts and solution advices about the problems with the specialists or non-specialists by supporting with the quantitative and qualitative data about the field of cartoon-animation.
  • To be able to arrange projects and activities for the society that (s)he lives in with the social responsibility consciousness via the cartoon animation and practice them.
  • To be able to use the information and communication techologies with the computer software at the level that the cartoon animation require.
  • To be able to have socially, scientifically,culturally and artistically proper behaviours in accordance with the ethical values at the stages of collecting,interpreting and practising data about the cartoon animation and announcing the results.
  • To be able to enough conciousness to notice the dearness of the graphic designer and artists and the protection of the artistic and cultural values about the field of cartoon animation.
  • Having enough level of general culture (Mother language, foreign languages, history etc)
Key Competencies-
Further Info
  • Theoretical and practical assignments, internship, process and product-oriented evaluation.
  • 1.To have the advanced level theoric and practical information supported by the course books, practice materials and other sources which include actual information about the field of cartoon-animation.
  • 2. To be able to use the advanced level theoric and practical information which is obtained about the field of cartoon-animation3. To be able to interpret and evaluate data, define the problems, analayze, putting forward solution advices based on researches and proofs by using the advanced level information and skills obtained about the field of cartoon-animation.
  • 4. To be able to make and conclude an advanced level work independently about the field of cartoon-animation.
  • 5. To be able to take responsibility individually and as a member of the team to solve the complex problems which cannot be predicted and encountered in practices about the field of cartoon-animation.
  • 6. To be able to develop positive attitude about the life long learning in the field of cartoon-animation.
  • 7. To be able to inform the relevant person and institutions, to be able to inform the thoughts and advices about the problems in writing and orally about the field of cartoon-animation.
  • 8. To be able to share the thoughts and solution advices about the problems with the specialists or non-specialists by supporting with the quantitative and qualitative data about the field of cartoon-animation.
  • 9. To be able to arrange projects and activities for the society that (s)he lives in with the social responsibility consciousness via the cartoon animation and practice them.
  • 10. To be able to use the information and communication techologies with the computer software at the level that the cartoon animation require.
  • 11. To be able to have socially, scientifically,culturally and artistically proper behaviours in accordance with the ethical values at the stages of collecting,interpreting and practising data about the cartoon animation and announcing the results.
  • 12. To be able to enough conciousness to notice the dearness of the graphic designer and artists and the protection of the artistic and cultural values about the field of cartoon animation.
  • 13. Having enough level of general culture (Mother language, foreign languages, history etc)
Quality Assurance-
Access Requirements

Cartoon Animation ASD has 165 YGS points out of 165 for the field and it is required to have completed the special ability test.

Conditions for Success1.To have the advanced level theoric and practical information supported by the course books, practice materials and other sources which include actual information about the field of cartoon-animation.2. To be able to use the advanced level theoric and practical information which is obtained about the field of cartoon-animation3. To be able to interpret and evaluate data, define the problems, analayze, putting forward solution advices based on researches and proofs by using the advanced level information and skills obtained about the field of cartoon-animation.4. To be able to make and conclude an advanced level work independently about the field of cartoon-animation.5. To be able to take responsibility individually and as a member of the team to solve the complex problems which cannot be predicted and encountered in practices about the field of cartoon-animation.6. To be able to develop positive attitude about the life long learning in the field of cartoon-animation.7. To be able to inform the relevant person and institutions, to be able to inform the thoughts and advices about the problems in writing and orally about the field of cartoon-animation.8. To be able to share the thoughts and solution advices about the problems with the specialists or non-specialists by supporting with the quantitative and qualitative data about the field of cartoon-animation.9. To be able to arrange projects and activities for the society that (s)he lives in with the social responsibility consciousness via the cartoon animation and practice them.10. To be able to use the information and communication techologies with the computer software at the level that the cartoon animation require.11. To be able to have socially, scientifically,culturally and artistically proper behaviours in accordance with the ethical values at the stages of collecting,interpreting and practising data about the cartoon animation and announcing the results.12. To be able to enough conciousness to notice the dearness of the graphic designer and artists and the protection of the artistic and cultural values about the field of cartoon animation.13. Having enough level of general culture (Mother language, foreign languages, history etc)To complete 240 ECTS
Progression Paths (Relationship Type)

Animation and Film Companies, Advertising agencies, TV channels, Newspapers and Magazines.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030009084


Qualification Title

Awarding Body
Kütahya Dumlupınar University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • To have the advanced level theoric and practical information supported by the course books, practice materials and other sources which include actual information about the field of cartoon-animation.
  • To be able to use the advanced level theoric and practical information which is obtained about the field of cartoon-animation
  • To be able to interpret and evaluate data, define the problems, analayze, putting forward solution advices based on researches and proofs by using the advanced level information and skills obtained about the field of cartoon-animation.
  • To be able to make and conclude an advanced level work independently about the field of cartoon-animation.
  • To be able to take responsibility individually and as a member of the team to solve the complex problems which cannot be predicted and encountered in practices about the field of cartoon-animation.
  • To be able to develop positive attitude about the life long learning in the field of cartoon-animation.
  • To be able to inform the relevant person and institutions, to be able to inform the thoughts and advices about the problems in writing and orally about the field of cartoon-animation.
  • To be able to share the thoughts and solution advices about the problems with the specialists or non-specialists by supporting with the quantitative and qualitative data about the field of cartoon-animation.
  • To be able to arrange projects and activities for the society that (s)he lives in with the social responsibility consciousness via the cartoon animation and practice them.
  • To be able to use the information and communication techologies with the computer software at the level that the cartoon animation require.
  • To be able to have socially, scientifically,culturally and artistically proper behaviours in accordance with the ethical values at the stages of collecting,interpreting and practising data about the cartoon animation and announcing the results.
  • To be able to enough conciousness to notice the dearness of the graphic designer and artists and the protection of the artistic and cultural values about the field of cartoon animation.
  • Having enough level of general culture (Mother language, foreign languages, history etc)

Key Competencies
-

Further Info
  • Theoretical and practical assignments, internship, process and product-oriented evaluation.
  • 1.To have the advanced level theoric and practical information supported by the course books, practice materials and other sources which include actual information about the field of cartoon-animation.
  • 2. To be able to use the advanced level theoric and practical information which is obtained about the field of cartoon-animation3. To be able to interpret and evaluate data, define the problems, analayze, putting forward solution advices based on researches and proofs by using the advanced level information and skills obtained about the field of cartoon-animation.
  • 4. To be able to make and conclude an advanced level work independently about the field of cartoon-animation.
  • 5. To be able to take responsibility individually and as a member of the team to solve the complex problems which cannot be predicted and encountered in practices about the field of cartoon-animation.
  • 6. To be able to develop positive attitude about the life long learning in the field of cartoon-animation.
  • 7. To be able to inform the relevant person and institutions, to be able to inform the thoughts and advices about the problems in writing and orally about the field of cartoon-animation.
  • 8. To be able to share the thoughts and solution advices about the problems with the specialists or non-specialists by supporting with the quantitative and qualitative data about the field of cartoon-animation.
  • 9. To be able to arrange projects and activities for the society that (s)he lives in with the social responsibility consciousness via the cartoon animation and practice them.
  • 10. To be able to use the information and communication techologies with the computer software at the level that the cartoon animation require.
  • 11. To be able to have socially, scientifically,culturally and artistically proper behaviours in accordance with the ethical values at the stages of collecting,interpreting and practising data about the cartoon animation and announcing the results.
  • 12. To be able to enough conciousness to notice the dearness of the graphic designer and artists and the protection of the artistic and cultural values about the field of cartoon animation.
  • 13. Having enough level of general culture (Mother language, foreign languages, history etc)

Quality Assurance
-

Access Requirements

Cartoon Animation ASD has 165 YGS points out of 165 for the field and it is required to have completed the special ability test.


Conditions for Success
1.To have the advanced level theoric and practical information supported by the course books, practice materials and other sources which include actual information about the field of cartoon-animation.2. To be able to use the advanced level theoric and practical information which is obtained about the field of cartoon-animation3. To be able to interpret and evaluate data, define the problems, analayze, putting forward solution advices based on researches and proofs by using the advanced level information and skills obtained about the field of cartoon-animation.4. To be able to make and conclude an advanced level work independently about the field of cartoon-animation.5. To be able to take responsibility individually and as a member of the team to solve the complex problems which cannot be predicted and encountered in practices about the field of cartoon-animation.6. To be able to develop positive attitude about the life long learning in the field of cartoon-animation.7. To be able to inform the relevant person and institutions, to be able to inform the thoughts and advices about the problems in writing and orally about the field of cartoon-animation.8. To be able to share the thoughts and solution advices about the problems with the specialists or non-specialists by supporting with the quantitative and qualitative data about the field of cartoon-animation.9. To be able to arrange projects and activities for the society that (s)he lives in with the social responsibility consciousness via the cartoon animation and practice them.10. To be able to use the information and communication techologies with the computer software at the level that the cartoon animation require.11. To be able to have socially, scientifically,culturally and artistically proper behaviours in accordance with the ethical values at the stages of collecting,interpreting and practising data about the cartoon animation and announcing the results.12. To be able to enough conciousness to notice the dearness of the graphic designer and artists and the protection of the artistic and cultural values about the field of cartoon animation.13. Having enough level of general culture (Mother language, foreign languages, history etc)To complete 240 ECTS

Progression Paths (Relationship Type)

Animation and Film Companies, Advertising agencies, TV channels, Newspapers and Magazines.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address